JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100915/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100915/292798-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Gorzów Wielkopolski: Warsztaty aktywizacji społecznej, edukacyjnej i zawodowej przy wykorzystaniu instrumentów aktywnej integracji dla Beneficjentów Ostatecznych projektu Nowe umiejętności-nowe możliwości pochodzących z Powiatu Gorzowskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 292798 - 2010; data zamieszczenia: 15.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wlkp. , ul. Józefa Pankiewicza 5-7, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 0-95 7330-458, faks 0-95 7330-459.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Warsztaty aktywizacji społecznej, edukacyjnej i zawodowej przy wykorzystaniu instrumentów aktywnej integracji dla Beneficjentów Ostatecznych projektu Nowe umiejętności-nowe możliwości pochodzących z Powiatu Gorzowskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są Warsztaty aktywizacji społecznej, edukacyjnej i zawodowej przy wykorzystaniu instrumentów aktywnej integracji dla Beneficjentów Ostatecznych projektu Nowe umiejętności-nowe możliwości pochodzących z Powiatu Gorzowskiego.
Projekt Nowe umiejętności - nowe możliwości, w ramach którego realizowane będzie zadanie Aktywna integracja ma na celu zmniejszenie ryzyka wystąpienia lub redukcji istniejącego już zjawiska wykluczenia społecznego u osób korzystających z pomocy społecznej z terenu Powiatu Gorzowskiego w wieku 15 - 64 lat.

Podstawowe informacje o uczestnikach :
a) Beneficjenci Ostateczni Projektu - młodzież w wieku 15-25 lat, stanowiąca grupę osób nieaktywnych zawodowo (uczących się lub kształcących) 
b) Osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
c) uczestnicy Środowiskowych Domów Samopomocy funkcjonujących na terenie Powiatu Gorzowskiego
Część I 
Kurs obsługi komputera 
Część II
Kurs języka angielskiego 
Część III
Kurs języka niemieckiego 
Część IV
Kurs z zakresu kosmetyki (stylizacja paznokci i makijaż) 
Część V 
Kurs prawa jazdy kat. B oraz kat.  C 
Część VI
Kurs ogrodnictwa 
Część VII
Zajęcia remontowo-malarskie 
Część VIII
Kurs florystyki 
Część IX
Kurs kosmetyczny (tipsy) 
Część X
Warsztaty aktywizacji społecznej - poradnictwo w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Część I 
Kurs obsługi komputera dla10 osób (4 kobiety 6 mężczyzn). 
Kurs musi odbywać się na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Dokładną lokalizację przeprowadzenia kursu zapewnia Wykonawca kursu. Kurs musi mieć minimum 25 godzin lekcyjnych, a harmonogram zajęć musi być ustalony w porozumieniu ze Zleceniodawcą, jednak nie mniej niż 2 godziny tygodniowo i nie więcej niż sześć godzin tygodniowo i musi odbywać się od poniedziałku do soboty. Wykonawca kursu zapewnia materiały dydaktyczne (co najmniej: notatnik, długopis, skrypty lub książki do prowadzenia zajęć) oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe zgodnie z minimum programowym. 
Ukończenie kursu ma zostać udokumentowane wydanym certyfikatem. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu. 


Część II
Kurs języka angielskiego dla 2 osób (2 kobiety). 
Kurs musi odbywać się na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Dokładną lokalizację przeprowadzenia kursu zapewnia Wykonawca kursu. Kurs musi mieć minimum 25 godzin lekcyjnych, a harmonogram zajęć musi być ustalony w porozumieniu ze Zleceniodawcą, jednak nie mniej niż 2 godziny tygodniowo i nie więcej niż sześć godzin tygodniowo i musi odbywać się od poniedziałku do soboty. Wykonawca kursu zapewnia materiały dydaktyczne (co najmniej: notatnik, długopis, skrypty lub książki do prowadzenia zajęć) oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe zgodnie z minimum programowym. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu. 
Ukończenie kursu ma zostać udokumentowane wydanym certyfikatem. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki.

Część III
Kurs języka niemieckiego dla 1 osoby (1 kobieta).
Kurs musi odbywać się na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Dokładną lokalizację przeprowadzenia kursu zapewnia Wykonawca kursu. Kurs musi mieć minimum 25 godzin lekcyjnych, a harmonogram zajęć musi być ustalony w porozumieniu ze Zleceniodawcą, jednak nie mniej niż 2 godziny tygodniowo i nie więcej niż sześć godzin tygodniowo i musi odbywać się od poniedziałku do soboty. Wykonawca kursu zapewnia materiały dydaktyczne (co najmniej: notatnik, długopis, skrypty lub książki do prowadzenia zajęć) oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe zgodnie z minimum programowym. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu. 
Ukończenie kursu ma zostać udokumentowane wydanym certyfikatem. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki.

Część IV 
Kurs z zakresu kosmetyki (stylizacja paznokci i makijaż) dla 1 osoby (1 kobieta).
kursu jest zapoznanie się z zagadnieniami z zakresu kosmetyki (stylizacja paznokci i makijaż) i nabycie podstawowych umiejętności pozwalających na wykonanie zawodu. Kurs musi trwać minimum 25 godzin w tym co najmniej 20 godzin zajęć praktycznych i ma się odbywać na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Wykonawca kursu zapewnia: miejsce przeprowadzenia kursu, materiały dydaktyczne (w tym m.in. kosmetyki do przeprowadzenia kursu, odzież ochronną) oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe oraz ubranie robocze adekwatnie do minimum programowego. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu. 
Kurs ma być zakończony wydaniem certyfikatu, lub zaświadczenia o ukończeniu kursu. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki. 

Część V 
Kurs prawa jazdy kat. B - 11 osób (5 kobiet, 6 mężczyzn), kat.  C  dla 1 osoby (1 mężczyzna).
W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca musi zapewnić zorganizowanie i przeprowadzenie usług w następującym zakresie:
1. Kurs prawa jazdy kategorii B
- 5 kobiet, 6 mężczyzn (wychowankowie rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych)
- 1 mężczyzna (osoba posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności - nie wymaga specjalnego szkolenia dla osób niepełnosprawnych)
2. Kurs prawa jazdy kategorii C
- 1 mężczyzna  (wychowanek rodziny zastępczej lub placówki opiekuńczo-wychowawczej).
Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia uczestników do innego prowadzonego kursu. Kurs musi być przeprowadzony zgodnie z wymaganiami ustawy prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 (Dz. U. z 2005 Nr 108 Poz. 908 ze zm). Wykonawca kursu przejmuje na siebie obowiązek zgłoszenia uczestników do egzaminu w WORD tj.  złożenia  wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami oraz dokonania opłaty za egzamin. Zajęcia praktyczne (tzw. jazdy) powinny odbywać się na typie pojazdów, na których będą się odbywać egzaminy w WORD. W cenie kursu wykonawca zapewnia po 5 dodatkowych godzin jazd do wykorzystania przez każdego z uczestników kursu. Wykonawca kursu zapewnia materiały dydaktyczne oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe. W cenie kursu powinna być uwzględniona cena badań lekarskich. 
Program kursu musi zawierać minimum poniższe zagadnienia:
-w przypadku kat. B minimum 30 godzin teorii, w tym co najmniej 4 godziny szkolenia teoretycznego i ćwiczeń w zakresie udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych,
-w przypadku kat. C minimum 20 godzin teorii,
-35 godzin jazd (w tym: 30 godzin obowiązkowych i 5 dodatkowych godzin) - dla obu kategorii tj. B i C,
Kurs prawa jazdy powinien być prowadzony przez  instruktora, posiadającego uprawnienia zgodnie ustawą prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 (Dz. U. z 2005 Nr 108 Poz. 908, ze zm.) 
Szkolenie w zakresie udzielania pomocy przedlekarskiej powinno być prowadzone przez osobę, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
1) wykonuje zawód lekarza lub pielęgniarki;
2) posiada kwalifikacje instruktora Polskiego Czerwonego Krzyża;
3) posiada kwalifikacje ratownika medycznego.

Część VI
Kurs ogrodnictwa przeznaczony dla grupy 16 osób (z czego 5 osób z ŚDS Kostrzyn nad Odrą, 4 osoby z ŚDS Santok, 7 osób z ŚDS Witnica). Celem kursu ma być nabycie podstawowych umiejętności związanych z wykonywaniem zawodu ogrodnika.                      
Grupę Beneficjentów Ostatecznych podzielono na 3 podgrupy:
1. ŚDS Kostrzyn nad Odrą (2 kobiety, 3 mężczyzn)
2. ŚDS Santok (4 mężczyzn)
3. ŚDS Witnica (7 kobiet)
W zależności od lokalizacji podgrupy beneficjentów kurs musi się odbyć w siedzibach poszczególnych grup: ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Zamawiający zapewnia lokal do przeprowadzenia kursu i będą nim siedziby ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. 
Kurs musi mieć w sumie 25 godzin, w tym co najmniej 20 godzin zajęć praktycznych. Wykonawca kursu (Wykonawca) zapewnia materiały dydaktyczne oraz niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu narzędzia i ubranie robocze. Kurs musi być zakończony wydaniem certyfikatu, lub zaświadczenia o ukończeniu kursu. 
Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki.

Część VII
Zajęcia remontowo-malarskie przeznaczone dla grupy 16 osób (z czego 5 osób z ŚDS Kostrzyn nad Odrą, 8 osób z ŚDS Santok, 3 osoby z ŚDS Witnica). Celem kursu ma być nabycie podstawowych umiejętności związanych z wykonywaniem prac remontowo-malarskich w zamkniętych pomieszczeniach.                      
Grupę Beneficjentów Ostatecznych podzielono na 3 podgrupy:
1. ŚDS Kostrzyn nad Odrą (2 kobiety, 3 mężczyzn)
2. ŚDS Santok (2 kobiety, 6 mężczyzn)
3. ŚDS Witnica (3 mężczyzn)
W zależności od lokalizacji podgrupy beneficjentów kurs musi się odbyć w siedzibach poszczególnych grup: ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Zamawiający zapewnia lokal do przeprowadzenia kursu i będą nim siedziby ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Wykonawca musi zapewnić we własnym zakresie folie ochronne, farby, pędzle szpachelki, wałki, wiadra.
Kurs musi mieć w sumie 25 godzin, w tym co najmniej 20 godzin zajęć praktycznych. Wykonawca kursu (Wykonawca) zapewnia materiały dydaktyczne oraz niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu narzędzia i ubranie robocze. Kurs musi być zakończony wydaniem certyfikatu, lub zaświadczenia o ukończeniu kursu. 
Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki.

Część VIII
Kurs florystyki dla 1 osoby (1 kobieta)
Celem kursu jest zapoznanie się z zagadnieniami z zakresu florystyki i nabycie podstawowych umiejętności pozwalających na wykonanie zawodu. Kurs musi trwać minimum 25 godzin w tym co najmniej 20 godzin zajęć praktycznych i ma się odbywać na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Wykonawca kursu zapewnia: miejsce przeprowadzenia kursu, materiały dydaktyczne oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe oraz ubranie robocze adekwatnie do minimum programowego. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu. Kurs ma być zakończony wydaniem certyfikatu, lub zaświadczenia o ukończeniu kursu. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki. 

Część IX
Kurs kosmetyczny (tipsy) dla 1 osoby (1 kobieta)
Celem kursu jest zapoznanie się z zagadnieniami z zakresu kosmetyki (tipsy) i nabycie podstawowych umiejętności pozwalających na wykonanie zawodu. Kurs musi trwać minimum 25 godzin w tym co najmniej 20 godzin zajęć praktycznych i ma się odbywać na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Wykonawca kursu zapewnia: miejsce przeprowadzenia kursu, materiały dydaktyczne (w tym m.in. sprzęt niezbędny do założenia tipsów) oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe oraz ubranie robocze adekwatnie do minimum programowego. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu.  Kurs ma być zakończony wydaniem certyfikatu, lub zaświadczenia o ukończeniu kursu. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki. 

Część X
Warsztaty aktywizacji społecznej - poradnictwo w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych
Warsztaty przeznaczone są dla 3 grup:
1. ŚDS Kostrzyn nad Odrą (4 kobiety, 6 mężczyzn)
2. ŚDS Santok (2 kobiety, 10 mężczyzn)
3. ŚDS Witnica (7 kobiet, 3 mężczyzn)
Warsztaty muszą odbyć się w siedzibach poszczególnych grup: ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Zamawiający zapewnia lokal do przeprowadzenia warsztatów i będą nim siedziby ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. 
Warsztaty aktywizacji społecznej - poradnictwo w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych muszą trwać 5 godzin zegarowych w każdym z ŚDS (łącznie 15 godzin). Wykonawca kursu zapewnia zakup i przekazanie każdemu z uczestników, co najmniej następujących materiałów: gąbki, pumeks, szczoteczka i pasta do zębów, akcesoria do pielęgnacji paznokci, szampon. 
Wszystkie dokumenty związane z realizacją poradnictwa powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki.

Minimalny zakres przedmiotowy 
Część I 
Kurs obsługi komputera 
Minimum programowe:
1. Internet w pracy zawodowej
2. Power Point - sztuka  prezentacji
3. Excel - podstawy pracy
4. Word - podstawy pracy
5. Outlook - narzędzie organizacji pracy.

Część II
Kurs języka angielskiego 
Minimum programowe:
1. Kurs języka angielskiego, na poziomie średniozaawansowanym
2. Angielskie formuły konwersacyjne
3. Czasy w języku angielskim

Część III
Kurs języka niemieckiego 
Minimum programowe:
1. Kurs języka niemieckiego, na poziomie średniozaawansowanym
2. Niemieckie formuły konwersacyjne
3. Czasy w języku niemieckim

Część IV 
Kurs z zakresu kosmetyki (stylizacja paznokci i makijaż) 
Minimum programowe kursu: 
1. Organizacja gabinetu kosmetycznego 
2. Pielęgnacja twarzy 
3. Pielęgnacja oprawy oczu 
4. Pielęgnacja dłoni 
 
Część V 
Kurs prawa jazdy kat. B oraz kat.  C  
Minimum programowe kursu: 
Kurs musi być przeprowadzony zgodnie z wymaganiami ustawy prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 (Dz. U. z 2005 Nr 108 Poz. 908, ze zm.) oraz aktami wykonawczymi.
  
Część VI
Kurs ogrodnictwa przeznaczony dla grupy 16 osób (z czego 5 osób z ŚDS Kostrzyn nad Odrą, 4 osoby z ŚDS Santok, 7 osób z ŚDS Witnica). 
Minimum programowe kursu: 
1.Dobór roślin, 
2.Zasady uprawy i pielęgnacji drzew owocowych i warzyw 
3.Zakładanie i pielęgnacja trawników 
4. Metody ochrony roślin przed szkodnikami

Część VII
Zajęcia remontowo-malarskie 
Minimum programowe kursu: 
1. Wykonanie prac przygotowujących podłoże dla wykonania prac remontowych
2. Wykonanie robót remontowych
3. Wykonanie robót wynikających z uszkodzeń w czasie prac remontowych
4. Malowanie pomieszczenia - zajęcia praktyczne 

Część VIII
Kurs florystyki 
Minimum programowe kursu: 
1.Organizacja pracy florystyki,
2.Sposoby zagospodarowania przestrzeni oraz dekoracji wnętrz
3.Dobór materiału florystycznego według zasad dotyczących koła barw
4.Wiązanki okolicznościowe i techniki ich układania
5.Przeprowadzanie kalkulacji kosztów

Część IX
Kurs kosmetyczny (tipsy) 
Minimum programowe kursu: 
1. Organizacja gabinetu kosmetycznego  
2. Pielęgnacja dłoni
3. Metody zakładania tipsów 
4. Zasady tworzenia zdobień akrylowych

Część X
Warsztaty aktywizacji społecznej - poradnictwo w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych
Minimum programowe poradnictwa:
1.poradnictwo w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych umożliwiających powrót do życia społecznego
2.dbanie o higienę własnego ciała,
3.poranna toaleta,
4.wieczorna toaleta

Wymagania dotyczące kadry:
Część I 
Kurs obsługi komputera 
Co najmniej 1 wykładowca posiadający wykształcenie wyższe i doświadczenie zawodowe w postaci przeprowadzonych szkoleń z zakresu tematyki szkolenia.

Część II
Kurs języka angielskiego 
Co najmniej 1 wykładowca posiadający wykształcenie wyższe i doświadczenie zawodowe w nauce języka angielskiego.

Część III
Kurs języka niemieckiego 
Co najmniej 1 wykładowca posiadający wykształcenie wyższe i doświadczenie zawodowe w nauce języka niemieckiego.

Część IV 
Kurs z zakresu kosmetyki (stylizacja paznokci i makijaż) 
Co najmniej 1 wykładowca posiadający doświadczenie zawodowe w prowadzeniu kursu z zakresu kosmetyki.

Część V 
Kurs prawa jazdy kat. B, kat. C
Kurs prawa jazdy powinien być prowadzony przez  Instruktora, posiadającego uprawnienia zgodnie ustawą prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 (Dz. U. z 2005 Nr 108 Poz. 908, ze zm.) 
Szkolenie w zakresie udzielania pomocy przedlekarskiej powinno być prowadzone przez osobę, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
1) wykonuje zawód lekarza lub pielęgniarki;
2) posiada kwalifikacje instruktora Polskiego Czerwonego Krzyża;
3) posiada kwalifikacje ratownika medycznego.

Część VI
Kurs ogrodnictwa 
Co najmniej 1 wykładowca posiadający doświadczenie zawodowe w prowadzeniu kursu z zakresu ogrodnictwa.

Część VII
Zajęcia remontowo-malarskie 
Co najmniej 1 wykładowca posiadający doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć z zakresu budownictwa.

Część VIII
Kurs florystyki 
Co najmniej 1 wykładowca posiadający doświadczenie zawodowe w prowadzeniu kursu z zakresu florystyki

Część IX
Kurs kosmetyczny (tipsy) 
Co najmniej 1 wykładowca posiadający doświadczenie zawodowe w prowadzeniu kursu z zakresu kosmetyki

Część X
Warsztaty aktywizacji społecznej - poradnictwo w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych
Poradnictwo musi być prowadzone przez pielęgniarkę, posiadającą uprawnienia do wykonywania zawodu

Wymagania dotyczące budynków, w których realizowany będzie przedmiot zamówienia 
Część I 
Kurs obsługi komputera 
Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów komputerowych. Każdy uczestnik powinien mieć zapewnioną pracę na samodzielnym stanowisku z komputerem. Budynek, w którym będą odbywały się zajęcia powinien mieć dostęp do wc.

Część II
Kurs języka angielskiego 
Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów. Każdy uczestnik powinien mieć zapewniony stolik z krzesłem, w sali powinna znajdować się tablica, magnetofon. Budynek, w którym będą odbywały się zajęcia powinien mieć dostęp do wc.

Część III
Kurs języka niemieckiego 
Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów. Każdy uczestnik powinien mieć zapewniony stolik z krzesłem, w sali powinna znajdować się tablica, magnetofon. Budynek, w którym będą odbywały się zajęcia powinien mieć dostęp do wc.

Część IV 
Kurs z zakresu kosmetyki (stylizacja paznokci i makijaż) 
Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów z zakresu kosmetyki. Każdy uczestnik powinien mieć zapewnione miejsce pracy z niezbędnym wyposażeniem. Budynek, w którym będą odbywały się zajęcia powinien mieć dostęp do wc.

Część V 
Kurs prawa jazdy kat. B, kat.  C  
Kurs musi odbywać się na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Szkolenie teoretyczne musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów. Każdy uczestnik powinien mieć zapewniony stolik z krzesłem, w sali powinna znajdować się tablica.
Zajęcia praktyczne (tzw. jazdy) powinny odbywać się na typie pojazdów, na których będą się odbywać egzaminy w WORD. 

Część VI
Kurs ogrodnictwa 
W zależności od lokalizacji podgrupy beneficjentów kurs musi się odbyć w siedzibach poszczególnych grup: ŚDS Kostrzyn nad Odrą, ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Zamawiający zapewnia lokal do przeprowadzenia kursu i będą nim siedziby ŚDS Kostrzyn nad Odrą, ŚDS Santok, ŚDS Witnica. 

Część VII
Zajęcia remontowo-malarskie 
W zależności od lokalizacji podgrupy beneficjentów kurs musi się odbyć w siedzibach poszczególnych grup: ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Zamawiający zapewnia lokal do przeprowadzenia kursu i będą nim siedziby ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. 

Część VIII
Kurs florystyki 
Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów z zakresu florystyki. Każdy uczestnik powinien mieć zapewnione miejsce pracy z niezbędnym wyposażeniem. Budynek, w którym będą odbywały się zajęcia powinien mieć dostęp do wc.

Część IX
Kurs kosmetyczny (tipsy) 
Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów z zakresu kosmetyki. Każdy uczestnik powinien mieć zapewnione miejsce pracy z niezbędnym wyposażeniem. Budynek, w którym będą odbywały się zajęcia powinien mieć dostęp do wc.

Część X
Warsztaty aktywizacji społecznej - poradnictwo w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych
W zależności od lokalizacji grupy beneficjentów poradnictwo musi się odbyć w siedzibach poszczególnych grup: ŚDS Kostrzyn nad Odrą, ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Zamawiający zapewnia lokal do przeprowadzenia kursu i będą nim siedziby ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica.

Pozostałe zobowiązania i postanowienia:
1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych kierowanych do uczestników poprzez umieszczenie obowiązujących logotypów na wszystkich dokumentach dotyczących projektu systemowego, w tym materiałach informacyjnych dotyczących usługi oraz informowania uczestników o współfinansowaniu projektu systemowego ze środków Unii Europejskiej ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Należy to zrobić stosując odpowiednie logotypy oraz informację: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający udostępni Wykonawcy wzory obowiązujących logotypów, a Wykonawca we własnym zakresie zapewni wydruk w/w oznaczeń, 
2) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu zajęć stanowiącej dziennik zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin pracy i tematy zajęć, rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie zajęć, 
3) Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji związanej z realizacją projektu systemowego do dnia 31.12.2020 r. w sposób zapewniający dostępność, poufność, bezpieczeństwo oraz do informowania Zamawiającego o miejscu archiwizacji dokumentów związanych z realizacją niniejszego zamówienia. W przypadku zmiany adresu archiwizacji dokumentów, zawieszenia lub zaprzestania przez Wykonawcę działalności przed terminem 31.12.2020 r. Wykonawca powiadomi Zamawiającego o tym na piśmie. Wykonawca zobligowany jest przekazać oryginały dokumentacji z zajęć Zamawiającemu.
4) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania w formie telefonicznej oraz jednocześnie pisemnej Zamawiającego o problemach w realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia,
5)Wykonawca zobligowany jest do zarejestrowania się w internetowej bazie ofert szkoleniowych www.inwestycjawkadry.pl i aktualizacji informacji o każdym etapie organizowanych zajęć w ramach Projektu systemowego nie rzadziej niż raz w miesiącu, zgodnie z zakresem danych określonym przez 
Instytucję Pośredniczącą, 
6) Wykonawca zobowiązany jest do poddania się kontroli dokonywanej przez Zamawiającego oraz inne uprawnione podmioty w zakresie prawidłowości realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia. Kontrola może zostać przeprowadzona zarówno w siedzibie Wykonawcy, jak i w miejscu realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia,
7) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kontrolującym prawo wglądu we wszystkie dokumenty związane z realizacją Projektu systemowego, przez cały okres ich przechowywania, 
8) Udzielanie na pisemne wezwanie Zamawiającego wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z realizacją zamówienia, w terminie określonym w wezwaniu przez cały okres realizacji zamówienia oraz okres, o którym mowa w pkt.3, 
9) Zamawiający ma prawo przeprowadzania czynności monitorujących podczas trwania usługi, w szczególności do przeprowadzania ankiet, rozmów, konsultacji z uczestnikami, trenerami,  
10) Na podstawie art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, ze zm.), Zamawiający zleca Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych w zakresie określonym przez Zamawiającego, 
11) Celem przetwarzania danych osobowych jest umożliwienie monitoringu, kontroli i ewaluacji Projektu systemowego, 
12) W zakresie, o którym mowa w pkt. 9 Wykonawca zobowiązuje się do współpracy z ewaluatorami zewnętrznymi, prowadzącymi badania na zlecenie Zamawiającego lub przez inne podmioty posiadające uprawnienia do przeprowadzenia tego typu badań,  
13) Ze strony Wykonawcy do przetwarzania danych dopuszczone mogą być jedynie osoby które uzyskały imienne upoważnienie zgodnie z art. 37 ustawy o ochronie danych osobowych, o której mowa pkt. 10, po podpisaniu oświadczenia o zachowaniu w tajemnicy danych osobowych, do których osoby te uzyskają dostęp w związku z wykonywaniem umowy. Imienne upoważnienia, o których mowa powyżej wydane będą przez Wykonawcę,
14) Wykonawca wyraża zgodę na upublicznienie swoich danych teleadresowych przez Zamawiającego oraz inne uprawnione do tego podmioty,
15) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania aktualnych wytycznych w zakresie zasad przygotowania, realizacji rozliczania projektów systemowych powiatowych centrów pomocy rodzinie..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0, 80.58.00.00-3, 80.53.32.00-1, 80.41.10.00-8, 80.53.12.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 10.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Wypełniony i podpisany Formularz Oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ,
2) haromonogram zajęć sporządzony według załącznika nr 4 do SIWZ oddzielnie dla każdej części,
3) pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w przypadku kiedy Wykonawca polega na ich wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych tych podmiotów Wykonawca,</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.powiatgorzowski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Józefa Pankiewicza 5-7
66-400 Gorzów Wlkp. woj. lubuskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.09.2010 godzina 13:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - sekretariat pok. 208
ul. Józefa Pankiewicza 5-7
66-400 Gorzów Wlkp. woj. lubuskie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pod nazwą Nowe umiejętności - nowe możliwości, w ramach którego realizowane jest zadanie Aktywna integracja współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs obsługi komputera.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs obsługi komputera dla10 osób (4 kobiety 6 mężczyzn). 
Kurs musi odbywać się na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Dokładną lokalizację przeprowadzenia kursu zapewnia Wykonawca kursu. Kurs musi mieć minimum 25 godzin lekcyjnych, a harmonogram zajęć musi być ustalony w porozumieniu ze Zleceniodawcą, jednak nie mniej niż 2 godziny tygodniowo i nie więcej niż sześć godzin tygodniowo i musi odbywać się od poniedziałku do soboty. Wykonawca kursu zapewnia materiały dydaktyczne (co najmniej: notatnik, długopis, skrypty lub książki do prowadzenia zajęć) oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe zgodnie z minimum programowym. 
Ukończenie kursu ma zostać udokumentowane wydanym certyfikatem. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs języka angielskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs języka angielskiego dla 2 osób (2 kobiety). 
Kurs musi odbywać się na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Dokładną lokalizację przeprowadzenia kursu zapewnia Wykonawca kursu. Kurs musi mieć minimum 25 godzin lekcyjnych, a harmonogram zajęć musi być ustalony w porozumieniu ze Zleceniodawcą, jednak nie mniej niż 2 godziny tygodniowo i nie więcej niż sześć godzin tygodniowo i musi odbywać się od poniedziałku do soboty. Wykonawca kursu zapewnia materiały dydaktyczne (co najmniej: notatnik, długopis, skrypty lub książki do prowadzenia zajęć) oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe zgodnie z minimum programowym. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu. 
Ukończenie kursu ma zostać udokumentowane wydanym certyfikatem. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs języka niemieckiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs języka niemieckiego dla 1 osoby (1 kobieta).
Kurs musi odbywać się na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Dokładną lokalizację przeprowadzenia kursu zapewnia Wykonawca kursu. Kurs musi mieć minimum 25 godzin lekcyjnych, a harmonogram zajęć musi być ustalony w porozumieniu ze Zleceniodawcą, jednak nie mniej niż 2 godziny tygodniowo i nie więcej niż sześć godzin tygodniowo i musi odbywać się od poniedziałku do soboty. Wykonawca kursu zapewnia materiały dydaktyczne (co najmniej: notatnik, długopis, skrypty lub książki do prowadzenia zajęć) oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe zgodnie z minimum programowym. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu. 
Ukończenie kursu ma zostać udokumentowane wydanym certyfikatem. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs z zakresu kosmetyki (stylizacja paznokci i makijaż).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs z zakresu kosmetyki (stylizacja paznokci i makijaż) dla 1 osoby (1 kobieta).
kursu jest zapoznanie się z zagadnieniami z zakresu kosmetyki (stylizacja paznokci i makijaż) i nabycie podstawowych umiejętności pozwalających na wykonanie zawodu. Kurs musi trwać minimum 25 godzin w tym co najmniej 20 godzin zajęć praktycznych i ma się odbywać na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Wykonawca kursu zapewnia: miejsce przeprowadzenia kursu, materiały dydaktyczne (w tym m.in. kosmetyki do przeprowadzenia kursu, odzież ochronną) oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe oraz ubranie robocze adekwatnie do minimum programowego. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu. 
Kurs ma być zakończony wydaniem certyfikatu, lub zaświadczenia o ukończeniu kursu. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs prawa jazdy kat. B oraz kat.  C.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs prawa jazdy kat. B - 11 osób (5 kobiet, 6 mężczyzn), kat.  C  dla 1 osoby (1 mężczyzna).
W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca musi zapewnić zorganizowanie i przeprowadzenie usług w następującym zakresie:
1. Kurs prawa jazdy kategorii B
- 5 kobiet, 6 mężczyzn (wychowankowie rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych)
- 1 mężczyzna (osoba posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności - nie wymaga specjalnego szkolenia dla osób niepełnosprawnych)
2. Kurs prawa jazdy kategorii C
- 1 mężczyzna  (wychowanek rodziny zastępczej lub placówki opiekuńczo-wychowawczej).
Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia uczestników do innego prowadzonego kursu. Kurs musi być przeprowadzony zgodnie z wymaganiami ustawy prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 (Dz. U. z 2005 Nr 108 Poz. 908 ze zm). Wykonawca kursu przejmuje na siebie obowiązek zgłoszenia uczestników do egzaminu w WORD tj.  złożenia  wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami oraz dokonania opłaty za egzamin. Zajęcia praktyczne (tzw. jazdy) powinny odbywać się na typie pojazdów, na których będą się odbywać egzaminy w WORD. W cenie kursu wykonawca zapewnia po 5 dodatkowych godzin jazd do wykorzystania przez każdego z uczestników kursu. Wykonawca kursu zapewnia materiały dydaktyczne oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe. W cenie kursu powinna być uwzględniona cena badań lekarskich. 
Program kursu musi zawierać minimum poniższe zagadnienia:
-	w przypadku kat. B minimum 30 godzin teorii, w tym co najmniej 4 godziny szkolenia teoretycznego i ćwiczeń w zakresie udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadków drogowych,
-w przypadku kat. C minimum 20 godzin teorii,
-35 godzin jazd (w tym: 30 godzin obowiązkowych i 5 dodatkowych godzin) - dla obu kategorii tj. B i C,
Kurs prawa jazdy powinien być prowadzony przez  instruktora, posiadającego uprawnienia zgodnie ustawą prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 (Dz. U. z 2005 Nr 108 Poz. 908, ze zm.) 
Szkolenie w zakresie udzielania pomocy przedlekarskiej powinno być prowadzone przez osobę, która spełnia co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
1)   wykonuje zawód lekarza lub pielęgniarki;
2)   posiada kwalifikacje instruktora Polskiego Czerwonego Krzyża;
3)   posiada kwalifikacje ratownika medycznego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs ogrodnictwa.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs ogrodnictwa przeznaczony dla grupy 16 osób (z czego 5 osób z ŚDS Kostrzyn nad Odrą, 4 osoby z ŚDS Santok, 7 osób z ŚDS Witnica). Celem kursu ma być nabycie podstawowych umiejętności związanych z wykonywaniem zawodu ogrodnika.                      
Grupę Beneficjentów Ostatecznych podzielono na 3 podgrupy:
1. ŚDS Kostrzyn nad Odrą (2 kobiety, 3 mężczyzn)
2. ŚDS Santok (4 mężczyzn)
3. ŚDS Witnica (7 kobiet)
W zależności od lokalizacji podgrupy beneficjentów kurs musi się odbyć w siedzibach poszczególnych grup: ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Zamawiający zapewnia lokal do przeprowadzenia kursu i będą nim siedziby ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. 
Kurs musi mieć w sumie 25 godzin, w tym co najmniej 20 godzin zajęć praktycznych. Wykonawca kursu (Wykonawca) zapewnia materiały dydaktyczne oraz niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu narzędzia i ubranie robocze. Kurs musi być zakończony wydaniem certyfikatu, lub zaświadczenia o ukończeniu kursu. 
Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zajęcia remontowo-malarskie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zajęcia remontowo-malarskie przeznaczone dla grupy 16 osób (z czego 5 osób z ŚDS Kostrzyn nad Odrą, 8 osób z ŚDS Santok, 3 osoby z ŚDS Witnica). Celem kursu ma być nabycie podstawowych umiejętności związanych z wykonywaniem prac remontowo-malarskich w zamkniętych pomieszczeniach.                      
Grupę Beneficjentów Ostatecznych podzielono na 3 podgrupy:
1. ŚDS Kostrzyn nad Odrą (2 kobiety, 3 mężczyzn)
2. ŚDS Santok (2 kobiety, 6 mężczyzn)
3. ŚDS Witnica (3 mężczyzn)
W zależności od lokalizacji podgrupy beneficjentów kurs musi się odbyć w siedzibach poszczególnych grup: ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Zamawiający zapewnia lokal do przeprowadzenia kursu i będą nim siedziby ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Wykonawca musi zapewnić we własnym zakresie folie ochronne, farby, pędzle szpachelki, wałki, wiadra.
Kurs musi mieć w sumie 25 godzin, w tym co najmniej 20 godzin zajęć praktycznych. Wykonawca kursu (Wykonawca) zapewnia materiały dydaktyczne oraz niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu narzędzia i ubranie robocze. Kurs musi być zakończony wydaniem certyfikatu, lub zaświadczenia o ukończeniu kursu. 
Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kurs florystyki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs florystyki dla 1 osoby (1 kobieta)
Celem kursu jest zapoznanie się z zagadnieniami z zakresu florystyki i nabycie podstawowych umiejętności pozwalających na wykonanie zawodu. Kurs musi trwać minimum 25 godzin w tym co najmniej 20 godzin zajęć praktycznych i ma się odbywać na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Wykonawca kursu zapewnia: miejsce przeprowadzenia kursu, materiały dydaktyczne oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe oraz ubranie robocze adekwatnie do minimum programowego. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu. Kurs ma być zakończony wydaniem certyfikatu, lub zaświadczenia o ukończeniu kursu. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Kurs kosmetyczny (tipsy).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs kosmetyczny (tipsy) dla 1 osoby (1 kobieta)
Celem kursu jest zapoznanie się z zagadnieniami z zakresu kosmetyki (tipsy) i nabycie podstawowych umiejętności pozwalających na wykonanie zawodu. Kurs musi trwać minimum 25 godzin w tym co najmniej 20 godzin zajęć praktycznych i ma się odbywać na terenie Miasta Gorzowa Wlkp. Wykonawca kursu zapewnia: miejsce przeprowadzenia kursu, materiały dydaktyczne (w tym m.in. sprzęt niezbędny do założenia tipsów) oraz inne niezbędne do sprawnego i prawidłowego przeprowadzenia kursu pomoce naukowe oraz ubranie robocze adekwatnie do minimum programowego. Ze względu na ilość osób istnieje możliwość dołączenia do innego prowadzonego kursu.  Kurs ma być zakończony wydaniem certyfikatu, lub zaświadczenia o ukończeniu kursu. Wszystkie dokumenty związane z realizacją kursu powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Warsztaty aktywizacji społecznej - poradnictwo w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Warsztaty aktywizacji społecznej - poradnictwo w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych
Warsztaty przeznaczone są dla 3 grup:
1. ŚDS Kostrzyn nad Odrą (4 kobiety, 6 mężczyzn)
2. ŚDS Santok (2 kobiety, 10 mężczyzn)
3. ŚDS Witnica (7 kobiet, 3 mężczyzn)
Warsztaty muszą odbyć się w siedzibach poszczególnych grup: ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. Zamawiający zapewnia lokal do przeprowadzenia warsztatów i będą nim siedziby ŚDS Kostrzyn nad Odrą ŚDS Santok, ŚDS Witnica. 
Warsztaty aktywizacji społecznej - poradnictwo w zakresie kompetencji życiowych i umiejętności społecznych muszą trwać 5 godzin zegarowych w każdym z ŚDS (łącznie 15 godzin). Wykonawca kursu zapewnia zakup i przekazanie każdemu z uczestników, co najmniej następujących materiałów: gąbki, pumeks, szczoteczka i pasta do zębów, akcesoria do pielęgnacji paznokci, szampon. 
Wszystkie dokumenty związane z realizacją poradnictwa powinny być przygotowane zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 20.11.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com