JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101126/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101126/338711-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Czeladź: Organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania  osobom, które samodzielnie nie są w stanie zaspokoić codziennych potrzeb życiowych  oraz organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania w okresie od 01.01.2011r do 31.12.2011r</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 338711 - 2010; data zamieszczenia: 26.11.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. 17 Lipca 27, 41-250 Czeladź, woj. śląskie, tel. 032 2651442, faks 032 2656811 w. 18.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.czeladz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania  osobom, które samodzielnie nie są w stanie zaspokoić codziennych potrzeb życiowych  oraz organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania w okresie od 01.01.2011r do 31.12.2011r.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania   osobom, które samodzielnie nie są w stanie zaspokoić codziennych potrzeb życiowych  oraz organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania w okresie od 01.01.2011r do 31.12.2011r
Zamówienie zostało podzielone na 2 części: Część I i Część II
Część I
Przedmiotem części I zamówienia jest  organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osobom, które samodzielnie nie są w stanie zaspokoić codziennych potrzeb życiowych w okresie od 01.01.2011r do 31.12.2011r
Ww. usługi  są świadczone zgodnie z Art.17, art. 50 ust.1do art. 50 ust. 5 Ustawy z dnia 12 marca 2004  z dnia 12 marca 2004  o Pomocy Społecznej (Dz. U.  z 2008 r. Nr 115 poz. 728 z późn. zm.). 
Osobami korzystającymi ze świadczeń z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn są osoby samotne lub pozbawione pomocy innych osób.
Przedmiot zamówienia obejmuje pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zalecaną przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości  zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Do zadań Wykonawcy w zakresie usług opiekuńczych  w szczególności należy: 
1. W zakresie świadczenia pomocy w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych 
a) Pomoc w zapewnieniu artykułów spożywczych i artykułów przemysłowych niezbędnych do egzystencji klienta (np. zakupy),
b) Pomoc w czynnościach:
- gospodarczych (np. palenie w piecu, przynoszenie węgla)
- porządkowych (np. utrzymanie w czystości sprzętu gospodarczego i sanitarnego)
- prowadzenia domu (np. sprawy urzędowe, opłaty),
c) Zabezpieczenie posiłków w tym co najmniej raz dziennie gorącego  posiłku i pomoc w ich podawaniu,
2. W zakresie opieki higienicznej i pielęgnacji:
a) Pomoc w czynnościach higienicznych (mycie, kąpanie, ubieranie, zmiana bielizny osobistej i pościeli),
b) Pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
c)Zamawianie wizyt lekarskich, wykupienie i podawanie leków, zmiana opatrunków.
3. W zakresie kontaktów z otoczeniem:
a)Pomoc w organizacji czasu wolnego i kontaktów sąsiedzkich (np. prasa, spacery, zainteresowania),  
b) Podtrzymywanie kontaktów sąsiedzkich zgonie z decyzją  o przyznaniu usług.
4. Rozliczenie powierzonych środków finansowych
a)  Prowadzenie zeszytu wydatków powierzonych środków finansowych  z wydanych pieniędzy,
b) Wnoszenie odpłatności zgodnej z decyzją 

5. Przewidywana maksymalna  ilość godzin  dla usług opiekuńczych wynosi: 
5.1. do 1 500 godzin w skali miesiąca, 
5.2. w skali  całego zamówienia  maksymalnie do 18 000 godzin.
5.3. Nie wykorzystana ilość godzin w danym miesiącu może być przesunięta do wykorzystania w kolejnych miesiącach, jeżeli zaistnieje taka potrzeba, jednak po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym.                                                          
5.4. Zamawiający zastrzega  sobie prawo  zmiany ilości godzin  przedmiotu zamówienia  w zależności od  wysokości posiadanych środków  w roku  budżetowym  oraz  od potrzeb wynikających  ze zmiennej ilości  osób kwalifikujących się  do danego rodzaju usług.
5.5. Usługi opiekuńcze  mogą być świadczone  w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy w miejscu zamieszkania lub czasowego pobytu osoby której przyznano pomoc w zakresie usług opiekuńczych. 
5.6.Zlecenie realizacji usług opiekuńczych będzie przekazywane Wykonawcy na piśmie. Wykonawca otrzyma od pracownika MOPS kopię decyzji administracyjnej zawierającej okres obowiązywania, wymiar godzin i zakres usługi. 
5.7.Za datę rozpoczęcia świadczenia usług opiekuńczych uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej. 
5.8.W szczególnych okolicznościach (np. powrót klienta ze szpitala, nagłe pogorszenie stanu zdrowia) dopuszcza się możliwość zmiany wydanej decyzji lub rozpoczęcia świadczenia usług przed wydaniem decyzji administracyjnej na wniosek  Zamawiającego tj. zgłoszenie ustne, telefoniczne lub faksem. Decyzja w takim przypadku zostanie przekazana Wykonawcy niezwłocznie.
5.9.Wykonawca zobowiązany jest objąć klienta usługą opiekuńczą niezwłocznie od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego.
5.10.Za datę zakończenia świadczenia usług na rzecz klienta uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej.
5.11.Opłata za usługi opiekuńcze  jest wnoszona przez osobę uprawnioną lub jej opiekuna, bezpośrednio przelewem lub do kasy MOPS w terminie do 15 dnia każdego miesiąca  następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę. 
W przypadku wnoszenia opłaty przelewem:
  Nr   rachunku MOPS ING Bank Śląski 96 1050 1269 1000 0008 0214 9468
5.12.Dopuszcza się, że odpłatność za świadczone usługi od klienta będzie dokonywał Wykonawca  indywidualnie od każdej osoby do kasy MOPS na podstawie otrzymanego upoważnienia wystawionego przez nią, który ma przyznane usługi w drodze decyzji administracyjnej.  Kopię wpłaty KP Wykonawca dostarczy niezwłocznie osobie uprawnionej.
5.13.Wykonawca zobowiązuje się do współpracy z pracownikami socjalnymi oraz innymi upoważnionymi pracownikami MOPS. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą  osób  objętych pomocą Ośrodka i korzystających  ze wsparcia w formie usług opiekuńczych. 
7.Ilość osób objętych pomocą - 80  osób 
8. Ilość oraz kwalifikacje kadry, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia 
8.1. Do świadczenia  usług  opiekuńczych  wymagane jest co najmniej  10 osób posiadających uprawnienia do wykonywania ww.  usług ( w tym co najmniej: 3 opiekunki osób starszych, 2 pielęgniarki, 2 siostry PCK, 3 osoby mające min. 3 letni staż w opiece nad osobami wymagającymi pomocy w formie usług opiekuńczych).
9. Termin realizacji zamówienia:  
9.1.Termin realizacji zamówienia - od  01.01.2011 r.   do  31.12.2011 r.
Część II
1.Przedmiotem II części zamówienia jest organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania w okresie od 01.01.2011r do 31.12.2011r 
Ww. usługi  są świadczone zgodnie z  art.17 ust 1 pkt 11, art.18.1pkt 3, art. 50. 1,art. 50.2 art. 50.4 Ustawy z dnia 12 marca 2004  o Pomocy Społecznej  (Dz. U.  z 2008 r. Nr 115 poz. 728 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia  Ministra Polityki Społecznej (w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych  Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. z 2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).
Specjalistyczne usługi opiekuńcze są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb życiowych  osób, wynikających z rodzaju ich schorzenia  lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.
Sprawowanie opieki nad chorym z zaburzeniami psychicznymi - określa Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej  z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 ) oraz Rozporządzenie  Ministra Polityki Społecznej (Dz. U.z 2006 r. Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).
2. Do zadań Wykonawcy  w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych  dla osób z zaburzeniami psychicznymi dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju  ich schorzenia  lub niepełnosprawności , świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym  w szczególności należy:
2.1. uczenie i rozwijanie  umiejętności  niezbędnych  do samodzielnego  życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności  zaspokajania  podstawowych potrzeb życiowych  i umiejętności  społecznego funkcjonowania, motywowanie  do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi  i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania  w codziennych  czynnościach  życiowych  takich , jak:
- samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych  i porządkowych , w tym umiejętność  utrzymania i prowadzenia domu,
-  dbałość o higienę  i wygląd,
-  utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu  nauki i pracy oraz ze społecznością  lokalną,
-  wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
-  korzystanie z usług różnych instytucji, 
b)  interwencja i pomoc w życiu w rodzinie , w tym:
-  pomoc w radzeniu  sobie w  sytuacjach kryzysowych - poradnictwo  specjalistyczne, interwencje kryzysowe,  wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
-  ułatwienie  dostępu do edukacji  i kultury,
-  doradztwo, koordynacja działań  innych służb  na rzecz rodziny , której członkiem jest osoba  uzyskująca pomoc w formie  specjalistycznych usług,
-  kształtowanie pozytywnych relacji  osoby wspieranej  z osobami bliskimi,
-  współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby  chorującej,  niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu  spraw urzędowych, w tym:
-  w uzyskiwaniu świadczeń  socjalnych, emerytalno -  rentowych,
-  w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc  w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
- w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia albo alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów  terapii zajęciowej, zakładach  aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i  klubach  integracji społecznej, klubach pracy 
-  w kompletowaniu  dokumentów  potrzebnych do  zatrudnienia,
-  w przygotowaniu do  rozmowy z pracodawcą , wspieranie i asystowanie w kontaktach 
   z pracodawcą, 
-  w rozwiązywaniu problemów psychicznych  wynikających z pracy lub jej braku,
e)  pomoc w gospodarowaniu  pieniędzmi, w tym:
-  nauka planowania budżetu, asystowanie przy  ponoszeniu wydatków,
-  pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
-  zwiększanie umiejętności  gospodarowania  własnym budżetem  oraz  usamodzielnianie finansowe,
2.2. pielęgnacja - jako wspieranie procesu  leczenia, w tym:
a)  pomoc  w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b)  uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c)  pomoc w wykupywaniu  lub zamawianiu leków w aptece,
d)  pilnowanie przyjmowania leków  oraz  obserwowanie ewentualnych skutków  ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach  zmiana opatrunków, pomoc w użyciu  środków pomocniczych  i materiałów  medycznych, przedmiotów ortopedycznych , a także w utrzymaniu higieny,
f) pomoc  w dotarciu do  placówek służby zdrowia, 
g) pomoc w dotarciu  do placówek rehabilitacyjnych,
2.3. rehabilitacja  fizyczna i usprawnienie  zaburzonych  funkcji organizmu  w zakresie  nieobjętym przepisami  ustawy z dnia 27 sierpnia 2008 r. o  oświadczeniach opieki zdrowotnej  finansowanych ze środków  publicznych   ( Dz. U. Nr 164, poz. 1027  z 2008 r.):
a)  zgodnie  z zaleceniami  lekarskimi  lub specjalisty   z zakresu  rehabilitacji ruchowej  lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami  w zakresie  wspierania psychologiczno -  pedagogicznego  i edukacyjno - terapeutycznego zmierzającego  do wielostronnej  aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług,
2.4. pomoc mieszkaniowa, w  tym:
a)   w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu wnoszeniu opłat,
b)  w organizacji   drobnych  remontów,  adaptacji, napraw, likwidacji  barier  architektonicznych,
c)   kształtowanie właściwych  relacji  osoby uzyskującej  pomoc  z sąsiadami i gospodarzem domu,
3. Zapewnienie dzieciom  i młodzieży  z zaburzeniami  psychicznymi  dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno -  wychowawczych , w wyjątkowych  przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania  dostępu do zajęć określonych w ustawie z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111 poz. 535 z późn. zm.)
4.Przewidywana maksymalna  ilość godzin dla specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wynosi: 
4.1.  do 100  godzin w skali miesiąca, 
4.2.  do 1 200 godzin w skali  całego zamówienia  maksymalnie.
5.1.Ilość osób do opieki dla specjalistycznych usług opiekuńczych  dla osób z zaburzeniami psychicznymi wynosi  6 osób.
6.Nie wykorzystana ilość godzin w danym miesiącu może być przesunięta do wykorzystania w kolejnych miesiącach, jeżeli zaistnieje taka potrzeba, jednak po uprzednim uzgodnieniu                                         z Zamawiającym.
7.Zamawiający zastrzega  sobie prawo  zmiany ilości godzin  przedmiotu zamówienia  w zależności od  wysokości posiadanych środków  w roku  budżetowym  oraz  od potrzeb wynikających  ze zmiennej ilości  osób kwalifikujących się  do danego rodzaju usług.
8.Specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze  dla osób z zaburzeniami psychicznym mogą być świadczone  w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy w miejscu zamieszkania lub czasowego pobytu osoby, której przyznano pomoc w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób   z zaburzeniami psychicznymi. 
9.Zlecenie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych lub  specjalistycznych usług opiekuńczych  dla osób z zaburzeniami psychicznymi będzie przekazywane Wykonawcy na piśmie. Wykonawca otrzyma od pracownika MOPS kopię decyzji  administracyjnej zawierającej okres obowiązywania, wymiar godzin, zakres usług. 
10. Za datę rozpoczęcia świadczenia specjalistycznych  usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi  na rzecz klientów  uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej. 
11.W szczególnych okolicznościach (np. powrót klienta ze szpitala, nagłe pogorszenie stanu zdrowia) dopuszcza się możliwość zmiany wydanej decyzji  lub rozpoczęcia świadczenia usług przed wydaniem decyzji administracyjnej zawierającej na wniosek  Zamawiającego tj. zgłoszenie ustne, telefoniczne lub faksem. Decyzja w takim przypadku zostanie przekazana Wykonawcy niezwłocznie.
12.Wykonawca zobowiązany jest objąć klienta usługą niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 12 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego.
13.Za datę zakończenia świadczenia usług na rzecz klienta uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej.
14. Opłata za specjalistyczne usługi opiekuńcze  jest wnoszona przez osobę uzyskującą pomoc w formie specjalistycznej usługi opiekuńczej  lub jej opiekuna, bezpośrednio przelewem lub do kasy MOPS w terminie do 15 dnia każdego miesiąca  następującego po miesiącu , w którym wykonano usługę. ( Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych  Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. z 2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).
W przypadku wnoszenia opłaty przelewem:
Nr   rachunku MOPS ING Bank Śląski  96 1050 1269  1000 0008 0214 9468
15. Dopuszcza się, że  odpłatność za świadczone usługi od klienta będzie dokonywał Wykonawca  indywidualnie od każdego klienta do kasy MOPS na podstawie otrzymanego upoważnienia wystawionego przez klienta , który ma przyznane usługi w drodze decyzji administracyjnej.  Kopię wpłaty KP Wykonawca dostarczy niezwłocznie klientowi.
16. Wykonawca zobowiązuje prowadzić  współpracę z pracownikami socjalnymi oraz innymi upoważnionymi pracownikami MOPS. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą  osób i  rodzin  objętych pomocą Ośrodka i korzystających  ze wsparcia w formie specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi.  
17. Ilość oraz kwalifikacje kadry, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia 
17.1. Do świadczenia specjalistycznych  usług  opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wymagane są osoby posiadające kwalifikacje określone wymaganiami Rozporządzenia  Ministra   Polityki w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2006 r. Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).
17.2. Wymagane są następujące kwalifikacje:
A. Osoby świadczące specjalistyczne  usługi  dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać  kwalifikacje do wykonania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga,  logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki,  asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty                    w zakresie  rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
Wykonawca wykaże iż dysponuje lub będzie dysponował wszystkimi osobami, posiadającymi ww. kwalifikacje. Czyli przynajmniej po jednej osobie z każdego zawodu wymienionego w ww. rozporządzeniu.

B. Osoby świadczące  specjalistyczne  usługi  dla osób   z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać  co najmniej  półroczny staż  pracy  w jednej z następujących jednostek:
1)  szpitalu psychiatrycznym,
2)  jednostce organizacyjnej pomocy społecznej  dla osób  z zaburzeniami psychicznymi,
3)  placówce  terapii lub placówce oświatowej, do  której  uczęszczają  dzieci   z zaburzeniami  rozwoju lub  upośledzeniem  umysłowym,
4)  ośrodku  terapeutyczno - edukacyjno -  wychowawczym,
5)  zakładzie  rehabilitacji,
6)  innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 , świadczącej specjalistyczne usługi  opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
C. W uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi  mogą być świadczone przez osoby, - które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe:
pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga,  logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki,  asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie  rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi,
- posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach:
1)  szpitalu psychiatrycznym,
2)  jednostce organizacyjnej pomocy społecznej  dla osób  z zaburzeniami  psychicznymi,
3)  placówce  terapii lub placówce oświatowej, do  której  uczęszczają  dzieci  z zaburzeniami  rozwoju lub  upośledzeniem  umysłowym,
4)  ośrodku  terapeutyczno - edukacyjno -  wychowawczym,
5)  zakładzie  rehabilitacji,
6)  innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 , świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi  specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.
d). muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie i doświadczenie w zakresie: 
- umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, 
- kształtowania nawyków celowej aktywności , 
- prowadzenia treningu zachowań społecznych. 
18.Termin realizacji zamówienia:  
Termin realizacji zamówienia - od  01.01.2011 r.   do  31.12.2011 r..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.00.00.00-9, 85.31.11.00-3, 85.31.12.00-4, 85.31.21.00-0, 85.31.21.20-6, 85.31.24.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży:
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004r. Pzp (Część i i II)
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku  
Metodą spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży:
- oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004r. Pzp - (Część I i II)
Część I
- Wykonawca wykaże, że wykonuje lub wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie, co najmniej 1 usługę    w zakresie organizowania i świadczenia usług opiekuńczych  w miejscu zamieszkania o wartości brutto nie mniejszej niż 198 00,00zł PLN,  wraz z podaniem jej wartości, dat wykonania, odbiorców oraz przedstawi dokument na potwierdzenie, że usługa została wykonana należycie (np. list referencyjny) - Część II       
- Wykonawca wykaże, że wykonuje lub wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie, co najmniej 1 usługę    w zakresie organizowania i świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi  w miejscu zamieszkania o wartości brutto nie mniejszej niż  8 200,00zł PLN,  wraz z podaniem jej wartości, dat wykonania, odbiorców oraz przedstawi dokument na potwierdzenie, że usługa została wykonana należycie (np. list referencyjny)
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku  
 Metodą spełnia - nie spełnia na podstawie 
- oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
- ww.  wykazu usług.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzenie tego warunku nastąpi na podstawie: 
- złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków określonych  w art.22 ust.1 ustawy Pzp.,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku  
Metodą spełnia - nie spełnia  na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzenie tego warunku nastąpi na podstawie: 
oświadczenia o spełnieniu warunków określonych  w art.22 ust.1 ustawy Pzp,(Część I i II)
Część I
- Wykaz osób, którymi  dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu  zamówienia  wraz z danymi na temat ich kwalifikacji  niezbędnych do wykonania zamówienia, także zakresu wykonywanych przez nich usług opiekuńczych w celu wykazania dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.  -  wg wzoru  na zał. nr 9 do SIWZ.
Wykaz ten powinien zawierać co najmniej 10 osób posiadających uprawnienia do wykonywania usług opiekuńczych  w miejscu zamieszkania (w tym co najmniej: 3 opiekunki osób starszych, 2 pielęgniarki, 2 siostry PCK, 3 osoby mające min. 3 letni staż w opiece nad osobami wymagającymi pomocy w formie usług opiekuńczych).
Część II
- Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonaniu  zamówienia  wraz z danymi na temat ich kwalifikacji  niezbędnych do wykonania zamówienia, także zakresu wykonywanych przez nich  usług specjalistycznych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w celu wykazania dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca wykaże iż dysponuje lub będzie dysponował wszystkimi osobami (przynajmniej po jednej osobie z każdego zawodu wymienionego w ww. rozporządzeniu), posiadającymi kwalifikacje do uprawiania zawodów określonych w Rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej  w sprawie  specjalistycznych usług opiekuńczych  (Dz. U.z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. ze zmianą  z dnia 6 lipiec  2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych  rozporządzeniu.   - wg wzoru  na zał. nr 9 do SIWZ
- Oświadczenie Wykonawcy, o dysponowaniu  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.  posiadającymi odpowiednie  kwalifikacje i wymagane uprawnienia do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób zaburzonych psychicznie nakładane ustawą o pomocy społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej  w sprawie  specjalistycznych usług opiekuńczych  ( Dz. U.    z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. ze zmianą  z dnia 6 lipiec  2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ) - wzór na zał. nr 6 do SIWZ 

Do świadczenia specjalistycznych  usług  opiekuńczych  wymagane są osoby posiadających kwalifikacje   określone wymaganiami Rozporządzenia Ministra   Polityki  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych   dnia 22.09.2005 r. ( Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. ze zmianą  z dnia 6 lipiec  2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).tj. wszystkie osoby przedstawione w wykazie posiadają co najmniej kwalifikacje do wykonania zawodu: 
pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga,  logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki,  asystenta osoby niepełnosprawnej , opiekunki  środowiskowej , specjalisty w zakresie  rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku  
Metodą spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzenie tego warunku nastąpi:
- na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunków określonych  w art.22 ust.1 ustawy Pzp,
- jeżeli Wykonawca wykaże że jest ubezpieczony w zakresie odpowiedzialności cywilnej od prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 50 000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.Wypełniony formularz oferty z kompletem załączników;
2. Pisemne zobowiązania podmiotów oddających Wykonawcy do dyspozycji niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. 
3.Pełnomocnictwo, określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik.
4.Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia.
Przed podpisaniem umowy Wykonawca powinien przedstawić  dokumenty
1. W przypadku wybrania oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej 
współpracę tych wykonawców (art. 23 ust. 4 Ustawy).
2. W przypadku wybrania oferty osoby (osób) fizycznych prowadzącej działalność gospodarczą Zamawiający będzie wymagał przed zawarciem umowy przedstawienia aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy zgodnie z art. 144 ustawy Pzp w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w szczególności w przypadku:
- zmiany ilości godzin  przedmiotu zamówienia  w zależności od  wysokości posiadanych środków  w roku budżetowym  oraz  w zależności  od potrzeb wynikających  ze zmiennej ilości  osób kwalifikujących się  do danego rodzaju usług,
- w przypadku zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia,
- w przypadku zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają,
- w przypadku zmiany obowiązującej stawki VAT (jeżeli po zawarciu umowy ulegną zmianie przepisy w zakresie stawki podatku od towarów i usług VAT, wynagrodzenie wykonawcy będzie podlegało zmianom
 o stopień zmiany stawki podatku VAT, począwszy od dnia wejścia w życie nowej stawki),
- w przypadku klęsk żywiołowych, sił wyższych, warunków atmosferycznych odbiegających od typowych uniemożliwiających realizację zamówienia.
Zmiana umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.czeladz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. 17 lipca 27 Czeladź , pokój nr 4, tel. 032 265-68-11 wewn. 31, fax. 032 265 - 14 - 42, e- mail: administracyjny.mops@mops.czeladz.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.12.2010 godzina 09:00, miejsce: Siedziba Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej ul. 17 lipca 27 Czeladź , pokój nr 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Przedmiotem części I zamówienia jest  organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania 
osobom, które samodzielnie nie są w stanie zaspokoić codziennych potrzeb życiowych w okresie od 
01.01.2011r do 31.12.2011r.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem części I zamówienia jest  organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osobom, które samodzielnie nie są w stanie zaspokoić codziennych potrzeb życiowych                 w okresie od 01.01.2011r do 31.12.2011r
Ww. usługi  są świadczone zgodnie z Art.17, art. 50 ust.1do art. 50 ust. 5 Ustawy z dnia 12 marca 2004  z dnia 12 marca 2004  o Pomocy Społecznej (Dz. U.  z 2008 r. Nr 115 poz. 728 z późn. zm.). 
Osobami korzystającymi ze świadczeń z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn są osoby samotne lub pozbawione pomocy innych osób.
Przedmiot zamówienia obejmuje pomoc w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zalecaną przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości  zapewnienie kontaktów z otoczeniem.
Do zadań Wykonawcy w zakresie usług opiekuńczych  w szczególności należy: 
1. W zakresie świadczenia pomocy w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych 
a) Pomoc w zapewnieniu artykułów spożywczych i artykułów przemysłowych niezbędnych do egzystencji klienta (np. zakupy),
b) Pomoc w czynnościach:
- gospodarczych (np. palenie w piecu, przynoszenie węgla)
- porządkowych (np. utrzymanie w czystości sprzętu gospodarczego i sanitarnego)
- prowadzenia domu (np. sprawy urzędowe, opłaty),
c) Zabezpieczenie posiłków w tym co najmniej raz dziennie gorącego  posiłku i pomoc w ich podawaniu,
2. W zakresie opieki higienicznej i pielęgnacji:
a) Pomoc w czynnościach higienicznych (mycie, kąpanie, ubieranie, zmiana bielizny osobistej i pościeli),
b) Pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
c)Zamawianie wizyt lekarskich, wykupienie i podawanie leków, zmiana opatrunków.
3. W zakresie kontaktów z otoczeniem:
a)Pomoc w organizacji czasu wolnego i kontaktów sąsiedzkich (np. prasa, spacery, zainteresowania),  
b) Podtrzymywanie kontaktów sąsiedzkich zgonie z decyzją  o przyznaniu usług.
4. Rozliczenie powierzonych środków finansowych
a)  Prowadzenie zeszytu wydatków powierzonych środków finansowych  z wydanych pieniędzy,
b) Wnoszenie odpłatności zgodnej z decyzją 

5. Przewidywana maksymalna  ilość godzin  dla usług opiekuńczych wynosi: 
5.1. do 1 500 godzin w skali miesiąca, 
5.2. w skali  całego zamówienia  maksymalnie do 18 000 godzin.

6.Ilość osób objętych pomocą - 80  osób 

7. Ilość oraz kwalifikacje kadry, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia 

7.1. Do świadczenia  usług  opiekuńczych  wymagane jest co najmniej  10 osób posiadających uprawnienia do wykonywania ww.  usług ( w tym co najmniej: 3 opiekunki osób starszych, 2 pielęgniarki, 2 siostry PCK, 3 osoby mające min. 3 letni staż w opiece nad osobami wymagającymi pomocy w formie usług opiekuńczych).
8. Termin realizacji zamówienia:  
8.1.Termin realizacji zamówienia - od  01.01.2011 r.   do  31.12.2011 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.00.00.00-9, 85.31.11.00-3, 85.31.21.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Nazwa  organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania w okresie od 01.01.2011r do 31.12.2011r.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia
Część II
1.Przedmiotem II części zamówienia jest organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania w okresie od 01.01.2011r do 31.12.2011r 
Ww. usługi  są świadczone zgodnie z  art.17 ust 1 pkt 11, art.18.1pkt 3, art. 50. 1,art. 50.2 art. 50.4 Ustawy           z dnia 12 marca 2004  o Pomocy Społecznej  (Dz. U.  z 2008 r. Nr 115 poz. 728 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia  Ministra Polityki Społecznej (w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych  Dz. U.           z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. z 2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).
Specjalistyczne usługi opiekuńcze są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb życiowych  osób, wynikających z rodzaju ich schorzenia  lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.
Sprawowanie opieki nad chorym z zaburzeniami psychicznymi - określa Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej  z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 ) oraz Rozporządzenie  Ministra Polityki Społecznej (Dz. U.z 2006 r. Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).
2. Do zadań Wykonawcy  w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób                                             z zaburzeniami psychicznymi dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy                         w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju  ich schorzenia  lub niepełnosprawności , świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym  w szczególności należy:
2.1. uczenie i rozwijanie  umiejętności  niezbędnych  do samodzielnego  życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności  zaspokajania  podstawowych potrzeb życiowych  i umiejętności  społecznego funkcjonowania, motywowanie  do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi  i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania  w codziennych  czynnościach  życiowych  takich , jak:
- samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych  i porządkowych , w tym umiejętność  utrzymania i prowadzenia domu,
-  dbałość o higienę  i wygląd,
-  utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu  nauki i pracy oraz ze społecznością  lokalną,
-  wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
-  korzystanie z usług różnych instytucji, 
b)  interwencja i pomoc w życiu w rodzinie , w tym:
-  pomoc w radzeniu  sobie w  sytuacjach kryzysowych - poradnictwo  specjalistyczne, interwencje kryzysowe,  wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
-  ułatwienie  dostępu do edukacji  i kultury,
-  doradztwo, koordynacja działań  innych służb  na rzecz rodziny , której członkiem jest osoba  uzyskująca pomoc w formie  specjalistycznych usług,
-  kształtowanie pozytywnych relacji  osoby wspieranej  z osobami bliskimi,
-  współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby  chorującej,  niepełnosprawnej,
c) pomoc w załatwianiu  spraw urzędowych, w tym:
-  w uzyskiwaniu świadczeń  socjalnych, emerytalno -  rentowych,
-  w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
d) wspieranie i pomoc  w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:
- w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia albo alternatywnego zajęcia,                          w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów  terapii zajęciowej, zakładach  aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i  klubach  integracji społecznej, klubach pracy 
-  w kompletowaniu  dokumentów  potrzebnych do  zatrudnienia,
-  w przygotowaniu do  rozmowy z pracodawcą , wspieranie i asystowanie w kontaktach 
   z pracodawcą, 
-  w rozwiązywaniu problemów psychicznych  wynikających z pracy lub jej braku,
e)  pomoc w gospodarowaniu  pieniędzmi, w tym:
-  nauka planowania budżetu, asystowanie przy  ponoszeniu wydatków,
-  pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
-  zwiększanie umiejętności  gospodarowania  własnym budżetem  oraz  usamodzielnianie finansowe,
2.2. pielęgnacja - jako wspieranie procesu  leczenia, w tym:
a)  pomoc  w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
b)  uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
c)  pomoc w wykupywaniu  lub zamawianiu leków w aptece,
d)  pilnowanie przyjmowania leków  oraz  obserwowanie ewentualnych skutków  ubocznych ich stosowania,
e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach  zmiana opatrunków, pomoc w użyciu  środków pomocniczych  i materiałów  medycznych, przedmiotów ortopedycznych , a także  
w utrzymaniu higieny,
f) pomoc  w dotarciu do  placówek służby zdrowia, 
g) pomoc w dotarciu  do placówek rehabilitacyjnych,
2.3. rehabilitacja  fizyczna i usprawnienie  zaburzonych  funkcji organizmu  w zakresie  nieobjętym przepisami  ustawy z dnia 27 sierpnia 2008 r. o  oświadczeniach opieki zdrowotnej  finansowanych ze środków  publicznych   ( Dz. U. Nr 164, poz. 1027  z 2008 r.):
a)  zgodnie  z zaleceniami  lekarskimi  lub specjalisty   z zakresu  rehabilitacji ruchowej  lub fizjoterapii,
b) współpraca ze specjalistami  w zakresie  wspierania psychologiczno -  pedagogicznego  i edukacyjno - terapeutycznego zmierzającego  do wielostronnej  aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług,
2.4. pomoc mieszkaniowa, w  tym:
a)   w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu wnoszeniu opłat,
b)  w organizacji   drobnych  remontów,  adaptacji, napraw, likwidacji  barier  architektonicznych,
c)   kształtowanie właściwych  relacji  osoby uzyskującej  pomoc  z sąsiadami i gospodarzem domu,
3. Zapewnienie dzieciom  i młodzieży  z zaburzeniami  psychicznymi  dostępu do zajęć rehabilitacyjnych                 i rewalidacyjno -  wychowawczych , w wyjątkowych  przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania  dostępu do zajęć określonych w ustawie z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111 poz. 535 z późn. zm.)
4.Przewidywana maksymalna  ilość godzin dla specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób                      z zaburzeniami psychicznymi wynosi: 
4.1.  do 100  godzin w skali miesiąca, 
4.2.  do 1 200 godzin w skali  całego zamówienia  maksymalnie.

5.1.Ilość osób do opieki dla specjalistycznych usług opiekuńczych  dla osób z zaburzeniami psychicznymi wynosi  6 osób.
6.Nie wykorzystana ilość godzin w danym miesiącu może być przesunięta do wykorzystania                                 w kolejnych miesiącach, jeżeli zaistnieje taka potrzeba, jednak po uprzednim uzgodnieniu                                         z Zamawiającym.
7.Zamawiający zastrzega  sobie prawo  zmiany ilości godzin  przedmiotu zamówienia  w zależności od  wysokości posiadanych środków  w roku  budżetowym  oraz  od potrzeb wynikających  ze zmiennej ilości  osób kwalifikujących się  do danego rodzaju usług.
8.Specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze  dla osób z zaburzeniami psychicznym mogą być świadczone  w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy w miejscu zamieszkania lub czasowego pobytu osoby, której przyznano pomoc w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób   z zaburzeniami psychicznymi. 
9.Zlecenie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych lub  specjalistycznych usług opiekuńczych  dla osób z zaburzeniami psychicznymi będzie przekazywane Wykonawcy na piśmie. Wykonawca otrzyma od pracownika MOPS kopię decyzji  administracyjnej zawierającej okres obowiązywania, wymiar godzin, zakres usług. 
10. Za datę rozpoczęcia świadczenia specjalistycznych  usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi  na rzecz klientów  uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej. 
11.W szczególnych okolicznościach (np. powrót klienta ze szpitala, nagłe pogorszenie stanu zdrowia) dopuszcza się możliwość zmiany wydanej decyzji  lub rozpoczęcia świadczenia usług przed wydaniem decyzji administracyjnej zawierającej na wniosek  Zamawiającego tj. zgłoszenie ustne, telefoniczne lub faksem. Decyzja w takim przypadku zostanie przekazana Wykonawcy niezwłocznie.
12.Wykonawca zobowiązany jest objąć klienta usługą niezwłocznie, jednak nie później niż                                     w terminie 12 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego.
13.Za datę zakończenia świadczenia usług na rzecz klienta uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej.
14. Opłata za specjalistyczne usługi opiekuńcze  jest wnoszona przez osobę uzyskującą pomoc w formie specjalistycznej usługi opiekuńczej  lub jej opiekuna, bezpośrednio przelewem lub do kasy MOPS w terminie do 15 dnia każdego miesiąca  następującego po miesiącu , w którym wykonano usługę. ( Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych  Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 oraz  Dz. U. z 2006 r. , Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).
W przypadku wnoszenia opłaty przelewem:
Nr   rachunku MOPS ING Bank Śląski  96 1050 1269  1000 0008 0214 9468
15. Dopuszcza się, że  odpłatność za świadczone usługi od klienta będzie dokonywał Wykonawca  indywidualnie od każdego klienta do kasy MOPS na podstawie otrzymanego upoważnienia wystawionego przez klienta , który ma przyznane usługi w drodze decyzji administracyjnej.  Kopię wpłaty KP Wykonawca dostarczy niezwłocznie klientowi.
16. Wykonawca zobowiązuje prowadzić  współpracę z pracownikami socjalnymi oraz innymi upoważnionymi pracownikami MOPS. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą  osób i  rodzin  objętych pomocą Ośrodka i korzystających  ze wsparcia w formie specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi.  
17. Ilość oraz kwalifikacje kadry, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia 
17.1. Do świadczenia specjalistycznych  usług  opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi wymagane są osoby posiadające kwalifikacje określone wymaganiami Rozporządzenia  Ministra   Polityki             w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2006 r. Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ).
17.2. Wymagane są następujące kwalifikacje:
A. Osoby świadczące specjalistyczne  usługi  dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać  kwalifikacje do wykonania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga,  logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki,  asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty                    w zakresie  rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
Wykonawca wykaże iż dysponuje lub będzie dysponował wszystkimi osobami, posiadającymi ww. kwalifikacje. Czyli przynajmniej po jednej osobie z każdego zawodu wymienionego w ww. rozporządzeniu.
B. Osoby świadczące  specjalistyczne  usługi  dla osób   z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać  co najmniej  półroczny staż  pracy  w jednej z następujących jednostek:
1)  szpitalu psychiatrycznym,
2)  jednostce organizacyjnej pomocy społecznej  dla osób  z zaburzeniami psychicznymi,
3)  placówce  terapii lub placówce oświatowej, do  której  uczęszczają  dzieci   z zaburzeniami  rozwoju lub  upośledzeniem  umysłowym,
4)  ośrodku  terapeutyczno - edukacyjno -  wychowawczym,
5)  zakładzie  rehabilitacji,
6)  innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 , świadczącej specjalistyczne usługi  opiekuńcze dla osób                   z zaburzeniami psychicznymi.
C. W uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi  mogą być świadczone przez osoby, - które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe:
pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga,  logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki,  asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie  rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi,
- posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach:
1)  szpitalu psychiatrycznym,
2)  jednostce organizacyjnej pomocy społecznej  dla osób  z zaburzeniami  psychicznymi,
3)  placówce  terapii lub placówce oświatowej, do  której  uczęszczają  dzieci  z zaburzeniami  rozwoju lub  upośledzeniem  umysłowym,
4)  ośrodku  terapeutyczno - edukacyjno -  wychowawczym,
5)  zakładzie  rehabilitacji,
6)  innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 , świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób                  z zaburzeniami psychicznymi i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi  specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.
d). muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie i doświadczenie w zakresie: 
- umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, 
- kształtowania nawyków celowej aktywności , 
- prowadzenia treningu zachowań społecznych. 
18.Termin realizacji zamówienia:  
Termin realizacji zamówienia - od  01.01.2011 r.   do  31.12.2011 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9, 85.31.11.00-3, 85.31.12.00-4, 85.31.21.00-0, 85.31.12.00-6.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com