Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110209/ |
Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64 |
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110209/47395-N-2011.html |
<p class="kh_header"><b>Rzeszów: Przebudowa sieci cieplnej od komory B-17 do B-20 ul. Hanasiewicza w Rzeszowie realizowanego w ramach projektu Modernizacja sieci ciepłowniczej Rzeszowa w okresie 2007 r. - 2012 r.</b><br> <b>Numer ogłoszenia: 47395 - 2011; data zamieszczenia: 09.02.2011</b><br> OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p> <p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p> <p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p> <p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p> <p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej - Rzeszów spółka z ograniczoną odpowiedzialnością , ul. Staszica 24, 35-051 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 017 8545222, faks 017 8541707.</p> <ul class="kh_indent_1"> <li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mpec.rze.pl</li></ul> <p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.</p> <p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p> <p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p> <p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa sieci cieplnej od komory B-17 do B-20 ul. Hanasiewicza w Rzeszowie realizowanego w ramach projektu Modernizacja sieci ciepłowniczej Rzeszowa w okresie 2007 r. - 2012 r..</p> <p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p> <p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa sieci cieplnej od komory B-17 do B-20 ul. Hanasiewicza w Rzeszowie realizowanego w ramach projektu Modernizacja sieci ciepłowniczej Rzeszowa w okresie 2007 r. - 2012 r. Opis przedmiotu zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa odcinka sieci ciepłowniczej o średnicy 2xDn 273,00/400 mm o łącznej długości 205,00 m od istniejącej komory B-17 do istniejącej komory B-20. Wykonanie sieci w technologii rur i elementów preizolowanych pozwalających na ciągłą pracę systemu ciepłowniczego o parametrach obliczeniowych : temperatura 135/700 C i maksymalne ciśnienie robocze 1,6 MPa . Przedmiot zamówienia obejmuje również dwa odgałęzienia przyłączające 2 x Dn 48,3/125, jedno odgałęzienie przyłączające 2 x Dn 42,4/125mm , jedno 2 x Dn 33,7/90 mm oraz roboty towarzyszące, w tym ułożenie kanalizacji teletechnicznej z rur OPTO Dn 50 mm wzdłuż trasy sieci dla potrzeb systemu telemetrycznego Zamawiającego. Materiały konieczne do wykonania w/w sieci zabezpieczy w całości Wykonawca. 2. Wyżej wymieniony przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z : 2.1. Projektem budowlano-wykonawczym stanowiącym Załącznik Nr 1/1 + 1/2 do SIWZ , oraz Schematem montażowym ułożenia rur OPTO stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. 2.2. Warunkami Technicznymi jakim powinny odpowiadać materiały na wykonanie podziemnych sieci ciepłowniczych z rur i elementów preizolowanych w systemie ciepłowniczym miasta Rzeszowa - wymaganiami MPEC Rzeszów, (obowiązują dla materiałów preizolowanych w przypadku rozbieżności z rozwiązaniami przyjętymi w dokumentacji budowlano-wykonawczej ) stanowiącymi Załącznik Nr 3 do SIWZ. 2.3. Projektem organizacji ruchu na czas wykonywania sieci ciepłowniczej w rejonie ul. Boya Żeleńskiego w Rzeszowie, który zostanie dostarczony Wykonawcy przez Zamawiającego przed rozpoczęciem robót. 2.4. Specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiącą Załącznik Nr 4 do SIWZ. 2.5. Informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa i ochrony zdrowia stanowiącym Załącznik Nr 5. do SIWZ. 2.6. Uzgodnieniami ujętymi w umowach użyczenia zawartymi z władającymi nieruchomościami. Uzgodnienia obejmują doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego. 2.7. Decyzją Prezydenta Miasta Rzeszowa SR.III.7635-559/08 z dnia 04.11.2008 r. o wycince drzewa - świerku rosnącego na działce ul. Hanasiewicza 17 w Rzeszowie. Drewno należy przekazać właścicielowi działki. 3. Realizacja zamówienia obejmuje w szczególności : 3.1.wykonanie wskazanej w pkt 1 sieci ciepłowniczej określonej w projekcie budowlano-wykonawczym oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót wraz z robotami towarzyszącymi oraz robotami wynikłymi w trakcie realizacji zamówienia, nie przewidzianymi w w/w dokumentacji , a koniecznymi do jej wykonania, 3.2.dostawę całości materiałów koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia wg projektu budowlano-wykonawczego , w tym materiałów preizolowanych, które będą pochodziły z produkcji nie wcześniejszej niż III kwartał 2010 r. 3.3. Zamontowanie przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu zamówienia w miejscach wskazanych przez Zamawiającego 2 szt tablic z informacjami o współfinansowaniu z Funduszu Unii Europejskiej. Tablice te wraz z konstrukcjami montażowymi dostarczy Zamawiający. 4. Informacje i wymagania dodatkowe. 4.1. W projekcie przyjęto wykonanie sieci ciepłowniczej w technologii rur preizolowanych PRIM S.A. Lublin z izolacją pogrubioną, z instalacją alarmową impulsową (4 przewody) z mufami termokurczliwymi . 4.2. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i technologii równoważnych, posiadających certyfikaty ekologiczne, spełniających założone w projekcie wymagania techniczne oraz wymagania ujęte w Warunkach technicznych stanowiących Załącznik Nr 3 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza zmiany w wymiarach zastosowanych elementów preizolowanych ( kolana, trójniki, zawory, itp. ) określonych w projekcie , o ile podyktowane jest to względami technologicznymi i nie powoduje kolizji z istniejącym uzbrojeniem. Punkty włączenia do istniejących sieci ciepłowniczych i budynków muszą być zachowane. Zmiany te nie mogą powodować odstępstwa powyżej 0,3 m od trasy sieci przedstawionej w projekcie. 4.3.W wartości oferty należy ująć koszty związane z zajęciem pasa drogowego ( koszty oznakowania i zabezpieczenia robót w trakcie przejścia przez drogę ponosi Zamawiający natomiast koszty zamknięcia drogi na czas wykonywania robót ponosi Wykonawca), wycinką świerka oraz innych drzew owocowych i krzewów. 5. Wykonawca musi również : 5.1. Przeprowadzić wizję lokalną. 5.2. Wykonać przedmiot zamówienia w terminie podanym w Rozdziale IV SIWZ . 5.3. Uwzględnić wykonanie robót i opłat związanych z wejściem w teren, zabezpieczeniem terenu budowy, wykonaniem robót geodezyjnych ( tyczenie sieci i wykonanie inwentaryzacji powykonawczej) i odtworzeniowych. 5.4. Wykonać zabezpieczenie kabli energetycznych, teletechnicznych i innych urządzeń uzbrojenia terenu pod nadzorem właścicieli uzbrojenia, oraz uzyskać stosowne protokoły odbiorowe. 5.5. Opracować plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 5.6. Wykonać badania radiograficzne 100 % spoin na rurociągach sieci ciepłowniczych. Kontrola radiograficzna winna być przeprowadzana wg wymagań normy PN-EN 13480-5:2005. 5.7. Roboty w pasie drogowym w ulicy Boya Żeleńskiego w Rzeszowie wykonać zgodnie z Decyzją Prezydenta Miasta Rzeszowa i warunkami wydanymi przez Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie. 5.8. Materiały powstałe z demontażu istniejącej sieci kanałowej lub ewentualnych kolizji, zdemontowanych nawierzchni dróg i chodników oraz nadwyżki mas ziemi zagospodarować/usunąć/utylizować we własnym zakresie, za wyjątkiem rur stalowych ( bez izolacji ), które należy przekazać Zamawiającemu na magazyn przy ul. Baczyńskiego 5 w Rzeszowie. 5.9. Zabezpieczyć przed uszkodzeniem drzewa i ich układy korzenne nie podlegające wycince, a będące w pasie prowadzenia robót. 5.10.Ubezpieczyć roboty przez cały okres ich wykonywania . 6. Wykonawca winien opracować harmonogram rzeczowy robót i przedstawić Zamawiającemu do zaakceptowania przed rozpoczęciem robót. 7. Wymagany okres gwarancji jakości minimum : - 60 miesięcy dla robót budowlanych - 60 miesięcy dla materiałów preizolowanych.</p> <p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p> <p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.10.00-5.</p> <p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p> <p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br> <p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 26.04.2011.</p> <p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p> <p><b>III.1) WADIUM</b></p> <p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 10 500,00 PLN, (słownie: dziesięć tysięcy pięćset PLN).</p> <p><b>III.2) ZALICZKI</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul> <p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p> <ul class="kh_indent_1"> <li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia wg formuły spełnia - nie spełnia.</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia wg formuły spełnia - nie spełnia. Wykaz o wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzech robót budowlanych polegających na wykonaniu sieci ciepłowniczych z rur preizolowanych o średnicy minimum 200 mm i długości co najmniej 100 mb, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty ( należy podać rok wykonania ) i miejsca wykonania, sporządzony zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do niniejszej SIWZ), wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone ( referencje ).</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia wg formuły spełnia - nie spełnia.</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia wg formuły spełnia - nie spełnia.</p> </li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p> <p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia wg formuły spełnia - nie spełnia. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy do wysokości 100% ceny oferty, dla realizacji przedmiotu zamówienia, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert .</p> </li></ul></li></ul> <p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p> <ul class="kh_indent_1"><li> <p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li> <li style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> <li style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li> </ul></li> <li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li> <li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> <li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> </ul></li> <li> <p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p> <p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p> <p class="bold">III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;"> <li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> <li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> <li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li> </ul></li> </ul> <br><p class="bold"> III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p> <p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p> <ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"> <li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p> <p style="margin: 0px; padding: 0px;">1. Referencje potwierdzające, że roboty ujęte w wykazie zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. 2. Schemat montażowy sieci w technologii zastosowanej przez Wykonawcę, wraz ze specyfikacją oferowanych materiałów preizolowanych. 3. Schemat instalacji alarmowej z oznaczeniami poszczególnych elementów. 4. Karty katalogowe zaoferowanych rur i elementów preizolowanych (dopuszcza się płyty CD). 5. Oświadczenie o spełnieniu przez oferowane materiały preizolowane wymagań Zamawiającego określonych w SIWZ w Warunkach Technicznych jakim powinny odpowiadać materiały na wykonanie podziemnych sieci ciepłowniczych z rur i elementów preizolowanych w systemie ciepłowniczym w Rzeszowie.</p></li> </ul> <p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p> <p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p> <p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p> <p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p> <p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p> <p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p> <p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p> <p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p> <p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p> <p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p> <p><b>IV.4.1)</b> <b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mpec.rzeszow.pl<br> <b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> MPEC-Rzeszów Sp. z o.o., ul. Staszica 24, 35-051 Rzeszów.</p> <p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.02.2011 godzina 10:00, miejsce: MPEC-Rzeszów Sp. z o.o., ul. Staszica 24, 35 - 051 Rzeszów Sekretariat (I piętro, pokój Nr 108).</p> <p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p> <p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Modernizacja sieci ciepłowniczej Rzeszowa w okresie 2007 r. - 2012 r. współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 2. Infrastruktura Techniczna, działanie 2.2. Infrastruktura Energetyczna..</p> <p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>