JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110222/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110222/27486-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Murowana Goślina: Świadczenie usług utrzymania zieleni na terenie miasta i gminy Murowana Goślina do dnia 31 grudnia 2011 r.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 27486 - 2011; data zamieszczenia: 22.02.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Murowana Goślina , ul. Poznańska 18, 62-095 Murowana Goślina, woj. wielkopolskie, tel. 061 8923600, 8923601, 8923602, faks 061 8122140.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.murowana-goslina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług utrzymania zieleni na terenie miasta i gminy Murowana Goślina do dnia 31 grudnia 2011 r..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług utrzymania zieleni na terenie miasta i gminy Murowana Goślina do dnia 31 grudnia 2011 r. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa wyodrębnione pakiety (zadania)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6, 77.34.00.00-5, 77.31.30.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku stosując ocenę zerojedynkową spełnia/nie spełnia. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o załączone przez Wykonawcę do oferty oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku stosując ocenę zerojedynkową spełnia/nie spełnia. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o załączone przez Wykonawcę do oferty oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzający spełnienie warunku wykonania co najmniej 1 usługi polegającej na utrzymaniu i pielęgnacji zieleni miejskiej wraz z wykonywaniem nasadzeń kwiatów i ich pielęgnowaniem przez okres co najmniej 6 miesięcy oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku stosując ocenę zerojedynkową spełnia/nie spełnia. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o załączone przez Wykonawcę do oferty oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług potwierdzający spełnianie warunku dysponowania nw. sprzętem i urządzeniami dostępnymi Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia dla każdej części przedmiotu zamówienia oddzielnie:
w części I
- spalinową piłą łańcuchową,
- 2 kosami mechanicznymi z głowicą żyłkową,
- ręcznymi lub spalinowymi nożycami do przycinania żywopłotów,
- zabudowanym pojazdem do transportu odpadów powstałych w wyniku wykonywanej działalności,
- beczkowozem z wężem do podlewania terenów zielonych,
- ręczną piłą do cięcia gałęzi.
w części II
- spalinową piłą łańcuchową,
- 2 kosami mechanicznymi z głowicą żyłkową,
- ręcznymi lub spalinowymi nożycami do przycinania żywopłotów,
- zabudowanym pojazdem do transportu odpadów powstałych w wyniku wykonywanej działalności,
- beczkowozem z wężem do podlewania terenów zielonych wraz z urządzeniem umożliwiającym podlewanie kwiatów na wysokości 4 m (na słupach oświetleniowych),
- ręczną piłą do cięcia gałęzi.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku stosując ocenę zerojedynkową spełnia/nie spełnia. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o załączone przez Wykonawcę do oferty oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku stosując ocenę zerojedynkową spełnia/nie spełnia. Ocena spełniania ww. warunku dokonana zostanie w oparciu o załączone przez Wykonawcę do oferty oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zaakceptowanie 30-dniowego terminu płatności w formularzu oferty.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>(1) dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego - w przypadku, gdy Wykonawcy składają wspólną ofertę, (2) stosowne pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie pod następującymi warunkami:
- działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia,
- konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego,
- niewykorzystania maksymalnej nominalnej kwoty brutto przeznaczonej na realizację zadania,
- wystąpienia nieoczekiwanych trudności technicznych, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
- wystąpienia awarii nie zawinionej czynnościami lub nie wynikającej 
z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany,
- nieprzewidzianych okoliczności formalno-prawnych,
- zmiany stawki podatku VAT od towarów i usług,
- wystąpienia siły wyższej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip2.murowana-goslina.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy Murowana Goślina, ul. Poznańska 16, pokój nr 32, 62-095 Murowana Goślina.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.03.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Murowana Goślina, ul. Poznańska 18, pokój nr 1 (kancelaria), 62-095 Murowana Goślina..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający nie przewiduje: a) udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 u.p.z.p.;b) zawarcia umowy ramowej; c) rozliczeń w walucie obcej; d) przeprowadzenia aukcji elektronicznej; e) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający w żadnym przypadku nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Wykonawcy zobowiązują się nie podnosić jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu względem Zamawiającego, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 u.p.z.p. f) ustanowienia dynamicznego systemu zakupów..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Świadczenie usług utrzymania zieleni na terenie miasta i gminy Murowana Goślina do dnia 31 grudnia 2011 roku.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Obowiązki Wykonawcy
Wykonawca zobowiązuje się do pielęgnacji rabat, trawników, żywopłotów, krzewów i drzew w miejscach i na powierzchniach określonych w tabeli nr 1 załącznika nr 2.
1.1. W zakresie pielęgnacji żywopłotów wymaga się:
1.1.1. Odchwaszczenia tj. spulchnienia ziemi i opielenia żywopłotów. Wyrwane chwasty należy zebrać i wywieźć tego samego dnia po wykonanej pracy. Częstotliwość prac określa się raz na 2 tygodnie w okresie od dnia zawarcia umowy do połowy października.
1.1.2. Cięć pielęgnujących i formujących krzewy - cięcia nożycami ręcznymi krzewu do wysokości 1 metra lub do wysokości 1,5 metra nad poziomem gruntu. Wyprowadzenie poprzez odpowiednie przycięcie nadające określoną formę krzewów zwłaszcza przy ulicy Rogozińskiej, biorąc pod uwagę ich poprzednie nadmierne przycięcie. W miarę potrzeby zastosowanie cięć prześwietlających i odmładzających. Zebranie gałęzi i ich wywóz tego samego dnia po wykonanej pracy. Częstotliwość prac raz na 2 tygodnie w okresie od dnia zawarcia umowy do końca września. 
1.2. W zakresie pielęgnacji drzew wymaga się:
1.2.1. Formowania tj. czynności polegającej na przycięciu odrostów korzeniowych, w koronie drzew oraz podkrzesania koron do wskazanej wysokości. Wykonanie musi zapewniać zachowanie odpowiedniego pokroju oraz statyki drzewa. Gałęzie drzew zwisających nad ciągami pieszo-rowerowymi należy podciąć na wysokość 
3 metrów nad poziomem gruntu, a przy jezdni 5 metrów nad poziomem jezdni. Należy także usuwać odrosty korzeniowe przy drzewach w następujący sposób: nie można uszkodzić pnia głównego, przycinanie musi nastąpić na wysokości nie wyższej niż 5 cm od powierzchni ziemi, po wykonaniu cięć należy pozostawić jeden pień główny drzewa, niedopuszczalne jest wyprowadzenie kilku przewodników. Formowanie należy wykonać raz w roku poza okresem wegetacyjnym. Usunięte gałęzie i opadłe liście należy wywieźć i uprzątnąć teren tego samego dnia po wykonanej pracy.
1.2.2. Wymaga się od Wykonawcy podlewania 64 drzew nasadzonych przy boisku sołeckim w Rakowni w 2007 r. w ilości 15 litrów na jedno drzewo w okresie od 1 czerwca do końca października z częstotliwością, co 14 dni.
1.3. W zakresie pielęgnacji trawników wymaga się:
1.3.1. Wiosennego oraz jesiennego wygrabienia opadłych liści z drzew oraz ich wywiezienia tego samego dnia po wykonanej pracy. Częstotliwość prac - raz w marcu (do 31 marca) oraz 4 razy, co trzy tygodnie w okresie od połowy września do końca listopada.
1.3.2. Koszenia mechanicznego trawy z terenów płaskich i skarp: tereny zielone wzdłuż ulicy Poznańskiej i Rogozińskiej - co 14 dni na wysokość do 7 cm w okresie od 15 kwietnia do 15 października. 
Na terenach pozostałych, określonych w załączniku tabeli nr 1 załącznika nr 2 - co 14 dni na wysokość do 7 cm w okresie od 15 kwietnia do końca września. Wykonywane prace powinny być przeprowadzone w sposób eliminujący zniszczenia terenów zieleni, dlatego też przy drzewach i krzewach należy używać podkaszarek, 
a także wymaga się stosowanie osłon drzew podczas koszenia. Należy przeprowadzać koszenie traw starannie bez pozostawiania tzw. grzywek tj. miejsc niedokoszonych, ominiętych w trakcie koszenia. Aby należycie wykonać prace Wykonawca powinien używać sprawnego sprzętu zwłaszcza naostrzonych noży, ponieważ dzięki temu eliminowane jest pozostawienie postrzępionej trawy. Skoszoną trawę należy natychmiast zebrać i wywieźć tego samego dnia po wykonanej pracy. Koszenie trawy obejmuje również trawniki obsadzone drzewami 
i krzewami.
1.4. W zakresie pielęgnacji istniejących rabat:
1.4.1. Pielęgnacja istniejących rabat polega na obcinaniu sekatorem przekwitłych kwiatostanów, zbędnych i martwych pędów oraz ręczne wybranie chwastów i śmieci. Częstotliwość prac 1 raz na 2 tygodnie w okresie od dnia zawarcia umowy do końca października. Wywóz odpadów tego samego dnia po wykonanej pracy.
1.5. Wymaga się od Wykonawcy skoszenia trawy rosnącej przy przejeździe kolejowym na ul. Przemysłowej, Polnej, droga z Przebędowa do Głębocka, droga w Głębocku, ul. Brackiej i ul. Chabrowej (tzw. trójkąty widoczności). Obszar do wycięcia: 4 metry wzdłuż drogi i 10 metrów wzdłuż torów kolejowych. W sumie na każdym z przejazdów należy wyciąć 160 m2 chwastów. Wykonywane prace powinny być przeprowadzone w sposób eliminujący zniszczenia terenów zieleni, dlatego też przy drzewach i krzewach należy używać podkaszarek, a także wymaga się stosowanie osłon drzew podczas koszenia. Należy przeprowadzać koszenie traw starannie bez pozostawiania tzw. grzywek tj. miejsc niedokoszonych, ominiętych w trakcie koszenia. Aby należycie wykonać prace Wykonawca powinien używać sprawnego sprzętu zwłaszcza naostrzonych noży, ponieważ dzięki temu eliminowane jest pozostawienie postrzępionej trawy. Skoszone chwasty należy tego samego dnia zebrać i wywieźć. Częstotliwość 5 razy w roku - usługa na hasło (czas reakcji Wykonawcy oraz wykonanie zadania musi nastąpić w ciągu 24 godzin).
1.6. Wymaga się od Wykonawcy utrzymywania czystości na terenach określonych w tabeli nr 1 załącznika nr 2 z trawników i krzewów należy do godziny 8:00 każdego dnia wyzbierać odpady (papierki, folie, butelki szklane, plastikowe etc.). Odpady należy zebrać do worków foliowych i niezwłocznie przewieźć na składowisko odpadów komunalnych w Białęgach. Utrzymywanie czystości należy prowadzić przez 6 dni w tygodniu, od poniedziałku do soboty.
1.7. Wymaga się od Wykonawcy skoszenia traw i trzcin wzdłuż tzw. czarnej drogi między ulicą Łąkową a osiedlem Zielone Wzgórza. Wykoszenia trawy należy wykonać na dwa metry w głąb trzcinowiska, licząc od granicy porastania roślinności po obu stronach drogi. Skoszoną trawę należy tego samego dnia zebrać i wywieźć. Częstotliwość prac raz na miesiąc. Na wykoszonym terenie należy wyzbierać wszystkie śmieci 1 raz w tygodniu.
1.8. Wymaga się od Wykonawcy na dzień przed imprezami gminnymi i uroczystościami takimi jak: Jarmark Świętego Jakuba, MTB Marathon, Mistrzostwami Polski Weteranów w Półmaratonie i Boże Ciało, Święto Niepodległości, Święto Narodowe 3 maja uprzątnięcia terenów zielonych wzdłuż ulicy Poznańskiej i Rogozińskiej tj.: wykoszenia i zgrabienia trawy, zgrabienia liści oraz wyzbierania śmieci. Zebrane odpady należy niezwłocznie wywieźć po zakończeniu prac.
1.9. Transport wszelkich odpadów należy prowadzić w sposób niepowodujący zanieczyszczenia tras. W przypadku zanieczyszczenia trasy, odpady należy natychmiast zebrać. 
1.10. W momencie powstania kompostowni na terenie gminy, odpady powstałe podczas pielęgnacji trawników, krzewów i drzew, należało będzie przekazywać na kompostownię.
1.11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca wykonywania usługi, poprzez zamianę lub dodanie nowych powierzchni na terenie Miasta i Gminy Murowana Goślina objętych pracami pielęgnacyjnymi. Zmiany lokalizacji nie mogą spowodować przekroczenia łącznych powierzchni terenów zielonych oraz ilości drzew określonych w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia.
1.12. W zakresie pielęgnacji 2 pojemników na ul. Morelowej wymaga się:
1.12.1. Obsadzenia pojemników berberysami w terminie do 15 kwietnia.
1.12.2. Pielęgnacji tj. obcinania sekatorem zbędnych i martwych pędów, wykonywania cięć formujących oraz ręcznego wybrania chwastów i śmieci. Częstotliwość prac 3 razy na tydzień w okresie od 1 maja do końca października. Wywóz odpadów tego samego dnia po wykonanej pracy.
1.13. W terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca Wykonawca zobowiązany jest przedstawić do akceptacji Zamawiającego harmonogram wykonywanych prac na następny miesiąc. Harmonogram na miesiąc marzec należy przedstawić w terminie 2 dni od daty zawarcia umowy. Wzór harmonogramu należy uzgodnić z Zamawiającym.
2. Warunki ogólne realizacji zdania 
a) odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązujących przepisów o ochronie środowiska, o odpadach, BHP i p-poż. przy wykonywaniu prac ponosi Wykonawca.
b) Odpowiedzialność za zabezpieczenie terenu przy prowadzeniu prac ponosi Wykonawca,
c) Wykonawca musi zapewnić ochronę własności publicznej i prywatnej 
np. w przypadku uszkodzenia mienia cudzego na skutek wykonywanych prac.
d) Wszystkie rośliny kwietnikowe stosowane do nasadzeń spełniały będą normę BN-76/9125-02 oraz:
- bryła korzeniowa powinna być dobrze przerośnięta, wilgotna 
i nieuszkodzona,
- barwa kwiatów i liści powinna być jednolita w całej partii 
i charakterystyczna dla gatunku i odmiany. 
e) Wszystkie drzewa i krzewy powinny spełniać normę PN-R-67023(3) 
i PN-R-67022(2) oraz: 
- system korzeniowy powinien być prawidłowo rozwinięty, a na korzeniach szkieletowych powinny występować korzenie drobne,
- krzewy i drzewa powinny mieć zdrowe pędy,
f) Niedopuszczalne jest stosowanie roślin kwietnikowych, krzewów i drzew które:
- mają uszkodzenia mechanicznie pąków kwiatowych, łodyg, liści czy pędów, 
- mają uszkodzony lub przesuszony system korzeniowy,
- mają ślady żerowania szkodnika,
- mają ślady chorób.
g) Zamawiający wymaga od Wykonawcy składania do kancelarii Urzędu faktury za wykonaną usługę w terminie 7 dni..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6, 77.34.00.00-5, 77.31.30.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Świadczenie usług utrzymania zieleni na terenie miasta i gminy Murowana Goślina do dnia 31 grudnia 2011 roku.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Obowiązki Wykonawcy
Wykonawca zobowiązuje się do pielęgnacji trawników, krzewów, drzew, żywopłotów, rabat oraz kwiatów w pojemnikach na terenie i w zakresie określonym w tabeli nr 1 załącznika nr 2. 
1.1. W zakresie pielęgnacji żywopłotów wymaga się:
1.1.1. Odchwaszczenia tj. spulchnienia ziemi i opielenia żywopłotów. Wyrwane chwasty należy zebrać i wywieźć tego samego dnia po wykonanej pracy. Częstotliwość prac określa się raz na dwa tygodnie w okresie od dnia zawarcia umowy do połowy października.
1.1.2. Cięć pielęgnujących i formujących krzewy - cięcia nożycami ręcznymi krzewu do wysokości 1 metra lub do wysokości 1,5 metra nad poziomem gruntu. Wyprowadzenie poprzez odpowiednie przycięcie nadające określoną formę krzewów. W miarę potrzeby zastosowanie cięć prześwietlających i odmładzających. Zebranie gałęzi i ich wywóz tego samego dnia po wykonanej pracy. Częstotliwość prac raz na 2 tygodnie w okresie od dnia zawarcia umowy do końca września. 
1.2. W zakresie pielęgnacji drzew wymaga się:
1.2.1. Formowania tj. czynności polegającej na przycięciu odrostów, w koronie drzew oraz podkrzesania koron do wskazanej wysokości. Wykonanie musi zapewniać zachowanie odpowiedniego pokroju oraz statyki drzewa. Gałęzie drzew zwisających nad ciągami pieszo-rowerowymi oraz nad placem zabaw przy Przedszkolu Promyk należy podciąć na wysokość 3 metrów nad poziomem gruntu, a przy jezdni 5 metrów nad poziomem jezdni. Należy także usuwać odrosty korzeniowe przy drzewach w następujący sposób: nie można uszkodzić pnia głównego, przycinanie musi nastąpić na wysokości nie wyższej niż 5 cm od powierzchni ziemi, po wykonaniu cięć należy pozostawić jeden pień główny drzewa, niedopuszczalne jest wyprowadzenie kilku przewodników. Formowanie należy wykonać raz w roku poza okresem wegetacyjnym. Usunięte gałęzie i opadłe liście należy wywieźć i uprzątnąć teren tego samego dnia po wykonanej pracy.
1.3. W zakresie pielęgnacji trawników wymaga się:
1.3.1. Wiosennego i jesiennego wygrabienia opadłych liści z drzew i krzewów oraz ich wywiezienia tego samego dnia po wykonanej pracy. W Parku Miejskim i na Placu Powstańców Wielkopolskich określa się częstotliwość prac: raz w marcu (do 31 marca), 5 razy, co 10 dni w okresie od 15 września do końca października. Tereny pozostałe określone w tabeli nr 1 załącznika nr 2 częstotliwość prac - raz w marcu (do 31 marca) oraz 4 razy, co trzy tygodnie w okresie od połowy września do końca listopada. 
1.3.2. Koszenia mechanicznego trawy z terenów płaskich i skarp: w Parku Miejskim, wokół budynków Urzędu i na Placu Powstańców Wielkopolskich, co 10 dni na wysokość do 7 cm w okresie od 10 kwietnia do 15 października. Na pozostałych terenach zielonych wymienionych w tabeli nr 1 załącznika nr 2, co 14 dni na wysokość do 7 cm w okresie od 15 kwietnia do 30 września. Wykonywane prace powinny być przeprowadzone w sposób eliminujący zniszczenia terenów zieleni, dlatego też przy drzewach i krzewach należy używać podkaszarek, a także wymaga się stosowanie osłon drzew podczas koszenia. Należy przeprowadzać koszenie traw starannie bez pozostawiania tzw. grzywek tj. miejsc niedokoszonych, ominiętych w trakcie koszenia. Aby należycie wykonać prace Wykonawca powinien używać sprawnego sprzętu zwłaszcza naostrzonych noży, ponieważ dzięki temu eliminowane jest pozostawienie postrzępionej trawy. Skoszoną trawę należy natychmiast zebrać i wywieźć tego samego dnia po wykonanej pracy. Koszenie trawy obejmuje również trawniki obsadzone drzewami
i krzewami. 
1.4. W zakresie pielęgnacji 2 pojemników na ul. Przelotowej wymaga się:
1.4.1. Obsadzenia pojemników berberysami w terminie do 15 kwietnia.
1.4.2. Pielęgnacji tj. obcinania sekatorem zbędnych i martwych pędów, wykonywania cięć formujących oraz ręcznego wybrania chwastów i śmieci. Częstotliwość prac 3 razy na tydzień w okresie od 1 maja do końca października. Wywóz odpadów tego samego dnia po wykonanej pracy.
1.5. W zakresie pielęgnacji 19 pojemników z kwiatami jednorocznymi na Placu Powstańców Wielkopolskich wymaga się:
1.5.1. Przygotowania pojemnika do obsadzenia tj.: wybrania chwastów, uzupełnienia ewentualnych braków ziemi, nawiezienia ziemi granulowanym nawozem mineralnym w ilości 8 kg/100 m2, przekopania ziemi z nawozem w pojemniku. Zebranie chwastów oraz ich wywiezienie tego samego dnia po wykonanej pracy.
1.5.2. Obsadzenia pojemników kwiatami jednorocznymi (kolor zostanie ustalony z pracownikiem Urzędu): 
I sadzenie - do 10.04 - Bratek - 200	
II sadzenie - do 31.05
Aksamitka - 170
Begonia - 1750
Petunia - 170
Dalia - 170
1.5.3. Zmiana nasadzonych kwiatów w momencie przekwitnięcia uprzednio nasadzonego gatunku.
1.5.4. Po dokonaniu nasadzenia każdy kwiat należy podlać wodą w ilości zapewniającej przesiąknięcie bryły korzeniowej,
1.5.5. Pielęgnacji pojemników z kwiatami tj. obcinanie sekatorem przekwitłych kwiatostanów, zbędnych i martwych pędów oraz ręczne wybranie chwastów i śmieci. Częstotliwość prac raz na dobę w okresie od dnia wykonania nasadzeń do końca października. Wywóz odpadów tego samego dnia po wykonanej pracy.
1.5.6. Likwidacja kwiatów z pojemników polega na usunięciu roślin, przekopaniu ziemi i jej wyrównaniu grabiami. Wybrane odpady należy wywieźć tego samego dnia po wykonanej pracy. Likwidacji kwiatów z pojemników należy dokonać do końca października.
1.6. W zakresie pielęgnacji istniejących rabat:
1.6.1. Pielęgnacja istniejących rabat polega na obcinaniu sekatorem przekwitłych kwiatostanów, zbędnych i martwych pędów oraz ręczne wybranie chwastów i śmieci. Częstotliwość prac 3 razy na tydzień w okresie od dnia wykonania nasadzeń do końca października. Wywóz odpadów tego samego dnia po wykonanej pracy.
1.6.2. W przypadku kradzieży lub zniszczenia roślin w stopniu uniemożliwiającym dalszą wegetację, należy dokonać nasadzenia uzupełniającego w ilości roślin, które uległy dewastacji bądź kradzieży. 
1.6.3. Założenia rabaty o powierzchni 300 m2 przy pomniku Powstańców Wielkopolskich: 
1.6.4. Przygotowania rabaty do obsadzenia tj. wybrania chwastów, nawiezienia ziemi granulowanym nawozem mineralnym w ilości 8 kg/100m2, przekopania ziemi, a następnie wyrównanie przez grabienie ziemi. Wywóz odpadów tego samego dnia po wykonanej pracy.
1.6.5. Obsadzenia rabaty kwiatami jednorocznymi (kolor zostanie ustalony z pracownikiem Urzędu): 
I sadzenie - do 10.04 - Bratek - 700	
II sadzenie - do 31.05
Aksamitka - 630
Begonia - 630
Petunia - 630
Dalia - 630
1.6.6. Zmiana nasadzonych kwiatów, w momencie przekwitnięcia uprzednio nasadzonego gatunku.
1.6.7. Po dokonaniu nasadzenia każdy kwiat należy podlać wodą w ilości zapewniającej przesiąknięcie bryły korzeniowej, 
1.6.8. Pielęgnacja rabat polega na obcinaniu sekatorem przekwitłych kwiatostanów, zbędnych i martwych pędów oraz ręczne wybranie chwastów i śmieci. Częstotliwość prac trzy razy na tydzień w okresie od dnia wykonania nasadzeń do końca października. Wywóz odpadów tego samego dnia po wykonanej pracy.
1.6.9. Likwidacja rabaty polega na usunięciu roślin, przekopaniu ziemi i jej wyrównaniu grabiami. Wybrane odpady należy wywieźć tego samego dnia po wykonanej pracy. Likwidacji rabaty należy dokonać do końca października.
1.7. W zakresie pielęgnacji 120 sztuk wiszących donic na słupach oświetleniowych. 
1.7.1. Zakupienie donic o średnicy dopasowanej do istniejących obręczy na słupach oświetleniowych.
1.7.2. Przygotowania donic do posadzenia kwiatów tj. spulchnienia ziemi, uzupełnienia braków w wypełnieniu ziemią. 
1.7.3. Nasadzenia roślin tzn. pelargonii bluszczolistnych w ilości 3 sztuk na doniczkę (kolor lub kolory zostaną ustalone z pracownikiem Urzędu).
1.7.4. Po nasadzeniu każdy kwiat należy podlać wodą w ilości zapewniającej przesiąknięcie bryły korzeniowej. 
1.7.5. Powieszenia do połowy maja po dwie donice na słupach oświetlenia w pasie drogowym wzdłuż ulic Rogozińskiej (od ul. Polnej do Pl. Powstańców), Poznańskiej (od Placu Powstańców do ul. Mściszewskiej), Długiej, Gen. T. Kutrzeby oraz na placu Powstańców Wielkopolskich. Od dnia powieszenia doniczek, przez okres dwóch tygodni codziennie, z wyjątkiem dni deszczowych, należy podlewać rośliny w ilości zapewniającej przesiąknięcie bryły korzeniowej. 
1.7.6. Każdorazowo od dnia powieszenia doniczek, należy podlewać ziemię wodą z nawozem płynnym, przeznaczonym do pelargonii. Nawóz należy stosować wg wskazówek i w ilości podanej przez producenta. 
1.7.7. Wykonawca we własnym zakresie powinien zapewnić urządzenie potrzebne do podlewania kwiatów w donicach zawieszonych na wysokości około 4 metrów. Podlewanie należy prowadzić w taki sposób by nie nastąpiło uszkodzenie rośliny, a woda najkrótszą drogą dotarła do bryły korzeniowej. 
1.7.8. Likwidacja doniczek polega na zdjęciu ich ze słupów oświetlenia, usunięciu martwych kwiatów, łodyg. Zdjęcia doniczek należy dokonać do końca października.
1.8. Podlewanie kwiatów na rabatach i w kwietnikach polega na pobraniu wody do beczkowozu, przejazd do miejsca podlewania i za pomocą węża ogrodowego wprowadzenia wody do ziemi. Podlewanie należy prowadzić w taki sposób by nie nastąpiło uszkodzenie rośliny, a woda najkrótszą drogą dotarła do bryły korzeniowej. 
1.8.1. Określa się częstotliwość podlewania roślin w pojemnikach z kwiatami i berberysami: 5 razy w tygodniu w ilości 1 litra wody na jedną roślinę; rabat: 5 razy w tygodniu w ilości 1 litra wody na jedną roślinę; kwiatów wiszących w pojemnikach (pelargonii): 5 razy w tygodniu w ilości 1 litra na jedną roślinę. Podlewanie należy wykonywać w okresie bezopadowym trwającym dłużej niż 5 dni. Podlewanie należy prowadzić w okresie od dnia nasadzeń do końca października.
1.8.2. Koszty związane z poborem wody do podlewania roślin ponosi Wykonawca.
1.8.3. Zamawiający nie zapewnia dostępu do wody. Wodę można pobrać z ujęcia wody na Placu Powstańców Wielkopolskich w Murowanej Goślinie - firma Aquanet S.A. Podpisanie umowy na pobór wody z zarządcą ujęcia oraz płatności tytułu korzystania z ujęcia leżą po stronie Wykonawcy.
1.9. Wymaga się od Wykonawcy w okresie trwania umowy, corocznego ustawienia choinki (świerk pospolity) na Placu Powstańców Wielkopolskich o wysokości ok. 12 metrów. Termin ustawienia choinki 5 grudnia; termin usunięcia choinki do końca stycznia.
1.10. Wymaga się od Wykonawcy konserwacji ławek zamontowanych w Parku Miejskim (8 sztuk) oraz na Placu Powstańców Wielkopolskich (19 sztuk). Konserwacja polega na: wymianie uszkodzonych drewnianych elementów tj. usunięciu złamanego siedziska lub oparcia, założenia elementu o tych samych wymiarach oraz jego dwukrotnego pomalowania farbą olejną. Pozostałe niezniszczone elementy należy oczyścić szczotką drucianą i raz pomalować farbą olejną. Prace należy wykonać do 20 kwietnia.
1.11. Wymaga się od Wykonawcy bieżącego utrzymania czystości i porządku terenu Parku Miejskiego przy ul. Poznańskiej w tym także placu zabaw. Polegać to ma na zamiataniu chodników raz na 7 dni, codziennego przeglądu czystości i porządku w w/w miejscach tj. opróżniania 10 koszy na śmieci, wyzbierania śmieci leżących na trawniku i chodniku. Raz w miesiącu należy oczyścić chodniki i krawężniki z darni, piasku i ziemi. Zebrane odpady należy wywieźć tego samego dnia po zakończeniu sprzątania.
1.12. Wymaga się od Wykonawcy utrzymania czystości i porządku na terenie Placu Powstańców Wielkopolskich tj. zamiataniu chodników raz na 7 dni, codziennego przeglądu czystości i porządku w w/w miejscachtj. opróżnienia 13 koszy na śmieci, wyzbierania śmieci leżących na trawie i chodniku. Raz w miesiącu należy oczyścić chodniki i krawężniki z darni, piasku i ziemi. Dodatkowo należy utrzymać krzewy rosnące wzdłuż zachodniej pierzei w stylu ogrodu francuskiego. Zebrane odpady należy wywieźć tego samego dnia po zakończeniu sprzątania.
1.13. Wymaga się od Wykonawcy zimowego utrzymania ciągów pieszych zlokalizowanych w Parku Miejskim tj. podczas opadów śniegu należy między 5:00 a 6:30 i między 15:00 a 16:30 usunąć śnieg poprzez zgarnięcie go na trawnik. Następnie ciągi piesze należy posypać piaskiem. W przypadku gołoledzi ciągi piesze należy posypać piaskiem.
1.14. Wymaga się od Wykonawcy zimowego utrzymania ciągów pieszych zlokalizowanych na Placu Powstańców Wielkopolskich tj. podczas opadów śniegu należy między 6:30 a 8:00 i między 16:30 a 18:00 usunąć śnieg poprzez zgarnięcie go na trawnik. Następnie ciągi piesze należy posypać piaskiem. W przypadku gołoledzi ciągi piesze należy posypać piaskiem.
1.15. Wymaga się od Wykonawcy uporządkowania terenu wokół pomnika Powstańców Wielkopolskich na dwie godziny przed uroczystościami obchodzonymi w dniu: 3 maja, 8 maja, 1 września, 17 września oraz 11 listopada i 27 grudnia. Pielęgnacja ma polegać na skoszeniu trawy, zgrabieniu skoszonej trawy i liści, wyzbierania śmieci, oczyszczenia chodników z piasku i ziemi, pielęgnacji rabat. Zebrane odpady należy niezwłocznie wywieźć po zakończeniu prac. W przypadku zalegania śniegu należy go usunąć z chodnika przed pomnikiem i z samego pomnika. Chodnik należy posypać piaskiem. Powierzchnia do odśnieżenia ok. 350 m2. 
1.16. Wymaga się do Wykonawcy na dzień przed imprezami gminnymi i uroczystościami takimi jak: Jarmark Świętego Jakuba, Bike Marathon, Mistrzostwa Polski Weteranów w Półmaratonie i Boże Ciało, Święto Niepodległości, Święto Narodowe 3 maja uprzątnięcia Placu Powstańców Wielkopolskich tj. wykoszenia i zgrabienia trawy, zgrabienia liści, pielęgnacji rabat, wyzbierania śmieci oraz oczyszczenia chodników z piasku i ziemi. Zebrane odpady należy niezwłocznie wywieźć po zakończeniu prac.
1.17. Wymaga się do Wykonawcy pielęgnacji i podlewania skrzynek z roślinami zimozielonymi o powierzchni 3 m2 przy budynku Urzędu tj. podlania roślin raz na 5 dni w ilości 5 litrów wody na jedną roślinę. Podlewanie należy wykonywać w okresie bezopadowym trwającym dłużej niż 5 dni. Podlewanie należy prowadzić w okresie od 1 maja do końca października. 
1.18. Wymaga się od Wykonawcy utrzymywania czystości na terenach określonych w tabeli nr 1 załączniku nr 2. Z trawników, krzewów, rabat, pojemników z kwiatami jednorocznymi do godziny 8:00 każdego dnia należy wyzbierać odpady (papierki, folie, butelki szklane, plastikowe etc.). Odpady należy zebrać do worków foliowych i niezwłocznie przewieźć na składowisko odpadów komunalnych w Białęgach. Utrzymywanie czystości należy prowadzić przez 6 dni w tygodniu, od poniedziałku 
do soboty.
1.19. Transport wszelkich odpadów należy prowadzić w sposób niepowodujący zanieczyszczenia tras. W przypadku zanieczyszczenia trasy, odpady należy natychmiast zebrać. 
1.20. W momencie powstania kompostowni na terenie gminy, odpady powstałe podczas pielęgnacji, należało będzie przekazywać na kompostownię.
1.21. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca wykonywania usługi, poprzez zamianę lub dodanie nowych powierzchni na terenie Miasta i Gminy Murowana Goślina objętych pracami pielęgnacyjnymi. Zmiany lokalizacji nie mogą spowodować przekroczenia łącznych powierzchni terenów zielonych oraz ilości drzew lub roślin jednorocznych określonych w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia.
1.22. W terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca Wykonawca zobowiązany jest przedstawić do akceptacji Zamawiającego harmonogram wykonywanych prac na następny miesiąc. Harmonogram na miesiąc marzec należy przedstawić w terminie 2 dni od daty zawarcia umowy. Wzór harmonogramu należy uzgodnić z Zamawiającym.
2. Warunki ogólne realizacji zdania 
a) odpowiedzialność za przestrzeganie obowiązujących przepisów o ochronie środowiska, o odpadach, BHP i p-poż. przy wykonywaniu prac ponosi Wykonawca.
b) Odpowiedzialność za zabezpieczenie terenu przy prowadzeniu prac ponosi Wykonawca,
c) Wykonawca musi zapewnić ochronę własności publicznej i prywatnej 
np. w przypadku uszkodzenia mienia cudzego na skutek wykonywanych prac.
d) Wszystkie rośliny kwietnikowe stosowane do nasadzeń spełniały będą normę BN-76/9125-02 oraz:
- bryła korzeniowa powinna być dobrze przerośnięta, wilgotna 
i nieuszkodzona,
- barwa kwiatów i liści powinna być jednolita w całej partii 
i charakterystyczna dla gatunku i odmiany. 
e) Wszystkie drzewa i krzewy powinny spełniać normę PN-R-67023(3) 
i PN-R-67022(2) oraz: 
- system korzeniowy powinien być prawidłowo rozwinięty, a na korzeniach szkieletowych powinny występować korzenie drobne,
- krzewy i drzewa powinny mieć zdrowe pędy,
f) Niedopuszczalne jest stosowanie roślin kwietnikowych, krzewów i drzew które:
- mają uszkodzenia mechanicznie pąków kwiatowych, łodyg, liści czy pędów, 
- mają uszkodzony lub przesuszony system korzeniowy,
- mają ślady żerowania szkodnika,
- mają ślady chorób.
g) Zamawiający wymaga od Wykonawcy składania do kancelarii Urzędu faktury za wykonaną usługę w terminie 7 dni..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6, 77.34.00.00-5, 77.31.30.00-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com